سه شنبه, شهریور ۴, ۱۴۰۴
دانش جوین
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • ورود
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هوش مصنوعی

«قارچ‌خور»، مدل‌های مشهور هوش مصنوعی را آزمایش کرد

خبرگزاری ایسنا توسط خبرگزاری ایسنا
۱۴ اسفند ۱۴۰۳
در هوش مصنوعی
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
A A
«قارچ‌خور»، مدل‌های مشهور هوش مصنوعی را آزمایش کرد
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش ایسنا، برخی تصور می‌کنند که «پوکمون»(Pokémon) یک معیار سخت برای محک زدن هوش مصنوعی به شمار می‌رود اما گروهی از پژوهشگران معتقدند بازی «سوپر ماریو»(Super Mario) که در ایران با نام «قارچ‌خور» شناخته می‌شود، سخت‌تر است.

به نقل از تک کرانچ، سازمان پژوهشی «هائو ای‌آی لب»(Hao AI Lab) در «دانشگاه کالیفرنیا سن‌دیگو»(UCSD) هوش مصنوعی را به بازی‌های سوپر ماریو وارد کرد. در این آزمایش، هوش مصنوعی «کلود ۳.۷»(Claude 3.7) شرکت «آنتروپیک»(Anthropic) بهترین عملکرد را داشت. مدل‌های هوش مصنوعی «جمینای ۱.۵ پرو»(Gemini 1.5 Pro) گوگل و «GPT-4o» شرکت «اوپن‌ای‌آی»(OpenAI) با مشکل روبه‌رو شدند.

واضح است که این نسخه از بازی سوپر ماریو همان نسخه اصلی سال ۱۹۸۵ نبود. این بازی در یک شبیه‌ساز به اجرا درآمد و با چارچوب «گیمینگ‌ایجنت»(GamingAgent) ادغام شد تا کنترل ماریو را به هوش مصنوعی بدهد.

گیمینگ‌ایجنت که هائو آن را توسعه داده است، دستورالعمل‌های اساسی هوش مصنوعی مانند «اگر مانع یا دشمن نزدیک است، برای جاخالی دادن به سمت چپ حرکت کنید/پرش کنید» و اسکرین‌شات‌های درون بازی را فراهم کرد. سپس هوش مصنوعی، ورودی‌هایی را در قالب کد پایتون برای کنترل ماریو تولید کرد.

با وجود این کمک‌ها، مقامات هائو گفتند که بازی هر مدل را مجبور می‌کرد تا برنامه‌ریزی مانورهای پیچیده و توسعه راهبردها را یاد بگیرد. جالب اینجاست که این آزمایشگاه دریافت مدل‌های استدلالی مانند o1 شرکت اوپن‌ای‌ای که برای رسیدن به راه‌حل‌ها گام‌به‌گام به مشکلات فکر می‌کنند، به رغم قوی‌تر بودن در بیشتر معیارها، بدتر از مدل‌های غیر استدلالی عمل می‌کنند.

به گفته پژوهشگران، یکی از اصلی‌ترین دلایل مشکل مدل‌های استدلالی در انجام دادن بازی‌هایی از این دست، زمان محدود – معمولا چند ثانیه – برای تصمیم‌گیری درباره اقدامات است. در بازی سوپر ماریو، زمان‌بندی همه‌چیز است. حتی یک ثانیه هم می‌تواند به معنای تفاوت بین یک پرش ایمن و سقوط به سوی مرگ باشد.

چندین دهه است که از بازی‌ها برای محک زدن هوش مصنوعی استفاده می‌شود اما برخی از کارشناسان، خردمندی ایجاد ارتباط بین مهارت‌های بازی هوش مصنوعی و پیشرفت فناوری را زیر سوال برده‌اند. برخلاف دنیای واقعی، بازی‌ها معمولا انتزاعی و نسبتا ساده هستند و از نظر تئوری، داده‌های بی‌نهایت را برای آموزش هوش مصنوعی ارائه می‌کنند.

انتهای پیام

شاید برای شما جالب باشد

چطور دوبله یوتیوب با هوش مصنوعی انجام میشود؟ راهنمای کامل استفاده از ابزارهای AI

اپل احتمالاً سال آینده از سرویس +Health رونمایی می‌کند؛ مربی شخصی هوش مصنوعی

مدیرعامل هوش مصنوعی مایکروسافت درباره خودآگاهی تقلبی هوش مصنوعی هشدار می‌دهد

به گزارش ایسنا، برخی تصور می‌کنند که «پوکمون»(Pokémon) یک معیار سخت برای محک زدن هوش مصنوعی به شمار می‌رود اما گروهی از پژوهشگران معتقدند بازی «سوپر ماریو»(Super Mario) که در ایران با نام «قارچ‌خور» شناخته می‌شود، سخت‌تر است.

به نقل از تک کرانچ، سازمان پژوهشی «هائو ای‌آی لب»(Hao AI Lab) در «دانشگاه کالیفرنیا سن‌دیگو»(UCSD) هوش مصنوعی را به بازی‌های سوپر ماریو وارد کرد. در این آزمایش، هوش مصنوعی «کلود ۳.۷»(Claude 3.7) شرکت «آنتروپیک»(Anthropic) بهترین عملکرد را داشت. مدل‌های هوش مصنوعی «جمینای ۱.۵ پرو»(Gemini 1.5 Pro) گوگل و «GPT-4o» شرکت «اوپن‌ای‌آی»(OpenAI) با مشکل روبه‌رو شدند.

واضح است که این نسخه از بازی سوپر ماریو همان نسخه اصلی سال ۱۹۸۵ نبود. این بازی در یک شبیه‌ساز به اجرا درآمد و با چارچوب «گیمینگ‌ایجنت»(GamingAgent) ادغام شد تا کنترل ماریو را به هوش مصنوعی بدهد.

گیمینگ‌ایجنت که هائو آن را توسعه داده است، دستورالعمل‌های اساسی هوش مصنوعی مانند «اگر مانع یا دشمن نزدیک است، برای جاخالی دادن به سمت چپ حرکت کنید/پرش کنید» و اسکرین‌شات‌های درون بازی را فراهم کرد. سپس هوش مصنوعی، ورودی‌هایی را در قالب کد پایتون برای کنترل ماریو تولید کرد.

با وجود این کمک‌ها، مقامات هائو گفتند که بازی هر مدل را مجبور می‌کرد تا برنامه‌ریزی مانورهای پیچیده و توسعه راهبردها را یاد بگیرد. جالب اینجاست که این آزمایشگاه دریافت مدل‌های استدلالی مانند o1 شرکت اوپن‌ای‌ای که برای رسیدن به راه‌حل‌ها گام‌به‌گام به مشکلات فکر می‌کنند، به رغم قوی‌تر بودن در بیشتر معیارها، بدتر از مدل‌های غیر استدلالی عمل می‌کنند.

به گفته پژوهشگران، یکی از اصلی‌ترین دلایل مشکل مدل‌های استدلالی در انجام دادن بازی‌هایی از این دست، زمان محدود – معمولا چند ثانیه – برای تصمیم‌گیری درباره اقدامات است. در بازی سوپر ماریو، زمان‌بندی همه‌چیز است. حتی یک ثانیه هم می‌تواند به معنای تفاوت بین یک پرش ایمن و سقوط به سوی مرگ باشد.

چندین دهه است که از بازی‌ها برای محک زدن هوش مصنوعی استفاده می‌شود اما برخی از کارشناسان، خردمندی ایجاد ارتباط بین مهارت‌های بازی هوش مصنوعی و پیشرفت فناوری را زیر سوال برده‌اند. برخلاف دنیای واقعی، بازی‌ها معمولا انتزاعی و نسبتا ساده هستند و از نظر تئوری، داده‌های بی‌نهایت را برای آموزش هوش مصنوعی ارائه می‌کنند.

انتهای پیام

پست قبلی

استاندارد لیبل گذاری کابل شبکه

پست بعدی

دسترسی به جمینای در آیفون با ویجت‌های جدید آسان‌تر می‌شود؛ رقابت جدی‌تر با سیری

پست بعدی
دسترسی به جمینای در آیفون با ویجت‌های جدید آسان‌تر می‌شود؛ رقابت جدی‌تر با سیری

دسترسی به جمینای در آیفون با ویجت‌های جدید آسان‌تر می‌شود؛ رقابت جدی‌تر با سیری

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + یک =

16 + 3 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • برپایی کنسرت گروه روایت در خانه هنرمندان
  • فصل سوم مجموعه مستند «آئینه عمر» روی آنتن شبکه چهار
  • گلاب آدینه و علی قمصری با «داستان شهریار» به تالار وحدت می‌آیند
  • «راهبرد» نه هیجان‌زده نه منفعل؛ مجری باید متعهد، منصف و تحلیلگر باشد
  • «عشق در انفرادی» مسعود کیمیایی پروانه ساخت گرفت
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری
  • سنگ قبر
  • خرید کتاب زبا انگلیسی – قیمت کتاب زبان انگلیسی با تخفیف – کتاب آموزشی زبان انگلیسی

تمامی حقوق برای دانش جوین محفوظ بوده و کپی از آن پیگرد قانونی خواهد داشت

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمامی حقوق برای دانش جوین محفوظ بوده و کپی از آن پیگرد قانونی خواهد داشت