دانش جوین
دوشنبه, خرداد ۱۹, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

چالش‌های مستندسازی یک زن در افغانستان؛ «آبه» درباره همه مادران چشم به راه است

مهر نیوز توسط مهر نیوز
۲۲ آذر ۱۴۰۳
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
چالش‌های مستندسازی یک زن در افغانستان؛ «آبه» درباره همه مادران چشم به راه است
10
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

سارا طالبیان کارگردان مستند «آبه» که در بخش مسابقه کوتاه هجدهمین جشنواره فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره داستان این فیلم گفت: «آبه» قصه مادری افغانستانی را روایت می‌کند که دارای پنج فرزند است؛ سه فرزند پسر و ۲ فرزند دختر. فرزند پسر بزرگ‌تر، ۱۲ سال پیش از طریق قاچاق و از مرز ترکیه، با شرایط سختی مهاجرت می‌کند و به اروپا می‌رود. فرزند پسر دوم با ورود طالبان به افغانستان از طریق قاچاق به کشور ایران مهاجرت می‌کند، حال فرزند سوم پسر به نام عرفان، ۱۴ ساله شده است و می‌خواه راه برادران خود را پیش گیرد.

وی درباره سختی‌های مستندسازی در افغانستان بیان کرد: این فیلم تابستان ۱۴۰۲ در دشت برچی شهر کابل ساخته شد که منطقه و محله هزاره‌نشین‌ها و شیعه‌نشین‌هاست که طالبان با آن‌ها مشکل دارد، مشکلات خاص دیگری هم وجود داشت مثل اینکه در افغانستان به‌عنوان یک خانم، دوربین به دست در خیابان‌ها باشی و علاوه‌بر آن سوژه‌ات هم یک خانم افغان باشد، این موضوعات در کشور افغانستان دردسرساز است.

کارگردان «پنج دقیقه تا مرز» با اشاره به اینکه ۸۰ روز در کابل بود اما فیلمبرداری در ۱۲ روز انجام شد، درباره چگونگی برخورد سوژه با حضور پیداکردن جلوی دوربین بیان کرد: سوژه در روزهای اول با حضور جلوی دوربین چندان راحت نبود؛ می‌ترسید که خانواده یا مردم محله برایش حرف درست کنند اما از جایی به بعد باتوجه به مراوده و صحبت‌هایی که با یکدیگر داشتیم، راضی شد که نماینده زن‌ها و مادران افغانستان از امروز تا ۵۰ سال پیش باشد که غم هجران فرزندان‌شان را تجربه کرده‌اند.

طالبیان ادامه داد: یک بار در یکی از مراسم‌های زنانه افغانستان شرکت کردم که حدود ۱۰۰ خانم در آن شرکت داشتند و همه آن‌ها نفری ۱۰ مهاجر داشتند؛ باتوجه به تحقیقاتی که انجام داده‌ام، هیچ جای دنیا به اندازه افغانستان مهاجر ندارند به‌طوری که کلمه خاله، دایی، عمه و عمو برای خیلی از بچه‌‎ها غریبه است چراکه آن‌ها را هیچ‌وقت ندیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه «آبه» سومین کار اوست، درباره اینکه چرا موضوعات اجتماعی را بررسی می‌کند، بیان کرد: ما همیشه در افغانستان خاک دیده‌ایم اما اگر مستند «آبه» را ببینید، متوجه می‌شوید که افغانستان یا کابل جدیدی را روایت کرده‌ام، همان چیزی که خودم دیده‌ام، پس این سوال در ذهن من به وجود آمد که چرا ۵۰ سال مهاجرت؟ از طرف دیگر با مدیر مدرسه‌ای صحبت کردم که به من گفت هفته‌ای ۲ یا سه دانش‌آموز فراری داریم که به مرز می‌روند و ما آن‌ها را برمی‌گردانیم، پس باز هم این سوال برای من پیش آمد که آخر چه می‌شود؟ نتیجه تمام این مهاجرت‌ها چیست؟ این همان الگوی اشتباه است. خیلی از مهاجران می‌خواستند به افغانستان برگردند اما به دلیل شرایط نتوانستند.

این مستندساز تاکید کرد: «آبه» باید به‌عنوان فیلمی برای تمام مادرانی دیده شود که چه در ایران، عراق، افغانستان، خاورمیانه و سایر کشورها، فرزندان‌شان به هر دلیلی می‌خواهند مهاجرت کنند و مادر از زمانی که خبر این مهاجرت را می‌شنود حال بدی دارد تا روزی که فرزند مهاجرت می‌کند و بعد از آن هم همچنان دلواپس و غمگین است. قصه «آبه» جدا از سوژه افغانستانی، شامل همه مادران در همه دنیا می‌شود.

کارگردان «هلیوس» در پاسخ به این پرسش که بار دیگر فیلمی درباره مهاجرت می‌سازد، گفت: خیلی دوست دارم که سه‌گانه مادر بسازم؛ یکی از آن‌ها مادر افغان که نمادی از فردی جنگجوست، دیگری در ایران و یک مادر در یکی از کشورهای خاورمیانه مثل سوریه یا عراق که قرار است فرزندش مهاجرت کند.

طالبیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره حضور در جشنواره «سینماحقیقت» مطرح کرد: جشنواره «سینماحقیقت» ارزش بسیاری برای من دارد، جشنواره‌ای است که همه فیلمسازان حاضر در آن با شرایط سختی فیلم‌شان را ساخته‌اند و اصالت و پاکی در آن بیشتر دیده می‌‎شود.

سارا طالبیان کارگردان مستند «آبه» که در بخش مسابقه کوتاه هجدهمین جشنواره فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره داستان این فیلم گفت: «آبه» قصه مادری افغانستانی را روایت می‌کند که دارای پنج فرزند است؛ سه فرزند پسر و ۲ فرزند دختر. فرزند پسر بزرگ‌تر، ۱۲ سال پیش از طریق قاچاق و از مرز ترکیه، با شرایط سختی مهاجرت می‌کند و به اروپا می‌رود. فرزند پسر دوم با ورود طالبان به افغانستان از طریق قاچاق به کشور ایران مهاجرت می‌کند، حال فرزند سوم پسر به نام عرفان، ۱۴ ساله شده است و می‌خواه راه برادران خود را پیش گیرد.

وی درباره سختی‌های مستندسازی در افغانستان بیان کرد: این فیلم تابستان ۱۴۰۲ در دشت برچی شهر کابل ساخته شد که منطقه و محله هزاره‌نشین‌ها و شیعه‌نشین‌هاست که طالبان با آن‌ها مشکل دارد، مشکلات خاص دیگری هم وجود داشت مثل اینکه در افغانستان به‌عنوان یک خانم، دوربین به دست در خیابان‌ها باشی و علاوه‌بر آن سوژه‌ات هم یک خانم افغان باشد، این موضوعات در کشور افغانستان دردسرساز است.

کارگردان «پنج دقیقه تا مرز» با اشاره به اینکه ۸۰ روز در کابل بود اما فیلمبرداری در ۱۲ روز انجام شد، درباره چگونگی برخورد سوژه با حضور پیداکردن جلوی دوربین بیان کرد: سوژه در روزهای اول با حضور جلوی دوربین چندان راحت نبود؛ می‌ترسید که خانواده یا مردم محله برایش حرف درست کنند اما از جایی به بعد باتوجه به مراوده و صحبت‌هایی که با یکدیگر داشتیم، راضی شد که نماینده زن‌ها و مادران افغانستان از امروز تا ۵۰ سال پیش باشد که غم هجران فرزندان‌شان را تجربه کرده‌اند.

طالبیان ادامه داد: یک بار در یکی از مراسم‌های زنانه افغانستان شرکت کردم که حدود ۱۰۰ خانم در آن شرکت داشتند و همه آن‌ها نفری ۱۰ مهاجر داشتند؛ باتوجه به تحقیقاتی که انجام داده‌ام، هیچ جای دنیا به اندازه افغانستان مهاجر ندارند به‌طوری که کلمه خاله، دایی، عمه و عمو برای خیلی از بچه‌‎ها غریبه است چراکه آن‌ها را هیچ‌وقت ندیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه «آبه» سومین کار اوست، درباره اینکه چرا موضوعات اجتماعی را بررسی می‌کند، بیان کرد: ما همیشه در افغانستان خاک دیده‌ایم اما اگر مستند «آبه» را ببینید، متوجه می‌شوید که افغانستان یا کابل جدیدی را روایت کرده‌ام، همان چیزی که خودم دیده‌ام، پس این سوال در ذهن من به وجود آمد که چرا ۵۰ سال مهاجرت؟ از طرف دیگر با مدیر مدرسه‌ای صحبت کردم که به من گفت هفته‌ای ۲ یا سه دانش‌آموز فراری داریم که به مرز می‌روند و ما آن‌ها را برمی‌گردانیم، پس باز هم این سوال برای من پیش آمد که آخر چه می‌شود؟ نتیجه تمام این مهاجرت‌ها چیست؟ این همان الگوی اشتباه است. خیلی از مهاجران می‌خواستند به افغانستان برگردند اما به دلیل شرایط نتوانستند.

این مستندساز تاکید کرد: «آبه» باید به‌عنوان فیلمی برای تمام مادرانی دیده شود که چه در ایران، عراق، افغانستان، خاورمیانه و سایر کشورها، فرزندان‌شان به هر دلیلی می‌خواهند مهاجرت کنند و مادر از زمانی که خبر این مهاجرت را می‌شنود حال بدی دارد تا روزی که فرزند مهاجرت می‌کند و بعد از آن هم همچنان دلواپس و غمگین است. قصه «آبه» جدا از سوژه افغانستانی، شامل همه مادران در همه دنیا می‌شود.

کارگردان «هلیوس» در پاسخ به این پرسش که بار دیگر فیلمی درباره مهاجرت می‌سازد، گفت: خیلی دوست دارم که سه‌گانه مادر بسازم؛ یکی از آن‌ها مادر افغان که نمادی از فردی جنگجوست، دیگری در ایران و یک مادر در یکی از کشورهای خاورمیانه مثل سوریه یا عراق که قرار است فرزندش مهاجرت کند.

طالبیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره حضور در جشنواره «سینماحقیقت» مطرح کرد: جشنواره «سینماحقیقت» ارزش بسیاری برای من دارد، جشنواره‌ای است که همه فیلمسازان حاضر در آن با شرایط سختی فیلم‌شان را ساخته‌اند و اصالت و پاکی در آن بیشتر دیده می‌‎شود.

اخبارجدیدترین

«دلکوکِ» فصل بهار از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود

مجموعه عکس «دور خدا بگرد» کتاب شد

این شما و این برنامه کنسرت‌های لاکچری؛ باید زودتر کاری کرد!

سارا طالبیان کارگردان مستند «آبه» که در بخش مسابقه کوتاه هجدهمین جشنواره فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره داستان این فیلم گفت: «آبه» قصه مادری افغانستانی را روایت می‌کند که دارای پنج فرزند است؛ سه فرزند پسر و ۲ فرزند دختر. فرزند پسر بزرگ‌تر، ۱۲ سال پیش از طریق قاچاق و از مرز ترکیه، با شرایط سختی مهاجرت می‌کند و به اروپا می‌رود. فرزند پسر دوم با ورود طالبان به افغانستان از طریق قاچاق به کشور ایران مهاجرت می‌کند، حال فرزند سوم پسر به نام عرفان، ۱۴ ساله شده است و می‌خواه راه برادران خود را پیش گیرد.

وی درباره سختی‌های مستندسازی در افغانستان بیان کرد: این فیلم تابستان ۱۴۰۲ در دشت برچی شهر کابل ساخته شد که منطقه و محله هزاره‌نشین‌ها و شیعه‌نشین‌هاست که طالبان با آن‌ها مشکل دارد، مشکلات خاص دیگری هم وجود داشت مثل اینکه در افغانستان به‌عنوان یک خانم، دوربین به دست در خیابان‌ها باشی و علاوه‌بر آن سوژه‌ات هم یک خانم افغان باشد، این موضوعات در کشور افغانستان دردسرساز است.

کارگردان «پنج دقیقه تا مرز» با اشاره به اینکه ۸۰ روز در کابل بود اما فیلمبرداری در ۱۲ روز انجام شد، درباره چگونگی برخورد سوژه با حضور پیداکردن جلوی دوربین بیان کرد: سوژه در روزهای اول با حضور جلوی دوربین چندان راحت نبود؛ می‌ترسید که خانواده یا مردم محله برایش حرف درست کنند اما از جایی به بعد باتوجه به مراوده و صحبت‌هایی که با یکدیگر داشتیم، راضی شد که نماینده زن‌ها و مادران افغانستان از امروز تا ۵۰ سال پیش باشد که غم هجران فرزندان‌شان را تجربه کرده‌اند.

طالبیان ادامه داد: یک بار در یکی از مراسم‌های زنانه افغانستان شرکت کردم که حدود ۱۰۰ خانم در آن شرکت داشتند و همه آن‌ها نفری ۱۰ مهاجر داشتند؛ باتوجه به تحقیقاتی که انجام داده‌ام، هیچ جای دنیا به اندازه افغانستان مهاجر ندارند به‌طوری که کلمه خاله، دایی، عمه و عمو برای خیلی از بچه‌‎ها غریبه است چراکه آن‌ها را هیچ‌وقت ندیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه «آبه» سومین کار اوست، درباره اینکه چرا موضوعات اجتماعی را بررسی می‌کند، بیان کرد: ما همیشه در افغانستان خاک دیده‌ایم اما اگر مستند «آبه» را ببینید، متوجه می‌شوید که افغانستان یا کابل جدیدی را روایت کرده‌ام، همان چیزی که خودم دیده‌ام، پس این سوال در ذهن من به وجود آمد که چرا ۵۰ سال مهاجرت؟ از طرف دیگر با مدیر مدرسه‌ای صحبت کردم که به من گفت هفته‌ای ۲ یا سه دانش‌آموز فراری داریم که به مرز می‌روند و ما آن‌ها را برمی‌گردانیم، پس باز هم این سوال برای من پیش آمد که آخر چه می‌شود؟ نتیجه تمام این مهاجرت‌ها چیست؟ این همان الگوی اشتباه است. خیلی از مهاجران می‌خواستند به افغانستان برگردند اما به دلیل شرایط نتوانستند.

این مستندساز تاکید کرد: «آبه» باید به‌عنوان فیلمی برای تمام مادرانی دیده شود که چه در ایران، عراق، افغانستان، خاورمیانه و سایر کشورها، فرزندان‌شان به هر دلیلی می‌خواهند مهاجرت کنند و مادر از زمانی که خبر این مهاجرت را می‌شنود حال بدی دارد تا روزی که فرزند مهاجرت می‌کند و بعد از آن هم همچنان دلواپس و غمگین است. قصه «آبه» جدا از سوژه افغانستانی، شامل همه مادران در همه دنیا می‌شود.

کارگردان «هلیوس» در پاسخ به این پرسش که بار دیگر فیلمی درباره مهاجرت می‌سازد، گفت: خیلی دوست دارم که سه‌گانه مادر بسازم؛ یکی از آن‌ها مادر افغان که نمادی از فردی جنگجوست، دیگری در ایران و یک مادر در یکی از کشورهای خاورمیانه مثل سوریه یا عراق که قرار است فرزندش مهاجرت کند.

طالبیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره حضور در جشنواره «سینماحقیقت» مطرح کرد: جشنواره «سینماحقیقت» ارزش بسیاری برای من دارد، جشنواره‌ای است که همه فیلمسازان حاضر در آن با شرایط سختی فیلم‌شان را ساخته‌اند و اصالت و پاکی در آن بیشتر دیده می‌‎شود.

سارا طالبیان کارگردان مستند «آبه» که در بخش مسابقه کوتاه هجدهمین جشنواره فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره داستان این فیلم گفت: «آبه» قصه مادری افغانستانی را روایت می‌کند که دارای پنج فرزند است؛ سه فرزند پسر و ۲ فرزند دختر. فرزند پسر بزرگ‌تر، ۱۲ سال پیش از طریق قاچاق و از مرز ترکیه، با شرایط سختی مهاجرت می‌کند و به اروپا می‌رود. فرزند پسر دوم با ورود طالبان به افغانستان از طریق قاچاق به کشور ایران مهاجرت می‌کند، حال فرزند سوم پسر به نام عرفان، ۱۴ ساله شده است و می‌خواه راه برادران خود را پیش گیرد.

وی درباره سختی‌های مستندسازی در افغانستان بیان کرد: این فیلم تابستان ۱۴۰۲ در دشت برچی شهر کابل ساخته شد که منطقه و محله هزاره‌نشین‌ها و شیعه‌نشین‌هاست که طالبان با آن‌ها مشکل دارد، مشکلات خاص دیگری هم وجود داشت مثل اینکه در افغانستان به‌عنوان یک خانم، دوربین به دست در خیابان‌ها باشی و علاوه‌بر آن سوژه‌ات هم یک خانم افغان باشد، این موضوعات در کشور افغانستان دردسرساز است.

کارگردان «پنج دقیقه تا مرز» با اشاره به اینکه ۸۰ روز در کابل بود اما فیلمبرداری در ۱۲ روز انجام شد، درباره چگونگی برخورد سوژه با حضور پیداکردن جلوی دوربین بیان کرد: سوژه در روزهای اول با حضور جلوی دوربین چندان راحت نبود؛ می‌ترسید که خانواده یا مردم محله برایش حرف درست کنند اما از جایی به بعد باتوجه به مراوده و صحبت‌هایی که با یکدیگر داشتیم، راضی شد که نماینده زن‌ها و مادران افغانستان از امروز تا ۵۰ سال پیش باشد که غم هجران فرزندان‌شان را تجربه کرده‌اند.

طالبیان ادامه داد: یک بار در یکی از مراسم‌های زنانه افغانستان شرکت کردم که حدود ۱۰۰ خانم در آن شرکت داشتند و همه آن‌ها نفری ۱۰ مهاجر داشتند؛ باتوجه به تحقیقاتی که انجام داده‌ام، هیچ جای دنیا به اندازه افغانستان مهاجر ندارند به‌طوری که کلمه خاله، دایی، عمه و عمو برای خیلی از بچه‌‎ها غریبه است چراکه آن‌ها را هیچ‌وقت ندیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه «آبه» سومین کار اوست، درباره اینکه چرا موضوعات اجتماعی را بررسی می‌کند، بیان کرد: ما همیشه در افغانستان خاک دیده‌ایم اما اگر مستند «آبه» را ببینید، متوجه می‌شوید که افغانستان یا کابل جدیدی را روایت کرده‌ام، همان چیزی که خودم دیده‌ام، پس این سوال در ذهن من به وجود آمد که چرا ۵۰ سال مهاجرت؟ از طرف دیگر با مدیر مدرسه‌ای صحبت کردم که به من گفت هفته‌ای ۲ یا سه دانش‌آموز فراری داریم که به مرز می‌روند و ما آن‌ها را برمی‌گردانیم، پس باز هم این سوال برای من پیش آمد که آخر چه می‌شود؟ نتیجه تمام این مهاجرت‌ها چیست؟ این همان الگوی اشتباه است. خیلی از مهاجران می‌خواستند به افغانستان برگردند اما به دلیل شرایط نتوانستند.

این مستندساز تاکید کرد: «آبه» باید به‌عنوان فیلمی برای تمام مادرانی دیده شود که چه در ایران، عراق، افغانستان، خاورمیانه و سایر کشورها، فرزندان‌شان به هر دلیلی می‌خواهند مهاجرت کنند و مادر از زمانی که خبر این مهاجرت را می‌شنود حال بدی دارد تا روزی که فرزند مهاجرت می‌کند و بعد از آن هم همچنان دلواپس و غمگین است. قصه «آبه» جدا از سوژه افغانستانی، شامل همه مادران در همه دنیا می‌شود.

کارگردان «هلیوس» در پاسخ به این پرسش که بار دیگر فیلمی درباره مهاجرت می‌سازد، گفت: خیلی دوست دارم که سه‌گانه مادر بسازم؛ یکی از آن‌ها مادر افغان که نمادی از فردی جنگجوست، دیگری در ایران و یک مادر در یکی از کشورهای خاورمیانه مثل سوریه یا عراق که قرار است فرزندش مهاجرت کند.

طالبیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره حضور در جشنواره «سینماحقیقت» مطرح کرد: جشنواره «سینماحقیقت» ارزش بسیاری برای من دارد، جشنواره‌ای است که همه فیلمسازان حاضر در آن با شرایط سختی فیلم‌شان را ساخته‌اند و اصالت و پاکی در آن بیشتر دیده می‌‎شود.

پست قبلی

رئیس قوه قضائیه وارد کرمانشاه شد

پست بعدی

بازیگری ارمنی که انتخابش رسیدن به موفقیت با رعایت قوانین کشور است

مربوطه پست ها

«دلکوکِ» فصل بهار از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود
هنر و فرهنگ

«دلکوکِ» فصل بهار از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود

۱۸ خرداد ۱۴۰۴
مجموعه عکس «دور خدا بگرد» کتاب شد
هنر و فرهنگ

مجموعه عکس «دور خدا بگرد» کتاب شد

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
این شما و این برنامه کنسرت‌های لاکچری؛ باید زودتر کاری کرد!
هنر و فرهنگ

این شما و این برنامه کنسرت‌های لاکچری؛ باید زودتر کاری کرد!

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
بازیگری یعنی فراموش شدن در نقش؛ روشنفکری که اسیر خود شد
هنر و فرهنگ

بازیگری یعنی فراموش شدن در نقش؛ روشنفکری که اسیر خود شد

۱۶ خرداد ۱۴۰۴
«میرزا مخنث» و بازخوانی خشونت تاریخی آقامحمدخان در کرمان
هنر و فرهنگ

«میرزا مخنث» و بازخوانی خشونت تاریخی آقامحمدخان در کرمان

۱۶ خرداد ۱۴۰۴
از اثر جدید بنکسی تا نظر عجیب یک نگارگر درباره اینکه هنرمند خلاق نیست!
هنر و فرهنگ

از اثر جدید بنکسی تا نظر عجیب یک نگارگر درباره اینکه هنرمند خلاق نیست!

۱۶ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 5 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • TTR.ir بهترین سرویس کوتاه کننده لینک ایرانی
  • بهترین برند پودر کاکائو در ایران
  • یحیی گل‌محمدی از فولاد رفتنی شد؟
  • بازگشت اسطوره استقلال به خانه
  • قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران ۱۴۰۴ /جدول نرخ‌ها در منطقه ۵ تا ۲ میلیارد
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.