دانش جوین
یکشنبه, مرداد ۵, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی سیاسی

چرا برنامه هفتم توسعه به ۱۴۰۱ نرسید؟

دانش جوین توسط دانش جوین
۲۵ اسفند ۱۴۰۰
در سیاسی
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
3
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر
چرا برنامه هفتم توسعه به ۱۴۰۱ نرسید؟

دانشجو اینترنشنالخراسان رضوی عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه براساس قانون امسال آخرین سال اجرای برنامه ششم بود و دولت مکلف بود تا آخر خرداد ۱۴۰۰ برنامه هفتم را به مجلس ارسال کند، گفت: اما دولت اعلام کرد به دلیل فرایند انتقال قدرت در قوه مجریه نمی‌تواند برنامه هفتم را به مجلس ارسال کند؛ در حالی که این‌ پاسخ از نظر ما قانع‌کننده‌ نبود.

احسان ارکانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ایرادات برنامه ششم توسعه اظهار کرد: این برنامه در سال ۹۵ بر اساس سیاست‌های دولت تدبیر و امید تنظیم شد و موضوعاتی مانند حمایت از روستائیان، کشاورزان، دامداران و همچنین دست کشیدن دولت از اتکا به درآمدهای نفتی که در هر زمانی باید مبنای کار گیرد، در برنامه ششم توسعه یا مغفول واقع شد یا اگر هم بیان شد، هیچ ضمانت اجرایی نداشت؛ یعنی با وجود اینکه کاهش سهم درآمدهای نفتی در بودجه جزو تکالیف برنامه ششم توسعه بود اما اساسا در تنظیم لوایح بودجه به آن عمل نشد و هر سال سهم درآمدهای نفتی در بودجه افزایش یافت.

وی افزود: همچنین بسیاری از مباحث مرتبط با بیمه‌های اجتماعی و حمایت از کارگران، زنان سرپرست خانوار، معلولان و اقشار کم‌درآمد که جزو تکالیف دولت در برنامه ششم بود نیز تحقق پیدا نکرد. به طور کلی طبق آخرین برآوردی که حدود ۶ الی هفت ماه پیش دیوان محاسبات از تحقق برنامه ششم توسط دولت داشت، نهایتا حدود ۳۰ درصد این برنامه تا سال آخر آن تحقق پیدا کرده بود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس ادامه داد: این نشان می‌دهد یک جای کار ایراد دارد یا واقعا تکالیف برنامه ششم توسعه منطبق بر واقعیات نبود و خارج از توان دولت و کشور نوشته شده بود که قاعدتا نباید چنین تکالیفی در این برنامه قرار داده می‌شد یا اینکه این تکالیف قابل تحقق بوده ولی به دلیل سستی و ناتوانی دولت احکام برنامه ششم تحقق نیافته است که در این صورت این سوال پیش می‌آید که ضمانت اجرای این احکام چه بود؟ یعنی در قبال عدم تحقق تکالیف برنامه ششم چه برخوردی باید صورت می‌گرفت؟ این‌ها از مهم‌ترین نقاط ضعف برنامه ششم توسعه بود و امیدواریم که در برنامه هفتم این معضلات برطرف شود.

ارکانی با تاکید بر اینکه براساس قانون امسال آخرین سال اجرای برنامه ششم بود و دولت مکلف بود تا آخر خرداد ۱۴۰۰ برنامه هفتم را به مجلس ارسال کند، گفت: به هر حال امسال برنامه هفتم به مجلس فرستاده نشد و علی‌رغم اینکه قانونا باید سال ۱۴۰۱ با برنامه هفتم توسعه آغاز می‌شد اما در سال جدید نیز همچنان برنامه ششم اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: من از کسانی بودم که به رئیس دولت سیزدهم در خصوص لزوم تدوین هرچه سریع‌تر برنامه هفتم توسعه تذکر دادم و با امضای بیش از ۶۰ نفر از نمایندگان تذکر من در صحن مجلس قرائت و به دولت اعلام شد اما متاسفانه اقدامی برای انجام این تکلیف قانونی انجام نشد. تدوین برنامه توسعه تکلیف قانونی دولت است و کسی نمی‌تواند برای عدم انجام تکلیف قانونی خود بهانه بیاورد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مساله تورم مهم‌ترین موضوعی است که باید در تدوین برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: ما مکلف هستیم در برنامه‌های پنج‌ ساله توسعه شاخص‌های اقتصادی را به گونه‌ای مدیریت کنیم که تورم به کمترین میزان خود برسد، رشد اقتصادی حداقل هشت درصد باشد و پایه پولی افزایش پیدا نکند. متاسفانه هیچ کدام از این‌ها در اجرای برنامه ششم توسعه محقق نشد و وضعیت اقتصادی کشور این چیزی شد که اکنون می‌بینیم. ثابت نبودن نرخ ارز، منفی بودن رشد اقتصادی و افزایش لحظه‌ای نرخ تورم باعث شده تولیدکنندگان لطمه بخورند و بسیاری از فعالان اقتصادی نتوانند برای رونق فضای اقتصادی کشور برنامه‌ریزی کنند و وضعیت اقتصادی کشور نامطلوب باشد.

انتهای پیام

چرا برنامه هفتم توسعه به ۱۴۰۱ نرسید؟

دانشجو اینترنشنالخراسان رضوی عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه براساس قانون امسال آخرین سال اجرای برنامه ششم بود و دولت مکلف بود تا آخر خرداد ۱۴۰۰ برنامه هفتم را به مجلس ارسال کند، گفت: اما دولت اعلام کرد به دلیل فرایند انتقال قدرت در قوه مجریه نمی‌تواند برنامه هفتم را به مجلس ارسال کند؛ در حالی که این‌ پاسخ از نظر ما قانع‌کننده‌ نبود.

احسان ارکانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ایرادات برنامه ششم توسعه اظهار کرد: این برنامه در سال ۹۵ بر اساس سیاست‌های دولت تدبیر و امید تنظیم شد و موضوعاتی مانند حمایت از روستائیان، کشاورزان، دامداران و همچنین دست کشیدن دولت از اتکا به درآمدهای نفتی که در هر زمانی باید مبنای کار گیرد، در برنامه ششم توسعه یا مغفول واقع شد یا اگر هم بیان شد، هیچ ضمانت اجرایی نداشت؛ یعنی با وجود اینکه کاهش سهم درآمدهای نفتی در بودجه جزو تکالیف برنامه ششم توسعه بود اما اساسا در تنظیم لوایح بودجه به آن عمل نشد و هر سال سهم درآمدهای نفتی در بودجه افزایش یافت.

وی افزود: همچنین بسیاری از مباحث مرتبط با بیمه‌های اجتماعی و حمایت از کارگران، زنان سرپرست خانوار، معلولان و اقشار کم‌درآمد که جزو تکالیف دولت در برنامه ششم بود نیز تحقق پیدا نکرد. به طور کلی طبق آخرین برآوردی که حدود ۶ الی هفت ماه پیش دیوان محاسبات از تحقق برنامه ششم توسط دولت داشت، نهایتا حدود ۳۰ درصد این برنامه تا سال آخر آن تحقق پیدا کرده بود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس ادامه داد: این نشان می‌دهد یک جای کار ایراد دارد یا واقعا تکالیف برنامه ششم توسعه منطبق بر واقعیات نبود و خارج از توان دولت و کشور نوشته شده بود که قاعدتا نباید چنین تکالیفی در این برنامه قرار داده می‌شد یا اینکه این تکالیف قابل تحقق بوده ولی به دلیل سستی و ناتوانی دولت احکام برنامه ششم تحقق نیافته است که در این صورت این سوال پیش می‌آید که ضمانت اجرای این احکام چه بود؟ یعنی در قبال عدم تحقق تکالیف برنامه ششم چه برخوردی باید صورت می‌گرفت؟ این‌ها از مهم‌ترین نقاط ضعف برنامه ششم توسعه بود و امیدواریم که در برنامه هفتم این معضلات برطرف شود.

ارکانی با تاکید بر اینکه براساس قانون امسال آخرین سال اجرای برنامه ششم بود و دولت مکلف بود تا آخر خرداد ۱۴۰۰ برنامه هفتم را به مجلس ارسال کند، گفت: به هر حال امسال برنامه هفتم به مجلس فرستاده نشد و علی‌رغم اینکه قانونا باید سال ۱۴۰۱ با برنامه هفتم توسعه آغاز می‌شد اما در سال جدید نیز همچنان برنامه ششم اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: من از کسانی بودم که به رئیس دولت سیزدهم در خصوص لزوم تدوین هرچه سریع‌تر برنامه هفتم توسعه تذکر دادم و با امضای بیش از ۶۰ نفر از نمایندگان تذکر من در صحن مجلس قرائت و به دولت اعلام شد اما متاسفانه اقدامی برای انجام این تکلیف قانونی انجام نشد. تدوین برنامه توسعه تکلیف قانونی دولت است و کسی نمی‌تواند برای عدم انجام تکلیف قانونی خود بهانه بیاورد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مساله تورم مهم‌ترین موضوعی است که باید در تدوین برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: ما مکلف هستیم در برنامه‌های پنج‌ ساله توسعه شاخص‌های اقتصادی را به گونه‌ای مدیریت کنیم که تورم به کمترین میزان خود برسد، رشد اقتصادی حداقل هشت درصد باشد و پایه پولی افزایش پیدا نکند. متاسفانه هیچ کدام از این‌ها در اجرای برنامه ششم توسعه محقق نشد و وضعیت اقتصادی کشور این چیزی شد که اکنون می‌بینیم. ثابت نبودن نرخ ارز، منفی بودن رشد اقتصادی و افزایش لحظه‌ای نرخ تورم باعث شده تولیدکنندگان لطمه بخورند و بسیاری از فعالان اقتصادی نتوانند برای رونق فضای اقتصادی کشور برنامه‌ریزی کنند و وضعیت اقتصادی کشور نامطلوب باشد.

انتهای پیام

اخبارجدیدترین

چطور با دستگاه پرکن مایع، محصولات ارایشی را با بسته‌بندی AG لوکس تولید کنیم؟

پای طالبان روی حق‌آبه ایران

ائمه جمعه با رفتار خود امر به تقوا کنند/تفاوت گفتار و رفتار امام جمعه مستمع را سر لج می‌آورد

چرا برنامه هفتم توسعه به ۱۴۰۱ نرسید؟

دانشجو اینترنشنالخراسان رضوی عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه براساس قانون امسال آخرین سال اجرای برنامه ششم بود و دولت مکلف بود تا آخر خرداد ۱۴۰۰ برنامه هفتم را به مجلس ارسال کند، گفت: اما دولت اعلام کرد به دلیل فرایند انتقال قدرت در قوه مجریه نمی‌تواند برنامه هفتم را به مجلس ارسال کند؛ در حالی که این‌ پاسخ از نظر ما قانع‌کننده‌ نبود.

احسان ارکانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ایرادات برنامه ششم توسعه اظهار کرد: این برنامه در سال ۹۵ بر اساس سیاست‌های دولت تدبیر و امید تنظیم شد و موضوعاتی مانند حمایت از روستائیان، کشاورزان، دامداران و همچنین دست کشیدن دولت از اتکا به درآمدهای نفتی که در هر زمانی باید مبنای کار گیرد، در برنامه ششم توسعه یا مغفول واقع شد یا اگر هم بیان شد، هیچ ضمانت اجرایی نداشت؛ یعنی با وجود اینکه کاهش سهم درآمدهای نفتی در بودجه جزو تکالیف برنامه ششم توسعه بود اما اساسا در تنظیم لوایح بودجه به آن عمل نشد و هر سال سهم درآمدهای نفتی در بودجه افزایش یافت.

وی افزود: همچنین بسیاری از مباحث مرتبط با بیمه‌های اجتماعی و حمایت از کارگران، زنان سرپرست خانوار، معلولان و اقشار کم‌درآمد که جزو تکالیف دولت در برنامه ششم بود نیز تحقق پیدا نکرد. به طور کلی طبق آخرین برآوردی که حدود ۶ الی هفت ماه پیش دیوان محاسبات از تحقق برنامه ششم توسط دولت داشت، نهایتا حدود ۳۰ درصد این برنامه تا سال آخر آن تحقق پیدا کرده بود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس ادامه داد: این نشان می‌دهد یک جای کار ایراد دارد یا واقعا تکالیف برنامه ششم توسعه منطبق بر واقعیات نبود و خارج از توان دولت و کشور نوشته شده بود که قاعدتا نباید چنین تکالیفی در این برنامه قرار داده می‌شد یا اینکه این تکالیف قابل تحقق بوده ولی به دلیل سستی و ناتوانی دولت احکام برنامه ششم تحقق نیافته است که در این صورت این سوال پیش می‌آید که ضمانت اجرای این احکام چه بود؟ یعنی در قبال عدم تحقق تکالیف برنامه ششم چه برخوردی باید صورت می‌گرفت؟ این‌ها از مهم‌ترین نقاط ضعف برنامه ششم توسعه بود و امیدواریم که در برنامه هفتم این معضلات برطرف شود.

ارکانی با تاکید بر اینکه براساس قانون امسال آخرین سال اجرای برنامه ششم بود و دولت مکلف بود تا آخر خرداد ۱۴۰۰ برنامه هفتم را به مجلس ارسال کند، گفت: به هر حال امسال برنامه هفتم به مجلس فرستاده نشد و علی‌رغم اینکه قانونا باید سال ۱۴۰۱ با برنامه هفتم توسعه آغاز می‌شد اما در سال جدید نیز همچنان برنامه ششم اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: من از کسانی بودم که به رئیس دولت سیزدهم در خصوص لزوم تدوین هرچه سریع‌تر برنامه هفتم توسعه تذکر دادم و با امضای بیش از ۶۰ نفر از نمایندگان تذکر من در صحن مجلس قرائت و به دولت اعلام شد اما متاسفانه اقدامی برای انجام این تکلیف قانونی انجام نشد. تدوین برنامه توسعه تکلیف قانونی دولت است و کسی نمی‌تواند برای عدم انجام تکلیف قانونی خود بهانه بیاورد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مساله تورم مهم‌ترین موضوعی است که باید در تدوین برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: ما مکلف هستیم در برنامه‌های پنج‌ ساله توسعه شاخص‌های اقتصادی را به گونه‌ای مدیریت کنیم که تورم به کمترین میزان خود برسد، رشد اقتصادی حداقل هشت درصد باشد و پایه پولی افزایش پیدا نکند. متاسفانه هیچ کدام از این‌ها در اجرای برنامه ششم توسعه محقق نشد و وضعیت اقتصادی کشور این چیزی شد که اکنون می‌بینیم. ثابت نبودن نرخ ارز، منفی بودن رشد اقتصادی و افزایش لحظه‌ای نرخ تورم باعث شده تولیدکنندگان لطمه بخورند و بسیاری از فعالان اقتصادی نتوانند برای رونق فضای اقتصادی کشور برنامه‌ریزی کنند و وضعیت اقتصادی کشور نامطلوب باشد.

انتهای پیام

چرا برنامه هفتم توسعه به ۱۴۰۱ نرسید؟

دانشجو اینترنشنالخراسان رضوی عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه براساس قانون امسال آخرین سال اجرای برنامه ششم بود و دولت مکلف بود تا آخر خرداد ۱۴۰۰ برنامه هفتم را به مجلس ارسال کند، گفت: اما دولت اعلام کرد به دلیل فرایند انتقال قدرت در قوه مجریه نمی‌تواند برنامه هفتم را به مجلس ارسال کند؛ در حالی که این‌ پاسخ از نظر ما قانع‌کننده‌ نبود.

احسان ارکانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ایرادات برنامه ششم توسعه اظهار کرد: این برنامه در سال ۹۵ بر اساس سیاست‌های دولت تدبیر و امید تنظیم شد و موضوعاتی مانند حمایت از روستائیان، کشاورزان، دامداران و همچنین دست کشیدن دولت از اتکا به درآمدهای نفتی که در هر زمانی باید مبنای کار گیرد، در برنامه ششم توسعه یا مغفول واقع شد یا اگر هم بیان شد، هیچ ضمانت اجرایی نداشت؛ یعنی با وجود اینکه کاهش سهم درآمدهای نفتی در بودجه جزو تکالیف برنامه ششم توسعه بود اما اساسا در تنظیم لوایح بودجه به آن عمل نشد و هر سال سهم درآمدهای نفتی در بودجه افزایش یافت.

وی افزود: همچنین بسیاری از مباحث مرتبط با بیمه‌های اجتماعی و حمایت از کارگران، زنان سرپرست خانوار، معلولان و اقشار کم‌درآمد که جزو تکالیف دولت در برنامه ششم بود نیز تحقق پیدا نکرد. به طور کلی طبق آخرین برآوردی که حدود ۶ الی هفت ماه پیش دیوان محاسبات از تحقق برنامه ششم توسط دولت داشت، نهایتا حدود ۳۰ درصد این برنامه تا سال آخر آن تحقق پیدا کرده بود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس ادامه داد: این نشان می‌دهد یک جای کار ایراد دارد یا واقعا تکالیف برنامه ششم توسعه منطبق بر واقعیات نبود و خارج از توان دولت و کشور نوشته شده بود که قاعدتا نباید چنین تکالیفی در این برنامه قرار داده می‌شد یا اینکه این تکالیف قابل تحقق بوده ولی به دلیل سستی و ناتوانی دولت احکام برنامه ششم تحقق نیافته است که در این صورت این سوال پیش می‌آید که ضمانت اجرای این احکام چه بود؟ یعنی در قبال عدم تحقق تکالیف برنامه ششم چه برخوردی باید صورت می‌گرفت؟ این‌ها از مهم‌ترین نقاط ضعف برنامه ششم توسعه بود و امیدواریم که در برنامه هفتم این معضلات برطرف شود.

ارکانی با تاکید بر اینکه براساس قانون امسال آخرین سال اجرای برنامه ششم بود و دولت مکلف بود تا آخر خرداد ۱۴۰۰ برنامه هفتم را به مجلس ارسال کند، گفت: به هر حال امسال برنامه هفتم به مجلس فرستاده نشد و علی‌رغم اینکه قانونا باید سال ۱۴۰۱ با برنامه هفتم توسعه آغاز می‌شد اما در سال جدید نیز همچنان برنامه ششم اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: من از کسانی بودم که به رئیس دولت سیزدهم در خصوص لزوم تدوین هرچه سریع‌تر برنامه هفتم توسعه تذکر دادم و با امضای بیش از ۶۰ نفر از نمایندگان تذکر من در صحن مجلس قرائت و به دولت اعلام شد اما متاسفانه اقدامی برای انجام این تکلیف قانونی انجام نشد. تدوین برنامه توسعه تکلیف قانونی دولت است و کسی نمی‌تواند برای عدم انجام تکلیف قانونی خود بهانه بیاورد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مساله تورم مهم‌ترین موضوعی است که باید در تدوین برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: ما مکلف هستیم در برنامه‌های پنج‌ ساله توسعه شاخص‌های اقتصادی را به گونه‌ای مدیریت کنیم که تورم به کمترین میزان خود برسد، رشد اقتصادی حداقل هشت درصد باشد و پایه پولی افزایش پیدا نکند. متاسفانه هیچ کدام از این‌ها در اجرای برنامه ششم توسعه محقق نشد و وضعیت اقتصادی کشور این چیزی شد که اکنون می‌بینیم. ثابت نبودن نرخ ارز، منفی بودن رشد اقتصادی و افزایش لحظه‌ای نرخ تورم باعث شده تولیدکنندگان لطمه بخورند و بسیاری از فعالان اقتصادی نتوانند برای رونق فضای اقتصادی کشور برنامه‌ریزی کنند و وضعیت اقتصادی کشور نامطلوب باشد.

انتهای پیام

برچسب ها: استانی-سیاسی
پست قبلی

باد و بیل برای احیای خلیج گرگان همزمان دست به کار شدند

پست بعدی

اختتامیه هفتمین دوره جامعه پذیری نظامی مشترک آموزشگاه‌های درجه داری ارتش آغاز شد

مربوطه پست ها

سیاسی

چطور با دستگاه پرکن مایع، محصولات ارایشی را با بسته‌بندی AG لوکس تولید کنیم؟

۲۲ تیر ۱۴۰۴
پای طالبان روی حق‌آبه ایران
سیاسی

پای طالبان روی حق‌آبه ایران

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
ائمه جمعه با رفتار خود امر به تقوا کنند/تفاوت گفتار و رفتار امام جمعه مستمع را سر لج می‌آورد
سیاسی

ائمه جمعه با رفتار خود امر به تقوا کنند/تفاوت گفتار و رفتار امام جمعه مستمع را سر لج می‌آورد

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
مرگ در بازگشت به غربت
سیاسی

مرگ در بازگشت به غربت

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
واکنش آمریکا به اظهارات اخیر بورل درباره احیای برجام
سیاسی

واکنش آمریکا به اظهارات اخیر بورل درباره احیای برجام

۰۵ مرداد ۱۴۰۱
اعضای جدید شورای نگهبان را بیشتر بشناسید
سیاسی

اعضای جدید شورای نگهبان را بیشتر بشناسید

۰۵ مرداد ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 12 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • علیرضا قربانی «سووشون» را به مردم میهن دوست ایران تقدیم کرد
  • پخش سه نمایش رادیویی با موضوعات متفاوت در رادیو نمایش
  • کلاری و کاکایی مهمانان اولین نشست «سینمای ایران برای وطن»
  • از هدیه روح‌الامین به یک فرمانده تا آثار هنرمندان زن نوگرا که دیده شد
  • آغاز یک سفر درونی در اولین روز هفته؛ حکایت موسیقی‌های قصه‌گو
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.