آخرین اخطار به ایرلاین‌ها: هواپیماهای اسقاطی را جمع‌آوری کنید

به گزارش اکوایران،‌ نشست تخصصی با حضور حسین پورفرزانه، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، و سعید چلندری، رئیس هیئت‌مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، در ساختمان مرکزی این شرکت برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست که با حضور معاونین و مدیران سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت شهر فرودگاهی برگزار شد، سعید چلندری به معرفی ظرفیت‌های شهر فرودگاهی و ارائه عملکرد در راستای استانداردهای ایکائو پرداخت.

یکی از موضوعات اصلی مورد بحث، استفاده از زیرساخت‌های شهر فرودگاهی برای ساخت آشیانه تعمیر و نگهداری هواپیما (MRO) با هدف ارتقای امنیت هوانوردی و توسعه صنعت هوانوردی بود.

همچنین، در خصوص جمع‌آوری هواپیماهای اسقاطی از شهر فرودگاهی اخطارهایی به ایرلاین‌ها داده شده و گفته شد که همکاری با سازمان هواپیمایی کشوری برای حل این مشکل ادامه دارد.

چلندری همچنین اشاره کرد که با توجه به ۴۰ سال از طراحی و ۲۰ سال از بهره‌برداری ترمینال یک، بازطراحی و بهسازی آن ضروری است و این فرآیند در حال پیگیری است. حسین پورفرزانه نیز بر اهمیت شهر فرودگاهی در صنعت هوانوردی تأکید کرد و اعلام کرد که سازمان هواپیمایی کشوری با تشکیل تیم‌های تخصصی، به رفع مشکلات و بهبود کیفیت خدمات در این مجموعه ادامه خواهد داد.

آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند

در حالی که کشورهای امارات، قطر و ترکیه مجموعاً بیش از هزار فروند هواپیمای فعال دارند؛ ایران تنها ۷ یا ۸ فروند هواپیمای قابل‌اتکای مسافربری دارد و باقی ناوگان کشور به شدت فرسوده است.

بر اساس گزارش‌ها، به جز ۳ هواپیمای ایرباس برجامی، ۱۳ فروند ای‌تی‌آر و برخی ایرباس‌های ۳۴۰ ماهان، بیشتر ناوگان ایران باید بازنشسته شود. این بازنشستگی به معنی «بازیافت» هواپیما است؛ به‌طوری‌که بدنه آلومینیومی آن به قطعات کوچک تقسیم و به کارخانه‌ها برای ذوب و بازسازی ارسال می‌شود.

کارشناسان حوزه هوانوردی معتقدند که تنها ۲۰ فروند هواپیمای مسافربری ایران قابلیت عملیاتی دارند که ۱۳ فروند آن‌ها به دلیل نبود قطعات زمین‌گیر شده‌اند و تنها ۷ یا ۸ فروند باقی‌مانده برای پروازهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند که خود با مشکلات جدی در تأمین قطعات روبه‌رو هستند.

به گزارش اکوایران،‌ نشست تخصصی با حضور حسین پورفرزانه، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، و سعید چلندری، رئیس هیئت‌مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، در ساختمان مرکزی این شرکت برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست که با حضور معاونین و مدیران سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت شهر فرودگاهی برگزار شد، سعید چلندری به معرفی ظرفیت‌های شهر فرودگاهی و ارائه عملکرد در راستای استانداردهای ایکائو پرداخت.

یکی از موضوعات اصلی مورد بحث، استفاده از زیرساخت‌های شهر فرودگاهی برای ساخت آشیانه تعمیر و نگهداری هواپیما (MRO) با هدف ارتقای امنیت هوانوردی و توسعه صنعت هوانوردی بود.

همچنین، در خصوص جمع‌آوری هواپیماهای اسقاطی از شهر فرودگاهی اخطارهایی به ایرلاین‌ها داده شده و گفته شد که همکاری با سازمان هواپیمایی کشوری برای حل این مشکل ادامه دارد.

چلندری همچنین اشاره کرد که با توجه به ۴۰ سال از طراحی و ۲۰ سال از بهره‌برداری ترمینال یک، بازطراحی و بهسازی آن ضروری است و این فرآیند در حال پیگیری است. حسین پورفرزانه نیز بر اهمیت شهر فرودگاهی در صنعت هوانوردی تأکید کرد و اعلام کرد که سازمان هواپیمایی کشوری با تشکیل تیم‌های تخصصی، به رفع مشکلات و بهبود کیفیت خدمات در این مجموعه ادامه خواهد داد.

آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند

در حالی که کشورهای امارات، قطر و ترکیه مجموعاً بیش از هزار فروند هواپیمای فعال دارند؛ ایران تنها ۷ یا ۸ فروند هواپیمای قابل‌اتکای مسافربری دارد و باقی ناوگان کشور به شدت فرسوده است.

بر اساس گزارش‌ها، به جز ۳ هواپیمای ایرباس برجامی، ۱۳ فروند ای‌تی‌آر و برخی ایرباس‌های ۳۴۰ ماهان، بیشتر ناوگان ایران باید بازنشسته شود. این بازنشستگی به معنی «بازیافت» هواپیما است؛ به‌طوری‌که بدنه آلومینیومی آن به قطعات کوچک تقسیم و به کارخانه‌ها برای ذوب و بازسازی ارسال می‌شود.

کارشناسان حوزه هوانوردی معتقدند که تنها ۲۰ فروند هواپیمای مسافربری ایران قابلیت عملیاتی دارند که ۱۳ فروند آن‌ها به دلیل نبود قطعات زمین‌گیر شده‌اند و تنها ۷ یا ۸ فروند باقی‌مانده برای پروازهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند که خود با مشکلات جدی در تأمین قطعات روبه‌رو هستند.

اخبارجدیدترین

به گزارش اکوایران،‌ نشست تخصصی با حضور حسین پورفرزانه، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، و سعید چلندری، رئیس هیئت‌مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، در ساختمان مرکزی این شرکت برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست که با حضور معاونین و مدیران سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت شهر فرودگاهی برگزار شد، سعید چلندری به معرفی ظرفیت‌های شهر فرودگاهی و ارائه عملکرد در راستای استانداردهای ایکائو پرداخت.

یکی از موضوعات اصلی مورد بحث، استفاده از زیرساخت‌های شهر فرودگاهی برای ساخت آشیانه تعمیر و نگهداری هواپیما (MRO) با هدف ارتقای امنیت هوانوردی و توسعه صنعت هوانوردی بود.

همچنین، در خصوص جمع‌آوری هواپیماهای اسقاطی از شهر فرودگاهی اخطارهایی به ایرلاین‌ها داده شده و گفته شد که همکاری با سازمان هواپیمایی کشوری برای حل این مشکل ادامه دارد.

چلندری همچنین اشاره کرد که با توجه به ۴۰ سال از طراحی و ۲۰ سال از بهره‌برداری ترمینال یک، بازطراحی و بهسازی آن ضروری است و این فرآیند در حال پیگیری است. حسین پورفرزانه نیز بر اهمیت شهر فرودگاهی در صنعت هوانوردی تأکید کرد و اعلام کرد که سازمان هواپیمایی کشوری با تشکیل تیم‌های تخصصی، به رفع مشکلات و بهبود کیفیت خدمات در این مجموعه ادامه خواهد داد.

آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند

در حالی که کشورهای امارات، قطر و ترکیه مجموعاً بیش از هزار فروند هواپیمای فعال دارند؛ ایران تنها ۷ یا ۸ فروند هواپیمای قابل‌اتکای مسافربری دارد و باقی ناوگان کشور به شدت فرسوده است.

بر اساس گزارش‌ها، به جز ۳ هواپیمای ایرباس برجامی، ۱۳ فروند ای‌تی‌آر و برخی ایرباس‌های ۳۴۰ ماهان، بیشتر ناوگان ایران باید بازنشسته شود. این بازنشستگی به معنی «بازیافت» هواپیما است؛ به‌طوری‌که بدنه آلومینیومی آن به قطعات کوچک تقسیم و به کارخانه‌ها برای ذوب و بازسازی ارسال می‌شود.

کارشناسان حوزه هوانوردی معتقدند که تنها ۲۰ فروند هواپیمای مسافربری ایران قابلیت عملیاتی دارند که ۱۳ فروند آن‌ها به دلیل نبود قطعات زمین‌گیر شده‌اند و تنها ۷ یا ۸ فروند باقی‌مانده برای پروازهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند که خود با مشکلات جدی در تأمین قطعات روبه‌رو هستند.

به گزارش اکوایران،‌ نشست تخصصی با حضور حسین پورفرزانه، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، و سعید چلندری، رئیس هیئت‌مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، در ساختمان مرکزی این شرکت برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست که با حضور معاونین و مدیران سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت شهر فرودگاهی برگزار شد، سعید چلندری به معرفی ظرفیت‌های شهر فرودگاهی و ارائه عملکرد در راستای استانداردهای ایکائو پرداخت.

یکی از موضوعات اصلی مورد بحث، استفاده از زیرساخت‌های شهر فرودگاهی برای ساخت آشیانه تعمیر و نگهداری هواپیما (MRO) با هدف ارتقای امنیت هوانوردی و توسعه صنعت هوانوردی بود.

همچنین، در خصوص جمع‌آوری هواپیماهای اسقاطی از شهر فرودگاهی اخطارهایی به ایرلاین‌ها داده شده و گفته شد که همکاری با سازمان هواپیمایی کشوری برای حل این مشکل ادامه دارد.

چلندری همچنین اشاره کرد که با توجه به ۴۰ سال از طراحی و ۲۰ سال از بهره‌برداری ترمینال یک، بازطراحی و بهسازی آن ضروری است و این فرآیند در حال پیگیری است. حسین پورفرزانه نیز بر اهمیت شهر فرودگاهی در صنعت هوانوردی تأکید کرد و اعلام کرد که سازمان هواپیمایی کشوری با تشکیل تیم‌های تخصصی، به رفع مشکلات و بهبود کیفیت خدمات در این مجموعه ادامه خواهد داد.

آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند

در حالی که کشورهای امارات، قطر و ترکیه مجموعاً بیش از هزار فروند هواپیمای فعال دارند؛ ایران تنها ۷ یا ۸ فروند هواپیمای قابل‌اتکای مسافربری دارد و باقی ناوگان کشور به شدت فرسوده است.

بر اساس گزارش‌ها، به جز ۳ هواپیمای ایرباس برجامی، ۱۳ فروند ای‌تی‌آر و برخی ایرباس‌های ۳۴۰ ماهان، بیشتر ناوگان ایران باید بازنشسته شود. این بازنشستگی به معنی «بازیافت» هواپیما است؛ به‌طوری‌که بدنه آلومینیومی آن به قطعات کوچک تقسیم و به کارخانه‌ها برای ذوب و بازسازی ارسال می‌شود.

کارشناسان حوزه هوانوردی معتقدند که تنها ۲۰ فروند هواپیمای مسافربری ایران قابلیت عملیاتی دارند که ۱۳ فروند آن‌ها به دلیل نبود قطعات زمین‌گیر شده‌اند و تنها ۷ یا ۸ فروند باقی‌مانده برای پروازهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند که خود با مشکلات جدی در تأمین قطعات روبه‌رو هستند.

مربوطه پست ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.