دانش جوین
یکشنبه, مرداد ۵, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

از پندهای گیلگمش در یک نمایشگاه تا توجه به موتیف‌ حیوانی در مجسمه‌سازی

مهر نیوز توسط مهر نیوز
۰۱ اسفند ۱۴۰۳
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
از پندهای گیلگمش در یک نمایشگاه تا توجه به موتیف‌ حیوانی در مجسمه‌سازی
5
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه مجسمه‌های مجتبا رمزی با عنوان «پند سابیتو» که عصر جمعه ۱۹ بهمن در حمام تاریخی کاشف‌السلطنه افتتاح شد، به نمایش ۷ مجسمه برنزی از این هنرمند می‌پردازد که با المان‌هایی از اسطوره‌های ایرانی و تلفیق آنها با افسانه‌های کهن خلق شده‌اند. این نمایشگاه تا ۱۰ اسفند در حمام تاریخی کاشف‌السلطنه ادامه دارد.

در استیتمنت نمایشگاه به قلم این هنرمند آمده است: «زندگی بودنی کوتاه است، میان دو نبودن بیکرانه‌. آمدن، چگونه زیستن و رفتن از این درگاه کرانمند، دل‌مشغولی آدمیزاده است به روزگاران و جانمایه مجسمه‌های من در این نمایشگاه؛ با نیم‌نگاهی ستایشگر به افسانه‌های آفرینش و نمادهای ایرانِ کهن.»

مجتبا رمزی هنرمند مجسمه‌ساز در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ایده خلق آثارش توضیح داد: من از روز اول کارم، با همین تم‌ها و ایده‌ها یعنی سر حیوانات و المان‌های اسطوره‌ای کار می‌کردم اما آنها به مرور قوام پیدا کردند و به آنچه که امروز هستند، رسیده‌اند. در واقع دوام و استمرار در کار، برای یک هنرمند بسیار مهم است البته منظور من این نیست که هنرمندان باید فقط روی یک ایده تمرکز کنند بلکه معتقدم اگر هنرمندی یک دل مشغولی خاص دارد، بهتر است همواره تلاش کند آثارش را با توجه به آن دل مشغولی خلق کند تا بتواند مخاطبان جدی خودش را پیدا کند زیرا فکر می‌کنم مخاطب جدی دنبال ایده‌ای است که بتواند گذشته، حال و آینده‌اش را ببیند.

وی در پاسخ به اینکه آیا در زمان کار به این فکر می‌کند که می‌تواند مخاطبان را با خود همراه کند یا خیر؟ گفت: برای من بسیار مهم است که حتی فقط یک مخاطب بیشتر داشته باشم. معتقدم هنرمندی که به مخاطب فکر نکند، اصلاً کار نمی‌کند یعنی هنرمندی که اثری را تولید می‌کند، دوست دارد ببیند که اثرش در مرکز توجه دیگران قرار گرفته و واکنشی که آن افراد در زمان دیدن اثرش نشان می‌دهند، برایش جذاب است. گاهی، یک هنرمند می‌خواهد ببیند فردی که هم‌وطنش نیست با دیدن اثرش چه واکنشی نشان می‌دهد چون اگر او بتواند با مخاطبانی که در سراسر جهان زندگی می‌کنند، ارتباط بگیرد، یک پله بالاتر می‌رود و می‌تواند گستره مخاطبانش را بیشتر کند.

از پندهای گیلگمش در یک نمایشگاه تا توجه به موتیف‌ حیوانی در مجسمه‌سازی

رمزی درباره مخاطب جهانی آثارش نیز بیان کرد: ایده‌های من بسیار شخصی هستند و به دنیای درون آدمیزاد برمی‌گردند اما انسان هم هر کجا که باشد، انسان است و دل مشغولی‌هایی دارد بنابراین فکر می‌کنم کارهای من برای همه جذاب است. از طرف دیگر، من صفت‌های انسانی و قصه‌هایم را با استفاده از کاراکترهای حیوانات روایت می‌کنم و ابنای بشر از روزی که خلق شده‌اند، از موتیف‌های حیوانی برای انتقال پیام‌شان استفاده کرده‌اند.

وی در مورد المان‌هایی که در آثارش خلق می‌کند، گفت: من معمولاً از کاراکترهای چند حیوان محدود استفاده می‌کنم و به این امر توجه دارم که آن حیوان‌ها چه نوع ارتباطی با آدمیزاد دارند. مثلاً گاو در تاریخ فرهنگ و هنر انسان‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد و من با همان جریانی که هست، همراه می‌شوم بنابراین سعی نمی‌کنم که اثر فی‌البداهه‌ای را خلق کنم. تاریخ فرهنگ و هنر انسان‌ها چنین بوده است، یعنی هر دوره فرهنگی و هنری جدید پایش را روی شانه فرهنگ و هنر تمدن قبل از خودش گذاشته و یک پله بالاتر رفته است.

این هنرمند مجسمه‌ساز درباره اینکه آیا هنرمند ایرانی را به صورت ویژه دوست دارد که از او الهام بگیرد، اظهار کرد: دوست داشتن و الهام گرفتن با هم متفاوت هستند؛ یعنی ممکن است گاهی من از کار مجسمه‌سازانی که کارشان را دوست دارم، الهام نگرفته باشم و در اصل منبع الهام همه‌مان یکی باشد. من کارهای پرویز تناولی و بهمن محصص را دوست دارم.

وی درباره اینکه انتزاعی که در کارهای بهمن محصص وجود دارد، در کارهای او نیز دیده می‌شود، عنوان کرد: همه کارهای من انتزاعی هستند اما در واقع از چند جهت می‌توان آثار انتزاعی را خلق کرد. هنرمندان با توجه به زاویه دیدشان کارهای انتزاعی را تولید می‌کنند.

رمزی در پایان در مورد نام‌گذاری نمایشگاه «پند سابیتو» گفت: سیدوری سابیتو اسم یکی از کاراکترهای داستان گیلگمش است. او در جایی کاراکتر اصلی را نصیحت می‌کند و صاحب‌نظران می‌گویند که این اولین نمونه ثبت شده از فلسفه «دم را غنیمت شمار» است. در فرهنگ ما، خیام نمونه بارز کسانی است که به این فلسفه اعتقاد دارد. بسیاری از فلاسفه یونانی نیز به این فلسفه معتقدند. تم نمایشگاه از پندهای سابیتو است و مخاطب را به این سمت سوق می‌دهد که برود و جستجو کند تا ببیند که سابیتو چه و که بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه مجسمه‌های مجتبا رمزی با عنوان «پند سابیتو» که عصر جمعه ۱۹ بهمن در حمام تاریخی کاشف‌السلطنه افتتاح شد، به نمایش ۷ مجسمه برنزی از این هنرمند می‌پردازد که با المان‌هایی از اسطوره‌های ایرانی و تلفیق آنها با افسانه‌های کهن خلق شده‌اند. این نمایشگاه تا ۱۰ اسفند در حمام تاریخی کاشف‌السلطنه ادامه دارد.

در استیتمنت نمایشگاه به قلم این هنرمند آمده است: «زندگی بودنی کوتاه است، میان دو نبودن بیکرانه‌. آمدن، چگونه زیستن و رفتن از این درگاه کرانمند، دل‌مشغولی آدمیزاده است به روزگاران و جانمایه مجسمه‌های من در این نمایشگاه؛ با نیم‌نگاهی ستایشگر به افسانه‌های آفرینش و نمادهای ایرانِ کهن.»

مجتبا رمزی هنرمند مجسمه‌ساز در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ایده خلق آثارش توضیح داد: من از روز اول کارم، با همین تم‌ها و ایده‌ها یعنی سر حیوانات و المان‌های اسطوره‌ای کار می‌کردم اما آنها به مرور قوام پیدا کردند و به آنچه که امروز هستند، رسیده‌اند. در واقع دوام و استمرار در کار، برای یک هنرمند بسیار مهم است البته منظور من این نیست که هنرمندان باید فقط روی یک ایده تمرکز کنند بلکه معتقدم اگر هنرمندی یک دل مشغولی خاص دارد، بهتر است همواره تلاش کند آثارش را با توجه به آن دل مشغولی خلق کند تا بتواند مخاطبان جدی خودش را پیدا کند زیرا فکر می‌کنم مخاطب جدی دنبال ایده‌ای است که بتواند گذشته، حال و آینده‌اش را ببیند.

وی در پاسخ به اینکه آیا در زمان کار به این فکر می‌کند که می‌تواند مخاطبان را با خود همراه کند یا خیر؟ گفت: برای من بسیار مهم است که حتی فقط یک مخاطب بیشتر داشته باشم. معتقدم هنرمندی که به مخاطب فکر نکند، اصلاً کار نمی‌کند یعنی هنرمندی که اثری را تولید می‌کند، دوست دارد ببیند که اثرش در مرکز توجه دیگران قرار گرفته و واکنشی که آن افراد در زمان دیدن اثرش نشان می‌دهند، برایش جذاب است. گاهی، یک هنرمند می‌خواهد ببیند فردی که هم‌وطنش نیست با دیدن اثرش چه واکنشی نشان می‌دهد چون اگر او بتواند با مخاطبانی که در سراسر جهان زندگی می‌کنند، ارتباط بگیرد، یک پله بالاتر می‌رود و می‌تواند گستره مخاطبانش را بیشتر کند.

از پندهای گیلگمش در یک نمایشگاه تا توجه به موتیف‌ حیوانی در مجسمه‌سازی

رمزی درباره مخاطب جهانی آثارش نیز بیان کرد: ایده‌های من بسیار شخصی هستند و به دنیای درون آدمیزاد برمی‌گردند اما انسان هم هر کجا که باشد، انسان است و دل مشغولی‌هایی دارد بنابراین فکر می‌کنم کارهای من برای همه جذاب است. از طرف دیگر، من صفت‌های انسانی و قصه‌هایم را با استفاده از کاراکترهای حیوانات روایت می‌کنم و ابنای بشر از روزی که خلق شده‌اند، از موتیف‌های حیوانی برای انتقال پیام‌شان استفاده کرده‌اند.

وی در مورد المان‌هایی که در آثارش خلق می‌کند، گفت: من معمولاً از کاراکترهای چند حیوان محدود استفاده می‌کنم و به این امر توجه دارم که آن حیوان‌ها چه نوع ارتباطی با آدمیزاد دارند. مثلاً گاو در تاریخ فرهنگ و هنر انسان‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد و من با همان جریانی که هست، همراه می‌شوم بنابراین سعی نمی‌کنم که اثر فی‌البداهه‌ای را خلق کنم. تاریخ فرهنگ و هنر انسان‌ها چنین بوده است، یعنی هر دوره فرهنگی و هنری جدید پایش را روی شانه فرهنگ و هنر تمدن قبل از خودش گذاشته و یک پله بالاتر رفته است.

این هنرمند مجسمه‌ساز درباره اینکه آیا هنرمند ایرانی را به صورت ویژه دوست دارد که از او الهام بگیرد، اظهار کرد: دوست داشتن و الهام گرفتن با هم متفاوت هستند؛ یعنی ممکن است گاهی من از کار مجسمه‌سازانی که کارشان را دوست دارم، الهام نگرفته باشم و در اصل منبع الهام همه‌مان یکی باشد. من کارهای پرویز تناولی و بهمن محصص را دوست دارم.

وی درباره اینکه انتزاعی که در کارهای بهمن محصص وجود دارد، در کارهای او نیز دیده می‌شود، عنوان کرد: همه کارهای من انتزاعی هستند اما در واقع از چند جهت می‌توان آثار انتزاعی را خلق کرد. هنرمندان با توجه به زاویه دیدشان کارهای انتزاعی را تولید می‌کنند.

رمزی در پایان در مورد نام‌گذاری نمایشگاه «پند سابیتو» گفت: سیدوری سابیتو اسم یکی از کاراکترهای داستان گیلگمش است. او در جایی کاراکتر اصلی را نصیحت می‌کند و صاحب‌نظران می‌گویند که این اولین نمونه ثبت شده از فلسفه «دم را غنیمت شمار» است. در فرهنگ ما، خیام نمونه بارز کسانی است که به این فلسفه اعتقاد دارد. بسیاری از فلاسفه یونانی نیز به این فلسفه معتقدند. تم نمایشگاه از پندهای سابیتو است و مخاطب را به این سمت سوق می‌دهد که برود و جستجو کند تا ببیند که سابیتو چه و که بوده است.

اخبارجدیدترین

علیرضا قربانی «سووشون» را به مردم میهن دوست ایران تقدیم کرد

پخش سه نمایش رادیویی با موضوعات متفاوت در رادیو نمایش

کلاری و کاکایی مهمانان اولین نشست «سینمای ایران برای وطن»

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه مجسمه‌های مجتبا رمزی با عنوان «پند سابیتو» که عصر جمعه ۱۹ بهمن در حمام تاریخی کاشف‌السلطنه افتتاح شد، به نمایش ۷ مجسمه برنزی از این هنرمند می‌پردازد که با المان‌هایی از اسطوره‌های ایرانی و تلفیق آنها با افسانه‌های کهن خلق شده‌اند. این نمایشگاه تا ۱۰ اسفند در حمام تاریخی کاشف‌السلطنه ادامه دارد.

در استیتمنت نمایشگاه به قلم این هنرمند آمده است: «زندگی بودنی کوتاه است، میان دو نبودن بیکرانه‌. آمدن، چگونه زیستن و رفتن از این درگاه کرانمند، دل‌مشغولی آدمیزاده است به روزگاران و جانمایه مجسمه‌های من در این نمایشگاه؛ با نیم‌نگاهی ستایشگر به افسانه‌های آفرینش و نمادهای ایرانِ کهن.»

مجتبا رمزی هنرمند مجسمه‌ساز در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ایده خلق آثارش توضیح داد: من از روز اول کارم، با همین تم‌ها و ایده‌ها یعنی سر حیوانات و المان‌های اسطوره‌ای کار می‌کردم اما آنها به مرور قوام پیدا کردند و به آنچه که امروز هستند، رسیده‌اند. در واقع دوام و استمرار در کار، برای یک هنرمند بسیار مهم است البته منظور من این نیست که هنرمندان باید فقط روی یک ایده تمرکز کنند بلکه معتقدم اگر هنرمندی یک دل مشغولی خاص دارد، بهتر است همواره تلاش کند آثارش را با توجه به آن دل مشغولی خلق کند تا بتواند مخاطبان جدی خودش را پیدا کند زیرا فکر می‌کنم مخاطب جدی دنبال ایده‌ای است که بتواند گذشته، حال و آینده‌اش را ببیند.

وی در پاسخ به اینکه آیا در زمان کار به این فکر می‌کند که می‌تواند مخاطبان را با خود همراه کند یا خیر؟ گفت: برای من بسیار مهم است که حتی فقط یک مخاطب بیشتر داشته باشم. معتقدم هنرمندی که به مخاطب فکر نکند، اصلاً کار نمی‌کند یعنی هنرمندی که اثری را تولید می‌کند، دوست دارد ببیند که اثرش در مرکز توجه دیگران قرار گرفته و واکنشی که آن افراد در زمان دیدن اثرش نشان می‌دهند، برایش جذاب است. گاهی، یک هنرمند می‌خواهد ببیند فردی که هم‌وطنش نیست با دیدن اثرش چه واکنشی نشان می‌دهد چون اگر او بتواند با مخاطبانی که در سراسر جهان زندگی می‌کنند، ارتباط بگیرد، یک پله بالاتر می‌رود و می‌تواند گستره مخاطبانش را بیشتر کند.

از پندهای گیلگمش در یک نمایشگاه تا توجه به موتیف‌ حیوانی در مجسمه‌سازی

رمزی درباره مخاطب جهانی آثارش نیز بیان کرد: ایده‌های من بسیار شخصی هستند و به دنیای درون آدمیزاد برمی‌گردند اما انسان هم هر کجا که باشد، انسان است و دل مشغولی‌هایی دارد بنابراین فکر می‌کنم کارهای من برای همه جذاب است. از طرف دیگر، من صفت‌های انسانی و قصه‌هایم را با استفاده از کاراکترهای حیوانات روایت می‌کنم و ابنای بشر از روزی که خلق شده‌اند، از موتیف‌های حیوانی برای انتقال پیام‌شان استفاده کرده‌اند.

وی در مورد المان‌هایی که در آثارش خلق می‌کند، گفت: من معمولاً از کاراکترهای چند حیوان محدود استفاده می‌کنم و به این امر توجه دارم که آن حیوان‌ها چه نوع ارتباطی با آدمیزاد دارند. مثلاً گاو در تاریخ فرهنگ و هنر انسان‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد و من با همان جریانی که هست، همراه می‌شوم بنابراین سعی نمی‌کنم که اثر فی‌البداهه‌ای را خلق کنم. تاریخ فرهنگ و هنر انسان‌ها چنین بوده است، یعنی هر دوره فرهنگی و هنری جدید پایش را روی شانه فرهنگ و هنر تمدن قبل از خودش گذاشته و یک پله بالاتر رفته است.

این هنرمند مجسمه‌ساز درباره اینکه آیا هنرمند ایرانی را به صورت ویژه دوست دارد که از او الهام بگیرد، اظهار کرد: دوست داشتن و الهام گرفتن با هم متفاوت هستند؛ یعنی ممکن است گاهی من از کار مجسمه‌سازانی که کارشان را دوست دارم، الهام نگرفته باشم و در اصل منبع الهام همه‌مان یکی باشد. من کارهای پرویز تناولی و بهمن محصص را دوست دارم.

وی درباره اینکه انتزاعی که در کارهای بهمن محصص وجود دارد، در کارهای او نیز دیده می‌شود، عنوان کرد: همه کارهای من انتزاعی هستند اما در واقع از چند جهت می‌توان آثار انتزاعی را خلق کرد. هنرمندان با توجه به زاویه دیدشان کارهای انتزاعی را تولید می‌کنند.

رمزی در پایان در مورد نام‌گذاری نمایشگاه «پند سابیتو» گفت: سیدوری سابیتو اسم یکی از کاراکترهای داستان گیلگمش است. او در جایی کاراکتر اصلی را نصیحت می‌کند و صاحب‌نظران می‌گویند که این اولین نمونه ثبت شده از فلسفه «دم را غنیمت شمار» است. در فرهنگ ما، خیام نمونه بارز کسانی است که به این فلسفه اعتقاد دارد. بسیاری از فلاسفه یونانی نیز به این فلسفه معتقدند. تم نمایشگاه از پندهای سابیتو است و مخاطب را به این سمت سوق می‌دهد که برود و جستجو کند تا ببیند که سابیتو چه و که بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه مجسمه‌های مجتبا رمزی با عنوان «پند سابیتو» که عصر جمعه ۱۹ بهمن در حمام تاریخی کاشف‌السلطنه افتتاح شد، به نمایش ۷ مجسمه برنزی از این هنرمند می‌پردازد که با المان‌هایی از اسطوره‌های ایرانی و تلفیق آنها با افسانه‌های کهن خلق شده‌اند. این نمایشگاه تا ۱۰ اسفند در حمام تاریخی کاشف‌السلطنه ادامه دارد.

در استیتمنت نمایشگاه به قلم این هنرمند آمده است: «زندگی بودنی کوتاه است، میان دو نبودن بیکرانه‌. آمدن، چگونه زیستن و رفتن از این درگاه کرانمند، دل‌مشغولی آدمیزاده است به روزگاران و جانمایه مجسمه‌های من در این نمایشگاه؛ با نیم‌نگاهی ستایشگر به افسانه‌های آفرینش و نمادهای ایرانِ کهن.»

مجتبا رمزی هنرمند مجسمه‌ساز در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ایده خلق آثارش توضیح داد: من از روز اول کارم، با همین تم‌ها و ایده‌ها یعنی سر حیوانات و المان‌های اسطوره‌ای کار می‌کردم اما آنها به مرور قوام پیدا کردند و به آنچه که امروز هستند، رسیده‌اند. در واقع دوام و استمرار در کار، برای یک هنرمند بسیار مهم است البته منظور من این نیست که هنرمندان باید فقط روی یک ایده تمرکز کنند بلکه معتقدم اگر هنرمندی یک دل مشغولی خاص دارد، بهتر است همواره تلاش کند آثارش را با توجه به آن دل مشغولی خلق کند تا بتواند مخاطبان جدی خودش را پیدا کند زیرا فکر می‌کنم مخاطب جدی دنبال ایده‌ای است که بتواند گذشته، حال و آینده‌اش را ببیند.

وی در پاسخ به اینکه آیا در زمان کار به این فکر می‌کند که می‌تواند مخاطبان را با خود همراه کند یا خیر؟ گفت: برای من بسیار مهم است که حتی فقط یک مخاطب بیشتر داشته باشم. معتقدم هنرمندی که به مخاطب فکر نکند، اصلاً کار نمی‌کند یعنی هنرمندی که اثری را تولید می‌کند، دوست دارد ببیند که اثرش در مرکز توجه دیگران قرار گرفته و واکنشی که آن افراد در زمان دیدن اثرش نشان می‌دهند، برایش جذاب است. گاهی، یک هنرمند می‌خواهد ببیند فردی که هم‌وطنش نیست با دیدن اثرش چه واکنشی نشان می‌دهد چون اگر او بتواند با مخاطبانی که در سراسر جهان زندگی می‌کنند، ارتباط بگیرد، یک پله بالاتر می‌رود و می‌تواند گستره مخاطبانش را بیشتر کند.

از پندهای گیلگمش در یک نمایشگاه تا توجه به موتیف‌ حیوانی در مجسمه‌سازی

رمزی درباره مخاطب جهانی آثارش نیز بیان کرد: ایده‌های من بسیار شخصی هستند و به دنیای درون آدمیزاد برمی‌گردند اما انسان هم هر کجا که باشد، انسان است و دل مشغولی‌هایی دارد بنابراین فکر می‌کنم کارهای من برای همه جذاب است. از طرف دیگر، من صفت‌های انسانی و قصه‌هایم را با استفاده از کاراکترهای حیوانات روایت می‌کنم و ابنای بشر از روزی که خلق شده‌اند، از موتیف‌های حیوانی برای انتقال پیام‌شان استفاده کرده‌اند.

وی در مورد المان‌هایی که در آثارش خلق می‌کند، گفت: من معمولاً از کاراکترهای چند حیوان محدود استفاده می‌کنم و به این امر توجه دارم که آن حیوان‌ها چه نوع ارتباطی با آدمیزاد دارند. مثلاً گاو در تاریخ فرهنگ و هنر انسان‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد و من با همان جریانی که هست، همراه می‌شوم بنابراین سعی نمی‌کنم که اثر فی‌البداهه‌ای را خلق کنم. تاریخ فرهنگ و هنر انسان‌ها چنین بوده است، یعنی هر دوره فرهنگی و هنری جدید پایش را روی شانه فرهنگ و هنر تمدن قبل از خودش گذاشته و یک پله بالاتر رفته است.

این هنرمند مجسمه‌ساز درباره اینکه آیا هنرمند ایرانی را به صورت ویژه دوست دارد که از او الهام بگیرد، اظهار کرد: دوست داشتن و الهام گرفتن با هم متفاوت هستند؛ یعنی ممکن است گاهی من از کار مجسمه‌سازانی که کارشان را دوست دارم، الهام نگرفته باشم و در اصل منبع الهام همه‌مان یکی باشد. من کارهای پرویز تناولی و بهمن محصص را دوست دارم.

وی درباره اینکه انتزاعی که در کارهای بهمن محصص وجود دارد، در کارهای او نیز دیده می‌شود، عنوان کرد: همه کارهای من انتزاعی هستند اما در واقع از چند جهت می‌توان آثار انتزاعی را خلق کرد. هنرمندان با توجه به زاویه دیدشان کارهای انتزاعی را تولید می‌کنند.

رمزی در پایان در مورد نام‌گذاری نمایشگاه «پند سابیتو» گفت: سیدوری سابیتو اسم یکی از کاراکترهای داستان گیلگمش است. او در جایی کاراکتر اصلی را نصیحت می‌کند و صاحب‌نظران می‌گویند که این اولین نمونه ثبت شده از فلسفه «دم را غنیمت شمار» است. در فرهنگ ما، خیام نمونه بارز کسانی است که به این فلسفه اعتقاد دارد. بسیاری از فلاسفه یونانی نیز به این فلسفه معتقدند. تم نمایشگاه از پندهای سابیتو است و مخاطب را به این سمت سوق می‌دهد که برود و جستجو کند تا ببیند که سابیتو چه و که بوده است.

پست قبلی

چرا مُر قانون را درباره مجرمان جرائم خشن اجرا نمی‌کنید؟!

پست بعدی

جامعه کره متاثر از مرگ خودخواسته بازیگر جوان و بی‌رحمی رسانه‌ها

مربوطه پست ها

علیرضا قربانی «سووشون» را به مردم میهن دوست ایران تقدیم کرد
هنر و فرهنگ

علیرضا قربانی «سووشون» را به مردم میهن دوست ایران تقدیم کرد

۰۴ مرداد ۱۴۰۴
پخش سه نمایش رادیویی با موضوعات متفاوت در  رادیو نمایش
هنر و فرهنگ

پخش سه نمایش رادیویی با موضوعات متفاوت در رادیو نمایش

۰۴ مرداد ۱۴۰۴
کلاری و کاکایی مهمانان اولین نشست «سینمای ایران برای وطن»
هنر و فرهنگ

کلاری و کاکایی مهمانان اولین نشست «سینمای ایران برای وطن»

۰۴ مرداد ۱۴۰۴
از هدیه روح‌الامین به یک فرمانده تا آثار هنرمندان زن نوگرا که دیده شد
هنر و فرهنگ

از هدیه روح‌الامین به یک فرمانده تا آثار هنرمندان زن نوگرا که دیده شد

۰۴ مرداد ۱۴۰۴
آغاز یک سفر درونی در اولین روز هفته؛ حکایت موسیقی‌های قصه‌گو
هنر و فرهنگ

آغاز یک سفر درونی در اولین روز هفته؛ حکایت موسیقی‌های قصه‌گو

۰۴ مرداد ۱۴۰۴
رادیو اقتصاد بر مدار مطالبه‌گری؛ حفظ اعتماد مخاطب خط قرمز ماست
هنر و فرهنگ

رادیو اقتصاد بر مدار مطالبه‌گری؛ حفظ اعتماد مخاطب خط قرمز ماست

۰۴ مرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • علیرضا قربانی «سووشون» را به مردم میهن دوست ایران تقدیم کرد
  • پخش سه نمایش رادیویی با موضوعات متفاوت در رادیو نمایش
  • کلاری و کاکایی مهمانان اولین نشست «سینمای ایران برای وطن»
  • از هدیه روح‌الامین به یک فرمانده تا آثار هنرمندان زن نوگرا که دیده شد
  • آغاز یک سفر درونی در اولین روز هفته؛ حکایت موسیقی‌های قصه‌گو
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.