دانش جوین
پنجشنبه, تیر ۱۲, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

چین همچنان نقش کلیدی در پازل روغن‌پایه دارد

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۰۷ خرداد ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
2
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

متیو چونگ، سردبیر ارشد در بخش مرتبط با روغن‌پایه‌ در موسسه ICIS، در شانزدهمین کنفرانس روغن‌های پایه و روان‌کننده‌های آسیایی ICIS که اخیرا برگزار شد، گفت کشورهایی مانند هند نرخ رشد اقتصادی قوی‌تری درمقایسه با ‌چین دارند، اما این کشور همچنان بر بخش عمده‌ای از تجارت روغن‌های پایه در منطقه تسلط دارد.

طبق اعلام بانک جهانی، پیش‌بینی می‌شود رشد تولید ناخالص داخلی چین در سال ۲۰۲۴ به ۴.۸ درصد برسد که نسبت به‌تخمین ۵.۲ درصدی در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است و هیچ اقدام محرک عمده‌ای در دست اجرا نیست تا بخش‌های انرژی و پتروشیمی این کشور را تقویت کند.

درمقایسه بانک جهانی گزارش داده که تولید ناخالص داخلی هند در سه سال مالی منتهی به ۲۰۲۵-۲۰۲۴، به‌طور متوسط سالانه ۶.۷ درصد رشد داشته است.

چین و هند هر دو به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، مانند دیگر کشورهای واقع در آسیا، از مشکلات اقتصادی جدی رنج می‌برند. با این حال تقاضا برای روغن‌پایه در آسیا از نیمه دوم سال ۲۰۲۳ افزایش یافته و چین به‌دلیل فعالیت اقتصادی سالم پس از همه‌گیری، نقش چشمگیری در این رشد دارد.

ظرفیت یدکی

با این حال، افزایش تقاضا برای روغن‌پایه لزوما در نرخ بهره‌برداری پالایشگاه‌های API گروه دو و سه چین بین سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ منعکس نشد؛ زیرا به‌گفته چونگ، نرخ‌های عملیاتی به‌دلیل مازاد ظرفیت پایین باقی ماند. چین تلاش کرد تولید روغن‌پایه را به‌طور تهاجمی گسترش دهد و چندین پالایشگاه جدید روغن‌پایه در طول پنج سال گذشته در چین تکمیل شدند؛ اما بسیاری از آن‌ها از زمان آغاز به‌کار، نرخ‌ محصولاتشان را مرتب کاهش دادند.

پس از یک جهش قوی پس از همه‌گیری، مصرف روغن‌پایه در چین سیر نزولی داشته است. به‌گفته چونگ، با نگاهی به آینده، روغن‌پایه‌های گروه یک به‌تدریج حذف شده و با گریدهای گروه ۲ و ۳ جایگزین می‌شوند. به‌جز توسعه در کارخانه PetroChina Fushun گروه یک که دارای ظرفیت تولید ۲۶۰ هزار تن در سال بوده و به ظرفیت اضافی ۷۰ هزار تن در سال طی سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۴ رسیده، هیچ پالایشگاه جدید گروه یکی در سال‌های اخیر درچین ساخته نشده است. چونگ می‌گوید ظرفیت اضافه‌شده فقط برای تولید bright stock خواهد بود.

نرخ تولید در پالایشگاه‌های موجود گروه یک در چین از سال ۲۰۱۹ بین ۸۰ تا ۹۰ درصد باقی مانده است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۶ در سطوح مشابه باقی بماند.

از سوی دیگر، نرخ بهره‌برداری پالایشگاه‌های گروه دو از سال ۲۰۱۹ در حدود ۶۰ درصد بوده است و انتظار نمی‌رفت که در دو تا سه سال آینده بهبود چندانی نشان دهد. بیشتر پالایشگاه‌های جدید ساخته‌شده در چین گریدهای گروه ۲ تولید می‌کنند. در عین حال در سال ۲۰۲۰، نرخ‌های عملیاتی در این بخش به‌حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد رسید؛ اما سپس در اوج همه‌گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۱ به‌زیر ۶۰ درصد سقوط کرد.

این نرخ‌ها اندکی بهبود یافته‌اند؛ اما انتظار می‌رفت در دو تا سه سال آینده نزدیک به‌نرخ‌های پالایشگاه‌های گروه دو در حدود ۶۰ درصد ظرفیت باقی بمانند. برخی از تولیدکنندگان گروه ۳ مانند هانیان، در تلاش هستند تا صادرات را برای دستیابی به‌یک موقعیت متعادل‌تر عرضه و تقاضا ترویج کنند.

متیو چونگ، سردبیر ارشد در بخش مرتبط با روغن‌پایه‌ در موسسه ICIS، در شانزدهمین کنفرانس روغن‌های پایه و روان‌کننده‌های آسیایی ICIS که اخیرا برگزار شد، گفت کشورهایی مانند هند نرخ رشد اقتصادی قوی‌تری درمقایسه با ‌چین دارند، اما این کشور همچنان بر بخش عمده‌ای از تجارت روغن‌های پایه در منطقه تسلط دارد.

طبق اعلام بانک جهانی، پیش‌بینی می‌شود رشد تولید ناخالص داخلی چین در سال ۲۰۲۴ به ۴.۸ درصد برسد که نسبت به‌تخمین ۵.۲ درصدی در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است و هیچ اقدام محرک عمده‌ای در دست اجرا نیست تا بخش‌های انرژی و پتروشیمی این کشور را تقویت کند.

درمقایسه بانک جهانی گزارش داده که تولید ناخالص داخلی هند در سه سال مالی منتهی به ۲۰۲۵-۲۰۲۴، به‌طور متوسط سالانه ۶.۷ درصد رشد داشته است.

چین و هند هر دو به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، مانند دیگر کشورهای واقع در آسیا، از مشکلات اقتصادی جدی رنج می‌برند. با این حال تقاضا برای روغن‌پایه در آسیا از نیمه دوم سال ۲۰۲۳ افزایش یافته و چین به‌دلیل فعالیت اقتصادی سالم پس از همه‌گیری، نقش چشمگیری در این رشد دارد.

ظرفیت یدکی

با این حال، افزایش تقاضا برای روغن‌پایه لزوما در نرخ بهره‌برداری پالایشگاه‌های API گروه دو و سه چین بین سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ منعکس نشد؛ زیرا به‌گفته چونگ، نرخ‌های عملیاتی به‌دلیل مازاد ظرفیت پایین باقی ماند. چین تلاش کرد تولید روغن‌پایه را به‌طور تهاجمی گسترش دهد و چندین پالایشگاه جدید روغن‌پایه در طول پنج سال گذشته در چین تکمیل شدند؛ اما بسیاری از آن‌ها از زمان آغاز به‌کار، نرخ‌ محصولاتشان را مرتب کاهش دادند.

پس از یک جهش قوی پس از همه‌گیری، مصرف روغن‌پایه در چین سیر نزولی داشته است. به‌گفته چونگ، با نگاهی به آینده، روغن‌پایه‌های گروه یک به‌تدریج حذف شده و با گریدهای گروه ۲ و ۳ جایگزین می‌شوند. به‌جز توسعه در کارخانه PetroChina Fushun گروه یک که دارای ظرفیت تولید ۲۶۰ هزار تن در سال بوده و به ظرفیت اضافی ۷۰ هزار تن در سال طی سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۴ رسیده، هیچ پالایشگاه جدید گروه یکی در سال‌های اخیر درچین ساخته نشده است. چونگ می‌گوید ظرفیت اضافه‌شده فقط برای تولید bright stock خواهد بود.

نرخ تولید در پالایشگاه‌های موجود گروه یک در چین از سال ۲۰۱۹ بین ۸۰ تا ۹۰ درصد باقی مانده است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۶ در سطوح مشابه باقی بماند.

از سوی دیگر، نرخ بهره‌برداری پالایشگاه‌های گروه دو از سال ۲۰۱۹ در حدود ۶۰ درصد بوده است و انتظار نمی‌رفت که در دو تا سه سال آینده بهبود چندانی نشان دهد. بیشتر پالایشگاه‌های جدید ساخته‌شده در چین گریدهای گروه ۲ تولید می‌کنند. در عین حال در سال ۲۰۲۰، نرخ‌های عملیاتی در این بخش به‌حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد رسید؛ اما سپس در اوج همه‌گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۱ به‌زیر ۶۰ درصد سقوط کرد.

این نرخ‌ها اندکی بهبود یافته‌اند؛ اما انتظار می‌رفت در دو تا سه سال آینده نزدیک به‌نرخ‌های پالایشگاه‌های گروه دو در حدود ۶۰ درصد ظرفیت باقی بمانند. برخی از تولیدکنندگان گروه ۳ مانند هانیان، در تلاش هستند تا صادرات را برای دستیابی به‌یک موقعیت متعادل‌تر عرضه و تقاضا ترویج کنند.

اخبارجدیدترین

کاهش چشمگیر هزینه تولید و رشد سود خالص «خکاوه»

رد اخبار خرید «بی‌پی» توسط «شِل»

رینگ‌های فورج‌شده در تقابل با آلیاژی‌ها

متیو چونگ، سردبیر ارشد در بخش مرتبط با روغن‌پایه‌ در موسسه ICIS، در شانزدهمین کنفرانس روغن‌های پایه و روان‌کننده‌های آسیایی ICIS که اخیرا برگزار شد، گفت کشورهایی مانند هند نرخ رشد اقتصادی قوی‌تری درمقایسه با ‌چین دارند، اما این کشور همچنان بر بخش عمده‌ای از تجارت روغن‌های پایه در منطقه تسلط دارد.

طبق اعلام بانک جهانی، پیش‌بینی می‌شود رشد تولید ناخالص داخلی چین در سال ۲۰۲۴ به ۴.۸ درصد برسد که نسبت به‌تخمین ۵.۲ درصدی در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است و هیچ اقدام محرک عمده‌ای در دست اجرا نیست تا بخش‌های انرژی و پتروشیمی این کشور را تقویت کند.

درمقایسه بانک جهانی گزارش داده که تولید ناخالص داخلی هند در سه سال مالی منتهی به ۲۰۲۵-۲۰۲۴، به‌طور متوسط سالانه ۶.۷ درصد رشد داشته است.

چین و هند هر دو به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، مانند دیگر کشورهای واقع در آسیا، از مشکلات اقتصادی جدی رنج می‌برند. با این حال تقاضا برای روغن‌پایه در آسیا از نیمه دوم سال ۲۰۲۳ افزایش یافته و چین به‌دلیل فعالیت اقتصادی سالم پس از همه‌گیری، نقش چشمگیری در این رشد دارد.

ظرفیت یدکی

با این حال، افزایش تقاضا برای روغن‌پایه لزوما در نرخ بهره‌برداری پالایشگاه‌های API گروه دو و سه چین بین سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ منعکس نشد؛ زیرا به‌گفته چونگ، نرخ‌های عملیاتی به‌دلیل مازاد ظرفیت پایین باقی ماند. چین تلاش کرد تولید روغن‌پایه را به‌طور تهاجمی گسترش دهد و چندین پالایشگاه جدید روغن‌پایه در طول پنج سال گذشته در چین تکمیل شدند؛ اما بسیاری از آن‌ها از زمان آغاز به‌کار، نرخ‌ محصولاتشان را مرتب کاهش دادند.

پس از یک جهش قوی پس از همه‌گیری، مصرف روغن‌پایه در چین سیر نزولی داشته است. به‌گفته چونگ، با نگاهی به آینده، روغن‌پایه‌های گروه یک به‌تدریج حذف شده و با گریدهای گروه ۲ و ۳ جایگزین می‌شوند. به‌جز توسعه در کارخانه PetroChina Fushun گروه یک که دارای ظرفیت تولید ۲۶۰ هزار تن در سال بوده و به ظرفیت اضافی ۷۰ هزار تن در سال طی سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۴ رسیده، هیچ پالایشگاه جدید گروه یکی در سال‌های اخیر درچین ساخته نشده است. چونگ می‌گوید ظرفیت اضافه‌شده فقط برای تولید bright stock خواهد بود.

نرخ تولید در پالایشگاه‌های موجود گروه یک در چین از سال ۲۰۱۹ بین ۸۰ تا ۹۰ درصد باقی مانده است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۶ در سطوح مشابه باقی بماند.

از سوی دیگر، نرخ بهره‌برداری پالایشگاه‌های گروه دو از سال ۲۰۱۹ در حدود ۶۰ درصد بوده است و انتظار نمی‌رفت که در دو تا سه سال آینده بهبود چندانی نشان دهد. بیشتر پالایشگاه‌های جدید ساخته‌شده در چین گریدهای گروه ۲ تولید می‌کنند. در عین حال در سال ۲۰۲۰، نرخ‌های عملیاتی در این بخش به‌حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد رسید؛ اما سپس در اوج همه‌گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۱ به‌زیر ۶۰ درصد سقوط کرد.

این نرخ‌ها اندکی بهبود یافته‌اند؛ اما انتظار می‌رفت در دو تا سه سال آینده نزدیک به‌نرخ‌های پالایشگاه‌های گروه دو در حدود ۶۰ درصد ظرفیت باقی بمانند. برخی از تولیدکنندگان گروه ۳ مانند هانیان، در تلاش هستند تا صادرات را برای دستیابی به‌یک موقعیت متعادل‌تر عرضه و تقاضا ترویج کنند.

متیو چونگ، سردبیر ارشد در بخش مرتبط با روغن‌پایه‌ در موسسه ICIS، در شانزدهمین کنفرانس روغن‌های پایه و روان‌کننده‌های آسیایی ICIS که اخیرا برگزار شد، گفت کشورهایی مانند هند نرخ رشد اقتصادی قوی‌تری درمقایسه با ‌چین دارند، اما این کشور همچنان بر بخش عمده‌ای از تجارت روغن‌های پایه در منطقه تسلط دارد.

طبق اعلام بانک جهانی، پیش‌بینی می‌شود رشد تولید ناخالص داخلی چین در سال ۲۰۲۴ به ۴.۸ درصد برسد که نسبت به‌تخمین ۵.۲ درصدی در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است و هیچ اقدام محرک عمده‌ای در دست اجرا نیست تا بخش‌های انرژی و پتروشیمی این کشور را تقویت کند.

درمقایسه بانک جهانی گزارش داده که تولید ناخالص داخلی هند در سه سال مالی منتهی به ۲۰۲۵-۲۰۲۴، به‌طور متوسط سالانه ۶.۷ درصد رشد داشته است.

چین و هند هر دو به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، مانند دیگر کشورهای واقع در آسیا، از مشکلات اقتصادی جدی رنج می‌برند. با این حال تقاضا برای روغن‌پایه در آسیا از نیمه دوم سال ۲۰۲۳ افزایش یافته و چین به‌دلیل فعالیت اقتصادی سالم پس از همه‌گیری، نقش چشمگیری در این رشد دارد.

ظرفیت یدکی

با این حال، افزایش تقاضا برای روغن‌پایه لزوما در نرخ بهره‌برداری پالایشگاه‌های API گروه دو و سه چین بین سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ منعکس نشد؛ زیرا به‌گفته چونگ، نرخ‌های عملیاتی به‌دلیل مازاد ظرفیت پایین باقی ماند. چین تلاش کرد تولید روغن‌پایه را به‌طور تهاجمی گسترش دهد و چندین پالایشگاه جدید روغن‌پایه در طول پنج سال گذشته در چین تکمیل شدند؛ اما بسیاری از آن‌ها از زمان آغاز به‌کار، نرخ‌ محصولاتشان را مرتب کاهش دادند.

پس از یک جهش قوی پس از همه‌گیری، مصرف روغن‌پایه در چین سیر نزولی داشته است. به‌گفته چونگ، با نگاهی به آینده، روغن‌پایه‌های گروه یک به‌تدریج حذف شده و با گریدهای گروه ۲ و ۳ جایگزین می‌شوند. به‌جز توسعه در کارخانه PetroChina Fushun گروه یک که دارای ظرفیت تولید ۲۶۰ هزار تن در سال بوده و به ظرفیت اضافی ۷۰ هزار تن در سال طی سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۴ رسیده، هیچ پالایشگاه جدید گروه یکی در سال‌های اخیر درچین ساخته نشده است. چونگ می‌گوید ظرفیت اضافه‌شده فقط برای تولید bright stock خواهد بود.

نرخ تولید در پالایشگاه‌های موجود گروه یک در چین از سال ۲۰۱۹ بین ۸۰ تا ۹۰ درصد باقی مانده است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۶ در سطوح مشابه باقی بماند.

از سوی دیگر، نرخ بهره‌برداری پالایشگاه‌های گروه دو از سال ۲۰۱۹ در حدود ۶۰ درصد بوده است و انتظار نمی‌رفت که در دو تا سه سال آینده بهبود چندانی نشان دهد. بیشتر پالایشگاه‌های جدید ساخته‌شده در چین گریدهای گروه ۲ تولید می‌کنند. در عین حال در سال ۲۰۲۰، نرخ‌های عملیاتی در این بخش به‌حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد رسید؛ اما سپس در اوج همه‌گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۱ به‌زیر ۶۰ درصد سقوط کرد.

این نرخ‌ها اندکی بهبود یافته‌اند؛ اما انتظار می‌رفت در دو تا سه سال آینده نزدیک به‌نرخ‌های پالایشگاه‌های گروه دو در حدود ۶۰ درصد ظرفیت باقی بمانند. برخی از تولیدکنندگان گروه ۳ مانند هانیان، در تلاش هستند تا صادرات را برای دستیابی به‌یک موقعیت متعادل‌تر عرضه و تقاضا ترویج کنند.

پست قبلی

با خرید بیمه بدنه چه خسارت هایی پرداخت می شود؟

پست بعدی

فونیکس NEV، رتبه نخست خدمات پس از فروش خودروهای انرژی نو

مربوطه پست ها

کاهش چشمگیر هزینه تولید و رشد سود خالص «خکاوه»
خودرو

کاهش چشمگیر هزینه تولید و رشد سود خالص «خکاوه»

۱۱ تیر ۱۴۰۴
رد اخبار خرید «بی‌پی» توسط «شِل»
خودرو

رد اخبار خرید «بی‌پی» توسط «شِل»

۱۱ تیر ۱۴۰۴
رینگ‌های فورج‌شده در تقابل با آلیاژی‌ها
خودرو

رینگ‌های فورج‌شده در تقابل با آلیاژی‌ها

۱۱ تیر ۱۴۰۴
رشد ۱۸۸ درصدی فروش «بهمن دیزل»
خودرو

رشد ۱۸۸ درصدی فروش «بهمن دیزل»

۱۱ تیر ۱۴۰۴
خودرو

تاثیرتغییرات بهای ارز روی بازار خودرو

۱۱ تیر ۱۴۰۴
بزرگان آلمانی ادغام می‌شوند
خودرو

بزرگان آلمانی ادغام می‌شوند

۱۱ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • «بازی مرکب ۳» رکورد تماشای نتفلیکس را شکست
  • پروژه ده‌ساله آلمان برای نوسازی زیردریایی‌های ۲۱۲A
  • تماشای یک سوگ‌خوانی متفاوت از حامد همایون در «خیمه هنر»
  • ساخت پهپادهای الهام‌گرفته از زنبورها در آمریکا
  • برقراری پرواز از مشهد به ۲۱ مسیر خارجی
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.