دانش جوین
شنبه, تیر ۲۱, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی بازی‌های کامپیوتری

۷۹ درصد سازندگان از حضور هوش مصنوعی در صنعت بازی استقبال می‌کنند

گیمفا توسط گیمفا
۳۰ اسفند ۱۴۰۳
در بازی‌های کامپیوتری
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
1
۷۹ درصد سازندگان از حضور هوش مصنوعی در صنعت بازی استقبال می‌کنند
5
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

این روزها در هر صنعتی، هوش مصنوعی به یکی از موضوعات بحث‌برانگیز تبدیل شده است. بسیاری از بازیکنان نگران تأثیرات منفی این فناوری بر دنیای بازی هستند.

تبلیغات

باوجود تمام انتقادات، شرکت‌هایی مانند سونی و مایکروسافت از هوش مصنوعی برای بهبود تجربه بازیکنان به روش‌های مختلف استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد که اکثر توسعه‌دهندگان چندان نگرانی خاصی درباره آینده‌ای همراه با هوش مصنوعی ندارند؛ بلکه بسیاری مشتاق استفاده از این فناوری برای ساخت بازی‌های جدید هستند.

بر اساس گزارش جدید منتشر شده از Unity، حدود ۷۹٪ از بازی‌سازان نسبت به آینده‌ای که هوش مصنوعی بخش مهمی از صنعت بازی باشد، دیدگاه «تا حدودی مثبت» دارند. نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد اکثر توسعه‌دهندگان اعتقاد دارند که این فناوری تأثیر مثبتی بر صنعت خواهد داشت و تقریباً یک‌سوم از شرکت‌کنندگان نسبت به استفاده از آن در بازی‌های ویدیویی «بسیار مثبت» فکر می‌کنند.

به نظر می‌رسد نگرانی‌هایی که با ظهور اولیه هوش مصنوعی مولد ایجاد شد تا حد زیادی از بین رفته‌اند، زیرا تنها ۵٪ از ۳۰۰ استودیوی مورد نظرسنجی نسبت به استفاده از این فناوری در صنعت بازی نگران بودند. Unity در مصاحبه‌ای با یکی از توسعه‌دهندگان استودیوی Pixonic، مستقر در قبرس، اشاره کرد که ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند با ساده‌سازی فرآیندهایی مانند تست بازی، بومی‌سازی و شناسایی خودکار باگ‌ها، به میزان قابل‌توجه‌ای از منابع و زمان را صرفه‌جویی کنند.

این توسعه‌دهنده همچنین به امکان استفاده از هوش مصنوعی برای تولید طرح‌های هنری اشاره کرد، موضوعی که نگرانی‌هایی ایجاد کرده، زیرا این بخش از فرآیند تولید همیشه به خلاقیت انسانی متکی بوده و پایه‌ای برای محصول نهایی محسوب می‌شود. با این حال، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در صنعت بازی طی سال ۲۰۲۵ همچنان روند ثابتی داشته و میزان بهره‌گیری از آن‌ها نسبت به سال ۲۰۲۴ تغییر چندانی نکرده است.

تنها حدود ۴٪ از توسعه‌دهندگان اظهار داشته‌اند که به هیچ وجه از ابزارهای هوش مصنوعی در فرآیند ساخت بازی استفاده نخواهند کرد. این رقم به طرز قابل توجه‌ای پایین است و تضادی آشکار با موج انتقادات پیشین از سوی توسعه‌دهندگان و بازیکنان در برابر هوش مصنوعی دارد.

این روزها در هر صنعتی، هوش مصنوعی به یکی از موضوعات بحث‌برانگیز تبدیل شده است. بسیاری از بازیکنان نگران تأثیرات منفی این فناوری بر دنیای بازی هستند.

تبلیغات

باوجود تمام انتقادات، شرکت‌هایی مانند سونی و مایکروسافت از هوش مصنوعی برای بهبود تجربه بازیکنان به روش‌های مختلف استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد که اکثر توسعه‌دهندگان چندان نگرانی خاصی درباره آینده‌ای همراه با هوش مصنوعی ندارند؛ بلکه بسیاری مشتاق استفاده از این فناوری برای ساخت بازی‌های جدید هستند.

بر اساس گزارش جدید منتشر شده از Unity، حدود ۷۹٪ از بازی‌سازان نسبت به آینده‌ای که هوش مصنوعی بخش مهمی از صنعت بازی باشد، دیدگاه «تا حدودی مثبت» دارند. نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد اکثر توسعه‌دهندگان اعتقاد دارند که این فناوری تأثیر مثبتی بر صنعت خواهد داشت و تقریباً یک‌سوم از شرکت‌کنندگان نسبت به استفاده از آن در بازی‌های ویدیویی «بسیار مثبت» فکر می‌کنند.

به نظر می‌رسد نگرانی‌هایی که با ظهور اولیه هوش مصنوعی مولد ایجاد شد تا حد زیادی از بین رفته‌اند، زیرا تنها ۵٪ از ۳۰۰ استودیوی مورد نظرسنجی نسبت به استفاده از این فناوری در صنعت بازی نگران بودند. Unity در مصاحبه‌ای با یکی از توسعه‌دهندگان استودیوی Pixonic، مستقر در قبرس، اشاره کرد که ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند با ساده‌سازی فرآیندهایی مانند تست بازی، بومی‌سازی و شناسایی خودکار باگ‌ها، به میزان قابل‌توجه‌ای از منابع و زمان را صرفه‌جویی کنند.

این توسعه‌دهنده همچنین به امکان استفاده از هوش مصنوعی برای تولید طرح‌های هنری اشاره کرد، موضوعی که نگرانی‌هایی ایجاد کرده، زیرا این بخش از فرآیند تولید همیشه به خلاقیت انسانی متکی بوده و پایه‌ای برای محصول نهایی محسوب می‌شود. با این حال، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در صنعت بازی طی سال ۲۰۲۵ همچنان روند ثابتی داشته و میزان بهره‌گیری از آن‌ها نسبت به سال ۲۰۲۴ تغییر چندانی نکرده است.

تنها حدود ۴٪ از توسعه‌دهندگان اظهار داشته‌اند که به هیچ وجه از ابزارهای هوش مصنوعی در فرآیند ساخت بازی استفاده نخواهند کرد. این رقم به طرز قابل توجه‌ای پایین است و تضادی آشکار با موج انتقادات پیشین از سوی توسعه‌دهندگان و بازیکنان در برابر هوش مصنوعی دارد.

اخبارجدیدترین

ویدیوی ۱۱ دقیقه‌ای از گیم‌پلی بازی The Outer Worlds 2 را تماشا کنید

کوجیما: ۹۵ درصد مراحل توسعه Death Stranding 2 تکمیل شده است

بودجه Star Citizen هر روز به یک میلیارد دلار نزدیک‌تر می‌شود

این روزها در هر صنعتی، هوش مصنوعی به یکی از موضوعات بحث‌برانگیز تبدیل شده است. بسیاری از بازیکنان نگران تأثیرات منفی این فناوری بر دنیای بازی هستند.

تبلیغات

باوجود تمام انتقادات، شرکت‌هایی مانند سونی و مایکروسافت از هوش مصنوعی برای بهبود تجربه بازیکنان به روش‌های مختلف استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد که اکثر توسعه‌دهندگان چندان نگرانی خاصی درباره آینده‌ای همراه با هوش مصنوعی ندارند؛ بلکه بسیاری مشتاق استفاده از این فناوری برای ساخت بازی‌های جدید هستند.

بر اساس گزارش جدید منتشر شده از Unity، حدود ۷۹٪ از بازی‌سازان نسبت به آینده‌ای که هوش مصنوعی بخش مهمی از صنعت بازی باشد، دیدگاه «تا حدودی مثبت» دارند. نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد اکثر توسعه‌دهندگان اعتقاد دارند که این فناوری تأثیر مثبتی بر صنعت خواهد داشت و تقریباً یک‌سوم از شرکت‌کنندگان نسبت به استفاده از آن در بازی‌های ویدیویی «بسیار مثبت» فکر می‌کنند.

به نظر می‌رسد نگرانی‌هایی که با ظهور اولیه هوش مصنوعی مولد ایجاد شد تا حد زیادی از بین رفته‌اند، زیرا تنها ۵٪ از ۳۰۰ استودیوی مورد نظرسنجی نسبت به استفاده از این فناوری در صنعت بازی نگران بودند. Unity در مصاحبه‌ای با یکی از توسعه‌دهندگان استودیوی Pixonic، مستقر در قبرس، اشاره کرد که ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند با ساده‌سازی فرآیندهایی مانند تست بازی، بومی‌سازی و شناسایی خودکار باگ‌ها، به میزان قابل‌توجه‌ای از منابع و زمان را صرفه‌جویی کنند.

این توسعه‌دهنده همچنین به امکان استفاده از هوش مصنوعی برای تولید طرح‌های هنری اشاره کرد، موضوعی که نگرانی‌هایی ایجاد کرده، زیرا این بخش از فرآیند تولید همیشه به خلاقیت انسانی متکی بوده و پایه‌ای برای محصول نهایی محسوب می‌شود. با این حال، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در صنعت بازی طی سال ۲۰۲۵ همچنان روند ثابتی داشته و میزان بهره‌گیری از آن‌ها نسبت به سال ۲۰۲۴ تغییر چندانی نکرده است.

تنها حدود ۴٪ از توسعه‌دهندگان اظهار داشته‌اند که به هیچ وجه از ابزارهای هوش مصنوعی در فرآیند ساخت بازی استفاده نخواهند کرد. این رقم به طرز قابل توجه‌ای پایین است و تضادی آشکار با موج انتقادات پیشین از سوی توسعه‌دهندگان و بازیکنان در برابر هوش مصنوعی دارد.

این روزها در هر صنعتی، هوش مصنوعی به یکی از موضوعات بحث‌برانگیز تبدیل شده است. بسیاری از بازیکنان نگران تأثیرات منفی این فناوری بر دنیای بازی هستند.

تبلیغات

باوجود تمام انتقادات، شرکت‌هایی مانند سونی و مایکروسافت از هوش مصنوعی برای بهبود تجربه بازیکنان به روش‌های مختلف استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد که اکثر توسعه‌دهندگان چندان نگرانی خاصی درباره آینده‌ای همراه با هوش مصنوعی ندارند؛ بلکه بسیاری مشتاق استفاده از این فناوری برای ساخت بازی‌های جدید هستند.

بر اساس گزارش جدید منتشر شده از Unity، حدود ۷۹٪ از بازی‌سازان نسبت به آینده‌ای که هوش مصنوعی بخش مهمی از صنعت بازی باشد، دیدگاه «تا حدودی مثبت» دارند. نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد اکثر توسعه‌دهندگان اعتقاد دارند که این فناوری تأثیر مثبتی بر صنعت خواهد داشت و تقریباً یک‌سوم از شرکت‌کنندگان نسبت به استفاده از آن در بازی‌های ویدیویی «بسیار مثبت» فکر می‌کنند.

به نظر می‌رسد نگرانی‌هایی که با ظهور اولیه هوش مصنوعی مولد ایجاد شد تا حد زیادی از بین رفته‌اند، زیرا تنها ۵٪ از ۳۰۰ استودیوی مورد نظرسنجی نسبت به استفاده از این فناوری در صنعت بازی نگران بودند. Unity در مصاحبه‌ای با یکی از توسعه‌دهندگان استودیوی Pixonic، مستقر در قبرس، اشاره کرد که ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند با ساده‌سازی فرآیندهایی مانند تست بازی، بومی‌سازی و شناسایی خودکار باگ‌ها، به میزان قابل‌توجه‌ای از منابع و زمان را صرفه‌جویی کنند.

این توسعه‌دهنده همچنین به امکان استفاده از هوش مصنوعی برای تولید طرح‌های هنری اشاره کرد، موضوعی که نگرانی‌هایی ایجاد کرده، زیرا این بخش از فرآیند تولید همیشه به خلاقیت انسانی متکی بوده و پایه‌ای برای محصول نهایی محسوب می‌شود. با این حال، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در صنعت بازی طی سال ۲۰۲۵ همچنان روند ثابتی داشته و میزان بهره‌گیری از آن‌ها نسبت به سال ۲۰۲۴ تغییر چندانی نکرده است.

تنها حدود ۴٪ از توسعه‌دهندگان اظهار داشته‌اند که به هیچ وجه از ابزارهای هوش مصنوعی در فرآیند ساخت بازی استفاده نخواهند کرد. این رقم به طرز قابل توجه‌ای پایین است و تضادی آشکار با موج انتقادات پیشین از سوی توسعه‌دهندگان و بازیکنان در برابر هوش مصنوعی دارد.

پست قبلی

برندگان مراسم GDC Awards 2025 مشخص شدند؛ Balatro بازی سال شد

پست بعدی

درخواست ستاره‌های تیم ملی در آستانه سال نو

مربوطه پست ها

ویدیوی ۱۱ دقیقه‌ای از گیم‌پلی بازی The Outer Worlds 2 را تماشا کنید
بازی‌های کامپیوتری

ویدیوی ۱۱ دقیقه‌ای از گیم‌پلی بازی The Outer Worlds 2 را تماشا کنید

۲۱ فروردین ۱۴۰۴
کوجیما: ۹۵ درصد مراحل توسعه Death Stranding 2 تکمیل شده است
بازی‌های کامپیوتری

کوجیما: ۹۵ درصد مراحل توسعه Death Stranding 2 تکمیل شده است

۲۱ فروردین ۱۴۰۴
بودجه Star Citizen هر روز به یک میلیارد دلار نزدیک‌تر می‌شود
بازی‌های کامپیوتری

بودجه Star Citizen هر روز به یک میلیارد دلار نزدیک‌تر می‌شود

۲۱ فروردین ۱۴۰۴
تحلیلگر: GTA 6 و سوییچ ۲ درآمد صنعت گیمینگ را تا سال ۲۰۲۷ به ۹۲ میلیارد دلار افزایش خواهند داد
بازی‌های کامپیوتری

تحلیلگر: GTA 6 و سوییچ ۲ درآمد صنعت گیمینگ را تا سال ۲۰۲۷ به ۹۲ میلیارد دلار افزایش خواهند داد

۲۱ فروردین ۱۴۰۴
منبع داخلی: مراسم تابستانه Xbox شامل غافلگیری‌های زیادی نخواهد شد + اطلاعات بیشتر
بازی‌های کامپیوتری

منبع داخلی: مراسم تابستانه Xbox شامل غافلگیری‌های زیادی نخواهد شد + اطلاعات بیشتر

۲۱ فروردین ۱۴۰۴
انتخاب Assassin’s Creed Shadows به عنوان بهترین بازی پلی استیشن در ماه مارس
بازی‌های کامپیوتری

انتخاب Assassin’s Creed Shadows به عنوان بهترین بازی پلی استیشن در ماه مارس

۲۱ فروردین ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − نوزده =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • از انقراض تا احیا؛ مستندی که سرگذشت گورخر ایرانی را روایت می‌کند
  • نگاهی به تبلیغات مجازی؛ تئاتر ایران در دوراهی جذب یا فریب مخاطب است؟!
  • آیین یادبود شهدای رسانه ملی برگزار می‌شود
  • پرونده ویژه درباره «غرور ملی» در «هفت»؛ «صددام» نقد می‌شود
  • تاثیر انفجار بر استودیو انیمیشن‌سازی؛ شیشه‌ها فرو ریخت اما کار ترک نشد
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.