دانش جوین
سه شنبه, تیر ۳۱, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

کارگاه «شیوه‌های معاصر اجرا»؛ در بازیگری نباید تظاهر کرد

مهر نیوز توسط مهر نیوز
۱۱ بهمن ۱۴۰۳
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
کارگاه «شیوه‌های معاصر اجرا»؛ در بازیگری نباید تظاهر کرد
1
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی چهل و سومین جشنواره بین‌المللی جشنواره تئاتر فجر، نخستین روز کارگاه آموزشی «شیوه‌های معاصر اجرا» با تدریس سِریجیت رامانان بازیگر و کارگردان هندی و مدرس تئاتر، ظهر روز پنجشنبه، ۱۱ بهمن در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر برگزار شد. حامد زحمتکش بازیگر و کارگردان تئاتر و مرجان آقانوری بازیگر تئاتر از جمله شرکت‌کنندگان در مسترکلاس کارگردان هندی بودند.

در ابتدا، سِریجیت رامانان بازیگر و کارگردان هندی به شرح مختصری از فعالیت‌هایش پرداخت سپس از شرکت‌کنندگان خواست تا لباس تمرین بپوشند و روی صحنه بیایند.

سِریجیت رامانان از اهمیت در آوردن کفش و کنار گذاشتن وسایل شخصی پیش از شروع تمرین‌ها و حضور در استودیوهای اجرا گفت و عنوان کرد: وقتی کفش‌هایتان را موقع ورود به سالن تمرین تئاتر درمی‌آورید، فقط کفش‌ها را درنمی‌آورید بلکه هر آنچه را متعلق به هویت شما است پشت در می‌گذارید زیرا ممکن است آنها حواس شما را پرت کنند. وقتی این کار را انجام می‌دهیم؛ لباس معمولی که داریم را درمی‌آوریم و لباسِ اجرا می‌پوشیم، همین به ما کمک می‌کند که یک اجراگر و بازیگر بهتری بشویم. من قرار است در سه ساعت آینده، تمریناتی از سبک بازیگری مرتبط با تای‌چی چینی و بعد، سبک بازیگری سوزوکی ژاپنی را با شما به اشتراک بگذارم و این یک چکیده از تجربیات ۳۰ ساله‌ تئاتری من است.

این هنرمند از شرکت‌کنندگان خواست تا تمرینی شبیه به بازی های مرسوم بین ایرانی‌ها را انجام دهند و با پایان آن، درباره چرایی انجام این تمرین یادآور شد: وقتی چیزی را به کسی می‌دهید، مهم است که آن را با نگاه به چشمان او و با تمام وجود به او بدهید نه اینکه بدون توجه به طرف مقابل و به شکل سرسری، آن را به دیگری بدهید. مهمترین نکته در بازیگری و اجراگری، حاضر بودن در لحظه است. در این هنگام، به عنوان بازیگر، باید تمام بدنتان در حال انجام آن کار باشد.

رامانان تاکید کرد: نکته دیگر اینکه نباید تظاهر کرد. این تمرین باید بدونِ وانمود کردن و تظاهر کردن انجام شود. زیبایی بازیگری، حاضر بودن در لحظه است. در بازیگری، نه گذشته‌ای و نه آینده‌ای وجود دارد و فقط زمان حال است و بس. باید در بازیگری همیشه آماده و حاضر به یراق باشید. باید هر لحظه آماده دریافت یک سیگنال باشید و در همان لحظه، بتوانید آن سیگنال را به شخص دیگری بدهید. این زیبایی بازیگری است. به عنوان یک بازیگر، باید هر لحظه را زندگی کنید و نه آنکه آن را به نمایش بگذارید. یک نکته دیگر اینکه مهمترین ابزار یک بازیگر، چشم است پس از آن، به درستی استفاده کنید.

وی با اشاره به مبحث تمرکز، به تعریف از بازی چند تن از بازیگران نمایش «دایره گچی قفقازی» امیر دژاکام پرداخت و بیان کرد: وقتی یک بازیگر دارد به یک نقطه خاص هم نگاه می‌کند، باید حواسش به همه‌چیز در اطرافش باشد. چند تن از بازیگران نمایش «دایره گچی قفقازی» امیر دژاکام بی‌نظیر بازی کردند. مهارت‌های بازیگری فوق‌العاده‌ای داشتند. آنها، لحظه را می‌شناختند؛ می‌دانستند چگونه تمام صحنه را مدیریت کنند و تحت کنترل خودشان دربیاورند. ما باید در خودمان این مهارت‌های خارق‌العاده را به وجود بیاوریم و تقویت کنیم.

در بخشِ بعدی تمرین، وی تمرین حرکات آهسته (Slow Motion) را با هنرجویان انجام داد و متذکر شد: تفاوت این نوع تمرین با تمرین‌های قبلی این است که مفصل‌ها و عضلات بیشتری را درگیر کرد و تمرکز و توجه بیشتری داشتیم به هر آنچه که در بدن‌مان اتفاق می‌افتاد. اینگونه تمام عضلات خودمان را کاملا حس می‌کردیم. در حالت‌های دویدن عادی یا با سرعت کمتر، چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. وقتی که به این شکل خیلی آرام می‌دویم، شروع به تجزیه و تحلیل بدن خودمان می‌کنیم. با این نوع تمرین‌های حرکات آهسته، بدن خودمان را عمیق‌تر می‌فهمیم و این خیلی مهم است. وقتی روی صحنه هستید، با فهم عمیق‌تر از خودتان، می‌توانید به فهم عمیق‌تری از صحنه برسید و آنچه که روی صحنه انجام می‌دهید. در تمرین آخر، توانستید وزن آن شی را درک کنید و زمانی که شما قادر به درک وزن آن شی هستید، تماشاگری که تماشایتان می‌کند، می‌تواند همان تجربه را در ارتباط با وزن آن شی از سر بگذراند. در صورتی که وقتی آن را معمولی انجام می‌دهید، تماشاگر هم قادر به درکِ چنین مسئله‌ای نیست.

سریجیت رامانان در سه روز کارگاه آموزشی که قرار است در جشنواره تئاتر فجر برگزار کند، به علت استقبال قابل توجه مخاطبان، فقط میزبان تعداد مشخصی از آنها در هر جلسه است.

چهل و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری خیرالله تقیانی‌پور تا ۱۳ بهمن سال جاری در تهران برپا است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی چهل و سومین جشنواره بین‌المللی جشنواره تئاتر فجر، نخستین روز کارگاه آموزشی «شیوه‌های معاصر اجرا» با تدریس سِریجیت رامانان بازیگر و کارگردان هندی و مدرس تئاتر، ظهر روز پنجشنبه، ۱۱ بهمن در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر برگزار شد. حامد زحمتکش بازیگر و کارگردان تئاتر و مرجان آقانوری بازیگر تئاتر از جمله شرکت‌کنندگان در مسترکلاس کارگردان هندی بودند.

در ابتدا، سِریجیت رامانان بازیگر و کارگردان هندی به شرح مختصری از فعالیت‌هایش پرداخت سپس از شرکت‌کنندگان خواست تا لباس تمرین بپوشند و روی صحنه بیایند.

سِریجیت رامانان از اهمیت در آوردن کفش و کنار گذاشتن وسایل شخصی پیش از شروع تمرین‌ها و حضور در استودیوهای اجرا گفت و عنوان کرد: وقتی کفش‌هایتان را موقع ورود به سالن تمرین تئاتر درمی‌آورید، فقط کفش‌ها را درنمی‌آورید بلکه هر آنچه را متعلق به هویت شما است پشت در می‌گذارید زیرا ممکن است آنها حواس شما را پرت کنند. وقتی این کار را انجام می‌دهیم؛ لباس معمولی که داریم را درمی‌آوریم و لباسِ اجرا می‌پوشیم، همین به ما کمک می‌کند که یک اجراگر و بازیگر بهتری بشویم. من قرار است در سه ساعت آینده، تمریناتی از سبک بازیگری مرتبط با تای‌چی چینی و بعد، سبک بازیگری سوزوکی ژاپنی را با شما به اشتراک بگذارم و این یک چکیده از تجربیات ۳۰ ساله‌ تئاتری من است.

این هنرمند از شرکت‌کنندگان خواست تا تمرینی شبیه به بازی های مرسوم بین ایرانی‌ها را انجام دهند و با پایان آن، درباره چرایی انجام این تمرین یادآور شد: وقتی چیزی را به کسی می‌دهید، مهم است که آن را با نگاه به چشمان او و با تمام وجود به او بدهید نه اینکه بدون توجه به طرف مقابل و به شکل سرسری، آن را به دیگری بدهید. مهمترین نکته در بازیگری و اجراگری، حاضر بودن در لحظه است. در این هنگام، به عنوان بازیگر، باید تمام بدنتان در حال انجام آن کار باشد.

رامانان تاکید کرد: نکته دیگر اینکه نباید تظاهر کرد. این تمرین باید بدونِ وانمود کردن و تظاهر کردن انجام شود. زیبایی بازیگری، حاضر بودن در لحظه است. در بازیگری، نه گذشته‌ای و نه آینده‌ای وجود دارد و فقط زمان حال است و بس. باید در بازیگری همیشه آماده و حاضر به یراق باشید. باید هر لحظه آماده دریافت یک سیگنال باشید و در همان لحظه، بتوانید آن سیگنال را به شخص دیگری بدهید. این زیبایی بازیگری است. به عنوان یک بازیگر، باید هر لحظه را زندگی کنید و نه آنکه آن را به نمایش بگذارید. یک نکته دیگر اینکه مهمترین ابزار یک بازیگر، چشم است پس از آن، به درستی استفاده کنید.

وی با اشاره به مبحث تمرکز، به تعریف از بازی چند تن از بازیگران نمایش «دایره گچی قفقازی» امیر دژاکام پرداخت و بیان کرد: وقتی یک بازیگر دارد به یک نقطه خاص هم نگاه می‌کند، باید حواسش به همه‌چیز در اطرافش باشد. چند تن از بازیگران نمایش «دایره گچی قفقازی» امیر دژاکام بی‌نظیر بازی کردند. مهارت‌های بازیگری فوق‌العاده‌ای داشتند. آنها، لحظه را می‌شناختند؛ می‌دانستند چگونه تمام صحنه را مدیریت کنند و تحت کنترل خودشان دربیاورند. ما باید در خودمان این مهارت‌های خارق‌العاده را به وجود بیاوریم و تقویت کنیم.

در بخشِ بعدی تمرین، وی تمرین حرکات آهسته (Slow Motion) را با هنرجویان انجام داد و متذکر شد: تفاوت این نوع تمرین با تمرین‌های قبلی این است که مفصل‌ها و عضلات بیشتری را درگیر کرد و تمرکز و توجه بیشتری داشتیم به هر آنچه که در بدن‌مان اتفاق می‌افتاد. اینگونه تمام عضلات خودمان را کاملا حس می‌کردیم. در حالت‌های دویدن عادی یا با سرعت کمتر، چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. وقتی که به این شکل خیلی آرام می‌دویم، شروع به تجزیه و تحلیل بدن خودمان می‌کنیم. با این نوع تمرین‌های حرکات آهسته، بدن خودمان را عمیق‌تر می‌فهمیم و این خیلی مهم است. وقتی روی صحنه هستید، با فهم عمیق‌تر از خودتان، می‌توانید به فهم عمیق‌تری از صحنه برسید و آنچه که روی صحنه انجام می‌دهید. در تمرین آخر، توانستید وزن آن شی را درک کنید و زمانی که شما قادر به درک وزن آن شی هستید، تماشاگری که تماشایتان می‌کند، می‌تواند همان تجربه را در ارتباط با وزن آن شی از سر بگذراند. در صورتی که وقتی آن را معمولی انجام می‌دهید، تماشاگر هم قادر به درکِ چنین مسئله‌ای نیست.

سریجیت رامانان در سه روز کارگاه آموزشی که قرار است در جشنواره تئاتر فجر برگزار کند، به علت استقبال قابل توجه مخاطبان، فقط میزبان تعداد مشخصی از آنها در هر جلسه است.

چهل و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری خیرالله تقیانی‌پور تا ۱۳ بهمن سال جاری در تهران برپا است.

اخبارجدیدترین

جانی دپ شخصیت اصلی پروژه بعدی ریدلی اسکات را خلق می‌کند

چالش «آلا» در تولید؛ بازیگری که حضور در پلتفرم دستمزدش را ۱۰ برابر کرد

«۴۰ هزار سرباز» آماده نمایش شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی چهل و سومین جشنواره بین‌المللی جشنواره تئاتر فجر، نخستین روز کارگاه آموزشی «شیوه‌های معاصر اجرا» با تدریس سِریجیت رامانان بازیگر و کارگردان هندی و مدرس تئاتر، ظهر روز پنجشنبه، ۱۱ بهمن در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر برگزار شد. حامد زحمتکش بازیگر و کارگردان تئاتر و مرجان آقانوری بازیگر تئاتر از جمله شرکت‌کنندگان در مسترکلاس کارگردان هندی بودند.

در ابتدا، سِریجیت رامانان بازیگر و کارگردان هندی به شرح مختصری از فعالیت‌هایش پرداخت سپس از شرکت‌کنندگان خواست تا لباس تمرین بپوشند و روی صحنه بیایند.

سِریجیت رامانان از اهمیت در آوردن کفش و کنار گذاشتن وسایل شخصی پیش از شروع تمرین‌ها و حضور در استودیوهای اجرا گفت و عنوان کرد: وقتی کفش‌هایتان را موقع ورود به سالن تمرین تئاتر درمی‌آورید، فقط کفش‌ها را درنمی‌آورید بلکه هر آنچه را متعلق به هویت شما است پشت در می‌گذارید زیرا ممکن است آنها حواس شما را پرت کنند. وقتی این کار را انجام می‌دهیم؛ لباس معمولی که داریم را درمی‌آوریم و لباسِ اجرا می‌پوشیم، همین به ما کمک می‌کند که یک اجراگر و بازیگر بهتری بشویم. من قرار است در سه ساعت آینده، تمریناتی از سبک بازیگری مرتبط با تای‌چی چینی و بعد، سبک بازیگری سوزوکی ژاپنی را با شما به اشتراک بگذارم و این یک چکیده از تجربیات ۳۰ ساله‌ تئاتری من است.

این هنرمند از شرکت‌کنندگان خواست تا تمرینی شبیه به بازی های مرسوم بین ایرانی‌ها را انجام دهند و با پایان آن، درباره چرایی انجام این تمرین یادآور شد: وقتی چیزی را به کسی می‌دهید، مهم است که آن را با نگاه به چشمان او و با تمام وجود به او بدهید نه اینکه بدون توجه به طرف مقابل و به شکل سرسری، آن را به دیگری بدهید. مهمترین نکته در بازیگری و اجراگری، حاضر بودن در لحظه است. در این هنگام، به عنوان بازیگر، باید تمام بدنتان در حال انجام آن کار باشد.

رامانان تاکید کرد: نکته دیگر اینکه نباید تظاهر کرد. این تمرین باید بدونِ وانمود کردن و تظاهر کردن انجام شود. زیبایی بازیگری، حاضر بودن در لحظه است. در بازیگری، نه گذشته‌ای و نه آینده‌ای وجود دارد و فقط زمان حال است و بس. باید در بازیگری همیشه آماده و حاضر به یراق باشید. باید هر لحظه آماده دریافت یک سیگنال باشید و در همان لحظه، بتوانید آن سیگنال را به شخص دیگری بدهید. این زیبایی بازیگری است. به عنوان یک بازیگر، باید هر لحظه را زندگی کنید و نه آنکه آن را به نمایش بگذارید. یک نکته دیگر اینکه مهمترین ابزار یک بازیگر، چشم است پس از آن، به درستی استفاده کنید.

وی با اشاره به مبحث تمرکز، به تعریف از بازی چند تن از بازیگران نمایش «دایره گچی قفقازی» امیر دژاکام پرداخت و بیان کرد: وقتی یک بازیگر دارد به یک نقطه خاص هم نگاه می‌کند، باید حواسش به همه‌چیز در اطرافش باشد. چند تن از بازیگران نمایش «دایره گچی قفقازی» امیر دژاکام بی‌نظیر بازی کردند. مهارت‌های بازیگری فوق‌العاده‌ای داشتند. آنها، لحظه را می‌شناختند؛ می‌دانستند چگونه تمام صحنه را مدیریت کنند و تحت کنترل خودشان دربیاورند. ما باید در خودمان این مهارت‌های خارق‌العاده را به وجود بیاوریم و تقویت کنیم.

در بخشِ بعدی تمرین، وی تمرین حرکات آهسته (Slow Motion) را با هنرجویان انجام داد و متذکر شد: تفاوت این نوع تمرین با تمرین‌های قبلی این است که مفصل‌ها و عضلات بیشتری را درگیر کرد و تمرکز و توجه بیشتری داشتیم به هر آنچه که در بدن‌مان اتفاق می‌افتاد. اینگونه تمام عضلات خودمان را کاملا حس می‌کردیم. در حالت‌های دویدن عادی یا با سرعت کمتر، چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. وقتی که به این شکل خیلی آرام می‌دویم، شروع به تجزیه و تحلیل بدن خودمان می‌کنیم. با این نوع تمرین‌های حرکات آهسته، بدن خودمان را عمیق‌تر می‌فهمیم و این خیلی مهم است. وقتی روی صحنه هستید، با فهم عمیق‌تر از خودتان، می‌توانید به فهم عمیق‌تری از صحنه برسید و آنچه که روی صحنه انجام می‌دهید. در تمرین آخر، توانستید وزن آن شی را درک کنید و زمانی که شما قادر به درک وزن آن شی هستید، تماشاگری که تماشایتان می‌کند، می‌تواند همان تجربه را در ارتباط با وزن آن شی از سر بگذراند. در صورتی که وقتی آن را معمولی انجام می‌دهید، تماشاگر هم قادر به درکِ چنین مسئله‌ای نیست.

سریجیت رامانان در سه روز کارگاه آموزشی که قرار است در جشنواره تئاتر فجر برگزار کند، به علت استقبال قابل توجه مخاطبان، فقط میزبان تعداد مشخصی از آنها در هر جلسه است.

چهل و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری خیرالله تقیانی‌پور تا ۱۳ بهمن سال جاری در تهران برپا است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی چهل و سومین جشنواره بین‌المللی جشنواره تئاتر فجر، نخستین روز کارگاه آموزشی «شیوه‌های معاصر اجرا» با تدریس سِریجیت رامانان بازیگر و کارگردان هندی و مدرس تئاتر، ظهر روز پنجشنبه، ۱۱ بهمن در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر برگزار شد. حامد زحمتکش بازیگر و کارگردان تئاتر و مرجان آقانوری بازیگر تئاتر از جمله شرکت‌کنندگان در مسترکلاس کارگردان هندی بودند.

در ابتدا، سِریجیت رامانان بازیگر و کارگردان هندی به شرح مختصری از فعالیت‌هایش پرداخت سپس از شرکت‌کنندگان خواست تا لباس تمرین بپوشند و روی صحنه بیایند.

سِریجیت رامانان از اهمیت در آوردن کفش و کنار گذاشتن وسایل شخصی پیش از شروع تمرین‌ها و حضور در استودیوهای اجرا گفت و عنوان کرد: وقتی کفش‌هایتان را موقع ورود به سالن تمرین تئاتر درمی‌آورید، فقط کفش‌ها را درنمی‌آورید بلکه هر آنچه را متعلق به هویت شما است پشت در می‌گذارید زیرا ممکن است آنها حواس شما را پرت کنند. وقتی این کار را انجام می‌دهیم؛ لباس معمولی که داریم را درمی‌آوریم و لباسِ اجرا می‌پوشیم، همین به ما کمک می‌کند که یک اجراگر و بازیگر بهتری بشویم. من قرار است در سه ساعت آینده، تمریناتی از سبک بازیگری مرتبط با تای‌چی چینی و بعد، سبک بازیگری سوزوکی ژاپنی را با شما به اشتراک بگذارم و این یک چکیده از تجربیات ۳۰ ساله‌ تئاتری من است.

این هنرمند از شرکت‌کنندگان خواست تا تمرینی شبیه به بازی های مرسوم بین ایرانی‌ها را انجام دهند و با پایان آن، درباره چرایی انجام این تمرین یادآور شد: وقتی چیزی را به کسی می‌دهید، مهم است که آن را با نگاه به چشمان او و با تمام وجود به او بدهید نه اینکه بدون توجه به طرف مقابل و به شکل سرسری، آن را به دیگری بدهید. مهمترین نکته در بازیگری و اجراگری، حاضر بودن در لحظه است. در این هنگام، به عنوان بازیگر، باید تمام بدنتان در حال انجام آن کار باشد.

رامانان تاکید کرد: نکته دیگر اینکه نباید تظاهر کرد. این تمرین باید بدونِ وانمود کردن و تظاهر کردن انجام شود. زیبایی بازیگری، حاضر بودن در لحظه است. در بازیگری، نه گذشته‌ای و نه آینده‌ای وجود دارد و فقط زمان حال است و بس. باید در بازیگری همیشه آماده و حاضر به یراق باشید. باید هر لحظه آماده دریافت یک سیگنال باشید و در همان لحظه، بتوانید آن سیگنال را به شخص دیگری بدهید. این زیبایی بازیگری است. به عنوان یک بازیگر، باید هر لحظه را زندگی کنید و نه آنکه آن را به نمایش بگذارید. یک نکته دیگر اینکه مهمترین ابزار یک بازیگر، چشم است پس از آن، به درستی استفاده کنید.

وی با اشاره به مبحث تمرکز، به تعریف از بازی چند تن از بازیگران نمایش «دایره گچی قفقازی» امیر دژاکام پرداخت و بیان کرد: وقتی یک بازیگر دارد به یک نقطه خاص هم نگاه می‌کند، باید حواسش به همه‌چیز در اطرافش باشد. چند تن از بازیگران نمایش «دایره گچی قفقازی» امیر دژاکام بی‌نظیر بازی کردند. مهارت‌های بازیگری فوق‌العاده‌ای داشتند. آنها، لحظه را می‌شناختند؛ می‌دانستند چگونه تمام صحنه را مدیریت کنند و تحت کنترل خودشان دربیاورند. ما باید در خودمان این مهارت‌های خارق‌العاده را به وجود بیاوریم و تقویت کنیم.

در بخشِ بعدی تمرین، وی تمرین حرکات آهسته (Slow Motion) را با هنرجویان انجام داد و متذکر شد: تفاوت این نوع تمرین با تمرین‌های قبلی این است که مفصل‌ها و عضلات بیشتری را درگیر کرد و تمرکز و توجه بیشتری داشتیم به هر آنچه که در بدن‌مان اتفاق می‌افتاد. اینگونه تمام عضلات خودمان را کاملا حس می‌کردیم. در حالت‌های دویدن عادی یا با سرعت کمتر، چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. وقتی که به این شکل خیلی آرام می‌دویم، شروع به تجزیه و تحلیل بدن خودمان می‌کنیم. با این نوع تمرین‌های حرکات آهسته، بدن خودمان را عمیق‌تر می‌فهمیم و این خیلی مهم است. وقتی روی صحنه هستید، با فهم عمیق‌تر از خودتان، می‌توانید به فهم عمیق‌تری از صحنه برسید و آنچه که روی صحنه انجام می‌دهید. در تمرین آخر، توانستید وزن آن شی را درک کنید و زمانی که شما قادر به درک وزن آن شی هستید، تماشاگری که تماشایتان می‌کند، می‌تواند همان تجربه را در ارتباط با وزن آن شی از سر بگذراند. در صورتی که وقتی آن را معمولی انجام می‌دهید، تماشاگر هم قادر به درکِ چنین مسئله‌ای نیست.

سریجیت رامانان در سه روز کارگاه آموزشی که قرار است در جشنواره تئاتر فجر برگزار کند، به علت استقبال قابل توجه مخاطبان، فقط میزبان تعداد مشخصی از آنها در هر جلسه است.

چهل و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری خیرالله تقیانی‌پور تا ۱۳ بهمن سال جاری در تهران برپا است.

پست قبلی

عبور کارگردان «تاری» از تجربه‌های پیشین و غافلگیری بصری که در خدمت اجراست

پست بعدی

انتشار اولین تصویر از فیلم «دست تنها»

مربوطه پست ها

جانی دپ شخصیت اصلی پروژه بعدی ریدلی اسکات را خلق می‌کند
هنر و فرهنگ

جانی دپ شخصیت اصلی پروژه بعدی ریدلی اسکات را خلق می‌کند

۳۱ تیر ۱۴۰۴
چالش «آلا» در تولید؛ بازیگری که حضور در پلتفرم دستمزدش را ۱۰ برابر کرد
هنر و فرهنگ

چالش «آلا» در تولید؛ بازیگری که حضور در پلتفرم دستمزدش را ۱۰ برابر کرد

۳۱ تیر ۱۴۰۴
«۴۰ هزار سرباز» آماده نمایش شد
هنر و فرهنگ

«۴۰ هزار سرباز» آماده نمایش شد

۳۱ تیر ۱۴۰۴
باید سینماگران را آزاد گذاشت تا در سینما فکر تولید کنند
هنر و فرهنگ

باید سینماگران را آزاد گذاشت تا در سینما فکر تولید کنند

۳۱ تیر ۱۴۰۴
«همه پنگوئن یا چی؟» به مرکز تئاتر کانون می‌آید
هنر و فرهنگ

«همه پنگوئن یا چی؟» به مرکز تئاتر کانون می‌آید

۳۱ تیر ۱۴۰۴
نسل‌کشی بی‌سابقه در غزه از اربعین جدا نیست؛ میدان جهانی عدالت‌خواهی
هنر و فرهنگ

نسل‌کشی بی‌سابقه در غزه از اربعین جدا نیست؛ میدان جهانی عدالت‌خواهی

۳۱ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • یزد هم چهارشنبه یکم مردادماه تعطیل شد
  • قیمت رهن کامل آپارتمان در امیرآباد تهران چقدر است؟
  • هشدار افزایش گرمای شدید و گردوخاک در ۳ استان
  • توصیه‌هایی برای محافظت در برابر اشعه فرابنفش / لزوم دوری از نور خورشید از ساعت ۱۱ تا ۱۶
  • میادین میوه و تره‌بار روز چهارشنبه فعال هستند
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.