دانش جوین
دوشنبه, تیر ۱۶, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

کاربرد خطوط رنگی روی تایرهای نو چیست؟

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
کاربرد خطوط رنگی روی تایرهای نو چیست؟
5
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

در نگاه نخست ممکن است تصور کنیم این خطوط از کیفیت یا مدل‌ تایر خبر می‌دهند. اما با کمی جست‌وجو و بررسی درمی‌یابیم که این رگه‌ها نه برای مصرف‌کننده، بلکه برای تولیدکننده معنا دارند. فرقی نمی‌کند روزانه چند کیلومتر رانندگی می‌کنید یا خودروی‌تان از چه نوعی است؛ یک اصل همیشه ثابت است؛ تایر خودرو شما یکی از مهم‌ترین و البته مصرفی‌ترین اجزای آن به‌شمار می‌رود.

در صنعت تایرسازی، به‌ویژه در خطوط تولید انبوه، نظم و دقت اهمیت حیاتی دارند. این رگه‌های رنگی که اغلب به رنگ‌های قرمز، آبی، زرد یا سبز روی تایر نقش می‌بندند، درواقع نوعی کُد رنگی هستند که به‌کارکنان کارخانه و توزیع‌کنندگان کمک می‌کنند اطلاعات فنی و لجستیکی خاصی را به‌سرعت شناسایی کنند.

به‌طور مثال، ممکن است در یک کارخانه خاص، نوار زرد به این معنا باشد که آن دسته از تایرها دارای ترکیب خاصی از مواد اولیه هستند یا باید به انبار مشخصی منتقل شوند.

در کارخانه دیگر، همین نوار ممکن است نشانه‌ای از سایز، ضخامت یا حتی مقصد نهایی محموله باشد. نکته جالب اینجاست که هیچ سیستم استاندارد یا جهانی برای معنی این رنگ‌ها وجود ندارد. هر برند و هر کارخانه سیستم خاص خود را برای کُدگذاری رنگی دارد.

به‌همین دلیل، دانستن معنای دقیق هر رنگ برای مصرف‌کنندگان معمولا کاربردی ندارد و چیزی از کارایی یا ایمنی تایر نمی‌کاهد. رگه‌های رنگی به‌صورت موقت و سطحی روی تایر چاپ می‌شوند. آن‌ها نه حکاکی شده‌اند و نه دائمی هستند. به‌همین ‌دلیل، پس از طی چند کیلومتر رانندگی، این رنگ‌ها به‌طور کامل پاک می‌شوند.

دلیل این امر ساده است: کارکرد این نشانه‌ها تنها در چرخه تولید، بسته‌بندی، انبارداری و توزیع است و پس از آن دیگر ارزشی ندارند. درواقع محو شدن این خطوط نشانه مثبتی برای مصرف‌کننده است.

چراکه مشاهده خطوط رنگی تازه‌چاپ‌شده، نشان می‌دهد تایر نو بوده و تاکنون استفاده‌ای از آن نشده است. در کشوری مثل ایران که بازار تایرهای دست‌دوم و تقلبی همچنان فعال است، این مساله می‌تواند معیار خوبی برای تشخیص سلامت و نو بودن تایر باشد.

برخلاف کدهای استانداردی مانند سایز تایر، شاخص سرعت (Speed Rating) و شاخص بار (Load Index) که اطلاعات حیاتی برای خریدار به‌شمار می‌روند، خطوط رنگی اصلا برای ما طراحی نشده‌اند. آن‌ها صرفا ابزارهای کمکی برای کارخانه هستند؛ ابزارهایی برای سرعت ‌بخشیدن به تولید، کاهش خطا در انبارداری و ساده‌سازی توزیع.

این یعنی اگر تا به امروز به‌خطوط‌ رنگی روی تایر خودروی‌تان دقت نمی‌کردید، کار درستی می‌کردید. چون دانستن معنی آن‌ها نه ایمنی خودرو را بیشتر می‌کند و نه تاثیری در انتخاب درست تایر دارد.

خط‌های رنگی روی تایرهای نو، زبان پنهانی هستند که فقط در پشت صحنه تولید معنا دارند. آن‌ها کمک می‌کنند که روند پیچیده تولید و توزیع با سرعت و دقت بیشتری انجام شود. اما به‌محض اینکه تایر به‌دست مصرف‌کننده برسد، این رگه‌ها دیگر کاربردی ندارند و خیلی زود هم از بین می‌روند.

بنابراین، اگر روزی تایری خریدید و دیدید روی آن خطوط رنگی وجود دارد، نگران نباشید. این فقط نشانه‌ای است از این‌که محصول شما، واقعا نو بوده و تازه از کارخانه خارج شده است.

در نگاه نخست ممکن است تصور کنیم این خطوط از کیفیت یا مدل‌ تایر خبر می‌دهند. اما با کمی جست‌وجو و بررسی درمی‌یابیم که این رگه‌ها نه برای مصرف‌کننده، بلکه برای تولیدکننده معنا دارند. فرقی نمی‌کند روزانه چند کیلومتر رانندگی می‌کنید یا خودروی‌تان از چه نوعی است؛ یک اصل همیشه ثابت است؛ تایر خودرو شما یکی از مهم‌ترین و البته مصرفی‌ترین اجزای آن به‌شمار می‌رود.

در صنعت تایرسازی، به‌ویژه در خطوط تولید انبوه، نظم و دقت اهمیت حیاتی دارند. این رگه‌های رنگی که اغلب به رنگ‌های قرمز، آبی، زرد یا سبز روی تایر نقش می‌بندند، درواقع نوعی کُد رنگی هستند که به‌کارکنان کارخانه و توزیع‌کنندگان کمک می‌کنند اطلاعات فنی و لجستیکی خاصی را به‌سرعت شناسایی کنند.

به‌طور مثال، ممکن است در یک کارخانه خاص، نوار زرد به این معنا باشد که آن دسته از تایرها دارای ترکیب خاصی از مواد اولیه هستند یا باید به انبار مشخصی منتقل شوند.

در کارخانه دیگر، همین نوار ممکن است نشانه‌ای از سایز، ضخامت یا حتی مقصد نهایی محموله باشد. نکته جالب اینجاست که هیچ سیستم استاندارد یا جهانی برای معنی این رنگ‌ها وجود ندارد. هر برند و هر کارخانه سیستم خاص خود را برای کُدگذاری رنگی دارد.

به‌همین دلیل، دانستن معنای دقیق هر رنگ برای مصرف‌کنندگان معمولا کاربردی ندارد و چیزی از کارایی یا ایمنی تایر نمی‌کاهد. رگه‌های رنگی به‌صورت موقت و سطحی روی تایر چاپ می‌شوند. آن‌ها نه حکاکی شده‌اند و نه دائمی هستند. به‌همین ‌دلیل، پس از طی چند کیلومتر رانندگی، این رنگ‌ها به‌طور کامل پاک می‌شوند.

دلیل این امر ساده است: کارکرد این نشانه‌ها تنها در چرخه تولید، بسته‌بندی، انبارداری و توزیع است و پس از آن دیگر ارزشی ندارند. درواقع محو شدن این خطوط نشانه مثبتی برای مصرف‌کننده است.

چراکه مشاهده خطوط رنگی تازه‌چاپ‌شده، نشان می‌دهد تایر نو بوده و تاکنون استفاده‌ای از آن نشده است. در کشوری مثل ایران که بازار تایرهای دست‌دوم و تقلبی همچنان فعال است، این مساله می‌تواند معیار خوبی برای تشخیص سلامت و نو بودن تایر باشد.

برخلاف کدهای استانداردی مانند سایز تایر، شاخص سرعت (Speed Rating) و شاخص بار (Load Index) که اطلاعات حیاتی برای خریدار به‌شمار می‌روند، خطوط رنگی اصلا برای ما طراحی نشده‌اند. آن‌ها صرفا ابزارهای کمکی برای کارخانه هستند؛ ابزارهایی برای سرعت ‌بخشیدن به تولید، کاهش خطا در انبارداری و ساده‌سازی توزیع.

این یعنی اگر تا به امروز به‌خطوط‌ رنگی روی تایر خودروی‌تان دقت نمی‌کردید، کار درستی می‌کردید. چون دانستن معنی آن‌ها نه ایمنی خودرو را بیشتر می‌کند و نه تاثیری در انتخاب درست تایر دارد.

خط‌های رنگی روی تایرهای نو، زبان پنهانی هستند که فقط در پشت صحنه تولید معنا دارند. آن‌ها کمک می‌کنند که روند پیچیده تولید و توزیع با سرعت و دقت بیشتری انجام شود. اما به‌محض اینکه تایر به‌دست مصرف‌کننده برسد، این رگه‌ها دیگر کاربردی ندارند و خیلی زود هم از بین می‌روند.

بنابراین، اگر روزی تایری خریدید و دیدید روی آن خطوط رنگی وجود دارد، نگران نباشید. این فقط نشانه‌ای است از این‌که محصول شما، واقعا نو بوده و تازه از کارخانه خارج شده است.

اخبارجدیدترین

چرخ تولید با سیاست‌ های فرسوده نمی‌چرخد

کیک خودروی خارجی کوچک‌تر شد

کاهش چشمگیر هزینه تولید و رشد سود خالص «خکاوه»

در نگاه نخست ممکن است تصور کنیم این خطوط از کیفیت یا مدل‌ تایر خبر می‌دهند. اما با کمی جست‌وجو و بررسی درمی‌یابیم که این رگه‌ها نه برای مصرف‌کننده، بلکه برای تولیدکننده معنا دارند. فرقی نمی‌کند روزانه چند کیلومتر رانندگی می‌کنید یا خودروی‌تان از چه نوعی است؛ یک اصل همیشه ثابت است؛ تایر خودرو شما یکی از مهم‌ترین و البته مصرفی‌ترین اجزای آن به‌شمار می‌رود.

در صنعت تایرسازی، به‌ویژه در خطوط تولید انبوه، نظم و دقت اهمیت حیاتی دارند. این رگه‌های رنگی که اغلب به رنگ‌های قرمز، آبی، زرد یا سبز روی تایر نقش می‌بندند، درواقع نوعی کُد رنگی هستند که به‌کارکنان کارخانه و توزیع‌کنندگان کمک می‌کنند اطلاعات فنی و لجستیکی خاصی را به‌سرعت شناسایی کنند.

به‌طور مثال، ممکن است در یک کارخانه خاص، نوار زرد به این معنا باشد که آن دسته از تایرها دارای ترکیب خاصی از مواد اولیه هستند یا باید به انبار مشخصی منتقل شوند.

در کارخانه دیگر، همین نوار ممکن است نشانه‌ای از سایز، ضخامت یا حتی مقصد نهایی محموله باشد. نکته جالب اینجاست که هیچ سیستم استاندارد یا جهانی برای معنی این رنگ‌ها وجود ندارد. هر برند و هر کارخانه سیستم خاص خود را برای کُدگذاری رنگی دارد.

به‌همین دلیل، دانستن معنای دقیق هر رنگ برای مصرف‌کنندگان معمولا کاربردی ندارد و چیزی از کارایی یا ایمنی تایر نمی‌کاهد. رگه‌های رنگی به‌صورت موقت و سطحی روی تایر چاپ می‌شوند. آن‌ها نه حکاکی شده‌اند و نه دائمی هستند. به‌همین ‌دلیل، پس از طی چند کیلومتر رانندگی، این رنگ‌ها به‌طور کامل پاک می‌شوند.

دلیل این امر ساده است: کارکرد این نشانه‌ها تنها در چرخه تولید، بسته‌بندی، انبارداری و توزیع است و پس از آن دیگر ارزشی ندارند. درواقع محو شدن این خطوط نشانه مثبتی برای مصرف‌کننده است.

چراکه مشاهده خطوط رنگی تازه‌چاپ‌شده، نشان می‌دهد تایر نو بوده و تاکنون استفاده‌ای از آن نشده است. در کشوری مثل ایران که بازار تایرهای دست‌دوم و تقلبی همچنان فعال است، این مساله می‌تواند معیار خوبی برای تشخیص سلامت و نو بودن تایر باشد.

برخلاف کدهای استانداردی مانند سایز تایر، شاخص سرعت (Speed Rating) و شاخص بار (Load Index) که اطلاعات حیاتی برای خریدار به‌شمار می‌روند، خطوط رنگی اصلا برای ما طراحی نشده‌اند. آن‌ها صرفا ابزارهای کمکی برای کارخانه هستند؛ ابزارهایی برای سرعت ‌بخشیدن به تولید، کاهش خطا در انبارداری و ساده‌سازی توزیع.

این یعنی اگر تا به امروز به‌خطوط‌ رنگی روی تایر خودروی‌تان دقت نمی‌کردید، کار درستی می‌کردید. چون دانستن معنی آن‌ها نه ایمنی خودرو را بیشتر می‌کند و نه تاثیری در انتخاب درست تایر دارد.

خط‌های رنگی روی تایرهای نو، زبان پنهانی هستند که فقط در پشت صحنه تولید معنا دارند. آن‌ها کمک می‌کنند که روند پیچیده تولید و توزیع با سرعت و دقت بیشتری انجام شود. اما به‌محض اینکه تایر به‌دست مصرف‌کننده برسد، این رگه‌ها دیگر کاربردی ندارند و خیلی زود هم از بین می‌روند.

بنابراین، اگر روزی تایری خریدید و دیدید روی آن خطوط رنگی وجود دارد، نگران نباشید. این فقط نشانه‌ای است از این‌که محصول شما، واقعا نو بوده و تازه از کارخانه خارج شده است.

در نگاه نخست ممکن است تصور کنیم این خطوط از کیفیت یا مدل‌ تایر خبر می‌دهند. اما با کمی جست‌وجو و بررسی درمی‌یابیم که این رگه‌ها نه برای مصرف‌کننده، بلکه برای تولیدکننده معنا دارند. فرقی نمی‌کند روزانه چند کیلومتر رانندگی می‌کنید یا خودروی‌تان از چه نوعی است؛ یک اصل همیشه ثابت است؛ تایر خودرو شما یکی از مهم‌ترین و البته مصرفی‌ترین اجزای آن به‌شمار می‌رود.

در صنعت تایرسازی، به‌ویژه در خطوط تولید انبوه، نظم و دقت اهمیت حیاتی دارند. این رگه‌های رنگی که اغلب به رنگ‌های قرمز، آبی، زرد یا سبز روی تایر نقش می‌بندند، درواقع نوعی کُد رنگی هستند که به‌کارکنان کارخانه و توزیع‌کنندگان کمک می‌کنند اطلاعات فنی و لجستیکی خاصی را به‌سرعت شناسایی کنند.

به‌طور مثال، ممکن است در یک کارخانه خاص، نوار زرد به این معنا باشد که آن دسته از تایرها دارای ترکیب خاصی از مواد اولیه هستند یا باید به انبار مشخصی منتقل شوند.

در کارخانه دیگر، همین نوار ممکن است نشانه‌ای از سایز، ضخامت یا حتی مقصد نهایی محموله باشد. نکته جالب اینجاست که هیچ سیستم استاندارد یا جهانی برای معنی این رنگ‌ها وجود ندارد. هر برند و هر کارخانه سیستم خاص خود را برای کُدگذاری رنگی دارد.

به‌همین دلیل، دانستن معنای دقیق هر رنگ برای مصرف‌کنندگان معمولا کاربردی ندارد و چیزی از کارایی یا ایمنی تایر نمی‌کاهد. رگه‌های رنگی به‌صورت موقت و سطحی روی تایر چاپ می‌شوند. آن‌ها نه حکاکی شده‌اند و نه دائمی هستند. به‌همین ‌دلیل، پس از طی چند کیلومتر رانندگی، این رنگ‌ها به‌طور کامل پاک می‌شوند.

دلیل این امر ساده است: کارکرد این نشانه‌ها تنها در چرخه تولید، بسته‌بندی، انبارداری و توزیع است و پس از آن دیگر ارزشی ندارند. درواقع محو شدن این خطوط نشانه مثبتی برای مصرف‌کننده است.

چراکه مشاهده خطوط رنگی تازه‌چاپ‌شده، نشان می‌دهد تایر نو بوده و تاکنون استفاده‌ای از آن نشده است. در کشوری مثل ایران که بازار تایرهای دست‌دوم و تقلبی همچنان فعال است، این مساله می‌تواند معیار خوبی برای تشخیص سلامت و نو بودن تایر باشد.

برخلاف کدهای استانداردی مانند سایز تایر، شاخص سرعت (Speed Rating) و شاخص بار (Load Index) که اطلاعات حیاتی برای خریدار به‌شمار می‌روند، خطوط رنگی اصلا برای ما طراحی نشده‌اند. آن‌ها صرفا ابزارهای کمکی برای کارخانه هستند؛ ابزارهایی برای سرعت ‌بخشیدن به تولید، کاهش خطا در انبارداری و ساده‌سازی توزیع.

این یعنی اگر تا به امروز به‌خطوط‌ رنگی روی تایر خودروی‌تان دقت نمی‌کردید، کار درستی می‌کردید. چون دانستن معنی آن‌ها نه ایمنی خودرو را بیشتر می‌کند و نه تاثیری در انتخاب درست تایر دارد.

خط‌های رنگی روی تایرهای نو، زبان پنهانی هستند که فقط در پشت صحنه تولید معنا دارند. آن‌ها کمک می‌کنند که روند پیچیده تولید و توزیع با سرعت و دقت بیشتری انجام شود. اما به‌محض اینکه تایر به‌دست مصرف‌کننده برسد، این رگه‌ها دیگر کاربردی ندارند و خیلی زود هم از بین می‌روند.

بنابراین، اگر روزی تایری خریدید و دیدید روی آن خطوط رنگی وجود دارد، نگران نباشید. این فقط نشانه‌ای است از این‌که محصول شما، واقعا نو بوده و تازه از کارخانه خارج شده است.

پست قبلی

رونمایی از برنامه‌ها و دستاوردهای جدید شرکت نفت سپاهان در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

پست بعدی

حمایت از حقوق تولیدکننده خودرو

مربوطه پست ها

چرخ تولید با سیاست‌ های فرسوده نمی‌چرخد
خودرو

چرخ تولید با سیاست‌ های فرسوده نمی‌چرخد

۱۴ تیر ۱۴۰۴
خودرو

کیک خودروی خارجی کوچک‌تر شد

۱۴ تیر ۱۴۰۴
کاهش چشمگیر هزینه تولید و رشد سود خالص «خکاوه»
خودرو

کاهش چشمگیر هزینه تولید و رشد سود خالص «خکاوه»

۱۱ تیر ۱۴۰۴
رد اخبار خرید «بی‌پی» توسط «شِل»
خودرو

رد اخبار خرید «بی‌پی» توسط «شِل»

۱۱ تیر ۱۴۰۴
رینگ‌های فورج‌شده در تقابل با آلیاژی‌ها
خودرو

رینگ‌های فورج‌شده در تقابل با آلیاژی‌ها

۱۱ تیر ۱۴۰۴
رشد ۱۸۸ درصدی فروش «بهمن دیزل»
خودرو

رشد ۱۸۸ درصدی فروش «بهمن دیزل»

۱۱ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 10 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • یارانه‌بگیران بخوانند؛ زمان دقیق واریز یارانه جدید تیرماه اعلام شد
  • قیمت ارز‌های دیجیتال امروز دوشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۴
  • قیمت بیت کوین امروز دوشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۴
  • قیمت تتر امروز دوشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۴
  • حداقل بودجه برای رهن آپارتمان 2خوابه در تهران؛ از ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.