دانش جوین
سه شنبه, تیر ۱۷, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

گلایه‌های آقای لعبت‌باز از بی‌مهری به هنرهای سنتی

مهر نیوز توسط مهر نیوز
۲۸ آبان ۱۴۰۳
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
گلایه‌های آقای لعبت‌باز از بی‌مهری به هنرهای سنتی
1
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش خبرنگار مهر، نشست نقد و بررسی فیلم «لعبت‌باز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی پوریا نوری عصر یکشنبه ۲۷ آبان با حضور آرمین ابراهیمی منتقد مهمان، امیرحسین بهروز مجری و کارشناس نشست، سیاوش ستاری نویسنده و کارگردان تئاتر عروسکی توسط گروه سینماهای «هنروتجربه» در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

این نشست با یک دقیقه سکوت به احترام زینب علیپور خبرنگار روزنامه جام جم آغاز شد.

با لباس رزم به میدان آمدم

سیاوش ستاری که سوژه فیلم «لعبت باز» بود در این نشست درباره شرایط خیمه‌شب‌بازی در کشور گفت: شرایط لعبت‌بازی در ایران بسیار سخت و دشوار است. باید ببینیم که هنرهای سنتی ما چگونه رو به افول رفت و اکنون در حال مردن است. برخی می‌گویند تهاجم فرهنگی باعث این مساله بود، برخی می‌گویند گسترش هنر غربی، برخی معتقدند که با جمع شدن قهوه‌خانه‌ها توجه به هنر سنتی کم شد اما به عقیده من همه این‌ها دلایل کاذب است. روزی که یک‌ هنرمند سنتی به فرزند خودش اجازه نداد که با ابزار هنری بازی کند به امید اینکه فرزندش سراغ یک کار آبرومند برود، هنر سنتی مُرد زیرا یکی از راه‌های یادگیری هنر سنتی بازی کردن با ابزارهای هنری و یادگیری آن به صورت خودآموز است.

وی تصریح کرد: چند سال پیش من دیگر کار هنری نمی‌کردم و پس از سال‌ها به تهران آمدم و روزی در محوطه تئاترشهر چند نمایش خیمه‌شب‌بازی دیدم که فاجعه بودند. در آنجا حس کردم که باید لباس رزم پوشید و به هر قیمتی که شده این هنر را آموزش داد.

گذشتن از شخصیت برای پرداخت سوژه

ابراهیمی درباره فرم روایی فیلم «لعبت‌باز» توضیح داد: وقتی ابتدا در فیلم «لعبت باز» آقای ستاری را می‌بینیم، حس می‌کنیم که احتمالا فیلم درباره شخص ایشان به عنوان قهرمان و دغدغه‌ها و چالش‌های او باشد اما مساله مهم این فیلم دور شدن از شخصیت و پرداختن به هنر خیمه‌شب‌بازی است. یعنی به جای اینکه یک مستند پرتره باشد سراغ هنر خیمه‌شب‌بازی می‌رود و درحد اطلاع‌رسانی صرف هم باقی نمی‌ماند.

این منتقد تصریح کرد: درست است که ما با یک مستند طرف هستیم‌ اما هم به معنای تئوری و هم به معنای عملی با الگوی سفر قهرمان در این فیلم مواجه هستیم و با سفر سیاوش ستاری به سیستان و بلوچستان همراه و در این سفر با شخص هنرمند بیشتر آشنا می‌شویم. همچنین از طرفی در این سفر، تصویری از مناطق محروم و بچه‌های آن‌جا به مخاطب ارائه می‌شود.

دنبال گلایه کردن نبودیم

پوریا نوری درباره مثبت‌نگری موضوع فیلم‌ گفت: آقای ستاری سبقه سینمایی زیادی دارند و سینما را خوب می‌شناسند. جذابیت و پیگیری سیاوش ستاری باعث شد که ما نگاه مثبتی به سوژه داشته باشیم و سراغ گلایه کردن صرف نرویم.

ابراهیمی عنوان کرد: وقتی فیلم‌ را مشاهده می‌کردیم همراه با دوستم این سوال برایمان مطرح شد که چرا هنر خیمه‌شب‌بازی درحال فراموش شدن است؟ پاسخ ما این بود که نمایش عروسکی به‌روز نشده و جایگاه خود را در بازار هنر پیدا نکرده است. به طور مثال ما امروزه موسیقی تلفیقی داریم و حتی آهنگ‌های پاپ همایون شجریان بیشتر از ردیف‌خوانی‌های او شنیده می‌شود.

سیاوش ستاری در پایان در این باره اظهار کرد: درست است که بازار شکلی از موسیقی تلفیقی را که بر پایه موسیقی سنتی است، می‌پذیرد اما لازمه آن حفظ سنت‌ها است. مسلما اگر آقای همایون شجریان ردیف‌های موسیقی سنتی را نمی‌دانست، نمی‌توانست اکنون به این جایگاه برسد. تا اواسط پهلوی ما هنوز نمایش عروسکی می‌دیدم تا جایی که در آن دوره افراد بامزه شهر را تبدیل به عروسک می‌کردند، این یعنی ما در حوزه نمایش عروسکی درحال به‌روز شدن بودیم. مشکل اینجاست که ما از جایی به بعد نمایش عروسکی را کاملا رها کردیم.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست نقد و بررسی فیلم «لعبت‌باز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی پوریا نوری عصر یکشنبه ۲۷ آبان با حضور آرمین ابراهیمی منتقد مهمان، امیرحسین بهروز مجری و کارشناس نشست، سیاوش ستاری نویسنده و کارگردان تئاتر عروسکی توسط گروه سینماهای «هنروتجربه» در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

این نشست با یک دقیقه سکوت به احترام زینب علیپور خبرنگار روزنامه جام جم آغاز شد.

با لباس رزم به میدان آمدم

سیاوش ستاری که سوژه فیلم «لعبت باز» بود در این نشست درباره شرایط خیمه‌شب‌بازی در کشور گفت: شرایط لعبت‌بازی در ایران بسیار سخت و دشوار است. باید ببینیم که هنرهای سنتی ما چگونه رو به افول رفت و اکنون در حال مردن است. برخی می‌گویند تهاجم فرهنگی باعث این مساله بود، برخی می‌گویند گسترش هنر غربی، برخی معتقدند که با جمع شدن قهوه‌خانه‌ها توجه به هنر سنتی کم شد اما به عقیده من همه این‌ها دلایل کاذب است. روزی که یک‌ هنرمند سنتی به فرزند خودش اجازه نداد که با ابزار هنری بازی کند به امید اینکه فرزندش سراغ یک کار آبرومند برود، هنر سنتی مُرد زیرا یکی از راه‌های یادگیری هنر سنتی بازی کردن با ابزارهای هنری و یادگیری آن به صورت خودآموز است.

وی تصریح کرد: چند سال پیش من دیگر کار هنری نمی‌کردم و پس از سال‌ها به تهران آمدم و روزی در محوطه تئاترشهر چند نمایش خیمه‌شب‌بازی دیدم که فاجعه بودند. در آنجا حس کردم که باید لباس رزم پوشید و به هر قیمتی که شده این هنر را آموزش داد.

گذشتن از شخصیت برای پرداخت سوژه

ابراهیمی درباره فرم روایی فیلم «لعبت‌باز» توضیح داد: وقتی ابتدا در فیلم «لعبت باز» آقای ستاری را می‌بینیم، حس می‌کنیم که احتمالا فیلم درباره شخص ایشان به عنوان قهرمان و دغدغه‌ها و چالش‌های او باشد اما مساله مهم این فیلم دور شدن از شخصیت و پرداختن به هنر خیمه‌شب‌بازی است. یعنی به جای اینکه یک مستند پرتره باشد سراغ هنر خیمه‌شب‌بازی می‌رود و درحد اطلاع‌رسانی صرف هم باقی نمی‌ماند.

این منتقد تصریح کرد: درست است که ما با یک مستند طرف هستیم‌ اما هم به معنای تئوری و هم به معنای عملی با الگوی سفر قهرمان در این فیلم مواجه هستیم و با سفر سیاوش ستاری به سیستان و بلوچستان همراه و در این سفر با شخص هنرمند بیشتر آشنا می‌شویم. همچنین از طرفی در این سفر، تصویری از مناطق محروم و بچه‌های آن‌جا به مخاطب ارائه می‌شود.

دنبال گلایه کردن نبودیم

پوریا نوری درباره مثبت‌نگری موضوع فیلم‌ گفت: آقای ستاری سبقه سینمایی زیادی دارند و سینما را خوب می‌شناسند. جذابیت و پیگیری سیاوش ستاری باعث شد که ما نگاه مثبتی به سوژه داشته باشیم و سراغ گلایه کردن صرف نرویم.

ابراهیمی عنوان کرد: وقتی فیلم‌ را مشاهده می‌کردیم همراه با دوستم این سوال برایمان مطرح شد که چرا هنر خیمه‌شب‌بازی درحال فراموش شدن است؟ پاسخ ما این بود که نمایش عروسکی به‌روز نشده و جایگاه خود را در بازار هنر پیدا نکرده است. به طور مثال ما امروزه موسیقی تلفیقی داریم و حتی آهنگ‌های پاپ همایون شجریان بیشتر از ردیف‌خوانی‌های او شنیده می‌شود.

سیاوش ستاری در پایان در این باره اظهار کرد: درست است که بازار شکلی از موسیقی تلفیقی را که بر پایه موسیقی سنتی است، می‌پذیرد اما لازمه آن حفظ سنت‌ها است. مسلما اگر آقای همایون شجریان ردیف‌های موسیقی سنتی را نمی‌دانست، نمی‌توانست اکنون به این جایگاه برسد. تا اواسط پهلوی ما هنوز نمایش عروسکی می‌دیدم تا جایی که در آن دوره افراد بامزه شهر را تبدیل به عروسک می‌کردند، این یعنی ما در حوزه نمایش عروسکی درحال به‌روز شدن بودیم. مشکل اینجاست که ما از جایی به بعد نمایش عروسکی را کاملا رها کردیم.

اخبارجدیدترین

تاکید بر تحقیر دشمن با سلاح هنر؛ هنرمند باید شعار را هم زیبا اجرا کند

ادامه «خیمه هنر» در دهه دوم محرم با اجرای اپرای «عاشورا»

کودکی که راه امام حسین (ع) را جستجو می‌کند؛ عاشورا یک آزمون هرروزه است

به گزارش خبرنگار مهر، نشست نقد و بررسی فیلم «لعبت‌باز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی پوریا نوری عصر یکشنبه ۲۷ آبان با حضور آرمین ابراهیمی منتقد مهمان، امیرحسین بهروز مجری و کارشناس نشست، سیاوش ستاری نویسنده و کارگردان تئاتر عروسکی توسط گروه سینماهای «هنروتجربه» در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

این نشست با یک دقیقه سکوت به احترام زینب علیپور خبرنگار روزنامه جام جم آغاز شد.

با لباس رزم به میدان آمدم

سیاوش ستاری که سوژه فیلم «لعبت باز» بود در این نشست درباره شرایط خیمه‌شب‌بازی در کشور گفت: شرایط لعبت‌بازی در ایران بسیار سخت و دشوار است. باید ببینیم که هنرهای سنتی ما چگونه رو به افول رفت و اکنون در حال مردن است. برخی می‌گویند تهاجم فرهنگی باعث این مساله بود، برخی می‌گویند گسترش هنر غربی، برخی معتقدند که با جمع شدن قهوه‌خانه‌ها توجه به هنر سنتی کم شد اما به عقیده من همه این‌ها دلایل کاذب است. روزی که یک‌ هنرمند سنتی به فرزند خودش اجازه نداد که با ابزار هنری بازی کند به امید اینکه فرزندش سراغ یک کار آبرومند برود، هنر سنتی مُرد زیرا یکی از راه‌های یادگیری هنر سنتی بازی کردن با ابزارهای هنری و یادگیری آن به صورت خودآموز است.

وی تصریح کرد: چند سال پیش من دیگر کار هنری نمی‌کردم و پس از سال‌ها به تهران آمدم و روزی در محوطه تئاترشهر چند نمایش خیمه‌شب‌بازی دیدم که فاجعه بودند. در آنجا حس کردم که باید لباس رزم پوشید و به هر قیمتی که شده این هنر را آموزش داد.

گذشتن از شخصیت برای پرداخت سوژه

ابراهیمی درباره فرم روایی فیلم «لعبت‌باز» توضیح داد: وقتی ابتدا در فیلم «لعبت باز» آقای ستاری را می‌بینیم، حس می‌کنیم که احتمالا فیلم درباره شخص ایشان به عنوان قهرمان و دغدغه‌ها و چالش‌های او باشد اما مساله مهم این فیلم دور شدن از شخصیت و پرداختن به هنر خیمه‌شب‌بازی است. یعنی به جای اینکه یک مستند پرتره باشد سراغ هنر خیمه‌شب‌بازی می‌رود و درحد اطلاع‌رسانی صرف هم باقی نمی‌ماند.

این منتقد تصریح کرد: درست است که ما با یک مستند طرف هستیم‌ اما هم به معنای تئوری و هم به معنای عملی با الگوی سفر قهرمان در این فیلم مواجه هستیم و با سفر سیاوش ستاری به سیستان و بلوچستان همراه و در این سفر با شخص هنرمند بیشتر آشنا می‌شویم. همچنین از طرفی در این سفر، تصویری از مناطق محروم و بچه‌های آن‌جا به مخاطب ارائه می‌شود.

دنبال گلایه کردن نبودیم

پوریا نوری درباره مثبت‌نگری موضوع فیلم‌ گفت: آقای ستاری سبقه سینمایی زیادی دارند و سینما را خوب می‌شناسند. جذابیت و پیگیری سیاوش ستاری باعث شد که ما نگاه مثبتی به سوژه داشته باشیم و سراغ گلایه کردن صرف نرویم.

ابراهیمی عنوان کرد: وقتی فیلم‌ را مشاهده می‌کردیم همراه با دوستم این سوال برایمان مطرح شد که چرا هنر خیمه‌شب‌بازی درحال فراموش شدن است؟ پاسخ ما این بود که نمایش عروسکی به‌روز نشده و جایگاه خود را در بازار هنر پیدا نکرده است. به طور مثال ما امروزه موسیقی تلفیقی داریم و حتی آهنگ‌های پاپ همایون شجریان بیشتر از ردیف‌خوانی‌های او شنیده می‌شود.

سیاوش ستاری در پایان در این باره اظهار کرد: درست است که بازار شکلی از موسیقی تلفیقی را که بر پایه موسیقی سنتی است، می‌پذیرد اما لازمه آن حفظ سنت‌ها است. مسلما اگر آقای همایون شجریان ردیف‌های موسیقی سنتی را نمی‌دانست، نمی‌توانست اکنون به این جایگاه برسد. تا اواسط پهلوی ما هنوز نمایش عروسکی می‌دیدم تا جایی که در آن دوره افراد بامزه شهر را تبدیل به عروسک می‌کردند، این یعنی ما در حوزه نمایش عروسکی درحال به‌روز شدن بودیم. مشکل اینجاست که ما از جایی به بعد نمایش عروسکی را کاملا رها کردیم.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست نقد و بررسی فیلم «لعبت‌باز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی پوریا نوری عصر یکشنبه ۲۷ آبان با حضور آرمین ابراهیمی منتقد مهمان، امیرحسین بهروز مجری و کارشناس نشست، سیاوش ستاری نویسنده و کارگردان تئاتر عروسکی توسط گروه سینماهای «هنروتجربه» در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

این نشست با یک دقیقه سکوت به احترام زینب علیپور خبرنگار روزنامه جام جم آغاز شد.

با لباس رزم به میدان آمدم

سیاوش ستاری که سوژه فیلم «لعبت باز» بود در این نشست درباره شرایط خیمه‌شب‌بازی در کشور گفت: شرایط لعبت‌بازی در ایران بسیار سخت و دشوار است. باید ببینیم که هنرهای سنتی ما چگونه رو به افول رفت و اکنون در حال مردن است. برخی می‌گویند تهاجم فرهنگی باعث این مساله بود، برخی می‌گویند گسترش هنر غربی، برخی معتقدند که با جمع شدن قهوه‌خانه‌ها توجه به هنر سنتی کم شد اما به عقیده من همه این‌ها دلایل کاذب است. روزی که یک‌ هنرمند سنتی به فرزند خودش اجازه نداد که با ابزار هنری بازی کند به امید اینکه فرزندش سراغ یک کار آبرومند برود، هنر سنتی مُرد زیرا یکی از راه‌های یادگیری هنر سنتی بازی کردن با ابزارهای هنری و یادگیری آن به صورت خودآموز است.

وی تصریح کرد: چند سال پیش من دیگر کار هنری نمی‌کردم و پس از سال‌ها به تهران آمدم و روزی در محوطه تئاترشهر چند نمایش خیمه‌شب‌بازی دیدم که فاجعه بودند. در آنجا حس کردم که باید لباس رزم پوشید و به هر قیمتی که شده این هنر را آموزش داد.

گذشتن از شخصیت برای پرداخت سوژه

ابراهیمی درباره فرم روایی فیلم «لعبت‌باز» توضیح داد: وقتی ابتدا در فیلم «لعبت باز» آقای ستاری را می‌بینیم، حس می‌کنیم که احتمالا فیلم درباره شخص ایشان به عنوان قهرمان و دغدغه‌ها و چالش‌های او باشد اما مساله مهم این فیلم دور شدن از شخصیت و پرداختن به هنر خیمه‌شب‌بازی است. یعنی به جای اینکه یک مستند پرتره باشد سراغ هنر خیمه‌شب‌بازی می‌رود و درحد اطلاع‌رسانی صرف هم باقی نمی‌ماند.

این منتقد تصریح کرد: درست است که ما با یک مستند طرف هستیم‌ اما هم به معنای تئوری و هم به معنای عملی با الگوی سفر قهرمان در این فیلم مواجه هستیم و با سفر سیاوش ستاری به سیستان و بلوچستان همراه و در این سفر با شخص هنرمند بیشتر آشنا می‌شویم. همچنین از طرفی در این سفر، تصویری از مناطق محروم و بچه‌های آن‌جا به مخاطب ارائه می‌شود.

دنبال گلایه کردن نبودیم

پوریا نوری درباره مثبت‌نگری موضوع فیلم‌ گفت: آقای ستاری سبقه سینمایی زیادی دارند و سینما را خوب می‌شناسند. جذابیت و پیگیری سیاوش ستاری باعث شد که ما نگاه مثبتی به سوژه داشته باشیم و سراغ گلایه کردن صرف نرویم.

ابراهیمی عنوان کرد: وقتی فیلم‌ را مشاهده می‌کردیم همراه با دوستم این سوال برایمان مطرح شد که چرا هنر خیمه‌شب‌بازی درحال فراموش شدن است؟ پاسخ ما این بود که نمایش عروسکی به‌روز نشده و جایگاه خود را در بازار هنر پیدا نکرده است. به طور مثال ما امروزه موسیقی تلفیقی داریم و حتی آهنگ‌های پاپ همایون شجریان بیشتر از ردیف‌خوانی‌های او شنیده می‌شود.

سیاوش ستاری در پایان در این باره اظهار کرد: درست است که بازار شکلی از موسیقی تلفیقی را که بر پایه موسیقی سنتی است، می‌پذیرد اما لازمه آن حفظ سنت‌ها است. مسلما اگر آقای همایون شجریان ردیف‌های موسیقی سنتی را نمی‌دانست، نمی‌توانست اکنون به این جایگاه برسد. تا اواسط پهلوی ما هنوز نمایش عروسکی می‌دیدم تا جایی که در آن دوره افراد بامزه شهر را تبدیل به عروسک می‌کردند، این یعنی ما در حوزه نمایش عروسکی درحال به‌روز شدن بودیم. مشکل اینجاست که ما از جایی به بعد نمایش عروسکی را کاملا رها کردیم.

پست قبلی

وزارت صمت:‌ معدن زغال‌سنگ «شرق کلات» تعطیل بود

پست بعدی

واقعی‌شدن دستمزد کارگران با حذف یک واژه از ماده ۴۱ قانون کار

مربوطه پست ها

تاکید بر تحقیر دشمن با سلاح هنر؛ هنرمند باید شعار را هم زیبا اجرا کند
هنر و فرهنگ

تاکید بر تحقیر دشمن با سلاح هنر؛ هنرمند باید شعار را هم زیبا اجرا کند

۱۵ تیر ۱۴۰۴
ادامه «خیمه هنر» در دهه دوم محرم با اجرای اپرای «عاشورا»
هنر و فرهنگ

ادامه «خیمه هنر» در دهه دوم محرم با اجرای اپرای «عاشورا»

۱۵ تیر ۱۴۰۴
کودکی که راه امام حسین (ع) را جستجو می‌کند؛ عاشورا یک آزمون هرروزه است
هنر و فرهنگ

کودکی که راه امام حسین (ع) را جستجو می‌کند؛ عاشورا یک آزمون هرروزه است

۱۵ تیر ۱۴۰۴
آقای کریمی امشب «ای ایران» بخوان
هنر و فرهنگ

آقای کریمی امشب «ای ایران» بخوان

۱۵ تیر ۱۴۰۴
بازگشت مجری به آنتن پس از ۱۴ سال؛ نگاه «چهارگاه» به مداحی‌های اصیل است
هنر و فرهنگ

بازگشت مجری به آنتن پس از ۱۴ سال؛ نگاه «چهارگاه» به مداحی‌های اصیل است

۱۵ تیر ۱۴۰۴
هنرمندان تجسمی به صورت خودجوش به «خیمه هنر» آمدند؛ خلق ۷۰ اثر نذری
هنر و فرهنگ

هنرمندان تجسمی به صورت خودجوش به «خیمه هنر» آمدند؛ خلق ۷۰ اثر نذری

۱۵ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • یارانه‌بگیران بخوانند؛ زمان دقیق واریز یارانه جدید تیرماه اعلام شد
  • قیمت ارز‌های دیجیتال امروز دوشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۴
  • قیمت بیت کوین امروز دوشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۴
  • قیمت تتر امروز دوشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۴
  • حداقل بودجه برای رهن آپارتمان 2خوابه در تهران؛ از ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.