دانش جوین
پنجشنبه, خرداد ۲۲, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی صنعت و تجارت

کاهش مصرف انرژی در سیستم شناوری قطار با سیستم ایرانی

دانش جوین توسط دانش جوین
۱۴ دی ۱۴۰۰
در صنعت و تجارت
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
2
12
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر
کاهش مصرف انرژی در سیستم شناوری قطار با سیستم ایرانی

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به طراحی سیستمی در راستای کاهش مصرف انرژی در سیستم شناوری قطار شدند.

به گزارش دانشجو اینترنشنال، میلاد جلالی، دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری پروژه «طراحی کنترلر برای قطار مگلو تعلیق هایبرید»، گفت: در این پروژه موفق به طراحی یک سیستم شناوری مغناطیسی در قطارهای شناور مغناطیسی شدیم که با حذف اصطکاک میان ریل و چرخ‌‏های قطار با استفاده از شناورسازی مغناطیسی، موجب افزایش بهره وری سیستم و سرعت قطار می شود.

وی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته، این تکنولوژی تحت مطالعه بوده و طرح‌‏های آزمایشی زیادی در حال انجام است، گفت: در ایران نیز به دلیل فواصل طولانی میان شهرهای مهم از جمله تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز و … و دشت‏های گسترده، استقرار چنین‏ سیستم‌‏هایی بسیار مطلوب است. 

جلالی با تاکید بر اینکه این سیستم آزمایش‌های مختلفی را طی کرده و تاییدیه‌های لازم را کسب کرده است، گفت: با توجه به این که این طرح مربوط به زیرساخت‏های حمل و نقل و توسعه است، نیاز به سرمایه‏‌گذاری و حمایت دولت دارد.

وی گفت: این طرح حاصل تلاش‌های یک تیم تحقیقاتی است که پیشتر مقاله‌ای توسط فرهاد صفایی در این مورد در مجله تبدیل انرژی IEEE نیز چاپ شده است. صفایی سیستم شناور مغناطیسی هایبریدی طراحی کرده است که با به کارگیری از روش الگوریتم ژنتیک و استفاده از آهن ربا موفق شده تا مصرف انرژی سیستم تعلیق قطارهای شناور مغناطیسی قبلی را تا ۹۰ درصد کاهش دهد. طراحی و ساخت این سیستم در ابعاد کوچک نیز توسط من انجام شده و کنترل کننده غیر خطی برای آن طراحی شد تا سیستم ذاتاً ناپایدار شناور مغناطیسی قطار به صورت پایدار در فاصله هوایی ثابت ۸ میلی متری با وجود اغتشاشات و تغییرات وزن ناشی از سوار و پیاده شدن مسافران به صورت معلق نگه داشته شود. 

جلالی یادآدور شد: این طرح با بهینه‏‌سازی مدار مغناطیسی از طریق الگوریتم ژنتیک منجر به کاهش مصرف انرژی در سیستم شناوری حمل و نقل شده است. سیستم‏ کنترل نیز با عملکردی بهینه موجب پایداری و شناوری قطار در یک فاصله هوایی ثابت ۸ میلی‏متری با وجود اغتشاشات و تغییرات وزن ناشی از سوار و پیاده شدن مسافران می‌‏شود. 

دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان این‌که دکتر امیرابوالفضل صورتگر و دکتر مهرداد عابدی اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از اساتید راهنمای پروژه هستند، گفت: این طرح نمونه داخلی ندارد، اما نمونه‌‏های خارجی در کشورهای چین، ژاپن، آلمان و آمریکا در حال کار است. کشورهای دیگری همچون سوییس، کره جنوبی، هند و … نیز به دنبال پیاده‏‌سازی این سیستم هستند. 

به گفته این محقق، سیستم‏‌های شناوری مغناطیسی بر دو نوع هستند که نوع اول با نیروی دافعه مغناطیسی منجر به شناورسازی مغناطیسی می‏‌شود که عمدتا در ژاپن و طرح‏‌های خاصی در آمریکا پیاده‏‌سازی شده است. در نوع دوم که منطبق با این طرح  است، در سایر کشورها از جمله چین، آلمان و آمریکا استفاده شده است. 

جلالی با اشاره به مزیت‌های رقابتی طرح گفت: سیستم مشابهی به منظور مقایسه با این طرح در داخل کشور وجود ندارد. اما چنانچه بخواهیم قطارهای شناور مغناطیسی را با قطارهای متداول مقایسه کنیم، از جمله مزیت‏های اصلی رقابتی، سرعت بسیار بالاتر در حدود چندین برابر قطارهای متداول، مصرف انرژی بسیار کمتر به دلیل حذف اصطکاک، ایمنی بالاتر به دلیل خاصیت قفل شوندگی قطارهای مغناطیسی، عملکرد بهتر در ترمز گیری و شتاب گیری در شرایط آب و هوایی متفاوت (خیس شدن ریل و باران موجب افت عملکرد در قطارهای مرسوم می‏گردد) و …هستند.

وی با اشاره به کاربردهای پروژه گفت: از مهمترین کاربردهای این پروژه می‌‏توان به سیستم‌‏های حمل و نقل بین شهری با سرعت بسیار بالا اشاره کرد، به گونه‌‏ای که فاصله‏ بین تهران تا مشهد می‏‌تواند به کمتر از ۲ ساعت کاهش ‏یابد. 

به نقل از دانشگاه امیرکبیر، وی با تاکید بر ضرورت اجرای این پروژه در سیستم حمل و نقل گفت: با توجه به نقش پررنگ حمل و نقل در توسعه‏ اقتصادی کشور، دولت و نهادهای مسؤول می‏‌بایست توجه ویژه‌‏ای به چنین طرح‌‏هایی کنند. عدم حمایت از چنین طرح‌‏های زیرساختی نشان از عدم اراده‏ مسؤولان کشور در پیشبرد اهداف توسعه‏ اقتصادی است. 

انتهای پیام

کاهش مصرف انرژی در سیستم شناوری قطار با سیستم ایرانی

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به طراحی سیستمی در راستای کاهش مصرف انرژی در سیستم شناوری قطار شدند.

به گزارش دانشجو اینترنشنال، میلاد جلالی، دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری پروژه «طراحی کنترلر برای قطار مگلو تعلیق هایبرید»، گفت: در این پروژه موفق به طراحی یک سیستم شناوری مغناطیسی در قطارهای شناور مغناطیسی شدیم که با حذف اصطکاک میان ریل و چرخ‌‏های قطار با استفاده از شناورسازی مغناطیسی، موجب افزایش بهره وری سیستم و سرعت قطار می شود.

وی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته، این تکنولوژی تحت مطالعه بوده و طرح‌‏های آزمایشی زیادی در حال انجام است، گفت: در ایران نیز به دلیل فواصل طولانی میان شهرهای مهم از جمله تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز و … و دشت‏های گسترده، استقرار چنین‏ سیستم‌‏هایی بسیار مطلوب است. 

جلالی با تاکید بر اینکه این سیستم آزمایش‌های مختلفی را طی کرده و تاییدیه‌های لازم را کسب کرده است، گفت: با توجه به این که این طرح مربوط به زیرساخت‏های حمل و نقل و توسعه است، نیاز به سرمایه‏‌گذاری و حمایت دولت دارد.

وی گفت: این طرح حاصل تلاش‌های یک تیم تحقیقاتی است که پیشتر مقاله‌ای توسط فرهاد صفایی در این مورد در مجله تبدیل انرژی IEEE نیز چاپ شده است. صفایی سیستم شناور مغناطیسی هایبریدی طراحی کرده است که با به کارگیری از روش الگوریتم ژنتیک و استفاده از آهن ربا موفق شده تا مصرف انرژی سیستم تعلیق قطارهای شناور مغناطیسی قبلی را تا ۹۰ درصد کاهش دهد. طراحی و ساخت این سیستم در ابعاد کوچک نیز توسط من انجام شده و کنترل کننده غیر خطی برای آن طراحی شد تا سیستم ذاتاً ناپایدار شناور مغناطیسی قطار به صورت پایدار در فاصله هوایی ثابت ۸ میلی متری با وجود اغتشاشات و تغییرات وزن ناشی از سوار و پیاده شدن مسافران به صورت معلق نگه داشته شود. 

جلالی یادآدور شد: این طرح با بهینه‏‌سازی مدار مغناطیسی از طریق الگوریتم ژنتیک منجر به کاهش مصرف انرژی در سیستم شناوری حمل و نقل شده است. سیستم‏ کنترل نیز با عملکردی بهینه موجب پایداری و شناوری قطار در یک فاصله هوایی ثابت ۸ میلی‏متری با وجود اغتشاشات و تغییرات وزن ناشی از سوار و پیاده شدن مسافران می‌‏شود. 

دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان این‌که دکتر امیرابوالفضل صورتگر و دکتر مهرداد عابدی اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از اساتید راهنمای پروژه هستند، گفت: این طرح نمونه داخلی ندارد، اما نمونه‌‏های خارجی در کشورهای چین، ژاپن، آلمان و آمریکا در حال کار است. کشورهای دیگری همچون سوییس، کره جنوبی، هند و … نیز به دنبال پیاده‏‌سازی این سیستم هستند. 

به گفته این محقق، سیستم‏‌های شناوری مغناطیسی بر دو نوع هستند که نوع اول با نیروی دافعه مغناطیسی منجر به شناورسازی مغناطیسی می‏‌شود که عمدتا در ژاپن و طرح‏‌های خاصی در آمریکا پیاده‏‌سازی شده است. در نوع دوم که منطبق با این طرح  است، در سایر کشورها از جمله چین، آلمان و آمریکا استفاده شده است. 

جلالی با اشاره به مزیت‌های رقابتی طرح گفت: سیستم مشابهی به منظور مقایسه با این طرح در داخل کشور وجود ندارد. اما چنانچه بخواهیم قطارهای شناور مغناطیسی را با قطارهای متداول مقایسه کنیم، از جمله مزیت‏های اصلی رقابتی، سرعت بسیار بالاتر در حدود چندین برابر قطارهای متداول، مصرف انرژی بسیار کمتر به دلیل حذف اصطکاک، ایمنی بالاتر به دلیل خاصیت قفل شوندگی قطارهای مغناطیسی، عملکرد بهتر در ترمز گیری و شتاب گیری در شرایط آب و هوایی متفاوت (خیس شدن ریل و باران موجب افت عملکرد در قطارهای مرسوم می‏گردد) و …هستند.

وی با اشاره به کاربردهای پروژه گفت: از مهمترین کاربردهای این پروژه می‌‏توان به سیستم‌‏های حمل و نقل بین شهری با سرعت بسیار بالا اشاره کرد، به گونه‌‏ای که فاصله‏ بین تهران تا مشهد می‏‌تواند به کمتر از ۲ ساعت کاهش ‏یابد. 

به نقل از دانشگاه امیرکبیر، وی با تاکید بر ضرورت اجرای این پروژه در سیستم حمل و نقل گفت: با توجه به نقش پررنگ حمل و نقل در توسعه‏ اقتصادی کشور، دولت و نهادهای مسؤول می‏‌بایست توجه ویژه‌‏ای به چنین طرح‌‏هایی کنند. عدم حمایت از چنین طرح‌‏های زیرساختی نشان از عدم اراده‏ مسؤولان کشور در پیشبرد اهداف توسعه‏ اقتصادی است. 

انتهای پیام

اخبارجدیدترین

ایجاد فضای جدید معدنی در کشور با ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری

بخش خصوصی آماده کمک به تحقق برنامه‌های ایمیدرو است

سرمایه‌گذار تنها تأمین‌کننده پول نیست، بلکه شریک توسعه پایدار است

کاهش مصرف انرژی در سیستم شناوری قطار با سیستم ایرانی

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به طراحی سیستمی در راستای کاهش مصرف انرژی در سیستم شناوری قطار شدند.

به گزارش دانشجو اینترنشنال، میلاد جلالی، دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری پروژه «طراحی کنترلر برای قطار مگلو تعلیق هایبرید»، گفت: در این پروژه موفق به طراحی یک سیستم شناوری مغناطیسی در قطارهای شناور مغناطیسی شدیم که با حذف اصطکاک میان ریل و چرخ‌‏های قطار با استفاده از شناورسازی مغناطیسی، موجب افزایش بهره وری سیستم و سرعت قطار می شود.

وی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته، این تکنولوژی تحت مطالعه بوده و طرح‌‏های آزمایشی زیادی در حال انجام است، گفت: در ایران نیز به دلیل فواصل طولانی میان شهرهای مهم از جمله تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز و … و دشت‏های گسترده، استقرار چنین‏ سیستم‌‏هایی بسیار مطلوب است. 

جلالی با تاکید بر اینکه این سیستم آزمایش‌های مختلفی را طی کرده و تاییدیه‌های لازم را کسب کرده است، گفت: با توجه به این که این طرح مربوط به زیرساخت‏های حمل و نقل و توسعه است، نیاز به سرمایه‏‌گذاری و حمایت دولت دارد.

وی گفت: این طرح حاصل تلاش‌های یک تیم تحقیقاتی است که پیشتر مقاله‌ای توسط فرهاد صفایی در این مورد در مجله تبدیل انرژی IEEE نیز چاپ شده است. صفایی سیستم شناور مغناطیسی هایبریدی طراحی کرده است که با به کارگیری از روش الگوریتم ژنتیک و استفاده از آهن ربا موفق شده تا مصرف انرژی سیستم تعلیق قطارهای شناور مغناطیسی قبلی را تا ۹۰ درصد کاهش دهد. طراحی و ساخت این سیستم در ابعاد کوچک نیز توسط من انجام شده و کنترل کننده غیر خطی برای آن طراحی شد تا سیستم ذاتاً ناپایدار شناور مغناطیسی قطار به صورت پایدار در فاصله هوایی ثابت ۸ میلی متری با وجود اغتشاشات و تغییرات وزن ناشی از سوار و پیاده شدن مسافران به صورت معلق نگه داشته شود. 

جلالی یادآدور شد: این طرح با بهینه‏‌سازی مدار مغناطیسی از طریق الگوریتم ژنتیک منجر به کاهش مصرف انرژی در سیستم شناوری حمل و نقل شده است. سیستم‏ کنترل نیز با عملکردی بهینه موجب پایداری و شناوری قطار در یک فاصله هوایی ثابت ۸ میلی‏متری با وجود اغتشاشات و تغییرات وزن ناشی از سوار و پیاده شدن مسافران می‌‏شود. 

دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان این‌که دکتر امیرابوالفضل صورتگر و دکتر مهرداد عابدی اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از اساتید راهنمای پروژه هستند، گفت: این طرح نمونه داخلی ندارد، اما نمونه‌‏های خارجی در کشورهای چین، ژاپن، آلمان و آمریکا در حال کار است. کشورهای دیگری همچون سوییس، کره جنوبی، هند و … نیز به دنبال پیاده‏‌سازی این سیستم هستند. 

به گفته این محقق، سیستم‏‌های شناوری مغناطیسی بر دو نوع هستند که نوع اول با نیروی دافعه مغناطیسی منجر به شناورسازی مغناطیسی می‏‌شود که عمدتا در ژاپن و طرح‏‌های خاصی در آمریکا پیاده‏‌سازی شده است. در نوع دوم که منطبق با این طرح  است، در سایر کشورها از جمله چین، آلمان و آمریکا استفاده شده است. 

جلالی با اشاره به مزیت‌های رقابتی طرح گفت: سیستم مشابهی به منظور مقایسه با این طرح در داخل کشور وجود ندارد. اما چنانچه بخواهیم قطارهای شناور مغناطیسی را با قطارهای متداول مقایسه کنیم، از جمله مزیت‏های اصلی رقابتی، سرعت بسیار بالاتر در حدود چندین برابر قطارهای متداول، مصرف انرژی بسیار کمتر به دلیل حذف اصطکاک، ایمنی بالاتر به دلیل خاصیت قفل شوندگی قطارهای مغناطیسی، عملکرد بهتر در ترمز گیری و شتاب گیری در شرایط آب و هوایی متفاوت (خیس شدن ریل و باران موجب افت عملکرد در قطارهای مرسوم می‏گردد) و …هستند.

وی با اشاره به کاربردهای پروژه گفت: از مهمترین کاربردهای این پروژه می‌‏توان به سیستم‌‏های حمل و نقل بین شهری با سرعت بسیار بالا اشاره کرد، به گونه‌‏ای که فاصله‏ بین تهران تا مشهد می‏‌تواند به کمتر از ۲ ساعت کاهش ‏یابد. 

به نقل از دانشگاه امیرکبیر، وی با تاکید بر ضرورت اجرای این پروژه در سیستم حمل و نقل گفت: با توجه به نقش پررنگ حمل و نقل در توسعه‏ اقتصادی کشور، دولت و نهادهای مسؤول می‏‌بایست توجه ویژه‌‏ای به چنین طرح‌‏هایی کنند. عدم حمایت از چنین طرح‌‏های زیرساختی نشان از عدم اراده‏ مسؤولان کشور در پیشبرد اهداف توسعه‏ اقتصادی است. 

انتهای پیام

کاهش مصرف انرژی در سیستم شناوری قطار با سیستم ایرانی

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به طراحی سیستمی در راستای کاهش مصرف انرژی در سیستم شناوری قطار شدند.

به گزارش دانشجو اینترنشنال، میلاد جلالی، دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری پروژه «طراحی کنترلر برای قطار مگلو تعلیق هایبرید»، گفت: در این پروژه موفق به طراحی یک سیستم شناوری مغناطیسی در قطارهای شناور مغناطیسی شدیم که با حذف اصطکاک میان ریل و چرخ‌‏های قطار با استفاده از شناورسازی مغناطیسی، موجب افزایش بهره وری سیستم و سرعت قطار می شود.

وی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته، این تکنولوژی تحت مطالعه بوده و طرح‌‏های آزمایشی زیادی در حال انجام است، گفت: در ایران نیز به دلیل فواصل طولانی میان شهرهای مهم از جمله تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز و … و دشت‏های گسترده، استقرار چنین‏ سیستم‌‏هایی بسیار مطلوب است. 

جلالی با تاکید بر اینکه این سیستم آزمایش‌های مختلفی را طی کرده و تاییدیه‌های لازم را کسب کرده است، گفت: با توجه به این که این طرح مربوط به زیرساخت‏های حمل و نقل و توسعه است، نیاز به سرمایه‏‌گذاری و حمایت دولت دارد.

وی گفت: این طرح حاصل تلاش‌های یک تیم تحقیقاتی است که پیشتر مقاله‌ای توسط فرهاد صفایی در این مورد در مجله تبدیل انرژی IEEE نیز چاپ شده است. صفایی سیستم شناور مغناطیسی هایبریدی طراحی کرده است که با به کارگیری از روش الگوریتم ژنتیک و استفاده از آهن ربا موفق شده تا مصرف انرژی سیستم تعلیق قطارهای شناور مغناطیسی قبلی را تا ۹۰ درصد کاهش دهد. طراحی و ساخت این سیستم در ابعاد کوچک نیز توسط من انجام شده و کنترل کننده غیر خطی برای آن طراحی شد تا سیستم ذاتاً ناپایدار شناور مغناطیسی قطار به صورت پایدار در فاصله هوایی ثابت ۸ میلی متری با وجود اغتشاشات و تغییرات وزن ناشی از سوار و پیاده شدن مسافران به صورت معلق نگه داشته شود. 

جلالی یادآدور شد: این طرح با بهینه‏‌سازی مدار مغناطیسی از طریق الگوریتم ژنتیک منجر به کاهش مصرف انرژی در سیستم شناوری حمل و نقل شده است. سیستم‏ کنترل نیز با عملکردی بهینه موجب پایداری و شناوری قطار در یک فاصله هوایی ثابت ۸ میلی‏متری با وجود اغتشاشات و تغییرات وزن ناشی از سوار و پیاده شدن مسافران می‌‏شود. 

دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان این‌که دکتر امیرابوالفضل صورتگر و دکتر مهرداد عابدی اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از اساتید راهنمای پروژه هستند، گفت: این طرح نمونه داخلی ندارد، اما نمونه‌‏های خارجی در کشورهای چین، ژاپن، آلمان و آمریکا در حال کار است. کشورهای دیگری همچون سوییس، کره جنوبی، هند و … نیز به دنبال پیاده‏‌سازی این سیستم هستند. 

به گفته این محقق، سیستم‏‌های شناوری مغناطیسی بر دو نوع هستند که نوع اول با نیروی دافعه مغناطیسی منجر به شناورسازی مغناطیسی می‏‌شود که عمدتا در ژاپن و طرح‏‌های خاصی در آمریکا پیاده‏‌سازی شده است. در نوع دوم که منطبق با این طرح  است، در سایر کشورها از جمله چین، آلمان و آمریکا استفاده شده است. 

جلالی با اشاره به مزیت‌های رقابتی طرح گفت: سیستم مشابهی به منظور مقایسه با این طرح در داخل کشور وجود ندارد. اما چنانچه بخواهیم قطارهای شناور مغناطیسی را با قطارهای متداول مقایسه کنیم، از جمله مزیت‏های اصلی رقابتی، سرعت بسیار بالاتر در حدود چندین برابر قطارهای متداول، مصرف انرژی بسیار کمتر به دلیل حذف اصطکاک، ایمنی بالاتر به دلیل خاصیت قفل شوندگی قطارهای مغناطیسی، عملکرد بهتر در ترمز گیری و شتاب گیری در شرایط آب و هوایی متفاوت (خیس شدن ریل و باران موجب افت عملکرد در قطارهای مرسوم می‏گردد) و …هستند.

وی با اشاره به کاربردهای پروژه گفت: از مهمترین کاربردهای این پروژه می‌‏توان به سیستم‌‏های حمل و نقل بین شهری با سرعت بسیار بالا اشاره کرد، به گونه‌‏ای که فاصله‏ بین تهران تا مشهد می‏‌تواند به کمتر از ۲ ساعت کاهش ‏یابد. 

به نقل از دانشگاه امیرکبیر، وی با تاکید بر ضرورت اجرای این پروژه در سیستم حمل و نقل گفت: با توجه به نقش پررنگ حمل و نقل در توسعه‏ اقتصادی کشور، دولت و نهادهای مسؤول می‏‌بایست توجه ویژه‌‏ای به چنین طرح‌‏هایی کنند. عدم حمایت از چنین طرح‌‏های زیرساختی نشان از عدم اراده‏ مسؤولان کشور در پیشبرد اهداف توسعه‏ اقتصادی است. 

انتهای پیام

برچسب ها: قطار
پست قبلی

عضو کنست: هرگونه اقدام علیه ایران برای منطقه فاجعه بار است/ آمریکا اشتباه کرد از برجام خارج شد

پست بعدی

حزب‌الله عراق: از گرفتن انتقام خون سرداران مقاومت کوتاه نمی‌آییم

مربوطه پست ها

ایجاد فضای جدید معدنی در کشور با ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری
صنعت و تجارت

ایجاد فضای جدید معدنی در کشور با ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
بخش خصوصی آماده کمک به تحقق برنامه‌های ایمیدرو است
صنعت و تجارت

بخش خصوصی آماده کمک به تحقق برنامه‌های ایمیدرو است

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
سرمایه‌گذار تنها تأمین‌کننده پول نیست، بلکه شریک توسعه پایدار است
صنعت و تجارت

سرمایه‌گذار تنها تأمین‌کننده پول نیست، بلکه شریک توسعه پایدار است

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
لزوم گسترش همکاری‌های معدنی بین ایران و افغانستان/ تصدی‌گری دولت در بخش معدن کاهش یابد
صنعت و تجارت

لزوم گسترش همکاری‌های معدنی بین ایران و افغانستان/ تصدی‌گری دولت در بخش معدن کاهش یابد

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
بهترين برند پودر كاكائو در ايران
صنعت و تجارت

بهترین برند پودر کاکائو در ایران

۱۸ خرداد ۱۴۰۴
رئیس سازمان حمایت: احتکار خودرو با انبار کردن در پارکینگ فرقی ندارد
صنعت و تجارت

رئیس سازمان حمایت: احتکار خودرو با انبار کردن در پارکینگ فرقی ندارد

۱۸ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • «ریخته‌گری تراکتورسازی ایران»؛ سومین شرکت برتر بازار سرمایه
  • پرتنوع‌ترین بخش بازار خودرو کشور
  • کمپین بزرگ «شِل» برای بسته‌بندی‌های جدید
  • کیا «EV۶»؛ عبوس یا خوش‌فرم؟
  • تهدیدی برای صدها فرصت شغلی در منطقه‌ای حساس
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.