دانش جوین
یکشنبه, تیر ۲۹, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

چگونه مزدا برای جنسیس رقیب تراشید؟

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۰۷ اسفند ۱۴۰۳
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
0
چگونه مزدا برای جنسیس رقیب تراشید؟
2
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

آوریل سال ۲۰۱۹ میلادی بود که این کمپانی مطرح ژاپنی نسخه فول‌سایز لاکچری کراس‌اوور اس‌یووی خود را با نام CX-۹۰ به‌جهان معرفی کرد. اما اواخر سال گذشته میلادی بود که همین خودرو با اندکی تغییرات با نام CX-۷۰ به‌منظور رقابت جدی با اروپایی‌ها و البته بلندقامتان جنسیس از جمله GV۸۰ به‌بازار آمد. در این مطلب مزدا CX-۷۰ را بررسی می‌کنیم.

ظاهر اسپرت و زیبا

زبان جدید طراحی کمپانی مزدا که از سال ۲۰۲۰ میلادی به بعد به خوبی در محصولاتش پدیدار شد، استایل زیبا و باوقار CX-۷۰ را نیز شکل داده است. اِلِمان زبان جدید طراحی مزدا استفاده از سطوح نرم و سیال به‌همراه تقاطع‌هایی است که کاراکتر اسپرت و نافذی به این بلندقامت جسور و تنومند سامورایی می‌بخشند. به‌لطف فاصله محوری ۳۱۲۰ میلی‌متری، طول ۵۱۰۰ میلی‌متری، عرض ۲۱۵۷ میلی‌متری و قامت ۱۷۳۶ میلی‌متری، این کراس‌اوور فول‌سایز لاکچری بسیار جذاب و اسپرت است.

با نگاهی به پروفیل این خودرو شاهد پوزه کشیده، خطوط نرم با ترکیبی از تقاطع‌ها هستیم که به‌لطف تناسبات عالی تایر و رینگ (۱۹، ۲۰ و ۲۱ اینچی) در کنار زاویه نسبتا زیاد ستون D کاراکتر جذابی به این خودرو می‌بخشد.

در نمای جلو شاهد چهره‌ای تهاجمی هستیم. چراغ LED به‌شکل حرف L افقی (که جدا از چراغ اصلی تعبیه شده)، خطوط تیز روی کاپوت، جلوپنجره بزرگ و عریض ۸ ضلعی و ورودی هوای درون سپر این حس تهاجمی را در بیننده تداعی می‌کنند.

نکته بسیار مهم در طراحی مزدا CX-۷۰ عدم‌استفاده از چراغ‌های دوبل است که این نوع طراحی مزدا سبب محبوبیت بیشتر آن می‌شود. در نمای عقب، شاهد طراحی چراغ‌های کشیده با LED به‌شکل حرف L هستیم. همچنین حجم‌پردازی صریح و نصب اسپویلر روی درِ صندوق‌عقب زیبایی منحصربه‌فردی به CX-۷۰ می‌بخشد.

کابین لوکس و زیبا

با ورود به‌کابین مزدا CX-۷۰ شاهد یک طراحی مدرن و زیبا هستیم که بسیار ساده و در عین حال جذاب و دلنشین است. کمپانی مزدا این طراحی را با نام Clean of Design معرفی می‌کند.

این نوع طراحی به‌سبک مینیمال و ساده داشبورد نیز اشاره دارد. در کابین این خودرو از یک کلاستر ۱۲ اینچی تمام‌دیجیتال مقابل راننده و از یک نمایشگر باکیفیت ۱۰.۲۵ اینچی افقی در بخش میانی داشبورد استفاده شده است که فضای مدرنی را به‌وجود می‌آورند.

طراحی دریچه‌های سیستم تهویه‌مطبوع عمودی i شکل در طرفین داشبورد، طراحی دریچه‌های ذوزنقه‌ای‌شکل در بخش میانی و فرم حجیم میانی داشبورد، سبب جذابیت این نوع طراحی شده است.

طراحی پنل دیجیتالی سیستم تهویه‌مطبوع در بخش میانی و زیر دریچه‌های سیستم تهویه‌مطبوع سبب شده است جذابیت این طراحی دوچندان شود.

به‌منظور ایجاد رانندگی هیجان‌انگیز و جذاب، صندلی‌های جلو اسپرت و کاملا ارگونومی برای این خودرو طراحی شده است. همچنین طراحی غربیلک‌فرمان اسپرت نسل جدید مزدا و دسته‌دنده کوچک اسپرت مزدا، رانندگی با این خودرو را بسیار خاص جلوه می‌دهند. درعین حال نورپردازی داخلی به‌همراه سقف بزرگ پانورامیک فضای دلنشینی را برای سرنشینان به‌ارمغان می‌آورد.

از مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به: کروزکنترل هوشمند، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین دید عقب، سیستم خودران سطح دو ADAS، سیستم پیشگیری از برخورد از جلو و عقب، سیستم هشدار انحراف از مسیر، سیستم پایش نقاط کور به‌همراه شناسایی عابرپیاده، سیستم دید در شب، سیستم کمکی پارک هوشمند، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم توزیع مدیریت گشتاور بین چرخ‌ها، سیستم تعلیق قابل تنظیم، صندلی‌های برقی راننده در ۱۲ حالت و سرنشین جلو در ۸ حالت، ۱۰ ایربگ در ۱۲ نقطه و سقف پانورامیک و نورپردازی داخلی اشاره کرد.

پیشرانه ۶ سیلندر

قلب تپنده مزدا CX-۷۰ را چهار پیشرانه هیبرید تشکیل می‌دهد که قوی‌ترین مدل آن، موسوم به GT و GS-L دارای یک پیشرانه ۶ سیلندر خطی ۳.۳ لیتری توربوشارژ با هماهنگی یک موتور الکتریکی پرتوان است که می‌تواند حداکثر ۲۸۰ اسب‌بخار از موتور بنزینی و حداکثر ۱۶.۹ اسب‌بخار از موتور الکتریکی، قدرت تولید کند.

همچنین ۴۵۰ نیوتون‌متر گشتاور از موتور بنزینی و ۱۱۵.۳ نیوتون‌متر گشتاور از موتور الکتریکی تولید می‌شود. همچنین یک پک باتری ۰.۳۳ کیلووات-ساعتی لیتیوم-یونی نیروی لازم برای حرکت تمام‌الکتریکی را تامین می‌کند.

یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک وظیفه انتقال قدرت به‌چهار چرخ را برعهده دارد. مزدا CX-۷۰ به‌منظور عرضه در بازار آمریکای شمالی در نظر گرفته شده که قیمت آن از ۴۰ هزار و ۴۴۵ دلار آغاز می‌شود.

آوریل سال ۲۰۱۹ میلادی بود که این کمپانی مطرح ژاپنی نسخه فول‌سایز لاکچری کراس‌اوور اس‌یووی خود را با نام CX-۹۰ به‌جهان معرفی کرد. اما اواخر سال گذشته میلادی بود که همین خودرو با اندکی تغییرات با نام CX-۷۰ به‌منظور رقابت جدی با اروپایی‌ها و البته بلندقامتان جنسیس از جمله GV۸۰ به‌بازار آمد. در این مطلب مزدا CX-۷۰ را بررسی می‌کنیم.

ظاهر اسپرت و زیبا

زبان جدید طراحی کمپانی مزدا که از سال ۲۰۲۰ میلادی به بعد به خوبی در محصولاتش پدیدار شد، استایل زیبا و باوقار CX-۷۰ را نیز شکل داده است. اِلِمان زبان جدید طراحی مزدا استفاده از سطوح نرم و سیال به‌همراه تقاطع‌هایی است که کاراکتر اسپرت و نافذی به این بلندقامت جسور و تنومند سامورایی می‌بخشند. به‌لطف فاصله محوری ۳۱۲۰ میلی‌متری، طول ۵۱۰۰ میلی‌متری، عرض ۲۱۵۷ میلی‌متری و قامت ۱۷۳۶ میلی‌متری، این کراس‌اوور فول‌سایز لاکچری بسیار جذاب و اسپرت است.

با نگاهی به پروفیل این خودرو شاهد پوزه کشیده، خطوط نرم با ترکیبی از تقاطع‌ها هستیم که به‌لطف تناسبات عالی تایر و رینگ (۱۹، ۲۰ و ۲۱ اینچی) در کنار زاویه نسبتا زیاد ستون D کاراکتر جذابی به این خودرو می‌بخشد.

در نمای جلو شاهد چهره‌ای تهاجمی هستیم. چراغ LED به‌شکل حرف L افقی (که جدا از چراغ اصلی تعبیه شده)، خطوط تیز روی کاپوت، جلوپنجره بزرگ و عریض ۸ ضلعی و ورودی هوای درون سپر این حس تهاجمی را در بیننده تداعی می‌کنند.

نکته بسیار مهم در طراحی مزدا CX-۷۰ عدم‌استفاده از چراغ‌های دوبل است که این نوع طراحی مزدا سبب محبوبیت بیشتر آن می‌شود. در نمای عقب، شاهد طراحی چراغ‌های کشیده با LED به‌شکل حرف L هستیم. همچنین حجم‌پردازی صریح و نصب اسپویلر روی درِ صندوق‌عقب زیبایی منحصربه‌فردی به CX-۷۰ می‌بخشد.

کابین لوکس و زیبا

با ورود به‌کابین مزدا CX-۷۰ شاهد یک طراحی مدرن و زیبا هستیم که بسیار ساده و در عین حال جذاب و دلنشین است. کمپانی مزدا این طراحی را با نام Clean of Design معرفی می‌کند.

این نوع طراحی به‌سبک مینیمال و ساده داشبورد نیز اشاره دارد. در کابین این خودرو از یک کلاستر ۱۲ اینچی تمام‌دیجیتال مقابل راننده و از یک نمایشگر باکیفیت ۱۰.۲۵ اینچی افقی در بخش میانی داشبورد استفاده شده است که فضای مدرنی را به‌وجود می‌آورند.

طراحی دریچه‌های سیستم تهویه‌مطبوع عمودی i شکل در طرفین داشبورد، طراحی دریچه‌های ذوزنقه‌ای‌شکل در بخش میانی و فرم حجیم میانی داشبورد، سبب جذابیت این نوع طراحی شده است.

طراحی پنل دیجیتالی سیستم تهویه‌مطبوع در بخش میانی و زیر دریچه‌های سیستم تهویه‌مطبوع سبب شده است جذابیت این طراحی دوچندان شود.

به‌منظور ایجاد رانندگی هیجان‌انگیز و جذاب، صندلی‌های جلو اسپرت و کاملا ارگونومی برای این خودرو طراحی شده است. همچنین طراحی غربیلک‌فرمان اسپرت نسل جدید مزدا و دسته‌دنده کوچک اسپرت مزدا، رانندگی با این خودرو را بسیار خاص جلوه می‌دهند. درعین حال نورپردازی داخلی به‌همراه سقف بزرگ پانورامیک فضای دلنشینی را برای سرنشینان به‌ارمغان می‌آورد.

از مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به: کروزکنترل هوشمند، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین دید عقب، سیستم خودران سطح دو ADAS، سیستم پیشگیری از برخورد از جلو و عقب، سیستم هشدار انحراف از مسیر، سیستم پایش نقاط کور به‌همراه شناسایی عابرپیاده، سیستم دید در شب، سیستم کمکی پارک هوشمند، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم توزیع مدیریت گشتاور بین چرخ‌ها، سیستم تعلیق قابل تنظیم، صندلی‌های برقی راننده در ۱۲ حالت و سرنشین جلو در ۸ حالت، ۱۰ ایربگ در ۱۲ نقطه و سقف پانورامیک و نورپردازی داخلی اشاره کرد.

پیشرانه ۶ سیلندر

قلب تپنده مزدا CX-۷۰ را چهار پیشرانه هیبرید تشکیل می‌دهد که قوی‌ترین مدل آن، موسوم به GT و GS-L دارای یک پیشرانه ۶ سیلندر خطی ۳.۳ لیتری توربوشارژ با هماهنگی یک موتور الکتریکی پرتوان است که می‌تواند حداکثر ۲۸۰ اسب‌بخار از موتور بنزینی و حداکثر ۱۶.۹ اسب‌بخار از موتور الکتریکی، قدرت تولید کند.

همچنین ۴۵۰ نیوتون‌متر گشتاور از موتور بنزینی و ۱۱۵.۳ نیوتون‌متر گشتاور از موتور الکتریکی تولید می‌شود. همچنین یک پک باتری ۰.۳۳ کیلووات-ساعتی لیتیوم-یونی نیروی لازم برای حرکت تمام‌الکتریکی را تامین می‌کند.

یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک وظیفه انتقال قدرت به‌چهار چرخ را برعهده دارد. مزدا CX-۷۰ به‌منظور عرضه در بازار آمریکای شمالی در نظر گرفته شده که قیمت آن از ۴۰ هزار و ۴۴۵ دلار آغاز می‌شود.

اخبارجدیدترین

کاهش ۳۳ درصدی آلاینده‌ها با روانکار نانویی

«TRD PRO»؛ سکویا با چاشنی اسپرت

تایر خودرو روی سقف خانه؛ نمادی از خلاقیت

آوریل سال ۲۰۱۹ میلادی بود که این کمپانی مطرح ژاپنی نسخه فول‌سایز لاکچری کراس‌اوور اس‌یووی خود را با نام CX-۹۰ به‌جهان معرفی کرد. اما اواخر سال گذشته میلادی بود که همین خودرو با اندکی تغییرات با نام CX-۷۰ به‌منظور رقابت جدی با اروپایی‌ها و البته بلندقامتان جنسیس از جمله GV۸۰ به‌بازار آمد. در این مطلب مزدا CX-۷۰ را بررسی می‌کنیم.

ظاهر اسپرت و زیبا

زبان جدید طراحی کمپانی مزدا که از سال ۲۰۲۰ میلادی به بعد به خوبی در محصولاتش پدیدار شد، استایل زیبا و باوقار CX-۷۰ را نیز شکل داده است. اِلِمان زبان جدید طراحی مزدا استفاده از سطوح نرم و سیال به‌همراه تقاطع‌هایی است که کاراکتر اسپرت و نافذی به این بلندقامت جسور و تنومند سامورایی می‌بخشند. به‌لطف فاصله محوری ۳۱۲۰ میلی‌متری، طول ۵۱۰۰ میلی‌متری، عرض ۲۱۵۷ میلی‌متری و قامت ۱۷۳۶ میلی‌متری، این کراس‌اوور فول‌سایز لاکچری بسیار جذاب و اسپرت است.

با نگاهی به پروفیل این خودرو شاهد پوزه کشیده، خطوط نرم با ترکیبی از تقاطع‌ها هستیم که به‌لطف تناسبات عالی تایر و رینگ (۱۹، ۲۰ و ۲۱ اینچی) در کنار زاویه نسبتا زیاد ستون D کاراکتر جذابی به این خودرو می‌بخشد.

در نمای جلو شاهد چهره‌ای تهاجمی هستیم. چراغ LED به‌شکل حرف L افقی (که جدا از چراغ اصلی تعبیه شده)، خطوط تیز روی کاپوت، جلوپنجره بزرگ و عریض ۸ ضلعی و ورودی هوای درون سپر این حس تهاجمی را در بیننده تداعی می‌کنند.

نکته بسیار مهم در طراحی مزدا CX-۷۰ عدم‌استفاده از چراغ‌های دوبل است که این نوع طراحی مزدا سبب محبوبیت بیشتر آن می‌شود. در نمای عقب، شاهد طراحی چراغ‌های کشیده با LED به‌شکل حرف L هستیم. همچنین حجم‌پردازی صریح و نصب اسپویلر روی درِ صندوق‌عقب زیبایی منحصربه‌فردی به CX-۷۰ می‌بخشد.

کابین لوکس و زیبا

با ورود به‌کابین مزدا CX-۷۰ شاهد یک طراحی مدرن و زیبا هستیم که بسیار ساده و در عین حال جذاب و دلنشین است. کمپانی مزدا این طراحی را با نام Clean of Design معرفی می‌کند.

این نوع طراحی به‌سبک مینیمال و ساده داشبورد نیز اشاره دارد. در کابین این خودرو از یک کلاستر ۱۲ اینچی تمام‌دیجیتال مقابل راننده و از یک نمایشگر باکیفیت ۱۰.۲۵ اینچی افقی در بخش میانی داشبورد استفاده شده است که فضای مدرنی را به‌وجود می‌آورند.

طراحی دریچه‌های سیستم تهویه‌مطبوع عمودی i شکل در طرفین داشبورد، طراحی دریچه‌های ذوزنقه‌ای‌شکل در بخش میانی و فرم حجیم میانی داشبورد، سبب جذابیت این نوع طراحی شده است.

طراحی پنل دیجیتالی سیستم تهویه‌مطبوع در بخش میانی و زیر دریچه‌های سیستم تهویه‌مطبوع سبب شده است جذابیت این طراحی دوچندان شود.

به‌منظور ایجاد رانندگی هیجان‌انگیز و جذاب، صندلی‌های جلو اسپرت و کاملا ارگونومی برای این خودرو طراحی شده است. همچنین طراحی غربیلک‌فرمان اسپرت نسل جدید مزدا و دسته‌دنده کوچک اسپرت مزدا، رانندگی با این خودرو را بسیار خاص جلوه می‌دهند. درعین حال نورپردازی داخلی به‌همراه سقف بزرگ پانورامیک فضای دلنشینی را برای سرنشینان به‌ارمغان می‌آورد.

از مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به: کروزکنترل هوشمند، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین دید عقب، سیستم خودران سطح دو ADAS، سیستم پیشگیری از برخورد از جلو و عقب، سیستم هشدار انحراف از مسیر، سیستم پایش نقاط کور به‌همراه شناسایی عابرپیاده، سیستم دید در شب، سیستم کمکی پارک هوشمند، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم توزیع مدیریت گشتاور بین چرخ‌ها، سیستم تعلیق قابل تنظیم، صندلی‌های برقی راننده در ۱۲ حالت و سرنشین جلو در ۸ حالت، ۱۰ ایربگ در ۱۲ نقطه و سقف پانورامیک و نورپردازی داخلی اشاره کرد.

پیشرانه ۶ سیلندر

قلب تپنده مزدا CX-۷۰ را چهار پیشرانه هیبرید تشکیل می‌دهد که قوی‌ترین مدل آن، موسوم به GT و GS-L دارای یک پیشرانه ۶ سیلندر خطی ۳.۳ لیتری توربوشارژ با هماهنگی یک موتور الکتریکی پرتوان است که می‌تواند حداکثر ۲۸۰ اسب‌بخار از موتور بنزینی و حداکثر ۱۶.۹ اسب‌بخار از موتور الکتریکی، قدرت تولید کند.

همچنین ۴۵۰ نیوتون‌متر گشتاور از موتور بنزینی و ۱۱۵.۳ نیوتون‌متر گشتاور از موتور الکتریکی تولید می‌شود. همچنین یک پک باتری ۰.۳۳ کیلووات-ساعتی لیتیوم-یونی نیروی لازم برای حرکت تمام‌الکتریکی را تامین می‌کند.

یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک وظیفه انتقال قدرت به‌چهار چرخ را برعهده دارد. مزدا CX-۷۰ به‌منظور عرضه در بازار آمریکای شمالی در نظر گرفته شده که قیمت آن از ۴۰ هزار و ۴۴۵ دلار آغاز می‌شود.

آوریل سال ۲۰۱۹ میلادی بود که این کمپانی مطرح ژاپنی نسخه فول‌سایز لاکچری کراس‌اوور اس‌یووی خود را با نام CX-۹۰ به‌جهان معرفی کرد. اما اواخر سال گذشته میلادی بود که همین خودرو با اندکی تغییرات با نام CX-۷۰ به‌منظور رقابت جدی با اروپایی‌ها و البته بلندقامتان جنسیس از جمله GV۸۰ به‌بازار آمد. در این مطلب مزدا CX-۷۰ را بررسی می‌کنیم.

ظاهر اسپرت و زیبا

زبان جدید طراحی کمپانی مزدا که از سال ۲۰۲۰ میلادی به بعد به خوبی در محصولاتش پدیدار شد، استایل زیبا و باوقار CX-۷۰ را نیز شکل داده است. اِلِمان زبان جدید طراحی مزدا استفاده از سطوح نرم و سیال به‌همراه تقاطع‌هایی است که کاراکتر اسپرت و نافذی به این بلندقامت جسور و تنومند سامورایی می‌بخشند. به‌لطف فاصله محوری ۳۱۲۰ میلی‌متری، طول ۵۱۰۰ میلی‌متری، عرض ۲۱۵۷ میلی‌متری و قامت ۱۷۳۶ میلی‌متری، این کراس‌اوور فول‌سایز لاکچری بسیار جذاب و اسپرت است.

با نگاهی به پروفیل این خودرو شاهد پوزه کشیده، خطوط نرم با ترکیبی از تقاطع‌ها هستیم که به‌لطف تناسبات عالی تایر و رینگ (۱۹، ۲۰ و ۲۱ اینچی) در کنار زاویه نسبتا زیاد ستون D کاراکتر جذابی به این خودرو می‌بخشد.

در نمای جلو شاهد چهره‌ای تهاجمی هستیم. چراغ LED به‌شکل حرف L افقی (که جدا از چراغ اصلی تعبیه شده)، خطوط تیز روی کاپوت، جلوپنجره بزرگ و عریض ۸ ضلعی و ورودی هوای درون سپر این حس تهاجمی را در بیننده تداعی می‌کنند.

نکته بسیار مهم در طراحی مزدا CX-۷۰ عدم‌استفاده از چراغ‌های دوبل است که این نوع طراحی مزدا سبب محبوبیت بیشتر آن می‌شود. در نمای عقب، شاهد طراحی چراغ‌های کشیده با LED به‌شکل حرف L هستیم. همچنین حجم‌پردازی صریح و نصب اسپویلر روی درِ صندوق‌عقب زیبایی منحصربه‌فردی به CX-۷۰ می‌بخشد.

کابین لوکس و زیبا

با ورود به‌کابین مزدا CX-۷۰ شاهد یک طراحی مدرن و زیبا هستیم که بسیار ساده و در عین حال جذاب و دلنشین است. کمپانی مزدا این طراحی را با نام Clean of Design معرفی می‌کند.

این نوع طراحی به‌سبک مینیمال و ساده داشبورد نیز اشاره دارد. در کابین این خودرو از یک کلاستر ۱۲ اینچی تمام‌دیجیتال مقابل راننده و از یک نمایشگر باکیفیت ۱۰.۲۵ اینچی افقی در بخش میانی داشبورد استفاده شده است که فضای مدرنی را به‌وجود می‌آورند.

طراحی دریچه‌های سیستم تهویه‌مطبوع عمودی i شکل در طرفین داشبورد، طراحی دریچه‌های ذوزنقه‌ای‌شکل در بخش میانی و فرم حجیم میانی داشبورد، سبب جذابیت این نوع طراحی شده است.

طراحی پنل دیجیتالی سیستم تهویه‌مطبوع در بخش میانی و زیر دریچه‌های سیستم تهویه‌مطبوع سبب شده است جذابیت این طراحی دوچندان شود.

به‌منظور ایجاد رانندگی هیجان‌انگیز و جذاب، صندلی‌های جلو اسپرت و کاملا ارگونومی برای این خودرو طراحی شده است. همچنین طراحی غربیلک‌فرمان اسپرت نسل جدید مزدا و دسته‌دنده کوچک اسپرت مزدا، رانندگی با این خودرو را بسیار خاص جلوه می‌دهند. درعین حال نورپردازی داخلی به‌همراه سقف بزرگ پانورامیک فضای دلنشینی را برای سرنشینان به‌ارمغان می‌آورد.

از مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به: کروزکنترل هوشمند، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین دید عقب، سیستم خودران سطح دو ADAS، سیستم پیشگیری از برخورد از جلو و عقب، سیستم هشدار انحراف از مسیر، سیستم پایش نقاط کور به‌همراه شناسایی عابرپیاده، سیستم دید در شب، سیستم کمکی پارک هوشمند، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم توزیع مدیریت گشتاور بین چرخ‌ها، سیستم تعلیق قابل تنظیم، صندلی‌های برقی راننده در ۱۲ حالت و سرنشین جلو در ۸ حالت، ۱۰ ایربگ در ۱۲ نقطه و سقف پانورامیک و نورپردازی داخلی اشاره کرد.

پیشرانه ۶ سیلندر

قلب تپنده مزدا CX-۷۰ را چهار پیشرانه هیبرید تشکیل می‌دهد که قوی‌ترین مدل آن، موسوم به GT و GS-L دارای یک پیشرانه ۶ سیلندر خطی ۳.۳ لیتری توربوشارژ با هماهنگی یک موتور الکتریکی پرتوان است که می‌تواند حداکثر ۲۸۰ اسب‌بخار از موتور بنزینی و حداکثر ۱۶.۹ اسب‌بخار از موتور الکتریکی، قدرت تولید کند.

همچنین ۴۵۰ نیوتون‌متر گشتاور از موتور بنزینی و ۱۱۵.۳ نیوتون‌متر گشتاور از موتور الکتریکی تولید می‌شود. همچنین یک پک باتری ۰.۳۳ کیلووات-ساعتی لیتیوم-یونی نیروی لازم برای حرکت تمام‌الکتریکی را تامین می‌کند.

یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک وظیفه انتقال قدرت به‌چهار چرخ را برعهده دارد. مزدا CX-۷۰ به‌منظور عرضه در بازار آمریکای شمالی در نظر گرفته شده که قیمت آن از ۴۰ هزار و ۴۴۵ دلار آغاز می‌شود.

پست قبلی

نسل آینده پرسپولیس در راه است/ تصمیم جالب کارتال در تمرینات سرخ‌ها

پست بعدی

استفاده از روغن تصفیه عجیب نیست!

مربوطه پست ها

کاهش ۳۳ درصدی آلاینده‌ها با روانکار نانویی
خودرو

کاهش ۳۳ درصدی آلاینده‌ها با روانکار نانویی

۲۶ تیر ۱۴۰۴
«TRD PRO»؛ سکویا با چاشنی اسپرت
خودرو

«TRD PRO»؛ سکویا با چاشنی اسپرت

۲۶ تیر ۱۴۰۴
تایر خودرو روی سقف خانه؛ نمادی از خلاقیت
خودرو

تایر خودرو روی سقف خانه؛ نمادی از خلاقیت

۲۶ تیر ۱۴۰۴
استراتژی چندوجهی «ایران‌ خودرو»
خودرو

استراتژی چندوجهی «ایران‌ خودرو»

۲۶ تیر ۱۴۰۴
رشد دوباره سهام «سایپا»؛ بازدهی ۴۴ درصدی در ۹ ماه اخیر
خودرو

رشد دوباره سهام «سایپا»؛ بازدهی ۴۴ درصدی در ۹ ماه اخیر

۲۵ تیر ۱۴۰۴
رکوردشکنی «بهمن دیزل» در فصل بهار
خودرو

رکوردشکنی «بهمن دیزل» در فصل بهار

۲۵ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + پنج =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • نقش ترجمه رسمی ایتالیایی در موفقیت امور اداری، تجاری و آموزشی
  • شغل های پردرآمد در ایران
  • «شب‌های روشن» افتتاح شد؛ تعزیه در قاب عکاسانه
  • فرهنگسازی با هنر؛ تئاتر حتی در زمان جنگ‌های جهانی هم تعطیل نشده است!
  • انتشار یک سه‌گانه‌ جدید؛ نگاهی نو به نسبت روان‌کاوی با سینما و تئاتر
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.