دانش جوین
دوشنبه, تیر ۲۳, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی سایر اخبار تکنولوژی

باتری مریخی چیست؟

خبرآنلاین توسط خبرآنلاین
۰۸ آذر ۱۴۰۳
در سایر اخبار تکنولوژی
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
2
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

غزال زیاری: یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی پروفسور پنگ تان از دانشگاه علم و فناوری چین (USTC)، نوع جدیدی از باتری را طراحی کرده‌ که هدف از ساخت آن تأمین انرژی در مریخ است. این باتری نوآورانه برای انجام واکنش‌های خود، از اجزای موجود در جو مریخ استفاده می‌کند و چگالی انرژی بالاتر و پایداری طولانی‌تری را در مقایسه با طرح‌های قبلی ارائه می‌دهد.

ازآنجایی‌که میزان دی‌اکسید کربن در جو مریخ به ۹۵.۳۲ درصد می‌رسد، درنتیجه باتری‌هایی که از لیتیوم و دی‌اکسید کربن به‌عنوان واکنش‌دهنده استفاده می‌کنند، می‌توانند در اکتشافات در کره مریخ به‌شدت کاربردی باشند.

البته دراین‌بین برخی فاکتورهای محیط پیچیده مریخ، مثل تعدد اجزای گازها و نوسانات شدید دما، اغلب نادیده گرفته می‌شوند. در محدوده دمایی بین ۰ تا ۶۰ درجه سانتی‌گراد، عملکرد الکتروشیمیایی باتری‌های مریخ وابستگی قابل‌توجهی به دما نشان می‌دهد.

باتری مریخی

باتری طراحی‌شده برای شرایط مریخ

اعضای این تیم برای حل این مشکل، محیطی واقعی از سطح مریخ را شبیه‌سازی کردند و بدین ترتیب سیستم باتری مناسب مریخ را توسعه دادند؛ این باتری از جو مریخ به‌عنوان سوخت مستقیم استفاده می‌کند و به خروجی پایدار انرژی الکتریکی دست می‌یابد. در دمای پایین صفر درجه سانتی‌گراد، چگالی انرژی باتری ۳۷۳.۹ وات‌ساعت بر کیلوگرم، با عمر چرخه ۱۳۷۵ ساعت (تقریباً ۲ ماه مریخی) اندازه‌گیری شد.

به‌طور خاص باتری، تحت واکنش‌های الکتروشیمیایی شامل تولید و تجزیه کربنات لیتیوم در طول شارژ و دشارژ قرار می‌گیرد. اعضای تیم با استفاده از آماده‌سازی الکترود یکپارچه و ساختار باتری تاشو، اندازه سلول را به ۲×۲ سانتی‌متر مربع افزایش داده و چگالی انرژی باتری کیسه‌ای را به ۷۶۵ وات‌ساعت بر کیلوگرم و ۶۳۰ وات‌ساعت در لیتر افزایش دادند.

این مطالعه به شکلی مفهومی، استفاده بالقوه از باتری‌ها در شرایط واقعی مریخ را تأیید می‌کند و راه را برای توسعه سیستم‌های مکمل چند انرژی برای مأموریت‌های فضایی آینده هموار می‌نماید.

منبع: scitechdaily

۵۸۳۲۱

غزال زیاری: یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی پروفسور پنگ تان از دانشگاه علم و فناوری چین (USTC)، نوع جدیدی از باتری را طراحی کرده‌ که هدف از ساخت آن تأمین انرژی در مریخ است. این باتری نوآورانه برای انجام واکنش‌های خود، از اجزای موجود در جو مریخ استفاده می‌کند و چگالی انرژی بالاتر و پایداری طولانی‌تری را در مقایسه با طرح‌های قبلی ارائه می‌دهد.

ازآنجایی‌که میزان دی‌اکسید کربن در جو مریخ به ۹۵.۳۲ درصد می‌رسد، درنتیجه باتری‌هایی که از لیتیوم و دی‌اکسید کربن به‌عنوان واکنش‌دهنده استفاده می‌کنند، می‌توانند در اکتشافات در کره مریخ به‌شدت کاربردی باشند.

البته دراین‌بین برخی فاکتورهای محیط پیچیده مریخ، مثل تعدد اجزای گازها و نوسانات شدید دما، اغلب نادیده گرفته می‌شوند. در محدوده دمایی بین ۰ تا ۶۰ درجه سانتی‌گراد، عملکرد الکتروشیمیایی باتری‌های مریخ وابستگی قابل‌توجهی به دما نشان می‌دهد.

باتری مریخی

باتری طراحی‌شده برای شرایط مریخ

اعضای این تیم برای حل این مشکل، محیطی واقعی از سطح مریخ را شبیه‌سازی کردند و بدین ترتیب سیستم باتری مناسب مریخ را توسعه دادند؛ این باتری از جو مریخ به‌عنوان سوخت مستقیم استفاده می‌کند و به خروجی پایدار انرژی الکتریکی دست می‌یابد. در دمای پایین صفر درجه سانتی‌گراد، چگالی انرژی باتری ۳۷۳.۹ وات‌ساعت بر کیلوگرم، با عمر چرخه ۱۳۷۵ ساعت (تقریباً ۲ ماه مریخی) اندازه‌گیری شد.

به‌طور خاص باتری، تحت واکنش‌های الکتروشیمیایی شامل تولید و تجزیه کربنات لیتیوم در طول شارژ و دشارژ قرار می‌گیرد. اعضای تیم با استفاده از آماده‌سازی الکترود یکپارچه و ساختار باتری تاشو، اندازه سلول را به ۲×۲ سانتی‌متر مربع افزایش داده و چگالی انرژی باتری کیسه‌ای را به ۷۶۵ وات‌ساعت بر کیلوگرم و ۶۳۰ وات‌ساعت در لیتر افزایش دادند.

این مطالعه به شکلی مفهومی، استفاده بالقوه از باتری‌ها در شرایط واقعی مریخ را تأیید می‌کند و راه را برای توسعه سیستم‌های مکمل چند انرژی برای مأموریت‌های فضایی آینده هموار می‌نماید.

منبع: scitechdaily

۵۸۳۲۱

اخبارجدیدترین

در ۹۵ سالگی ستاره فضای مجازی شد

ادامه بحران در تیم آبی / اخراج‌ها شدت گرفت

هفت تغییر مهم که در آیفون ۱۷ خواهیم دید

غزال زیاری: یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی پروفسور پنگ تان از دانشگاه علم و فناوری چین (USTC)، نوع جدیدی از باتری را طراحی کرده‌ که هدف از ساخت آن تأمین انرژی در مریخ است. این باتری نوآورانه برای انجام واکنش‌های خود، از اجزای موجود در جو مریخ استفاده می‌کند و چگالی انرژی بالاتر و پایداری طولانی‌تری را در مقایسه با طرح‌های قبلی ارائه می‌دهد.

ازآنجایی‌که میزان دی‌اکسید کربن در جو مریخ به ۹۵.۳۲ درصد می‌رسد، درنتیجه باتری‌هایی که از لیتیوم و دی‌اکسید کربن به‌عنوان واکنش‌دهنده استفاده می‌کنند، می‌توانند در اکتشافات در کره مریخ به‌شدت کاربردی باشند.

البته دراین‌بین برخی فاکتورهای محیط پیچیده مریخ، مثل تعدد اجزای گازها و نوسانات شدید دما، اغلب نادیده گرفته می‌شوند. در محدوده دمایی بین ۰ تا ۶۰ درجه سانتی‌گراد، عملکرد الکتروشیمیایی باتری‌های مریخ وابستگی قابل‌توجهی به دما نشان می‌دهد.

باتری مریخی

باتری طراحی‌شده برای شرایط مریخ

اعضای این تیم برای حل این مشکل، محیطی واقعی از سطح مریخ را شبیه‌سازی کردند و بدین ترتیب سیستم باتری مناسب مریخ را توسعه دادند؛ این باتری از جو مریخ به‌عنوان سوخت مستقیم استفاده می‌کند و به خروجی پایدار انرژی الکتریکی دست می‌یابد. در دمای پایین صفر درجه سانتی‌گراد، چگالی انرژی باتری ۳۷۳.۹ وات‌ساعت بر کیلوگرم، با عمر چرخه ۱۳۷۵ ساعت (تقریباً ۲ ماه مریخی) اندازه‌گیری شد.

به‌طور خاص باتری، تحت واکنش‌های الکتروشیمیایی شامل تولید و تجزیه کربنات لیتیوم در طول شارژ و دشارژ قرار می‌گیرد. اعضای تیم با استفاده از آماده‌سازی الکترود یکپارچه و ساختار باتری تاشو، اندازه سلول را به ۲×۲ سانتی‌متر مربع افزایش داده و چگالی انرژی باتری کیسه‌ای را به ۷۶۵ وات‌ساعت بر کیلوگرم و ۶۳۰ وات‌ساعت در لیتر افزایش دادند.

این مطالعه به شکلی مفهومی، استفاده بالقوه از باتری‌ها در شرایط واقعی مریخ را تأیید می‌کند و راه را برای توسعه سیستم‌های مکمل چند انرژی برای مأموریت‌های فضایی آینده هموار می‌نماید.

منبع: scitechdaily

۵۸۳۲۱

غزال زیاری: یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی پروفسور پنگ تان از دانشگاه علم و فناوری چین (USTC)، نوع جدیدی از باتری را طراحی کرده‌ که هدف از ساخت آن تأمین انرژی در مریخ است. این باتری نوآورانه برای انجام واکنش‌های خود، از اجزای موجود در جو مریخ استفاده می‌کند و چگالی انرژی بالاتر و پایداری طولانی‌تری را در مقایسه با طرح‌های قبلی ارائه می‌دهد.

ازآنجایی‌که میزان دی‌اکسید کربن در جو مریخ به ۹۵.۳۲ درصد می‌رسد، درنتیجه باتری‌هایی که از لیتیوم و دی‌اکسید کربن به‌عنوان واکنش‌دهنده استفاده می‌کنند، می‌توانند در اکتشافات در کره مریخ به‌شدت کاربردی باشند.

البته دراین‌بین برخی فاکتورهای محیط پیچیده مریخ، مثل تعدد اجزای گازها و نوسانات شدید دما، اغلب نادیده گرفته می‌شوند. در محدوده دمایی بین ۰ تا ۶۰ درجه سانتی‌گراد، عملکرد الکتروشیمیایی باتری‌های مریخ وابستگی قابل‌توجهی به دما نشان می‌دهد.

باتری مریخی

باتری طراحی‌شده برای شرایط مریخ

اعضای این تیم برای حل این مشکل، محیطی واقعی از سطح مریخ را شبیه‌سازی کردند و بدین ترتیب سیستم باتری مناسب مریخ را توسعه دادند؛ این باتری از جو مریخ به‌عنوان سوخت مستقیم استفاده می‌کند و به خروجی پایدار انرژی الکتریکی دست می‌یابد. در دمای پایین صفر درجه سانتی‌گراد، چگالی انرژی باتری ۳۷۳.۹ وات‌ساعت بر کیلوگرم، با عمر چرخه ۱۳۷۵ ساعت (تقریباً ۲ ماه مریخی) اندازه‌گیری شد.

به‌طور خاص باتری، تحت واکنش‌های الکتروشیمیایی شامل تولید و تجزیه کربنات لیتیوم در طول شارژ و دشارژ قرار می‌گیرد. اعضای تیم با استفاده از آماده‌سازی الکترود یکپارچه و ساختار باتری تاشو، اندازه سلول را به ۲×۲ سانتی‌متر مربع افزایش داده و چگالی انرژی باتری کیسه‌ای را به ۷۶۵ وات‌ساعت بر کیلوگرم و ۶۳۰ وات‌ساعت در لیتر افزایش دادند.

این مطالعه به شکلی مفهومی، استفاده بالقوه از باتری‌ها در شرایط واقعی مریخ را تأیید می‌کند و راه را برای توسعه سیستم‌های مکمل چند انرژی برای مأموریت‌های فضایی آینده هموار می‌نماید.

منبع: scitechdaily

۵۸۳۲۱

پست قبلی

مرکز وکلای قوه قضاییه، منزوی یا پیشران در امر وکالت؟

پست بعدی

هشدار به کاربران اپل / نگران نباشید، حساب کاربری شما تعلیق نشده

مربوطه پست ها

در ۹۵ سالگی ستاره فضای مجازی شد
سایر اخبار تکنولوژی

در ۹۵ سالگی ستاره فضای مجازی شد

۲۳ تیر ۱۴۰۴
ادامه بحران در تیم آبی / اخراج‌ها شدت گرفت
سایر اخبار تکنولوژی

ادامه بحران در تیم آبی / اخراج‌ها شدت گرفت

۲۳ تیر ۱۴۰۴
هفت تغییر مهم که در آیفون ۱۷ خواهیم دید
سایر اخبار تکنولوژی

هفت تغییر مهم که در آیفون ۱۷ خواهیم دید

۲۳ تیر ۱۴۰۴
ارتش سوسک‌های نینجا در راه است
سایر اخبار تکنولوژی

ارتش سوسک‌های نینجا در راه است

۲۳ تیر ۱۴۰۴
مهندسان گوگل چقدر حقوق می‌گیرند؟
سایر اخبار تکنولوژی

مهندسان گوگل چقدر حقوق می‌گیرند؟

۲۳ تیر ۱۴۰۴
عکس | رزومه ناقص اینترنت را زیر و رو کرد / خلاقیت یا اشتباه چاپی؟
سایر اخبار تکنولوژی

عکس | رزومه ناقص اینترنت را زیر و رو کرد / خلاقیت یا اشتباه چاپی؟

۲۲ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − دوازده =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • حداقل رهن خانه در یوسف آباد چقدر شد؟
  • ثبت روز تجاوز اسرائیل به خاک ایران در تقویم رسمی کشور
  • ریزگردها فقط خارجی نیستند؛ آیا جنگ ۱۲ روزه در آلودگی تهران نقش دارد؟
  • سایه سنگین خشکسالی بر منابع آبی پایتخت
  • ۱۲۰۰ میلیارد تومان بدهی دولت به مددجویان بهزیستی
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.