دانش جوین
چهارشنبه, مرداد ۱, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

یک کارگردان تئاتر: بودجه فرهنگی اکثر ارگان‌ها صرف نصب چند بنر می‌شود!

مهر نیوز توسط مهر نیوز
۰۷ دی ۱۴۰۳
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
یک کارگردان تئاتر: بودجه فرهنگی اکثر ارگان‌ها صرف نصب چند بنر می‌شود!
6
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش خبرنگار مهر، محمد گله‌ملکی کارگردان تئاتر که این روزها با نمایش «اگرسور» در نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت حضور دارد و در پلاتو ماه حوزه هنری شهر اهواز به صحنه رفته است، درباره ارزیابی خود از وضعیت جشنواره و تئاتر مقاومت گفت: در وهله‌ اول باید بستری مهیا شود که هنرمند بتواند دغدغه‌های خود را روی صحنه بیاورد و سپس موضوع‌های ملی، مذهبی با محوریت دفاع از کشور در فرایند ارزش‌گذاری مورد اقبال بیشتری قرار گیرد و مضاف بر آن متون تأیید شده و منتخب جشنواره پس از پایان اجرا به چاپ و انتشار برسد.

وی یادآور شد: افزایش کمک‌هزینه گروه‌ها نیز از جمله مواردی است که باید ارتقا پیدا کند زیرا هزینه‌هایی که گروه‌های نمایشی برای تولید یک اثر از ابتدا تا انتها متقبل می‌شوند، بسیار سرسام‌آور است و به طور کلی موضوع مالی از ارکان اصلی یک گروه هنری است. باید از جانب دبیرخانه جشنواره و یا انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس تدابیری در نظر گرفته شود که اجراهای مطلوب از لحاظ کیفی در چندین شهر روی صحنه بروند تا با حمایت ارگان‌ها از اجراهای عمومی بین‌شهری، بازگشت سرمایه انجام شود. باتوجه به این‌که بودجه فرهنگی اکثر ارگان‌ها در نهایت صرف نصب چند بنر در سطح شهر می‌شود، محتمل خواهد بود که با ریل‌گذاری صحیح و اصولی بودجه‌هایی از این قبیل صرف تئاتر مقاومت شود.

ملکی با اشاره بر اهمیت موضوع خیر و شر در پروژه نمایشی «اگرسور»، تصریح کرد: در نمایش «اگرسور» که معنی لغوی آن مهاجم است، سعی کرده‌ام جهانی مابین خیر و شر را با قالب ارسطویی خلق کنم. در این نمایش از بعد محتوایی به یک اتفاق تاریخی مهم یعنی پیروزی فرماندهان مسلمان در تقابل با صهیونیست‌ها و پس از آن به اهمیت تونل‌های زیرزمینی نوار غزه که جامعه غیرنظامی ساکن در این موقعیت جغرافیایی در صورت محاصره شهر امکان گریز داشته باشند، اشاره کرده‌ام. در نهایت می‌توانم بارزترین ویژگی محتوایی این نمایش را تاکید بر اتفاقات صریح تاریخی، بیان کنم.

کارگردان «اگرسور» در پایان تأکید کرد: تنها نکته‌ای که به نظر من می‌تواند در ادوار بعدی جشنواره مورد توجه قرار گیرد، انتخاب هیئت داوران مجزا برای هر استان از بین پیشکسوتان همان استان است که مشکلات احتمالی در پروازهای داخلی و اتفاقات پیش‌بینی نشده که سبب بروز ناهماهنگی می‌شود، رخ ندهد. یا اینکه هیئت داوران اعزامی از تهران از یک روز پیش از بازبینی در شهر مقصد حضور داشته باشند تا با شادابی بیشتری آثار را به تماشا بنشینند. هر چند که هیئت داوران کارکشته و بسیار حرفه‌ای هستند اما گمان می‌کنم که خستگی باعث شود حتی یک اثر باکیفیت نیز، بار کیفی کمتری را به هیئت داوران منتقل کند.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت پاییز و زمستان سال ۱۴۰۳ به دبیری محمد کاظم‌تبار توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح در تهران و شهرهای مختلف کشور در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد گله‌ملکی کارگردان تئاتر که این روزها با نمایش «اگرسور» در نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت حضور دارد و در پلاتو ماه حوزه هنری شهر اهواز به صحنه رفته است، درباره ارزیابی خود از وضعیت جشنواره و تئاتر مقاومت گفت: در وهله‌ اول باید بستری مهیا شود که هنرمند بتواند دغدغه‌های خود را روی صحنه بیاورد و سپس موضوع‌های ملی، مذهبی با محوریت دفاع از کشور در فرایند ارزش‌گذاری مورد اقبال بیشتری قرار گیرد و مضاف بر آن متون تأیید شده و منتخب جشنواره پس از پایان اجرا به چاپ و انتشار برسد.

وی یادآور شد: افزایش کمک‌هزینه گروه‌ها نیز از جمله مواردی است که باید ارتقا پیدا کند زیرا هزینه‌هایی که گروه‌های نمایشی برای تولید یک اثر از ابتدا تا انتها متقبل می‌شوند، بسیار سرسام‌آور است و به طور کلی موضوع مالی از ارکان اصلی یک گروه هنری است. باید از جانب دبیرخانه جشنواره و یا انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس تدابیری در نظر گرفته شود که اجراهای مطلوب از لحاظ کیفی در چندین شهر روی صحنه بروند تا با حمایت ارگان‌ها از اجراهای عمومی بین‌شهری، بازگشت سرمایه انجام شود. باتوجه به این‌که بودجه فرهنگی اکثر ارگان‌ها در نهایت صرف نصب چند بنر در سطح شهر می‌شود، محتمل خواهد بود که با ریل‌گذاری صحیح و اصولی بودجه‌هایی از این قبیل صرف تئاتر مقاومت شود.

ملکی با اشاره بر اهمیت موضوع خیر و شر در پروژه نمایشی «اگرسور»، تصریح کرد: در نمایش «اگرسور» که معنی لغوی آن مهاجم است، سعی کرده‌ام جهانی مابین خیر و شر را با قالب ارسطویی خلق کنم. در این نمایش از بعد محتوایی به یک اتفاق تاریخی مهم یعنی پیروزی فرماندهان مسلمان در تقابل با صهیونیست‌ها و پس از آن به اهمیت تونل‌های زیرزمینی نوار غزه که جامعه غیرنظامی ساکن در این موقعیت جغرافیایی در صورت محاصره شهر امکان گریز داشته باشند، اشاره کرده‌ام. در نهایت می‌توانم بارزترین ویژگی محتوایی این نمایش را تاکید بر اتفاقات صریح تاریخی، بیان کنم.

کارگردان «اگرسور» در پایان تأکید کرد: تنها نکته‌ای که به نظر من می‌تواند در ادوار بعدی جشنواره مورد توجه قرار گیرد، انتخاب هیئت داوران مجزا برای هر استان از بین پیشکسوتان همان استان است که مشکلات احتمالی در پروازهای داخلی و اتفاقات پیش‌بینی نشده که سبب بروز ناهماهنگی می‌شود، رخ ندهد. یا اینکه هیئت داوران اعزامی از تهران از یک روز پیش از بازبینی در شهر مقصد حضور داشته باشند تا با شادابی بیشتری آثار را به تماشا بنشینند. هر چند که هیئت داوران کارکشته و بسیار حرفه‌ای هستند اما گمان می‌کنم که خستگی باعث شود حتی یک اثر باکیفیت نیز، بار کیفی کمتری را به هیئت داوران منتقل کند.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت پاییز و زمستان سال ۱۴۰۳ به دبیری محمد کاظم‌تبار توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح در تهران و شهرهای مختلف کشور در حال برگزاری است.

اخبارجدیدترین

جانی دپ شخصیت اصلی پروژه بعدی ریدلی اسکات را خلق می‌کند

چالش «آلا» در تولید؛ بازیگری که حضور در پلتفرم دستمزدش را ۱۰ برابر کرد

«۴۰ هزار سرباز» آماده نمایش شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد گله‌ملکی کارگردان تئاتر که این روزها با نمایش «اگرسور» در نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت حضور دارد و در پلاتو ماه حوزه هنری شهر اهواز به صحنه رفته است، درباره ارزیابی خود از وضعیت جشنواره و تئاتر مقاومت گفت: در وهله‌ اول باید بستری مهیا شود که هنرمند بتواند دغدغه‌های خود را روی صحنه بیاورد و سپس موضوع‌های ملی، مذهبی با محوریت دفاع از کشور در فرایند ارزش‌گذاری مورد اقبال بیشتری قرار گیرد و مضاف بر آن متون تأیید شده و منتخب جشنواره پس از پایان اجرا به چاپ و انتشار برسد.

وی یادآور شد: افزایش کمک‌هزینه گروه‌ها نیز از جمله مواردی است که باید ارتقا پیدا کند زیرا هزینه‌هایی که گروه‌های نمایشی برای تولید یک اثر از ابتدا تا انتها متقبل می‌شوند، بسیار سرسام‌آور است و به طور کلی موضوع مالی از ارکان اصلی یک گروه هنری است. باید از جانب دبیرخانه جشنواره و یا انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس تدابیری در نظر گرفته شود که اجراهای مطلوب از لحاظ کیفی در چندین شهر روی صحنه بروند تا با حمایت ارگان‌ها از اجراهای عمومی بین‌شهری، بازگشت سرمایه انجام شود. باتوجه به این‌که بودجه فرهنگی اکثر ارگان‌ها در نهایت صرف نصب چند بنر در سطح شهر می‌شود، محتمل خواهد بود که با ریل‌گذاری صحیح و اصولی بودجه‌هایی از این قبیل صرف تئاتر مقاومت شود.

ملکی با اشاره بر اهمیت موضوع خیر و شر در پروژه نمایشی «اگرسور»، تصریح کرد: در نمایش «اگرسور» که معنی لغوی آن مهاجم است، سعی کرده‌ام جهانی مابین خیر و شر را با قالب ارسطویی خلق کنم. در این نمایش از بعد محتوایی به یک اتفاق تاریخی مهم یعنی پیروزی فرماندهان مسلمان در تقابل با صهیونیست‌ها و پس از آن به اهمیت تونل‌های زیرزمینی نوار غزه که جامعه غیرنظامی ساکن در این موقعیت جغرافیایی در صورت محاصره شهر امکان گریز داشته باشند، اشاره کرده‌ام. در نهایت می‌توانم بارزترین ویژگی محتوایی این نمایش را تاکید بر اتفاقات صریح تاریخی، بیان کنم.

کارگردان «اگرسور» در پایان تأکید کرد: تنها نکته‌ای که به نظر من می‌تواند در ادوار بعدی جشنواره مورد توجه قرار گیرد، انتخاب هیئت داوران مجزا برای هر استان از بین پیشکسوتان همان استان است که مشکلات احتمالی در پروازهای داخلی و اتفاقات پیش‌بینی نشده که سبب بروز ناهماهنگی می‌شود، رخ ندهد. یا اینکه هیئت داوران اعزامی از تهران از یک روز پیش از بازبینی در شهر مقصد حضور داشته باشند تا با شادابی بیشتری آثار را به تماشا بنشینند. هر چند که هیئت داوران کارکشته و بسیار حرفه‌ای هستند اما گمان می‌کنم که خستگی باعث شود حتی یک اثر باکیفیت نیز، بار کیفی کمتری را به هیئت داوران منتقل کند.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت پاییز و زمستان سال ۱۴۰۳ به دبیری محمد کاظم‌تبار توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح در تهران و شهرهای مختلف کشور در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد گله‌ملکی کارگردان تئاتر که این روزها با نمایش «اگرسور» در نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت حضور دارد و در پلاتو ماه حوزه هنری شهر اهواز به صحنه رفته است، درباره ارزیابی خود از وضعیت جشنواره و تئاتر مقاومت گفت: در وهله‌ اول باید بستری مهیا شود که هنرمند بتواند دغدغه‌های خود را روی صحنه بیاورد و سپس موضوع‌های ملی، مذهبی با محوریت دفاع از کشور در فرایند ارزش‌گذاری مورد اقبال بیشتری قرار گیرد و مضاف بر آن متون تأیید شده و منتخب جشنواره پس از پایان اجرا به چاپ و انتشار برسد.

وی یادآور شد: افزایش کمک‌هزینه گروه‌ها نیز از جمله مواردی است که باید ارتقا پیدا کند زیرا هزینه‌هایی که گروه‌های نمایشی برای تولید یک اثر از ابتدا تا انتها متقبل می‌شوند، بسیار سرسام‌آور است و به طور کلی موضوع مالی از ارکان اصلی یک گروه هنری است. باید از جانب دبیرخانه جشنواره و یا انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس تدابیری در نظر گرفته شود که اجراهای مطلوب از لحاظ کیفی در چندین شهر روی صحنه بروند تا با حمایت ارگان‌ها از اجراهای عمومی بین‌شهری، بازگشت سرمایه انجام شود. باتوجه به این‌که بودجه فرهنگی اکثر ارگان‌ها در نهایت صرف نصب چند بنر در سطح شهر می‌شود، محتمل خواهد بود که با ریل‌گذاری صحیح و اصولی بودجه‌هایی از این قبیل صرف تئاتر مقاومت شود.

ملکی با اشاره بر اهمیت موضوع خیر و شر در پروژه نمایشی «اگرسور»، تصریح کرد: در نمایش «اگرسور» که معنی لغوی آن مهاجم است، سعی کرده‌ام جهانی مابین خیر و شر را با قالب ارسطویی خلق کنم. در این نمایش از بعد محتوایی به یک اتفاق تاریخی مهم یعنی پیروزی فرماندهان مسلمان در تقابل با صهیونیست‌ها و پس از آن به اهمیت تونل‌های زیرزمینی نوار غزه که جامعه غیرنظامی ساکن در این موقعیت جغرافیایی در صورت محاصره شهر امکان گریز داشته باشند، اشاره کرده‌ام. در نهایت می‌توانم بارزترین ویژگی محتوایی این نمایش را تاکید بر اتفاقات صریح تاریخی، بیان کنم.

کارگردان «اگرسور» در پایان تأکید کرد: تنها نکته‌ای که به نظر من می‌تواند در ادوار بعدی جشنواره مورد توجه قرار گیرد، انتخاب هیئت داوران مجزا برای هر استان از بین پیشکسوتان همان استان است که مشکلات احتمالی در پروازهای داخلی و اتفاقات پیش‌بینی نشده که سبب بروز ناهماهنگی می‌شود، رخ ندهد. یا اینکه هیئت داوران اعزامی از تهران از یک روز پیش از بازبینی در شهر مقصد حضور داشته باشند تا با شادابی بیشتری آثار را به تماشا بنشینند. هر چند که هیئت داوران کارکشته و بسیار حرفه‌ای هستند اما گمان می‌کنم که خستگی باعث شود حتی یک اثر باکیفیت نیز، بار کیفی کمتری را به هیئت داوران منتقل کند.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت پاییز و زمستان سال ۱۴۰۳ به دبیری محمد کاظم‌تبار توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح در تهران و شهرهای مختلف کشور در حال برگزاری است.

پست قبلی

نگاهی به «علت مرگ: نامعلوم»؛ چالش اخلاقی هفت مسافر در یک سفر جاده‌ای پرالتهاب

پست بعدی

توقف پروازهای آذربایجان به روسیه

مربوطه پست ها

جانی دپ شخصیت اصلی پروژه بعدی ریدلی اسکات را خلق می‌کند
هنر و فرهنگ

جانی دپ شخصیت اصلی پروژه بعدی ریدلی اسکات را خلق می‌کند

۳۱ تیر ۱۴۰۴
چالش «آلا» در تولید؛ بازیگری که حضور در پلتفرم دستمزدش را ۱۰ برابر کرد
هنر و فرهنگ

چالش «آلا» در تولید؛ بازیگری که حضور در پلتفرم دستمزدش را ۱۰ برابر کرد

۳۱ تیر ۱۴۰۴
«۴۰ هزار سرباز» آماده نمایش شد
هنر و فرهنگ

«۴۰ هزار سرباز» آماده نمایش شد

۳۱ تیر ۱۴۰۴
باید سینماگران را آزاد گذاشت تا در سینما فکر تولید کنند
هنر و فرهنگ

باید سینماگران را آزاد گذاشت تا در سینما فکر تولید کنند

۳۱ تیر ۱۴۰۴
«همه پنگوئن یا چی؟» به مرکز تئاتر کانون می‌آید
هنر و فرهنگ

«همه پنگوئن یا چی؟» به مرکز تئاتر کانون می‌آید

۳۱ تیر ۱۴۰۴
نسل‌کشی بی‌سابقه در غزه از اربعین جدا نیست؛ میدان جهانی عدالت‌خواهی
هنر و فرهنگ

نسل‌کشی بی‌سابقه در غزه از اربعین جدا نیست؛ میدان جهانی عدالت‌خواهی

۳۱ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 2 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • بانک مرکزی: ریال دیجیتال وارد فاز اجرایی شد
  • آیا SHIB شیبا اینو می‌تواند پابه‌پای اتریوم صعود کند؟+ نمودار
  • گام بزرگ اتریوم به سوی آینده‌ای مقیاس‌پذیرتر!
  • حباب بیت‌کوین در آستانه ترکیدن/ کیوساکی بهترین زمان برای خرید را فاش کرد!
  • واگذاری مابقی سهام استقلال و پرسپولیس: قیمت‌های جدید اعلام شد
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.