دانش جوین
سه شنبه, تیر ۱۷, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

نشست خبری «ماریا»؛ تقابل سنت و مدرنیته همراه با بیان ویژگی‌های قوم بلوچ

مهر نیوز توسط مهر نیوز
۱۹ بهمن ۱۴۰۳
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
نشست خبری «ماریا»؛ تقابل سنت و مدرنیته همراه با بیان ویژگی‌های قوم بلوچ
6
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری فیلم «ماریا» با حضور مهدی اصغری ازغدی کارگردان، علی لدنی تهیه کننده، مهشید خدادادی، کامیاب گرانمایه، صادق سهرابی بازیگران، داوود ملک حسینی مدیر فیلمبرداری،الناز عبادالهی تدوینگر، امید اکبری طراح صحنه برگزار شد.

اجرای این نشست را سونیا پوریامین عهده‌دار بود.

«ماریا»؛ حاصل کار یک گروه جوان

کارگردان این فیلم در ابتدای نشست، گفت: این فیلم وقتی شروع شد ۲۶ سال داشتم و فیلم دوست‌داشتنی برای من است زیرا ۷۰ درصد عوامل این فیلم جوانانی هستند که مانند من سن کمی دارند، این پروژه ثمره یک تیم جوان است.

تقابل سنت و مدرنیته؛ بازنمایی فرهنگ غنی قوم بلوچ

علی لدنی، پس از کارگردان این اثر سینمایی، عنوان کرد: خیلی خوشحالم که امسال در جشنواره فیلم‌های خوبی را شاهد بودیم. امیدوارم که سینمای اجتماعی موقعیت خود را مجدداً در سینما ایران به دست آورد و از دست اندرکاران جشنواره نیز ممنونم که واقعا بار سنگینی را به دوش دارند. امیدوارم در سال آینده در بستری مناسب از آقای فریدون جیرانی تقدیر شود. سعی کردیم که در این فیلم تقابل سنت و مدرنیته را نشان دهیم و بیانگر فرهنگ غنی قوم بلوچ باشیم.

آگاهی از بازار کساد فیلم های اجتماعی؛ عجله در فیلمی صبور؟

ازغدی در پاسخ به پرسشی با موضوع فرایند شکل‌گیری فیلمنامه و کندی روایت، عنوان کرد: ما آگاه بودیم که بازار فیلم‌های اجتماعی در ایران بازار مناسبی نیست. ما این فیلم را با دورنمای بین‌الملل تولید کردیم. در مورد کندی روایت لازم است بگویم که گمان می‌کنم احساس کندی روایت از صبر کم ما می‌آید، به عبارت بهتر صبر ما کم شده است؛ در فیلمی که شما را به صبر دعوت می‌کند من نمی‌توانم از صبوری خودداری کنم و لازم است بگویم که این نسخه که در کاخ جشنواره اکران شد نسخه بین‌الملل است و قطعا نسخه‌های دیگری برای اکران عمومی در نظر گرفته شده است.

فرانسوی‌ها روایت را کند ندانستند!

عبادالهی در باب کندی روایت، افزود: من این فیلم را با مخاطب‌های خارج از کشور هم دیدم و نظرات متناقضی با این موضوع دریافت کردم. دوستان فرانسوی به کندی روایت اشاره نداشتند و ما اگر ریتم را تندتر از این نسخه می‌کردیم ممکن بود مخاطبان خارج از کشور احساسات مورد نظر ما در فیلمنامه را دریافت نمی‌کردند. نسخه اکران عمومی هم نهایتاً ۵-۶ دقیقه کوتاه‌تر از این نسخه خواهد بود.

درباب گنگی رابطه ماریا و فرهاد

از کارگردان این فیلم سینمایی در مورد گنگ بودن رابطه دو کاراکتر ماریا و فرهاد پرسیده شد که وی تأکید کرد: اگر روایت فیلم را مجدداً یادآوری کنیم متوجه خواهیم شد که فرهاد می‌کوشد تا کاراکتر پریسا را به ماریا شبیه کند و این احتمال ممکن می‌شود که فرهاد و ماریا در گذشته نگاه عاشقانه‌ای نسبت به هم داشتند.

کارگردان فیلم «ماریا» در پاسخ به پرسشی در باب شکل گیری ایده اولیه اثر، افزود: این روایت در ابتدا از یک ماجرای مستند درباب بازی دختر بازیگری در نقش یک روسپی در یک فیلم کوتاه به وجود آمد که پس از پخش این فیلم خانواده این دختر نسبت به او واکنش خشن و دردناکی داشتند که این جرقه ایده اولیه برای من بود.

پس از کارگردان، کامیاب گرانمایه از فرایند انتخاب این نقش، گفت و توضیح داد: روند انتخاب من از شاگردی آقای اصغری ازغدی آغاز شد، روزی ایشان با من تماس گرفتند و موضوع این فیلمنامه مطرح شد تا به روز فیلمبرداری رسیدیم و پس از کلی تمرین به این خروجی رسیدیم. تجربه حضور کنار بازیگران حرفه‌ای فوق‌العاده بود.

خدادادی پس گرانمایه به تجربه حضور خود اشاره کرد و گفت: من اولین پروژه تصویری خود را در «ماریا» تجربه کردم و برای من از یک نظر خوش‌شانسی بسیار بزرگی بود که بتوانم در کنار بازیگران حرفه‌ای حضور پیدا کنم و از آنها یاد بگیرم و از منظری دیگر چالش‌ برانگیز بود که پیوسته باید خود را به یک گروه حرفه‌ای می‌رساندم.

سنت‌های دست و پاگیر هم‌چنان ادامه دارد!

صادق سهرابی در ادامه درباره تجربه حضور و ویژگی‌های قوم بلوچ، عنوان کرد: تجربه بسیار ارزشمندی برای من بود و در کنار یک گروه حرفه‌ای آموختم و لذت بردم. در مورد قوم بلوچ باید بگویم که هنوز در برخی از قسمت‌های این استان سنت‌های دست و پا گیر وجود دارد و برای مثال همچنان مادر نمادی از سوختن و ساختن است.

یکی از اصحاب رسانه از میانه جمعیت کارگردانی فیلم را افتضاح تلقی کرد و اعتبار این اثر را وابسته به حضور صابر ابر و پانته‌آ پناهی‌ها دانست.

مواظب قلم زدن خود باشیم

وی درباره این نظر کوبنده، عنوان کرد: از اصحاب رسانه خواهشمندم که مواظب باشید چگونه قلم می‌زنید؛ همه ما سلایقی داریم و نمی‌توانیم تنها از سر بی‌صبری نظر خود را بیان کنیم. کاش مواظب باشیم که چگونه قلم می‌زنیم، بسیاری از فیلمسازهای بزرگ از نقدهای تند و بی‌رحمانه کشور را ترک کردند. قرار نیست رسانه الزاما جنجال برانگیز باشد و از تمامی اصحاب رسانه و سینما دوستان دعوت می‌کنم که اگر نقدی و نظری دارید در دفتر کاری‌ام میزبان تک تک شما عزیزان هستم.

در انتهای جلسه داوود ملک حسینی عنوان کرد: کاش اگر نقدی می‌کنیم جلسه را ترک نکنیم زیرا که نقد اگر سازنده باشد بسیار مفید خواهد بود و ما همه در تمامی آثارمان در حال مشق کردن هستیم و امیدواریم که روزی نظر دوستی که فیلم را نپسندید جلب کنیم‌.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری فیلم «ماریا» با حضور مهدی اصغری ازغدی کارگردان، علی لدنی تهیه کننده، مهشید خدادادی، کامیاب گرانمایه، صادق سهرابی بازیگران، داوود ملک حسینی مدیر فیلمبرداری،الناز عبادالهی تدوینگر، امید اکبری طراح صحنه برگزار شد.

اجرای این نشست را سونیا پوریامین عهده‌دار بود.

«ماریا»؛ حاصل کار یک گروه جوان

کارگردان این فیلم در ابتدای نشست، گفت: این فیلم وقتی شروع شد ۲۶ سال داشتم و فیلم دوست‌داشتنی برای من است زیرا ۷۰ درصد عوامل این فیلم جوانانی هستند که مانند من سن کمی دارند، این پروژه ثمره یک تیم جوان است.

تقابل سنت و مدرنیته؛ بازنمایی فرهنگ غنی قوم بلوچ

علی لدنی، پس از کارگردان این اثر سینمایی، عنوان کرد: خیلی خوشحالم که امسال در جشنواره فیلم‌های خوبی را شاهد بودیم. امیدوارم که سینمای اجتماعی موقعیت خود را مجدداً در سینما ایران به دست آورد و از دست اندرکاران جشنواره نیز ممنونم که واقعا بار سنگینی را به دوش دارند. امیدوارم در سال آینده در بستری مناسب از آقای فریدون جیرانی تقدیر شود. سعی کردیم که در این فیلم تقابل سنت و مدرنیته را نشان دهیم و بیانگر فرهنگ غنی قوم بلوچ باشیم.

آگاهی از بازار کساد فیلم های اجتماعی؛ عجله در فیلمی صبور؟

ازغدی در پاسخ به پرسشی با موضوع فرایند شکل‌گیری فیلمنامه و کندی روایت، عنوان کرد: ما آگاه بودیم که بازار فیلم‌های اجتماعی در ایران بازار مناسبی نیست. ما این فیلم را با دورنمای بین‌الملل تولید کردیم. در مورد کندی روایت لازم است بگویم که گمان می‌کنم احساس کندی روایت از صبر کم ما می‌آید، به عبارت بهتر صبر ما کم شده است؛ در فیلمی که شما را به صبر دعوت می‌کند من نمی‌توانم از صبوری خودداری کنم و لازم است بگویم که این نسخه که در کاخ جشنواره اکران شد نسخه بین‌الملل است و قطعا نسخه‌های دیگری برای اکران عمومی در نظر گرفته شده است.

فرانسوی‌ها روایت را کند ندانستند!

عبادالهی در باب کندی روایت، افزود: من این فیلم را با مخاطب‌های خارج از کشور هم دیدم و نظرات متناقضی با این موضوع دریافت کردم. دوستان فرانسوی به کندی روایت اشاره نداشتند و ما اگر ریتم را تندتر از این نسخه می‌کردیم ممکن بود مخاطبان خارج از کشور احساسات مورد نظر ما در فیلمنامه را دریافت نمی‌کردند. نسخه اکران عمومی هم نهایتاً ۵-۶ دقیقه کوتاه‌تر از این نسخه خواهد بود.

درباب گنگی رابطه ماریا و فرهاد

از کارگردان این فیلم سینمایی در مورد گنگ بودن رابطه دو کاراکتر ماریا و فرهاد پرسیده شد که وی تأکید کرد: اگر روایت فیلم را مجدداً یادآوری کنیم متوجه خواهیم شد که فرهاد می‌کوشد تا کاراکتر پریسا را به ماریا شبیه کند و این احتمال ممکن می‌شود که فرهاد و ماریا در گذشته نگاه عاشقانه‌ای نسبت به هم داشتند.

کارگردان فیلم «ماریا» در پاسخ به پرسشی در باب شکل گیری ایده اولیه اثر، افزود: این روایت در ابتدا از یک ماجرای مستند درباب بازی دختر بازیگری در نقش یک روسپی در یک فیلم کوتاه به وجود آمد که پس از پخش این فیلم خانواده این دختر نسبت به او واکنش خشن و دردناکی داشتند که این جرقه ایده اولیه برای من بود.

پس از کارگردان، کامیاب گرانمایه از فرایند انتخاب این نقش، گفت و توضیح داد: روند انتخاب من از شاگردی آقای اصغری ازغدی آغاز شد، روزی ایشان با من تماس گرفتند و موضوع این فیلمنامه مطرح شد تا به روز فیلمبرداری رسیدیم و پس از کلی تمرین به این خروجی رسیدیم. تجربه حضور کنار بازیگران حرفه‌ای فوق‌العاده بود.

خدادادی پس گرانمایه به تجربه حضور خود اشاره کرد و گفت: من اولین پروژه تصویری خود را در «ماریا» تجربه کردم و برای من از یک نظر خوش‌شانسی بسیار بزرگی بود که بتوانم در کنار بازیگران حرفه‌ای حضور پیدا کنم و از آنها یاد بگیرم و از منظری دیگر چالش‌ برانگیز بود که پیوسته باید خود را به یک گروه حرفه‌ای می‌رساندم.

سنت‌های دست و پاگیر هم‌چنان ادامه دارد!

صادق سهرابی در ادامه درباره تجربه حضور و ویژگی‌های قوم بلوچ، عنوان کرد: تجربه بسیار ارزشمندی برای من بود و در کنار یک گروه حرفه‌ای آموختم و لذت بردم. در مورد قوم بلوچ باید بگویم که هنوز در برخی از قسمت‌های این استان سنت‌های دست و پا گیر وجود دارد و برای مثال همچنان مادر نمادی از سوختن و ساختن است.

یکی از اصحاب رسانه از میانه جمعیت کارگردانی فیلم را افتضاح تلقی کرد و اعتبار این اثر را وابسته به حضور صابر ابر و پانته‌آ پناهی‌ها دانست.

مواظب قلم زدن خود باشیم

وی درباره این نظر کوبنده، عنوان کرد: از اصحاب رسانه خواهشمندم که مواظب باشید چگونه قلم می‌زنید؛ همه ما سلایقی داریم و نمی‌توانیم تنها از سر بی‌صبری نظر خود را بیان کنیم. کاش مواظب باشیم که چگونه قلم می‌زنیم، بسیاری از فیلمسازهای بزرگ از نقدهای تند و بی‌رحمانه کشور را ترک کردند. قرار نیست رسانه الزاما جنجال برانگیز باشد و از تمامی اصحاب رسانه و سینما دوستان دعوت می‌کنم که اگر نقدی و نظری دارید در دفتر کاری‌ام میزبان تک تک شما عزیزان هستم.

در انتهای جلسه داوود ملک حسینی عنوان کرد: کاش اگر نقدی می‌کنیم جلسه را ترک نکنیم زیرا که نقد اگر سازنده باشد بسیار مفید خواهد بود و ما همه در تمامی آثارمان در حال مشق کردن هستیم و امیدواریم که روزی نظر دوستی که فیلم را نپسندید جلب کنیم‌.

اخبارجدیدترین

تهیه‌کننده آمریکایی: ترامپ دیکتاتور و نوچه‌هایش را بیرون می‌کنیم

۲۰ سخنرانی عاشورایی در ایران‌صدا؛ «با کاروان محرم» همراه شوید

امضای تفاهم‌نامه میان موزه سینما و انجمن صنفی عکاسان سینما

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری فیلم «ماریا» با حضور مهدی اصغری ازغدی کارگردان، علی لدنی تهیه کننده، مهشید خدادادی، کامیاب گرانمایه، صادق سهرابی بازیگران، داوود ملک حسینی مدیر فیلمبرداری،الناز عبادالهی تدوینگر، امید اکبری طراح صحنه برگزار شد.

اجرای این نشست را سونیا پوریامین عهده‌دار بود.

«ماریا»؛ حاصل کار یک گروه جوان

کارگردان این فیلم در ابتدای نشست، گفت: این فیلم وقتی شروع شد ۲۶ سال داشتم و فیلم دوست‌داشتنی برای من است زیرا ۷۰ درصد عوامل این فیلم جوانانی هستند که مانند من سن کمی دارند، این پروژه ثمره یک تیم جوان است.

تقابل سنت و مدرنیته؛ بازنمایی فرهنگ غنی قوم بلوچ

علی لدنی، پس از کارگردان این اثر سینمایی، عنوان کرد: خیلی خوشحالم که امسال در جشنواره فیلم‌های خوبی را شاهد بودیم. امیدوارم که سینمای اجتماعی موقعیت خود را مجدداً در سینما ایران به دست آورد و از دست اندرکاران جشنواره نیز ممنونم که واقعا بار سنگینی را به دوش دارند. امیدوارم در سال آینده در بستری مناسب از آقای فریدون جیرانی تقدیر شود. سعی کردیم که در این فیلم تقابل سنت و مدرنیته را نشان دهیم و بیانگر فرهنگ غنی قوم بلوچ باشیم.

آگاهی از بازار کساد فیلم های اجتماعی؛ عجله در فیلمی صبور؟

ازغدی در پاسخ به پرسشی با موضوع فرایند شکل‌گیری فیلمنامه و کندی روایت، عنوان کرد: ما آگاه بودیم که بازار فیلم‌های اجتماعی در ایران بازار مناسبی نیست. ما این فیلم را با دورنمای بین‌الملل تولید کردیم. در مورد کندی روایت لازم است بگویم که گمان می‌کنم احساس کندی روایت از صبر کم ما می‌آید، به عبارت بهتر صبر ما کم شده است؛ در فیلمی که شما را به صبر دعوت می‌کند من نمی‌توانم از صبوری خودداری کنم و لازم است بگویم که این نسخه که در کاخ جشنواره اکران شد نسخه بین‌الملل است و قطعا نسخه‌های دیگری برای اکران عمومی در نظر گرفته شده است.

فرانسوی‌ها روایت را کند ندانستند!

عبادالهی در باب کندی روایت، افزود: من این فیلم را با مخاطب‌های خارج از کشور هم دیدم و نظرات متناقضی با این موضوع دریافت کردم. دوستان فرانسوی به کندی روایت اشاره نداشتند و ما اگر ریتم را تندتر از این نسخه می‌کردیم ممکن بود مخاطبان خارج از کشور احساسات مورد نظر ما در فیلمنامه را دریافت نمی‌کردند. نسخه اکران عمومی هم نهایتاً ۵-۶ دقیقه کوتاه‌تر از این نسخه خواهد بود.

درباب گنگی رابطه ماریا و فرهاد

از کارگردان این فیلم سینمایی در مورد گنگ بودن رابطه دو کاراکتر ماریا و فرهاد پرسیده شد که وی تأکید کرد: اگر روایت فیلم را مجدداً یادآوری کنیم متوجه خواهیم شد که فرهاد می‌کوشد تا کاراکتر پریسا را به ماریا شبیه کند و این احتمال ممکن می‌شود که فرهاد و ماریا در گذشته نگاه عاشقانه‌ای نسبت به هم داشتند.

کارگردان فیلم «ماریا» در پاسخ به پرسشی در باب شکل گیری ایده اولیه اثر، افزود: این روایت در ابتدا از یک ماجرای مستند درباب بازی دختر بازیگری در نقش یک روسپی در یک فیلم کوتاه به وجود آمد که پس از پخش این فیلم خانواده این دختر نسبت به او واکنش خشن و دردناکی داشتند که این جرقه ایده اولیه برای من بود.

پس از کارگردان، کامیاب گرانمایه از فرایند انتخاب این نقش، گفت و توضیح داد: روند انتخاب من از شاگردی آقای اصغری ازغدی آغاز شد، روزی ایشان با من تماس گرفتند و موضوع این فیلمنامه مطرح شد تا به روز فیلمبرداری رسیدیم و پس از کلی تمرین به این خروجی رسیدیم. تجربه حضور کنار بازیگران حرفه‌ای فوق‌العاده بود.

خدادادی پس گرانمایه به تجربه حضور خود اشاره کرد و گفت: من اولین پروژه تصویری خود را در «ماریا» تجربه کردم و برای من از یک نظر خوش‌شانسی بسیار بزرگی بود که بتوانم در کنار بازیگران حرفه‌ای حضور پیدا کنم و از آنها یاد بگیرم و از منظری دیگر چالش‌ برانگیز بود که پیوسته باید خود را به یک گروه حرفه‌ای می‌رساندم.

سنت‌های دست و پاگیر هم‌چنان ادامه دارد!

صادق سهرابی در ادامه درباره تجربه حضور و ویژگی‌های قوم بلوچ، عنوان کرد: تجربه بسیار ارزشمندی برای من بود و در کنار یک گروه حرفه‌ای آموختم و لذت بردم. در مورد قوم بلوچ باید بگویم که هنوز در برخی از قسمت‌های این استان سنت‌های دست و پا گیر وجود دارد و برای مثال همچنان مادر نمادی از سوختن و ساختن است.

یکی از اصحاب رسانه از میانه جمعیت کارگردانی فیلم را افتضاح تلقی کرد و اعتبار این اثر را وابسته به حضور صابر ابر و پانته‌آ پناهی‌ها دانست.

مواظب قلم زدن خود باشیم

وی درباره این نظر کوبنده، عنوان کرد: از اصحاب رسانه خواهشمندم که مواظب باشید چگونه قلم می‌زنید؛ همه ما سلایقی داریم و نمی‌توانیم تنها از سر بی‌صبری نظر خود را بیان کنیم. کاش مواظب باشیم که چگونه قلم می‌زنیم، بسیاری از فیلمسازهای بزرگ از نقدهای تند و بی‌رحمانه کشور را ترک کردند. قرار نیست رسانه الزاما جنجال برانگیز باشد و از تمامی اصحاب رسانه و سینما دوستان دعوت می‌کنم که اگر نقدی و نظری دارید در دفتر کاری‌ام میزبان تک تک شما عزیزان هستم.

در انتهای جلسه داوود ملک حسینی عنوان کرد: کاش اگر نقدی می‌کنیم جلسه را ترک نکنیم زیرا که نقد اگر سازنده باشد بسیار مفید خواهد بود و ما همه در تمامی آثارمان در حال مشق کردن هستیم و امیدواریم که روزی نظر دوستی که فیلم را نپسندید جلب کنیم‌.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری فیلم «ماریا» با حضور مهدی اصغری ازغدی کارگردان، علی لدنی تهیه کننده، مهشید خدادادی، کامیاب گرانمایه، صادق سهرابی بازیگران، داوود ملک حسینی مدیر فیلمبرداری،الناز عبادالهی تدوینگر، امید اکبری طراح صحنه برگزار شد.

اجرای این نشست را سونیا پوریامین عهده‌دار بود.

«ماریا»؛ حاصل کار یک گروه جوان

کارگردان این فیلم در ابتدای نشست، گفت: این فیلم وقتی شروع شد ۲۶ سال داشتم و فیلم دوست‌داشتنی برای من است زیرا ۷۰ درصد عوامل این فیلم جوانانی هستند که مانند من سن کمی دارند، این پروژه ثمره یک تیم جوان است.

تقابل سنت و مدرنیته؛ بازنمایی فرهنگ غنی قوم بلوچ

علی لدنی، پس از کارگردان این اثر سینمایی، عنوان کرد: خیلی خوشحالم که امسال در جشنواره فیلم‌های خوبی را شاهد بودیم. امیدوارم که سینمای اجتماعی موقعیت خود را مجدداً در سینما ایران به دست آورد و از دست اندرکاران جشنواره نیز ممنونم که واقعا بار سنگینی را به دوش دارند. امیدوارم در سال آینده در بستری مناسب از آقای فریدون جیرانی تقدیر شود. سعی کردیم که در این فیلم تقابل سنت و مدرنیته را نشان دهیم و بیانگر فرهنگ غنی قوم بلوچ باشیم.

آگاهی از بازار کساد فیلم های اجتماعی؛ عجله در فیلمی صبور؟

ازغدی در پاسخ به پرسشی با موضوع فرایند شکل‌گیری فیلمنامه و کندی روایت، عنوان کرد: ما آگاه بودیم که بازار فیلم‌های اجتماعی در ایران بازار مناسبی نیست. ما این فیلم را با دورنمای بین‌الملل تولید کردیم. در مورد کندی روایت لازم است بگویم که گمان می‌کنم احساس کندی روایت از صبر کم ما می‌آید، به عبارت بهتر صبر ما کم شده است؛ در فیلمی که شما را به صبر دعوت می‌کند من نمی‌توانم از صبوری خودداری کنم و لازم است بگویم که این نسخه که در کاخ جشنواره اکران شد نسخه بین‌الملل است و قطعا نسخه‌های دیگری برای اکران عمومی در نظر گرفته شده است.

فرانسوی‌ها روایت را کند ندانستند!

عبادالهی در باب کندی روایت، افزود: من این فیلم را با مخاطب‌های خارج از کشور هم دیدم و نظرات متناقضی با این موضوع دریافت کردم. دوستان فرانسوی به کندی روایت اشاره نداشتند و ما اگر ریتم را تندتر از این نسخه می‌کردیم ممکن بود مخاطبان خارج از کشور احساسات مورد نظر ما در فیلمنامه را دریافت نمی‌کردند. نسخه اکران عمومی هم نهایتاً ۵-۶ دقیقه کوتاه‌تر از این نسخه خواهد بود.

درباب گنگی رابطه ماریا و فرهاد

از کارگردان این فیلم سینمایی در مورد گنگ بودن رابطه دو کاراکتر ماریا و فرهاد پرسیده شد که وی تأکید کرد: اگر روایت فیلم را مجدداً یادآوری کنیم متوجه خواهیم شد که فرهاد می‌کوشد تا کاراکتر پریسا را به ماریا شبیه کند و این احتمال ممکن می‌شود که فرهاد و ماریا در گذشته نگاه عاشقانه‌ای نسبت به هم داشتند.

کارگردان فیلم «ماریا» در پاسخ به پرسشی در باب شکل گیری ایده اولیه اثر، افزود: این روایت در ابتدا از یک ماجرای مستند درباب بازی دختر بازیگری در نقش یک روسپی در یک فیلم کوتاه به وجود آمد که پس از پخش این فیلم خانواده این دختر نسبت به او واکنش خشن و دردناکی داشتند که این جرقه ایده اولیه برای من بود.

پس از کارگردان، کامیاب گرانمایه از فرایند انتخاب این نقش، گفت و توضیح داد: روند انتخاب من از شاگردی آقای اصغری ازغدی آغاز شد، روزی ایشان با من تماس گرفتند و موضوع این فیلمنامه مطرح شد تا به روز فیلمبرداری رسیدیم و پس از کلی تمرین به این خروجی رسیدیم. تجربه حضور کنار بازیگران حرفه‌ای فوق‌العاده بود.

خدادادی پس گرانمایه به تجربه حضور خود اشاره کرد و گفت: من اولین پروژه تصویری خود را در «ماریا» تجربه کردم و برای من از یک نظر خوش‌شانسی بسیار بزرگی بود که بتوانم در کنار بازیگران حرفه‌ای حضور پیدا کنم و از آنها یاد بگیرم و از منظری دیگر چالش‌ برانگیز بود که پیوسته باید خود را به یک گروه حرفه‌ای می‌رساندم.

سنت‌های دست و پاگیر هم‌چنان ادامه دارد!

صادق سهرابی در ادامه درباره تجربه حضور و ویژگی‌های قوم بلوچ، عنوان کرد: تجربه بسیار ارزشمندی برای من بود و در کنار یک گروه حرفه‌ای آموختم و لذت بردم. در مورد قوم بلوچ باید بگویم که هنوز در برخی از قسمت‌های این استان سنت‌های دست و پا گیر وجود دارد و برای مثال همچنان مادر نمادی از سوختن و ساختن است.

یکی از اصحاب رسانه از میانه جمعیت کارگردانی فیلم را افتضاح تلقی کرد و اعتبار این اثر را وابسته به حضور صابر ابر و پانته‌آ پناهی‌ها دانست.

مواظب قلم زدن خود باشیم

وی درباره این نظر کوبنده، عنوان کرد: از اصحاب رسانه خواهشمندم که مواظب باشید چگونه قلم می‌زنید؛ همه ما سلایقی داریم و نمی‌توانیم تنها از سر بی‌صبری نظر خود را بیان کنیم. کاش مواظب باشیم که چگونه قلم می‌زنیم، بسیاری از فیلمسازهای بزرگ از نقدهای تند و بی‌رحمانه کشور را ترک کردند. قرار نیست رسانه الزاما جنجال برانگیز باشد و از تمامی اصحاب رسانه و سینما دوستان دعوت می‌کنم که اگر نقدی و نظری دارید در دفتر کاری‌ام میزبان تک تک شما عزیزان هستم.

در انتهای جلسه داوود ملک حسینی عنوان کرد: کاش اگر نقدی می‌کنیم جلسه را ترک نکنیم زیرا که نقد اگر سازنده باشد بسیار مفید خواهد بود و ما همه در تمامی آثارمان در حال مشق کردن هستیم و امیدواریم که روزی نظر دوستی که فیلم را نپسندید جلب کنیم‌.

پست قبلی

اکران فیلم «اسفند» در اهواز با حضور عوامل فیلم

پست بعدی

ارزش سهام Take-Two به بالاترین حد در تاریخ شرکت رسید

مربوطه پست ها

تهیه‌کننده آمریکایی: ترامپ دیکتاتور و نوچه‌هایش را بیرون می‌کنیم
هنر و فرهنگ

تهیه‌کننده آمریکایی: ترامپ دیکتاتور و نوچه‌هایش را بیرون می‌کنیم

۱۷ تیر ۱۴۰۴
۲۰ سخنرانی عاشورایی در ایران‌صدا؛ «با کاروان محرم» همراه شوید
هنر و فرهنگ

۲۰ سخنرانی عاشورایی در ایران‌صدا؛ «با کاروان محرم» همراه شوید

۱۷ تیر ۱۴۰۴
امضای تفاهم‌نامه میان موزه سینما و انجمن صنفی عکاسان سینما
هنر و فرهنگ

امضای تفاهم‌نامه میان موزه سینما و انجمن صنفی عکاسان سینما

۱۷ تیر ۱۴۰۴
۲۷ تیر آخرین مهلت ثبت‌نام در هجدهمین رویداد موسیقی جوان
هنر و فرهنگ

۲۷ تیر آخرین مهلت ثبت‌نام در هجدهمین رویداد موسیقی جوان

۱۷ تیر ۱۴۰۴
«قوی‌دل» به اکران آنلاین آمد
هنر و فرهنگ

«قوی‌دل» به اکران آنلاین آمد

۱۷ تیر ۱۴۰۴
درگذشت تعزیه‌خوان پیشکسوت و نویسنده «نانوشته‌های تعزیه»
هنر و فرهنگ

درگذشت تعزیه‌خوان پیشکسوت و نویسنده «نانوشته‌های تعزیه»

۱۷ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • تهیه‌کننده آمریکایی: ترامپ دیکتاتور و نوچه‌هایش را بیرون می‌کنیم
  • ۲۰ سخنرانی عاشورایی در ایران‌صدا؛ «با کاروان محرم» همراه شوید
  • امضای تفاهم‌نامه میان موزه سینما و انجمن صنفی عکاسان سینما
  • ۲۷ تیر آخرین مهلت ثبت‌نام در هجدهمین رویداد موسیقی جوان
  • «قوی‌دل» به اکران آنلاین آمد
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.