دانش جوین
چهارشنبه, تیر ۲۵, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

چالش‎‌های امروز در آینه نوستالژی؛ «چلوکبابی حاجی مولوی» قصه انتخاب است

مهر نیوز توسط مهر نیوز
۲۹ اسفند ۱۴۰۳
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
چالش‎‌های امروز در آینه نوستالژی؛ «چلوکبابی حاجی مولوی» قصه انتخاب است
4
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش خبرنگار مهر، رها حاجی‌زینل کارگردان نمایش «چلوکبابی حاجی مولوی» که این شب‌ها در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه رفته است در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: نمایش «چلوکبابی حاجی مولوی» داستان پسر یک خانواده اشرافی و تعزیه‌خوان است که تصمیم می‌گیرد تا برای رونق چلوکبابی و تبلیغ آن جمعی از افراد دربار، شهربانی و بازار را دعوت کند. پدر و مادر او فوت کرده‌اند و در واقع بی‌بی این خانواده را مدیریت می‌کند. او یک تنه با این تصمیم پسر مخالفت می‌کند و به رغم اصرارهای او پسر این مهمانی را برگزاری می‌کند اما اتفاقی در آن می‌افتد که همه چیز را تغییر می‌دهد.

وی درباره چرایی انتخاب این نمایشنامه گفت: این قصه، قصه انتخاب است. گاهی انتخاب می‌تواند مسیر ما را به نحوی پیش ببرد که نفع یا ضرری تا سال‌ها با ما همراه باشد. بحث تعزیه و دربار بیشتر جنبه تزئینی دارد تا کلیت قصه را به جلو ببرد. انتخاب در این نمایش به چالش کشیده می‌شود. همینطور این مسئله قابل کتمان نیست که ما هنوز هم خانواده‌هایی داریم که تعصب‌های اذیت کننده‌ای دارند طوری که گاهی حق انتخاب برای زنان به شکل غیرقابل قبولی محدود می‌شود. شخصیت دخترِ شیرینی خورده نمایش از خانواده‌اش می‌خواهد تا اجازه دهند او امسال نقش زینب را برای تعزیه بخواند اما مادرش مخالفت می‌کند. داستان تنها مربوط و محدود به سال ۴۶ نمی‌شود و حرف‌های نمایش برای مخاطبان امروز است. کماکان اگر این داستان را ببینیم می‌توانیم با بسیاری از بخش‌های آن همذات پنداری کنیم و اتفاقات و مسائل آن کاملاً به روز است.

چالش‎‌های امروز در آینه نوستالژی؛ «چلوکبابی حاجی مولوی» قصه انتخاب است

وی درباره میزان تمرین‌های نمایش و انتخاب بازیگران توضیح داد: تنها ۲ ماه تمرین داشتیم و در مسیر تمرین با چالش‌های مختلفی مواجه شدیم و ناگزیر به علت بیماری یک تغییر بازیگر داشتیم. از سه، چهار روز پیش اجراهای ما شروع شده و پیش از عید تعدادی اجرا خواهیم داشت و پس از توقفی هشت روزه دوباره اجراهایمان را از سر می‌گیریم. بازیگران ما همه از بازیگران حرفه‌ای و و کارکرده هستند. ابتدا رضا بهرامی و نساء یوسفی و محمدعلی سلیمان‌تاش را مورد بررسی قرار دادیم. از رضا بهرامی «خاک سفید» و از نساء یوسفی نمایش «جن زدگان» را را دیده بودم. دنبال خانواده‌ای می‌گشتم که وقتی راجع به نوستالژی‌ها و گذشته گفته می‌شود درک خوبی از آن فضا داشته باشند و برای همین از بازیگرانی استفاده کردم که خودشان رده سنی ۴۰، ۴۵ سال را دارند و نوستالژی را تجربه کرده‌اند. جنس بازی سلیمان‌تاش به نحوی بود که به خوبی شکل طنازی شخصیت را هم در ظاهر و هم در نحو بازی پرداخت می‌کرد. سامان کرمی به دلیل جثه و نوع بازی‌اش در کمدی‌ها تأثیر بسیار خوبی دارد. نیلوفر ذوالفقاری و سحر گلشیرازی هم بازیگرانی بودند که پیش از این تجربه‌های خوبی در تئاتر داشتند.

این کارگردان تئاتر درباره سالن اجرا بیان کرد: نوفل‌لوشاتو نسبت به سالن‌های دیگر شرایط مالی مناسب‌تری فراهم کرده بود تا گروه‌ها مسیر اجرایشان هموارتر شود. من در ۱۶ اجرایی که داشته‌ام حدود ۱۲ تایشان را در همین جا اجرا کرده‌ام. اگر اجرایی خوب باشد آنها از آن حمایت می‌کنند و ما توانستیم این نمایش را به حمایت و تهیه‌کنندگی داوود نامور در سالن خود او روی صحنه ببریم. البته با چالش‌های اقتصادی قابل توجهی هم مواجه شدیم. بازیگران ما همه دستمزد داشتند و گریمور و صحنه و تبلیغات همه هزینه‌های قابل توجهی داشت و ما برای روی صحنه بردن این نمایش با سختی‌ها و چالش‌های بسیاری مواجه شدیم.

چالش‎‌های امروز در آینه نوستالژی؛ «چلوکبابی حاجی مولوی» قصه انتخاب است

حاجی‌زینل در پایان گفت: خیلی‌ها آمدند و گفتند ما هم خندیدیم، هم گریه کردیم، هم به فکر فرو رفتیم. گاهی به شخصیت‌ها حق می‌دادیم و گاهی حق را از آنها می‌گرفتیم. خدا را شکر در این چند شب با استقبال زیادی مواجه شدیم. با وجود ایام عید تصور می‌کردم که فروش ما ضربه بخورد اما اینطور نشد و مخاطبان به سالن ما آمدند و دیدند و تحلیل کردند. این نمایش هم بار کمدی داشت و هم بار اندوه. از تیم پروژه که به من اعتماد کردند سپاسگزارم. این نمایش حاصل تلاش یک کار تیمی و گروهی است و دغدغه ما این بود تا یک اثر فاخر و هنری را روی صحنه ببریم. از اعتماد علی صفری نویسنده کار خیلی ممنونم و همینطور از تلاش‌های داوود نامور تهیه‌کننده اثر که علاوه بر درآمدزایی دغدغه هنری دارد.

نمایش «چلوکبابی حاجی مولوی» از ۲۱ اسفند تا ۱۵ فروردین هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود.

عوامل اصلی این نمایش عبارتند از نویسنده: علی صفری، کارگردان: رها حاجی‌زینل، تهیه‌کننده: داوود نامور، بازیگران: نساء یوسفی، رضا بهرامی، آرام نیک‌بین، سحر گلشیرازی، نیلوفر ذوالفقاری، محمدعلی سلیمان‌تاش، محمدحسین آرمیده.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: خانواده مولوی صاحب یکی از قدیمی‌ترین چلوکبابی‌های تهران هستند، پسر بزرگ خانواده برای رونق بیشتر چلوکبابی در صدد برگزاری یک مهمانی بزرگ است اما این ولیمه آن طور که باید پیش نرفته و به یک تراژدی می‌انجامد.

به گزارش خبرنگار مهر، رها حاجی‌زینل کارگردان نمایش «چلوکبابی حاجی مولوی» که این شب‌ها در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه رفته است در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: نمایش «چلوکبابی حاجی مولوی» داستان پسر یک خانواده اشرافی و تعزیه‌خوان است که تصمیم می‌گیرد تا برای رونق چلوکبابی و تبلیغ آن جمعی از افراد دربار، شهربانی و بازار را دعوت کند. پدر و مادر او فوت کرده‌اند و در واقع بی‌بی این خانواده را مدیریت می‌کند. او یک تنه با این تصمیم پسر مخالفت می‌کند و به رغم اصرارهای او پسر این مهمانی را برگزاری می‌کند اما اتفاقی در آن می‌افتد که همه چیز را تغییر می‌دهد.

وی درباره چرایی انتخاب این نمایشنامه گفت: این قصه، قصه انتخاب است. گاهی انتخاب می‌تواند مسیر ما را به نحوی پیش ببرد که نفع یا ضرری تا سال‌ها با ما همراه باشد. بحث تعزیه و دربار بیشتر جنبه تزئینی دارد تا کلیت قصه را به جلو ببرد. انتخاب در این نمایش به چالش کشیده می‌شود. همینطور این مسئله قابل کتمان نیست که ما هنوز هم خانواده‌هایی داریم که تعصب‌های اذیت کننده‌ای دارند طوری که گاهی حق انتخاب برای زنان به شکل غیرقابل قبولی محدود می‌شود. شخصیت دخترِ شیرینی خورده نمایش از خانواده‌اش می‌خواهد تا اجازه دهند او امسال نقش زینب را برای تعزیه بخواند اما مادرش مخالفت می‌کند. داستان تنها مربوط و محدود به سال ۴۶ نمی‌شود و حرف‌های نمایش برای مخاطبان امروز است. کماکان اگر این داستان را ببینیم می‌توانیم با بسیاری از بخش‌های آن همذات پنداری کنیم و اتفاقات و مسائل آن کاملاً به روز است.

چالش‎‌های امروز در آینه نوستالژی؛ «چلوکبابی حاجی مولوی» قصه انتخاب است

وی درباره میزان تمرین‌های نمایش و انتخاب بازیگران توضیح داد: تنها ۲ ماه تمرین داشتیم و در مسیر تمرین با چالش‌های مختلفی مواجه شدیم و ناگزیر به علت بیماری یک تغییر بازیگر داشتیم. از سه، چهار روز پیش اجراهای ما شروع شده و پیش از عید تعدادی اجرا خواهیم داشت و پس از توقفی هشت روزه دوباره اجراهایمان را از سر می‌گیریم. بازیگران ما همه از بازیگران حرفه‌ای و و کارکرده هستند. ابتدا رضا بهرامی و نساء یوسفی و محمدعلی سلیمان‌تاش را مورد بررسی قرار دادیم. از رضا بهرامی «خاک سفید» و از نساء یوسفی نمایش «جن زدگان» را را دیده بودم. دنبال خانواده‌ای می‌گشتم که وقتی راجع به نوستالژی‌ها و گذشته گفته می‌شود درک خوبی از آن فضا داشته باشند و برای همین از بازیگرانی استفاده کردم که خودشان رده سنی ۴۰، ۴۵ سال را دارند و نوستالژی را تجربه کرده‌اند. جنس بازی سلیمان‌تاش به نحوی بود که به خوبی شکل طنازی شخصیت را هم در ظاهر و هم در نحو بازی پرداخت می‌کرد. سامان کرمی به دلیل جثه و نوع بازی‌اش در کمدی‌ها تأثیر بسیار خوبی دارد. نیلوفر ذوالفقاری و سحر گلشیرازی هم بازیگرانی بودند که پیش از این تجربه‌های خوبی در تئاتر داشتند.

این کارگردان تئاتر درباره سالن اجرا بیان کرد: نوفل‌لوشاتو نسبت به سالن‌های دیگر شرایط مالی مناسب‌تری فراهم کرده بود تا گروه‌ها مسیر اجرایشان هموارتر شود. من در ۱۶ اجرایی که داشته‌ام حدود ۱۲ تایشان را در همین جا اجرا کرده‌ام. اگر اجرایی خوب باشد آنها از آن حمایت می‌کنند و ما توانستیم این نمایش را به حمایت و تهیه‌کنندگی داوود نامور در سالن خود او روی صحنه ببریم. البته با چالش‌های اقتصادی قابل توجهی هم مواجه شدیم. بازیگران ما همه دستمزد داشتند و گریمور و صحنه و تبلیغات همه هزینه‌های قابل توجهی داشت و ما برای روی صحنه بردن این نمایش با سختی‌ها و چالش‌های بسیاری مواجه شدیم.

چالش‎‌های امروز در آینه نوستالژی؛ «چلوکبابی حاجی مولوی» قصه انتخاب است

حاجی‌زینل در پایان گفت: خیلی‌ها آمدند و گفتند ما هم خندیدیم، هم گریه کردیم، هم به فکر فرو رفتیم. گاهی به شخصیت‌ها حق می‌دادیم و گاهی حق را از آنها می‌گرفتیم. خدا را شکر در این چند شب با استقبال زیادی مواجه شدیم. با وجود ایام عید تصور می‌کردم که فروش ما ضربه بخورد اما اینطور نشد و مخاطبان به سالن ما آمدند و دیدند و تحلیل کردند. این نمایش هم بار کمدی داشت و هم بار اندوه. از تیم پروژه که به من اعتماد کردند سپاسگزارم. این نمایش حاصل تلاش یک کار تیمی و گروهی است و دغدغه ما این بود تا یک اثر فاخر و هنری را روی صحنه ببریم. از اعتماد علی صفری نویسنده کار خیلی ممنونم و همینطور از تلاش‌های داوود نامور تهیه‌کننده اثر که علاوه بر درآمدزایی دغدغه هنری دارد.

نمایش «چلوکبابی حاجی مولوی» از ۲۱ اسفند تا ۱۵ فروردین هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود.

عوامل اصلی این نمایش عبارتند از نویسنده: علی صفری، کارگردان: رها حاجی‌زینل، تهیه‌کننده: داوود نامور، بازیگران: نساء یوسفی، رضا بهرامی، آرام نیک‌بین، سحر گلشیرازی، نیلوفر ذوالفقاری، محمدعلی سلیمان‌تاش، محمدحسین آرمیده.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: خانواده مولوی صاحب یکی از قدیمی‌ترین چلوکبابی‌های تهران هستند، پسر بزرگ خانواده برای رونق بیشتر چلوکبابی در صدد برگزاری یک مهمانی بزرگ است اما این ولیمه آن طور که باید پیش نرفته و به یک تراژدی می‌انجامد.

اخبارجدیدترین

تائید ۲ طرح نمایشی در ساترا

چه کسی نقش شهید حاجی‌زاده را در «خدای جنگ» بازی ‌کرد؟

بازیگران نمایش «نزیسته» معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، رها حاجی‌زینل کارگردان نمایش «چلوکبابی حاجی مولوی» که این شب‌ها در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه رفته است در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: نمایش «چلوکبابی حاجی مولوی» داستان پسر یک خانواده اشرافی و تعزیه‌خوان است که تصمیم می‌گیرد تا برای رونق چلوکبابی و تبلیغ آن جمعی از افراد دربار، شهربانی و بازار را دعوت کند. پدر و مادر او فوت کرده‌اند و در واقع بی‌بی این خانواده را مدیریت می‌کند. او یک تنه با این تصمیم پسر مخالفت می‌کند و به رغم اصرارهای او پسر این مهمانی را برگزاری می‌کند اما اتفاقی در آن می‌افتد که همه چیز را تغییر می‌دهد.

وی درباره چرایی انتخاب این نمایشنامه گفت: این قصه، قصه انتخاب است. گاهی انتخاب می‌تواند مسیر ما را به نحوی پیش ببرد که نفع یا ضرری تا سال‌ها با ما همراه باشد. بحث تعزیه و دربار بیشتر جنبه تزئینی دارد تا کلیت قصه را به جلو ببرد. انتخاب در این نمایش به چالش کشیده می‌شود. همینطور این مسئله قابل کتمان نیست که ما هنوز هم خانواده‌هایی داریم که تعصب‌های اذیت کننده‌ای دارند طوری که گاهی حق انتخاب برای زنان به شکل غیرقابل قبولی محدود می‌شود. شخصیت دخترِ شیرینی خورده نمایش از خانواده‌اش می‌خواهد تا اجازه دهند او امسال نقش زینب را برای تعزیه بخواند اما مادرش مخالفت می‌کند. داستان تنها مربوط و محدود به سال ۴۶ نمی‌شود و حرف‌های نمایش برای مخاطبان امروز است. کماکان اگر این داستان را ببینیم می‌توانیم با بسیاری از بخش‌های آن همذات پنداری کنیم و اتفاقات و مسائل آن کاملاً به روز است.

چالش‎‌های امروز در آینه نوستالژی؛ «چلوکبابی حاجی مولوی» قصه انتخاب است

وی درباره میزان تمرین‌های نمایش و انتخاب بازیگران توضیح داد: تنها ۲ ماه تمرین داشتیم و در مسیر تمرین با چالش‌های مختلفی مواجه شدیم و ناگزیر به علت بیماری یک تغییر بازیگر داشتیم. از سه، چهار روز پیش اجراهای ما شروع شده و پیش از عید تعدادی اجرا خواهیم داشت و پس از توقفی هشت روزه دوباره اجراهایمان را از سر می‌گیریم. بازیگران ما همه از بازیگران حرفه‌ای و و کارکرده هستند. ابتدا رضا بهرامی و نساء یوسفی و محمدعلی سلیمان‌تاش را مورد بررسی قرار دادیم. از رضا بهرامی «خاک سفید» و از نساء یوسفی نمایش «جن زدگان» را را دیده بودم. دنبال خانواده‌ای می‌گشتم که وقتی راجع به نوستالژی‌ها و گذشته گفته می‌شود درک خوبی از آن فضا داشته باشند و برای همین از بازیگرانی استفاده کردم که خودشان رده سنی ۴۰، ۴۵ سال را دارند و نوستالژی را تجربه کرده‌اند. جنس بازی سلیمان‌تاش به نحوی بود که به خوبی شکل طنازی شخصیت را هم در ظاهر و هم در نحو بازی پرداخت می‌کرد. سامان کرمی به دلیل جثه و نوع بازی‌اش در کمدی‌ها تأثیر بسیار خوبی دارد. نیلوفر ذوالفقاری و سحر گلشیرازی هم بازیگرانی بودند که پیش از این تجربه‌های خوبی در تئاتر داشتند.

این کارگردان تئاتر درباره سالن اجرا بیان کرد: نوفل‌لوشاتو نسبت به سالن‌های دیگر شرایط مالی مناسب‌تری فراهم کرده بود تا گروه‌ها مسیر اجرایشان هموارتر شود. من در ۱۶ اجرایی که داشته‌ام حدود ۱۲ تایشان را در همین جا اجرا کرده‌ام. اگر اجرایی خوب باشد آنها از آن حمایت می‌کنند و ما توانستیم این نمایش را به حمایت و تهیه‌کنندگی داوود نامور در سالن خود او روی صحنه ببریم. البته با چالش‌های اقتصادی قابل توجهی هم مواجه شدیم. بازیگران ما همه دستمزد داشتند و گریمور و صحنه و تبلیغات همه هزینه‌های قابل توجهی داشت و ما برای روی صحنه بردن این نمایش با سختی‌ها و چالش‌های بسیاری مواجه شدیم.

چالش‎‌های امروز در آینه نوستالژی؛ «چلوکبابی حاجی مولوی» قصه انتخاب است

حاجی‌زینل در پایان گفت: خیلی‌ها آمدند و گفتند ما هم خندیدیم، هم گریه کردیم، هم به فکر فرو رفتیم. گاهی به شخصیت‌ها حق می‌دادیم و گاهی حق را از آنها می‌گرفتیم. خدا را شکر در این چند شب با استقبال زیادی مواجه شدیم. با وجود ایام عید تصور می‌کردم که فروش ما ضربه بخورد اما اینطور نشد و مخاطبان به سالن ما آمدند و دیدند و تحلیل کردند. این نمایش هم بار کمدی داشت و هم بار اندوه. از تیم پروژه که به من اعتماد کردند سپاسگزارم. این نمایش حاصل تلاش یک کار تیمی و گروهی است و دغدغه ما این بود تا یک اثر فاخر و هنری را روی صحنه ببریم. از اعتماد علی صفری نویسنده کار خیلی ممنونم و همینطور از تلاش‌های داوود نامور تهیه‌کننده اثر که علاوه بر درآمدزایی دغدغه هنری دارد.

نمایش «چلوکبابی حاجی مولوی» از ۲۱ اسفند تا ۱۵ فروردین هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود.

عوامل اصلی این نمایش عبارتند از نویسنده: علی صفری، کارگردان: رها حاجی‌زینل، تهیه‌کننده: داوود نامور، بازیگران: نساء یوسفی، رضا بهرامی، آرام نیک‌بین، سحر گلشیرازی، نیلوفر ذوالفقاری، محمدعلی سلیمان‌تاش، محمدحسین آرمیده.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: خانواده مولوی صاحب یکی از قدیمی‌ترین چلوکبابی‌های تهران هستند، پسر بزرگ خانواده برای رونق بیشتر چلوکبابی در صدد برگزاری یک مهمانی بزرگ است اما این ولیمه آن طور که باید پیش نرفته و به یک تراژدی می‌انجامد.

به گزارش خبرنگار مهر، رها حاجی‌زینل کارگردان نمایش «چلوکبابی حاجی مولوی» که این شب‌ها در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه رفته است در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: نمایش «چلوکبابی حاجی مولوی» داستان پسر یک خانواده اشرافی و تعزیه‌خوان است که تصمیم می‌گیرد تا برای رونق چلوکبابی و تبلیغ آن جمعی از افراد دربار، شهربانی و بازار را دعوت کند. پدر و مادر او فوت کرده‌اند و در واقع بی‌بی این خانواده را مدیریت می‌کند. او یک تنه با این تصمیم پسر مخالفت می‌کند و به رغم اصرارهای او پسر این مهمانی را برگزاری می‌کند اما اتفاقی در آن می‌افتد که همه چیز را تغییر می‌دهد.

وی درباره چرایی انتخاب این نمایشنامه گفت: این قصه، قصه انتخاب است. گاهی انتخاب می‌تواند مسیر ما را به نحوی پیش ببرد که نفع یا ضرری تا سال‌ها با ما همراه باشد. بحث تعزیه و دربار بیشتر جنبه تزئینی دارد تا کلیت قصه را به جلو ببرد. انتخاب در این نمایش به چالش کشیده می‌شود. همینطور این مسئله قابل کتمان نیست که ما هنوز هم خانواده‌هایی داریم که تعصب‌های اذیت کننده‌ای دارند طوری که گاهی حق انتخاب برای زنان به شکل غیرقابل قبولی محدود می‌شود. شخصیت دخترِ شیرینی خورده نمایش از خانواده‌اش می‌خواهد تا اجازه دهند او امسال نقش زینب را برای تعزیه بخواند اما مادرش مخالفت می‌کند. داستان تنها مربوط و محدود به سال ۴۶ نمی‌شود و حرف‌های نمایش برای مخاطبان امروز است. کماکان اگر این داستان را ببینیم می‌توانیم با بسیاری از بخش‌های آن همذات پنداری کنیم و اتفاقات و مسائل آن کاملاً به روز است.

چالش‎‌های امروز در آینه نوستالژی؛ «چلوکبابی حاجی مولوی» قصه انتخاب است

وی درباره میزان تمرین‌های نمایش و انتخاب بازیگران توضیح داد: تنها ۲ ماه تمرین داشتیم و در مسیر تمرین با چالش‌های مختلفی مواجه شدیم و ناگزیر به علت بیماری یک تغییر بازیگر داشتیم. از سه، چهار روز پیش اجراهای ما شروع شده و پیش از عید تعدادی اجرا خواهیم داشت و پس از توقفی هشت روزه دوباره اجراهایمان را از سر می‌گیریم. بازیگران ما همه از بازیگران حرفه‌ای و و کارکرده هستند. ابتدا رضا بهرامی و نساء یوسفی و محمدعلی سلیمان‌تاش را مورد بررسی قرار دادیم. از رضا بهرامی «خاک سفید» و از نساء یوسفی نمایش «جن زدگان» را را دیده بودم. دنبال خانواده‌ای می‌گشتم که وقتی راجع به نوستالژی‌ها و گذشته گفته می‌شود درک خوبی از آن فضا داشته باشند و برای همین از بازیگرانی استفاده کردم که خودشان رده سنی ۴۰، ۴۵ سال را دارند و نوستالژی را تجربه کرده‌اند. جنس بازی سلیمان‌تاش به نحوی بود که به خوبی شکل طنازی شخصیت را هم در ظاهر و هم در نحو بازی پرداخت می‌کرد. سامان کرمی به دلیل جثه و نوع بازی‌اش در کمدی‌ها تأثیر بسیار خوبی دارد. نیلوفر ذوالفقاری و سحر گلشیرازی هم بازیگرانی بودند که پیش از این تجربه‌های خوبی در تئاتر داشتند.

این کارگردان تئاتر درباره سالن اجرا بیان کرد: نوفل‌لوشاتو نسبت به سالن‌های دیگر شرایط مالی مناسب‌تری فراهم کرده بود تا گروه‌ها مسیر اجرایشان هموارتر شود. من در ۱۶ اجرایی که داشته‌ام حدود ۱۲ تایشان را در همین جا اجرا کرده‌ام. اگر اجرایی خوب باشد آنها از آن حمایت می‌کنند و ما توانستیم این نمایش را به حمایت و تهیه‌کنندگی داوود نامور در سالن خود او روی صحنه ببریم. البته با چالش‌های اقتصادی قابل توجهی هم مواجه شدیم. بازیگران ما همه دستمزد داشتند و گریمور و صحنه و تبلیغات همه هزینه‌های قابل توجهی داشت و ما برای روی صحنه بردن این نمایش با سختی‌ها و چالش‌های بسیاری مواجه شدیم.

چالش‎‌های امروز در آینه نوستالژی؛ «چلوکبابی حاجی مولوی» قصه انتخاب است

حاجی‌زینل در پایان گفت: خیلی‌ها آمدند و گفتند ما هم خندیدیم، هم گریه کردیم، هم به فکر فرو رفتیم. گاهی به شخصیت‌ها حق می‌دادیم و گاهی حق را از آنها می‌گرفتیم. خدا را شکر در این چند شب با استقبال زیادی مواجه شدیم. با وجود ایام عید تصور می‌کردم که فروش ما ضربه بخورد اما اینطور نشد و مخاطبان به سالن ما آمدند و دیدند و تحلیل کردند. این نمایش هم بار کمدی داشت و هم بار اندوه. از تیم پروژه که به من اعتماد کردند سپاسگزارم. این نمایش حاصل تلاش یک کار تیمی و گروهی است و دغدغه ما این بود تا یک اثر فاخر و هنری را روی صحنه ببریم. از اعتماد علی صفری نویسنده کار خیلی ممنونم و همینطور از تلاش‌های داوود نامور تهیه‌کننده اثر که علاوه بر درآمدزایی دغدغه هنری دارد.

نمایش «چلوکبابی حاجی مولوی» از ۲۱ اسفند تا ۱۵ فروردین هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود.

عوامل اصلی این نمایش عبارتند از نویسنده: علی صفری، کارگردان: رها حاجی‌زینل، تهیه‌کننده: داوود نامور، بازیگران: نساء یوسفی، رضا بهرامی، آرام نیک‌بین، سحر گلشیرازی، نیلوفر ذوالفقاری، محمدعلی سلیمان‌تاش، محمدحسین آرمیده.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: خانواده مولوی صاحب یکی از قدیمی‌ترین چلوکبابی‌های تهران هستند، پسر بزرگ خانواده برای رونق بیشتر چلوکبابی در صدد برگزاری یک مهمانی بزرگ است اما این ولیمه آن طور که باید پیش نرفته و به یک تراژدی می‌انجامد.

پست قبلی

دوبله فیلم‌های جدید برای نوروز آماده شد

پست بعدی

مدیر خلاقیت Silent Hill 2 Remake: می‌خواستیم بدون کپی‌کاری، خاطرات نسخه اصلی را زنده کنیم

مربوطه پست ها

تائید ۲ طرح نمایشی در ساترا
هنر و فرهنگ

تائید ۲ طرح نمایشی در ساترا

۲۵ تیر ۱۴۰۴
چه کسی نقش شهید حاجی‌زاده را در «خدای جنگ» بازی ‌کرد؟
هنر و فرهنگ

چه کسی نقش شهید حاجی‌زاده را در «خدای جنگ» بازی ‌کرد؟

۲۵ تیر ۱۴۰۴
بازیگران نمایش «نزیسته» معرفی شدند
هنر و فرهنگ

بازیگران نمایش «نزیسته» معرفی شدند

۲۵ تیر ۱۴۰۴
«یکی از همین روزها خسرو می‌میرد» آماده نمایش شد
هنر و فرهنگ

«یکی از همین روزها خسرو می‌میرد» آماده نمایش شد

۲۵ تیر ۱۴۰۴
«بلیت ساعت یک بعد از نیمه شب» در صحنه آبی
هنر و فرهنگ

«بلیت ساعت یک بعد از نیمه شب» در صحنه آبی

۲۵ تیر ۱۴۰۴
حبیب احمدزاده: تسلیت برای بازگشت بشریت به عصر تاریکی مدرن
هنر و فرهنگ

حبیب احمدزاده: تسلیت برای بازگشت بشریت به عصر تاریکی مدرن

۲۵ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + شش =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • رشد دوباره سهام «سایپا»؛ بازدهی ۴۴ درصدی در ۹ ماه اخیر
  • رکوردشکنی «بهمن دیزل» در فصل بهار
  • تغییر ساختار سازمان‌های توسعه‌ای؛ فرهنگ و رفتار صنعتی را در بستر صنایع نهادینه کنید
  • اخذ فوری وام با سند خودرو بدون ضامن
  • دلیل بخار شدن روغن‌ موتور
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.