دانش جوین
جمعه, خرداد ۲۳, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی سیاسی

پیگیری سازمان ‌بازرسی از خودروسازان برای تحویل خودروهای کف کارخانه

دانش جوین توسط دانش جوین
۲۴ مهر ۱۴۰۰
در سیاسی
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
2
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر
پیگیری سازمان ‌بازرسی از خودروسازان برای تحویل خودروهای کف کارخانه

سازمان بازرسی کل کشور در جریان بازدید از گروه‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا پیگیر جمع‌آوری و تحویل خودروهای کف کارخانه این دو گروه خودروسازی به مشتریان شد.

به گزارش دانشجو اینترنشنال، به نقل از سازمان بازرسی کل کشور، معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی این سازمان به همراه بازرس کل امور صمت و هیات بازرسی ذی‌ربط از گروه‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا بازدید کرد و پیگیر روند تجاری‌سازی و تکمیل خودروهای ناقص و کف کارخانه شد.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور در جریان این بازدید، با بیان اینکه ۲۹ شهریورماه در سازمان بازرسی کل کشور جلسه‌ای با خودروسازان درخصوص جمع‌آوری خودروهای کف کارخانه برگزار شد که خودوسازان در این زمینه اعلام آمادگی کردند، گفت: در بازدید امروز مدیرعامل ایران‌خودرو گزارش داد هم‌زمان با افزایش تیراژ تولید، ۳۳ هزار دستگاه خودرو را تجاری‌سازی کرده‌اند که در حدود ۳ هزار دستگاه آن مربوط به خودروهای کف کارخانه بوده است و مدیرعامل سایپا نیز وعده داد تعداد خودروهای کف تا ۱۵ آبان از ۵۰ هزار دستگاه به ۱۰ هزار دستگاه کاهش یابد.

وی تاکید کرد: خودروسازان باید ضمن ارتقای کمی و کیفی محصولات، به سمت طراحی و تولید پلتفرم مشترک برای کاهش قیمت تمام شده محصول گام بردارند.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور، افزود: مشکلات فعلی خودروسازان مانند خودروهای دارای کسری قطعه، با همدلی زنجیره تامین و جهادگران عرصه تولید حل خواهد شد، اما انتظار تغییرات بنیادی و ارتقای کمی و کیفی در تولید محصول را داریم تا خودروسازان بتوانند پاسخ‌گوی نیاز مشتریان باشند.

وی با اشاره به بازدید از خطوط تولید خودروسازان، تصریح کرد: خودروهای بسیاری به دلیل نبود یک یا سه قطعه الکترونیکی و های‌تک که ناشی از تحریم و مشکلات موجود در مسیر خرید قطعات است، در پارکینگ مانده که با حمایت مسوولان ذی‌ربط و تامین قطعات، تجاری‌سازی و تحویل مشتریان خواهد شد.

ترکی تاکید کرد: سازمان بازرسی کل کشور به عنوان مرجع ناظر که نظارت‌های تخصصی انجام می‌دهد، برای رفع گلوگاه‌ و موانع برای جهش تولید در کنار خودروسازان قرار دارد.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور، خاطرنشان کرد: سازمان با برگزاری نشست‌های تخصصی با مدیران و مسئولان دستگاه‌ها به دنبال این امر است که میزان خودروهای ناقص در پارکینگ خودروسازان کاهش یافته و مردم سریع‌تر به خودروهای ثبت‌نامی خود دسترسی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در نشست‌های تخصصی، راهکارهایی اتخاذ شده تا شرکت‌های خودروساز بتوانند خودروهای ناقص را به مردم تحویل دهند و به تعهدات خود عمل کنند، تاکید کرد در این راستا موانع و مشکلاتی وجود دارد که ضروری است با همکاری دستگاه‌های مسئول حل شود.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: قرار است مشکلات و مسایلی که خودروسازان با آن درگیر هستند در نشست با مسئولان مورد پیگیری قرار گیرد و شرایطی فراهم شود که خودروسازان دغدغه کمتری برای حل مشکلات خود داشته باشند.

ترکی با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور از کاهش خودروهای ناقص استقبال می‌کند، تصریح کرد: انتظار داریم شرکت‌های خودروساز اولویت تامین قطعات موردنیاز را از شرکت‌های قطعه‌ساز داخلی قرار دهند و جز موارد ضروری و اضطراری سراغ خرید قطعات خارجی نروند.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور گفت: خواسته دیگر از شرکت‌های خودروسازی این است که به سمت هم‌افزایی بروند و از امکانات یکدیگر استفاده کنند؛ اگر چنین اتفاقی دنبال شود ضمن مدیریت و کاهش هزینه‌ها می‌توان خودروهای اقتصادی تولید کرد.

ترکی تاکید کرد: اگر شرکت‌های خودروسازی، اقتصادی شوند امکان افزایش و جهش تولید وجود دارد و می‌توان برای صادرات خودرو با قیمت‌های رقابتی برنامه‌ریزی کرد.

اشکان میرمحمدی بازرس‌کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور نیز گفت: خودروسازان می‌توانند قطعات مورد نیاز خود را به شرط اینکه ظرفیتی برای ساخت در سامانه توان ایران درج نشده باشد، با ثبت سفارش و صرفه و صلاح نیاز خود را تأمین کنند.

وی با بیان اینکه در تأمین برخی قطعات خاص، انحصار شکل گرفته، گفت: وزارت صمت باید با تأسیس نهاد تنظیم‌گری در این‌باره ورود کند و قابلیت دسترسی به قطعات خاص از جمله قطعات تک و الکترونیکی را برای متقاضیان فراهم کند. میرمحمدی افزود: خودروسازان اگر برای تأمین قطعات از تامین‌کنندگانی که بعضا سهام دولتی نیز دارند و امکان نظارت بر ایشان میسور است و یا در ارتباط با تأمین مالی، با مشکلاتی مواجه هستند، موضوع را به بازرسی کل کشور منعکس نمایند تا با ورود به مساله اجحافی در حق صنعت خودروسازی صورت نگیرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده خودروسازان برای کاهش قیمت تمام شده، گفت: این اقدامات کافی نیست ضمن اینکه خودروسازان باید با فروش املاک مازاد و دارایی‌های غیر مولد خود هم در تأمین مالی و هم کاهش قیمت تمام شده محصول اهتمام لازم معمول نمایند.

بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور همچنین افزود: اگرچه کاهش خودروهای ناقص در کف کارخانه خبر خوبی است، اما خودروسازان باید در فرآیند تجاری‌سازی، تعداد این خودروها را به حد قابل قبول نزدیک کنند که هم‌اکنون فاصله دارد.

میرمحمدی بازرس کل امور صمت با تاکید بر مطالبه و پایش اقدامات خودروسازان بر اساس برنامه زمانبندی برای کاهش خودروهای ناقص، به مسوولیت وزارت صمت به منظور پیگیری و رفع مشکلات خودروسازان اشاره نمود و هم‌افزایی در این مقوله بین سیاستگذار و خودروسازان را عامل مهمی در مرتفع نمودن مشکلات موجود برشمرد.

وی ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم در تامین مواد اولیه و نهاده‌های تولید برای خودروسازان با فرایند واحد را در شرایط اقتصادی فعلی، از جمله سیاست‌های وزارت صمت و متولیان ذی‌ربط عنوان کرد تا موضوع با کاهش بهای تمام شده محصول و جهش تولید در تیراژ خودروهای تجاری، قابل عرضه به متقاضیان و پاسخگوی نیاز آن‌ها باشد.

انتهای پیام 

پیگیری سازمان ‌بازرسی از خودروسازان برای تحویل خودروهای کف کارخانه

سازمان بازرسی کل کشور در جریان بازدید از گروه‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا پیگیر جمع‌آوری و تحویل خودروهای کف کارخانه این دو گروه خودروسازی به مشتریان شد.

به گزارش دانشجو اینترنشنال، به نقل از سازمان بازرسی کل کشور، معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی این سازمان به همراه بازرس کل امور صمت و هیات بازرسی ذی‌ربط از گروه‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا بازدید کرد و پیگیر روند تجاری‌سازی و تکمیل خودروهای ناقص و کف کارخانه شد.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور در جریان این بازدید، با بیان اینکه ۲۹ شهریورماه در سازمان بازرسی کل کشور جلسه‌ای با خودروسازان درخصوص جمع‌آوری خودروهای کف کارخانه برگزار شد که خودوسازان در این زمینه اعلام آمادگی کردند، گفت: در بازدید امروز مدیرعامل ایران‌خودرو گزارش داد هم‌زمان با افزایش تیراژ تولید، ۳۳ هزار دستگاه خودرو را تجاری‌سازی کرده‌اند که در حدود ۳ هزار دستگاه آن مربوط به خودروهای کف کارخانه بوده است و مدیرعامل سایپا نیز وعده داد تعداد خودروهای کف تا ۱۵ آبان از ۵۰ هزار دستگاه به ۱۰ هزار دستگاه کاهش یابد.

وی تاکید کرد: خودروسازان باید ضمن ارتقای کمی و کیفی محصولات، به سمت طراحی و تولید پلتفرم مشترک برای کاهش قیمت تمام شده محصول گام بردارند.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور، افزود: مشکلات فعلی خودروسازان مانند خودروهای دارای کسری قطعه، با همدلی زنجیره تامین و جهادگران عرصه تولید حل خواهد شد، اما انتظار تغییرات بنیادی و ارتقای کمی و کیفی در تولید محصول را داریم تا خودروسازان بتوانند پاسخ‌گوی نیاز مشتریان باشند.

وی با اشاره به بازدید از خطوط تولید خودروسازان، تصریح کرد: خودروهای بسیاری به دلیل نبود یک یا سه قطعه الکترونیکی و های‌تک که ناشی از تحریم و مشکلات موجود در مسیر خرید قطعات است، در پارکینگ مانده که با حمایت مسوولان ذی‌ربط و تامین قطعات، تجاری‌سازی و تحویل مشتریان خواهد شد.

ترکی تاکید کرد: سازمان بازرسی کل کشور به عنوان مرجع ناظر که نظارت‌های تخصصی انجام می‌دهد، برای رفع گلوگاه‌ و موانع برای جهش تولید در کنار خودروسازان قرار دارد.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور، خاطرنشان کرد: سازمان با برگزاری نشست‌های تخصصی با مدیران و مسئولان دستگاه‌ها به دنبال این امر است که میزان خودروهای ناقص در پارکینگ خودروسازان کاهش یافته و مردم سریع‌تر به خودروهای ثبت‌نامی خود دسترسی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در نشست‌های تخصصی، راهکارهایی اتخاذ شده تا شرکت‌های خودروساز بتوانند خودروهای ناقص را به مردم تحویل دهند و به تعهدات خود عمل کنند، تاکید کرد در این راستا موانع و مشکلاتی وجود دارد که ضروری است با همکاری دستگاه‌های مسئول حل شود.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: قرار است مشکلات و مسایلی که خودروسازان با آن درگیر هستند در نشست با مسئولان مورد پیگیری قرار گیرد و شرایطی فراهم شود که خودروسازان دغدغه کمتری برای حل مشکلات خود داشته باشند.

ترکی با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور از کاهش خودروهای ناقص استقبال می‌کند، تصریح کرد: انتظار داریم شرکت‌های خودروساز اولویت تامین قطعات موردنیاز را از شرکت‌های قطعه‌ساز داخلی قرار دهند و جز موارد ضروری و اضطراری سراغ خرید قطعات خارجی نروند.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور گفت: خواسته دیگر از شرکت‌های خودروسازی این است که به سمت هم‌افزایی بروند و از امکانات یکدیگر استفاده کنند؛ اگر چنین اتفاقی دنبال شود ضمن مدیریت و کاهش هزینه‌ها می‌توان خودروهای اقتصادی تولید کرد.

ترکی تاکید کرد: اگر شرکت‌های خودروسازی، اقتصادی شوند امکان افزایش و جهش تولید وجود دارد و می‌توان برای صادرات خودرو با قیمت‌های رقابتی برنامه‌ریزی کرد.

اشکان میرمحمدی بازرس‌کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور نیز گفت: خودروسازان می‌توانند قطعات مورد نیاز خود را به شرط اینکه ظرفیتی برای ساخت در سامانه توان ایران درج نشده باشد، با ثبت سفارش و صرفه و صلاح نیاز خود را تأمین کنند.

وی با بیان اینکه در تأمین برخی قطعات خاص، انحصار شکل گرفته، گفت: وزارت صمت باید با تأسیس نهاد تنظیم‌گری در این‌باره ورود کند و قابلیت دسترسی به قطعات خاص از جمله قطعات تک و الکترونیکی را برای متقاضیان فراهم کند. میرمحمدی افزود: خودروسازان اگر برای تأمین قطعات از تامین‌کنندگانی که بعضا سهام دولتی نیز دارند و امکان نظارت بر ایشان میسور است و یا در ارتباط با تأمین مالی، با مشکلاتی مواجه هستند، موضوع را به بازرسی کل کشور منعکس نمایند تا با ورود به مساله اجحافی در حق صنعت خودروسازی صورت نگیرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده خودروسازان برای کاهش قیمت تمام شده، گفت: این اقدامات کافی نیست ضمن اینکه خودروسازان باید با فروش املاک مازاد و دارایی‌های غیر مولد خود هم در تأمین مالی و هم کاهش قیمت تمام شده محصول اهتمام لازم معمول نمایند.

بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور همچنین افزود: اگرچه کاهش خودروهای ناقص در کف کارخانه خبر خوبی است، اما خودروسازان باید در فرآیند تجاری‌سازی، تعداد این خودروها را به حد قابل قبول نزدیک کنند که هم‌اکنون فاصله دارد.

میرمحمدی بازرس کل امور صمت با تاکید بر مطالبه و پایش اقدامات خودروسازان بر اساس برنامه زمانبندی برای کاهش خودروهای ناقص، به مسوولیت وزارت صمت به منظور پیگیری و رفع مشکلات خودروسازان اشاره نمود و هم‌افزایی در این مقوله بین سیاستگذار و خودروسازان را عامل مهمی در مرتفع نمودن مشکلات موجود برشمرد.

وی ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم در تامین مواد اولیه و نهاده‌های تولید برای خودروسازان با فرایند واحد را در شرایط اقتصادی فعلی، از جمله سیاست‌های وزارت صمت و متولیان ذی‌ربط عنوان کرد تا موضوع با کاهش بهای تمام شده محصول و جهش تولید در تیراژ خودروهای تجاری، قابل عرضه به متقاضیان و پاسخگوی نیاز آن‌ها باشد.

انتهای پیام 

اخبارجدیدترین

پای طالبان روی حق‌آبه ایران

ائمه جمعه با رفتار خود امر به تقوا کنند/تفاوت گفتار و رفتار امام جمعه مستمع را سر لج می‌آورد

مرگ در بازگشت به غربت

پیگیری سازمان ‌بازرسی از خودروسازان برای تحویل خودروهای کف کارخانه

سازمان بازرسی کل کشور در جریان بازدید از گروه‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا پیگیر جمع‌آوری و تحویل خودروهای کف کارخانه این دو گروه خودروسازی به مشتریان شد.

به گزارش دانشجو اینترنشنال، به نقل از سازمان بازرسی کل کشور، معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی این سازمان به همراه بازرس کل امور صمت و هیات بازرسی ذی‌ربط از گروه‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا بازدید کرد و پیگیر روند تجاری‌سازی و تکمیل خودروهای ناقص و کف کارخانه شد.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور در جریان این بازدید، با بیان اینکه ۲۹ شهریورماه در سازمان بازرسی کل کشور جلسه‌ای با خودروسازان درخصوص جمع‌آوری خودروهای کف کارخانه برگزار شد که خودوسازان در این زمینه اعلام آمادگی کردند، گفت: در بازدید امروز مدیرعامل ایران‌خودرو گزارش داد هم‌زمان با افزایش تیراژ تولید، ۳۳ هزار دستگاه خودرو را تجاری‌سازی کرده‌اند که در حدود ۳ هزار دستگاه آن مربوط به خودروهای کف کارخانه بوده است و مدیرعامل سایپا نیز وعده داد تعداد خودروهای کف تا ۱۵ آبان از ۵۰ هزار دستگاه به ۱۰ هزار دستگاه کاهش یابد.

وی تاکید کرد: خودروسازان باید ضمن ارتقای کمی و کیفی محصولات، به سمت طراحی و تولید پلتفرم مشترک برای کاهش قیمت تمام شده محصول گام بردارند.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور، افزود: مشکلات فعلی خودروسازان مانند خودروهای دارای کسری قطعه، با همدلی زنجیره تامین و جهادگران عرصه تولید حل خواهد شد، اما انتظار تغییرات بنیادی و ارتقای کمی و کیفی در تولید محصول را داریم تا خودروسازان بتوانند پاسخ‌گوی نیاز مشتریان باشند.

وی با اشاره به بازدید از خطوط تولید خودروسازان، تصریح کرد: خودروهای بسیاری به دلیل نبود یک یا سه قطعه الکترونیکی و های‌تک که ناشی از تحریم و مشکلات موجود در مسیر خرید قطعات است، در پارکینگ مانده که با حمایت مسوولان ذی‌ربط و تامین قطعات، تجاری‌سازی و تحویل مشتریان خواهد شد.

ترکی تاکید کرد: سازمان بازرسی کل کشور به عنوان مرجع ناظر که نظارت‌های تخصصی انجام می‌دهد، برای رفع گلوگاه‌ و موانع برای جهش تولید در کنار خودروسازان قرار دارد.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور، خاطرنشان کرد: سازمان با برگزاری نشست‌های تخصصی با مدیران و مسئولان دستگاه‌ها به دنبال این امر است که میزان خودروهای ناقص در پارکینگ خودروسازان کاهش یافته و مردم سریع‌تر به خودروهای ثبت‌نامی خود دسترسی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در نشست‌های تخصصی، راهکارهایی اتخاذ شده تا شرکت‌های خودروساز بتوانند خودروهای ناقص را به مردم تحویل دهند و به تعهدات خود عمل کنند، تاکید کرد در این راستا موانع و مشکلاتی وجود دارد که ضروری است با همکاری دستگاه‌های مسئول حل شود.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: قرار است مشکلات و مسایلی که خودروسازان با آن درگیر هستند در نشست با مسئولان مورد پیگیری قرار گیرد و شرایطی فراهم شود که خودروسازان دغدغه کمتری برای حل مشکلات خود داشته باشند.

ترکی با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور از کاهش خودروهای ناقص استقبال می‌کند، تصریح کرد: انتظار داریم شرکت‌های خودروساز اولویت تامین قطعات موردنیاز را از شرکت‌های قطعه‌ساز داخلی قرار دهند و جز موارد ضروری و اضطراری سراغ خرید قطعات خارجی نروند.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور گفت: خواسته دیگر از شرکت‌های خودروسازی این است که به سمت هم‌افزایی بروند و از امکانات یکدیگر استفاده کنند؛ اگر چنین اتفاقی دنبال شود ضمن مدیریت و کاهش هزینه‌ها می‌توان خودروهای اقتصادی تولید کرد.

ترکی تاکید کرد: اگر شرکت‌های خودروسازی، اقتصادی شوند امکان افزایش و جهش تولید وجود دارد و می‌توان برای صادرات خودرو با قیمت‌های رقابتی برنامه‌ریزی کرد.

اشکان میرمحمدی بازرس‌کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور نیز گفت: خودروسازان می‌توانند قطعات مورد نیاز خود را به شرط اینکه ظرفیتی برای ساخت در سامانه توان ایران درج نشده باشد، با ثبت سفارش و صرفه و صلاح نیاز خود را تأمین کنند.

وی با بیان اینکه در تأمین برخی قطعات خاص، انحصار شکل گرفته، گفت: وزارت صمت باید با تأسیس نهاد تنظیم‌گری در این‌باره ورود کند و قابلیت دسترسی به قطعات خاص از جمله قطعات تک و الکترونیکی را برای متقاضیان فراهم کند. میرمحمدی افزود: خودروسازان اگر برای تأمین قطعات از تامین‌کنندگانی که بعضا سهام دولتی نیز دارند و امکان نظارت بر ایشان میسور است و یا در ارتباط با تأمین مالی، با مشکلاتی مواجه هستند، موضوع را به بازرسی کل کشور منعکس نمایند تا با ورود به مساله اجحافی در حق صنعت خودروسازی صورت نگیرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده خودروسازان برای کاهش قیمت تمام شده، گفت: این اقدامات کافی نیست ضمن اینکه خودروسازان باید با فروش املاک مازاد و دارایی‌های غیر مولد خود هم در تأمین مالی و هم کاهش قیمت تمام شده محصول اهتمام لازم معمول نمایند.

بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور همچنین افزود: اگرچه کاهش خودروهای ناقص در کف کارخانه خبر خوبی است، اما خودروسازان باید در فرآیند تجاری‌سازی، تعداد این خودروها را به حد قابل قبول نزدیک کنند که هم‌اکنون فاصله دارد.

میرمحمدی بازرس کل امور صمت با تاکید بر مطالبه و پایش اقدامات خودروسازان بر اساس برنامه زمانبندی برای کاهش خودروهای ناقص، به مسوولیت وزارت صمت به منظور پیگیری و رفع مشکلات خودروسازان اشاره نمود و هم‌افزایی در این مقوله بین سیاستگذار و خودروسازان را عامل مهمی در مرتفع نمودن مشکلات موجود برشمرد.

وی ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم در تامین مواد اولیه و نهاده‌های تولید برای خودروسازان با فرایند واحد را در شرایط اقتصادی فعلی، از جمله سیاست‌های وزارت صمت و متولیان ذی‌ربط عنوان کرد تا موضوع با کاهش بهای تمام شده محصول و جهش تولید در تیراژ خودروهای تجاری، قابل عرضه به متقاضیان و پاسخگوی نیاز آن‌ها باشد.

انتهای پیام 

پیگیری سازمان ‌بازرسی از خودروسازان برای تحویل خودروهای کف کارخانه

سازمان بازرسی کل کشور در جریان بازدید از گروه‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا پیگیر جمع‌آوری و تحویل خودروهای کف کارخانه این دو گروه خودروسازی به مشتریان شد.

به گزارش دانشجو اینترنشنال، به نقل از سازمان بازرسی کل کشور، معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی این سازمان به همراه بازرس کل امور صمت و هیات بازرسی ذی‌ربط از گروه‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا بازدید کرد و پیگیر روند تجاری‌سازی و تکمیل خودروهای ناقص و کف کارخانه شد.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور در جریان این بازدید، با بیان اینکه ۲۹ شهریورماه در سازمان بازرسی کل کشور جلسه‌ای با خودروسازان درخصوص جمع‌آوری خودروهای کف کارخانه برگزار شد که خودوسازان در این زمینه اعلام آمادگی کردند، گفت: در بازدید امروز مدیرعامل ایران‌خودرو گزارش داد هم‌زمان با افزایش تیراژ تولید، ۳۳ هزار دستگاه خودرو را تجاری‌سازی کرده‌اند که در حدود ۳ هزار دستگاه آن مربوط به خودروهای کف کارخانه بوده است و مدیرعامل سایپا نیز وعده داد تعداد خودروهای کف تا ۱۵ آبان از ۵۰ هزار دستگاه به ۱۰ هزار دستگاه کاهش یابد.

وی تاکید کرد: خودروسازان باید ضمن ارتقای کمی و کیفی محصولات، به سمت طراحی و تولید پلتفرم مشترک برای کاهش قیمت تمام شده محصول گام بردارند.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور، افزود: مشکلات فعلی خودروسازان مانند خودروهای دارای کسری قطعه، با همدلی زنجیره تامین و جهادگران عرصه تولید حل خواهد شد، اما انتظار تغییرات بنیادی و ارتقای کمی و کیفی در تولید محصول را داریم تا خودروسازان بتوانند پاسخ‌گوی نیاز مشتریان باشند.

وی با اشاره به بازدید از خطوط تولید خودروسازان، تصریح کرد: خودروهای بسیاری به دلیل نبود یک یا سه قطعه الکترونیکی و های‌تک که ناشی از تحریم و مشکلات موجود در مسیر خرید قطعات است، در پارکینگ مانده که با حمایت مسوولان ذی‌ربط و تامین قطعات، تجاری‌سازی و تحویل مشتریان خواهد شد.

ترکی تاکید کرد: سازمان بازرسی کل کشور به عنوان مرجع ناظر که نظارت‌های تخصصی انجام می‌دهد، برای رفع گلوگاه‌ و موانع برای جهش تولید در کنار خودروسازان قرار دارد.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور، خاطرنشان کرد: سازمان با برگزاری نشست‌های تخصصی با مدیران و مسئولان دستگاه‌ها به دنبال این امر است که میزان خودروهای ناقص در پارکینگ خودروسازان کاهش یافته و مردم سریع‌تر به خودروهای ثبت‌نامی خود دسترسی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در نشست‌های تخصصی، راهکارهایی اتخاذ شده تا شرکت‌های خودروساز بتوانند خودروهای ناقص را به مردم تحویل دهند و به تعهدات خود عمل کنند، تاکید کرد در این راستا موانع و مشکلاتی وجود دارد که ضروری است با همکاری دستگاه‌های مسئول حل شود.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: قرار است مشکلات و مسایلی که خودروسازان با آن درگیر هستند در نشست با مسئولان مورد پیگیری قرار گیرد و شرایطی فراهم شود که خودروسازان دغدغه کمتری برای حل مشکلات خود داشته باشند.

ترکی با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور از کاهش خودروهای ناقص استقبال می‌کند، تصریح کرد: انتظار داریم شرکت‌های خودروساز اولویت تامین قطعات موردنیاز را از شرکت‌های قطعه‌ساز داخلی قرار دهند و جز موارد ضروری و اضطراری سراغ خرید قطعات خارجی نروند.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور گفت: خواسته دیگر از شرکت‌های خودروسازی این است که به سمت هم‌افزایی بروند و از امکانات یکدیگر استفاده کنند؛ اگر چنین اتفاقی دنبال شود ضمن مدیریت و کاهش هزینه‌ها می‌توان خودروهای اقتصادی تولید کرد.

ترکی تاکید کرد: اگر شرکت‌های خودروسازی، اقتصادی شوند امکان افزایش و جهش تولید وجود دارد و می‌توان برای صادرات خودرو با قیمت‌های رقابتی برنامه‌ریزی کرد.

اشکان میرمحمدی بازرس‌کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور نیز گفت: خودروسازان می‌توانند قطعات مورد نیاز خود را به شرط اینکه ظرفیتی برای ساخت در سامانه توان ایران درج نشده باشد، با ثبت سفارش و صرفه و صلاح نیاز خود را تأمین کنند.

وی با بیان اینکه در تأمین برخی قطعات خاص، انحصار شکل گرفته، گفت: وزارت صمت باید با تأسیس نهاد تنظیم‌گری در این‌باره ورود کند و قابلیت دسترسی به قطعات خاص از جمله قطعات تک و الکترونیکی را برای متقاضیان فراهم کند. میرمحمدی افزود: خودروسازان اگر برای تأمین قطعات از تامین‌کنندگانی که بعضا سهام دولتی نیز دارند و امکان نظارت بر ایشان میسور است و یا در ارتباط با تأمین مالی، با مشکلاتی مواجه هستند، موضوع را به بازرسی کل کشور منعکس نمایند تا با ورود به مساله اجحافی در حق صنعت خودروسازی صورت نگیرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده خودروسازان برای کاهش قیمت تمام شده، گفت: این اقدامات کافی نیست ضمن اینکه خودروسازان باید با فروش املاک مازاد و دارایی‌های غیر مولد خود هم در تأمین مالی و هم کاهش قیمت تمام شده محصول اهتمام لازم معمول نمایند.

بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور همچنین افزود: اگرچه کاهش خودروهای ناقص در کف کارخانه خبر خوبی است، اما خودروسازان باید در فرآیند تجاری‌سازی، تعداد این خودروها را به حد قابل قبول نزدیک کنند که هم‌اکنون فاصله دارد.

میرمحمدی بازرس کل امور صمت با تاکید بر مطالبه و پایش اقدامات خودروسازان بر اساس برنامه زمانبندی برای کاهش خودروهای ناقص، به مسوولیت وزارت صمت به منظور پیگیری و رفع مشکلات خودروسازان اشاره نمود و هم‌افزایی در این مقوله بین سیاستگذار و خودروسازان را عامل مهمی در مرتفع نمودن مشکلات موجود برشمرد.

وی ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم در تامین مواد اولیه و نهاده‌های تولید برای خودروسازان با فرایند واحد را در شرایط اقتصادی فعلی، از جمله سیاست‌های وزارت صمت و متولیان ذی‌ربط عنوان کرد تا موضوع با کاهش بهای تمام شده محصول و جهش تولید در تیراژ خودروهای تجاری، قابل عرضه به متقاضیان و پاسخگوی نیاز آن‌ها باشد.

انتهای پیام 

برچسب ها: ايران‌خودرو
پست قبلی

مشکلات پرسپولیس فقط در فوتبال ایران دیده می‌شود

پست بعدی

کارگران توان پرداخت آورده یا اقساط وام مسکن را دارند؟

مربوطه پست ها

پای طالبان روی حق‌آبه ایران
سیاسی

پای طالبان روی حق‌آبه ایران

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
ائمه جمعه با رفتار خود امر به تقوا کنند/تفاوت گفتار و رفتار امام جمعه مستمع را سر لج می‌آورد
سیاسی

ائمه جمعه با رفتار خود امر به تقوا کنند/تفاوت گفتار و رفتار امام جمعه مستمع را سر لج می‌آورد

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
مرگ در بازگشت به غربت
سیاسی

مرگ در بازگشت به غربت

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
واکنش آمریکا به اظهارات اخیر بورل درباره احیای برجام
سیاسی

واکنش آمریکا به اظهارات اخیر بورل درباره احیای برجام

۰۵ مرداد ۱۴۰۱
اعضای جدید شورای نگهبان را بیشتر بشناسید
سیاسی

اعضای جدید شورای نگهبان را بیشتر بشناسید

۰۵ مرداد ۱۴۰۱
آمریکا: تصمیم سیاسی‌مان را در زمینه احیای برجام گرفته‌ایم
سیاسی

آمریکا: تصمیم سیاسی‌مان را در زمینه احیای برجام گرفته‌ایم

۰۴ مرداد ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − دو =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • قبرستان سامسونگ/ اگر وارد نشوید، پاک می‌شود!
  • سود باورنکردنی ایلان ماسک از حضور در کاخ سفید / ۱۰۰ میلیارد دلار پرحاشیه
  • شاه ماه نقل و انتقالات در راه استقلال
  • همه‌چیز درباره رویداد «WWDC ۲۰۲۵» / امروز اپل همه‌چیز را از نو می‌نویسد
  • پرسپولیسی‌ها از جذب مغانلو پشیمان شدند!
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.