دانش جوین
سه شنبه, خرداد ۲۰, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی صنعت و تجارت

۵ گام برای حل بحران نقدینگی صنعت قطعه‌سازی

دانش جوین توسط دانش جوین
۰۱ آذر ۱۴۰۰
در صنعت و تجارت
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
2
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر
۵ گام برای حل بحران نقدینگی صنعت قطعه‌سازی

با توجه به بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان و در نتیجه کسری نقدینگی مورد نیاز برای حفظ تولید، انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی، پنجگانه‌ای را برای حل بحران نقدینگی که بزرگترین مشکل این صنعت به حساب می‌آید، ارائه کرده است.

به گزارش دانشجو اینترنشنال، نبود سرمایه در گردش مورد نیاز و افزایش میزان بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان منجر به تعطیلی و تعلیق تعداد بسیاری از واحدهای قطعه‌سازی شده است که خطر ورشکستگی این صنعت را جدی‌تر از قبل کرده است؛ به گونه‌ای که فعالان این صنعت معتقدند با توجه به اینکه مطالبات قطعه‌سازان به زودی از ۷۰ هزار میلیارد تومان هم فراتر می‌رود و سرمایه‌ در گردش آن‌ها نزد خودروسازان بلوکه شده است، بدین ترتیب قطعه‌سازان در شرایط بسیار نامناسبی به سر می‌برند. 

در این راستا، باتوجه به اینکه کمبود یا در حقیقت نبود نقدینگی مورد نیاز به چالش جدی برای صنعت قطعه‌سازی تبدیل شده است، انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی راهکاری ارائه داده است که در آن به رفع این بحران طی پنج گام پرداخته و نام آن را پنجگانه حل بحران نقدینگی نهاده که به شرح زیر است:

گام اول: صدور مجوز واگذاری خودرو و تهاتر با مطالبات قطعه‌سازان به قیمت تمام شده کارخانه یا حاشیه بازار جهت تسویه بخشی از مطالبات معوق سنگین آن‌ها.

گام دوم: دستور حذف سپرده مسدودی نقدی غیر قانونی تسهیلات خرید دین و سایر تسهیلات از قطعه‌سازان توسط بانک‌های عامل مطابق بخشنامه‌های بانک مرکزی و دستور مقامات قضایی.

گام سوم: انجماد اصل بدهی خودروسازان و قطعه سازان به سیستم بانکی به مدت یکسال و صرفاً پرداخت بهره تسهیلات رأس موعد، تا احیاء مجدد این صنعت.

گام چهارم: تزریق تسهیلات جدید و تامین کسری تقدینگی توسط بانک مرکزی با همکاری بانک‌های عامل و تصویب در ستاد اقتصاد مقاومتی یا جلسه سران قوا.

و در نهایت گام پنجم: مدت زمان پرداخت به قطعه‌سازان به یک ماه کاهش یافته و پوشش بخشی از کسری نقدینگی قطعه‌سازان را بدهد. برآورد کسری نیاز سرمایه در گردش قطعه‌سازان در سال ۱۴۰۰ برای رسیدن به برنامه تولید حداقل ۵۰ هزار هزار میلیارد تومان است.

۵ گام برای حل بحران نقدینگی صنعت قطعه‌سازی

انتهای پیام

۵ گام برای حل بحران نقدینگی صنعت قطعه‌سازی

با توجه به بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان و در نتیجه کسری نقدینگی مورد نیاز برای حفظ تولید، انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی، پنجگانه‌ای را برای حل بحران نقدینگی که بزرگترین مشکل این صنعت به حساب می‌آید، ارائه کرده است.

به گزارش دانشجو اینترنشنال، نبود سرمایه در گردش مورد نیاز و افزایش میزان بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان منجر به تعطیلی و تعلیق تعداد بسیاری از واحدهای قطعه‌سازی شده است که خطر ورشکستگی این صنعت را جدی‌تر از قبل کرده است؛ به گونه‌ای که فعالان این صنعت معتقدند با توجه به اینکه مطالبات قطعه‌سازان به زودی از ۷۰ هزار میلیارد تومان هم فراتر می‌رود و سرمایه‌ در گردش آن‌ها نزد خودروسازان بلوکه شده است، بدین ترتیب قطعه‌سازان در شرایط بسیار نامناسبی به سر می‌برند. 

در این راستا، باتوجه به اینکه کمبود یا در حقیقت نبود نقدینگی مورد نیاز به چالش جدی برای صنعت قطعه‌سازی تبدیل شده است، انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی راهکاری ارائه داده است که در آن به رفع این بحران طی پنج گام پرداخته و نام آن را پنجگانه حل بحران نقدینگی نهاده که به شرح زیر است:

گام اول: صدور مجوز واگذاری خودرو و تهاتر با مطالبات قطعه‌سازان به قیمت تمام شده کارخانه یا حاشیه بازار جهت تسویه بخشی از مطالبات معوق سنگین آن‌ها.

گام دوم: دستور حذف سپرده مسدودی نقدی غیر قانونی تسهیلات خرید دین و سایر تسهیلات از قطعه‌سازان توسط بانک‌های عامل مطابق بخشنامه‌های بانک مرکزی و دستور مقامات قضایی.

گام سوم: انجماد اصل بدهی خودروسازان و قطعه سازان به سیستم بانکی به مدت یکسال و صرفاً پرداخت بهره تسهیلات رأس موعد، تا احیاء مجدد این صنعت.

گام چهارم: تزریق تسهیلات جدید و تامین کسری تقدینگی توسط بانک مرکزی با همکاری بانک‌های عامل و تصویب در ستاد اقتصاد مقاومتی یا جلسه سران قوا.

و در نهایت گام پنجم: مدت زمان پرداخت به قطعه‌سازان به یک ماه کاهش یافته و پوشش بخشی از کسری نقدینگی قطعه‌سازان را بدهد. برآورد کسری نیاز سرمایه در گردش قطعه‌سازان در سال ۱۴۰۰ برای رسیدن به برنامه تولید حداقل ۵۰ هزار هزار میلیارد تومان است.

۵ گام برای حل بحران نقدینگی صنعت قطعه‌سازی

انتهای پیام

اخبارجدیدترین

ایجاد فضای جدید معدنی در کشور با ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری

بخش خصوصی آماده کمک به تحقق برنامه‌های ایمیدرو است

سرمایه‌گذار تنها تأمین‌کننده پول نیست، بلکه شریک توسعه پایدار است

۵ گام برای حل بحران نقدینگی صنعت قطعه‌سازی

با توجه به بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان و در نتیجه کسری نقدینگی مورد نیاز برای حفظ تولید، انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی، پنجگانه‌ای را برای حل بحران نقدینگی که بزرگترین مشکل این صنعت به حساب می‌آید، ارائه کرده است.

به گزارش دانشجو اینترنشنال، نبود سرمایه در گردش مورد نیاز و افزایش میزان بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان منجر به تعطیلی و تعلیق تعداد بسیاری از واحدهای قطعه‌سازی شده است که خطر ورشکستگی این صنعت را جدی‌تر از قبل کرده است؛ به گونه‌ای که فعالان این صنعت معتقدند با توجه به اینکه مطالبات قطعه‌سازان به زودی از ۷۰ هزار میلیارد تومان هم فراتر می‌رود و سرمایه‌ در گردش آن‌ها نزد خودروسازان بلوکه شده است، بدین ترتیب قطعه‌سازان در شرایط بسیار نامناسبی به سر می‌برند. 

در این راستا، باتوجه به اینکه کمبود یا در حقیقت نبود نقدینگی مورد نیاز به چالش جدی برای صنعت قطعه‌سازی تبدیل شده است، انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی راهکاری ارائه داده است که در آن به رفع این بحران طی پنج گام پرداخته و نام آن را پنجگانه حل بحران نقدینگی نهاده که به شرح زیر است:

گام اول: صدور مجوز واگذاری خودرو و تهاتر با مطالبات قطعه‌سازان به قیمت تمام شده کارخانه یا حاشیه بازار جهت تسویه بخشی از مطالبات معوق سنگین آن‌ها.

گام دوم: دستور حذف سپرده مسدودی نقدی غیر قانونی تسهیلات خرید دین و سایر تسهیلات از قطعه‌سازان توسط بانک‌های عامل مطابق بخشنامه‌های بانک مرکزی و دستور مقامات قضایی.

گام سوم: انجماد اصل بدهی خودروسازان و قطعه سازان به سیستم بانکی به مدت یکسال و صرفاً پرداخت بهره تسهیلات رأس موعد، تا احیاء مجدد این صنعت.

گام چهارم: تزریق تسهیلات جدید و تامین کسری تقدینگی توسط بانک مرکزی با همکاری بانک‌های عامل و تصویب در ستاد اقتصاد مقاومتی یا جلسه سران قوا.

و در نهایت گام پنجم: مدت زمان پرداخت به قطعه‌سازان به یک ماه کاهش یافته و پوشش بخشی از کسری نقدینگی قطعه‌سازان را بدهد. برآورد کسری نیاز سرمایه در گردش قطعه‌سازان در سال ۱۴۰۰ برای رسیدن به برنامه تولید حداقل ۵۰ هزار هزار میلیارد تومان است.

۵ گام برای حل بحران نقدینگی صنعت قطعه‌سازی

انتهای پیام

۵ گام برای حل بحران نقدینگی صنعت قطعه‌سازی

با توجه به بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان و در نتیجه کسری نقدینگی مورد نیاز برای حفظ تولید، انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی، پنجگانه‌ای را برای حل بحران نقدینگی که بزرگترین مشکل این صنعت به حساب می‌آید، ارائه کرده است.

به گزارش دانشجو اینترنشنال، نبود سرمایه در گردش مورد نیاز و افزایش میزان بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان منجر به تعطیلی و تعلیق تعداد بسیاری از واحدهای قطعه‌سازی شده است که خطر ورشکستگی این صنعت را جدی‌تر از قبل کرده است؛ به گونه‌ای که فعالان این صنعت معتقدند با توجه به اینکه مطالبات قطعه‌سازان به زودی از ۷۰ هزار میلیارد تومان هم فراتر می‌رود و سرمایه‌ در گردش آن‌ها نزد خودروسازان بلوکه شده است، بدین ترتیب قطعه‌سازان در شرایط بسیار نامناسبی به سر می‌برند. 

در این راستا، باتوجه به اینکه کمبود یا در حقیقت نبود نقدینگی مورد نیاز به چالش جدی برای صنعت قطعه‌سازی تبدیل شده است، انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی راهکاری ارائه داده است که در آن به رفع این بحران طی پنج گام پرداخته و نام آن را پنجگانه حل بحران نقدینگی نهاده که به شرح زیر است:

گام اول: صدور مجوز واگذاری خودرو و تهاتر با مطالبات قطعه‌سازان به قیمت تمام شده کارخانه یا حاشیه بازار جهت تسویه بخشی از مطالبات معوق سنگین آن‌ها.

گام دوم: دستور حذف سپرده مسدودی نقدی غیر قانونی تسهیلات خرید دین و سایر تسهیلات از قطعه‌سازان توسط بانک‌های عامل مطابق بخشنامه‌های بانک مرکزی و دستور مقامات قضایی.

گام سوم: انجماد اصل بدهی خودروسازان و قطعه سازان به سیستم بانکی به مدت یکسال و صرفاً پرداخت بهره تسهیلات رأس موعد، تا احیاء مجدد این صنعت.

گام چهارم: تزریق تسهیلات جدید و تامین کسری تقدینگی توسط بانک مرکزی با همکاری بانک‌های عامل و تصویب در ستاد اقتصاد مقاومتی یا جلسه سران قوا.

و در نهایت گام پنجم: مدت زمان پرداخت به قطعه‌سازان به یک ماه کاهش یافته و پوشش بخشی از کسری نقدینگی قطعه‌سازان را بدهد. برآورد کسری نیاز سرمایه در گردش قطعه‌سازان در سال ۱۴۰۰ برای رسیدن به برنامه تولید حداقل ۵۰ هزار هزار میلیارد تومان است.

۵ گام برای حل بحران نقدینگی صنعت قطعه‌سازی

انتهای پیام

برچسب ها: قطعه‌سازی
پست قبلی

مصدوم نشده بودم، الان برای بارسا بازی می‌کردم

پست بعدی

یادداشت : پژمان جمشیدی و جایزه‌ای به نمایندگی 

مربوطه پست ها

ایجاد فضای جدید معدنی در کشور با ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری
صنعت و تجارت

ایجاد فضای جدید معدنی در کشور با ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
بخش خصوصی آماده کمک به تحقق برنامه‌های ایمیدرو است
صنعت و تجارت

بخش خصوصی آماده کمک به تحقق برنامه‌های ایمیدرو است

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
سرمایه‌گذار تنها تأمین‌کننده پول نیست، بلکه شریک توسعه پایدار است
صنعت و تجارت

سرمایه‌گذار تنها تأمین‌کننده پول نیست، بلکه شریک توسعه پایدار است

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
لزوم گسترش همکاری‌های معدنی بین ایران و افغانستان/ تصدی‌گری دولت در بخش معدن کاهش یابد
صنعت و تجارت

لزوم گسترش همکاری‌های معدنی بین ایران و افغانستان/ تصدی‌گری دولت در بخش معدن کاهش یابد

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
بهترين برند پودر كاكائو در ايران
صنعت و تجارت

بهترین برند پودر کاکائو در ایران

۱۸ خرداد ۱۴۰۴
رئیس سازمان حمایت: احتکار خودرو با انبار کردن در پارکینگ فرقی ندارد
صنعت و تجارت

رئیس سازمان حمایت: احتکار خودرو با انبار کردن در پارکینگ فرقی ندارد

۱۸ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − هشت =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • ۴۰ هزار رشته قنات در کشور احیا می شود
  • آب مسأله اول کشور شده است
  • ۱۹ میلیون هکتار زمین طی ۵ سال آبخیزداری می‌شود
  • بررسی بازار ارزهای دیجیتال در هفته‌ای که گذشت
  • سیگنال صعودی ارز چین لینک «Chainlink»
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.