دانش جوین
یکشنبه, مرداد ۱۹, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

اما و اگرهای نظارت و ارزشیابی در سینما از زبان حبیب اسماعیلی

مهر نیوز توسط مهر نیوز
۲۰ دی ۱۴۰۳
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
اما و اگرهای نظارت و ارزشیابی در سینما از زبان حبیب اسماعیلی
1
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه سینما، موزه سینما در ادامه انتشار سلسله گفتگوهای تاریخ شفاهی خود همزمان با زادروز حبیب اسماعیلی تهیه‌کننده و بازیگر پیشکسوت سینما بخش‌هایی از گفتگوی این هنرمند را منتشر کرد.

حبیب اسماعیلی بازیگر و تهیه کننده پیشکسوت سینما گفت: من ۲۰ دی‌ سال ۱۳۲۹ در محله ایوانکی در ۴۵ کیلومتری شهر تهران به دنیا آمدم و خانواده نام حبیب را به احترام پدربزرگم برای من انتخاب کردند و پنج ساله بودم که درتهران خیابان لرزاده ساکن شدیم.

وی درباره آشنایی خود با سینما، ادامه داد: در کودکی دوران ابتدایی نمایشی در دبستان اجرا کردیم که این شروع کار و علاقه من به هنر نمایش بود و پس از آن به همراه اعضای خانواده ام و پسر دایی‌ها به سینما می‌رفتم و به تدریج نسبت به این هنر بیشتر علاقه‌مند شدم زیرا متوجه شدم مردم احساسات مختلفی را می‌توانند با تماشای فیلم‌های مختلف تجربه کنند و به نظرم سینما مدیوم بسیار اثرگذاری آمد.

اسماعیلی در پاسخ به محمدتقی فهیم درباره دلایل روی آوردنش به بازیگری بیان کرد: من در اسفند سال ۱۳۵۷ با فیلم «پرواز به سوی مینو» وارد سینما شدم و همان طور که می دانیم هیچ کس از شهرت و محبوبیت بیزار نیست اما من برای ورود به عالم بازیگری دلیل دیگری داشتم. در من علاقه‌ای صرفا به ستاره شدن در سینما و فخر فروشی از این طریق وجود نداشت.

وی درباره فعالیت‌های خود در سینمای ایران اظهار کرد: پس از انقلاب، من فیلم ۱۰ نفر از فیلم اول کارگردانانی که امروز صاحب نام هستند را تهیه کردم که نمونه آن رخشان بنی اعتماد فیلم «خارج از محدوده»، محمد علی سجادی، زنده‌یاد سیامک شایقی با فیلم «جهیزیه‌ای برای رباب» بود و با فرزین مهدی‌پور نیز «روز دیدنی» است. یادم می آید همیشه دوستان به من می‌گفتند که چرا وارد عرصه کارگردانی نمی‌شوی؟ از نظر من ارزش کارگردانی چیز دیگری است که آن را در خود نمی‌بینم.

اسماعیلی درباره کار با فیلمسازان مختلف، گفت: برای تهیه فیلم اولین چیزی غیر از نام کارگردان که برایم معنا دارد فیلمنامه است به همین دلیل همواره در دوران کاری خود تلاش کردم تا برای فیلمنامه ارزش ویژه‌ای قائل شوم.

این تهیه کننده پیشکسوت سینما درباره رابطه دولت با بخش خصوصی در سینما نیز بیان کرد: همان طور که می‌دانید دراوایل انقلاب شورای بازبینی وجود نداشت و فارابی هم نبود اما امروز شرایط متفاوت شده و وجود آنها نیاز است مخصوصا که امروز اساسنامه و قوانینی داریم که نمی‌توانیم آنها را نادیده بگیریم اما نکته و قابل توجه این است که دولت باید پشتیبان و ناظر باشد اما در تولید دخالت نکند. دولت باید سرمایه گذاری‌اش را قطع کند و بگذارد بخش خصوصی روی پای خود بایستد و فقط در فیلم‌ها و سریال‌های عظیمی که تهیه کنندگان توان مالی برای ساخت آن‌را ندارند، بسازد و ورود پیدا کند.

اسماعیلی در پایان گفت: اگر وارد کار سینما نمی شدم بسیار علاقه‌مند بودم پزشک شوم. من از سال ۱۳۴۹ که بازیگری در تئاتر را آغاز کردم همواره در این فکر بودم که برای جامعه خود عنصر مفیدی باشم و البته این مردم هستند که باید در این خصوص قضاوت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه سینما، موزه سینما در ادامه انتشار سلسله گفتگوهای تاریخ شفاهی خود همزمان با زادروز حبیب اسماعیلی تهیه‌کننده و بازیگر پیشکسوت سینما بخش‌هایی از گفتگوی این هنرمند را منتشر کرد.

حبیب اسماعیلی بازیگر و تهیه کننده پیشکسوت سینما گفت: من ۲۰ دی‌ سال ۱۳۲۹ در محله ایوانکی در ۴۵ کیلومتری شهر تهران به دنیا آمدم و خانواده نام حبیب را به احترام پدربزرگم برای من انتخاب کردند و پنج ساله بودم که درتهران خیابان لرزاده ساکن شدیم.

وی درباره آشنایی خود با سینما، ادامه داد: در کودکی دوران ابتدایی نمایشی در دبستان اجرا کردیم که این شروع کار و علاقه من به هنر نمایش بود و پس از آن به همراه اعضای خانواده ام و پسر دایی‌ها به سینما می‌رفتم و به تدریج نسبت به این هنر بیشتر علاقه‌مند شدم زیرا متوجه شدم مردم احساسات مختلفی را می‌توانند با تماشای فیلم‌های مختلف تجربه کنند و به نظرم سینما مدیوم بسیار اثرگذاری آمد.

اسماعیلی در پاسخ به محمدتقی فهیم درباره دلایل روی آوردنش به بازیگری بیان کرد: من در اسفند سال ۱۳۵۷ با فیلم «پرواز به سوی مینو» وارد سینما شدم و همان طور که می دانیم هیچ کس از شهرت و محبوبیت بیزار نیست اما من برای ورود به عالم بازیگری دلیل دیگری داشتم. در من علاقه‌ای صرفا به ستاره شدن در سینما و فخر فروشی از این طریق وجود نداشت.

وی درباره فعالیت‌های خود در سینمای ایران اظهار کرد: پس از انقلاب، من فیلم ۱۰ نفر از فیلم اول کارگردانانی که امروز صاحب نام هستند را تهیه کردم که نمونه آن رخشان بنی اعتماد فیلم «خارج از محدوده»، محمد علی سجادی، زنده‌یاد سیامک شایقی با فیلم «جهیزیه‌ای برای رباب» بود و با فرزین مهدی‌پور نیز «روز دیدنی» است. یادم می آید همیشه دوستان به من می‌گفتند که چرا وارد عرصه کارگردانی نمی‌شوی؟ از نظر من ارزش کارگردانی چیز دیگری است که آن را در خود نمی‌بینم.

اسماعیلی درباره کار با فیلمسازان مختلف، گفت: برای تهیه فیلم اولین چیزی غیر از نام کارگردان که برایم معنا دارد فیلمنامه است به همین دلیل همواره در دوران کاری خود تلاش کردم تا برای فیلمنامه ارزش ویژه‌ای قائل شوم.

این تهیه کننده پیشکسوت سینما درباره رابطه دولت با بخش خصوصی در سینما نیز بیان کرد: همان طور که می‌دانید دراوایل انقلاب شورای بازبینی وجود نداشت و فارابی هم نبود اما امروز شرایط متفاوت شده و وجود آنها نیاز است مخصوصا که امروز اساسنامه و قوانینی داریم که نمی‌توانیم آنها را نادیده بگیریم اما نکته و قابل توجه این است که دولت باید پشتیبان و ناظر باشد اما در تولید دخالت نکند. دولت باید سرمایه گذاری‌اش را قطع کند و بگذارد بخش خصوصی روی پای خود بایستد و فقط در فیلم‌ها و سریال‌های عظیمی که تهیه کنندگان توان مالی برای ساخت آن‌را ندارند، بسازد و ورود پیدا کند.

اسماعیلی در پایان گفت: اگر وارد کار سینما نمی شدم بسیار علاقه‌مند بودم پزشک شوم. من از سال ۱۳۴۹ که بازیگری در تئاتر را آغاز کردم همواره در این فکر بودم که برای جامعه خود عنصر مفیدی باشم و البته این مردم هستند که باید در این خصوص قضاوت کنند.

اخبارجدیدترین

زندگی‌نامه و آثار محمود فرشچیان؛ روایت زندگی استادبرجسته نگارگری ایران

میزبانی عمارت نوفل‌لوشاتو از سه نمایش در میانه مرداد

بیش از ۱۲ هزار نفر به تماشای نمایش‌های سالن‌های دولتی نشستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه سینما، موزه سینما در ادامه انتشار سلسله گفتگوهای تاریخ شفاهی خود همزمان با زادروز حبیب اسماعیلی تهیه‌کننده و بازیگر پیشکسوت سینما بخش‌هایی از گفتگوی این هنرمند را منتشر کرد.

حبیب اسماعیلی بازیگر و تهیه کننده پیشکسوت سینما گفت: من ۲۰ دی‌ سال ۱۳۲۹ در محله ایوانکی در ۴۵ کیلومتری شهر تهران به دنیا آمدم و خانواده نام حبیب را به احترام پدربزرگم برای من انتخاب کردند و پنج ساله بودم که درتهران خیابان لرزاده ساکن شدیم.

وی درباره آشنایی خود با سینما، ادامه داد: در کودکی دوران ابتدایی نمایشی در دبستان اجرا کردیم که این شروع کار و علاقه من به هنر نمایش بود و پس از آن به همراه اعضای خانواده ام و پسر دایی‌ها به سینما می‌رفتم و به تدریج نسبت به این هنر بیشتر علاقه‌مند شدم زیرا متوجه شدم مردم احساسات مختلفی را می‌توانند با تماشای فیلم‌های مختلف تجربه کنند و به نظرم سینما مدیوم بسیار اثرگذاری آمد.

اسماعیلی در پاسخ به محمدتقی فهیم درباره دلایل روی آوردنش به بازیگری بیان کرد: من در اسفند سال ۱۳۵۷ با فیلم «پرواز به سوی مینو» وارد سینما شدم و همان طور که می دانیم هیچ کس از شهرت و محبوبیت بیزار نیست اما من برای ورود به عالم بازیگری دلیل دیگری داشتم. در من علاقه‌ای صرفا به ستاره شدن در سینما و فخر فروشی از این طریق وجود نداشت.

وی درباره فعالیت‌های خود در سینمای ایران اظهار کرد: پس از انقلاب، من فیلم ۱۰ نفر از فیلم اول کارگردانانی که امروز صاحب نام هستند را تهیه کردم که نمونه آن رخشان بنی اعتماد فیلم «خارج از محدوده»، محمد علی سجادی، زنده‌یاد سیامک شایقی با فیلم «جهیزیه‌ای برای رباب» بود و با فرزین مهدی‌پور نیز «روز دیدنی» است. یادم می آید همیشه دوستان به من می‌گفتند که چرا وارد عرصه کارگردانی نمی‌شوی؟ از نظر من ارزش کارگردانی چیز دیگری است که آن را در خود نمی‌بینم.

اسماعیلی درباره کار با فیلمسازان مختلف، گفت: برای تهیه فیلم اولین چیزی غیر از نام کارگردان که برایم معنا دارد فیلمنامه است به همین دلیل همواره در دوران کاری خود تلاش کردم تا برای فیلمنامه ارزش ویژه‌ای قائل شوم.

این تهیه کننده پیشکسوت سینما درباره رابطه دولت با بخش خصوصی در سینما نیز بیان کرد: همان طور که می‌دانید دراوایل انقلاب شورای بازبینی وجود نداشت و فارابی هم نبود اما امروز شرایط متفاوت شده و وجود آنها نیاز است مخصوصا که امروز اساسنامه و قوانینی داریم که نمی‌توانیم آنها را نادیده بگیریم اما نکته و قابل توجه این است که دولت باید پشتیبان و ناظر باشد اما در تولید دخالت نکند. دولت باید سرمایه گذاری‌اش را قطع کند و بگذارد بخش خصوصی روی پای خود بایستد و فقط در فیلم‌ها و سریال‌های عظیمی که تهیه کنندگان توان مالی برای ساخت آن‌را ندارند، بسازد و ورود پیدا کند.

اسماعیلی در پایان گفت: اگر وارد کار سینما نمی شدم بسیار علاقه‌مند بودم پزشک شوم. من از سال ۱۳۴۹ که بازیگری در تئاتر را آغاز کردم همواره در این فکر بودم که برای جامعه خود عنصر مفیدی باشم و البته این مردم هستند که باید در این خصوص قضاوت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه سینما، موزه سینما در ادامه انتشار سلسله گفتگوهای تاریخ شفاهی خود همزمان با زادروز حبیب اسماعیلی تهیه‌کننده و بازیگر پیشکسوت سینما بخش‌هایی از گفتگوی این هنرمند را منتشر کرد.

حبیب اسماعیلی بازیگر و تهیه کننده پیشکسوت سینما گفت: من ۲۰ دی‌ سال ۱۳۲۹ در محله ایوانکی در ۴۵ کیلومتری شهر تهران به دنیا آمدم و خانواده نام حبیب را به احترام پدربزرگم برای من انتخاب کردند و پنج ساله بودم که درتهران خیابان لرزاده ساکن شدیم.

وی درباره آشنایی خود با سینما، ادامه داد: در کودکی دوران ابتدایی نمایشی در دبستان اجرا کردیم که این شروع کار و علاقه من به هنر نمایش بود و پس از آن به همراه اعضای خانواده ام و پسر دایی‌ها به سینما می‌رفتم و به تدریج نسبت به این هنر بیشتر علاقه‌مند شدم زیرا متوجه شدم مردم احساسات مختلفی را می‌توانند با تماشای فیلم‌های مختلف تجربه کنند و به نظرم سینما مدیوم بسیار اثرگذاری آمد.

اسماعیلی در پاسخ به محمدتقی فهیم درباره دلایل روی آوردنش به بازیگری بیان کرد: من در اسفند سال ۱۳۵۷ با فیلم «پرواز به سوی مینو» وارد سینما شدم و همان طور که می دانیم هیچ کس از شهرت و محبوبیت بیزار نیست اما من برای ورود به عالم بازیگری دلیل دیگری داشتم. در من علاقه‌ای صرفا به ستاره شدن در سینما و فخر فروشی از این طریق وجود نداشت.

وی درباره فعالیت‌های خود در سینمای ایران اظهار کرد: پس از انقلاب، من فیلم ۱۰ نفر از فیلم اول کارگردانانی که امروز صاحب نام هستند را تهیه کردم که نمونه آن رخشان بنی اعتماد فیلم «خارج از محدوده»، محمد علی سجادی، زنده‌یاد سیامک شایقی با فیلم «جهیزیه‌ای برای رباب» بود و با فرزین مهدی‌پور نیز «روز دیدنی» است. یادم می آید همیشه دوستان به من می‌گفتند که چرا وارد عرصه کارگردانی نمی‌شوی؟ از نظر من ارزش کارگردانی چیز دیگری است که آن را در خود نمی‌بینم.

اسماعیلی درباره کار با فیلمسازان مختلف، گفت: برای تهیه فیلم اولین چیزی غیر از نام کارگردان که برایم معنا دارد فیلمنامه است به همین دلیل همواره در دوران کاری خود تلاش کردم تا برای فیلمنامه ارزش ویژه‌ای قائل شوم.

این تهیه کننده پیشکسوت سینما درباره رابطه دولت با بخش خصوصی در سینما نیز بیان کرد: همان طور که می‌دانید دراوایل انقلاب شورای بازبینی وجود نداشت و فارابی هم نبود اما امروز شرایط متفاوت شده و وجود آنها نیاز است مخصوصا که امروز اساسنامه و قوانینی داریم که نمی‌توانیم آنها را نادیده بگیریم اما نکته و قابل توجه این است که دولت باید پشتیبان و ناظر باشد اما در تولید دخالت نکند. دولت باید سرمایه گذاری‌اش را قطع کند و بگذارد بخش خصوصی روی پای خود بایستد و فقط در فیلم‌ها و سریال‌های عظیمی که تهیه کنندگان توان مالی برای ساخت آن‌را ندارند، بسازد و ورود پیدا کند.

اسماعیلی در پایان گفت: اگر وارد کار سینما نمی شدم بسیار علاقه‌مند بودم پزشک شوم. من از سال ۱۳۴۹ که بازیگری در تئاتر را آغاز کردم همواره در این فکر بودم که برای جامعه خود عنصر مفیدی باشم و البته این مردم هستند که باید در این خصوص قضاوت کنند.

پست قبلی

اجرای نمایش «استثناء و قاعده» در سنندج

پست بعدی

اما و اگرهای نظارت و ارزشیابی در سینما از زبان حبیب اسماعیلی

مربوطه پست ها

زندگی‌نامه و آثار محمود فرشچیان؛ روایت زندگی استادبرجسته نگارگری ایران
هنر و فرهنگ

زندگی‌نامه و آثار محمود فرشچیان؛ روایت زندگی استادبرجسته نگارگری ایران

۱۹ مرداد ۱۴۰۴
میزبانی عمارت نوفل‌لوشاتو از سه نمایش در میانه مرداد
هنر و فرهنگ

میزبانی عمارت نوفل‌لوشاتو از سه نمایش در میانه مرداد

۱۹ مرداد ۱۴۰۴
بیش از ۱۲ هزار نفر به تماشای نمایش‌های سالن‌های دولتی نشستند
هنر و فرهنگ

بیش از ۱۲ هزار نفر به تماشای نمایش‌های سالن‌های دولتی نشستند

۱۹ مرداد ۱۴۰۴
مدیرکل تجسمی ماجرای «سیته» را رد کرد؛ آیین‌نامه جدید را پذیرفتیم
هنر و فرهنگ

مدیرکل تجسمی ماجرای «سیته» را رد کرد؛ آیین‌نامه جدید را پذیرفتیم

۱۹ مرداد ۱۴۰۴
بررسی آثار موسیقایی «محسن چاوشی» در شماره جدید خیمه
هنر و فرهنگ

بررسی آثار موسیقایی «محسن چاوشی» در شماره جدید خیمه

۱۹ مرداد ۱۴۰۴
پیام‌های تسلیتی برای درگذشت محمود فرشچیان
هنر و فرهنگ

پیام‌های تسلیتی برای درگذشت محمود فرشچیان

۱۹ مرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • زندگی‌نامه و آثار محمود فرشچیان؛ روایت زندگی استادبرجسته نگارگری ایران
  • میزبانی عمارت نوفل‌لوشاتو از سه نمایش در میانه مرداد
  • بیش از ۱۲ هزار نفر به تماشای نمایش‌های سالن‌های دولتی نشستند
  • مدیرکل تجسمی ماجرای «سیته» را رد کرد؛ آیین‌نامه جدید را پذیرفتیم
  • بررسی آثار موسیقایی «محسن چاوشی» در شماره جدید خیمه
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری
  • سنگ قبر

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.