محل تبلیغات

3 راهکار ساده برای کاهش استرس

به گزارش دانشجو اینترنشنال استرس خانوادگی، استرس کاری، استرس زندگی روزمره ، استرسی که ناشی ازپیمایش در اخبار ایجاد می‌شود.
همانطور که مشخص شد جلوگیری از استرس تقریبا ممکن نیست. پس امسال به جای اینکه منتظر آخرین مسئله استرس زا باشید، روش دیگری رو در پیش بگیرید.
به خودتون یاد بدید که صرف نظر از اتفاقاتی ک اطرافتون میوفته آروم باشید.

کنترل استرس به سلامت شما کمک میکند:

کنترل استرس مهم است چون استرس هم از لحاظ مالی ضرر دارد و هم برای سلامتی مضر است
وقتی استرسی به شما وارد میشه، سطح هورمونی به نام کورتیزول در خون افزایش پیدا میکنه.

پایین نگه‌ داشتن فشارخون و استرس با 6 روش

با گذشت زمان، استرس مزمن باعث افزایش سطح کورتیزول میشه که میتونه متابولیسم شما رو به هم بزنه و باعث افزایش وزن (به خصوص در وسط بدن) و ایجاد التهاب خطرناک در بدن بشه، استرس مزمن میتونه بر سطح قند خون، فشار خون، قلب و حتی حافظه اثر بگذارد.

3 راهکار ساده برای مقابله با استرس :

برای کاهش تاثیرات استرس سه راهکار ساده را امتحان کنید تا به شما در آرام شدن کمک کند.

یکی از 3 راهکار ساده برای کاهش استرس در پیش گرفتن روش جدید زندگی است.

بیشتر استرس زندگی به علت نحوه نگرش به شرایط مختلفی است که با آن روبه رو میشویم. مثلا دو نفر یک کار مشابه رو انجام میدن اما فقط برای یک نفر ممکن است استرس آور باشد به دلیل نوع نگرشش. بعضی از اینها به شخصیت مربوط میشه اما به اینکه چگونه چیزها رو در ذهنتون قاب بندی میکنید هم بستگی دارد.
هدف خودتون رو در زندگی تغییر دهید، اغلب میتونید عوامل استرس زا در زندگیتون رو کم کنید.

تنش رو ازبین ببرید.

فعالیت بدنی میتونه باعث کاهش سطح کورتیزول شود و به شما کمک میکنه تا احساس آرامی داشته باشید. اما برای افراد زیادی رعایت یک برنامه روزانه ورزشی استرس آور است چون آنها فعالیت هایی رو انتخاب می‌کنند که از آن لذت نمیبرند.
در عوض کاری رو انتخاب کنید که از آن لذت میبرید مثل باغبانی، یپاده روی در طبیعت، یوگا که میتونند اثرات مضر استرس رو کاهش بدند.
دنبال کردن فعالیت میتونه انگیزه شما رو حفظ کنه و به شما کمک کنه تا استرس ازبین بره و سرحال بشید.

منظم باشید.

تا حالا 20 دقیه دنبال کلید ماشین یا تلاش برای پیدا کردن کفشی بودید؟ بی نظمی و بهم ریختگی میتونه استرس ایجاد کنه که غیر ضروری است. اختصاص دادن یک زمانی برای تنظیم برخی چیزها مثل مکانی برای قرار دادن کلید ها میتونه به کاهش این مزاحمت های روزانه کمک کند.
علاوه بر این از جمله راهکارهایی که میتونه به کنترل استرس در شما کمک کند از قبل برنامه ریزی کردن است. زمانی را برای ورزش، برنامه ریزی برای وعده های غذایی سالم و یک برنامه منظم تنظیم کنید برای خواب تا مطمئن بشید خواب کافی رو دارید.
همچنین اگه میدونید که با یک دوره استرس زا قراره روبه رو بشید (سالگرد مرگ یکی از عزیزان، جراحی در آینده، چالش مالی) از قبل فکر کنید که چطور میخواهید اون رو مدیریت کنید.
داشتن یک برنامه میتونه به کاهش سطح استرس شما کمک کنه و از آسیب دیدن سلامتی جلوگیری کند.

هر کدام از راهکار هارو انتخاب می‌کنید اگر به نتیجه نرسیدید وقت خود رو برای ارزیابی و بازبینی اختصاص بدید. گاهی پیدا کردن ترکیب مناسبی از نابود کننده های استرس میتونه زمان بر باشه. اگر به تنهایی سعی در کاهش استرس دارید و موفق نمی شوید با پزشک خودتون صبحت کنید، او ممکنه یه متخصص بهداشت روان رو که میتونه به شما کمک کنه رو توصیه کند.
منبع: مجله سلامت هاروارد

محل تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید