دانش جوین
سه شنبه, خرداد ۲۰, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی سایر اخبار تکنولوژی

پنهانکاری اپل فاش شد/ قیمت ربات های انسان نما چقدر می شود؟

خبرآنلاین توسط خبرآنلاین
۲۷ بهمن ۱۴۰۳
در سایر اخبار تکنولوژی
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
پنهانکاری اپل فاش شد/ قیمت ربات های انسان نما چقدر می شود؟
2
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شرکت اپل با تمرکز بر روی طراحی ربات‌های انسان‌نما و غیر انسان‌نما به طور فعال در حال تحقیق در حوزه رباتیک است.

بنابر گزارش ایسنا، به گفته مینگ‌چی کو(Ming-Chi Kuo)، تحلیلگر قدیمی اپل، کار این شرکت در این زمینه هنوز در مراحل اولیه است و احتمال عرضه محصول به بازار انبوه تا قبل از سال ۲۰۲۸ وجود ندارد.

این افشاگری به دنبال مقاله‌ای تحقیقاتی از اپل است که تعاملات انسانی با ربات‌ها را بررسی می‌کند.

در حالی که این تحقیق به ربات‌های مصرف کننده احتمالی آینده اشاره می‌کند، اما در درجه اول به عنوان یک مطالعه اثبات مفهوم به جای یک برنامه محصول مشخص عمل می‌کند.

چالش‌های اولیه تحقیق و توسعه

مینگ‌چی، فعالیت رباتیک اپل را به عنوان «اثبات اولیه مفهوم» توصیف می‌کند و آن را با پروژه رها شده «خودروی اپل»(Apple Car) مقایسه می‌کند. وی بر اساس پیشرفت فعلی و جدول زمانی توسعه تخمین می‌زند که یک ربات بالقوه اپل تا قبل از سال ۲۰۲۸ وارد تولید انبوه نخواهد شد.

تحقیقات رباتیک اپل به دلیل سطح غیرمعمول شفافیت، به‌ویژه برای شرکتی که به پنهان‌کاری شناخته می‌شود، برجسته است. برخلاف سایر پروژه‌ها مانند آیفون تاشوی شایعه شده، اپل در مورد کار خود در زمینه رباتیک کمی دست و دل بازتر بوده است.

این شفافیت ممکن است به دلیل ماهیت تحقیقات رباتیک باشد که اغلب به همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی عمومی متکی است.

بسیاری از شرکت‌های رباتیک برای استخدام استعدادها به اندازه کافی سریع تلاش کرده‌اند تا با پیشرفت‌های سریع هوش مصنوعی در سال‌های اخیر همگام شوند. شرکت اپل نیز می‌تواند خود را به عنوان گزینه‌ای جذاب برای مهندسان برتر در این زمینه معرفی کند.

طراحی‌های انسان‌نمای اپل در مقابل طرح‌های غیر انسان‌نما

مینگ‌چی تاکید می‌کند که شرکت اپل بیشتر بر نحوه تعامل کاربران با ربات‌ها تمرکز می‌کند تا اینکه به طور دقیق شکل فیزیکی آنها را تعریف کند.

وی می‌گوید: در حالی که صنعت در مورد شایستگی‌های طراحی‌های انسان‌نما در مقابل طرح‌های غیرانسان‌نما بحث می‌کند، بررسی‌های زنجیره تامین نشان می‌دهد که اپل بیشتر به نحوه درک کاربران از ربات‌ها اهمیت می‌دهد تا ظاهر فیزیکی آنها. به این معنی که سخت‌افزار و نرم‌افزار حسگر به عنوان فناوری‌های اصلی عمل می‌کنند.

واژه «انتروپومورفیک»(Anthropomorphic) به ربات‌هایی با ویژگی‌های انسان‌مانند بدون اینکه کاملاً انسان‌نما باشند، اشاره دارد. به نظر می‌رسد اپل در حال بررسی طیف وسیعی از طرح‌ها، از دستیارهای رباتیک ساده تا ربات‌های انسان‌نمای پیشرفته است.

به گفته مینگ‌چی، اپل سیستم‌های رباتیک خود را به عنوان بخشی از «اکوسیستم خانه هوشمند آینده» تصور می‌کند. این می‌تواند به معنای هر چیزی باشد؛ از یک ربات کاملا انسان‌نما که برای کمک به کارهای خانه طراحی شده است گرفته تا یک دستگاه خانه هوشمند با بازوهای رباتیک یا شاید حتی یک ربات لامپی زیبا.

شایعات حاکی از آن است که اپل به سمت دومی بیشتر متمایل است، چرا که نقطه شروع عملی‌تری خواهد بود.

هنوز راه بسیاری تا توسعه یک ربات کاملا انسان‌نما که بتواند لباس‌های شسته شده را تا بزند، وجود دارد و اپل ابتدا باید تقاضای مصرف کنندگان را برای یک ربات خانگی فراتر از محصولات موجود مانند جاروبرقی رباتیک ایجاد و برآورده کند.

رقابت و چشم‌انداز آینده

بازار رباتیک در حال حاضر به شدت رقابتی است و شرکت‌هایی مانند تسلا، اگیلیتی روبوتیکس، بوستون داینامیکس، فیگور ای‌آی(Figure AI) و یونی‌تری روبوتیکس، همگی در حال توسعه مدل‌های انسان‌نمای خود هستند.

یکی از بزرگترین چالش‌های توسعه ربات‌های انسان‌نما، هزینه آن است. در حالی که هدست «ویژن پرو» اپل با قیمت ۳۴۹۹ دلار، گران‌قیمت محسوب می‌شود، نسل اول ربات‌های انسان‌نمای خانگی اپل حتما گران‌تر خواهند بود. این در حالی است که مقرون به صرفه بودن و قابلیت اطمینان، از عوامل کلیدی برای پذیرش گسترده هستند.

در حال حاضر، شرکت‌ها ربات‌های انسان‌نمای صنعتی را در اولویت قرار داده‌اند و فرآیندهای تولید آنها را پالایش می‌کنند تا در نهایت قیمت‌ها را برای مدل‌های مصرف کننده پایین بیاورند.

اپل سابقه ورود محتاطانه به بازارهای مختلف را دارد. پس از کنار گذاشتن پروژه Apple Car خود و مواجهه با واکنش‌های متفاوت نسبت به هدست «ویژن پرو» و هوش اپل(Apple Intelligence)، این شرکت احتمالاً با تامل دقیق‌تر به حوزه رباتیک نزدیک می‌شود.

دنیای فناوری مملو از آزمایش‌های شکست خورده ربات‌های خانگی است و اپل باید قبل از حرکت رو به جلو، ارزش خود را در این فضا ثابت کند.

2727

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شرکت اپل با تمرکز بر روی طراحی ربات‌های انسان‌نما و غیر انسان‌نما به طور فعال در حال تحقیق در حوزه رباتیک است.

بنابر گزارش ایسنا، به گفته مینگ‌چی کو(Ming-Chi Kuo)، تحلیلگر قدیمی اپل، کار این شرکت در این زمینه هنوز در مراحل اولیه است و احتمال عرضه محصول به بازار انبوه تا قبل از سال ۲۰۲۸ وجود ندارد.

این افشاگری به دنبال مقاله‌ای تحقیقاتی از اپل است که تعاملات انسانی با ربات‌ها را بررسی می‌کند.

در حالی که این تحقیق به ربات‌های مصرف کننده احتمالی آینده اشاره می‌کند، اما در درجه اول به عنوان یک مطالعه اثبات مفهوم به جای یک برنامه محصول مشخص عمل می‌کند.

چالش‌های اولیه تحقیق و توسعه

مینگ‌چی، فعالیت رباتیک اپل را به عنوان «اثبات اولیه مفهوم» توصیف می‌کند و آن را با پروژه رها شده «خودروی اپل»(Apple Car) مقایسه می‌کند. وی بر اساس پیشرفت فعلی و جدول زمانی توسعه تخمین می‌زند که یک ربات بالقوه اپل تا قبل از سال ۲۰۲۸ وارد تولید انبوه نخواهد شد.

تحقیقات رباتیک اپل به دلیل سطح غیرمعمول شفافیت، به‌ویژه برای شرکتی که به پنهان‌کاری شناخته می‌شود، برجسته است. برخلاف سایر پروژه‌ها مانند آیفون تاشوی شایعه شده، اپل در مورد کار خود در زمینه رباتیک کمی دست و دل بازتر بوده است.

این شفافیت ممکن است به دلیل ماهیت تحقیقات رباتیک باشد که اغلب به همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی عمومی متکی است.

بسیاری از شرکت‌های رباتیک برای استخدام استعدادها به اندازه کافی سریع تلاش کرده‌اند تا با پیشرفت‌های سریع هوش مصنوعی در سال‌های اخیر همگام شوند. شرکت اپل نیز می‌تواند خود را به عنوان گزینه‌ای جذاب برای مهندسان برتر در این زمینه معرفی کند.

طراحی‌های انسان‌نمای اپل در مقابل طرح‌های غیر انسان‌نما

مینگ‌چی تاکید می‌کند که شرکت اپل بیشتر بر نحوه تعامل کاربران با ربات‌ها تمرکز می‌کند تا اینکه به طور دقیق شکل فیزیکی آنها را تعریف کند.

وی می‌گوید: در حالی که صنعت در مورد شایستگی‌های طراحی‌های انسان‌نما در مقابل طرح‌های غیرانسان‌نما بحث می‌کند، بررسی‌های زنجیره تامین نشان می‌دهد که اپل بیشتر به نحوه درک کاربران از ربات‌ها اهمیت می‌دهد تا ظاهر فیزیکی آنها. به این معنی که سخت‌افزار و نرم‌افزار حسگر به عنوان فناوری‌های اصلی عمل می‌کنند.

واژه «انتروپومورفیک»(Anthropomorphic) به ربات‌هایی با ویژگی‌های انسان‌مانند بدون اینکه کاملاً انسان‌نما باشند، اشاره دارد. به نظر می‌رسد اپل در حال بررسی طیف وسیعی از طرح‌ها، از دستیارهای رباتیک ساده تا ربات‌های انسان‌نمای پیشرفته است.

به گفته مینگ‌چی، اپل سیستم‌های رباتیک خود را به عنوان بخشی از «اکوسیستم خانه هوشمند آینده» تصور می‌کند. این می‌تواند به معنای هر چیزی باشد؛ از یک ربات کاملا انسان‌نما که برای کمک به کارهای خانه طراحی شده است گرفته تا یک دستگاه خانه هوشمند با بازوهای رباتیک یا شاید حتی یک ربات لامپی زیبا.

شایعات حاکی از آن است که اپل به سمت دومی بیشتر متمایل است، چرا که نقطه شروع عملی‌تری خواهد بود.

هنوز راه بسیاری تا توسعه یک ربات کاملا انسان‌نما که بتواند لباس‌های شسته شده را تا بزند، وجود دارد و اپل ابتدا باید تقاضای مصرف کنندگان را برای یک ربات خانگی فراتر از محصولات موجود مانند جاروبرقی رباتیک ایجاد و برآورده کند.

رقابت و چشم‌انداز آینده

بازار رباتیک در حال حاضر به شدت رقابتی است و شرکت‌هایی مانند تسلا، اگیلیتی روبوتیکس، بوستون داینامیکس، فیگور ای‌آی(Figure AI) و یونی‌تری روبوتیکس، همگی در حال توسعه مدل‌های انسان‌نمای خود هستند.

یکی از بزرگترین چالش‌های توسعه ربات‌های انسان‌نما، هزینه آن است. در حالی که هدست «ویژن پرو» اپل با قیمت ۳۴۹۹ دلار، گران‌قیمت محسوب می‌شود، نسل اول ربات‌های انسان‌نمای خانگی اپل حتما گران‌تر خواهند بود. این در حالی است که مقرون به صرفه بودن و قابلیت اطمینان، از عوامل کلیدی برای پذیرش گسترده هستند.

در حال حاضر، شرکت‌ها ربات‌های انسان‌نمای صنعتی را در اولویت قرار داده‌اند و فرآیندهای تولید آنها را پالایش می‌کنند تا در نهایت قیمت‌ها را برای مدل‌های مصرف کننده پایین بیاورند.

اپل سابقه ورود محتاطانه به بازارهای مختلف را دارد. پس از کنار گذاشتن پروژه Apple Car خود و مواجهه با واکنش‌های متفاوت نسبت به هدست «ویژن پرو» و هوش اپل(Apple Intelligence)، این شرکت احتمالاً با تامل دقیق‌تر به حوزه رباتیک نزدیک می‌شود.

دنیای فناوری مملو از آزمایش‌های شکست خورده ربات‌های خانگی است و اپل باید قبل از حرکت رو به جلو، ارزش خود را در این فضا ثابت کند.

2727

اخبارجدیدترین

تهران تا مشهد در ۴۵ دقیقه؛ از هواپیما سریع‌تر، روی زمین!

موبایل سامسونگ در میدان جنگ، جان یک نفر را نجات داد

بزرگ‌ترین نشت اطلاعاتی تاریخ؛ بیش از ۴ میلیارد رکورد از داده‌های کاربران لو رفت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شرکت اپل با تمرکز بر روی طراحی ربات‌های انسان‌نما و غیر انسان‌نما به طور فعال در حال تحقیق در حوزه رباتیک است.

بنابر گزارش ایسنا، به گفته مینگ‌چی کو(Ming-Chi Kuo)، تحلیلگر قدیمی اپل، کار این شرکت در این زمینه هنوز در مراحل اولیه است و احتمال عرضه محصول به بازار انبوه تا قبل از سال ۲۰۲۸ وجود ندارد.

این افشاگری به دنبال مقاله‌ای تحقیقاتی از اپل است که تعاملات انسانی با ربات‌ها را بررسی می‌کند.

در حالی که این تحقیق به ربات‌های مصرف کننده احتمالی آینده اشاره می‌کند، اما در درجه اول به عنوان یک مطالعه اثبات مفهوم به جای یک برنامه محصول مشخص عمل می‌کند.

چالش‌های اولیه تحقیق و توسعه

مینگ‌چی، فعالیت رباتیک اپل را به عنوان «اثبات اولیه مفهوم» توصیف می‌کند و آن را با پروژه رها شده «خودروی اپل»(Apple Car) مقایسه می‌کند. وی بر اساس پیشرفت فعلی و جدول زمانی توسعه تخمین می‌زند که یک ربات بالقوه اپل تا قبل از سال ۲۰۲۸ وارد تولید انبوه نخواهد شد.

تحقیقات رباتیک اپل به دلیل سطح غیرمعمول شفافیت، به‌ویژه برای شرکتی که به پنهان‌کاری شناخته می‌شود، برجسته است. برخلاف سایر پروژه‌ها مانند آیفون تاشوی شایعه شده، اپل در مورد کار خود در زمینه رباتیک کمی دست و دل بازتر بوده است.

این شفافیت ممکن است به دلیل ماهیت تحقیقات رباتیک باشد که اغلب به همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی عمومی متکی است.

بسیاری از شرکت‌های رباتیک برای استخدام استعدادها به اندازه کافی سریع تلاش کرده‌اند تا با پیشرفت‌های سریع هوش مصنوعی در سال‌های اخیر همگام شوند. شرکت اپل نیز می‌تواند خود را به عنوان گزینه‌ای جذاب برای مهندسان برتر در این زمینه معرفی کند.

طراحی‌های انسان‌نمای اپل در مقابل طرح‌های غیر انسان‌نما

مینگ‌چی تاکید می‌کند که شرکت اپل بیشتر بر نحوه تعامل کاربران با ربات‌ها تمرکز می‌کند تا اینکه به طور دقیق شکل فیزیکی آنها را تعریف کند.

وی می‌گوید: در حالی که صنعت در مورد شایستگی‌های طراحی‌های انسان‌نما در مقابل طرح‌های غیرانسان‌نما بحث می‌کند، بررسی‌های زنجیره تامین نشان می‌دهد که اپل بیشتر به نحوه درک کاربران از ربات‌ها اهمیت می‌دهد تا ظاهر فیزیکی آنها. به این معنی که سخت‌افزار و نرم‌افزار حسگر به عنوان فناوری‌های اصلی عمل می‌کنند.

واژه «انتروپومورفیک»(Anthropomorphic) به ربات‌هایی با ویژگی‌های انسان‌مانند بدون اینکه کاملاً انسان‌نما باشند، اشاره دارد. به نظر می‌رسد اپل در حال بررسی طیف وسیعی از طرح‌ها، از دستیارهای رباتیک ساده تا ربات‌های انسان‌نمای پیشرفته است.

به گفته مینگ‌چی، اپل سیستم‌های رباتیک خود را به عنوان بخشی از «اکوسیستم خانه هوشمند آینده» تصور می‌کند. این می‌تواند به معنای هر چیزی باشد؛ از یک ربات کاملا انسان‌نما که برای کمک به کارهای خانه طراحی شده است گرفته تا یک دستگاه خانه هوشمند با بازوهای رباتیک یا شاید حتی یک ربات لامپی زیبا.

شایعات حاکی از آن است که اپل به سمت دومی بیشتر متمایل است، چرا که نقطه شروع عملی‌تری خواهد بود.

هنوز راه بسیاری تا توسعه یک ربات کاملا انسان‌نما که بتواند لباس‌های شسته شده را تا بزند، وجود دارد و اپل ابتدا باید تقاضای مصرف کنندگان را برای یک ربات خانگی فراتر از محصولات موجود مانند جاروبرقی رباتیک ایجاد و برآورده کند.

رقابت و چشم‌انداز آینده

بازار رباتیک در حال حاضر به شدت رقابتی است و شرکت‌هایی مانند تسلا، اگیلیتی روبوتیکس، بوستون داینامیکس، فیگور ای‌آی(Figure AI) و یونی‌تری روبوتیکس، همگی در حال توسعه مدل‌های انسان‌نمای خود هستند.

یکی از بزرگترین چالش‌های توسعه ربات‌های انسان‌نما، هزینه آن است. در حالی که هدست «ویژن پرو» اپل با قیمت ۳۴۹۹ دلار، گران‌قیمت محسوب می‌شود، نسل اول ربات‌های انسان‌نمای خانگی اپل حتما گران‌تر خواهند بود. این در حالی است که مقرون به صرفه بودن و قابلیت اطمینان، از عوامل کلیدی برای پذیرش گسترده هستند.

در حال حاضر، شرکت‌ها ربات‌های انسان‌نمای صنعتی را در اولویت قرار داده‌اند و فرآیندهای تولید آنها را پالایش می‌کنند تا در نهایت قیمت‌ها را برای مدل‌های مصرف کننده پایین بیاورند.

اپل سابقه ورود محتاطانه به بازارهای مختلف را دارد. پس از کنار گذاشتن پروژه Apple Car خود و مواجهه با واکنش‌های متفاوت نسبت به هدست «ویژن پرو» و هوش اپل(Apple Intelligence)، این شرکت احتمالاً با تامل دقیق‌تر به حوزه رباتیک نزدیک می‌شود.

دنیای فناوری مملو از آزمایش‌های شکست خورده ربات‌های خانگی است و اپل باید قبل از حرکت رو به جلو، ارزش خود را در این فضا ثابت کند.

2727

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شرکت اپل با تمرکز بر روی طراحی ربات‌های انسان‌نما و غیر انسان‌نما به طور فعال در حال تحقیق در حوزه رباتیک است.

بنابر گزارش ایسنا، به گفته مینگ‌چی کو(Ming-Chi Kuo)، تحلیلگر قدیمی اپل، کار این شرکت در این زمینه هنوز در مراحل اولیه است و احتمال عرضه محصول به بازار انبوه تا قبل از سال ۲۰۲۸ وجود ندارد.

این افشاگری به دنبال مقاله‌ای تحقیقاتی از اپل است که تعاملات انسانی با ربات‌ها را بررسی می‌کند.

در حالی که این تحقیق به ربات‌های مصرف کننده احتمالی آینده اشاره می‌کند، اما در درجه اول به عنوان یک مطالعه اثبات مفهوم به جای یک برنامه محصول مشخص عمل می‌کند.

چالش‌های اولیه تحقیق و توسعه

مینگ‌چی، فعالیت رباتیک اپل را به عنوان «اثبات اولیه مفهوم» توصیف می‌کند و آن را با پروژه رها شده «خودروی اپل»(Apple Car) مقایسه می‌کند. وی بر اساس پیشرفت فعلی و جدول زمانی توسعه تخمین می‌زند که یک ربات بالقوه اپل تا قبل از سال ۲۰۲۸ وارد تولید انبوه نخواهد شد.

تحقیقات رباتیک اپل به دلیل سطح غیرمعمول شفافیت، به‌ویژه برای شرکتی که به پنهان‌کاری شناخته می‌شود، برجسته است. برخلاف سایر پروژه‌ها مانند آیفون تاشوی شایعه شده، اپل در مورد کار خود در زمینه رباتیک کمی دست و دل بازتر بوده است.

این شفافیت ممکن است به دلیل ماهیت تحقیقات رباتیک باشد که اغلب به همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی عمومی متکی است.

بسیاری از شرکت‌های رباتیک برای استخدام استعدادها به اندازه کافی سریع تلاش کرده‌اند تا با پیشرفت‌های سریع هوش مصنوعی در سال‌های اخیر همگام شوند. شرکت اپل نیز می‌تواند خود را به عنوان گزینه‌ای جذاب برای مهندسان برتر در این زمینه معرفی کند.

طراحی‌های انسان‌نمای اپل در مقابل طرح‌های غیر انسان‌نما

مینگ‌چی تاکید می‌کند که شرکت اپل بیشتر بر نحوه تعامل کاربران با ربات‌ها تمرکز می‌کند تا اینکه به طور دقیق شکل فیزیکی آنها را تعریف کند.

وی می‌گوید: در حالی که صنعت در مورد شایستگی‌های طراحی‌های انسان‌نما در مقابل طرح‌های غیرانسان‌نما بحث می‌کند، بررسی‌های زنجیره تامین نشان می‌دهد که اپل بیشتر به نحوه درک کاربران از ربات‌ها اهمیت می‌دهد تا ظاهر فیزیکی آنها. به این معنی که سخت‌افزار و نرم‌افزار حسگر به عنوان فناوری‌های اصلی عمل می‌کنند.

واژه «انتروپومورفیک»(Anthropomorphic) به ربات‌هایی با ویژگی‌های انسان‌مانند بدون اینکه کاملاً انسان‌نما باشند، اشاره دارد. به نظر می‌رسد اپل در حال بررسی طیف وسیعی از طرح‌ها، از دستیارهای رباتیک ساده تا ربات‌های انسان‌نمای پیشرفته است.

به گفته مینگ‌چی، اپل سیستم‌های رباتیک خود را به عنوان بخشی از «اکوسیستم خانه هوشمند آینده» تصور می‌کند. این می‌تواند به معنای هر چیزی باشد؛ از یک ربات کاملا انسان‌نما که برای کمک به کارهای خانه طراحی شده است گرفته تا یک دستگاه خانه هوشمند با بازوهای رباتیک یا شاید حتی یک ربات لامپی زیبا.

شایعات حاکی از آن است که اپل به سمت دومی بیشتر متمایل است، چرا که نقطه شروع عملی‌تری خواهد بود.

هنوز راه بسیاری تا توسعه یک ربات کاملا انسان‌نما که بتواند لباس‌های شسته شده را تا بزند، وجود دارد و اپل ابتدا باید تقاضای مصرف کنندگان را برای یک ربات خانگی فراتر از محصولات موجود مانند جاروبرقی رباتیک ایجاد و برآورده کند.

رقابت و چشم‌انداز آینده

بازار رباتیک در حال حاضر به شدت رقابتی است و شرکت‌هایی مانند تسلا، اگیلیتی روبوتیکس، بوستون داینامیکس، فیگور ای‌آی(Figure AI) و یونی‌تری روبوتیکس، همگی در حال توسعه مدل‌های انسان‌نمای خود هستند.

یکی از بزرگترین چالش‌های توسعه ربات‌های انسان‌نما، هزینه آن است. در حالی که هدست «ویژن پرو» اپل با قیمت ۳۴۹۹ دلار، گران‌قیمت محسوب می‌شود، نسل اول ربات‌های انسان‌نمای خانگی اپل حتما گران‌تر خواهند بود. این در حالی است که مقرون به صرفه بودن و قابلیت اطمینان، از عوامل کلیدی برای پذیرش گسترده هستند.

در حال حاضر، شرکت‌ها ربات‌های انسان‌نمای صنعتی را در اولویت قرار داده‌اند و فرآیندهای تولید آنها را پالایش می‌کنند تا در نهایت قیمت‌ها را برای مدل‌های مصرف کننده پایین بیاورند.

اپل سابقه ورود محتاطانه به بازارهای مختلف را دارد. پس از کنار گذاشتن پروژه Apple Car خود و مواجهه با واکنش‌های متفاوت نسبت به هدست «ویژن پرو» و هوش اپل(Apple Intelligence)، این شرکت احتمالاً با تامل دقیق‌تر به حوزه رباتیک نزدیک می‌شود.

دنیای فناوری مملو از آزمایش‌های شکست خورده ربات‌های خانگی است و اپل باید قبل از حرکت رو به جلو، ارزش خود را در این فضا ثابت کند.

2727

پست قبلی

جزئیات جدیدی از نحوه عملکرد هوش مصنوعی اپل در چین فاش شد

پست بعدی

جزئیات و حقایق تازه درباره حقوق ۱۴۰۴ کارگران

مربوطه پست ها

تهران تا مشهد در ۴۵ دقیقه؛ از هواپیما سریع‌تر، روی زمین!
سایر اخبار تکنولوژی

تهران تا مشهد در ۴۵ دقیقه؛ از هواپیما سریع‌تر، روی زمین!

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
موبایل سامسونگ در میدان جنگ، جان یک نفر را نجات داد
سایر اخبار تکنولوژی

موبایل سامسونگ در میدان جنگ، جان یک نفر را نجات داد

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
بزرگ‌ترین نشت اطلاعاتی تاریخ؛ بیش از ۴ میلیارد رکورد از داده‌های کاربران لو رفت
سایر اخبار تکنولوژی

بزرگ‌ترین نشت اطلاعاتی تاریخ؛ بیش از ۴ میلیارد رکورد از داده‌های کاربران لو رفت

۱۸ خرداد ۱۴۰۴
ساترن ۵؛ سریع‌ترین وسیله‌ای که بشر را حمل کرده است
سایر اخبار تکنولوژی

ساترن ۵؛ سریع‌ترین وسیله‌ای که بشر را حمل کرده است

۱۸ خرداد ۱۴۰۴
ریزش 34 میلیارد دلاری ثروت ایلان ماسک /حالا ثروتمندترین مرد جهان کیست؟
سایر اخبار تکنولوژی

ریزش 34 میلیارد دلاری ثروت ایلان ماسک /حالا ثروتمندترین مرد جهان کیست؟

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
برنده اصلی دعوای ایلان ماسک و ترامپ
سایر اخبار تکنولوژی

برنده اصلی دعوای ایلان ماسک و ترامپ

۱۷ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 14 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • ۴۰ هزار رشته قنات در کشور احیا می شود
  • آب مسأله اول کشور شده است
  • ۱۹ میلیون هکتار زمین طی ۵ سال آبخیزداری می‌شود
  • بررسی بازار ارزهای دیجیتال در هفته‌ای که گذشت
  • سیگنال صعودی ارز چین لینک «Chainlink»
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.