دانش جوین
سه شنبه, تیر ۳۱, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

چالش‌های پیش‌ روی صنعت خودرو باید هرچه سریع‌تر برطرف شود

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۱۱ خرداد ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
3
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

مدیرعامل ایران‌خودرو به مشکلات متعددی از جمله تامین ارز که پس از دو ماه و نیم پیگیری محقق شد، کمبود گازوئیل و ناترازی انرژی اشاره کرد که به‌رغم مطرح شدن با وزیر صمت، هنوز راه‌حلی برای آن ارائه نشده است.

وی با تاکید بر این‌که صنعت‌خودرو نیازی به سرمایه‌گذار خارجی ندارد و سرمایه‌گذاران داخلی برای توسعه آن کافی هستند، خاطرنشان کرد: «در شرایط فعلی که صنعت با زیان فعالیت می‌کند، امکان سرمایه‌گذاری وجود ندارد.»

وی نقش کلیدی صنعت‌خودرو در اقتصاد ملی را یادآور شد و گفت: «مسیر توسعه صنعتی در تمام دنیا از این صنعت می‌گذرد و حذف آن به معنای توقف توسعه کشور است.»

پیرمحمدی افزود: «پس از واگذاری ایران‌خودرو به بخش‌خصوصی، اقداماتی مانند طراحی دو پلت‌فرم جدید برای جلب رضایت مشتریان و حرکت به سمت سرمایه‌گذاری انجام شده است. با این حال، بسیاری از تکنولوژی‌های مورد استفاده به‌خصوص در قطعه‌سازان بیش از ۳۰ سال قدمت دارند و نیاز به به‌روزرسانی فوری احساس می‌شود. سرمایه‌گذاری در قطعات موتوری و خودروهای هیبرید با مشارکت بخش‌خصوصی از دیگر ضرورت‌های این صنعت است.»

مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به افزایش ۶۴ درصدی نرخ ارز و ۵۵ درصدی هزینه نهاده‌های تولید از پایان سال ۱۴۰۳ تاکنون، از زیان انباشته ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی و بدهی به قطعه‌سازان خبر داد.

به‌گفته پیرمحمدی تولید نزدیک به ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو از ابتدای امسال منجر به‌افزایش ۲۰ هزار میلیارد تومانی زیان شرکت شده است.

وی با اشاره به این‌که مسیر عرضه در بورس هموار است، تصریح کرد: «در صورت عدم‌اعمال قیمت‌های جدید، فروش خودرو را در بورس دنبال خواهیم کرد.»

پیرمحمدی به سیاست‌های حمایتی معکوس اشاره کرد و گفت که در کشورهای صنعتی مواداولیه با کم‌ترین تعرفه وارد می‌شود تا تولیدکننده با پایین‌ترین هزینه تولید کند؛ اما در ایران مواداولیه با بالاترین قیمت در بورس فروخته می‌شود و تعرفه محصول نهایی افزایش می‌یابد. وی این رویه را مغایر با حمایت از تولید دانست.

مدیرعامل ایران‌خودرو هشدار داد: «صنعت‌خودرو در حال مرگ است و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، کارخانه‌ها به سرنوشت ارج دچار خواهند شد؛ وقتی در طول ۲۰ سال سرمایه‌گذاری صورت نگیرد، دیگر صنعتی باقی نخواهد ماند.»

مدیرعامل ایران‌خودرو به مشکلات متعددی از جمله تامین ارز که پس از دو ماه و نیم پیگیری محقق شد، کمبود گازوئیل و ناترازی انرژی اشاره کرد که به‌رغم مطرح شدن با وزیر صمت، هنوز راه‌حلی برای آن ارائه نشده است.

وی با تاکید بر این‌که صنعت‌خودرو نیازی به سرمایه‌گذار خارجی ندارد و سرمایه‌گذاران داخلی برای توسعه آن کافی هستند، خاطرنشان کرد: «در شرایط فعلی که صنعت با زیان فعالیت می‌کند، امکان سرمایه‌گذاری وجود ندارد.»

وی نقش کلیدی صنعت‌خودرو در اقتصاد ملی را یادآور شد و گفت: «مسیر توسعه صنعتی در تمام دنیا از این صنعت می‌گذرد و حذف آن به معنای توقف توسعه کشور است.»

پیرمحمدی افزود: «پس از واگذاری ایران‌خودرو به بخش‌خصوصی، اقداماتی مانند طراحی دو پلت‌فرم جدید برای جلب رضایت مشتریان و حرکت به سمت سرمایه‌گذاری انجام شده است. با این حال، بسیاری از تکنولوژی‌های مورد استفاده به‌خصوص در قطعه‌سازان بیش از ۳۰ سال قدمت دارند و نیاز به به‌روزرسانی فوری احساس می‌شود. سرمایه‌گذاری در قطعات موتوری و خودروهای هیبرید با مشارکت بخش‌خصوصی از دیگر ضرورت‌های این صنعت است.»

مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به افزایش ۶۴ درصدی نرخ ارز و ۵۵ درصدی هزینه نهاده‌های تولید از پایان سال ۱۴۰۳ تاکنون، از زیان انباشته ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی و بدهی به قطعه‌سازان خبر داد.

به‌گفته پیرمحمدی تولید نزدیک به ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو از ابتدای امسال منجر به‌افزایش ۲۰ هزار میلیارد تومانی زیان شرکت شده است.

وی با اشاره به این‌که مسیر عرضه در بورس هموار است، تصریح کرد: «در صورت عدم‌اعمال قیمت‌های جدید، فروش خودرو را در بورس دنبال خواهیم کرد.»

پیرمحمدی به سیاست‌های حمایتی معکوس اشاره کرد و گفت که در کشورهای صنعتی مواداولیه با کم‌ترین تعرفه وارد می‌شود تا تولیدکننده با پایین‌ترین هزینه تولید کند؛ اما در ایران مواداولیه با بالاترین قیمت در بورس فروخته می‌شود و تعرفه محصول نهایی افزایش می‌یابد. وی این رویه را مغایر با حمایت از تولید دانست.

مدیرعامل ایران‌خودرو هشدار داد: «صنعت‌خودرو در حال مرگ است و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، کارخانه‌ها به سرنوشت ارج دچار خواهند شد؛ وقتی در طول ۲۰ سال سرمایه‌گذاری صورت نگیرد، دیگر صنعتی باقی نخواهد ماند.»

اخبارجدیدترین

کاهش ۳۳ درصدی آلاینده‌ها با روانکار نانویی

«TRD PRO»؛ سکویا با چاشنی اسپرت

تایر خودرو روی سقف خانه؛ نمادی از خلاقیت

مدیرعامل ایران‌خودرو به مشکلات متعددی از جمله تامین ارز که پس از دو ماه و نیم پیگیری محقق شد، کمبود گازوئیل و ناترازی انرژی اشاره کرد که به‌رغم مطرح شدن با وزیر صمت، هنوز راه‌حلی برای آن ارائه نشده است.

وی با تاکید بر این‌که صنعت‌خودرو نیازی به سرمایه‌گذار خارجی ندارد و سرمایه‌گذاران داخلی برای توسعه آن کافی هستند، خاطرنشان کرد: «در شرایط فعلی که صنعت با زیان فعالیت می‌کند، امکان سرمایه‌گذاری وجود ندارد.»

وی نقش کلیدی صنعت‌خودرو در اقتصاد ملی را یادآور شد و گفت: «مسیر توسعه صنعتی در تمام دنیا از این صنعت می‌گذرد و حذف آن به معنای توقف توسعه کشور است.»

پیرمحمدی افزود: «پس از واگذاری ایران‌خودرو به بخش‌خصوصی، اقداماتی مانند طراحی دو پلت‌فرم جدید برای جلب رضایت مشتریان و حرکت به سمت سرمایه‌گذاری انجام شده است. با این حال، بسیاری از تکنولوژی‌های مورد استفاده به‌خصوص در قطعه‌سازان بیش از ۳۰ سال قدمت دارند و نیاز به به‌روزرسانی فوری احساس می‌شود. سرمایه‌گذاری در قطعات موتوری و خودروهای هیبرید با مشارکت بخش‌خصوصی از دیگر ضرورت‌های این صنعت است.»

مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به افزایش ۶۴ درصدی نرخ ارز و ۵۵ درصدی هزینه نهاده‌های تولید از پایان سال ۱۴۰۳ تاکنون، از زیان انباشته ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی و بدهی به قطعه‌سازان خبر داد.

به‌گفته پیرمحمدی تولید نزدیک به ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو از ابتدای امسال منجر به‌افزایش ۲۰ هزار میلیارد تومانی زیان شرکت شده است.

وی با اشاره به این‌که مسیر عرضه در بورس هموار است، تصریح کرد: «در صورت عدم‌اعمال قیمت‌های جدید، فروش خودرو را در بورس دنبال خواهیم کرد.»

پیرمحمدی به سیاست‌های حمایتی معکوس اشاره کرد و گفت که در کشورهای صنعتی مواداولیه با کم‌ترین تعرفه وارد می‌شود تا تولیدکننده با پایین‌ترین هزینه تولید کند؛ اما در ایران مواداولیه با بالاترین قیمت در بورس فروخته می‌شود و تعرفه محصول نهایی افزایش می‌یابد. وی این رویه را مغایر با حمایت از تولید دانست.

مدیرعامل ایران‌خودرو هشدار داد: «صنعت‌خودرو در حال مرگ است و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، کارخانه‌ها به سرنوشت ارج دچار خواهند شد؛ وقتی در طول ۲۰ سال سرمایه‌گذاری صورت نگیرد، دیگر صنعتی باقی نخواهد ماند.»

مدیرعامل ایران‌خودرو به مشکلات متعددی از جمله تامین ارز که پس از دو ماه و نیم پیگیری محقق شد، کمبود گازوئیل و ناترازی انرژی اشاره کرد که به‌رغم مطرح شدن با وزیر صمت، هنوز راه‌حلی برای آن ارائه نشده است.

وی با تاکید بر این‌که صنعت‌خودرو نیازی به سرمایه‌گذار خارجی ندارد و سرمایه‌گذاران داخلی برای توسعه آن کافی هستند، خاطرنشان کرد: «در شرایط فعلی که صنعت با زیان فعالیت می‌کند، امکان سرمایه‌گذاری وجود ندارد.»

وی نقش کلیدی صنعت‌خودرو در اقتصاد ملی را یادآور شد و گفت: «مسیر توسعه صنعتی در تمام دنیا از این صنعت می‌گذرد و حذف آن به معنای توقف توسعه کشور است.»

پیرمحمدی افزود: «پس از واگذاری ایران‌خودرو به بخش‌خصوصی، اقداماتی مانند طراحی دو پلت‌فرم جدید برای جلب رضایت مشتریان و حرکت به سمت سرمایه‌گذاری انجام شده است. با این حال، بسیاری از تکنولوژی‌های مورد استفاده به‌خصوص در قطعه‌سازان بیش از ۳۰ سال قدمت دارند و نیاز به به‌روزرسانی فوری احساس می‌شود. سرمایه‌گذاری در قطعات موتوری و خودروهای هیبرید با مشارکت بخش‌خصوصی از دیگر ضرورت‌های این صنعت است.»

مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به افزایش ۶۴ درصدی نرخ ارز و ۵۵ درصدی هزینه نهاده‌های تولید از پایان سال ۱۴۰۳ تاکنون، از زیان انباشته ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی و بدهی به قطعه‌سازان خبر داد.

به‌گفته پیرمحمدی تولید نزدیک به ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو از ابتدای امسال منجر به‌افزایش ۲۰ هزار میلیارد تومانی زیان شرکت شده است.

وی با اشاره به این‌که مسیر عرضه در بورس هموار است، تصریح کرد: «در صورت عدم‌اعمال قیمت‌های جدید، فروش خودرو را در بورس دنبال خواهیم کرد.»

پیرمحمدی به سیاست‌های حمایتی معکوس اشاره کرد و گفت که در کشورهای صنعتی مواداولیه با کم‌ترین تعرفه وارد می‌شود تا تولیدکننده با پایین‌ترین هزینه تولید کند؛ اما در ایران مواداولیه با بالاترین قیمت در بورس فروخته می‌شود و تعرفه محصول نهایی افزایش می‌یابد. وی این رویه را مغایر با حمایت از تولید دانست.

مدیرعامل ایران‌خودرو هشدار داد: «صنعت‌خودرو در حال مرگ است و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، کارخانه‌ها به سرنوشت ارج دچار خواهند شد؛ وقتی در طول ۲۰ سال سرمایه‌گذاری صورت نگیرد، دیگر صنعتی باقی نخواهد ماند.»

پست قبلی

جدول قطعی برق (یکشنبه ۱۱ خردادماه) | ساعت دقیق قطع برق هر منطقه

پست بعدی

قیمت تتر امروز یکشنبه ۱۱ خردادماه ۱۴۰۴

مربوطه پست ها

کاهش ۳۳ درصدی آلاینده‌ها با روانکار نانویی
خودرو

کاهش ۳۳ درصدی آلاینده‌ها با روانکار نانویی

۲۶ تیر ۱۴۰۴
«TRD PRO»؛ سکویا با چاشنی اسپرت
خودرو

«TRD PRO»؛ سکویا با چاشنی اسپرت

۲۶ تیر ۱۴۰۴
تایر خودرو روی سقف خانه؛ نمادی از خلاقیت
خودرو

تایر خودرو روی سقف خانه؛ نمادی از خلاقیت

۲۶ تیر ۱۴۰۴
استراتژی چندوجهی «ایران‌ خودرو»
خودرو

استراتژی چندوجهی «ایران‌ خودرو»

۲۶ تیر ۱۴۰۴
رشد دوباره سهام «سایپا»؛ بازدهی ۴۴ درصدی در ۹ ماه اخیر
خودرو

رشد دوباره سهام «سایپا»؛ بازدهی ۴۴ درصدی در ۹ ماه اخیر

۲۵ تیر ۱۴۰۴
رکوردشکنی «بهمن دیزل» در فصل بهار
خودرو

رکوردشکنی «بهمن دیزل» در فصل بهار

۲۵ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • آیا قیمت تتر و دلار تفاوت دارد؟ راهنمایی برای سرمایه‌گذاران حرفه ای!
  • 8 علت هوا گرفتن پمپ هیدرولیک | ۲ روش هواگیری پمپ هیدرولیک
  • کشف لاشه 39 قلاده فوک خزری از ابتدای 1404 تاکنون
  • مسکن کارگری؛ وعده‌هایی که روی زمین ماند
  • «سوگلی» قلعه‌نویی به دردسر افتاد
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.