دانش جوین
سه شنبه, مرداد ۱۴, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

۱۲ سیلندر تشنه هیدروژن

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۱۳ مرداد ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
0
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

خودروهای هیدروژنی بخش کوچکی از دنیای خودروسازی را تشکیل می‌دهند؛ به‌ویژه که خودروهای الکتریکی و هیبریدی در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. بااین ‌حال، خودروسازان سراسر جهان دهه‌هاست که به‌کاوش در زمینه پیشرانه‌های هیدروژنی ادامه می‌دهند.

یکی از این شرکت‌ها ب‌ام‌و بود. این شرکت پروتوتایپی به‌نام هیدروژن ۷ تولید کرد که اساسا یک سری ۷ معمولی بود که برای کار با بنزین و هیدروژن اصلاح شده بود. این خودرو در تعداد محدودی تولید و در اختیار برخی افراد سرشناس قرار داده شد.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به این ب‌ام‌و خاص و میراثی که بر جای گذاشت، بیندازیم. ب‌ام‌و هیدروژن ۷ یک پروتوتایپ با تولید محدود بود که در سال ۲۰۰۶ معرفی شد و به فناوری دوگانه‌سوز مجهز بود که امکان استفاده از هیدروژن و بنزین معمولی را فراهم می‌کرد.

این خودرو بر اساس سری ۷ نسل E۶۵ ساخته شده بود. درحالی ‌که امروزه هیدروژن را بیشتر با فناوری سلول سوختی می‌شناسیم، ب‌ام‌و هیدروژن ۷ از هیدروژن برای تغذیه یک پیشرانه درون‌سوز سنتی استفاده می‌کرد.

این خودرو به نسخه‌ای اصلاح‌شده از موتور ۶ لیتری V۱۲ مجهز بود که در مدل ۷۶۰i استفاده می‌شد و برای قابلیت دوگانه‌سوز تطبیق داده شده بود. این موتور به‌دلیل تغییرات اعمال‌شده، توان خروجی کمتری نسبت به نسخه استاندارد بنزینی داشت و تنها ۲۶۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد.

این خودرو به‌یک مخزن هیدروژن مجهز بود که حدود ۸.۲ کیلوگرم هیدروژن را در خود جای می‌داد و برای پیمایش حدود ۲۰۰ کیلومتر کافی بود.

با ترکیب این مخزن با مخزن بنزین معمولی، خودرو می‌توانست درمجموع حدود ۶۴۵ کیلومتر مسافت را طی کند. البته، این قطعات اضافی وزن بیشتری به‌همراه داشتند و هیدروژن ۷ حدود ۲۵۰ کیلوگرم سنگین‌تر از ب‌ام‌و ۷۶۰Li استاندارد بود. تنها ۱۰۰ دستگاه از هیدروژن ۷ ساخته شد.

ب‌ام‌و به‌دنبال نمایش هرچه بیشتر این خودرو بود و به‌همین دلیل نمونه‌های تولیدی آن را به افراد سرشناس اهدا کرد تا بیشتر دیده شود. این افراد شامل بازیگران و سلبریتی‌هایی مانند جی لنو، هیلاری سوانک و برد پیت و همچنین تری تامینن، فعال محیط‌زیست و دبیر سابق آژانس حفاظت از محیط‌زیست کالیفرنیا بودند.

داستان پیشرانه هیدروژنی ب‌ام‌و با هیدروژن ۷ پایان نیافت. این شرکت به‌تحقیق درباره امکان ساخت یک مدل هیدروژنی ادامه داد و آخرین به‌روزرسانی‌ها نشان می‌دهند ممکن است چند سال دیگر یک ب‌ام‌و هیدروژنی ببینیم.

این پروژه با همکاری تویوتا در حال انجام است. به‌گفته رئیس ب‌ام‌و، هدف این شرکت عرضه نخستین خودرو سلول‌سوختی تولیدشده توسط یک خودروساز لوکس جهانی است. ب‌ام‌و همچنین از سال ۲۰۲۳ نسخه هیدروژنی شاسی‌بلند X۵ را نیز آزمایش کرده است.

خودروهای هیدروژنی بخش کوچکی از دنیای خودروسازی را تشکیل می‌دهند؛ به‌ویژه که خودروهای الکتریکی و هیبریدی در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. بااین ‌حال، خودروسازان سراسر جهان دهه‌هاست که به‌کاوش در زمینه پیشرانه‌های هیدروژنی ادامه می‌دهند.

یکی از این شرکت‌ها ب‌ام‌و بود. این شرکت پروتوتایپی به‌نام هیدروژن ۷ تولید کرد که اساسا یک سری ۷ معمولی بود که برای کار با بنزین و هیدروژن اصلاح شده بود. این خودرو در تعداد محدودی تولید و در اختیار برخی افراد سرشناس قرار داده شد.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به این ب‌ام‌و خاص و میراثی که بر جای گذاشت، بیندازیم. ب‌ام‌و هیدروژن ۷ یک پروتوتایپ با تولید محدود بود که در سال ۲۰۰۶ معرفی شد و به فناوری دوگانه‌سوز مجهز بود که امکان استفاده از هیدروژن و بنزین معمولی را فراهم می‌کرد.

این خودرو بر اساس سری ۷ نسل E۶۵ ساخته شده بود. درحالی ‌که امروزه هیدروژن را بیشتر با فناوری سلول سوختی می‌شناسیم، ب‌ام‌و هیدروژن ۷ از هیدروژن برای تغذیه یک پیشرانه درون‌سوز سنتی استفاده می‌کرد.

این خودرو به نسخه‌ای اصلاح‌شده از موتور ۶ لیتری V۱۲ مجهز بود که در مدل ۷۶۰i استفاده می‌شد و برای قابلیت دوگانه‌سوز تطبیق داده شده بود. این موتور به‌دلیل تغییرات اعمال‌شده، توان خروجی کمتری نسبت به نسخه استاندارد بنزینی داشت و تنها ۲۶۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد.

این خودرو به‌یک مخزن هیدروژن مجهز بود که حدود ۸.۲ کیلوگرم هیدروژن را در خود جای می‌داد و برای پیمایش حدود ۲۰۰ کیلومتر کافی بود.

با ترکیب این مخزن با مخزن بنزین معمولی، خودرو می‌توانست درمجموع حدود ۶۴۵ کیلومتر مسافت را طی کند. البته، این قطعات اضافی وزن بیشتری به‌همراه داشتند و هیدروژن ۷ حدود ۲۵۰ کیلوگرم سنگین‌تر از ب‌ام‌و ۷۶۰Li استاندارد بود. تنها ۱۰۰ دستگاه از هیدروژن ۷ ساخته شد.

ب‌ام‌و به‌دنبال نمایش هرچه بیشتر این خودرو بود و به‌همین دلیل نمونه‌های تولیدی آن را به افراد سرشناس اهدا کرد تا بیشتر دیده شود. این افراد شامل بازیگران و سلبریتی‌هایی مانند جی لنو، هیلاری سوانک و برد پیت و همچنین تری تامینن، فعال محیط‌زیست و دبیر سابق آژانس حفاظت از محیط‌زیست کالیفرنیا بودند.

داستان پیشرانه هیدروژنی ب‌ام‌و با هیدروژن ۷ پایان نیافت. این شرکت به‌تحقیق درباره امکان ساخت یک مدل هیدروژنی ادامه داد و آخرین به‌روزرسانی‌ها نشان می‌دهند ممکن است چند سال دیگر یک ب‌ام‌و هیدروژنی ببینیم.

این پروژه با همکاری تویوتا در حال انجام است. به‌گفته رئیس ب‌ام‌و، هدف این شرکت عرضه نخستین خودرو سلول‌سوختی تولیدشده توسط یک خودروساز لوکس جهانی است. ب‌ام‌و همچنین از سال ۲۰۲۳ نسخه هیدروژنی شاسی‌بلند X۵ را نیز آزمایش کرده است.

اخبارجدیدترین

خودرو ارز دارو را خورد؟

تغییر نام مدل‌های برند لوکس  XTRIM :آغازی دوباره برای فراتر رفتن(Born For More) در مسیر اکتشاف

همراهی همیشگی، خدمات بی نقص؛ تجربه خدمات پس از فروش VIP با فونیکس

خودروهای هیدروژنی بخش کوچکی از دنیای خودروسازی را تشکیل می‌دهند؛ به‌ویژه که خودروهای الکتریکی و هیبریدی در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. بااین ‌حال، خودروسازان سراسر جهان دهه‌هاست که به‌کاوش در زمینه پیشرانه‌های هیدروژنی ادامه می‌دهند.

یکی از این شرکت‌ها ب‌ام‌و بود. این شرکت پروتوتایپی به‌نام هیدروژن ۷ تولید کرد که اساسا یک سری ۷ معمولی بود که برای کار با بنزین و هیدروژن اصلاح شده بود. این خودرو در تعداد محدودی تولید و در اختیار برخی افراد سرشناس قرار داده شد.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به این ب‌ام‌و خاص و میراثی که بر جای گذاشت، بیندازیم. ب‌ام‌و هیدروژن ۷ یک پروتوتایپ با تولید محدود بود که در سال ۲۰۰۶ معرفی شد و به فناوری دوگانه‌سوز مجهز بود که امکان استفاده از هیدروژن و بنزین معمولی را فراهم می‌کرد.

این خودرو بر اساس سری ۷ نسل E۶۵ ساخته شده بود. درحالی ‌که امروزه هیدروژن را بیشتر با فناوری سلول سوختی می‌شناسیم، ب‌ام‌و هیدروژن ۷ از هیدروژن برای تغذیه یک پیشرانه درون‌سوز سنتی استفاده می‌کرد.

این خودرو به نسخه‌ای اصلاح‌شده از موتور ۶ لیتری V۱۲ مجهز بود که در مدل ۷۶۰i استفاده می‌شد و برای قابلیت دوگانه‌سوز تطبیق داده شده بود. این موتور به‌دلیل تغییرات اعمال‌شده، توان خروجی کمتری نسبت به نسخه استاندارد بنزینی داشت و تنها ۲۶۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد.

این خودرو به‌یک مخزن هیدروژن مجهز بود که حدود ۸.۲ کیلوگرم هیدروژن را در خود جای می‌داد و برای پیمایش حدود ۲۰۰ کیلومتر کافی بود.

با ترکیب این مخزن با مخزن بنزین معمولی، خودرو می‌توانست درمجموع حدود ۶۴۵ کیلومتر مسافت را طی کند. البته، این قطعات اضافی وزن بیشتری به‌همراه داشتند و هیدروژن ۷ حدود ۲۵۰ کیلوگرم سنگین‌تر از ب‌ام‌و ۷۶۰Li استاندارد بود. تنها ۱۰۰ دستگاه از هیدروژن ۷ ساخته شد.

ب‌ام‌و به‌دنبال نمایش هرچه بیشتر این خودرو بود و به‌همین دلیل نمونه‌های تولیدی آن را به افراد سرشناس اهدا کرد تا بیشتر دیده شود. این افراد شامل بازیگران و سلبریتی‌هایی مانند جی لنو، هیلاری سوانک و برد پیت و همچنین تری تامینن، فعال محیط‌زیست و دبیر سابق آژانس حفاظت از محیط‌زیست کالیفرنیا بودند.

داستان پیشرانه هیدروژنی ب‌ام‌و با هیدروژن ۷ پایان نیافت. این شرکت به‌تحقیق درباره امکان ساخت یک مدل هیدروژنی ادامه داد و آخرین به‌روزرسانی‌ها نشان می‌دهند ممکن است چند سال دیگر یک ب‌ام‌و هیدروژنی ببینیم.

این پروژه با همکاری تویوتا در حال انجام است. به‌گفته رئیس ب‌ام‌و، هدف این شرکت عرضه نخستین خودرو سلول‌سوختی تولیدشده توسط یک خودروساز لوکس جهانی است. ب‌ام‌و همچنین از سال ۲۰۲۳ نسخه هیدروژنی شاسی‌بلند X۵ را نیز آزمایش کرده است.

خودروهای هیدروژنی بخش کوچکی از دنیای خودروسازی را تشکیل می‌دهند؛ به‌ویژه که خودروهای الکتریکی و هیبریدی در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. بااین ‌حال، خودروسازان سراسر جهان دهه‌هاست که به‌کاوش در زمینه پیشرانه‌های هیدروژنی ادامه می‌دهند.

یکی از این شرکت‌ها ب‌ام‌و بود. این شرکت پروتوتایپی به‌نام هیدروژن ۷ تولید کرد که اساسا یک سری ۷ معمولی بود که برای کار با بنزین و هیدروژن اصلاح شده بود. این خودرو در تعداد محدودی تولید و در اختیار برخی افراد سرشناس قرار داده شد.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به این ب‌ام‌و خاص و میراثی که بر جای گذاشت، بیندازیم. ب‌ام‌و هیدروژن ۷ یک پروتوتایپ با تولید محدود بود که در سال ۲۰۰۶ معرفی شد و به فناوری دوگانه‌سوز مجهز بود که امکان استفاده از هیدروژن و بنزین معمولی را فراهم می‌کرد.

این خودرو بر اساس سری ۷ نسل E۶۵ ساخته شده بود. درحالی ‌که امروزه هیدروژن را بیشتر با فناوری سلول سوختی می‌شناسیم، ب‌ام‌و هیدروژن ۷ از هیدروژن برای تغذیه یک پیشرانه درون‌سوز سنتی استفاده می‌کرد.

این خودرو به نسخه‌ای اصلاح‌شده از موتور ۶ لیتری V۱۲ مجهز بود که در مدل ۷۶۰i استفاده می‌شد و برای قابلیت دوگانه‌سوز تطبیق داده شده بود. این موتور به‌دلیل تغییرات اعمال‌شده، توان خروجی کمتری نسبت به نسخه استاندارد بنزینی داشت و تنها ۲۶۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد.

این خودرو به‌یک مخزن هیدروژن مجهز بود که حدود ۸.۲ کیلوگرم هیدروژن را در خود جای می‌داد و برای پیمایش حدود ۲۰۰ کیلومتر کافی بود.

با ترکیب این مخزن با مخزن بنزین معمولی، خودرو می‌توانست درمجموع حدود ۶۴۵ کیلومتر مسافت را طی کند. البته، این قطعات اضافی وزن بیشتری به‌همراه داشتند و هیدروژن ۷ حدود ۲۵۰ کیلوگرم سنگین‌تر از ب‌ام‌و ۷۶۰Li استاندارد بود. تنها ۱۰۰ دستگاه از هیدروژن ۷ ساخته شد.

ب‌ام‌و به‌دنبال نمایش هرچه بیشتر این خودرو بود و به‌همین دلیل نمونه‌های تولیدی آن را به افراد سرشناس اهدا کرد تا بیشتر دیده شود. این افراد شامل بازیگران و سلبریتی‌هایی مانند جی لنو، هیلاری سوانک و برد پیت و همچنین تری تامینن، فعال محیط‌زیست و دبیر سابق آژانس حفاظت از محیط‌زیست کالیفرنیا بودند.

داستان پیشرانه هیدروژنی ب‌ام‌و با هیدروژن ۷ پایان نیافت. این شرکت به‌تحقیق درباره امکان ساخت یک مدل هیدروژنی ادامه داد و آخرین به‌روزرسانی‌ها نشان می‌دهند ممکن است چند سال دیگر یک ب‌ام‌و هیدروژنی ببینیم.

این پروژه با همکاری تویوتا در حال انجام است. به‌گفته رئیس ب‌ام‌و، هدف این شرکت عرضه نخستین خودرو سلول‌سوختی تولیدشده توسط یک خودروساز لوکس جهانی است. ب‌ام‌و همچنین از سال ۲۰۲۳ نسخه هیدروژنی شاسی‌بلند X۵ را نیز آزمایش کرده است.

پست قبلی

دستاورد جدید دانشمندان: استفاده از هوش مصنوعی برای کشف قوانین جدید فیزیک

پست بعدی

«هشدار سریع برای همه» واکنش‌ها به هشدارهای جوی را بهبود می‌بخشد

مربوطه پست ها

خودرو

خودرو ارز دارو را خورد؟

۱۴ مرداد ۱۴۰۴
تغییر نام مدل‌های برند لوکس  XTRIM :آغازی دوباره برای فراتر رفتن(Born For More) در مسیر اکتشاف
خودرو

تغییر نام مدل‌های برند لوکس  XTRIM :آغازی دوباره برای فراتر رفتن(Born For More) در مسیر اکتشاف

۱۴ مرداد ۱۴۰۴
همراهی همیشگی، خدمات بی نقص؛ تجربه خدمات پس از فروش VIP با فونیکس
خودرو

همراهی همیشگی، خدمات بی نقص؛ تجربه خدمات پس از فروش VIP با فونیکس

۱۴ مرداد ۱۴۰۴
خودرو

تاشکند مقصد جدید قطعه‌سازان ایرانی در آسیای میانه

۱۳ مرداد ۱۴۰۴
رکوردشکنی «ایران خودرو» در چهار ماه نخست سال
خودرو

رکوردشکنی «ایران خودرو» در چهار ماه نخست سال

۱۳ مرداد ۱۴۰۴
توقف افت قیمت وارداتی‌ها
خودرو

توقف افت قیمت وارداتی‌ها

۱۳ مرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • موضوع رپورتاژ: قبل از ساخت هر ابزار هوش مصنوعی، این ۵ نکته حیاتی را بدانید!
  • چگونه فالوور خارجی بگیریم؟ بهترین راهکارها برای گسترش مخاطبین جهانی
  • کارنامه رتبه‌های برتر سال‌های گذشته
  • آخرین وضعیت لایحه طرح ترافیک جدید تهران
  • فرمانده انتظامی چالوس: ۱۴۳۹ نفر از اتباع غیرمجاز ردمرز شدند
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری
  • سنگ قبر

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.