دانش جوین
دوشنبه, تیر ۱۶, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

«افسانه سپهر» روایتی تازه از داستان‌های کهن پارسی؛ با شرایط ایده‌آل فاصله داریم

مهر نیوز توسط مهر نیوز
۲۳ بهمن ۱۴۰۳
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
«افسانه سپهر» روایتی تازه از داستان‌های کهن پارسی؛ با شرایط ایده‌آل فاصله داریم
3
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

معین کریمی مدیر پروژه انیمیشن «افسانه سپهر» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ویژگی این انیمیشن گفت: ما به دنبال یک قصه و داستان ایرانی برای روایت بودیم اما ترجیح دادیم که به سراغ کلیشه‌های مرسوم از داستان‌های کهن پارسی همانند رستم، ضحاک و … نرویم زیرا تا به امروز به این موضوعات زیاد پرداخته شده بود لذا به سراغ داستانی رفتیم که خودمان آن را خلق کنیم اما ریشه‌ها و مبناهایی از این مرز و بوم و از این خاک داشته باشد تا همه مخاطبان به‌خصوص کودکان را بیشتر با آنچه در گذشته بوده است، آشنا کند. علاوه بر این در تلاش بودیم تا بتوانیم بخشی از اتمسفر و فضایی را به تصویر بکشیم که کمتر دیده شده و روایتی تازه دارد.

وی ادامه داد: در کنار همه این موارد، برای آنکه انیمیشن برای مخاطبان امروز ایران ملموس‌تر باشد از یک شخصیت به اسم بابو که یوزپلنگ کوچکی است، استفاده کردیم که به عنوان یک نماد اصلی از ایران شناخته شود تا اینکه بخواهیم تصویری کلی از جامعه بسازیم. در طول این مسیر قطعاً چالش‌هایی نیز داشتیم؛ شاید مهم‌ترینش برای بنده این بود که هر لحظه باید در همه زمینه‌های تکنیکی فنی و هنری خود را به‌روز نگه می‌داشتم و مجدد همه خطاها را اصلاح می‌کردم. همچنین در روند تولید یک انیمیشن سینمایی که اصولاً بین ۲۰ تا ۲۴ ماه زمان می‌برد، همکاری تیمی و نگهداری از یک تیم انسانی در یک بازه و یک مدت زمان طولانی و همچنین در عین حال نگه داشتن کیفیت از ابتدا تا انتها و در نتیجه یک دست بودن آن، قطعاً دشوار است و باید مدام مانیتور شده و مراقبت شود تا در نهایت آن را حفظ کرد.

«افسانه سپهر» روایتی تازه از داستان‌های کهن پارسی؛ با شرایط ایده‌آل فاصله داریم

این هنرمند عنوان کرد: قطعاً در فرآیند طولانی تولید یک انیمیشن سینمایی فیلمنامه ممکن است تغییراتی در جهت اصلاح و بهبود در مرحله استوری‌برد، رندرینگ، تدوین و … داشته باشد؛ آنچه ما در نسخه نهایی «افسانه سپهر» داشتیم تغییرات شگرفی نسبت به فیلمنامه ابتدایی نداشت زیرا از ابتدا در بحث پیش تولید بسیاری از این اتفاقات رخ داده بود و نهایت تغییرات شاید در حد اضافه شدن یا کم شدن چند پلان و دیالوگ بود.

وی درباره انتخاب صداپیشگان انیمیشن توضیح داد: درباره انتخاب صداپیشگان قطعاً سپهر ترابی به عنوان مدیر دوبلاژ این پروژه بهتر است توضیح دهد اما ما یک اصل داشتیم که جنس صدا، کیفیت صدا و تناسب صدا با کاراکتر برایمان بسیار مهم‌تر از مواردی همانند استفاده از بازیگران شاخص و چهره بود. در نهایت نیز این امر منجر به ترکیبی از همه این موضوعات شد و ما توانستیم از اساتید قدیمی دوبله ایران و بازیگران و صداپیشگان جوان استفاده کنیم. اصل بر متناسب بودن صدا و کاراکتر بود، حالا صدا می‌توانست صدای بازیگر باشد یا صدای استاد دوبله یا هر فردی که در این حوزه فعالیت می‌کند.

کریمی درباره حضور در جشنواره چهل و سوم فجر گفت: قطعاً مایه مباهات و خوشحالی است که برای دومین سال پیاپی در جشنواره فیلم فجر حضور داریم، سال گذاشته با انیمیشن «شمشیر و اندوه» و امسال با انیمیشن «افسانه سپهر» در این رویداد شرکت داشتیم. جشنواره فیلم فجر با عنوان ویترین فرهنگی آثار هنری تولید شده در یک سال اخیر می‌تواند یک نگاه به همه فعالان در این عرصه بدهد چه به تهیه کنندگان و سینماگران و چه تماشاگران و منتقدان که با چه چیزی در یک سال آینده روبه‌رو خواهند شد. قطعاً در حوزه انیمیشن نیز این اتفاق رخ خواهد داد و با توجه به نگاهی که به انیمیشن وجود دارد و فرصت‌های محدودی که وجود دارد شاید برگزاری یک جشنواره در سال امکان دیده شدن بسیاری را برای ما فراهم کند و به عوامل این روحیه و انگیزه را بدهد که در جشنواره‌های بزرگ‌تر بین المللی اثر خود را ارائه دهند.

«افسانه سپهر» روایتی تازه از داستان‌های کهن پارسی؛ با شرایط ایده‌آل فاصله داریم

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته اتفاقاتی در حوزه انیمیشن رخ داده که اعتماد بیشتری را به خود جلب کرده تا علاوه بر دیده شدن انیمیشن، اثر نیز پرفروش باشد و گیشه داشته باشد. انیمیشن می‌تواند علاوه بر ایران در بازارهای بین المللی نیز موفقیت داشته باشد همانطور که تا به امروز داشته است. اثر پیشین ما در ۳۰ جشنواره بین المللی حضور پیدا کرد و بیش از ۲۰ جایزه کسب کرد بنابراین فرصت در حوزه انیمیشن وجود دارد اما همچنان جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده است تا بتواند از برخی فیلم‌های سینمایی درحال اکران بیشتر بفروشد و مخاطب بیشتری را جذب کند. ارائه این فضا به انیمیشن علاوه بر منفعت اقتصادی دارای منفعت هنری است تا ما بتوانیم آثاری را خلق کنیم که قابل رقابت با آثار بین المللی باشند. فضا اندکی بهتر شده اما بر این باورم با شرایط ایده‌آل فاصله داریم.

این هنرمند در پایان عنوان کرد: شاید مهمترین موضوعی که من را به انیمیشن «افسانه سپهر» گره زد این است که کاراکتری را بسازیم که قهرمان بودنش را از ابزارآلات پیچیده و دست نیافتنی نمی‌گیرد بلکه از پشتکار، انگیزه، عشق و … می‌گیرید و از یک حیوان، دوست می‌سازد و همزیستی مسالمت آمیز بین انسان و حیوان شکل می‌گیرد.

انیمیشن «افسانه سپهر» به کارگردانی عماد رحمانی و مهرداد محرابی در چهل و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

معین کریمی مدیر پروژه انیمیشن «افسانه سپهر» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ویژگی این انیمیشن گفت: ما به دنبال یک قصه و داستان ایرانی برای روایت بودیم اما ترجیح دادیم که به سراغ کلیشه‌های مرسوم از داستان‌های کهن پارسی همانند رستم، ضحاک و … نرویم زیرا تا به امروز به این موضوعات زیاد پرداخته شده بود لذا به سراغ داستانی رفتیم که خودمان آن را خلق کنیم اما ریشه‌ها و مبناهایی از این مرز و بوم و از این خاک داشته باشد تا همه مخاطبان به‌خصوص کودکان را بیشتر با آنچه در گذشته بوده است، آشنا کند. علاوه بر این در تلاش بودیم تا بتوانیم بخشی از اتمسفر و فضایی را به تصویر بکشیم که کمتر دیده شده و روایتی تازه دارد.

وی ادامه داد: در کنار همه این موارد، برای آنکه انیمیشن برای مخاطبان امروز ایران ملموس‌تر باشد از یک شخصیت به اسم بابو که یوزپلنگ کوچکی است، استفاده کردیم که به عنوان یک نماد اصلی از ایران شناخته شود تا اینکه بخواهیم تصویری کلی از جامعه بسازیم. در طول این مسیر قطعاً چالش‌هایی نیز داشتیم؛ شاید مهم‌ترینش برای بنده این بود که هر لحظه باید در همه زمینه‌های تکنیکی فنی و هنری خود را به‌روز نگه می‌داشتم و مجدد همه خطاها را اصلاح می‌کردم. همچنین در روند تولید یک انیمیشن سینمایی که اصولاً بین ۲۰ تا ۲۴ ماه زمان می‌برد، همکاری تیمی و نگهداری از یک تیم انسانی در یک بازه و یک مدت زمان طولانی و همچنین در عین حال نگه داشتن کیفیت از ابتدا تا انتها و در نتیجه یک دست بودن آن، قطعاً دشوار است و باید مدام مانیتور شده و مراقبت شود تا در نهایت آن را حفظ کرد.

«افسانه سپهر» روایتی تازه از داستان‌های کهن پارسی؛ با شرایط ایده‌آل فاصله داریم

این هنرمند عنوان کرد: قطعاً در فرآیند طولانی تولید یک انیمیشن سینمایی فیلمنامه ممکن است تغییراتی در جهت اصلاح و بهبود در مرحله استوری‌برد، رندرینگ، تدوین و … داشته باشد؛ آنچه ما در نسخه نهایی «افسانه سپهر» داشتیم تغییرات شگرفی نسبت به فیلمنامه ابتدایی نداشت زیرا از ابتدا در بحث پیش تولید بسیاری از این اتفاقات رخ داده بود و نهایت تغییرات شاید در حد اضافه شدن یا کم شدن چند پلان و دیالوگ بود.

وی درباره انتخاب صداپیشگان انیمیشن توضیح داد: درباره انتخاب صداپیشگان قطعاً سپهر ترابی به عنوان مدیر دوبلاژ این پروژه بهتر است توضیح دهد اما ما یک اصل داشتیم که جنس صدا، کیفیت صدا و تناسب صدا با کاراکتر برایمان بسیار مهم‌تر از مواردی همانند استفاده از بازیگران شاخص و چهره بود. در نهایت نیز این امر منجر به ترکیبی از همه این موضوعات شد و ما توانستیم از اساتید قدیمی دوبله ایران و بازیگران و صداپیشگان جوان استفاده کنیم. اصل بر متناسب بودن صدا و کاراکتر بود، حالا صدا می‌توانست صدای بازیگر باشد یا صدای استاد دوبله یا هر فردی که در این حوزه فعالیت می‌کند.

کریمی درباره حضور در جشنواره چهل و سوم فجر گفت: قطعاً مایه مباهات و خوشحالی است که برای دومین سال پیاپی در جشنواره فیلم فجر حضور داریم، سال گذاشته با انیمیشن «شمشیر و اندوه» و امسال با انیمیشن «افسانه سپهر» در این رویداد شرکت داشتیم. جشنواره فیلم فجر با عنوان ویترین فرهنگی آثار هنری تولید شده در یک سال اخیر می‌تواند یک نگاه به همه فعالان در این عرصه بدهد چه به تهیه کنندگان و سینماگران و چه تماشاگران و منتقدان که با چه چیزی در یک سال آینده روبه‌رو خواهند شد. قطعاً در حوزه انیمیشن نیز این اتفاق رخ خواهد داد و با توجه به نگاهی که به انیمیشن وجود دارد و فرصت‌های محدودی که وجود دارد شاید برگزاری یک جشنواره در سال امکان دیده شدن بسیاری را برای ما فراهم کند و به عوامل این روحیه و انگیزه را بدهد که در جشنواره‌های بزرگ‌تر بین المللی اثر خود را ارائه دهند.

«افسانه سپهر» روایتی تازه از داستان‌های کهن پارسی؛ با شرایط ایده‌آل فاصله داریم

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته اتفاقاتی در حوزه انیمیشن رخ داده که اعتماد بیشتری را به خود جلب کرده تا علاوه بر دیده شدن انیمیشن، اثر نیز پرفروش باشد و گیشه داشته باشد. انیمیشن می‌تواند علاوه بر ایران در بازارهای بین المللی نیز موفقیت داشته باشد همانطور که تا به امروز داشته است. اثر پیشین ما در ۳۰ جشنواره بین المللی حضور پیدا کرد و بیش از ۲۰ جایزه کسب کرد بنابراین فرصت در حوزه انیمیشن وجود دارد اما همچنان جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده است تا بتواند از برخی فیلم‌های سینمایی درحال اکران بیشتر بفروشد و مخاطب بیشتری را جذب کند. ارائه این فضا به انیمیشن علاوه بر منفعت اقتصادی دارای منفعت هنری است تا ما بتوانیم آثاری را خلق کنیم که قابل رقابت با آثار بین المللی باشند. فضا اندکی بهتر شده اما بر این باورم با شرایط ایده‌آل فاصله داریم.

این هنرمند در پایان عنوان کرد: شاید مهمترین موضوعی که من را به انیمیشن «افسانه سپهر» گره زد این است که کاراکتری را بسازیم که قهرمان بودنش را از ابزارآلات پیچیده و دست نیافتنی نمی‌گیرد بلکه از پشتکار، انگیزه، عشق و … می‌گیرید و از یک حیوان، دوست می‌سازد و همزیستی مسالمت آمیز بین انسان و حیوان شکل می‌گیرد.

انیمیشن «افسانه سپهر» به کارگردانی عماد رحمانی و مهرداد محرابی در چهل و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

اخبارجدیدترین

تاکید بر تحقیر دشمن با سلاح هنر؛ هنرمند باید شعار را هم زیبا اجرا کند

ادامه «خیمه هنر» در دهه دوم محرم با اجرای اپرای «عاشورا»

کودکی که راه امام حسین (ع) را جستجو می‌کند؛ عاشورا یک آزمون هرروزه است

معین کریمی مدیر پروژه انیمیشن «افسانه سپهر» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ویژگی این انیمیشن گفت: ما به دنبال یک قصه و داستان ایرانی برای روایت بودیم اما ترجیح دادیم که به سراغ کلیشه‌های مرسوم از داستان‌های کهن پارسی همانند رستم، ضحاک و … نرویم زیرا تا به امروز به این موضوعات زیاد پرداخته شده بود لذا به سراغ داستانی رفتیم که خودمان آن را خلق کنیم اما ریشه‌ها و مبناهایی از این مرز و بوم و از این خاک داشته باشد تا همه مخاطبان به‌خصوص کودکان را بیشتر با آنچه در گذشته بوده است، آشنا کند. علاوه بر این در تلاش بودیم تا بتوانیم بخشی از اتمسفر و فضایی را به تصویر بکشیم که کمتر دیده شده و روایتی تازه دارد.

وی ادامه داد: در کنار همه این موارد، برای آنکه انیمیشن برای مخاطبان امروز ایران ملموس‌تر باشد از یک شخصیت به اسم بابو که یوزپلنگ کوچکی است، استفاده کردیم که به عنوان یک نماد اصلی از ایران شناخته شود تا اینکه بخواهیم تصویری کلی از جامعه بسازیم. در طول این مسیر قطعاً چالش‌هایی نیز داشتیم؛ شاید مهم‌ترینش برای بنده این بود که هر لحظه باید در همه زمینه‌های تکنیکی فنی و هنری خود را به‌روز نگه می‌داشتم و مجدد همه خطاها را اصلاح می‌کردم. همچنین در روند تولید یک انیمیشن سینمایی که اصولاً بین ۲۰ تا ۲۴ ماه زمان می‌برد، همکاری تیمی و نگهداری از یک تیم انسانی در یک بازه و یک مدت زمان طولانی و همچنین در عین حال نگه داشتن کیفیت از ابتدا تا انتها و در نتیجه یک دست بودن آن، قطعاً دشوار است و باید مدام مانیتور شده و مراقبت شود تا در نهایت آن را حفظ کرد.

«افسانه سپهر» روایتی تازه از داستان‌های کهن پارسی؛ با شرایط ایده‌آل فاصله داریم

این هنرمند عنوان کرد: قطعاً در فرآیند طولانی تولید یک انیمیشن سینمایی فیلمنامه ممکن است تغییراتی در جهت اصلاح و بهبود در مرحله استوری‌برد، رندرینگ، تدوین و … داشته باشد؛ آنچه ما در نسخه نهایی «افسانه سپهر» داشتیم تغییرات شگرفی نسبت به فیلمنامه ابتدایی نداشت زیرا از ابتدا در بحث پیش تولید بسیاری از این اتفاقات رخ داده بود و نهایت تغییرات شاید در حد اضافه شدن یا کم شدن چند پلان و دیالوگ بود.

وی درباره انتخاب صداپیشگان انیمیشن توضیح داد: درباره انتخاب صداپیشگان قطعاً سپهر ترابی به عنوان مدیر دوبلاژ این پروژه بهتر است توضیح دهد اما ما یک اصل داشتیم که جنس صدا، کیفیت صدا و تناسب صدا با کاراکتر برایمان بسیار مهم‌تر از مواردی همانند استفاده از بازیگران شاخص و چهره بود. در نهایت نیز این امر منجر به ترکیبی از همه این موضوعات شد و ما توانستیم از اساتید قدیمی دوبله ایران و بازیگران و صداپیشگان جوان استفاده کنیم. اصل بر متناسب بودن صدا و کاراکتر بود، حالا صدا می‌توانست صدای بازیگر باشد یا صدای استاد دوبله یا هر فردی که در این حوزه فعالیت می‌کند.

کریمی درباره حضور در جشنواره چهل و سوم فجر گفت: قطعاً مایه مباهات و خوشحالی است که برای دومین سال پیاپی در جشنواره فیلم فجر حضور داریم، سال گذاشته با انیمیشن «شمشیر و اندوه» و امسال با انیمیشن «افسانه سپهر» در این رویداد شرکت داشتیم. جشنواره فیلم فجر با عنوان ویترین فرهنگی آثار هنری تولید شده در یک سال اخیر می‌تواند یک نگاه به همه فعالان در این عرصه بدهد چه به تهیه کنندگان و سینماگران و چه تماشاگران و منتقدان که با چه چیزی در یک سال آینده روبه‌رو خواهند شد. قطعاً در حوزه انیمیشن نیز این اتفاق رخ خواهد داد و با توجه به نگاهی که به انیمیشن وجود دارد و فرصت‌های محدودی که وجود دارد شاید برگزاری یک جشنواره در سال امکان دیده شدن بسیاری را برای ما فراهم کند و به عوامل این روحیه و انگیزه را بدهد که در جشنواره‌های بزرگ‌تر بین المللی اثر خود را ارائه دهند.

«افسانه سپهر» روایتی تازه از داستان‌های کهن پارسی؛ با شرایط ایده‌آل فاصله داریم

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته اتفاقاتی در حوزه انیمیشن رخ داده که اعتماد بیشتری را به خود جلب کرده تا علاوه بر دیده شدن انیمیشن، اثر نیز پرفروش باشد و گیشه داشته باشد. انیمیشن می‌تواند علاوه بر ایران در بازارهای بین المللی نیز موفقیت داشته باشد همانطور که تا به امروز داشته است. اثر پیشین ما در ۳۰ جشنواره بین المللی حضور پیدا کرد و بیش از ۲۰ جایزه کسب کرد بنابراین فرصت در حوزه انیمیشن وجود دارد اما همچنان جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده است تا بتواند از برخی فیلم‌های سینمایی درحال اکران بیشتر بفروشد و مخاطب بیشتری را جذب کند. ارائه این فضا به انیمیشن علاوه بر منفعت اقتصادی دارای منفعت هنری است تا ما بتوانیم آثاری را خلق کنیم که قابل رقابت با آثار بین المللی باشند. فضا اندکی بهتر شده اما بر این باورم با شرایط ایده‌آل فاصله داریم.

این هنرمند در پایان عنوان کرد: شاید مهمترین موضوعی که من را به انیمیشن «افسانه سپهر» گره زد این است که کاراکتری را بسازیم که قهرمان بودنش را از ابزارآلات پیچیده و دست نیافتنی نمی‌گیرد بلکه از پشتکار، انگیزه، عشق و … می‌گیرید و از یک حیوان، دوست می‌سازد و همزیستی مسالمت آمیز بین انسان و حیوان شکل می‌گیرد.

انیمیشن «افسانه سپهر» به کارگردانی عماد رحمانی و مهرداد محرابی در چهل و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

معین کریمی مدیر پروژه انیمیشن «افسانه سپهر» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ویژگی این انیمیشن گفت: ما به دنبال یک قصه و داستان ایرانی برای روایت بودیم اما ترجیح دادیم که به سراغ کلیشه‌های مرسوم از داستان‌های کهن پارسی همانند رستم، ضحاک و … نرویم زیرا تا به امروز به این موضوعات زیاد پرداخته شده بود لذا به سراغ داستانی رفتیم که خودمان آن را خلق کنیم اما ریشه‌ها و مبناهایی از این مرز و بوم و از این خاک داشته باشد تا همه مخاطبان به‌خصوص کودکان را بیشتر با آنچه در گذشته بوده است، آشنا کند. علاوه بر این در تلاش بودیم تا بتوانیم بخشی از اتمسفر و فضایی را به تصویر بکشیم که کمتر دیده شده و روایتی تازه دارد.

وی ادامه داد: در کنار همه این موارد، برای آنکه انیمیشن برای مخاطبان امروز ایران ملموس‌تر باشد از یک شخصیت به اسم بابو که یوزپلنگ کوچکی است، استفاده کردیم که به عنوان یک نماد اصلی از ایران شناخته شود تا اینکه بخواهیم تصویری کلی از جامعه بسازیم. در طول این مسیر قطعاً چالش‌هایی نیز داشتیم؛ شاید مهم‌ترینش برای بنده این بود که هر لحظه باید در همه زمینه‌های تکنیکی فنی و هنری خود را به‌روز نگه می‌داشتم و مجدد همه خطاها را اصلاح می‌کردم. همچنین در روند تولید یک انیمیشن سینمایی که اصولاً بین ۲۰ تا ۲۴ ماه زمان می‌برد، همکاری تیمی و نگهداری از یک تیم انسانی در یک بازه و یک مدت زمان طولانی و همچنین در عین حال نگه داشتن کیفیت از ابتدا تا انتها و در نتیجه یک دست بودن آن، قطعاً دشوار است و باید مدام مانیتور شده و مراقبت شود تا در نهایت آن را حفظ کرد.

«افسانه سپهر» روایتی تازه از داستان‌های کهن پارسی؛ با شرایط ایده‌آل فاصله داریم

این هنرمند عنوان کرد: قطعاً در فرآیند طولانی تولید یک انیمیشن سینمایی فیلمنامه ممکن است تغییراتی در جهت اصلاح و بهبود در مرحله استوری‌برد، رندرینگ، تدوین و … داشته باشد؛ آنچه ما در نسخه نهایی «افسانه سپهر» داشتیم تغییرات شگرفی نسبت به فیلمنامه ابتدایی نداشت زیرا از ابتدا در بحث پیش تولید بسیاری از این اتفاقات رخ داده بود و نهایت تغییرات شاید در حد اضافه شدن یا کم شدن چند پلان و دیالوگ بود.

وی درباره انتخاب صداپیشگان انیمیشن توضیح داد: درباره انتخاب صداپیشگان قطعاً سپهر ترابی به عنوان مدیر دوبلاژ این پروژه بهتر است توضیح دهد اما ما یک اصل داشتیم که جنس صدا، کیفیت صدا و تناسب صدا با کاراکتر برایمان بسیار مهم‌تر از مواردی همانند استفاده از بازیگران شاخص و چهره بود. در نهایت نیز این امر منجر به ترکیبی از همه این موضوعات شد و ما توانستیم از اساتید قدیمی دوبله ایران و بازیگران و صداپیشگان جوان استفاده کنیم. اصل بر متناسب بودن صدا و کاراکتر بود، حالا صدا می‌توانست صدای بازیگر باشد یا صدای استاد دوبله یا هر فردی که در این حوزه فعالیت می‌کند.

کریمی درباره حضور در جشنواره چهل و سوم فجر گفت: قطعاً مایه مباهات و خوشحالی است که برای دومین سال پیاپی در جشنواره فیلم فجر حضور داریم، سال گذاشته با انیمیشن «شمشیر و اندوه» و امسال با انیمیشن «افسانه سپهر» در این رویداد شرکت داشتیم. جشنواره فیلم فجر با عنوان ویترین فرهنگی آثار هنری تولید شده در یک سال اخیر می‌تواند یک نگاه به همه فعالان در این عرصه بدهد چه به تهیه کنندگان و سینماگران و چه تماشاگران و منتقدان که با چه چیزی در یک سال آینده روبه‌رو خواهند شد. قطعاً در حوزه انیمیشن نیز این اتفاق رخ خواهد داد و با توجه به نگاهی که به انیمیشن وجود دارد و فرصت‌های محدودی که وجود دارد شاید برگزاری یک جشنواره در سال امکان دیده شدن بسیاری را برای ما فراهم کند و به عوامل این روحیه و انگیزه را بدهد که در جشنواره‌های بزرگ‌تر بین المللی اثر خود را ارائه دهند.

«افسانه سپهر» روایتی تازه از داستان‌های کهن پارسی؛ با شرایط ایده‌آل فاصله داریم

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته اتفاقاتی در حوزه انیمیشن رخ داده که اعتماد بیشتری را به خود جلب کرده تا علاوه بر دیده شدن انیمیشن، اثر نیز پرفروش باشد و گیشه داشته باشد. انیمیشن می‌تواند علاوه بر ایران در بازارهای بین المللی نیز موفقیت داشته باشد همانطور که تا به امروز داشته است. اثر پیشین ما در ۳۰ جشنواره بین المللی حضور پیدا کرد و بیش از ۲۰ جایزه کسب کرد بنابراین فرصت در حوزه انیمیشن وجود دارد اما همچنان جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده است تا بتواند از برخی فیلم‌های سینمایی درحال اکران بیشتر بفروشد و مخاطب بیشتری را جذب کند. ارائه این فضا به انیمیشن علاوه بر منفعت اقتصادی دارای منفعت هنری است تا ما بتوانیم آثاری را خلق کنیم که قابل رقابت با آثار بین المللی باشند. فضا اندکی بهتر شده اما بر این باورم با شرایط ایده‌آل فاصله داریم.

این هنرمند در پایان عنوان کرد: شاید مهمترین موضوعی که من را به انیمیشن «افسانه سپهر» گره زد این است که کاراکتری را بسازیم که قهرمان بودنش را از ابزارآلات پیچیده و دست نیافتنی نمی‌گیرد بلکه از پشتکار، انگیزه، عشق و … می‌گیرید و از یک حیوان، دوست می‌سازد و همزیستی مسالمت آمیز بین انسان و حیوان شکل می‌گیرد.

انیمیشن «افسانه سپهر» به کارگردانی عماد رحمانی و مهرداد محرابی در چهل و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

پست قبلی

مصطفی زمانی: فیلم «شمال از جنوب غربی» در شرایط جنگی ساخته شد

پست بعدی

هنرمند نقاش انقلابی: برای حفاظت از انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام (ره) تلاش می‌کنم

مربوطه پست ها

تاکید بر تحقیر دشمن با سلاح هنر؛ هنرمند باید شعار را هم زیبا اجرا کند
هنر و فرهنگ

تاکید بر تحقیر دشمن با سلاح هنر؛ هنرمند باید شعار را هم زیبا اجرا کند

۱۵ تیر ۱۴۰۴
ادامه «خیمه هنر» در دهه دوم محرم با اجرای اپرای «عاشورا»
هنر و فرهنگ

ادامه «خیمه هنر» در دهه دوم محرم با اجرای اپرای «عاشورا»

۱۵ تیر ۱۴۰۴
کودکی که راه امام حسین (ع) را جستجو می‌کند؛ عاشورا یک آزمون هرروزه است
هنر و فرهنگ

کودکی که راه امام حسین (ع) را جستجو می‌کند؛ عاشورا یک آزمون هرروزه است

۱۵ تیر ۱۴۰۴
آقای کریمی امشب «ای ایران» بخوان
هنر و فرهنگ

آقای کریمی امشب «ای ایران» بخوان

۱۵ تیر ۱۴۰۴
بازگشت مجری به آنتن پس از ۱۴ سال؛ نگاه «چهارگاه» به مداحی‌های اصیل است
هنر و فرهنگ

بازگشت مجری به آنتن پس از ۱۴ سال؛ نگاه «چهارگاه» به مداحی‌های اصیل است

۱۵ تیر ۱۴۰۴
هنرمندان تجسمی به صورت خودجوش به «خیمه هنر» آمدند؛ خلق ۷۰ اثر نذری
هنر و فرهنگ

هنرمندان تجسمی به صورت خودجوش به «خیمه هنر» آمدند؛ خلق ۷۰ اثر نذری

۱۵ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 4 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • یارانه‌بگیران بخوانند؛ زمان دقیق واریز یارانه جدید تیرماه اعلام شد
  • قیمت ارز‌های دیجیتال امروز دوشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۴
  • قیمت بیت کوین امروز دوشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۴
  • قیمت تتر امروز دوشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۴
  • حداقل بودجه برای رهن آپارتمان 2خوابه در تهران؛ از ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.