دانش جوین
جمعه, تیر ۲۷, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

کارگردان «چهارماه و ده روز»: تئاتر خیابانی باید مخاطب رهگذر را درگیر کند

مهر نیوز توسط مهر نیوز
۱۳ بهمن ۱۴۰۳
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
0
کارگردان «چهارماه و ده روز»: تئاتر خیابانی باید مخاطب رهگذر را درگیر کند
1
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش خیابانی «چهارماه و ده روز» به نویسندگی و کارگردانی فرشته مصطفی‌پور، از آثار حاضر در بخش منتخب نمایش‌های خیابانی استانی در چهل‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از استان قزوین است.

روایتی تأثیرگذار برای رهگذران

فرشته مصطفی‌پور، نویسنده و کارگردان این اثر، درباره ویژگی‌های محتوایی و اجرایی «چهارماه و ده روز» به خبرنگار مهر گفت: این نمایش روایت یک جنین است و این برایم مهم بود که چگونه می‌توان رهگذران را برای دقایقی به تماشای یک نمایش خیابانی جذب کرد. به نظر من هنرمندان تئاتر خیابانی باید پیش از خلق اثر، خود را به جای مخاطب بگذارند و بررسی کنند که چه چیزی می‌تواند آنها را وادار به توقف و تماشا کند و با داستان همراه سازد.

تجربه‌ای نو در اولین حضور

وی با اشاره به نخستین تجربه خود در جشنواره تئاتر فجر، افزود: این اولین حضور من در بخش نمایش‌های خیابانی جشنواره تئاترفجر است و خود را در آغاز مسیر این گونه‌ نمایشی می‌بینم. با این حال، تلاش کردم از چهارچوب‌های رایج فراتر بروم و همراه با آن تا جای ممکن از عناصر زیبایی‌شناسی در طراحی اجرا بهره بگیرم. برای مثال، آکسسوارهای موجود در صحنه به طور مداوم تغییر می‌کنند و در طول اجرا به آکسسوارهای دیگری تبدیل می‌شوند که این موضوع جذابیت بصری و تنوع را برای مخاطب ایجاد می‌کند.

کارگردان «چهارماه و ده روز»: تئاتر خیابانی باید مخاطب رهگذر را درگیر کند

روایت قابل‌فهم حتی برای رهگذران عجول

مصطفی‌پور درباره شیوه روایت نمایش خود توضیح داد: هنگام طراحی این نمایش به این نکته فکر کردم که ممکن است مخاطب خیابانی زمان کافی برای تماشای کامل اثر را نداشته باشد به همین دلیل، داستان را به شکلی طراحی کردم که حتی اگر رهگذری تنها بخشی از نمایش را ببیند، بتواند مفهوم کلی نمایش را دریافت کند و با اثر ارتباط بگیرد.

برگزاری جشنواره فرصتی ارزشمند برای هنرمندان شهرستان‌ها

این کارگردان در پایان درباره ارزیابی خود از چهل‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، عنوان کرد: برگزاری جشنواره با برنامه‌ریزی دقیق، اسکان مناسب و پرداخت به‌موقع کمک‌هزینه از نکات مثبت این دوره از جشنواره بود. همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی جشنواره فرصتی ارزشمند را برای هنرمندان شهرستان‌ها فراهم کرد تا از دانش اساتید معتبر استفاده کنند. متأسفانه چنین امکانی در بسیاری از شهرستان‌ها وجود ندارد و این کارگاه‌ها می‌تواند تأثیر به‌سزایی در ارتقای سطح کیفی تئاتر شهرستان‌ها داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش خیابانی «چهارماه و ده روز» به نویسندگی و کارگردانی فرشته مصطفی‌پور، از آثار حاضر در بخش منتخب نمایش‌های خیابانی استانی در چهل‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از استان قزوین است.

روایتی تأثیرگذار برای رهگذران

فرشته مصطفی‌پور، نویسنده و کارگردان این اثر، درباره ویژگی‌های محتوایی و اجرایی «چهارماه و ده روز» به خبرنگار مهر گفت: این نمایش روایت یک جنین است و این برایم مهم بود که چگونه می‌توان رهگذران را برای دقایقی به تماشای یک نمایش خیابانی جذب کرد. به نظر من هنرمندان تئاتر خیابانی باید پیش از خلق اثر، خود را به جای مخاطب بگذارند و بررسی کنند که چه چیزی می‌تواند آنها را وادار به توقف و تماشا کند و با داستان همراه سازد.

تجربه‌ای نو در اولین حضور

وی با اشاره به نخستین تجربه خود در جشنواره تئاتر فجر، افزود: این اولین حضور من در بخش نمایش‌های خیابانی جشنواره تئاترفجر است و خود را در آغاز مسیر این گونه‌ نمایشی می‌بینم. با این حال، تلاش کردم از چهارچوب‌های رایج فراتر بروم و همراه با آن تا جای ممکن از عناصر زیبایی‌شناسی در طراحی اجرا بهره بگیرم. برای مثال، آکسسوارهای موجود در صحنه به طور مداوم تغییر می‌کنند و در طول اجرا به آکسسوارهای دیگری تبدیل می‌شوند که این موضوع جذابیت بصری و تنوع را برای مخاطب ایجاد می‌کند.

کارگردان «چهارماه و ده روز»: تئاتر خیابانی باید مخاطب رهگذر را درگیر کند

روایت قابل‌فهم حتی برای رهگذران عجول

مصطفی‌پور درباره شیوه روایت نمایش خود توضیح داد: هنگام طراحی این نمایش به این نکته فکر کردم که ممکن است مخاطب خیابانی زمان کافی برای تماشای کامل اثر را نداشته باشد به همین دلیل، داستان را به شکلی طراحی کردم که حتی اگر رهگذری تنها بخشی از نمایش را ببیند، بتواند مفهوم کلی نمایش را دریافت کند و با اثر ارتباط بگیرد.

برگزاری جشنواره فرصتی ارزشمند برای هنرمندان شهرستان‌ها

این کارگردان در پایان درباره ارزیابی خود از چهل‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، عنوان کرد: برگزاری جشنواره با برنامه‌ریزی دقیق، اسکان مناسب و پرداخت به‌موقع کمک‌هزینه از نکات مثبت این دوره از جشنواره بود. همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی جشنواره فرصتی ارزشمند را برای هنرمندان شهرستان‌ها فراهم کرد تا از دانش اساتید معتبر استفاده کنند. متأسفانه چنین امکانی در بسیاری از شهرستان‌ها وجود ندارد و این کارگاه‌ها می‌تواند تأثیر به‌سزایی در ارتقای سطح کیفی تئاتر شهرستان‌ها داشته باشد.

اخبارجدیدترین

«مجنون» در هفته دفاع مقدس اکران می‌شود؛ پرتره‌ای از شهید زین‌الدین

به افتخار موسیقی‌های تمام نشدنی وطن؛ شنوندگان عزیز این صدای ایران است

دعوتی برای ورود به دنیای نوجوانان اوتیسم؛ اینجا صحنه جای درمان است!

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش خیابانی «چهارماه و ده روز» به نویسندگی و کارگردانی فرشته مصطفی‌پور، از آثار حاضر در بخش منتخب نمایش‌های خیابانی استانی در چهل‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از استان قزوین است.

روایتی تأثیرگذار برای رهگذران

فرشته مصطفی‌پور، نویسنده و کارگردان این اثر، درباره ویژگی‌های محتوایی و اجرایی «چهارماه و ده روز» به خبرنگار مهر گفت: این نمایش روایت یک جنین است و این برایم مهم بود که چگونه می‌توان رهگذران را برای دقایقی به تماشای یک نمایش خیابانی جذب کرد. به نظر من هنرمندان تئاتر خیابانی باید پیش از خلق اثر، خود را به جای مخاطب بگذارند و بررسی کنند که چه چیزی می‌تواند آنها را وادار به توقف و تماشا کند و با داستان همراه سازد.

تجربه‌ای نو در اولین حضور

وی با اشاره به نخستین تجربه خود در جشنواره تئاتر فجر، افزود: این اولین حضور من در بخش نمایش‌های خیابانی جشنواره تئاترفجر است و خود را در آغاز مسیر این گونه‌ نمایشی می‌بینم. با این حال، تلاش کردم از چهارچوب‌های رایج فراتر بروم و همراه با آن تا جای ممکن از عناصر زیبایی‌شناسی در طراحی اجرا بهره بگیرم. برای مثال، آکسسوارهای موجود در صحنه به طور مداوم تغییر می‌کنند و در طول اجرا به آکسسوارهای دیگری تبدیل می‌شوند که این موضوع جذابیت بصری و تنوع را برای مخاطب ایجاد می‌کند.

کارگردان «چهارماه و ده روز»: تئاتر خیابانی باید مخاطب رهگذر را درگیر کند

روایت قابل‌فهم حتی برای رهگذران عجول

مصطفی‌پور درباره شیوه روایت نمایش خود توضیح داد: هنگام طراحی این نمایش به این نکته فکر کردم که ممکن است مخاطب خیابانی زمان کافی برای تماشای کامل اثر را نداشته باشد به همین دلیل، داستان را به شکلی طراحی کردم که حتی اگر رهگذری تنها بخشی از نمایش را ببیند، بتواند مفهوم کلی نمایش را دریافت کند و با اثر ارتباط بگیرد.

برگزاری جشنواره فرصتی ارزشمند برای هنرمندان شهرستان‌ها

این کارگردان در پایان درباره ارزیابی خود از چهل‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، عنوان کرد: برگزاری جشنواره با برنامه‌ریزی دقیق، اسکان مناسب و پرداخت به‌موقع کمک‌هزینه از نکات مثبت این دوره از جشنواره بود. همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی جشنواره فرصتی ارزشمند را برای هنرمندان شهرستان‌ها فراهم کرد تا از دانش اساتید معتبر استفاده کنند. متأسفانه چنین امکانی در بسیاری از شهرستان‌ها وجود ندارد و این کارگاه‌ها می‌تواند تأثیر به‌سزایی در ارتقای سطح کیفی تئاتر شهرستان‌ها داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش خیابانی «چهارماه و ده روز» به نویسندگی و کارگردانی فرشته مصطفی‌پور، از آثار حاضر در بخش منتخب نمایش‌های خیابانی استانی در چهل‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از استان قزوین است.

روایتی تأثیرگذار برای رهگذران

فرشته مصطفی‌پور، نویسنده و کارگردان این اثر، درباره ویژگی‌های محتوایی و اجرایی «چهارماه و ده روز» به خبرنگار مهر گفت: این نمایش روایت یک جنین است و این برایم مهم بود که چگونه می‌توان رهگذران را برای دقایقی به تماشای یک نمایش خیابانی جذب کرد. به نظر من هنرمندان تئاتر خیابانی باید پیش از خلق اثر، خود را به جای مخاطب بگذارند و بررسی کنند که چه چیزی می‌تواند آنها را وادار به توقف و تماشا کند و با داستان همراه سازد.

تجربه‌ای نو در اولین حضور

وی با اشاره به نخستین تجربه خود در جشنواره تئاتر فجر، افزود: این اولین حضور من در بخش نمایش‌های خیابانی جشنواره تئاترفجر است و خود را در آغاز مسیر این گونه‌ نمایشی می‌بینم. با این حال، تلاش کردم از چهارچوب‌های رایج فراتر بروم و همراه با آن تا جای ممکن از عناصر زیبایی‌شناسی در طراحی اجرا بهره بگیرم. برای مثال، آکسسوارهای موجود در صحنه به طور مداوم تغییر می‌کنند و در طول اجرا به آکسسوارهای دیگری تبدیل می‌شوند که این موضوع جذابیت بصری و تنوع را برای مخاطب ایجاد می‌کند.

کارگردان «چهارماه و ده روز»: تئاتر خیابانی باید مخاطب رهگذر را درگیر کند

روایت قابل‌فهم حتی برای رهگذران عجول

مصطفی‌پور درباره شیوه روایت نمایش خود توضیح داد: هنگام طراحی این نمایش به این نکته فکر کردم که ممکن است مخاطب خیابانی زمان کافی برای تماشای کامل اثر را نداشته باشد به همین دلیل، داستان را به شکلی طراحی کردم که حتی اگر رهگذری تنها بخشی از نمایش را ببیند، بتواند مفهوم کلی نمایش را دریافت کند و با اثر ارتباط بگیرد.

برگزاری جشنواره فرصتی ارزشمند برای هنرمندان شهرستان‌ها

این کارگردان در پایان درباره ارزیابی خود از چهل‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، عنوان کرد: برگزاری جشنواره با برنامه‌ریزی دقیق، اسکان مناسب و پرداخت به‌موقع کمک‌هزینه از نکات مثبت این دوره از جشنواره بود. همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی جشنواره فرصتی ارزشمند را برای هنرمندان شهرستان‌ها فراهم کرد تا از دانش اساتید معتبر استفاده کنند. متأسفانه چنین امکانی در بسیاری از شهرستان‌ها وجود ندارد و این کارگاه‌ها می‌تواند تأثیر به‌سزایی در ارتقای سطح کیفی تئاتر شهرستان‌ها داشته باشد.

پست قبلی

اکران ۳۰ فیلم در «جشنواره فیلم فجر شیراز»

پست بعدی

نقاشی و تصویرسازی‌های «موج نور» در موزه امام علی (ع)

مربوطه پست ها

«مجنون» در هفته دفاع مقدس اکران می‌شود؛ پرتره‌ای از شهید زین‌الدین
هنر و فرهنگ

«مجنون» در هفته دفاع مقدس اکران می‌شود؛ پرتره‌ای از شهید زین‌الدین

۲۷ تیر ۱۴۰۴
به افتخار موسیقی‌های تمام نشدنی وطن؛ شنوندگان عزیز این صدای ایران است
هنر و فرهنگ

به افتخار موسیقی‌های تمام نشدنی وطن؛ شنوندگان عزیز این صدای ایران است

۲۷ تیر ۱۴۰۴
دعوتی برای ورود به دنیای نوجوانان اوتیسم؛ اینجا صحنه جای درمان است!
هنر و فرهنگ

دعوتی برای ورود به دنیای نوجوانان اوتیسم؛ اینجا صحنه جای درمان است!

۲۷ تیر ۱۴۰۴
دستور جبلی برای نمایش مقاومت رسانه؛ موزه ساختمان شیشه‌ای برپا می‌شود
هنر و فرهنگ

دستور جبلی برای نمایش مقاومت رسانه؛ موزه ساختمان شیشه‌ای برپا می‌شود

۲۷ تیر ۱۴۰۴
بررسی «اشک هور»؛ جوان اول سال‌های دور سینمای ایران به «هفت» می‌آید
هنر و فرهنگ

بررسی «اشک هور»؛ جوان اول سال‌های دور سینمای ایران به «هفت» می‌آید

۲۷ تیر ۱۴۰۴
اکران و نقد «دو زن» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
هنر و فرهنگ

اکران و نقد «دو زن» در سینماتک خانه هنرمندان ایران

۲۷ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 4 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • «مجنون» در هفته دفاع مقدس اکران می‌شود؛ پرتره‌ای از شهید زین‌الدین
  • به افتخار موسیقی‌های تمام نشدنی وطن؛ شنوندگان عزیز این صدای ایران است
  • دعوتی برای ورود به دنیای نوجوانان اوتیسم؛ اینجا صحنه جای درمان است!
  • دستور جبلی برای نمایش مقاومت رسانه؛ موزه ساختمان شیشه‌ای برپا می‌شود
  • بررسی «اشک هور»؛ جوان اول سال‌های دور سینمای ایران به «هفت» می‌آید
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.