دانش جوین
شنبه, مرداد ۴, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

«کاروان زرد» یکی از بنیان‌گذاران سینمای اکتشافی است

مهر نیوز توسط مهر نیوز
۱۱ دی ۱۴۰۳
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
2
«کاروان زرد» یکی از بنیان‌گذاران سینمای اکتشافی است
11
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه سینما، بیست و پنجمین جلسه از برنامه «شب‌های مستند» موزه سینما عصر روز گذشته ۱۰ دی به نمایش فیلم «کاروان زرد» به کارگردانی لئون پواریه و آندره سووژ اختصاص داشت.

محمد تهامی‌نژاد منتقد و پژوهشگر سینما درباره ویژگی‌های مستند «کاروان زرد» گفت: این فیلم دارای یک تدوین فوق‌العاده است و فیلمبردار آن نیز زحمت زیادی را متحمل شده است. تجربه تماشای این فیلم و زحماتی که عوامل فنی در مسیر ساخت اثر تحمل کرده‌اند، من را یاد فیلم «علف» می‌اندازد که سرشار از لحظات حساس است.

وی با اشاره به موسیقی به کار رفته در این مستند بیان کرد: موسیقی در این اثر حالتی پرشتاب و هیجان انگیز دارد و تلاش شده است تا به گونه‌ای روایی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. همچنین باید اشاره کرد که درباره این فیلم روایت‌هایی مختلفی وجود دارد و از جانب عده‌ای مورد توجه قرار گرفته است در حالی که عده دیگری آن را تقبیح کرده‌اند. برخی در اروپا این اثر را حماسی می‌دانند، اما در مقابل برخی دیگر تولید آن را بیهوده دانستند. در هر صورت نکته مهم در این است که «کاروان زرد» یکی از بنیان گذاران سینمای اکتشافی به شمار می‌رود.

این کارشناس تصریح کرد: فیلم دارای سه بخش است؛ بخش مربوط به ایران و افغانستان، بخش هیمالیا و بخش ورود به چین. بنابراین از لحاظ روایت این اثر به سه دسته تقسیم می‌شود. بخش ایران در این فیلم یک یادگار مهم درباره کشور است البته فیلم‌های دیگری نیز در آن دوران درباره ایران ساخته شده‌اند.

در ادامه ارد عطار پور، مستندساز پیشکسوت گفت: برای من سوال است که آیا پنج دقیقه حذف شده این اثر ربطی به مدیریت سیاسی کشور داشته است یا خیر؟ فیلم «کاروان زرد» از نظر تدوین، فیلمبرداری و حرکت بسیار درخشان است و سند تصویری قدرتمندی به شمار می‌رود، اما با این حال دارای نگاه استعماری و از بالا به پایین بوده و این اتفاق در فیلم «علف» نیز رخ داده است.

در ادامه تهامی‌نژاد درباره موضوع سانسور در این فیلم گفت: نمی‌توان درباره این موضوع به صراحت صحبت کرد اما مهمترین مسئله این است که نسخه دیگری نیز از این فیلم در فرانسه عرضه شده است که به راحتی و از کشور فرانسه در دسترس است. فیلم‌های بسیاری در دوران قاجار در ایران ساخته شده است اما این روند در دوران پهلوی تضعیف می‌شود. شانس دوران قاجار این است که عمده فیلم‌های ساخته شده در آن زمان پنهان شده و بعدها کشف شده بودند در صورتی که از دوران پهلوی فیلم‌های مستند کمی برجای مانده است.

فخرالدین سیدی، مستندساز پیشکسوت مجری و گرداننده این نشست بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه سینما، بیست و پنجمین جلسه از برنامه «شب‌های مستند» موزه سینما عصر روز گذشته ۱۰ دی به نمایش فیلم «کاروان زرد» به کارگردانی لئون پواریه و آندره سووژ اختصاص داشت.

محمد تهامی‌نژاد منتقد و پژوهشگر سینما درباره ویژگی‌های مستند «کاروان زرد» گفت: این فیلم دارای یک تدوین فوق‌العاده است و فیلمبردار آن نیز زحمت زیادی را متحمل شده است. تجربه تماشای این فیلم و زحماتی که عوامل فنی در مسیر ساخت اثر تحمل کرده‌اند، من را یاد فیلم «علف» می‌اندازد که سرشار از لحظات حساس است.

وی با اشاره به موسیقی به کار رفته در این مستند بیان کرد: موسیقی در این اثر حالتی پرشتاب و هیجان انگیز دارد و تلاش شده است تا به گونه‌ای روایی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. همچنین باید اشاره کرد که درباره این فیلم روایت‌هایی مختلفی وجود دارد و از جانب عده‌ای مورد توجه قرار گرفته است در حالی که عده دیگری آن را تقبیح کرده‌اند. برخی در اروپا این اثر را حماسی می‌دانند، اما در مقابل برخی دیگر تولید آن را بیهوده دانستند. در هر صورت نکته مهم در این است که «کاروان زرد» یکی از بنیان گذاران سینمای اکتشافی به شمار می‌رود.

این کارشناس تصریح کرد: فیلم دارای سه بخش است؛ بخش مربوط به ایران و افغانستان، بخش هیمالیا و بخش ورود به چین. بنابراین از لحاظ روایت این اثر به سه دسته تقسیم می‌شود. بخش ایران در این فیلم یک یادگار مهم درباره کشور است البته فیلم‌های دیگری نیز در آن دوران درباره ایران ساخته شده‌اند.

در ادامه ارد عطار پور، مستندساز پیشکسوت گفت: برای من سوال است که آیا پنج دقیقه حذف شده این اثر ربطی به مدیریت سیاسی کشور داشته است یا خیر؟ فیلم «کاروان زرد» از نظر تدوین، فیلمبرداری و حرکت بسیار درخشان است و سند تصویری قدرتمندی به شمار می‌رود، اما با این حال دارای نگاه استعماری و از بالا به پایین بوده و این اتفاق در فیلم «علف» نیز رخ داده است.

در ادامه تهامی‌نژاد درباره موضوع سانسور در این فیلم گفت: نمی‌توان درباره این موضوع به صراحت صحبت کرد اما مهمترین مسئله این است که نسخه دیگری نیز از این فیلم در فرانسه عرضه شده است که به راحتی و از کشور فرانسه در دسترس است. فیلم‌های بسیاری در دوران قاجار در ایران ساخته شده است اما این روند در دوران پهلوی تضعیف می‌شود. شانس دوران قاجار این است که عمده فیلم‌های ساخته شده در آن زمان پنهان شده و بعدها کشف شده بودند در صورتی که از دوران پهلوی فیلم‌های مستند کمی برجای مانده است.

فخرالدین سیدی، مستندساز پیشکسوت مجری و گرداننده این نشست بود.

اخبارجدیدترین

پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین روز سینمای ایران در تیر ماه کدام بود؟

احمد وثوق احمدی نقاش شعر و آسمان درگذشت

فرصت‌سوزی به سبک مریم مومن؛ کنایه طنازانه «هفت» به مهمان شبکه نسیم!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه سینما، بیست و پنجمین جلسه از برنامه «شب‌های مستند» موزه سینما عصر روز گذشته ۱۰ دی به نمایش فیلم «کاروان زرد» به کارگردانی لئون پواریه و آندره سووژ اختصاص داشت.

محمد تهامی‌نژاد منتقد و پژوهشگر سینما درباره ویژگی‌های مستند «کاروان زرد» گفت: این فیلم دارای یک تدوین فوق‌العاده است و فیلمبردار آن نیز زحمت زیادی را متحمل شده است. تجربه تماشای این فیلم و زحماتی که عوامل فنی در مسیر ساخت اثر تحمل کرده‌اند، من را یاد فیلم «علف» می‌اندازد که سرشار از لحظات حساس است.

وی با اشاره به موسیقی به کار رفته در این مستند بیان کرد: موسیقی در این اثر حالتی پرشتاب و هیجان انگیز دارد و تلاش شده است تا به گونه‌ای روایی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. همچنین باید اشاره کرد که درباره این فیلم روایت‌هایی مختلفی وجود دارد و از جانب عده‌ای مورد توجه قرار گرفته است در حالی که عده دیگری آن را تقبیح کرده‌اند. برخی در اروپا این اثر را حماسی می‌دانند، اما در مقابل برخی دیگر تولید آن را بیهوده دانستند. در هر صورت نکته مهم در این است که «کاروان زرد» یکی از بنیان گذاران سینمای اکتشافی به شمار می‌رود.

این کارشناس تصریح کرد: فیلم دارای سه بخش است؛ بخش مربوط به ایران و افغانستان، بخش هیمالیا و بخش ورود به چین. بنابراین از لحاظ روایت این اثر به سه دسته تقسیم می‌شود. بخش ایران در این فیلم یک یادگار مهم درباره کشور است البته فیلم‌های دیگری نیز در آن دوران درباره ایران ساخته شده‌اند.

در ادامه ارد عطار پور، مستندساز پیشکسوت گفت: برای من سوال است که آیا پنج دقیقه حذف شده این اثر ربطی به مدیریت سیاسی کشور داشته است یا خیر؟ فیلم «کاروان زرد» از نظر تدوین، فیلمبرداری و حرکت بسیار درخشان است و سند تصویری قدرتمندی به شمار می‌رود، اما با این حال دارای نگاه استعماری و از بالا به پایین بوده و این اتفاق در فیلم «علف» نیز رخ داده است.

در ادامه تهامی‌نژاد درباره موضوع سانسور در این فیلم گفت: نمی‌توان درباره این موضوع به صراحت صحبت کرد اما مهمترین مسئله این است که نسخه دیگری نیز از این فیلم در فرانسه عرضه شده است که به راحتی و از کشور فرانسه در دسترس است. فیلم‌های بسیاری در دوران قاجار در ایران ساخته شده است اما این روند در دوران پهلوی تضعیف می‌شود. شانس دوران قاجار این است که عمده فیلم‌های ساخته شده در آن زمان پنهان شده و بعدها کشف شده بودند در صورتی که از دوران پهلوی فیلم‌های مستند کمی برجای مانده است.

فخرالدین سیدی، مستندساز پیشکسوت مجری و گرداننده این نشست بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه سینما، بیست و پنجمین جلسه از برنامه «شب‌های مستند» موزه سینما عصر روز گذشته ۱۰ دی به نمایش فیلم «کاروان زرد» به کارگردانی لئون پواریه و آندره سووژ اختصاص داشت.

محمد تهامی‌نژاد منتقد و پژوهشگر سینما درباره ویژگی‌های مستند «کاروان زرد» گفت: این فیلم دارای یک تدوین فوق‌العاده است و فیلمبردار آن نیز زحمت زیادی را متحمل شده است. تجربه تماشای این فیلم و زحماتی که عوامل فنی در مسیر ساخت اثر تحمل کرده‌اند، من را یاد فیلم «علف» می‌اندازد که سرشار از لحظات حساس است.

وی با اشاره به موسیقی به کار رفته در این مستند بیان کرد: موسیقی در این اثر حالتی پرشتاب و هیجان انگیز دارد و تلاش شده است تا به گونه‌ای روایی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. همچنین باید اشاره کرد که درباره این فیلم روایت‌هایی مختلفی وجود دارد و از جانب عده‌ای مورد توجه قرار گرفته است در حالی که عده دیگری آن را تقبیح کرده‌اند. برخی در اروپا این اثر را حماسی می‌دانند، اما در مقابل برخی دیگر تولید آن را بیهوده دانستند. در هر صورت نکته مهم در این است که «کاروان زرد» یکی از بنیان گذاران سینمای اکتشافی به شمار می‌رود.

این کارشناس تصریح کرد: فیلم دارای سه بخش است؛ بخش مربوط به ایران و افغانستان، بخش هیمالیا و بخش ورود به چین. بنابراین از لحاظ روایت این اثر به سه دسته تقسیم می‌شود. بخش ایران در این فیلم یک یادگار مهم درباره کشور است البته فیلم‌های دیگری نیز در آن دوران درباره ایران ساخته شده‌اند.

در ادامه ارد عطار پور، مستندساز پیشکسوت گفت: برای من سوال است که آیا پنج دقیقه حذف شده این اثر ربطی به مدیریت سیاسی کشور داشته است یا خیر؟ فیلم «کاروان زرد» از نظر تدوین، فیلمبرداری و حرکت بسیار درخشان است و سند تصویری قدرتمندی به شمار می‌رود، اما با این حال دارای نگاه استعماری و از بالا به پایین بوده و این اتفاق در فیلم «علف» نیز رخ داده است.

در ادامه تهامی‌نژاد درباره موضوع سانسور در این فیلم گفت: نمی‌توان درباره این موضوع به صراحت صحبت کرد اما مهمترین مسئله این است که نسخه دیگری نیز از این فیلم در فرانسه عرضه شده است که به راحتی و از کشور فرانسه در دسترس است. فیلم‌های بسیاری در دوران قاجار در ایران ساخته شده است اما این روند در دوران پهلوی تضعیف می‌شود. شانس دوران قاجار این است که عمده فیلم‌های ساخته شده در آن زمان پنهان شده و بعدها کشف شده بودند در صورتی که از دوران پهلوی فیلم‌های مستند کمی برجای مانده است.

فخرالدین سیدی، مستندساز پیشکسوت مجری و گرداننده این نشست بود.

پست قبلی

«مکنون» در لیست ۱۰۰ فیلم برتر ۲۰۲۴ از دیدگاه یک رسانه

پست بعدی

۴۶ هزار و ۳۱۹ زائر به سرزمین وحی اعزام شدند

مربوطه پست ها

پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین روز سینمای ایران در تیر ماه کدام بود؟
هنر و فرهنگ

پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین روز سینمای ایران در تیر ماه کدام بود؟

۰۳ مرداد ۱۴۰۴
احمد وثوق احمدی نقاش شعر و آسمان درگذشت
هنر و فرهنگ

احمد وثوق احمدی نقاش شعر و آسمان درگذشت

۰۳ مرداد ۱۴۰۴
فرصت‌سوزی به سبک مریم مومن؛ کنایه طنازانه «هفت» به مهمان شبکه نسیم!
هنر و فرهنگ

فرصت‌سوزی به سبک مریم مومن؛ کنایه طنازانه «هفت» به مهمان شبکه نسیم!

۰۳ مرداد ۱۴۰۴
«قول مردونه» حوزه هنری رونمایی شد؛ رضا صادقی برای شهدای جنگ خواند
هنر و فرهنگ

«قول مردونه» حوزه هنری رونمایی شد؛ رضا صادقی برای شهدای جنگ خواند

۰۳ مرداد ۱۴۰۴
روایتی از گزارش زنان در خانه هنرمندان؛ آثار جدید به موزه اضافه می‌شود
هنر و فرهنگ

روایتی از گزارش زنان در خانه هنرمندان؛ آثار جدید به موزه اضافه می‌شود

۰۳ مرداد ۱۴۰۴
پیکر احمد وثوق احمدی در قطعه هنرمندان آرام می‌گیرد
هنر و فرهنگ

پیکر احمد وثوق احمدی در قطعه هنرمندان آرام می‌گیرد

۰۳ مرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − ده =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • موتور گلزنی لیگ نخبگان در راه استقلال
  • هادی ساعی سمت جهانی گرفت
  • استقلال به دنبال انتقام از سپاهان / اخباری آبی‌پوش می‌شود؟
  • پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین روز سینمای ایران در تیر ماه کدام بود؟
  • مهدی طارمی به سوپر لیگ ترکیه می‌رود؟
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.