دانش جوین
سه شنبه, تیر ۱۷, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی بازی‌های کامپیوتری

بازی Phantom Blade Zero قصد دارد Black Myth: Wukong را شکست دهد

گیمفا توسط گیمفا
۰۶ فروردین ۱۴۰۴
در بازی‌های کامپیوتری
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
1
بازی Phantom Blade Zero قصد دارد Black Myth: Wukong را شکست دهد
6
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

بازی Phantom Blade Zero قصد دارد با احیای دوره طلایی حضور کنگ‌فو در سینما، موفقیت‌های بیشتری نسبت به عنوان Black Myth: Wukong کسب کند.

تبلیغات

زمانی که بازی اکشن چینی Phantom Blade Zero برای اولین بار معرفی شد، مقایسه‌های زیادی با بازی‌های سولز از FromSoftware صورت گرفت، حتی کارگردان آن مجبور شد این موضوع را کم‌ اهمیت نشان دهد. اخیراً، با انتشار تریلر‌های بیشتری از Phantom Blade Zero، طرفداران به شباهت‌های این بازی با سری Ninja Gaiden پی بردند چرا که در این بازی هم شاهد سبک مبارزات مشابه‌ای هستیم.

طبق گفته سازندگان، بازی Phantom Blade Zero هر دو ویژگی را دارد. در مصاحبه‌ای که وبسایت Eurogamer با لیانگ (کارگردان بازی) و تیم S-Game در Game Developers Conference انجام داده است، در مورد سه ویژگی اصلی موجود در این بازی که از عناوین دیگر الهام گرفته شده، توضیحاتی ارائه شد.

در طراحی مبارزات این اثر از سیستم ترکیبی (Combo-Driven Combat) بازی Devil May Cry الهام گرفته شده است. البته در عنوان Phantom Blade Zero این سیستم را به شکلی ساده‌تر پیاده‌سازی شده. یکی دیگر از عناوینی که در توسعه Phantom Blade Zero تاثیرگذار بوده بازی Dark Souls است. در طراحی مراحل ایده‌هایی از Dark Souls گرفته شده تا با ایجاد ارتباط بین محیط‌های مختلف، بازیکنان به تجربه‌ای عمیق و یکپارچه دست یابند. اما بر خلاف Dark Souls، مرگ در بازی Phantom Blade Zero هزینه زیادی ندارد، بنابراین بازیکنان می‌توانند بدون نگرانی از مرگ‌های مکرر و از دست رفتن پیشرفت‌هایشان، به بازی ادامه دهند. سومین ویژگی این بازی که با الهام از عناوین دیگر ساخته شده، جو ترسناک و سنگینش است. بازی‌هایی مانند Resident Evil 4 یا Alan Wake در طراحی فضای خاص این عنوان بسیار تاثیرگذار بوده‌اند.

بازی Phantom Blade Zero قصد دارد Black Myth: Wukong را شکست دهد - گیمفا

لیانگ، در پاسخ به این سوال که آیا مقایسه‌های مکرر با بازی‌های سولزلایک اذیت‌ کننده است یا خیر گفت:

فکر نمی‌کنم این یک موضوع ناامید کننده باشد، بلکه چیزی است که به بازیکنان کمک می‌کند تا بازی را بهتر درک کنند.
اگرچه این مورد تغییر کرده و حالا بیشتر مردم بازی ما را با Ninja Gaiden و Devil May Cry مقایسه می‌کنند. اما شاید این روشی باشد برای کمک به گروه دیگری از بازیکنان تا ویژگی‌های بازی را بهتر بشناسند. در هر صورت، این بازی برای هر دو گروه جذاب خواهد بود.
دسته‌بندی این اثر به عنوان یک بازی Soulslike یا Hack & Slash برایمان سخت است. در واقع Phantom Blade Zero بین این دو ژانر قرار دارد و ترکیبی از ویژگی‌های هر دو را در خود جای داده است.

لیانگ، کارگردان بازی Phantom Blade Zero، همچنین اذعان کرده که تنها الهام گرفتن از بازی‌های دیگر و استفاده از ویژگی‌های آن‌ها بدون تغییر یا نوآوری، باعث می‌شود بازی بی‌هویت باشد. به همین دلیل، او به دنبال ساخت یک بازی هماهنگ و یکپارچه است که نه تنها ویژگی‌های مختلف بازی‌های دیگر را ترکیب می‌کند، بلکه به طور کلی به عنوان یک اثر هنری منسجم عمل خواهد کرد. لیانگ در این راه از دو فلسفه استفاده کرده است:

اولین فلسفه ساخت یک فیلم کونگ‌فوی قابل بازی است با هدف احیای دوره طلایی فیلم‌های کونگ‌فوی هنگ کنگی در دهه ۱۹۷۰ شامل آثار هنرمندانی از جمله بروس لی، جکی چان، جت لی و دانی ین می‌شد. دلیل انجام این کار کم‌رنگ شدن این سبک کلاسیک از اوایل دهه ۲۰۰۰ است.

بازی Phantom Blade Zero قصد دارد Black Myth: Wukong را شکست دهد - گیمفا

سازندگان همچنین متذکر شدند S-Game، به عنوان یک استودیو چینی، می‌خواهد این ماموریت را انجام دهد و بازی را بر اساس فرهنگ و سنت‌های کشور چین بسازد. به همین دلیل، این رویکرد در تمام روند توسعه در نظر گرفته خواهد شد. لیانگ همچنین به بازی Sifu اشاره کرد و گفت:

اگر یک استودیو فرانسوی توانسته چنین بازی‌ای بسازد، چرا ما نتوانیم چیزی حتی اصیل‌تر از فرهنگ چینی بسازیم؟

فلسفه‌ دوم، الهام گرفتن از روش توسعه بازی‌ها در دهه ۹۰ است تا مقیاس بازی قابل مدیریت باشد. لیانگ گفته هدفشان بازگشت به دوران PlayStation 1 و PlayStation 2 است، زمانی که بازی‌ها به اندازه امروز بسیار بزرگ یا گران‌قیمت نبوده و تیم‌های توسعه‌دهنده نسبتاً کوچک و قابل مدیریت بودند. در آن زمان، بازی‌ها با بودجه‌های معقول توسط تیم‌هایی که پر از اشتیاق، خلاقیت و تجربه بودند ساخته می‌شدند.

لیانگ در ادامه با اشاره به موفقیت فوق‌العاده Black Myth Wukong در سال گذشته و نقش شرکت Tencent به عنوان سرمایه‌گذار هر دو بازی، اذعان کرده است، تیم توسعه Phantom Blade Zero هم منابع مالی بیشتری دریافت کرده‌ و هم تحت فشار بیشتری قرار دارد. او در مورد موفقیت مالی Black Myth Wukong گفته است:

اکنون همه متوجه شده‌اند که یک بازی ساخت چین هم می‌تواند ۳۰ میلیون نسخه در ۶ ماه بفروشد.

اگرچه سطح انتظارات بالا است، اما نتایج خودشان حرف می‌زنند. به نظر می‌رسد Phantom Blade Zero در سطح بین المللی به نسبت Wukong در موقعیت بهتری قرار دارد و توانسته توجه افراد بیشتری را به خود جلب کند. تریلر معرفی Wukong در کانال یوتیوب بازی ۲.۸ میلیون و در کانال پلی استیشن، ۳ میلیون بازدید داشته است. در حالی که تریلر معرفی Phantom Blade Zero در کانال PlayStation بیش از ۵.۳ میلیون بازدید داشته است.

اعضای وبسایت Eurogamer که در Gamescom موفق به تجربه بخشی از بازی شده بودند، از کیفیت بالای آن در به تصویر کشیدن سبک خاصی از مبارزات و باس‌فایت‌ها صحبت کرده‌اند. همچنین اشاره شده، انیمیشن‌هایی روان طراحی شده تا از انتقال‌های نرم و طبیعی بین حرکات مختلف در مبارزات و واکنش‌های پویا در طول نبردها اطمینان حاصل شود. استودیوی S-Game برای این کار تعداد زیادی انیمیشن طراحی کرده است که همگی با استفاده از ضبط موشن کپچر هنرمندان رزمی واقعی ساخته شدند تا حس اصیل کونگ‌فو را به بازیکنان منتقل کنند. حتی حرکات برخی دشمنان حاضر در بازی هم با این روش طراحی شدند تا بازی کاملاً حس فیلم‌های کونگ‌فو را منتقل کند.

لیانگ اشاره کرده است تمام مبارزاتی که تاکنون نشان داده شده مربوط به محتوای جانبی و اختیاری بازی است و هنوز بخش زیادی از داستان و مبارزات بازی نشان داده نشده. با توجه به این حرف‌ها می‌توان دریافت، اگرچه قسمت‌هایی از این بازی که تاکنون نمایش داده شده بسیار قابل توجه بودند، هنوز چیزهای هیجان‌انگیزتری وجود دارند که نمایش داده نشدند.

یه گیمر سادهZenshiroMotinداش علیerfankarimiAlighost[of]gamefaSoulFaith

بازی Phantom Blade Zero قصد دارد با احیای دوره طلایی حضور کنگ‌فو در سینما، موفقیت‌های بیشتری نسبت به عنوان Black Myth: Wukong کسب کند.

تبلیغات

زمانی که بازی اکشن چینی Phantom Blade Zero برای اولین بار معرفی شد، مقایسه‌های زیادی با بازی‌های سولز از FromSoftware صورت گرفت، حتی کارگردان آن مجبور شد این موضوع را کم‌ اهمیت نشان دهد. اخیراً، با انتشار تریلر‌های بیشتری از Phantom Blade Zero، طرفداران به شباهت‌های این بازی با سری Ninja Gaiden پی بردند چرا که در این بازی هم شاهد سبک مبارزات مشابه‌ای هستیم.

طبق گفته سازندگان، بازی Phantom Blade Zero هر دو ویژگی را دارد. در مصاحبه‌ای که وبسایت Eurogamer با لیانگ (کارگردان بازی) و تیم S-Game در Game Developers Conference انجام داده است، در مورد سه ویژگی اصلی موجود در این بازی که از عناوین دیگر الهام گرفته شده، توضیحاتی ارائه شد.

در طراحی مبارزات این اثر از سیستم ترکیبی (Combo-Driven Combat) بازی Devil May Cry الهام گرفته شده است. البته در عنوان Phantom Blade Zero این سیستم را به شکلی ساده‌تر پیاده‌سازی شده. یکی دیگر از عناوینی که در توسعه Phantom Blade Zero تاثیرگذار بوده بازی Dark Souls است. در طراحی مراحل ایده‌هایی از Dark Souls گرفته شده تا با ایجاد ارتباط بین محیط‌های مختلف، بازیکنان به تجربه‌ای عمیق و یکپارچه دست یابند. اما بر خلاف Dark Souls، مرگ در بازی Phantom Blade Zero هزینه زیادی ندارد، بنابراین بازیکنان می‌توانند بدون نگرانی از مرگ‌های مکرر و از دست رفتن پیشرفت‌هایشان، به بازی ادامه دهند. سومین ویژگی این بازی که با الهام از عناوین دیگر ساخته شده، جو ترسناک و سنگینش است. بازی‌هایی مانند Resident Evil 4 یا Alan Wake در طراحی فضای خاص این عنوان بسیار تاثیرگذار بوده‌اند.

بازی Phantom Blade Zero قصد دارد Black Myth: Wukong را شکست دهد - گیمفا

لیانگ، در پاسخ به این سوال که آیا مقایسه‌های مکرر با بازی‌های سولزلایک اذیت‌ کننده است یا خیر گفت:

فکر نمی‌کنم این یک موضوع ناامید کننده باشد، بلکه چیزی است که به بازیکنان کمک می‌کند تا بازی را بهتر درک کنند.
اگرچه این مورد تغییر کرده و حالا بیشتر مردم بازی ما را با Ninja Gaiden و Devil May Cry مقایسه می‌کنند. اما شاید این روشی باشد برای کمک به گروه دیگری از بازیکنان تا ویژگی‌های بازی را بهتر بشناسند. در هر صورت، این بازی برای هر دو گروه جذاب خواهد بود.
دسته‌بندی این اثر به عنوان یک بازی Soulslike یا Hack & Slash برایمان سخت است. در واقع Phantom Blade Zero بین این دو ژانر قرار دارد و ترکیبی از ویژگی‌های هر دو را در خود جای داده است.

لیانگ، کارگردان بازی Phantom Blade Zero، همچنین اذعان کرده که تنها الهام گرفتن از بازی‌های دیگر و استفاده از ویژگی‌های آن‌ها بدون تغییر یا نوآوری، باعث می‌شود بازی بی‌هویت باشد. به همین دلیل، او به دنبال ساخت یک بازی هماهنگ و یکپارچه است که نه تنها ویژگی‌های مختلف بازی‌های دیگر را ترکیب می‌کند، بلکه به طور کلی به عنوان یک اثر هنری منسجم عمل خواهد کرد. لیانگ در این راه از دو فلسفه استفاده کرده است:

اولین فلسفه ساخت یک فیلم کونگ‌فوی قابل بازی است با هدف احیای دوره طلایی فیلم‌های کونگ‌فوی هنگ کنگی در دهه ۱۹۷۰ شامل آثار هنرمندانی از جمله بروس لی، جکی چان، جت لی و دانی ین می‌شد. دلیل انجام این کار کم‌رنگ شدن این سبک کلاسیک از اوایل دهه ۲۰۰۰ است.

بازی Phantom Blade Zero قصد دارد Black Myth: Wukong را شکست دهد - گیمفا

سازندگان همچنین متذکر شدند S-Game، به عنوان یک استودیو چینی، می‌خواهد این ماموریت را انجام دهد و بازی را بر اساس فرهنگ و سنت‌های کشور چین بسازد. به همین دلیل، این رویکرد در تمام روند توسعه در نظر گرفته خواهد شد. لیانگ همچنین به بازی Sifu اشاره کرد و گفت:

اگر یک استودیو فرانسوی توانسته چنین بازی‌ای بسازد، چرا ما نتوانیم چیزی حتی اصیل‌تر از فرهنگ چینی بسازیم؟

فلسفه‌ دوم، الهام گرفتن از روش توسعه بازی‌ها در دهه ۹۰ است تا مقیاس بازی قابل مدیریت باشد. لیانگ گفته هدفشان بازگشت به دوران PlayStation 1 و PlayStation 2 است، زمانی که بازی‌ها به اندازه امروز بسیار بزرگ یا گران‌قیمت نبوده و تیم‌های توسعه‌دهنده نسبتاً کوچک و قابل مدیریت بودند. در آن زمان، بازی‌ها با بودجه‌های معقول توسط تیم‌هایی که پر از اشتیاق، خلاقیت و تجربه بودند ساخته می‌شدند.

لیانگ در ادامه با اشاره به موفقیت فوق‌العاده Black Myth Wukong در سال گذشته و نقش شرکت Tencent به عنوان سرمایه‌گذار هر دو بازی، اذعان کرده است، تیم توسعه Phantom Blade Zero هم منابع مالی بیشتری دریافت کرده‌ و هم تحت فشار بیشتری قرار دارد. او در مورد موفقیت مالی Black Myth Wukong گفته است:

اکنون همه متوجه شده‌اند که یک بازی ساخت چین هم می‌تواند ۳۰ میلیون نسخه در ۶ ماه بفروشد.

اگرچه سطح انتظارات بالا است، اما نتایج خودشان حرف می‌زنند. به نظر می‌رسد Phantom Blade Zero در سطح بین المللی به نسبت Wukong در موقعیت بهتری قرار دارد و توانسته توجه افراد بیشتری را به خود جلب کند. تریلر معرفی Wukong در کانال یوتیوب بازی ۲.۸ میلیون و در کانال پلی استیشن، ۳ میلیون بازدید داشته است. در حالی که تریلر معرفی Phantom Blade Zero در کانال PlayStation بیش از ۵.۳ میلیون بازدید داشته است.

اعضای وبسایت Eurogamer که در Gamescom موفق به تجربه بخشی از بازی شده بودند، از کیفیت بالای آن در به تصویر کشیدن سبک خاصی از مبارزات و باس‌فایت‌ها صحبت کرده‌اند. همچنین اشاره شده، انیمیشن‌هایی روان طراحی شده تا از انتقال‌های نرم و طبیعی بین حرکات مختلف در مبارزات و واکنش‌های پویا در طول نبردها اطمینان حاصل شود. استودیوی S-Game برای این کار تعداد زیادی انیمیشن طراحی کرده است که همگی با استفاده از ضبط موشن کپچر هنرمندان رزمی واقعی ساخته شدند تا حس اصیل کونگ‌فو را به بازیکنان منتقل کنند. حتی حرکات برخی دشمنان حاضر در بازی هم با این روش طراحی شدند تا بازی کاملاً حس فیلم‌های کونگ‌فو را منتقل کند.

لیانگ اشاره کرده است تمام مبارزاتی که تاکنون نشان داده شده مربوط به محتوای جانبی و اختیاری بازی است و هنوز بخش زیادی از داستان و مبارزات بازی نشان داده نشده. با توجه به این حرف‌ها می‌توان دریافت، اگرچه قسمت‌هایی از این بازی که تاکنون نمایش داده شده بسیار قابل توجه بودند، هنوز چیزهای هیجان‌انگیزتری وجود دارند که نمایش داده نشدند.

یه گیمر سادهZenshiroMotinداش علیerfankarimiAlighost[of]gamefaSoulFaith

اخبارجدیدترین

ویدیوی ۱۱ دقیقه‌ای از گیم‌پلی بازی The Outer Worlds 2 را تماشا کنید

کوجیما: ۹۵ درصد مراحل توسعه Death Stranding 2 تکمیل شده است

بودجه Star Citizen هر روز به یک میلیارد دلار نزدیک‌تر می‌شود

بازی Phantom Blade Zero قصد دارد با احیای دوره طلایی حضور کنگ‌فو در سینما، موفقیت‌های بیشتری نسبت به عنوان Black Myth: Wukong کسب کند.

تبلیغات

زمانی که بازی اکشن چینی Phantom Blade Zero برای اولین بار معرفی شد، مقایسه‌های زیادی با بازی‌های سولز از FromSoftware صورت گرفت، حتی کارگردان آن مجبور شد این موضوع را کم‌ اهمیت نشان دهد. اخیراً، با انتشار تریلر‌های بیشتری از Phantom Blade Zero، طرفداران به شباهت‌های این بازی با سری Ninja Gaiden پی بردند چرا که در این بازی هم شاهد سبک مبارزات مشابه‌ای هستیم.

طبق گفته سازندگان، بازی Phantom Blade Zero هر دو ویژگی را دارد. در مصاحبه‌ای که وبسایت Eurogamer با لیانگ (کارگردان بازی) و تیم S-Game در Game Developers Conference انجام داده است، در مورد سه ویژگی اصلی موجود در این بازی که از عناوین دیگر الهام گرفته شده، توضیحاتی ارائه شد.

در طراحی مبارزات این اثر از سیستم ترکیبی (Combo-Driven Combat) بازی Devil May Cry الهام گرفته شده است. البته در عنوان Phantom Blade Zero این سیستم را به شکلی ساده‌تر پیاده‌سازی شده. یکی دیگر از عناوینی که در توسعه Phantom Blade Zero تاثیرگذار بوده بازی Dark Souls است. در طراحی مراحل ایده‌هایی از Dark Souls گرفته شده تا با ایجاد ارتباط بین محیط‌های مختلف، بازیکنان به تجربه‌ای عمیق و یکپارچه دست یابند. اما بر خلاف Dark Souls، مرگ در بازی Phantom Blade Zero هزینه زیادی ندارد، بنابراین بازیکنان می‌توانند بدون نگرانی از مرگ‌های مکرر و از دست رفتن پیشرفت‌هایشان، به بازی ادامه دهند. سومین ویژگی این بازی که با الهام از عناوین دیگر ساخته شده، جو ترسناک و سنگینش است. بازی‌هایی مانند Resident Evil 4 یا Alan Wake در طراحی فضای خاص این عنوان بسیار تاثیرگذار بوده‌اند.

بازی Phantom Blade Zero قصد دارد Black Myth: Wukong را شکست دهد - گیمفا

لیانگ، در پاسخ به این سوال که آیا مقایسه‌های مکرر با بازی‌های سولزلایک اذیت‌ کننده است یا خیر گفت:

فکر نمی‌کنم این یک موضوع ناامید کننده باشد، بلکه چیزی است که به بازیکنان کمک می‌کند تا بازی را بهتر درک کنند.
اگرچه این مورد تغییر کرده و حالا بیشتر مردم بازی ما را با Ninja Gaiden و Devil May Cry مقایسه می‌کنند. اما شاید این روشی باشد برای کمک به گروه دیگری از بازیکنان تا ویژگی‌های بازی را بهتر بشناسند. در هر صورت، این بازی برای هر دو گروه جذاب خواهد بود.
دسته‌بندی این اثر به عنوان یک بازی Soulslike یا Hack & Slash برایمان سخت است. در واقع Phantom Blade Zero بین این دو ژانر قرار دارد و ترکیبی از ویژگی‌های هر دو را در خود جای داده است.

لیانگ، کارگردان بازی Phantom Blade Zero، همچنین اذعان کرده که تنها الهام گرفتن از بازی‌های دیگر و استفاده از ویژگی‌های آن‌ها بدون تغییر یا نوآوری، باعث می‌شود بازی بی‌هویت باشد. به همین دلیل، او به دنبال ساخت یک بازی هماهنگ و یکپارچه است که نه تنها ویژگی‌های مختلف بازی‌های دیگر را ترکیب می‌کند، بلکه به طور کلی به عنوان یک اثر هنری منسجم عمل خواهد کرد. لیانگ در این راه از دو فلسفه استفاده کرده است:

اولین فلسفه ساخت یک فیلم کونگ‌فوی قابل بازی است با هدف احیای دوره طلایی فیلم‌های کونگ‌فوی هنگ کنگی در دهه ۱۹۷۰ شامل آثار هنرمندانی از جمله بروس لی، جکی چان، جت لی و دانی ین می‌شد. دلیل انجام این کار کم‌رنگ شدن این سبک کلاسیک از اوایل دهه ۲۰۰۰ است.

بازی Phantom Blade Zero قصد دارد Black Myth: Wukong را شکست دهد - گیمفا

سازندگان همچنین متذکر شدند S-Game، به عنوان یک استودیو چینی، می‌خواهد این ماموریت را انجام دهد و بازی را بر اساس فرهنگ و سنت‌های کشور چین بسازد. به همین دلیل، این رویکرد در تمام روند توسعه در نظر گرفته خواهد شد. لیانگ همچنین به بازی Sifu اشاره کرد و گفت:

اگر یک استودیو فرانسوی توانسته چنین بازی‌ای بسازد، چرا ما نتوانیم چیزی حتی اصیل‌تر از فرهنگ چینی بسازیم؟

فلسفه‌ دوم، الهام گرفتن از روش توسعه بازی‌ها در دهه ۹۰ است تا مقیاس بازی قابل مدیریت باشد. لیانگ گفته هدفشان بازگشت به دوران PlayStation 1 و PlayStation 2 است، زمانی که بازی‌ها به اندازه امروز بسیار بزرگ یا گران‌قیمت نبوده و تیم‌های توسعه‌دهنده نسبتاً کوچک و قابل مدیریت بودند. در آن زمان، بازی‌ها با بودجه‌های معقول توسط تیم‌هایی که پر از اشتیاق، خلاقیت و تجربه بودند ساخته می‌شدند.

لیانگ در ادامه با اشاره به موفقیت فوق‌العاده Black Myth Wukong در سال گذشته و نقش شرکت Tencent به عنوان سرمایه‌گذار هر دو بازی، اذعان کرده است، تیم توسعه Phantom Blade Zero هم منابع مالی بیشتری دریافت کرده‌ و هم تحت فشار بیشتری قرار دارد. او در مورد موفقیت مالی Black Myth Wukong گفته است:

اکنون همه متوجه شده‌اند که یک بازی ساخت چین هم می‌تواند ۳۰ میلیون نسخه در ۶ ماه بفروشد.

اگرچه سطح انتظارات بالا است، اما نتایج خودشان حرف می‌زنند. به نظر می‌رسد Phantom Blade Zero در سطح بین المللی به نسبت Wukong در موقعیت بهتری قرار دارد و توانسته توجه افراد بیشتری را به خود جلب کند. تریلر معرفی Wukong در کانال یوتیوب بازی ۲.۸ میلیون و در کانال پلی استیشن، ۳ میلیون بازدید داشته است. در حالی که تریلر معرفی Phantom Blade Zero در کانال PlayStation بیش از ۵.۳ میلیون بازدید داشته است.

اعضای وبسایت Eurogamer که در Gamescom موفق به تجربه بخشی از بازی شده بودند، از کیفیت بالای آن در به تصویر کشیدن سبک خاصی از مبارزات و باس‌فایت‌ها صحبت کرده‌اند. همچنین اشاره شده، انیمیشن‌هایی روان طراحی شده تا از انتقال‌های نرم و طبیعی بین حرکات مختلف در مبارزات و واکنش‌های پویا در طول نبردها اطمینان حاصل شود. استودیوی S-Game برای این کار تعداد زیادی انیمیشن طراحی کرده است که همگی با استفاده از ضبط موشن کپچر هنرمندان رزمی واقعی ساخته شدند تا حس اصیل کونگ‌فو را به بازیکنان منتقل کنند. حتی حرکات برخی دشمنان حاضر در بازی هم با این روش طراحی شدند تا بازی کاملاً حس فیلم‌های کونگ‌فو را منتقل کند.

لیانگ اشاره کرده است تمام مبارزاتی که تاکنون نشان داده شده مربوط به محتوای جانبی و اختیاری بازی است و هنوز بخش زیادی از داستان و مبارزات بازی نشان داده نشده. با توجه به این حرف‌ها می‌توان دریافت، اگرچه قسمت‌هایی از این بازی که تاکنون نمایش داده شده بسیار قابل توجه بودند، هنوز چیزهای هیجان‌انگیزتری وجود دارند که نمایش داده نشدند.

یه گیمر سادهZenshiroMotinداش علیerfankarimiAlighost[of]gamefaSoulFaith

بازی Phantom Blade Zero قصد دارد با احیای دوره طلایی حضور کنگ‌فو در سینما، موفقیت‌های بیشتری نسبت به عنوان Black Myth: Wukong کسب کند.

تبلیغات

زمانی که بازی اکشن چینی Phantom Blade Zero برای اولین بار معرفی شد، مقایسه‌های زیادی با بازی‌های سولز از FromSoftware صورت گرفت، حتی کارگردان آن مجبور شد این موضوع را کم‌ اهمیت نشان دهد. اخیراً، با انتشار تریلر‌های بیشتری از Phantom Blade Zero، طرفداران به شباهت‌های این بازی با سری Ninja Gaiden پی بردند چرا که در این بازی هم شاهد سبک مبارزات مشابه‌ای هستیم.

طبق گفته سازندگان، بازی Phantom Blade Zero هر دو ویژگی را دارد. در مصاحبه‌ای که وبسایت Eurogamer با لیانگ (کارگردان بازی) و تیم S-Game در Game Developers Conference انجام داده است، در مورد سه ویژگی اصلی موجود در این بازی که از عناوین دیگر الهام گرفته شده، توضیحاتی ارائه شد.

در طراحی مبارزات این اثر از سیستم ترکیبی (Combo-Driven Combat) بازی Devil May Cry الهام گرفته شده است. البته در عنوان Phantom Blade Zero این سیستم را به شکلی ساده‌تر پیاده‌سازی شده. یکی دیگر از عناوینی که در توسعه Phantom Blade Zero تاثیرگذار بوده بازی Dark Souls است. در طراحی مراحل ایده‌هایی از Dark Souls گرفته شده تا با ایجاد ارتباط بین محیط‌های مختلف، بازیکنان به تجربه‌ای عمیق و یکپارچه دست یابند. اما بر خلاف Dark Souls، مرگ در بازی Phantom Blade Zero هزینه زیادی ندارد، بنابراین بازیکنان می‌توانند بدون نگرانی از مرگ‌های مکرر و از دست رفتن پیشرفت‌هایشان، به بازی ادامه دهند. سومین ویژگی این بازی که با الهام از عناوین دیگر ساخته شده، جو ترسناک و سنگینش است. بازی‌هایی مانند Resident Evil 4 یا Alan Wake در طراحی فضای خاص این عنوان بسیار تاثیرگذار بوده‌اند.

بازی Phantom Blade Zero قصد دارد Black Myth: Wukong را شکست دهد - گیمفا

لیانگ، در پاسخ به این سوال که آیا مقایسه‌های مکرر با بازی‌های سولزلایک اذیت‌ کننده است یا خیر گفت:

فکر نمی‌کنم این یک موضوع ناامید کننده باشد، بلکه چیزی است که به بازیکنان کمک می‌کند تا بازی را بهتر درک کنند.
اگرچه این مورد تغییر کرده و حالا بیشتر مردم بازی ما را با Ninja Gaiden و Devil May Cry مقایسه می‌کنند. اما شاید این روشی باشد برای کمک به گروه دیگری از بازیکنان تا ویژگی‌های بازی را بهتر بشناسند. در هر صورت، این بازی برای هر دو گروه جذاب خواهد بود.
دسته‌بندی این اثر به عنوان یک بازی Soulslike یا Hack & Slash برایمان سخت است. در واقع Phantom Blade Zero بین این دو ژانر قرار دارد و ترکیبی از ویژگی‌های هر دو را در خود جای داده است.

لیانگ، کارگردان بازی Phantom Blade Zero، همچنین اذعان کرده که تنها الهام گرفتن از بازی‌های دیگر و استفاده از ویژگی‌های آن‌ها بدون تغییر یا نوآوری، باعث می‌شود بازی بی‌هویت باشد. به همین دلیل، او به دنبال ساخت یک بازی هماهنگ و یکپارچه است که نه تنها ویژگی‌های مختلف بازی‌های دیگر را ترکیب می‌کند، بلکه به طور کلی به عنوان یک اثر هنری منسجم عمل خواهد کرد. لیانگ در این راه از دو فلسفه استفاده کرده است:

اولین فلسفه ساخت یک فیلم کونگ‌فوی قابل بازی است با هدف احیای دوره طلایی فیلم‌های کونگ‌فوی هنگ کنگی در دهه ۱۹۷۰ شامل آثار هنرمندانی از جمله بروس لی، جکی چان، جت لی و دانی ین می‌شد. دلیل انجام این کار کم‌رنگ شدن این سبک کلاسیک از اوایل دهه ۲۰۰۰ است.

بازی Phantom Blade Zero قصد دارد Black Myth: Wukong را شکست دهد - گیمفا

سازندگان همچنین متذکر شدند S-Game، به عنوان یک استودیو چینی، می‌خواهد این ماموریت را انجام دهد و بازی را بر اساس فرهنگ و سنت‌های کشور چین بسازد. به همین دلیل، این رویکرد در تمام روند توسعه در نظر گرفته خواهد شد. لیانگ همچنین به بازی Sifu اشاره کرد و گفت:

اگر یک استودیو فرانسوی توانسته چنین بازی‌ای بسازد، چرا ما نتوانیم چیزی حتی اصیل‌تر از فرهنگ چینی بسازیم؟

فلسفه‌ دوم، الهام گرفتن از روش توسعه بازی‌ها در دهه ۹۰ است تا مقیاس بازی قابل مدیریت باشد. لیانگ گفته هدفشان بازگشت به دوران PlayStation 1 و PlayStation 2 است، زمانی که بازی‌ها به اندازه امروز بسیار بزرگ یا گران‌قیمت نبوده و تیم‌های توسعه‌دهنده نسبتاً کوچک و قابل مدیریت بودند. در آن زمان، بازی‌ها با بودجه‌های معقول توسط تیم‌هایی که پر از اشتیاق، خلاقیت و تجربه بودند ساخته می‌شدند.

لیانگ در ادامه با اشاره به موفقیت فوق‌العاده Black Myth Wukong در سال گذشته و نقش شرکت Tencent به عنوان سرمایه‌گذار هر دو بازی، اذعان کرده است، تیم توسعه Phantom Blade Zero هم منابع مالی بیشتری دریافت کرده‌ و هم تحت فشار بیشتری قرار دارد. او در مورد موفقیت مالی Black Myth Wukong گفته است:

اکنون همه متوجه شده‌اند که یک بازی ساخت چین هم می‌تواند ۳۰ میلیون نسخه در ۶ ماه بفروشد.

اگرچه سطح انتظارات بالا است، اما نتایج خودشان حرف می‌زنند. به نظر می‌رسد Phantom Blade Zero در سطح بین المللی به نسبت Wukong در موقعیت بهتری قرار دارد و توانسته توجه افراد بیشتری را به خود جلب کند. تریلر معرفی Wukong در کانال یوتیوب بازی ۲.۸ میلیون و در کانال پلی استیشن، ۳ میلیون بازدید داشته است. در حالی که تریلر معرفی Phantom Blade Zero در کانال PlayStation بیش از ۵.۳ میلیون بازدید داشته است.

اعضای وبسایت Eurogamer که در Gamescom موفق به تجربه بخشی از بازی شده بودند، از کیفیت بالای آن در به تصویر کشیدن سبک خاصی از مبارزات و باس‌فایت‌ها صحبت کرده‌اند. همچنین اشاره شده، انیمیشن‌هایی روان طراحی شده تا از انتقال‌های نرم و طبیعی بین حرکات مختلف در مبارزات و واکنش‌های پویا در طول نبردها اطمینان حاصل شود. استودیوی S-Game برای این کار تعداد زیادی انیمیشن طراحی کرده است که همگی با استفاده از ضبط موشن کپچر هنرمندان رزمی واقعی ساخته شدند تا حس اصیل کونگ‌فو را به بازیکنان منتقل کنند. حتی حرکات برخی دشمنان حاضر در بازی هم با این روش طراحی شدند تا بازی کاملاً حس فیلم‌های کونگ‌فو را منتقل کند.

لیانگ اشاره کرده است تمام مبارزاتی که تاکنون نشان داده شده مربوط به محتوای جانبی و اختیاری بازی است و هنوز بخش زیادی از داستان و مبارزات بازی نشان داده نشده. با توجه به این حرف‌ها می‌توان دریافت، اگرچه قسمت‌هایی از این بازی که تاکنون نمایش داده شده بسیار قابل توجه بودند، هنوز چیزهای هیجان‌انگیزتری وجود دارند که نمایش داده نشدند.

یه گیمر سادهZenshiroMotinداش علیerfankarimiAlighost[of]gamefaSoulFaith
پست قبلی

در ساخت The Witcher 4 از هوش‌ مصنوعی مولد استفاده نمی‌شود

پست بعدی

منبع داخلی: کریتوس شخصیت اصلی اسپین آف God of War است

مربوطه پست ها

ویدیوی ۱۱ دقیقه‌ای از گیم‌پلی بازی The Outer Worlds 2 را تماشا کنید
بازی‌های کامپیوتری

ویدیوی ۱۱ دقیقه‌ای از گیم‌پلی بازی The Outer Worlds 2 را تماشا کنید

۲۱ فروردین ۱۴۰۴
کوجیما: ۹۵ درصد مراحل توسعه Death Stranding 2 تکمیل شده است
بازی‌های کامپیوتری

کوجیما: ۹۵ درصد مراحل توسعه Death Stranding 2 تکمیل شده است

۲۱ فروردین ۱۴۰۴
بودجه Star Citizen هر روز به یک میلیارد دلار نزدیک‌تر می‌شود
بازی‌های کامپیوتری

بودجه Star Citizen هر روز به یک میلیارد دلار نزدیک‌تر می‌شود

۲۱ فروردین ۱۴۰۴
تحلیلگر: GTA 6 و سوییچ ۲ درآمد صنعت گیمینگ را تا سال ۲۰۲۷ به ۹۲ میلیارد دلار افزایش خواهند داد
بازی‌های کامپیوتری

تحلیلگر: GTA 6 و سوییچ ۲ درآمد صنعت گیمینگ را تا سال ۲۰۲۷ به ۹۲ میلیارد دلار افزایش خواهند داد

۲۱ فروردین ۱۴۰۴
منبع داخلی: مراسم تابستانه Xbox شامل غافلگیری‌های زیادی نخواهد شد + اطلاعات بیشتر
بازی‌های کامپیوتری

منبع داخلی: مراسم تابستانه Xbox شامل غافلگیری‌های زیادی نخواهد شد + اطلاعات بیشتر

۲۱ فروردین ۱۴۰۴
انتخاب Assassin’s Creed Shadows به عنوان بهترین بازی پلی استیشن در ماه مارس
بازی‌های کامپیوتری

انتخاب Assassin’s Creed Shadows به عنوان بهترین بازی پلی استیشن در ماه مارس

۲۱ فروردین ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 2 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • یارانه‌بگیران بخوانند؛ زمان دقیق واریز یارانه جدید تیرماه اعلام شد
  • قیمت ارز‌های دیجیتال امروز دوشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۴
  • قیمت بیت کوین امروز دوشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۴
  • قیمت تتر امروز دوشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۴
  • حداقل بودجه برای رهن آپارتمان 2خوابه در تهران؛ از ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.