پنجشنبه, مرداد ۳۰, ۱۴۰۴
دانش جوین
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • ورود
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

سیمای حجازی‌فر به نشست «ناتور دشت» نرسید؛ صدایش چرا!

مهر نیوز توسط مهر نیوز
۱۷ بهمن ۱۴۰۳
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
A A
سیمای حجازی‌فر به نشست «ناتور دشت» نرسید؛ صدایش چرا!
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری فیلم «ناتوردشت» با حضور سید محمدرضا خردمندان نویسنده و کارگردان، مهدی فرجی تهیه کننده، شبنم قربانی، سید علی صالحی، میر سعید مولویان بازیگران، مرتضی غفوری مدیر فیلمبرداری، حمید نجفی‌راد تدوینگر، حامد ثابت آهنگساز امروز ۱۷ بهمن در برج میلاد برگزار شد.

اجرای این نشست را فرزاد حسنی عهده‌دار بود.

عذرخواهی کارگردان برای قطعی فیلم هنگام اکران

محمدرضا خردمندان در ابتدای نشست، بیان کرد: در مورد قطع ناگهانی فیلم در موقع اکران بسیار متاسفم که در یکی از مهم‌ترین جاهای فیلم که احساسات مخاطب برانگیخته شده بود، فیلم قطع شد.

سفر فیلمنامه از کافه‌ها تا پرده سینما

وی در ادامه، افزود: ما تقریباً شبانه روز روی فیلمنامه کار کردیم و در کافه‌ها جلسات خود را برگزار می‌کردیم.

«ناتوردشت»؛ الهام و نه اقتباس

وی در پاسخ به پرسشی دیگر درباب نزدیکی روایت اثر با رمان دیوید سالینجر و عدم ذکر اقتباس در تیتراژ، تصریح کرد: واقعا موضوع، موضوع اقتباس نیست اما ما از این اثر استفاده‌هایی در فیلمنامه کردیم و کلمه ناتور دشت برای اولین بار در شعری از سعدی در بوستان ذکر شده است و ناتور دشت معنای محیط بان را تلقی می‌کند؛ لازم است به تحلیل جالب میر سعید مولویان اشاره کنم که او هر ۲ کاراکتر اصلی این اثر را محیط بان و یا همان ناتور دشت می‌دانست و این رمان جزوه ۱۰ اثر ادبی مورد علاقه در زندگی من است.

از مهدی فرجی در مورد زمان پیش‌تولید فیلم پرسیده شد، که وی عنوان کرد: پیش تولید فیلم ما باتوجه به بازنویسی‌های چندین و چند باره حدود ۴ ماه زمان برد و باتوجه به ساخته شدن اکثر لوکیشن ها زمان طولانی صرف شد تا به نیازهای خود برسیم و تولید و فیلمبرداری هم حدود ۲ ماه طول کشید.

۳۰ سال فاصله تا جشنواره فیلم فجر

سید علی صالحی از حضور خود در این اثر، گفت: خیلی خوشحالم که بعد از ۳۰ سال کار حرفه‌ای در جشنواره حضور پیدا کردم؛ موهایم سفید شد و بالاخره به جشنواره رسیدم. من در حال بستن قرارداد با پروژه دیگری بودم که آقای فرجی با من تماس گرفتند و خواستند که پیش از بستن قرارداد با پروژه دیگر به دفتر ایشان بروم و بعد از ۱۰ دقیقه صحبت در دفتر در مورد این پروژه، کار را پذیرفتم. از چالش‌های بسیار جذاب این اثر، پدر بودن کاراکتر من و ارادت این شخصیت به امام رضا (ع) بود، من نقش خود را تا جایی که ممکن بود زندگی کردم؛ در اجرای این نقش من با امام رضا (ع) بستم. از طراح گریم این اثر محمود دهقانی بسیار ممنونم که با حوصله بسیار، همراه با من در خلق هرچه بهتر این کاراکتر در فیلم «ناتوردشت» بودند.

آیهان تنها در یک نقطه می‌شکند

در ادامه میرسعید مولویان در مورد نقش خود، گفت: در ابتدا عذرخواهی می کنم بابت عدم حضورم در نشست خبری پارسال، زیرا من از جمعیت مقداری ترس دارم و صدای شاتر های دوربین مرا مقداری اذیت می‌کند، جایزه طبیعتاً برای من اولویت نیست اما مانند تمامی بازیگران علاقه‌مند به کسب جایزه هستم و امیدوارم فیلم به حق خود برسد.

مولویان در پاسخ به پرسشی دیگر در مورد کاراکتر خود در این فیلم، گفت: شخصیت آیهان، شخصیتی است که در ۹۹ درصد فیلم هیچ احساسی به هیچ چیز ندارد و تنها یک نقطه از فیلم است که با برون‌ریزی از این شخصیت طرف هستیم، در ساخت قبل و بعد لحظه‌ای که مخاطب به بَدمن بودن این شخصیت می‌رسد نمی‌دانم که چقدر موفق بودیم، اما اگر در ایجاد همذات‌پنداری این شخصیت در مخاطب موفق نبودم به حساب ضعف من بگذارید.

شبنم قربانی درباره تجربه حضور خود در این پروژه، عنوان کرد: بسیار از این حضور خوشحال هستم و باعث افتخار من بود.

حذف موسیقی ترکمنی انتخابی برای حفظ فضای روایت

از آهنگساز پروژه سینمایی «ناتور دشت» در مورد عدم استفاده از موسیقی ترکمنی در این فیلم، بیان کرد: در پیش تولید، بسیار در مورد ساخت موسیقی‌ ترکمنی صحبت کردیم، اما بعد تصمیم گرفتیم که بنا نیست الزاما طبق این سبک موسیقی در این اثر پیش برویم.

حمید نجفی‌راد در پاسخ به پرسشی در مورد طولانی بودن اثر، گفت: من و تیم تولید خیلی اعتقادی به طولانی بودن اثر نداریم. من از همه تیم «ناتوردشت» ممنونم زیرا همه ما کنار هم دیگر در این پروژه زندگی کردیم.

سیمای حجازی‌فر به فجر نرسید؛ صدایش چرا!

هادی حجازی‌فر در پیامی صوتی برای نرسیدن به این نشست خبری از تمامی حضار عذرخواهی و از حضور خود در این پروژه ابراز خوشحالی کرد.

شاید برای شما جالب باشد

گزارش یک خداحافظی موسیقایی؛ در کنسرت «نامیرا» چه گذشت؟

«چابک‌سوار» در نیمه‌نهایی جشنواره کره‌ای

«استاد لولو» به بوتیک هنر ایران می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری فیلم «ناتوردشت» با حضور سید محمدرضا خردمندان نویسنده و کارگردان، مهدی فرجی تهیه کننده، شبنم قربانی، سید علی صالحی، میر سعید مولویان بازیگران، مرتضی غفوری مدیر فیلمبرداری، حمید نجفی‌راد تدوینگر، حامد ثابت آهنگساز امروز ۱۷ بهمن در برج میلاد برگزار شد.

اجرای این نشست را فرزاد حسنی عهده‌دار بود.

عذرخواهی کارگردان برای قطعی فیلم هنگام اکران

محمدرضا خردمندان در ابتدای نشست، بیان کرد: در مورد قطع ناگهانی فیلم در موقع اکران بسیار متاسفم که در یکی از مهم‌ترین جاهای فیلم که احساسات مخاطب برانگیخته شده بود، فیلم قطع شد.

سفر فیلمنامه از کافه‌ها تا پرده سینما

وی در ادامه، افزود: ما تقریباً شبانه روز روی فیلمنامه کار کردیم و در کافه‌ها جلسات خود را برگزار می‌کردیم.

«ناتوردشت»؛ الهام و نه اقتباس

وی در پاسخ به پرسشی دیگر درباب نزدیکی روایت اثر با رمان دیوید سالینجر و عدم ذکر اقتباس در تیتراژ، تصریح کرد: واقعا موضوع، موضوع اقتباس نیست اما ما از این اثر استفاده‌هایی در فیلمنامه کردیم و کلمه ناتور دشت برای اولین بار در شعری از سعدی در بوستان ذکر شده است و ناتور دشت معنای محیط بان را تلقی می‌کند؛ لازم است به تحلیل جالب میر سعید مولویان اشاره کنم که او هر ۲ کاراکتر اصلی این اثر را محیط بان و یا همان ناتور دشت می‌دانست و این رمان جزوه ۱۰ اثر ادبی مورد علاقه در زندگی من است.

از مهدی فرجی در مورد زمان پیش‌تولید فیلم پرسیده شد، که وی عنوان کرد: پیش تولید فیلم ما باتوجه به بازنویسی‌های چندین و چند باره حدود ۴ ماه زمان برد و باتوجه به ساخته شدن اکثر لوکیشن ها زمان طولانی صرف شد تا به نیازهای خود برسیم و تولید و فیلمبرداری هم حدود ۲ ماه طول کشید.

۳۰ سال فاصله تا جشنواره فیلم فجر

سید علی صالحی از حضور خود در این اثر، گفت: خیلی خوشحالم که بعد از ۳۰ سال کار حرفه‌ای در جشنواره حضور پیدا کردم؛ موهایم سفید شد و بالاخره به جشنواره رسیدم. من در حال بستن قرارداد با پروژه دیگری بودم که آقای فرجی با من تماس گرفتند و خواستند که پیش از بستن قرارداد با پروژه دیگر به دفتر ایشان بروم و بعد از ۱۰ دقیقه صحبت در دفتر در مورد این پروژه، کار را پذیرفتم. از چالش‌های بسیار جذاب این اثر، پدر بودن کاراکتر من و ارادت این شخصیت به امام رضا (ع) بود، من نقش خود را تا جایی که ممکن بود زندگی کردم؛ در اجرای این نقش من با امام رضا (ع) بستم. از طراح گریم این اثر محمود دهقانی بسیار ممنونم که با حوصله بسیار، همراه با من در خلق هرچه بهتر این کاراکتر در فیلم «ناتوردشت» بودند.

آیهان تنها در یک نقطه می‌شکند

در ادامه میرسعید مولویان در مورد نقش خود، گفت: در ابتدا عذرخواهی می کنم بابت عدم حضورم در نشست خبری پارسال، زیرا من از جمعیت مقداری ترس دارم و صدای شاتر های دوربین مرا مقداری اذیت می‌کند، جایزه طبیعتاً برای من اولویت نیست اما مانند تمامی بازیگران علاقه‌مند به کسب جایزه هستم و امیدوارم فیلم به حق خود برسد.

مولویان در پاسخ به پرسشی دیگر در مورد کاراکتر خود در این فیلم، گفت: شخصیت آیهان، شخصیتی است که در ۹۹ درصد فیلم هیچ احساسی به هیچ چیز ندارد و تنها یک نقطه از فیلم است که با برون‌ریزی از این شخصیت طرف هستیم، در ساخت قبل و بعد لحظه‌ای که مخاطب به بَدمن بودن این شخصیت می‌رسد نمی‌دانم که چقدر موفق بودیم، اما اگر در ایجاد همذات‌پنداری این شخصیت در مخاطب موفق نبودم به حساب ضعف من بگذارید.

شبنم قربانی درباره تجربه حضور خود در این پروژه، عنوان کرد: بسیار از این حضور خوشحال هستم و باعث افتخار من بود.

حذف موسیقی ترکمنی انتخابی برای حفظ فضای روایت

از آهنگساز پروژه سینمایی «ناتور دشت» در مورد عدم استفاده از موسیقی ترکمنی در این فیلم، بیان کرد: در پیش تولید، بسیار در مورد ساخت موسیقی‌ ترکمنی صحبت کردیم، اما بعد تصمیم گرفتیم که بنا نیست الزاما طبق این سبک موسیقی در این اثر پیش برویم.

حمید نجفی‌راد در پاسخ به پرسشی در مورد طولانی بودن اثر، گفت: من و تیم تولید خیلی اعتقادی به طولانی بودن اثر نداریم. من از همه تیم «ناتوردشت» ممنونم زیرا همه ما کنار هم دیگر در این پروژه زندگی کردیم.

سیمای حجازی‌فر به فجر نرسید؛ صدایش چرا!

هادی حجازی‌فر در پیامی صوتی برای نرسیدن به این نشست خبری از تمامی حضار عذرخواهی و از حضور خود در این پروژه ابراز خوشحالی کرد.

پست قبلی

پخش «قرارگاه» با موضوع پیشرانی تاریخ‌ساز زنان در فجر انقلاب

پست بعدی

«داستان خانه» به گالری محیطی خانه هنرمندان رسید

پست بعدی
«داستان خانه» به گالری محیطی خانه هنرمندان رسید

«داستان خانه» به گالری محیطی خانه هنرمندان رسید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 16 =

5 × 2 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • آغاز محدودیت‌های ترافیکی از فردا در جاده‌های شمال
  • ادارات لرستان چهارشنبه ۲۹ مرداد تعطیل شد
  • هر دو باند تونل توحید امشب مسدود می‌شود
  • المپیادی‌ها از «سربازی» معاف نیستند
  • گزارش یک خداحافظی موسیقایی؛ در کنسرت «نامیرا» چه گذشت؟
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری
  • سنگ قبر
  • خرید کتاب زبا انگلیسی – قیمت کتاب زبان انگلیسی با تخفیف – کتاب آموزشی زبان انگلیسی

تمامی حقوق برای دانش جوین محفوظ بوده و کپی از آن پیگرد قانونی خواهد داشت

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمامی حقوق برای دانش جوین محفوظ بوده و کپی از آن پیگرد قانونی خواهد داشت