دانش جوین
جمعه, تیر ۲۷, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

ماجرای خانواده‌ای که در «گاراژ» از دوچرخه برق تولید می‌کنند!

مهر نیوز توسط مهر نیوز
۱۲ آذر ۱۴۰۳
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
ماجرای خانواده‌ای که در «گاراژ» از دوچرخه برق تولید می‌کنند!
2
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

کیانوش ایازی کارگردان نمایش «گاراژ» که این روزها در تالار مولوی روی صحنه است در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ویژگی های این اثر نمایشی گفت: نمایشنامه «گاراژ» چند سال پیش نوشته و پس از نگارش، در چهار مرحله با فاصله زمانی مختلف بازنویسی شد. این پروژه با همراهی عرفان پورمحمدی شکل گرفت و با بازنویسی‌ها متن اولیه دچار تغییراتی اساسی شد. این کار ابتدا در حد یک ایده اجرایی بود و بعد سراغ قصه و فضایی که درام و ارتباط آدما و لایه‌های دراماتیک اثر را شکل می‌دهد، رفتم. با تکمیل نمایشنامه تصمیم گرفتم «گاراژ» را امسال در قالب اجرای عموم به جشنواره تئاتر مقاومت و جشنواره تئاتر فجر ارائه کنم.

ماجرای خانواده‌ای که در «گاراژ» از دوچرخه برق تولید می‌کنند!

وی درباره مضمون نمایش «گاراژ» اظهار کرد: «گاراژ» به دور از شعارزدگی ماجرای کمدی-تراژدی یک خانواده که می‌خواهند مراسم عروسی پسرشان را به رسم خانوادگی در آبادان برگزار کنند، مطرح می‌کند. در این اثر دوچرخه‌ای در گاراژ یک خانه در آبادان وجود دارد. به واسطه اتفاقاتی که باعث قطعی برق آبادان می‌شود، خانواده تصمیم به ایجاد مکانیزمی برای تامین برق خانه می‌گیرند. آنها با یک مولد به دوچرخه می‌رسند و به ترتیب با رکاب زدن برق خانه را تامین می‌کنند. این ایده اولیه نمایش «گاراژ» بود و کم کم شخصیت‌ها و قصه‌هایشان شکل گرفت تا بعد جدیدی به نمایش ببخشد و باعث ارتباط جامعه امروزی با کار شود.

ایازی ادامه داد: با اینکه قصه در سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۵ می‌گذرد اما مخاطب امروزی هم در نظر گرفته شده و دغدغه‌هایی را که امروزه خانواده‌ها با آن درگیر هستند در نمایش شاهد هستیم و همین باعث جهان شمول شدن نمایش و گسترش مخاطب هدف آن شده است. در این اثر سعی کرده‌ام با زبان طنز که به تراژدی ختم می‌شود مخاطب را به مدت یک ساعت در تالار مولوی نگه دارم و مخاطب فضای متفاوت و اجرای باکیفیتی را شاهد باشد.

وی افزود: به واسطه ساختار اجرا و حتی قصه، «گاراژ» به شدت نمایشی به‌روز است و به دغدغه جوانان اشاره می‌کند به همین دلیل هم مخاطب آن را می‌پذیرد و دوست دارد.

کارگردان «گاراژ» درباره طراحی صحنه و لباس نمایش عنوان کرد: نمایش به شدت طراحی صحنه، لباس و گریم سنگینی دارد و از نظر فضای کارگردانی سعی شده میزانسن‌ها به گونه‌ای باشد که مخاطب در مواجهه با آن از نظر زیبایی‌شناسی کاملا با اثر همراه شود. ما تلاش کرده‌ایم پکیج کامل و کارشده‌ای ارائه کنیم که متفاوت از بسیاری از آثار روی صحنه باشد.

ماجرای خانواده‌ای که در «گاراژ» از دوچرخه برق تولید می‌کنند!

وی درباره موسیقی نمایش توضیح داد: برای «گاراژ» علی خاتمی آهنگسازی کرده و ما با وجود فاصله زمانی محدود از بازبینی تا اجرا توانستیم موسیقی را در استودیو بسازیم تا در زمان اجرا پخش شود. این نمایش موسیقی زنده ندارد ولی موسیقی ویژه «گاراژ» ساخته شده است.

ایازی درباره دستاورد این نمایش برای مخاطب امروز گفت: نمایش «گاراژ» برای مخاطب امروز به چند دلیل دلنشین است چراکه برای بسیاری از افراد میانسال نوعی نوستالژی دارد و برای جوان‌ترها نکاتی دارد که مخاطب حس کند «گاراژ» قصه او و دغدغه‌های اوست. گویا این مخاطب است که در قصه «گاراژ» حضور دارد و مفهوم خانواده را لمس می کند و گذشته و امروز خودش را در کار می بیند. بر همین اساس مخاطب در هر رده سنی به تماشای نمایش بنشیند یک اندوخته خواهد داشت. این اثر نمایشی دارای نکات و ویژگی‌هایی است که برای جوانان آموزنده و شاید بازدارنده باشد و این همان چیزی است که من در نمایشنامه و اجرای «گاراژ» به شدت روی آن تاکید کرده‌ام تا مخاطب هدف با فراغ بال نمایش را ببیند.

وی افزود: اینکه با اجرای نمایش چیزی به مخاطب اضافه کنم برایم راضی‌کننده است و خستگی من را از میان می‌برد. ساختار اجرایی، ساختار صحنه، ریتم اجرایی و جنس بازی‌ها به شکلی طراحی شده که برای مخاطب جذاب باشد. این نمایش برای افرادی که سودای مهاجرت دارند هم دیدنی است و نشان می‌دهد که افراد با ماندن و جنگیدن در خاک خود می توانند کشورشان را بسازند.

ماجرای خانواده‌ای که در «گاراژ» از دوچرخه برق تولید می‌کنند!

کارگردان «گاراژ» در پایان درباره اجرای نمایش در تالار مولوی گفت: برای اجرای نمایش نیاز به فضایی داشتم که قابلیت بردن خودرو روی صحنه را داشته باشد از این رو تالار مولوی را انتخاب کردم.

نمایش «گاراژ» نوشته کیانوش ‌ایازی و عرفان ‌پورمحمدی، با طراحی و کارگردانی کیانوش ‌ایازی و تهیه‌کنندگی امیرحسین ‌شفیعی در قالب نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت در تالار مولوی روی صحنه است.

اجرای این اثر نمایشی با بازی حسام‌ خلیل نژاد، پوریا ریحانی، شقایق عزیزی، خدیجه بابادی، مرجان پارسا، امیرعلی نجیب زاده و علیرضا طولابی تا ۲۳ آذر ادامه خواهد داشت.

کیانوش ایازی پیش از این نمایش‌های «شبیه شکست»، «آن ها»، «زیپ»، «دختران»،«جانور»، «مرثیه‌ای برای یک مرد مرده» و … را روی صحنه برده و توانسته جوایز مختلف کارگردانی و طراحی صحنه و … را از جشنواره‌هایی همچون فجر، دانشجویی، سلامت، سرو، خلاق تک، مهر کاشان و … دریافت کند.

کیانوش ایازی کارگردان نمایش «گاراژ» که این روزها در تالار مولوی روی صحنه است در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ویژگی های این اثر نمایشی گفت: نمایشنامه «گاراژ» چند سال پیش نوشته و پس از نگارش، در چهار مرحله با فاصله زمانی مختلف بازنویسی شد. این پروژه با همراهی عرفان پورمحمدی شکل گرفت و با بازنویسی‌ها متن اولیه دچار تغییراتی اساسی شد. این کار ابتدا در حد یک ایده اجرایی بود و بعد سراغ قصه و فضایی که درام و ارتباط آدما و لایه‌های دراماتیک اثر را شکل می‌دهد، رفتم. با تکمیل نمایشنامه تصمیم گرفتم «گاراژ» را امسال در قالب اجرای عموم به جشنواره تئاتر مقاومت و جشنواره تئاتر فجر ارائه کنم.

ماجرای خانواده‌ای که در «گاراژ» از دوچرخه برق تولید می‌کنند!

وی درباره مضمون نمایش «گاراژ» اظهار کرد: «گاراژ» به دور از شعارزدگی ماجرای کمدی-تراژدی یک خانواده که می‌خواهند مراسم عروسی پسرشان را به رسم خانوادگی در آبادان برگزار کنند، مطرح می‌کند. در این اثر دوچرخه‌ای در گاراژ یک خانه در آبادان وجود دارد. به واسطه اتفاقاتی که باعث قطعی برق آبادان می‌شود، خانواده تصمیم به ایجاد مکانیزمی برای تامین برق خانه می‌گیرند. آنها با یک مولد به دوچرخه می‌رسند و به ترتیب با رکاب زدن برق خانه را تامین می‌کنند. این ایده اولیه نمایش «گاراژ» بود و کم کم شخصیت‌ها و قصه‌هایشان شکل گرفت تا بعد جدیدی به نمایش ببخشد و باعث ارتباط جامعه امروزی با کار شود.

ایازی ادامه داد: با اینکه قصه در سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۵ می‌گذرد اما مخاطب امروزی هم در نظر گرفته شده و دغدغه‌هایی را که امروزه خانواده‌ها با آن درگیر هستند در نمایش شاهد هستیم و همین باعث جهان شمول شدن نمایش و گسترش مخاطب هدف آن شده است. در این اثر سعی کرده‌ام با زبان طنز که به تراژدی ختم می‌شود مخاطب را به مدت یک ساعت در تالار مولوی نگه دارم و مخاطب فضای متفاوت و اجرای باکیفیتی را شاهد باشد.

وی افزود: به واسطه ساختار اجرا و حتی قصه، «گاراژ» به شدت نمایشی به‌روز است و به دغدغه جوانان اشاره می‌کند به همین دلیل هم مخاطب آن را می‌پذیرد و دوست دارد.

کارگردان «گاراژ» درباره طراحی صحنه و لباس نمایش عنوان کرد: نمایش به شدت طراحی صحنه، لباس و گریم سنگینی دارد و از نظر فضای کارگردانی سعی شده میزانسن‌ها به گونه‌ای باشد که مخاطب در مواجهه با آن از نظر زیبایی‌شناسی کاملا با اثر همراه شود. ما تلاش کرده‌ایم پکیج کامل و کارشده‌ای ارائه کنیم که متفاوت از بسیاری از آثار روی صحنه باشد.

ماجرای خانواده‌ای که در «گاراژ» از دوچرخه برق تولید می‌کنند!

وی درباره موسیقی نمایش توضیح داد: برای «گاراژ» علی خاتمی آهنگسازی کرده و ما با وجود فاصله زمانی محدود از بازبینی تا اجرا توانستیم موسیقی را در استودیو بسازیم تا در زمان اجرا پخش شود. این نمایش موسیقی زنده ندارد ولی موسیقی ویژه «گاراژ» ساخته شده است.

ایازی درباره دستاورد این نمایش برای مخاطب امروز گفت: نمایش «گاراژ» برای مخاطب امروز به چند دلیل دلنشین است چراکه برای بسیاری از افراد میانسال نوعی نوستالژی دارد و برای جوان‌ترها نکاتی دارد که مخاطب حس کند «گاراژ» قصه او و دغدغه‌های اوست. گویا این مخاطب است که در قصه «گاراژ» حضور دارد و مفهوم خانواده را لمس می کند و گذشته و امروز خودش را در کار می بیند. بر همین اساس مخاطب در هر رده سنی به تماشای نمایش بنشیند یک اندوخته خواهد داشت. این اثر نمایشی دارای نکات و ویژگی‌هایی است که برای جوانان آموزنده و شاید بازدارنده باشد و این همان چیزی است که من در نمایشنامه و اجرای «گاراژ» به شدت روی آن تاکید کرده‌ام تا مخاطب هدف با فراغ بال نمایش را ببیند.

وی افزود: اینکه با اجرای نمایش چیزی به مخاطب اضافه کنم برایم راضی‌کننده است و خستگی من را از میان می‌برد. ساختار اجرایی، ساختار صحنه، ریتم اجرایی و جنس بازی‌ها به شکلی طراحی شده که برای مخاطب جذاب باشد. این نمایش برای افرادی که سودای مهاجرت دارند هم دیدنی است و نشان می‌دهد که افراد با ماندن و جنگیدن در خاک خود می توانند کشورشان را بسازند.

ماجرای خانواده‌ای که در «گاراژ» از دوچرخه برق تولید می‌کنند!

کارگردان «گاراژ» در پایان درباره اجرای نمایش در تالار مولوی گفت: برای اجرای نمایش نیاز به فضایی داشتم که قابلیت بردن خودرو روی صحنه را داشته باشد از این رو تالار مولوی را انتخاب کردم.

نمایش «گاراژ» نوشته کیانوش ‌ایازی و عرفان ‌پورمحمدی، با طراحی و کارگردانی کیانوش ‌ایازی و تهیه‌کنندگی امیرحسین ‌شفیعی در قالب نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت در تالار مولوی روی صحنه است.

اجرای این اثر نمایشی با بازی حسام‌ خلیل نژاد، پوریا ریحانی، شقایق عزیزی، خدیجه بابادی، مرجان پارسا، امیرعلی نجیب زاده و علیرضا طولابی تا ۲۳ آذر ادامه خواهد داشت.

کیانوش ایازی پیش از این نمایش‌های «شبیه شکست»، «آن ها»، «زیپ»، «دختران»،«جانور»، «مرثیه‌ای برای یک مرد مرده» و … را روی صحنه برده و توانسته جوایز مختلف کارگردانی و طراحی صحنه و … را از جشنواره‌هایی همچون فجر، دانشجویی، سلامت، سرو، خلاق تک، مهر کاشان و … دریافت کند.

اخبارجدیدترین

«مجنون» در هفته دفاع مقدس اکران می‌شود؛ پرتره‌ای از شهید زین‌الدین

به افتخار موسیقی‌های تمام نشدنی وطن؛ شنوندگان عزیز این صدای ایران است

دعوتی برای ورود به دنیای نوجوانان اوتیسم؛ اینجا صحنه جای درمان است!

کیانوش ایازی کارگردان نمایش «گاراژ» که این روزها در تالار مولوی روی صحنه است در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ویژگی های این اثر نمایشی گفت: نمایشنامه «گاراژ» چند سال پیش نوشته و پس از نگارش، در چهار مرحله با فاصله زمانی مختلف بازنویسی شد. این پروژه با همراهی عرفان پورمحمدی شکل گرفت و با بازنویسی‌ها متن اولیه دچار تغییراتی اساسی شد. این کار ابتدا در حد یک ایده اجرایی بود و بعد سراغ قصه و فضایی که درام و ارتباط آدما و لایه‌های دراماتیک اثر را شکل می‌دهد، رفتم. با تکمیل نمایشنامه تصمیم گرفتم «گاراژ» را امسال در قالب اجرای عموم به جشنواره تئاتر مقاومت و جشنواره تئاتر فجر ارائه کنم.

ماجرای خانواده‌ای که در «گاراژ» از دوچرخه برق تولید می‌کنند!

وی درباره مضمون نمایش «گاراژ» اظهار کرد: «گاراژ» به دور از شعارزدگی ماجرای کمدی-تراژدی یک خانواده که می‌خواهند مراسم عروسی پسرشان را به رسم خانوادگی در آبادان برگزار کنند، مطرح می‌کند. در این اثر دوچرخه‌ای در گاراژ یک خانه در آبادان وجود دارد. به واسطه اتفاقاتی که باعث قطعی برق آبادان می‌شود، خانواده تصمیم به ایجاد مکانیزمی برای تامین برق خانه می‌گیرند. آنها با یک مولد به دوچرخه می‌رسند و به ترتیب با رکاب زدن برق خانه را تامین می‌کنند. این ایده اولیه نمایش «گاراژ» بود و کم کم شخصیت‌ها و قصه‌هایشان شکل گرفت تا بعد جدیدی به نمایش ببخشد و باعث ارتباط جامعه امروزی با کار شود.

ایازی ادامه داد: با اینکه قصه در سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۵ می‌گذرد اما مخاطب امروزی هم در نظر گرفته شده و دغدغه‌هایی را که امروزه خانواده‌ها با آن درگیر هستند در نمایش شاهد هستیم و همین باعث جهان شمول شدن نمایش و گسترش مخاطب هدف آن شده است. در این اثر سعی کرده‌ام با زبان طنز که به تراژدی ختم می‌شود مخاطب را به مدت یک ساعت در تالار مولوی نگه دارم و مخاطب فضای متفاوت و اجرای باکیفیتی را شاهد باشد.

وی افزود: به واسطه ساختار اجرا و حتی قصه، «گاراژ» به شدت نمایشی به‌روز است و به دغدغه جوانان اشاره می‌کند به همین دلیل هم مخاطب آن را می‌پذیرد و دوست دارد.

کارگردان «گاراژ» درباره طراحی صحنه و لباس نمایش عنوان کرد: نمایش به شدت طراحی صحنه، لباس و گریم سنگینی دارد و از نظر فضای کارگردانی سعی شده میزانسن‌ها به گونه‌ای باشد که مخاطب در مواجهه با آن از نظر زیبایی‌شناسی کاملا با اثر همراه شود. ما تلاش کرده‌ایم پکیج کامل و کارشده‌ای ارائه کنیم که متفاوت از بسیاری از آثار روی صحنه باشد.

ماجرای خانواده‌ای که در «گاراژ» از دوچرخه برق تولید می‌کنند!

وی درباره موسیقی نمایش توضیح داد: برای «گاراژ» علی خاتمی آهنگسازی کرده و ما با وجود فاصله زمانی محدود از بازبینی تا اجرا توانستیم موسیقی را در استودیو بسازیم تا در زمان اجرا پخش شود. این نمایش موسیقی زنده ندارد ولی موسیقی ویژه «گاراژ» ساخته شده است.

ایازی درباره دستاورد این نمایش برای مخاطب امروز گفت: نمایش «گاراژ» برای مخاطب امروز به چند دلیل دلنشین است چراکه برای بسیاری از افراد میانسال نوعی نوستالژی دارد و برای جوان‌ترها نکاتی دارد که مخاطب حس کند «گاراژ» قصه او و دغدغه‌های اوست. گویا این مخاطب است که در قصه «گاراژ» حضور دارد و مفهوم خانواده را لمس می کند و گذشته و امروز خودش را در کار می بیند. بر همین اساس مخاطب در هر رده سنی به تماشای نمایش بنشیند یک اندوخته خواهد داشت. این اثر نمایشی دارای نکات و ویژگی‌هایی است که برای جوانان آموزنده و شاید بازدارنده باشد و این همان چیزی است که من در نمایشنامه و اجرای «گاراژ» به شدت روی آن تاکید کرده‌ام تا مخاطب هدف با فراغ بال نمایش را ببیند.

وی افزود: اینکه با اجرای نمایش چیزی به مخاطب اضافه کنم برایم راضی‌کننده است و خستگی من را از میان می‌برد. ساختار اجرایی، ساختار صحنه، ریتم اجرایی و جنس بازی‌ها به شکلی طراحی شده که برای مخاطب جذاب باشد. این نمایش برای افرادی که سودای مهاجرت دارند هم دیدنی است و نشان می‌دهد که افراد با ماندن و جنگیدن در خاک خود می توانند کشورشان را بسازند.

ماجرای خانواده‌ای که در «گاراژ» از دوچرخه برق تولید می‌کنند!

کارگردان «گاراژ» در پایان درباره اجرای نمایش در تالار مولوی گفت: برای اجرای نمایش نیاز به فضایی داشتم که قابلیت بردن خودرو روی صحنه را داشته باشد از این رو تالار مولوی را انتخاب کردم.

نمایش «گاراژ» نوشته کیانوش ‌ایازی و عرفان ‌پورمحمدی، با طراحی و کارگردانی کیانوش ‌ایازی و تهیه‌کنندگی امیرحسین ‌شفیعی در قالب نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت در تالار مولوی روی صحنه است.

اجرای این اثر نمایشی با بازی حسام‌ خلیل نژاد، پوریا ریحانی، شقایق عزیزی، خدیجه بابادی، مرجان پارسا، امیرعلی نجیب زاده و علیرضا طولابی تا ۲۳ آذر ادامه خواهد داشت.

کیانوش ایازی پیش از این نمایش‌های «شبیه شکست»، «آن ها»، «زیپ»، «دختران»،«جانور»، «مرثیه‌ای برای یک مرد مرده» و … را روی صحنه برده و توانسته جوایز مختلف کارگردانی و طراحی صحنه و … را از جشنواره‌هایی همچون فجر، دانشجویی، سلامت، سرو، خلاق تک، مهر کاشان و … دریافت کند.

کیانوش ایازی کارگردان نمایش «گاراژ» که این روزها در تالار مولوی روی صحنه است در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ویژگی های این اثر نمایشی گفت: نمایشنامه «گاراژ» چند سال پیش نوشته و پس از نگارش، در چهار مرحله با فاصله زمانی مختلف بازنویسی شد. این پروژه با همراهی عرفان پورمحمدی شکل گرفت و با بازنویسی‌ها متن اولیه دچار تغییراتی اساسی شد. این کار ابتدا در حد یک ایده اجرایی بود و بعد سراغ قصه و فضایی که درام و ارتباط آدما و لایه‌های دراماتیک اثر را شکل می‌دهد، رفتم. با تکمیل نمایشنامه تصمیم گرفتم «گاراژ» را امسال در قالب اجرای عموم به جشنواره تئاتر مقاومت و جشنواره تئاتر فجر ارائه کنم.

ماجرای خانواده‌ای که در «گاراژ» از دوچرخه برق تولید می‌کنند!

وی درباره مضمون نمایش «گاراژ» اظهار کرد: «گاراژ» به دور از شعارزدگی ماجرای کمدی-تراژدی یک خانواده که می‌خواهند مراسم عروسی پسرشان را به رسم خانوادگی در آبادان برگزار کنند، مطرح می‌کند. در این اثر دوچرخه‌ای در گاراژ یک خانه در آبادان وجود دارد. به واسطه اتفاقاتی که باعث قطعی برق آبادان می‌شود، خانواده تصمیم به ایجاد مکانیزمی برای تامین برق خانه می‌گیرند. آنها با یک مولد به دوچرخه می‌رسند و به ترتیب با رکاب زدن برق خانه را تامین می‌کنند. این ایده اولیه نمایش «گاراژ» بود و کم کم شخصیت‌ها و قصه‌هایشان شکل گرفت تا بعد جدیدی به نمایش ببخشد و باعث ارتباط جامعه امروزی با کار شود.

ایازی ادامه داد: با اینکه قصه در سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۵ می‌گذرد اما مخاطب امروزی هم در نظر گرفته شده و دغدغه‌هایی را که امروزه خانواده‌ها با آن درگیر هستند در نمایش شاهد هستیم و همین باعث جهان شمول شدن نمایش و گسترش مخاطب هدف آن شده است. در این اثر سعی کرده‌ام با زبان طنز که به تراژدی ختم می‌شود مخاطب را به مدت یک ساعت در تالار مولوی نگه دارم و مخاطب فضای متفاوت و اجرای باکیفیتی را شاهد باشد.

وی افزود: به واسطه ساختار اجرا و حتی قصه، «گاراژ» به شدت نمایشی به‌روز است و به دغدغه جوانان اشاره می‌کند به همین دلیل هم مخاطب آن را می‌پذیرد و دوست دارد.

کارگردان «گاراژ» درباره طراحی صحنه و لباس نمایش عنوان کرد: نمایش به شدت طراحی صحنه، لباس و گریم سنگینی دارد و از نظر فضای کارگردانی سعی شده میزانسن‌ها به گونه‌ای باشد که مخاطب در مواجهه با آن از نظر زیبایی‌شناسی کاملا با اثر همراه شود. ما تلاش کرده‌ایم پکیج کامل و کارشده‌ای ارائه کنیم که متفاوت از بسیاری از آثار روی صحنه باشد.

ماجرای خانواده‌ای که در «گاراژ» از دوچرخه برق تولید می‌کنند!

وی درباره موسیقی نمایش توضیح داد: برای «گاراژ» علی خاتمی آهنگسازی کرده و ما با وجود فاصله زمانی محدود از بازبینی تا اجرا توانستیم موسیقی را در استودیو بسازیم تا در زمان اجرا پخش شود. این نمایش موسیقی زنده ندارد ولی موسیقی ویژه «گاراژ» ساخته شده است.

ایازی درباره دستاورد این نمایش برای مخاطب امروز گفت: نمایش «گاراژ» برای مخاطب امروز به چند دلیل دلنشین است چراکه برای بسیاری از افراد میانسال نوعی نوستالژی دارد و برای جوان‌ترها نکاتی دارد که مخاطب حس کند «گاراژ» قصه او و دغدغه‌های اوست. گویا این مخاطب است که در قصه «گاراژ» حضور دارد و مفهوم خانواده را لمس می کند و گذشته و امروز خودش را در کار می بیند. بر همین اساس مخاطب در هر رده سنی به تماشای نمایش بنشیند یک اندوخته خواهد داشت. این اثر نمایشی دارای نکات و ویژگی‌هایی است که برای جوانان آموزنده و شاید بازدارنده باشد و این همان چیزی است که من در نمایشنامه و اجرای «گاراژ» به شدت روی آن تاکید کرده‌ام تا مخاطب هدف با فراغ بال نمایش را ببیند.

وی افزود: اینکه با اجرای نمایش چیزی به مخاطب اضافه کنم برایم راضی‌کننده است و خستگی من را از میان می‌برد. ساختار اجرایی، ساختار صحنه، ریتم اجرایی و جنس بازی‌ها به شکلی طراحی شده که برای مخاطب جذاب باشد. این نمایش برای افرادی که سودای مهاجرت دارند هم دیدنی است و نشان می‌دهد که افراد با ماندن و جنگیدن در خاک خود می توانند کشورشان را بسازند.

ماجرای خانواده‌ای که در «گاراژ» از دوچرخه برق تولید می‌کنند!

کارگردان «گاراژ» در پایان درباره اجرای نمایش در تالار مولوی گفت: برای اجرای نمایش نیاز به فضایی داشتم که قابلیت بردن خودرو روی صحنه را داشته باشد از این رو تالار مولوی را انتخاب کردم.

نمایش «گاراژ» نوشته کیانوش ‌ایازی و عرفان ‌پورمحمدی، با طراحی و کارگردانی کیانوش ‌ایازی و تهیه‌کنندگی امیرحسین ‌شفیعی در قالب نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت در تالار مولوی روی صحنه است.

اجرای این اثر نمایشی با بازی حسام‌ خلیل نژاد، پوریا ریحانی، شقایق عزیزی، خدیجه بابادی، مرجان پارسا، امیرعلی نجیب زاده و علیرضا طولابی تا ۲۳ آذر ادامه خواهد داشت.

کیانوش ایازی پیش از این نمایش‌های «شبیه شکست»، «آن ها»، «زیپ»، «دختران»،«جانور»، «مرثیه‌ای برای یک مرد مرده» و … را روی صحنه برده و توانسته جوایز مختلف کارگردانی و طراحی صحنه و … را از جشنواره‌هایی همچون فجر، دانشجویی، سلامت، سرو، خلاق تک، مهر کاشان و … دریافت کند.

پست قبلی

«موآنا ۲» در روزهای شکرگزاری انفجاری آمد!

پست بعدی

ماجرای خانواده‌ای که در «گاراژ» از دوچرخه برق تولید می‌کنند!

مربوطه پست ها

«مجنون» در هفته دفاع مقدس اکران می‌شود؛ پرتره‌ای از شهید زین‌الدین
هنر و فرهنگ

«مجنون» در هفته دفاع مقدس اکران می‌شود؛ پرتره‌ای از شهید زین‌الدین

۲۷ تیر ۱۴۰۴
به افتخار موسیقی‌های تمام نشدنی وطن؛ شنوندگان عزیز این صدای ایران است
هنر و فرهنگ

به افتخار موسیقی‌های تمام نشدنی وطن؛ شنوندگان عزیز این صدای ایران است

۲۷ تیر ۱۴۰۴
دعوتی برای ورود به دنیای نوجوانان اوتیسم؛ اینجا صحنه جای درمان است!
هنر و فرهنگ

دعوتی برای ورود به دنیای نوجوانان اوتیسم؛ اینجا صحنه جای درمان است!

۲۷ تیر ۱۴۰۴
دستور جبلی برای نمایش مقاومت رسانه؛ موزه ساختمان شیشه‌ای برپا می‌شود
هنر و فرهنگ

دستور جبلی برای نمایش مقاومت رسانه؛ موزه ساختمان شیشه‌ای برپا می‌شود

۲۷ تیر ۱۴۰۴
بررسی «اشک هور»؛ جوان اول سال‌های دور سینمای ایران به «هفت» می‌آید
هنر و فرهنگ

بررسی «اشک هور»؛ جوان اول سال‌های دور سینمای ایران به «هفت» می‌آید

۲۷ تیر ۱۴۰۴
اکران و نقد «دو زن» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
هنر و فرهنگ

اکران و نقد «دو زن» در سینماتک خانه هنرمندان ایران

۲۷ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − هفت =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • «مجنون» در هفته دفاع مقدس اکران می‌شود؛ پرتره‌ای از شهید زین‌الدین
  • به افتخار موسیقی‌های تمام نشدنی وطن؛ شنوندگان عزیز این صدای ایران است
  • دعوتی برای ورود به دنیای نوجوانان اوتیسم؛ اینجا صحنه جای درمان است!
  • دستور جبلی برای نمایش مقاومت رسانه؛ موزه ساختمان شیشه‌ای برپا می‌شود
  • بررسی «اشک هور»؛ جوان اول سال‌های دور سینمای ایران به «هفت» می‌آید
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.