دانش جوین
شنبه, تیر ۲۸, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

نولان در ستایش ریدلی اسکات نوشت؛ رودررو با آرزوهای تاریک ما

مهر نیوز توسط مهر نیوز
۰۲ دی ۱۴۰۳
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
نولان در ستایش ریدلی اسکات نوشت؛ رودررو با آرزوهای تاریک ما
1
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، کریستوفر نولان، کارگردان «اوپنهایمر» درباره فیلم «گلادیاتور ۲» ریدلی اسکات اظهار نظر کرد.

وی نوشت: در اولین «گلادیاتور» ریدلی اسکات، ماکسیموس از ما می‌پرسد: «اینجا خوب سرگرم نیستید؟» و ما با این حقیقت مواجه می‌شویم که در واقع با این فیلم داریم از کولوسئوم دیدن می‌کنیم. اسکات می‌داند که ما آنجا نیستیم تا با فرهنگ رومی آشنا شویم، آنجا هستیم تا آرزوهای تاریک خود را در برداشتی راحت ببینیم. او کارگردانی بسیار باتجربه‌تر از آن است که با زمان ما پیش برود، او به دنیای «گلادیاتور ۲» اجازه می‌دهد خودش صحبت کند، و یک بار دیگر به ما نشان می‌دهد که چه کسی هستیم و از ما دعوت می‌کند تا از راندن سرشار از دیوانگی لذت ببریم. چرا کوسه‌ها در کولوسئوم وجود دارند؟ چون ما آنها را می‌خواهیم و اسکات استادانه این خواست ما را پاسخ می‌دهد. وقتی او نشان می‌دهد که چگونه از بازی‌ها برای دستکاری افکار عمومی استفاده می‌شود، ما نمی‌توانیم سایه‌ خودمان را که روی شن‌ها پخش می‌شود، نبینیم.

نولان افزوده است: مانند بهترین دنباله‌هایی که انتظار زیادی برای دیدن آنها وجود دارد، «گلادیاتور۲» هم یک بازسازی و هم یک دنباله است و این گواهی بر درخشش و توانایی اسکات است که موفق شده تا بین فیلم اصلی و ضرورت توسعه آن در دنباله، به توازن برسد. یک عمر تجربه موجب می شود تا اسکات در کنترل لحن موفق باشد و با چنان صحنه‌پردازی اکشن‌ فیلمش را بالا ببرد؛ میزانسن باورنکردنی، صحنه هایی که بیش‌ازحد بر آنها تسلط داریم و آنها را دقیق مشاهده می‌کنیم که حاصل استفاده او از چند دوربین و با سبکی بسیار متفاوت با نسخه اصلی است، موجب می شود تا اکشن به طرز ماهرانه‌ای در سکانس‌ها واضح و خیره‌کننده باشد. اثر فقط برای سرگرم کردن نیست، بلکه ما را به سمت آگاهی از مضامین فیلم می‌کشاند. فیلمسازان کمی تا به حال توانسته‌اند به شکلی نامرئی در چندین سطح کار کنند. اسکات در فیلم‌هایش از «بلید رانر» تا «تلما و لوئیز» و تا «گلادیاتور ۲» از توانایی گسترده بصری هنری خود برای وضوح موضوع اصلی اش بهره می‌گیرد.

این کارگردان با تاکید افزوده است: باوجود همه موفقیت هایی که اسکات در ساخت فیلم‌هایش داشته، اما سهم وی در تکامل داستان‌گویی سینمایی هرگز به درستی مورد تایید قرار نگرفته و نوآوری‌های بصری که او و کارگردانان دیگر بریتانیا در دهه ۱۹۷۰ به سینما آوردند، اغلب به عنوان سطحی بودن رد ‌شده‌اند، اما منتقدان آن زمان این نکته را نادیده گرفتند که فیلمبرداری باشکوه و طراحی دقیق اسکات، عمق جدیدی را به زبان بصری سینما بخشیده است. صحنه‌ای که می‌تواند به ما بگوید جهان‌هایی که در این فیلم‌ها به تصویر کشیده‌ شده چه حسی دارند و نمای ابتدایی استادانه «گلادیاتور ۲» که دست پل مسکال به آرامی دانه‌های برداشت شده از گندم را تاب می دهد تا یادآور فیلم اصلی باشد، یکی از مهم‌ترین این صحنه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، کریستوفر نولان، کارگردان «اوپنهایمر» درباره فیلم «گلادیاتور ۲» ریدلی اسکات اظهار نظر کرد.

وی نوشت: در اولین «گلادیاتور» ریدلی اسکات، ماکسیموس از ما می‌پرسد: «اینجا خوب سرگرم نیستید؟» و ما با این حقیقت مواجه می‌شویم که در واقع با این فیلم داریم از کولوسئوم دیدن می‌کنیم. اسکات می‌داند که ما آنجا نیستیم تا با فرهنگ رومی آشنا شویم، آنجا هستیم تا آرزوهای تاریک خود را در برداشتی راحت ببینیم. او کارگردانی بسیار باتجربه‌تر از آن است که با زمان ما پیش برود، او به دنیای «گلادیاتور ۲» اجازه می‌دهد خودش صحبت کند، و یک بار دیگر به ما نشان می‌دهد که چه کسی هستیم و از ما دعوت می‌کند تا از راندن سرشار از دیوانگی لذت ببریم. چرا کوسه‌ها در کولوسئوم وجود دارند؟ چون ما آنها را می‌خواهیم و اسکات استادانه این خواست ما را پاسخ می‌دهد. وقتی او نشان می‌دهد که چگونه از بازی‌ها برای دستکاری افکار عمومی استفاده می‌شود، ما نمی‌توانیم سایه‌ خودمان را که روی شن‌ها پخش می‌شود، نبینیم.

نولان افزوده است: مانند بهترین دنباله‌هایی که انتظار زیادی برای دیدن آنها وجود دارد، «گلادیاتور۲» هم یک بازسازی و هم یک دنباله است و این گواهی بر درخشش و توانایی اسکات است که موفق شده تا بین فیلم اصلی و ضرورت توسعه آن در دنباله، به توازن برسد. یک عمر تجربه موجب می شود تا اسکات در کنترل لحن موفق باشد و با چنان صحنه‌پردازی اکشن‌ فیلمش را بالا ببرد؛ میزانسن باورنکردنی، صحنه هایی که بیش‌ازحد بر آنها تسلط داریم و آنها را دقیق مشاهده می‌کنیم که حاصل استفاده او از چند دوربین و با سبکی بسیار متفاوت با نسخه اصلی است، موجب می شود تا اکشن به طرز ماهرانه‌ای در سکانس‌ها واضح و خیره‌کننده باشد. اثر فقط برای سرگرم کردن نیست، بلکه ما را به سمت آگاهی از مضامین فیلم می‌کشاند. فیلمسازان کمی تا به حال توانسته‌اند به شکلی نامرئی در چندین سطح کار کنند. اسکات در فیلم‌هایش از «بلید رانر» تا «تلما و لوئیز» و تا «گلادیاتور ۲» از توانایی گسترده بصری هنری خود برای وضوح موضوع اصلی اش بهره می‌گیرد.

این کارگردان با تاکید افزوده است: باوجود همه موفقیت هایی که اسکات در ساخت فیلم‌هایش داشته، اما سهم وی در تکامل داستان‌گویی سینمایی هرگز به درستی مورد تایید قرار نگرفته و نوآوری‌های بصری که او و کارگردانان دیگر بریتانیا در دهه ۱۹۷۰ به سینما آوردند، اغلب به عنوان سطحی بودن رد ‌شده‌اند، اما منتقدان آن زمان این نکته را نادیده گرفتند که فیلمبرداری باشکوه و طراحی دقیق اسکات، عمق جدیدی را به زبان بصری سینما بخشیده است. صحنه‌ای که می‌تواند به ما بگوید جهان‌هایی که در این فیلم‌ها به تصویر کشیده‌ شده چه حسی دارند و نمای ابتدایی استادانه «گلادیاتور ۲» که دست پل مسکال به آرامی دانه‌های برداشت شده از گندم را تاب می دهد تا یادآور فیلم اصلی باشد، یکی از مهم‌ترین این صحنه‌ها است.

اخبارجدیدترین

«شب‌های روشن» افتتاح شد؛ تعزیه در قاب عکاسانه

فرهنگسازی با هنر؛ تئاتر حتی در زمان جنگ‌های جهانی هم تعطیل نشده است!

انتشار یک سه‌گانه‌ جدید؛ نگاهی نو به نسبت روان‌کاوی با سینما و تئاتر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، کریستوفر نولان، کارگردان «اوپنهایمر» درباره فیلم «گلادیاتور ۲» ریدلی اسکات اظهار نظر کرد.

وی نوشت: در اولین «گلادیاتور» ریدلی اسکات، ماکسیموس از ما می‌پرسد: «اینجا خوب سرگرم نیستید؟» و ما با این حقیقت مواجه می‌شویم که در واقع با این فیلم داریم از کولوسئوم دیدن می‌کنیم. اسکات می‌داند که ما آنجا نیستیم تا با فرهنگ رومی آشنا شویم، آنجا هستیم تا آرزوهای تاریک خود را در برداشتی راحت ببینیم. او کارگردانی بسیار باتجربه‌تر از آن است که با زمان ما پیش برود، او به دنیای «گلادیاتور ۲» اجازه می‌دهد خودش صحبت کند، و یک بار دیگر به ما نشان می‌دهد که چه کسی هستیم و از ما دعوت می‌کند تا از راندن سرشار از دیوانگی لذت ببریم. چرا کوسه‌ها در کولوسئوم وجود دارند؟ چون ما آنها را می‌خواهیم و اسکات استادانه این خواست ما را پاسخ می‌دهد. وقتی او نشان می‌دهد که چگونه از بازی‌ها برای دستکاری افکار عمومی استفاده می‌شود، ما نمی‌توانیم سایه‌ خودمان را که روی شن‌ها پخش می‌شود، نبینیم.

نولان افزوده است: مانند بهترین دنباله‌هایی که انتظار زیادی برای دیدن آنها وجود دارد، «گلادیاتور۲» هم یک بازسازی و هم یک دنباله است و این گواهی بر درخشش و توانایی اسکات است که موفق شده تا بین فیلم اصلی و ضرورت توسعه آن در دنباله، به توازن برسد. یک عمر تجربه موجب می شود تا اسکات در کنترل لحن موفق باشد و با چنان صحنه‌پردازی اکشن‌ فیلمش را بالا ببرد؛ میزانسن باورنکردنی، صحنه هایی که بیش‌ازحد بر آنها تسلط داریم و آنها را دقیق مشاهده می‌کنیم که حاصل استفاده او از چند دوربین و با سبکی بسیار متفاوت با نسخه اصلی است، موجب می شود تا اکشن به طرز ماهرانه‌ای در سکانس‌ها واضح و خیره‌کننده باشد. اثر فقط برای سرگرم کردن نیست، بلکه ما را به سمت آگاهی از مضامین فیلم می‌کشاند. فیلمسازان کمی تا به حال توانسته‌اند به شکلی نامرئی در چندین سطح کار کنند. اسکات در فیلم‌هایش از «بلید رانر» تا «تلما و لوئیز» و تا «گلادیاتور ۲» از توانایی گسترده بصری هنری خود برای وضوح موضوع اصلی اش بهره می‌گیرد.

این کارگردان با تاکید افزوده است: باوجود همه موفقیت هایی که اسکات در ساخت فیلم‌هایش داشته، اما سهم وی در تکامل داستان‌گویی سینمایی هرگز به درستی مورد تایید قرار نگرفته و نوآوری‌های بصری که او و کارگردانان دیگر بریتانیا در دهه ۱۹۷۰ به سینما آوردند، اغلب به عنوان سطحی بودن رد ‌شده‌اند، اما منتقدان آن زمان این نکته را نادیده گرفتند که فیلمبرداری باشکوه و طراحی دقیق اسکات، عمق جدیدی را به زبان بصری سینما بخشیده است. صحنه‌ای که می‌تواند به ما بگوید جهان‌هایی که در این فیلم‌ها به تصویر کشیده‌ شده چه حسی دارند و نمای ابتدایی استادانه «گلادیاتور ۲» که دست پل مسکال به آرامی دانه‌های برداشت شده از گندم را تاب می دهد تا یادآور فیلم اصلی باشد، یکی از مهم‌ترین این صحنه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، کریستوفر نولان، کارگردان «اوپنهایمر» درباره فیلم «گلادیاتور ۲» ریدلی اسکات اظهار نظر کرد.

وی نوشت: در اولین «گلادیاتور» ریدلی اسکات، ماکسیموس از ما می‌پرسد: «اینجا خوب سرگرم نیستید؟» و ما با این حقیقت مواجه می‌شویم که در واقع با این فیلم داریم از کولوسئوم دیدن می‌کنیم. اسکات می‌داند که ما آنجا نیستیم تا با فرهنگ رومی آشنا شویم، آنجا هستیم تا آرزوهای تاریک خود را در برداشتی راحت ببینیم. او کارگردانی بسیار باتجربه‌تر از آن است که با زمان ما پیش برود، او به دنیای «گلادیاتور ۲» اجازه می‌دهد خودش صحبت کند، و یک بار دیگر به ما نشان می‌دهد که چه کسی هستیم و از ما دعوت می‌کند تا از راندن سرشار از دیوانگی لذت ببریم. چرا کوسه‌ها در کولوسئوم وجود دارند؟ چون ما آنها را می‌خواهیم و اسکات استادانه این خواست ما را پاسخ می‌دهد. وقتی او نشان می‌دهد که چگونه از بازی‌ها برای دستکاری افکار عمومی استفاده می‌شود، ما نمی‌توانیم سایه‌ خودمان را که روی شن‌ها پخش می‌شود، نبینیم.

نولان افزوده است: مانند بهترین دنباله‌هایی که انتظار زیادی برای دیدن آنها وجود دارد، «گلادیاتور۲» هم یک بازسازی و هم یک دنباله است و این گواهی بر درخشش و توانایی اسکات است که موفق شده تا بین فیلم اصلی و ضرورت توسعه آن در دنباله، به توازن برسد. یک عمر تجربه موجب می شود تا اسکات در کنترل لحن موفق باشد و با چنان صحنه‌پردازی اکشن‌ فیلمش را بالا ببرد؛ میزانسن باورنکردنی، صحنه هایی که بیش‌ازحد بر آنها تسلط داریم و آنها را دقیق مشاهده می‌کنیم که حاصل استفاده او از چند دوربین و با سبکی بسیار متفاوت با نسخه اصلی است، موجب می شود تا اکشن به طرز ماهرانه‌ای در سکانس‌ها واضح و خیره‌کننده باشد. اثر فقط برای سرگرم کردن نیست، بلکه ما را به سمت آگاهی از مضامین فیلم می‌کشاند. فیلمسازان کمی تا به حال توانسته‌اند به شکلی نامرئی در چندین سطح کار کنند. اسکات در فیلم‌هایش از «بلید رانر» تا «تلما و لوئیز» و تا «گلادیاتور ۲» از توانایی گسترده بصری هنری خود برای وضوح موضوع اصلی اش بهره می‌گیرد.

این کارگردان با تاکید افزوده است: باوجود همه موفقیت هایی که اسکات در ساخت فیلم‌هایش داشته، اما سهم وی در تکامل داستان‌گویی سینمایی هرگز به درستی مورد تایید قرار نگرفته و نوآوری‌های بصری که او و کارگردانان دیگر بریتانیا در دهه ۱۹۷۰ به سینما آوردند، اغلب به عنوان سطحی بودن رد ‌شده‌اند، اما منتقدان آن زمان این نکته را نادیده گرفتند که فیلمبرداری باشکوه و طراحی دقیق اسکات، عمق جدیدی را به زبان بصری سینما بخشیده است. صحنه‌ای که می‌تواند به ما بگوید جهان‌هایی که در این فیلم‌ها به تصویر کشیده‌ شده چه حسی دارند و نمای ابتدایی استادانه «گلادیاتور ۲» که دست پل مسکال به آرامی دانه‌های برداشت شده از گندم را تاب می دهد تا یادآور فیلم اصلی باشد، یکی از مهم‌ترین این صحنه‌ها است.

پست قبلی

تاثیر خودتنظیم‌گری در افزایش مسئولیت‌پذیری سرویس‌ها

پست بعدی

اعلام برنامه‌های هفته چهارم مسابقه تئاتر صحنه‌ای جشنواره تئاتر مقاومت

مربوطه پست ها

«شب‌های روشن» افتتاح شد؛ تعزیه در قاب عکاسانه
هنر و فرهنگ

«شب‌های روشن» افتتاح شد؛ تعزیه در قاب عکاسانه

۲۸ تیر ۱۴۰۴
فرهنگسازی با هنر؛ تئاتر حتی در زمان جنگ‌های جهانی هم تعطیل نشده است!
هنر و فرهنگ

فرهنگسازی با هنر؛ تئاتر حتی در زمان جنگ‌های جهانی هم تعطیل نشده است!

۲۸ تیر ۱۴۰۴
انتشار یک سه‌گانه‌ جدید؛ نگاهی نو به نسبت روان‌کاوی با سینما و تئاتر
هنر و فرهنگ

انتشار یک سه‌گانه‌ جدید؛ نگاهی نو به نسبت روان‌کاوی با سینما و تئاتر

۲۸ تیر ۱۴۰۴
پیکر «همایون» یکشنبه در قطعه هنرمندان تشییع می‌شود
هنر و فرهنگ

پیکر «همایون» یکشنبه در قطعه هنرمندان تشییع می‌شود

۲۸ تیر ۱۴۰۴
حال‌وهوای این روزهای آلبوم‌ها در فضای مجازی؛ «تولید» در سکوت!
هنر و فرهنگ

حال‌وهوای این روزهای آلبوم‌ها در فضای مجازی؛ «تولید» در سکوت!

۲۸ تیر ۱۴۰۴
نویسنده و هنرمند تئاتر لرستان درگذشت
هنر و فرهنگ

نویسنده و هنرمند تئاتر لرستان درگذشت

۲۸ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • شغل های پردرآمد در ایران
  • «شب‌های روشن» افتتاح شد؛ تعزیه در قاب عکاسانه
  • فرهنگسازی با هنر؛ تئاتر حتی در زمان جنگ‌های جهانی هم تعطیل نشده است!
  • انتشار یک سه‌گانه‌ جدید؛ نگاهی نو به نسبت روان‌کاوی با سینما و تئاتر
  • پیکر «همایون» یکشنبه در قطعه هنرمندان تشییع می‌شود
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.