دانش جوین
سه شنبه, خرداد ۲۰, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

کنترل مصرف سوخت روی آسمان

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۱۸ فروردین ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
کنترل مصرف سوخت روی آسمان
3
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

خرید هواپیما هم از این قضیه مستثنا نیست و فرقی نمی‌کند که هواپیمای شخصی باشد یا تجاری. در واقع سوخت یکی از دو فاکتور اصلی ایرلاین‌ها در بحث هزینه‌هاست و حدود ۲۰ درصد هزینه‌های عملیاتی را تشکیل می‌دهد و می‌تواند در کوتاه‌مدت تاثیر زیادی روی عملکرد و درآمد شرکت‌ها بگذارد. به‌همین خاطر است که شرکت‌های سازنده هواپیما همواره به‌دنبال یافتن راه‌هایی برای بهبود مصرف سوخت محصولات خود هستند.

با این‌که فاکتورهای دیگری همچون قیمت خرید، شعاع پروازی، ظرفیت حمل مسافر و بار، هزینه‌های نگهداری و مسائل ژئوپلیتیکی می‌تواند روی انتخاب هواپیمای مدنظر توسط یک ایرلاین تاثیرگذار باشد، اما مصرف سوخت هواپیما هم جزو مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار روی تصمیم خرید ایرلاین‌هاست.

به‌همین دلیل کونویر ۹۹۰ کرونادو که یکی از سریع‌ترین ایرلاین‌های دنیا بود با شکست مواجه شد. البته روش اندازه‌گیری مصرف سوخت هواپیما مشابه خودروها نیست و در ادامه بیشتر به‌تشریح این روند خواهیم پرداخت. اندازه‌گیری مصرف سوخت یک خودرو آسان است و با بررسی مشخصات فنی آن می‌توان به‌مصرف خودرو پی برد.

اگر مالک یک خودرو قدیمی‌تر هستید و نمی‌دانید که مصرف سوخت آن چقدر است، شما می‌توانید باک را پر از سوخت کرده و کامپیوتر سفری خودرو را ریست کنید. زمانی که مجددا راهی پمپ‌بنزین شوید، فقط کافی است میزان پیمایش خودرو با یک باک سوخت پر را بررسی کرده و سپس با یک ضرب و تقسیم ساده، میزان مصرف سوخت در صد کیلومتر را به‌دست آورید؛ اما شرکت‌های سازنده هواپیما برای اندازه‌گیری مصرف سوخت هواپیمای خود از این روش استفاده نمی‌کنند.

برای مثال بوئینگ ۷۴۷ را در نظر بگیرید که جدیدترین نسخه آن یعنی 8i دارای ظرفیت باک ۲۴۲۲۶۶ لیتری است تا بتواند به‌شعاع پروازی ۱۴۳۷۱ کیلومتری دست پیدا کند. فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که روی این عملکرد تاثیر می‌گذارند؛ اما برای ساده‌سازی کار، ما از همین اعداد استفاده می‌کنیم و اگر بخواهیم مصرف سوخت را به‌دست آوریم، کافی است ضرب و تقسیمی ساده انجام دهیم و نهایتا به‌مصرف سوخت ۱۶۸۰ لیتر در صد کیلومتر برسیم.

اگر ایرلاین‌ها بخواهند با اتکا به‌چنین مصرف سوختی کسب‌وکار خود را پیش ببرند، اصلا سودده نخواهند بود و پرواز هم فقط در دسترس افراد ثروتمند خواهد بود؛ اما خوشبختانه یک‌چیز وجود دارد و آن این‌که ایرلاین‌ها می‌توانند صدها نفر را با یک هواپیما جابه‌جا کنند.

بوئینگ ۷۴۷-8i با حداکثر ظرفیت خود می‌تواند ۴۶۷ مسافر را حمل کند و بنابراین اگر مصرف سوخت این هواپیما را به‌تعداد مسافر آن تقسیم کنیم، به‌مصرف سوخت ۳.۶ لیتر برای هر صندلی می‌رسیم که این رقم بهتر از مصرف سوخت تویوتا پریوس است.

خرید هواپیما هم از این قضیه مستثنا نیست و فرقی نمی‌کند که هواپیمای شخصی باشد یا تجاری. در واقع سوخت یکی از دو فاکتور اصلی ایرلاین‌ها در بحث هزینه‌هاست و حدود ۲۰ درصد هزینه‌های عملیاتی را تشکیل می‌دهد و می‌تواند در کوتاه‌مدت تاثیر زیادی روی عملکرد و درآمد شرکت‌ها بگذارد. به‌همین خاطر است که شرکت‌های سازنده هواپیما همواره به‌دنبال یافتن راه‌هایی برای بهبود مصرف سوخت محصولات خود هستند.

با این‌که فاکتورهای دیگری همچون قیمت خرید، شعاع پروازی، ظرفیت حمل مسافر و بار، هزینه‌های نگهداری و مسائل ژئوپلیتیکی می‌تواند روی انتخاب هواپیمای مدنظر توسط یک ایرلاین تاثیرگذار باشد، اما مصرف سوخت هواپیما هم جزو مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار روی تصمیم خرید ایرلاین‌هاست.

به‌همین دلیل کونویر ۹۹۰ کرونادو که یکی از سریع‌ترین ایرلاین‌های دنیا بود با شکست مواجه شد. البته روش اندازه‌گیری مصرف سوخت هواپیما مشابه خودروها نیست و در ادامه بیشتر به‌تشریح این روند خواهیم پرداخت. اندازه‌گیری مصرف سوخت یک خودرو آسان است و با بررسی مشخصات فنی آن می‌توان به‌مصرف خودرو پی برد.

اگر مالک یک خودرو قدیمی‌تر هستید و نمی‌دانید که مصرف سوخت آن چقدر است، شما می‌توانید باک را پر از سوخت کرده و کامپیوتر سفری خودرو را ریست کنید. زمانی که مجددا راهی پمپ‌بنزین شوید، فقط کافی است میزان پیمایش خودرو با یک باک سوخت پر را بررسی کرده و سپس با یک ضرب و تقسیم ساده، میزان مصرف سوخت در صد کیلومتر را به‌دست آورید؛ اما شرکت‌های سازنده هواپیما برای اندازه‌گیری مصرف سوخت هواپیمای خود از این روش استفاده نمی‌کنند.

برای مثال بوئینگ ۷۴۷ را در نظر بگیرید که جدیدترین نسخه آن یعنی 8i دارای ظرفیت باک ۲۴۲۲۶۶ لیتری است تا بتواند به‌شعاع پروازی ۱۴۳۷۱ کیلومتری دست پیدا کند. فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که روی این عملکرد تاثیر می‌گذارند؛ اما برای ساده‌سازی کار، ما از همین اعداد استفاده می‌کنیم و اگر بخواهیم مصرف سوخت را به‌دست آوریم، کافی است ضرب و تقسیمی ساده انجام دهیم و نهایتا به‌مصرف سوخت ۱۶۸۰ لیتر در صد کیلومتر برسیم.

اگر ایرلاین‌ها بخواهند با اتکا به‌چنین مصرف سوختی کسب‌وکار خود را پیش ببرند، اصلا سودده نخواهند بود و پرواز هم فقط در دسترس افراد ثروتمند خواهد بود؛ اما خوشبختانه یک‌چیز وجود دارد و آن این‌که ایرلاین‌ها می‌توانند صدها نفر را با یک هواپیما جابه‌جا کنند.

بوئینگ ۷۴۷-8i با حداکثر ظرفیت خود می‌تواند ۴۶۷ مسافر را حمل کند و بنابراین اگر مصرف سوخت این هواپیما را به‌تعداد مسافر آن تقسیم کنیم، به‌مصرف سوخت ۳.۶ لیتر برای هر صندلی می‌رسیم که این رقم بهتر از مصرف سوخت تویوتا پریوس است.

اخبارجدیدترین

آتش‌سوزی در نزدیکی اقامتگاه «ولادیمیر پوتین»

حصر قیمت خودرو 12ساله شد

عبور خودروسازان از سیاهچاله زیان

خرید هواپیما هم از این قضیه مستثنا نیست و فرقی نمی‌کند که هواپیمای شخصی باشد یا تجاری. در واقع سوخت یکی از دو فاکتور اصلی ایرلاین‌ها در بحث هزینه‌هاست و حدود ۲۰ درصد هزینه‌های عملیاتی را تشکیل می‌دهد و می‌تواند در کوتاه‌مدت تاثیر زیادی روی عملکرد و درآمد شرکت‌ها بگذارد. به‌همین خاطر است که شرکت‌های سازنده هواپیما همواره به‌دنبال یافتن راه‌هایی برای بهبود مصرف سوخت محصولات خود هستند.

با این‌که فاکتورهای دیگری همچون قیمت خرید، شعاع پروازی، ظرفیت حمل مسافر و بار، هزینه‌های نگهداری و مسائل ژئوپلیتیکی می‌تواند روی انتخاب هواپیمای مدنظر توسط یک ایرلاین تاثیرگذار باشد، اما مصرف سوخت هواپیما هم جزو مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار روی تصمیم خرید ایرلاین‌هاست.

به‌همین دلیل کونویر ۹۹۰ کرونادو که یکی از سریع‌ترین ایرلاین‌های دنیا بود با شکست مواجه شد. البته روش اندازه‌گیری مصرف سوخت هواپیما مشابه خودروها نیست و در ادامه بیشتر به‌تشریح این روند خواهیم پرداخت. اندازه‌گیری مصرف سوخت یک خودرو آسان است و با بررسی مشخصات فنی آن می‌توان به‌مصرف خودرو پی برد.

اگر مالک یک خودرو قدیمی‌تر هستید و نمی‌دانید که مصرف سوخت آن چقدر است، شما می‌توانید باک را پر از سوخت کرده و کامپیوتر سفری خودرو را ریست کنید. زمانی که مجددا راهی پمپ‌بنزین شوید، فقط کافی است میزان پیمایش خودرو با یک باک سوخت پر را بررسی کرده و سپس با یک ضرب و تقسیم ساده، میزان مصرف سوخت در صد کیلومتر را به‌دست آورید؛ اما شرکت‌های سازنده هواپیما برای اندازه‌گیری مصرف سوخت هواپیمای خود از این روش استفاده نمی‌کنند.

برای مثال بوئینگ ۷۴۷ را در نظر بگیرید که جدیدترین نسخه آن یعنی 8i دارای ظرفیت باک ۲۴۲۲۶۶ لیتری است تا بتواند به‌شعاع پروازی ۱۴۳۷۱ کیلومتری دست پیدا کند. فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که روی این عملکرد تاثیر می‌گذارند؛ اما برای ساده‌سازی کار، ما از همین اعداد استفاده می‌کنیم و اگر بخواهیم مصرف سوخت را به‌دست آوریم، کافی است ضرب و تقسیمی ساده انجام دهیم و نهایتا به‌مصرف سوخت ۱۶۸۰ لیتر در صد کیلومتر برسیم.

اگر ایرلاین‌ها بخواهند با اتکا به‌چنین مصرف سوختی کسب‌وکار خود را پیش ببرند، اصلا سودده نخواهند بود و پرواز هم فقط در دسترس افراد ثروتمند خواهد بود؛ اما خوشبختانه یک‌چیز وجود دارد و آن این‌که ایرلاین‌ها می‌توانند صدها نفر را با یک هواپیما جابه‌جا کنند.

بوئینگ ۷۴۷-8i با حداکثر ظرفیت خود می‌تواند ۴۶۷ مسافر را حمل کند و بنابراین اگر مصرف سوخت این هواپیما را به‌تعداد مسافر آن تقسیم کنیم، به‌مصرف سوخت ۳.۶ لیتر برای هر صندلی می‌رسیم که این رقم بهتر از مصرف سوخت تویوتا پریوس است.

خرید هواپیما هم از این قضیه مستثنا نیست و فرقی نمی‌کند که هواپیمای شخصی باشد یا تجاری. در واقع سوخت یکی از دو فاکتور اصلی ایرلاین‌ها در بحث هزینه‌هاست و حدود ۲۰ درصد هزینه‌های عملیاتی را تشکیل می‌دهد و می‌تواند در کوتاه‌مدت تاثیر زیادی روی عملکرد و درآمد شرکت‌ها بگذارد. به‌همین خاطر است که شرکت‌های سازنده هواپیما همواره به‌دنبال یافتن راه‌هایی برای بهبود مصرف سوخت محصولات خود هستند.

با این‌که فاکتورهای دیگری همچون قیمت خرید، شعاع پروازی، ظرفیت حمل مسافر و بار، هزینه‌های نگهداری و مسائل ژئوپلیتیکی می‌تواند روی انتخاب هواپیمای مدنظر توسط یک ایرلاین تاثیرگذار باشد، اما مصرف سوخت هواپیما هم جزو مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار روی تصمیم خرید ایرلاین‌هاست.

به‌همین دلیل کونویر ۹۹۰ کرونادو که یکی از سریع‌ترین ایرلاین‌های دنیا بود با شکست مواجه شد. البته روش اندازه‌گیری مصرف سوخت هواپیما مشابه خودروها نیست و در ادامه بیشتر به‌تشریح این روند خواهیم پرداخت. اندازه‌گیری مصرف سوخت یک خودرو آسان است و با بررسی مشخصات فنی آن می‌توان به‌مصرف خودرو پی برد.

اگر مالک یک خودرو قدیمی‌تر هستید و نمی‌دانید که مصرف سوخت آن چقدر است، شما می‌توانید باک را پر از سوخت کرده و کامپیوتر سفری خودرو را ریست کنید. زمانی که مجددا راهی پمپ‌بنزین شوید، فقط کافی است میزان پیمایش خودرو با یک باک سوخت پر را بررسی کرده و سپس با یک ضرب و تقسیم ساده، میزان مصرف سوخت در صد کیلومتر را به‌دست آورید؛ اما شرکت‌های سازنده هواپیما برای اندازه‌گیری مصرف سوخت هواپیمای خود از این روش استفاده نمی‌کنند.

برای مثال بوئینگ ۷۴۷ را در نظر بگیرید که جدیدترین نسخه آن یعنی 8i دارای ظرفیت باک ۲۴۲۲۶۶ لیتری است تا بتواند به‌شعاع پروازی ۱۴۳۷۱ کیلومتری دست پیدا کند. فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که روی این عملکرد تاثیر می‌گذارند؛ اما برای ساده‌سازی کار، ما از همین اعداد استفاده می‌کنیم و اگر بخواهیم مصرف سوخت را به‌دست آوریم، کافی است ضرب و تقسیمی ساده انجام دهیم و نهایتا به‌مصرف سوخت ۱۶۸۰ لیتر در صد کیلومتر برسیم.

اگر ایرلاین‌ها بخواهند با اتکا به‌چنین مصرف سوختی کسب‌وکار خود را پیش ببرند، اصلا سودده نخواهند بود و پرواز هم فقط در دسترس افراد ثروتمند خواهد بود؛ اما خوشبختانه یک‌چیز وجود دارد و آن این‌که ایرلاین‌ها می‌توانند صدها نفر را با یک هواپیما جابه‌جا کنند.

بوئینگ ۷۴۷-8i با حداکثر ظرفیت خود می‌تواند ۴۶۷ مسافر را حمل کند و بنابراین اگر مصرف سوخت این هواپیما را به‌تعداد مسافر آن تقسیم کنیم، به‌مصرف سوخت ۳.۶ لیتر برای هر صندلی می‌رسیم که این رقم بهتر از مصرف سوخت تویوتا پریوس است.

پست قبلی

آج‌هایی که خطرناک می‌شوند!

پست بعدی

تاثیر جالب سریال «پایتخت» بر مصرف اینترنت

مربوطه پست ها

آتش‌سوزی در نزدیکی اقامتگاه «ولادیمیر پوتین»
خودرو

آتش‌سوزی در نزدیکی اقامتگاه «ولادیمیر پوتین»

۱۸ خرداد ۱۴۰۴
خودرو

حصر قیمت خودرو 12ساله شد

۱۸ خرداد ۱۴۰۴
خودرو

عبور خودروسازان از سیاهچاله زیان

۱۶ خرداد ۱۴۰۴
خودرو

پیست‌های اتومبیلرانی کشور استاندارد است؟

۱۶ خرداد ۱۴۰۴
خودرو

اولتیماتوم ایران خودرو با بورس کالا

۱۶ خرداد ۱۴۰۴
خودرو

مزایای استفاده از باشگاه مسافران تپسی

۱۴ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • ۴۰ هزار رشته قنات در کشور احیا می شود
  • آب مسأله اول کشور شده است
  • ۱۹ میلیون هکتار زمین طی ۵ سال آبخیزداری می‌شود
  • بررسی بازار ارزهای دیجیتال در هفته‌ای که گذشت
  • سیگنال صعودی ارز چین لینک «Chainlink»
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.