دانش جوین
جمعه, تیر ۲۷, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی سایر اخبار تکنولوژی

تولید برق با گرمای هدررفته از اگزوز هواپیما و خودرو

خبرآنلاین توسط خبرآنلاین
۲۸ بهمن ۱۴۰۳
در سایر اخبار تکنولوژی
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
1
تولید برق با گرمای هدررفته از اگزوز هواپیما و خودرو
6
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

غزال زیاری: محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، یک ژنراتور ترموالکتریک فشرده ساخته‌اند که می‌تواند گرمای خروجی از اگزوز خودروها، هلیکوپترها و وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (UAV) را به انرژی الکتریکی قابل‌استفاده تبدیل کند. در اطلاعیه منتشرشده دراین‌باره یادآوری شده که نمونه اولیه و توسعه‌یافته توسط این تیم به توان خروجی ۴۰ وات دست‌یافته که برای روشن کردن یک لامپ کافی است.

طبق محاسبات کارشناسان، راندمان موتورهای احتراق داخلی که معمولاً در وسایل نقلیه موتوری مورداستفاده قرار می‌گیرند، تنها حدود ۲۵ درصد است. این بدان معناست که وقتی از وسیله نقلیه استفاده می‌کنیم، سه‌چهارم انرژی ذخیره‌شده در بنزین هدر می‌رود و به‌صورت گرما خارج می‌شود.

از آنجایی که یکی از بحران‌های اصلی دنیا، افزایش انتشار کربن است، پیشرفت‌های بعدی در فناوری انرژی پاک می‌تواند بسیار کاربردی بوده و درنهایت جایگزین سوخت‌های فسیلی شود. از همین رو، نیاز به اقدامات فناوری کارآمدتری وجود دارد که بتواند به کاهش انتشارات ناشی از فناوری‌های موجود کمک کند.

در این بین تیم تحقیقاتی دپارتمان مهندسی مکانیک برای بهبود تبدیل انرژی موتورهای گازسوز با یک ژنراتور ترموالکتریک که گرمای هدررفته را به انرژی تبدیل می‌کند، وارد عمل شدند.

تولید برق با گرمای هدررفته از اگزوز هواپیما و خودرو

مشکلات ژنراتورهای ترموالکتریک

ژنراتورهای ترموالکتریک از اختلاف دمای اعمال‌شده در یک ماده استفاده کرده و آن را به انرژی تبدیل می‌کنند. این مفهوم مدتی است وجود داشته و معمولاً از مواد نیمه‌هادی برای رسیدن به این هدف استفاده می‌شود.

بااین‌حال، طراحی ژنراتورها پیچیده است و برای حفظ اختلاف دما به یک سیستم خنک‌کننده خارجی متکی است. این امر مستلزم استفاده از یک سیستم خنک‌کننده مبتنی بر آب است که به‌اندازه ژنراتور می‌افزاید و آن را برای استقرار کمتر تطبیق می‌دهد.

تیم تحقیقاتی به رهبری Wenjie Li و Bed Poudel در دانشگاه ایالتی پن، این کاستی‌ها را با یک رویکرد طراحی نوآورانه برطرف کرد.

 ژنراتور ترموالکتریک با مبدل‌های حرارتی

محققان به‌جای تکیه‌بر سیستم خنک‌کننده مبتنی بر آب، مبدل‌های حرارتی مورد استفاده در تهویه مطبوع را برای جذب گرمای ساطع‌شده از لوله‌های اگزوز انتخاب کردند.

ژنراتور ترموالکتریک از ماده نیمه‌هادی بیسموت-تلوراید ساخته شده است؛ البته اعضای این تیم یک جزء اضافی به نام هیت سینک را به طراحی‌شان اضافه کردند که نقش هیت سینک، افزایش اختلاف دمای سیستم است که به‌طور مستقیم با مقدار انرژی تولیدی در ارتباط است.

ژنراتور نمونه اولیه به توان خروجی ۴۰ وات دست یافت که برای روشن کردن یک لامپ کافی است. مهم‌تر از همه، محققان دریافتند که شرایط جریان هوای بالا در لوله‌های اگزوز، به بهبود خروجی انرژی از ژنراتور کمک می‌کند.

تولید برق با گرمای هدررفته از اگزوز هواپیما و خودرو

اعضای این تیم در ادامه، شبیه‌سازی‌هایی را در محیط‌هایی با چنین شرایطی انجام داد. آن‌ها دریافتند که سیستمشان در صورت استقرار، می‌تواند انرژی بیشتری تولید کند. مثلاً خروجی ژنراتور هنگام استقرار در خودرو ۵۶ وات تخمین زده شد. بااین‌حال، اگزوز هلیکوپتر می‌تواند ۱۴۶ وات انرژی تولید کند که معادل ۱۲ باتری لیتیوم یونی است.

ازآنجایی‌که این سیستم را می‌توان در خروجی‌های اگزوز ادغام کرد و به زیرساخت‌های خنک‌کننده اضافی وابسته نیست، می‌توان آن را در وسایل نقلیه موجود نیز مورداستفاده قرار داد. محققان اطمینان دارند که این راه را برای ادغام دستگاه‌های ترموالکتریک در وسایل نقلیه روزمره هموار می‌کند و به بازیابی انرژی‌ای که در صورت عدم انجام این کار، هدر می‌رود کمک خواهد کرد.

منبع: interestingengineering

۲۲۷۲۲۷

غزال زیاری: محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، یک ژنراتور ترموالکتریک فشرده ساخته‌اند که می‌تواند گرمای خروجی از اگزوز خودروها، هلیکوپترها و وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (UAV) را به انرژی الکتریکی قابل‌استفاده تبدیل کند. در اطلاعیه منتشرشده دراین‌باره یادآوری شده که نمونه اولیه و توسعه‌یافته توسط این تیم به توان خروجی ۴۰ وات دست‌یافته که برای روشن کردن یک لامپ کافی است.

طبق محاسبات کارشناسان، راندمان موتورهای احتراق داخلی که معمولاً در وسایل نقلیه موتوری مورداستفاده قرار می‌گیرند، تنها حدود ۲۵ درصد است. این بدان معناست که وقتی از وسیله نقلیه استفاده می‌کنیم، سه‌چهارم انرژی ذخیره‌شده در بنزین هدر می‌رود و به‌صورت گرما خارج می‌شود.

از آنجایی که یکی از بحران‌های اصلی دنیا، افزایش انتشار کربن است، پیشرفت‌های بعدی در فناوری انرژی پاک می‌تواند بسیار کاربردی بوده و درنهایت جایگزین سوخت‌های فسیلی شود. از همین رو، نیاز به اقدامات فناوری کارآمدتری وجود دارد که بتواند به کاهش انتشارات ناشی از فناوری‌های موجود کمک کند.

در این بین تیم تحقیقاتی دپارتمان مهندسی مکانیک برای بهبود تبدیل انرژی موتورهای گازسوز با یک ژنراتور ترموالکتریک که گرمای هدررفته را به انرژی تبدیل می‌کند، وارد عمل شدند.

تولید برق با گرمای هدررفته از اگزوز هواپیما و خودرو

مشکلات ژنراتورهای ترموالکتریک

ژنراتورهای ترموالکتریک از اختلاف دمای اعمال‌شده در یک ماده استفاده کرده و آن را به انرژی تبدیل می‌کنند. این مفهوم مدتی است وجود داشته و معمولاً از مواد نیمه‌هادی برای رسیدن به این هدف استفاده می‌شود.

بااین‌حال، طراحی ژنراتورها پیچیده است و برای حفظ اختلاف دما به یک سیستم خنک‌کننده خارجی متکی است. این امر مستلزم استفاده از یک سیستم خنک‌کننده مبتنی بر آب است که به‌اندازه ژنراتور می‌افزاید و آن را برای استقرار کمتر تطبیق می‌دهد.

تیم تحقیقاتی به رهبری Wenjie Li و Bed Poudel در دانشگاه ایالتی پن، این کاستی‌ها را با یک رویکرد طراحی نوآورانه برطرف کرد.

 ژنراتور ترموالکتریک با مبدل‌های حرارتی

محققان به‌جای تکیه‌بر سیستم خنک‌کننده مبتنی بر آب، مبدل‌های حرارتی مورد استفاده در تهویه مطبوع را برای جذب گرمای ساطع‌شده از لوله‌های اگزوز انتخاب کردند.

ژنراتور ترموالکتریک از ماده نیمه‌هادی بیسموت-تلوراید ساخته شده است؛ البته اعضای این تیم یک جزء اضافی به نام هیت سینک را به طراحی‌شان اضافه کردند که نقش هیت سینک، افزایش اختلاف دمای سیستم است که به‌طور مستقیم با مقدار انرژی تولیدی در ارتباط است.

ژنراتور نمونه اولیه به توان خروجی ۴۰ وات دست یافت که برای روشن کردن یک لامپ کافی است. مهم‌تر از همه، محققان دریافتند که شرایط جریان هوای بالا در لوله‌های اگزوز، به بهبود خروجی انرژی از ژنراتور کمک می‌کند.

تولید برق با گرمای هدررفته از اگزوز هواپیما و خودرو

اعضای این تیم در ادامه، شبیه‌سازی‌هایی را در محیط‌هایی با چنین شرایطی انجام داد. آن‌ها دریافتند که سیستمشان در صورت استقرار، می‌تواند انرژی بیشتری تولید کند. مثلاً خروجی ژنراتور هنگام استقرار در خودرو ۵۶ وات تخمین زده شد. بااین‌حال، اگزوز هلیکوپتر می‌تواند ۱۴۶ وات انرژی تولید کند که معادل ۱۲ باتری لیتیوم یونی است.

ازآنجایی‌که این سیستم را می‌توان در خروجی‌های اگزوز ادغام کرد و به زیرساخت‌های خنک‌کننده اضافی وابسته نیست، می‌توان آن را در وسایل نقلیه موجود نیز مورداستفاده قرار داد. محققان اطمینان دارند که این راه را برای ادغام دستگاه‌های ترموالکتریک در وسایل نقلیه روزمره هموار می‌کند و به بازیابی انرژی‌ای که در صورت عدم انجام این کار، هدر می‌رود کمک خواهد کرد.

منبع: interestingengineering

۲۲۷۲۲۷

اخبارجدیدترین

کدام گوشی هوشمند در چین پرفروش‌ترین است؟

جنگ خاموش چین و آمریکا در اعماق دریا

«گلکسی زد TriFold»، گوشی تاشوی متفاوت سامسونگ

غزال زیاری: محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، یک ژنراتور ترموالکتریک فشرده ساخته‌اند که می‌تواند گرمای خروجی از اگزوز خودروها، هلیکوپترها و وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (UAV) را به انرژی الکتریکی قابل‌استفاده تبدیل کند. در اطلاعیه منتشرشده دراین‌باره یادآوری شده که نمونه اولیه و توسعه‌یافته توسط این تیم به توان خروجی ۴۰ وات دست‌یافته که برای روشن کردن یک لامپ کافی است.

طبق محاسبات کارشناسان، راندمان موتورهای احتراق داخلی که معمولاً در وسایل نقلیه موتوری مورداستفاده قرار می‌گیرند، تنها حدود ۲۵ درصد است. این بدان معناست که وقتی از وسیله نقلیه استفاده می‌کنیم، سه‌چهارم انرژی ذخیره‌شده در بنزین هدر می‌رود و به‌صورت گرما خارج می‌شود.

از آنجایی که یکی از بحران‌های اصلی دنیا، افزایش انتشار کربن است، پیشرفت‌های بعدی در فناوری انرژی پاک می‌تواند بسیار کاربردی بوده و درنهایت جایگزین سوخت‌های فسیلی شود. از همین رو، نیاز به اقدامات فناوری کارآمدتری وجود دارد که بتواند به کاهش انتشارات ناشی از فناوری‌های موجود کمک کند.

در این بین تیم تحقیقاتی دپارتمان مهندسی مکانیک برای بهبود تبدیل انرژی موتورهای گازسوز با یک ژنراتور ترموالکتریک که گرمای هدررفته را به انرژی تبدیل می‌کند، وارد عمل شدند.

تولید برق با گرمای هدررفته از اگزوز هواپیما و خودرو

مشکلات ژنراتورهای ترموالکتریک

ژنراتورهای ترموالکتریک از اختلاف دمای اعمال‌شده در یک ماده استفاده کرده و آن را به انرژی تبدیل می‌کنند. این مفهوم مدتی است وجود داشته و معمولاً از مواد نیمه‌هادی برای رسیدن به این هدف استفاده می‌شود.

بااین‌حال، طراحی ژنراتورها پیچیده است و برای حفظ اختلاف دما به یک سیستم خنک‌کننده خارجی متکی است. این امر مستلزم استفاده از یک سیستم خنک‌کننده مبتنی بر آب است که به‌اندازه ژنراتور می‌افزاید و آن را برای استقرار کمتر تطبیق می‌دهد.

تیم تحقیقاتی به رهبری Wenjie Li و Bed Poudel در دانشگاه ایالتی پن، این کاستی‌ها را با یک رویکرد طراحی نوآورانه برطرف کرد.

 ژنراتور ترموالکتریک با مبدل‌های حرارتی

محققان به‌جای تکیه‌بر سیستم خنک‌کننده مبتنی بر آب، مبدل‌های حرارتی مورد استفاده در تهویه مطبوع را برای جذب گرمای ساطع‌شده از لوله‌های اگزوز انتخاب کردند.

ژنراتور ترموالکتریک از ماده نیمه‌هادی بیسموت-تلوراید ساخته شده است؛ البته اعضای این تیم یک جزء اضافی به نام هیت سینک را به طراحی‌شان اضافه کردند که نقش هیت سینک، افزایش اختلاف دمای سیستم است که به‌طور مستقیم با مقدار انرژی تولیدی در ارتباط است.

ژنراتور نمونه اولیه به توان خروجی ۴۰ وات دست یافت که برای روشن کردن یک لامپ کافی است. مهم‌تر از همه، محققان دریافتند که شرایط جریان هوای بالا در لوله‌های اگزوز، به بهبود خروجی انرژی از ژنراتور کمک می‌کند.

تولید برق با گرمای هدررفته از اگزوز هواپیما و خودرو

اعضای این تیم در ادامه، شبیه‌سازی‌هایی را در محیط‌هایی با چنین شرایطی انجام داد. آن‌ها دریافتند که سیستمشان در صورت استقرار، می‌تواند انرژی بیشتری تولید کند. مثلاً خروجی ژنراتور هنگام استقرار در خودرو ۵۶ وات تخمین زده شد. بااین‌حال، اگزوز هلیکوپتر می‌تواند ۱۴۶ وات انرژی تولید کند که معادل ۱۲ باتری لیتیوم یونی است.

ازآنجایی‌که این سیستم را می‌توان در خروجی‌های اگزوز ادغام کرد و به زیرساخت‌های خنک‌کننده اضافی وابسته نیست، می‌توان آن را در وسایل نقلیه موجود نیز مورداستفاده قرار داد. محققان اطمینان دارند که این راه را برای ادغام دستگاه‌های ترموالکتریک در وسایل نقلیه روزمره هموار می‌کند و به بازیابی انرژی‌ای که در صورت عدم انجام این کار، هدر می‌رود کمک خواهد کرد.

منبع: interestingengineering

۲۲۷۲۲۷

غزال زیاری: محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، یک ژنراتور ترموالکتریک فشرده ساخته‌اند که می‌تواند گرمای خروجی از اگزوز خودروها، هلیکوپترها و وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (UAV) را به انرژی الکتریکی قابل‌استفاده تبدیل کند. در اطلاعیه منتشرشده دراین‌باره یادآوری شده که نمونه اولیه و توسعه‌یافته توسط این تیم به توان خروجی ۴۰ وات دست‌یافته که برای روشن کردن یک لامپ کافی است.

طبق محاسبات کارشناسان، راندمان موتورهای احتراق داخلی که معمولاً در وسایل نقلیه موتوری مورداستفاده قرار می‌گیرند، تنها حدود ۲۵ درصد است. این بدان معناست که وقتی از وسیله نقلیه استفاده می‌کنیم، سه‌چهارم انرژی ذخیره‌شده در بنزین هدر می‌رود و به‌صورت گرما خارج می‌شود.

از آنجایی که یکی از بحران‌های اصلی دنیا، افزایش انتشار کربن است، پیشرفت‌های بعدی در فناوری انرژی پاک می‌تواند بسیار کاربردی بوده و درنهایت جایگزین سوخت‌های فسیلی شود. از همین رو، نیاز به اقدامات فناوری کارآمدتری وجود دارد که بتواند به کاهش انتشارات ناشی از فناوری‌های موجود کمک کند.

در این بین تیم تحقیقاتی دپارتمان مهندسی مکانیک برای بهبود تبدیل انرژی موتورهای گازسوز با یک ژنراتور ترموالکتریک که گرمای هدررفته را به انرژی تبدیل می‌کند، وارد عمل شدند.

تولید برق با گرمای هدررفته از اگزوز هواپیما و خودرو

مشکلات ژنراتورهای ترموالکتریک

ژنراتورهای ترموالکتریک از اختلاف دمای اعمال‌شده در یک ماده استفاده کرده و آن را به انرژی تبدیل می‌کنند. این مفهوم مدتی است وجود داشته و معمولاً از مواد نیمه‌هادی برای رسیدن به این هدف استفاده می‌شود.

بااین‌حال، طراحی ژنراتورها پیچیده است و برای حفظ اختلاف دما به یک سیستم خنک‌کننده خارجی متکی است. این امر مستلزم استفاده از یک سیستم خنک‌کننده مبتنی بر آب است که به‌اندازه ژنراتور می‌افزاید و آن را برای استقرار کمتر تطبیق می‌دهد.

تیم تحقیقاتی به رهبری Wenjie Li و Bed Poudel در دانشگاه ایالتی پن، این کاستی‌ها را با یک رویکرد طراحی نوآورانه برطرف کرد.

 ژنراتور ترموالکتریک با مبدل‌های حرارتی

محققان به‌جای تکیه‌بر سیستم خنک‌کننده مبتنی بر آب، مبدل‌های حرارتی مورد استفاده در تهویه مطبوع را برای جذب گرمای ساطع‌شده از لوله‌های اگزوز انتخاب کردند.

ژنراتور ترموالکتریک از ماده نیمه‌هادی بیسموت-تلوراید ساخته شده است؛ البته اعضای این تیم یک جزء اضافی به نام هیت سینک را به طراحی‌شان اضافه کردند که نقش هیت سینک، افزایش اختلاف دمای سیستم است که به‌طور مستقیم با مقدار انرژی تولیدی در ارتباط است.

ژنراتور نمونه اولیه به توان خروجی ۴۰ وات دست یافت که برای روشن کردن یک لامپ کافی است. مهم‌تر از همه، محققان دریافتند که شرایط جریان هوای بالا در لوله‌های اگزوز، به بهبود خروجی انرژی از ژنراتور کمک می‌کند.

تولید برق با گرمای هدررفته از اگزوز هواپیما و خودرو

اعضای این تیم در ادامه، شبیه‌سازی‌هایی را در محیط‌هایی با چنین شرایطی انجام داد. آن‌ها دریافتند که سیستمشان در صورت استقرار، می‌تواند انرژی بیشتری تولید کند. مثلاً خروجی ژنراتور هنگام استقرار در خودرو ۵۶ وات تخمین زده شد. بااین‌حال، اگزوز هلیکوپتر می‌تواند ۱۴۶ وات انرژی تولید کند که معادل ۱۲ باتری لیتیوم یونی است.

ازآنجایی‌که این سیستم را می‌توان در خروجی‌های اگزوز ادغام کرد و به زیرساخت‌های خنک‌کننده اضافی وابسته نیست، می‌توان آن را در وسایل نقلیه موجود نیز مورداستفاده قرار داد. محققان اطمینان دارند که این راه را برای ادغام دستگاه‌های ترموالکتریک در وسایل نقلیه روزمره هموار می‌کند و به بازیابی انرژی‌ای که در صورت عدم انجام این کار، هدر می‌رود کمک خواهد کرد.

منبع: interestingengineering

۲۲۷۲۲۷

پست قبلی

هشدار اشتباه زلزله وحشت آفرید!

پست بعدی

چرا استارتاپ‌ها خیلی زود به پایان خط می‌رسند؟

مربوطه پست ها

کدام گوشی هوشمند در چین پرفروش‌ترین است؟
سایر اخبار تکنولوژی

کدام گوشی هوشمند در چین پرفروش‌ترین است؟

۲۶ تیر ۱۴۰۴
جنگ خاموش چین و آمریکا در اعماق دریا
سایر اخبار تکنولوژی

جنگ خاموش چین و آمریکا در اعماق دریا

۲۶ تیر ۱۴۰۴
«گلکسی زد TriFold»، گوشی تاشوی متفاوت سامسونگ
سایر اخبار تکنولوژی

«گلکسی زد TriFold»، گوشی تاشوی متفاوت سامسونگ

۲۶ تیر ۱۴۰۴
پشت‌پرده حملات جدید سایبری / بدافزار از راهی وارد می‌شود که هیچ‌کس انتظارش را ندارد
سایر اخبار تکنولوژی

پشت‌پرده حملات جدید سایبری / بدافزار از راهی وارد می‌شود که هیچ‌کس انتظارش را ندارد

۲۶ تیر ۱۴۰۴
طرح تعویض آیفون با گوشی تاشوی سامسونگ / کدام گوشی‌های اپل شامل این طرح می‌شوند؟
سایر اخبار تکنولوژی

طرح تعویض آیفون با گوشی تاشوی سامسونگ / کدام گوشی‌های اپل شامل این طرح می‌شوند؟

۲۶ تیر ۱۴۰۴
قیمت متفاوت‌ترین آیفون تاریخ / گران‌تر از مک‌بوک پرو
سایر اخبار تکنولوژی

قیمت متفاوت‌ترین آیفون تاریخ / گران‌تر از مک‌بوک پرو

۲۶ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 13 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • نقاشی‌ها تحت تاثیر جنگ؛ از گرنیکای پیکاسو و چهره جنگ دالی تا فتح تهران
  • نمادی از صلح، تاب‌آوری و دوستی ملل در «گل‌ها و نمادهای ملی جهان»
  • رئیس سازمان سینمایی: هنرمندان ما دشمن را ناامید کردند
  • کدام گوشی هوشمند در چین پرفروش‌ترین است؟
  • کاهش ۳۳ درصدی آلاینده‌ها با روانکار نانویی
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.