دانش جوین
شنبه, مرداد ۴, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

چالش‌ های استفاده از سوخت‌ های زیستی در اروپا

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۲۹ بهمن ۱۴۰۳
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
چالش‌ های استفاده از سوخت‌ های زیستی در اروپا
1
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

این چربی‌ها بر اساس خطر انتقال بیماری به سه دسته تقسیم می‌شوند که دسته‌های اول و دوم کاربرد محدودتری در گرمایش دارند، اما زباله‌های دسته سوم که ایمن‌تر هستند؛ برای کاربردهای وسیع‌تری ازجمله غذای حیوانات خانگی و مواد اولئوشیمیایی استفاده می‌شوند. ولی مشکل این است که سیستم حمل‌ونقل سوئد با مصرف این چربی‌های حیوانی محدود، صنایع دیگر را به سمت مواد کمتر پایدار همچون روغن نخل سوق می‌دهد که این امر فعالان زیست‌محیطی اروپا را نگران کرده است.

در سال ۲۰۲۳، کشورهای اروپایی با سبزترین حمل‌ونقل؛ سوئد، فنلاند، هلند و اتریش بوده‌اند که به واسطه برخورداری از بالاترین سهم انرژی‌های تجدیدپذیر به این جایگاه دست پیدا کرده‌اند، بااین‌حال فعالان زیست‌محیطی اروپا در مورد اتکای این قاره به سوخت‌های زیستی نگران هستند.

سوئد تنها کشوری است که به هدف اتحادیه اروپا یعنی ۲۹درصد انرژی‌های تجدیدپذیر در حمل‌ونقل تا سال ۲۰۳۰ دست پیدا کرده و حتی از آن فراتر رفته است.

این کشور شمال اروپا با استقبال گسترده و سریع از خودروهای برقی در این راه پیشتاز بوده است، اما کمپین‌های زیست‌محیطی در مورد اتکا به سوخت‌های زیستی هشدار می‌دهند که یک منبع انرژی بحث‌برانگیز است.

فنلاند با سهم ۲۰.۷درصدی انرژی‌های تجدیدپذیر در ترکیب حمل‌ونقل خود در رتبه دوم قرار دارد و پس از آن هلند با ۱۳.۴درصد و اتریش با ۱۳.۲درصد رتبه‌های سوم و چهارم لیست حاضر را به خود اختصاص داده است.

لیست کشورهای دارای بیشترین افزایش در انرژی حمل‌ونقل از انرژی‌های تجدیدپذیر نیز نشان می‌دهد سوئد با افزایش ۴.۹درصدی در سال ۲۰۲۳ پیشتاز بوده است.

اتریش و پرتغال با افزایش ۲.۵درصدی نسبت به سطح سال ۲۰۲۲ نیز پس از آن قرار می‌گیرند. در واقع سوئد، آلمان و هلند بیش‌از نیمی از برق تجدیدپذیر مورداستفاده در حمل‌ونقل جاده‌ای اتحادیه اروپا را در سال ۲۰۲۳ تشکیل دادند و بلژیک، لوکزامبورگ و پرتغال در همان سال بیشترین افزایش نسبی را در برق تجدیدپذیر از وسایل‌نقلیه جاده‌ای داشتند.

یورواستات اعلام کرد در سال ۲۰۲۳، سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در حمل‌ونقل اروپا به ۱۰.۸درصد در سراسر اتحادیه اروپا رسید که این رقم افزایشی ۱.۲درصدی را نسبت‌به سال قبل نشان می‌دهد.

دستیابی به هدف ۲۰۳۰ مستلزم شتاب قابل‌توجهی در آمار است و میانگین سالانه افزایش ۲.۶درصدی بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰ نیاز دارد.

بیشتر انرژی‌های تجدیدپذیر گزارش‌شده در داده‌های جدید یورواستات به سوخت‌های زیستی و مایعات یا گازهایی همچون بیودیزل و بیواتانول ساخته‌شده از زیست‌توده متکی است و هرچند سوخت‌های زیستی مبتنی‌بر محصولات کشاورزی به‌عنوان مخرب‌ترین نوع سوخت‌های زیست‌محیطی، به‌دلیل محدودیت‌های اتحادیه اروپا برای استفاده در سال ۲۰۲۳ در سطح پایین باقی ماندند، انواع جدیدی از سوخت‌های زیستی پیشرفته و ضایعاتی در حال افزایش هستند.

روغن‌های زائد همچون روغن پخت‌وپز استفاده‌شده، چربی‌های حیوانی و بقایای نخل که به‌طور عمده از آسیا وارد می‌شوند، در این دسته قرار می‌گیرند.

این مواد اکنون ۴۰درصد کل سوخت‌های زیستی مورد استفاده در حمل‌ونقل اتحادیه اروپا و بیش‌از نیمی از سهم ۱۰.۸درصدی گزارش‌شده انرژی‌های تجدیدپذیر را تشکیل می‌دهند.

این چربی‌ها بر اساس خطر انتقال بیماری به سه دسته تقسیم می‌شوند که دسته‌های اول و دوم کاربرد محدودتری در گرمایش دارند، اما زباله‌های دسته سوم که ایمن‌تر هستند؛ برای کاربردهای وسیع‌تری ازجمله غذای حیوانات خانگی و مواد اولئوشیمیایی استفاده می‌شوند. ولی مشکل این است که سیستم حمل‌ونقل سوئد با مصرف این چربی‌های حیوانی محدود، صنایع دیگر را به سمت مواد کمتر پایدار همچون روغن نخل سوق می‌دهد که این امر فعالان زیست‌محیطی اروپا را نگران کرده است.

در سال ۲۰۲۳، کشورهای اروپایی با سبزترین حمل‌ونقل؛ سوئد، فنلاند، هلند و اتریش بوده‌اند که به واسطه برخورداری از بالاترین سهم انرژی‌های تجدیدپذیر به این جایگاه دست پیدا کرده‌اند، بااین‌حال فعالان زیست‌محیطی اروپا در مورد اتکای این قاره به سوخت‌های زیستی نگران هستند.

سوئد تنها کشوری است که به هدف اتحادیه اروپا یعنی ۲۹درصد انرژی‌های تجدیدپذیر در حمل‌ونقل تا سال ۲۰۳۰ دست پیدا کرده و حتی از آن فراتر رفته است.

این کشور شمال اروپا با استقبال گسترده و سریع از خودروهای برقی در این راه پیشتاز بوده است، اما کمپین‌های زیست‌محیطی در مورد اتکا به سوخت‌های زیستی هشدار می‌دهند که یک منبع انرژی بحث‌برانگیز است.

فنلاند با سهم ۲۰.۷درصدی انرژی‌های تجدیدپذیر در ترکیب حمل‌ونقل خود در رتبه دوم قرار دارد و پس از آن هلند با ۱۳.۴درصد و اتریش با ۱۳.۲درصد رتبه‌های سوم و چهارم لیست حاضر را به خود اختصاص داده است.

لیست کشورهای دارای بیشترین افزایش در انرژی حمل‌ونقل از انرژی‌های تجدیدپذیر نیز نشان می‌دهد سوئد با افزایش ۴.۹درصدی در سال ۲۰۲۳ پیشتاز بوده است.

اتریش و پرتغال با افزایش ۲.۵درصدی نسبت به سطح سال ۲۰۲۲ نیز پس از آن قرار می‌گیرند. در واقع سوئد، آلمان و هلند بیش‌از نیمی از برق تجدیدپذیر مورداستفاده در حمل‌ونقل جاده‌ای اتحادیه اروپا را در سال ۲۰۲۳ تشکیل دادند و بلژیک، لوکزامبورگ و پرتغال در همان سال بیشترین افزایش نسبی را در برق تجدیدپذیر از وسایل‌نقلیه جاده‌ای داشتند.

یورواستات اعلام کرد در سال ۲۰۲۳، سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در حمل‌ونقل اروپا به ۱۰.۸درصد در سراسر اتحادیه اروپا رسید که این رقم افزایشی ۱.۲درصدی را نسبت‌به سال قبل نشان می‌دهد.

دستیابی به هدف ۲۰۳۰ مستلزم شتاب قابل‌توجهی در آمار است و میانگین سالانه افزایش ۲.۶درصدی بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰ نیاز دارد.

بیشتر انرژی‌های تجدیدپذیر گزارش‌شده در داده‌های جدید یورواستات به سوخت‌های زیستی و مایعات یا گازهایی همچون بیودیزل و بیواتانول ساخته‌شده از زیست‌توده متکی است و هرچند سوخت‌های زیستی مبتنی‌بر محصولات کشاورزی به‌عنوان مخرب‌ترین نوع سوخت‌های زیست‌محیطی، به‌دلیل محدودیت‌های اتحادیه اروپا برای استفاده در سال ۲۰۲۳ در سطح پایین باقی ماندند، انواع جدیدی از سوخت‌های زیستی پیشرفته و ضایعاتی در حال افزایش هستند.

روغن‌های زائد همچون روغن پخت‌وپز استفاده‌شده، چربی‌های حیوانی و بقایای نخل که به‌طور عمده از آسیا وارد می‌شوند، در این دسته قرار می‌گیرند.

این مواد اکنون ۴۰درصد کل سوخت‌های زیستی مورد استفاده در حمل‌ونقل اتحادیه اروپا و بیش‌از نیمی از سهم ۱۰.۸درصدی گزارش‌شده انرژی‌های تجدیدپذیر را تشکیل می‌دهند.

اخبارجدیدترین

چرا ایران‌خودرو هیوندایی نشد؟

از تاکسی سواری پزشکیان تا ال-90 نوآ

صنعت 600 همتی لنگ 20 همت

این چربی‌ها بر اساس خطر انتقال بیماری به سه دسته تقسیم می‌شوند که دسته‌های اول و دوم کاربرد محدودتری در گرمایش دارند، اما زباله‌های دسته سوم که ایمن‌تر هستند؛ برای کاربردهای وسیع‌تری ازجمله غذای حیوانات خانگی و مواد اولئوشیمیایی استفاده می‌شوند. ولی مشکل این است که سیستم حمل‌ونقل سوئد با مصرف این چربی‌های حیوانی محدود، صنایع دیگر را به سمت مواد کمتر پایدار همچون روغن نخل سوق می‌دهد که این امر فعالان زیست‌محیطی اروپا را نگران کرده است.

در سال ۲۰۲۳، کشورهای اروپایی با سبزترین حمل‌ونقل؛ سوئد، فنلاند، هلند و اتریش بوده‌اند که به واسطه برخورداری از بالاترین سهم انرژی‌های تجدیدپذیر به این جایگاه دست پیدا کرده‌اند، بااین‌حال فعالان زیست‌محیطی اروپا در مورد اتکای این قاره به سوخت‌های زیستی نگران هستند.

سوئد تنها کشوری است که به هدف اتحادیه اروپا یعنی ۲۹درصد انرژی‌های تجدیدپذیر در حمل‌ونقل تا سال ۲۰۳۰ دست پیدا کرده و حتی از آن فراتر رفته است.

این کشور شمال اروپا با استقبال گسترده و سریع از خودروهای برقی در این راه پیشتاز بوده است، اما کمپین‌های زیست‌محیطی در مورد اتکا به سوخت‌های زیستی هشدار می‌دهند که یک منبع انرژی بحث‌برانگیز است.

فنلاند با سهم ۲۰.۷درصدی انرژی‌های تجدیدپذیر در ترکیب حمل‌ونقل خود در رتبه دوم قرار دارد و پس از آن هلند با ۱۳.۴درصد و اتریش با ۱۳.۲درصد رتبه‌های سوم و چهارم لیست حاضر را به خود اختصاص داده است.

لیست کشورهای دارای بیشترین افزایش در انرژی حمل‌ونقل از انرژی‌های تجدیدپذیر نیز نشان می‌دهد سوئد با افزایش ۴.۹درصدی در سال ۲۰۲۳ پیشتاز بوده است.

اتریش و پرتغال با افزایش ۲.۵درصدی نسبت به سطح سال ۲۰۲۲ نیز پس از آن قرار می‌گیرند. در واقع سوئد، آلمان و هلند بیش‌از نیمی از برق تجدیدپذیر مورداستفاده در حمل‌ونقل جاده‌ای اتحادیه اروپا را در سال ۲۰۲۳ تشکیل دادند و بلژیک، لوکزامبورگ و پرتغال در همان سال بیشترین افزایش نسبی را در برق تجدیدپذیر از وسایل‌نقلیه جاده‌ای داشتند.

یورواستات اعلام کرد در سال ۲۰۲۳، سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در حمل‌ونقل اروپا به ۱۰.۸درصد در سراسر اتحادیه اروپا رسید که این رقم افزایشی ۱.۲درصدی را نسبت‌به سال قبل نشان می‌دهد.

دستیابی به هدف ۲۰۳۰ مستلزم شتاب قابل‌توجهی در آمار است و میانگین سالانه افزایش ۲.۶درصدی بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰ نیاز دارد.

بیشتر انرژی‌های تجدیدپذیر گزارش‌شده در داده‌های جدید یورواستات به سوخت‌های زیستی و مایعات یا گازهایی همچون بیودیزل و بیواتانول ساخته‌شده از زیست‌توده متکی است و هرچند سوخت‌های زیستی مبتنی‌بر محصولات کشاورزی به‌عنوان مخرب‌ترین نوع سوخت‌های زیست‌محیطی، به‌دلیل محدودیت‌های اتحادیه اروپا برای استفاده در سال ۲۰۲۳ در سطح پایین باقی ماندند، انواع جدیدی از سوخت‌های زیستی پیشرفته و ضایعاتی در حال افزایش هستند.

روغن‌های زائد همچون روغن پخت‌وپز استفاده‌شده، چربی‌های حیوانی و بقایای نخل که به‌طور عمده از آسیا وارد می‌شوند، در این دسته قرار می‌گیرند.

این مواد اکنون ۴۰درصد کل سوخت‌های زیستی مورد استفاده در حمل‌ونقل اتحادیه اروپا و بیش‌از نیمی از سهم ۱۰.۸درصدی گزارش‌شده انرژی‌های تجدیدپذیر را تشکیل می‌دهند.

این چربی‌ها بر اساس خطر انتقال بیماری به سه دسته تقسیم می‌شوند که دسته‌های اول و دوم کاربرد محدودتری در گرمایش دارند، اما زباله‌های دسته سوم که ایمن‌تر هستند؛ برای کاربردهای وسیع‌تری ازجمله غذای حیوانات خانگی و مواد اولئوشیمیایی استفاده می‌شوند. ولی مشکل این است که سیستم حمل‌ونقل سوئد با مصرف این چربی‌های حیوانی محدود، صنایع دیگر را به سمت مواد کمتر پایدار همچون روغن نخل سوق می‌دهد که این امر فعالان زیست‌محیطی اروپا را نگران کرده است.

در سال ۲۰۲۳، کشورهای اروپایی با سبزترین حمل‌ونقل؛ سوئد، فنلاند، هلند و اتریش بوده‌اند که به واسطه برخورداری از بالاترین سهم انرژی‌های تجدیدپذیر به این جایگاه دست پیدا کرده‌اند، بااین‌حال فعالان زیست‌محیطی اروپا در مورد اتکای این قاره به سوخت‌های زیستی نگران هستند.

سوئد تنها کشوری است که به هدف اتحادیه اروپا یعنی ۲۹درصد انرژی‌های تجدیدپذیر در حمل‌ونقل تا سال ۲۰۳۰ دست پیدا کرده و حتی از آن فراتر رفته است.

این کشور شمال اروپا با استقبال گسترده و سریع از خودروهای برقی در این راه پیشتاز بوده است، اما کمپین‌های زیست‌محیطی در مورد اتکا به سوخت‌های زیستی هشدار می‌دهند که یک منبع انرژی بحث‌برانگیز است.

فنلاند با سهم ۲۰.۷درصدی انرژی‌های تجدیدپذیر در ترکیب حمل‌ونقل خود در رتبه دوم قرار دارد و پس از آن هلند با ۱۳.۴درصد و اتریش با ۱۳.۲درصد رتبه‌های سوم و چهارم لیست حاضر را به خود اختصاص داده است.

لیست کشورهای دارای بیشترین افزایش در انرژی حمل‌ونقل از انرژی‌های تجدیدپذیر نیز نشان می‌دهد سوئد با افزایش ۴.۹درصدی در سال ۲۰۲۳ پیشتاز بوده است.

اتریش و پرتغال با افزایش ۲.۵درصدی نسبت به سطح سال ۲۰۲۲ نیز پس از آن قرار می‌گیرند. در واقع سوئد، آلمان و هلند بیش‌از نیمی از برق تجدیدپذیر مورداستفاده در حمل‌ونقل جاده‌ای اتحادیه اروپا را در سال ۲۰۲۳ تشکیل دادند و بلژیک، لوکزامبورگ و پرتغال در همان سال بیشترین افزایش نسبی را در برق تجدیدپذیر از وسایل‌نقلیه جاده‌ای داشتند.

یورواستات اعلام کرد در سال ۲۰۲۳، سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در حمل‌ونقل اروپا به ۱۰.۸درصد در سراسر اتحادیه اروپا رسید که این رقم افزایشی ۱.۲درصدی را نسبت‌به سال قبل نشان می‌دهد.

دستیابی به هدف ۲۰۳۰ مستلزم شتاب قابل‌توجهی در آمار است و میانگین سالانه افزایش ۲.۶درصدی بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰ نیاز دارد.

بیشتر انرژی‌های تجدیدپذیر گزارش‌شده در داده‌های جدید یورواستات به سوخت‌های زیستی و مایعات یا گازهایی همچون بیودیزل و بیواتانول ساخته‌شده از زیست‌توده متکی است و هرچند سوخت‌های زیستی مبتنی‌بر محصولات کشاورزی به‌عنوان مخرب‌ترین نوع سوخت‌های زیست‌محیطی، به‌دلیل محدودیت‌های اتحادیه اروپا برای استفاده در سال ۲۰۲۳ در سطح پایین باقی ماندند، انواع جدیدی از سوخت‌های زیستی پیشرفته و ضایعاتی در حال افزایش هستند.

روغن‌های زائد همچون روغن پخت‌وپز استفاده‌شده، چربی‌های حیوانی و بقایای نخل که به‌طور عمده از آسیا وارد می‌شوند، در این دسته قرار می‌گیرند.

این مواد اکنون ۴۰درصد کل سوخت‌های زیستی مورد استفاده در حمل‌ونقل اتحادیه اروپا و بیش‌از نیمی از سهم ۱۰.۸درصدی گزارش‌شده انرژی‌های تجدیدپذیر را تشکیل می‌دهند.

پست قبلی

دورخیز «میشلن» برای سال ۲۰۲۶

پست بعدی

قیمت سهام نمادهای خودرویی با افزایش قابل‌ توجهی رو به‌ رو می‌شود

مربوطه پست ها

خودرو

چرا ایران‌خودرو هیوندایی نشد؟

۰۴ مرداد ۱۴۰۴
خودرو

از تاکسی سواری پزشکیان تا ال-90 نوآ

۰۴ مرداد ۱۴۰۴
خودرو

صنعت 600 همتی لنگ 20 همت

۰۴ مرداد ۱۴۰۴
خودرو

خودرو تک‌نرخی شد!

۰۳ مرداد ۱۴۰۴
خودرو

خروج افغان‌ها‌ بحران پنهان قطعه‌سازی

۰۲ مرداد ۱۴۰۴
همه مشکلات استارت خودرو
خودرو

همه مشکلات استارت خودرو

۰۲ مرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − پانزده =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • علیرضا قربانی «سووشون» را به مردم میهن دوست ایران تقدیم کرد
  • پخش سه نمایش رادیویی با موضوعات متفاوت در رادیو نمایش
  • کلاری و کاکایی مهمانان اولین نشست «سینمای ایران برای وطن»
  • از هدیه روح‌الامین به یک فرمانده تا آثار هنرمندان زن نوگرا که دیده شد
  • آغاز یک سفر درونی در اولین روز هفته؛ حکایت موسیقی‌های قصه‌گو
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.