دانش جوین
جمعه, تیر ۲۷, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

رشد ۱۵ درصدی مصرف سوخت طی نوروز ۱۴۰۴

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۲۰ فروردین ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
رشد ۱۵ درصدی مصرف سوخت طی نوروز ۱۴۰۴
8
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

تولید روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در ایران در مقابل مصرف ۲.۸ میلیارد لیتر در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۴، نشان‌دهنده واردات ۴۰۰ میلیون لیتر سوخت است؛ بحرانی ناشی از ناکارآمدی سیستم حمل‌ونقل، خودروهای فرسوده و عدم مدیریت مصرف که آینده را تاریک‌تر می‌کند.

تعطیلات نوروزی ۱۴۰۴ با ثبت رکورد بی‌سابقه‌ای در مصرف بنزین به پایان رسید، اما این آمار نه‌تنها دستاوردی نیست، بلکه زنگ خطری جدی را برای مدیریت منابع انرژی و زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور به‌صدا درآورده است. بر اساس گزارش‌های رسمی، در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۱۴۰۳ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۴، در مجموع ۲ میلیارد و ۸۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بنزین در سراسر کشور توزیع شد که نشان‌دهنده رشد ۱۵ درصدی مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. این حجم عظیم مصرف، در حالی رخ داده که ظرفیت تولید روزانه بنزین در کشور تنها حدود ۱۰۰ میلیون لیتر است.

این شکاف بزرگ میان تولید و مصرف نشان می‌دهد در ایام نوروز، دست‌کم ۴۰۰ میلیون لیتر بنزین از طریق واردات تامین شده است؛ واقعیتی که نتیجه مستقیم عدم مدیریت صحیح مصرف و مشکلات ساختاری در سیستم حمل‌ونقل و اقتصاد کشور است. کرامت ویس‌کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، اعلام کرده است که میانگین مصرف بنزین در این دوره ۱۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر در روز بوده که نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این رشد، همراه با رکوردهای روزانه مانند ۱۶۴ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر در ۲۹ اسفند ۱۴۰۳ و ۱۵۰ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر در ۱۲ فروردین ۱۴۰۴، بیانگر وابستگی فزاینده به سوخت‌های فسیلی است. ویس‌کرمی تاکید کرد با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در 6 ‌ماهه دوم ۱۴۰۳، تولید بنزین روزانه حدود ۸ میلیون لیتر افزایش یافت و توزیع سوخت در نوروز بدون مشکل انجام شد. با این حال، این اقدامات تنها راه‌حل موقتی بوده و نتوانسته جلو نیاز به واردات را بگیرد.

در چنین شرایطی، اکثریت مسافران چاره‌ای جز استفاده از خودروهای شخصی ندارند؛ اما مشکل این‌جاست که بسیاری از این خودروها فرسوده، غیراستاندارد و پرمصرف هستند. این خودروها که محصول دهه‌ها انحصار تولید داخلی و عدم نوسازی هستند، نه تنها ایمنی پایینی دارند، بلکه مصرف سوخت بالایی نیز دارند.

زمانی که قدرت خرید مردم برای جایگزینی این خودروها یا استفاده از گزینه‌های حمل‌ونقل عمومی کاهش یافته، افزایش مصرف بنزین امری بدیهی است. وابستگی به واردات ۴۰۰ میلیون لیتر بنزین در نوروز ۱۴۰۴، تنها نشانه‌ای از مشکلات کنونی نیست، بلکه هشداری برای آینده است.

با ادامه مشکلات اقتصادی، کاهش قدرت خرید مردم و عدم سرمایه‌گذاری کافی در زیرساخت‌های حمل‌ونقل و نوسازی ناوگان، این وضعیت در سال‌های آینده بدترخواهد شد. رشد جمعیت، افزایش تعداد خودروها و عدم اجرای سیاست‌های موثر برای بهینه‌سازی مصرف سوخت، می‌تواند این بحران را تشدید کند.

اگر تدابیری مانند توسعه حمل‌ونقل عمومی، تشویق به استفاده از سوخت‌های جایگزین و خروج خودروهای فرسوده از چرخه حمل‌ونقل اتخاذ نشود، نه تنها فشار بر منابع ملی بیشتر می‌شود، بلکه محیط‌زیست‌ نیز آسیب جدی‌تری خواهد دید.

تولید روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در ایران در مقابل مصرف ۲.۸ میلیارد لیتر در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۴، نشان‌دهنده واردات ۴۰۰ میلیون لیتر سوخت است؛ بحرانی ناشی از ناکارآمدی سیستم حمل‌ونقل، خودروهای فرسوده و عدم مدیریت مصرف که آینده را تاریک‌تر می‌کند.

تعطیلات نوروزی ۱۴۰۴ با ثبت رکورد بی‌سابقه‌ای در مصرف بنزین به پایان رسید، اما این آمار نه‌تنها دستاوردی نیست، بلکه زنگ خطری جدی را برای مدیریت منابع انرژی و زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور به‌صدا درآورده است. بر اساس گزارش‌های رسمی، در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۱۴۰۳ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۴، در مجموع ۲ میلیارد و ۸۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بنزین در سراسر کشور توزیع شد که نشان‌دهنده رشد ۱۵ درصدی مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. این حجم عظیم مصرف، در حالی رخ داده که ظرفیت تولید روزانه بنزین در کشور تنها حدود ۱۰۰ میلیون لیتر است.

این شکاف بزرگ میان تولید و مصرف نشان می‌دهد در ایام نوروز، دست‌کم ۴۰۰ میلیون لیتر بنزین از طریق واردات تامین شده است؛ واقعیتی که نتیجه مستقیم عدم مدیریت صحیح مصرف و مشکلات ساختاری در سیستم حمل‌ونقل و اقتصاد کشور است. کرامت ویس‌کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، اعلام کرده است که میانگین مصرف بنزین در این دوره ۱۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر در روز بوده که نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این رشد، همراه با رکوردهای روزانه مانند ۱۶۴ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر در ۲۹ اسفند ۱۴۰۳ و ۱۵۰ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر در ۱۲ فروردین ۱۴۰۴، بیانگر وابستگی فزاینده به سوخت‌های فسیلی است. ویس‌کرمی تاکید کرد با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در 6 ‌ماهه دوم ۱۴۰۳، تولید بنزین روزانه حدود ۸ میلیون لیتر افزایش یافت و توزیع سوخت در نوروز بدون مشکل انجام شد. با این حال، این اقدامات تنها راه‌حل موقتی بوده و نتوانسته جلو نیاز به واردات را بگیرد.

در چنین شرایطی، اکثریت مسافران چاره‌ای جز استفاده از خودروهای شخصی ندارند؛ اما مشکل این‌جاست که بسیاری از این خودروها فرسوده، غیراستاندارد و پرمصرف هستند. این خودروها که محصول دهه‌ها انحصار تولید داخلی و عدم نوسازی هستند، نه تنها ایمنی پایینی دارند، بلکه مصرف سوخت بالایی نیز دارند.

زمانی که قدرت خرید مردم برای جایگزینی این خودروها یا استفاده از گزینه‌های حمل‌ونقل عمومی کاهش یافته، افزایش مصرف بنزین امری بدیهی است. وابستگی به واردات ۴۰۰ میلیون لیتر بنزین در نوروز ۱۴۰۴، تنها نشانه‌ای از مشکلات کنونی نیست، بلکه هشداری برای آینده است.

با ادامه مشکلات اقتصادی، کاهش قدرت خرید مردم و عدم سرمایه‌گذاری کافی در زیرساخت‌های حمل‌ونقل و نوسازی ناوگان، این وضعیت در سال‌های آینده بدترخواهد شد. رشد جمعیت، افزایش تعداد خودروها و عدم اجرای سیاست‌های موثر برای بهینه‌سازی مصرف سوخت، می‌تواند این بحران را تشدید کند.

اگر تدابیری مانند توسعه حمل‌ونقل عمومی، تشویق به استفاده از سوخت‌های جایگزین و خروج خودروهای فرسوده از چرخه حمل‌ونقل اتخاذ نشود، نه تنها فشار بر منابع ملی بیشتر می‌شود، بلکه محیط‌زیست‌ نیز آسیب جدی‌تری خواهد دید.

اخبارجدیدترین

کاهش ۳۳ درصدی آلاینده‌ها با روانکار نانویی

«TRD PRO»؛ سکویا با چاشنی اسپرت

تایر خودرو روی سقف خانه؛ نمادی از خلاقیت

تولید روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در ایران در مقابل مصرف ۲.۸ میلیارد لیتر در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۴، نشان‌دهنده واردات ۴۰۰ میلیون لیتر سوخت است؛ بحرانی ناشی از ناکارآمدی سیستم حمل‌ونقل، خودروهای فرسوده و عدم مدیریت مصرف که آینده را تاریک‌تر می‌کند.

تعطیلات نوروزی ۱۴۰۴ با ثبت رکورد بی‌سابقه‌ای در مصرف بنزین به پایان رسید، اما این آمار نه‌تنها دستاوردی نیست، بلکه زنگ خطری جدی را برای مدیریت منابع انرژی و زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور به‌صدا درآورده است. بر اساس گزارش‌های رسمی، در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۱۴۰۳ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۴، در مجموع ۲ میلیارد و ۸۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بنزین در سراسر کشور توزیع شد که نشان‌دهنده رشد ۱۵ درصدی مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. این حجم عظیم مصرف، در حالی رخ داده که ظرفیت تولید روزانه بنزین در کشور تنها حدود ۱۰۰ میلیون لیتر است.

این شکاف بزرگ میان تولید و مصرف نشان می‌دهد در ایام نوروز، دست‌کم ۴۰۰ میلیون لیتر بنزین از طریق واردات تامین شده است؛ واقعیتی که نتیجه مستقیم عدم مدیریت صحیح مصرف و مشکلات ساختاری در سیستم حمل‌ونقل و اقتصاد کشور است. کرامت ویس‌کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، اعلام کرده است که میانگین مصرف بنزین در این دوره ۱۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر در روز بوده که نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این رشد، همراه با رکوردهای روزانه مانند ۱۶۴ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر در ۲۹ اسفند ۱۴۰۳ و ۱۵۰ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر در ۱۲ فروردین ۱۴۰۴، بیانگر وابستگی فزاینده به سوخت‌های فسیلی است. ویس‌کرمی تاکید کرد با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در 6 ‌ماهه دوم ۱۴۰۳، تولید بنزین روزانه حدود ۸ میلیون لیتر افزایش یافت و توزیع سوخت در نوروز بدون مشکل انجام شد. با این حال، این اقدامات تنها راه‌حل موقتی بوده و نتوانسته جلو نیاز به واردات را بگیرد.

در چنین شرایطی، اکثریت مسافران چاره‌ای جز استفاده از خودروهای شخصی ندارند؛ اما مشکل این‌جاست که بسیاری از این خودروها فرسوده، غیراستاندارد و پرمصرف هستند. این خودروها که محصول دهه‌ها انحصار تولید داخلی و عدم نوسازی هستند، نه تنها ایمنی پایینی دارند، بلکه مصرف سوخت بالایی نیز دارند.

زمانی که قدرت خرید مردم برای جایگزینی این خودروها یا استفاده از گزینه‌های حمل‌ونقل عمومی کاهش یافته، افزایش مصرف بنزین امری بدیهی است. وابستگی به واردات ۴۰۰ میلیون لیتر بنزین در نوروز ۱۴۰۴، تنها نشانه‌ای از مشکلات کنونی نیست، بلکه هشداری برای آینده است.

با ادامه مشکلات اقتصادی، کاهش قدرت خرید مردم و عدم سرمایه‌گذاری کافی در زیرساخت‌های حمل‌ونقل و نوسازی ناوگان، این وضعیت در سال‌های آینده بدترخواهد شد. رشد جمعیت، افزایش تعداد خودروها و عدم اجرای سیاست‌های موثر برای بهینه‌سازی مصرف سوخت، می‌تواند این بحران را تشدید کند.

اگر تدابیری مانند توسعه حمل‌ونقل عمومی، تشویق به استفاده از سوخت‌های جایگزین و خروج خودروهای فرسوده از چرخه حمل‌ونقل اتخاذ نشود، نه تنها فشار بر منابع ملی بیشتر می‌شود، بلکه محیط‌زیست‌ نیز آسیب جدی‌تری خواهد دید.

تولید روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در ایران در مقابل مصرف ۲.۸ میلیارد لیتر در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۴، نشان‌دهنده واردات ۴۰۰ میلیون لیتر سوخت است؛ بحرانی ناشی از ناکارآمدی سیستم حمل‌ونقل، خودروهای فرسوده و عدم مدیریت مصرف که آینده را تاریک‌تر می‌کند.

تعطیلات نوروزی ۱۴۰۴ با ثبت رکورد بی‌سابقه‌ای در مصرف بنزین به پایان رسید، اما این آمار نه‌تنها دستاوردی نیست، بلکه زنگ خطری جدی را برای مدیریت منابع انرژی و زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور به‌صدا درآورده است. بر اساس گزارش‌های رسمی، در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۱۴۰۳ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۴، در مجموع ۲ میلیارد و ۸۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بنزین در سراسر کشور توزیع شد که نشان‌دهنده رشد ۱۵ درصدی مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. این حجم عظیم مصرف، در حالی رخ داده که ظرفیت تولید روزانه بنزین در کشور تنها حدود ۱۰۰ میلیون لیتر است.

این شکاف بزرگ میان تولید و مصرف نشان می‌دهد در ایام نوروز، دست‌کم ۴۰۰ میلیون لیتر بنزین از طریق واردات تامین شده است؛ واقعیتی که نتیجه مستقیم عدم مدیریت صحیح مصرف و مشکلات ساختاری در سیستم حمل‌ونقل و اقتصاد کشور است. کرامت ویس‌کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، اعلام کرده است که میانگین مصرف بنزین در این دوره ۱۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر در روز بوده که نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این رشد، همراه با رکوردهای روزانه مانند ۱۶۴ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر در ۲۹ اسفند ۱۴۰۳ و ۱۵۰ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر در ۱۲ فروردین ۱۴۰۴، بیانگر وابستگی فزاینده به سوخت‌های فسیلی است. ویس‌کرمی تاکید کرد با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در 6 ‌ماهه دوم ۱۴۰۳، تولید بنزین روزانه حدود ۸ میلیون لیتر افزایش یافت و توزیع سوخت در نوروز بدون مشکل انجام شد. با این حال، این اقدامات تنها راه‌حل موقتی بوده و نتوانسته جلو نیاز به واردات را بگیرد.

در چنین شرایطی، اکثریت مسافران چاره‌ای جز استفاده از خودروهای شخصی ندارند؛ اما مشکل این‌جاست که بسیاری از این خودروها فرسوده، غیراستاندارد و پرمصرف هستند. این خودروها که محصول دهه‌ها انحصار تولید داخلی و عدم نوسازی هستند، نه تنها ایمنی پایینی دارند، بلکه مصرف سوخت بالایی نیز دارند.

زمانی که قدرت خرید مردم برای جایگزینی این خودروها یا استفاده از گزینه‌های حمل‌ونقل عمومی کاهش یافته، افزایش مصرف بنزین امری بدیهی است. وابستگی به واردات ۴۰۰ میلیون لیتر بنزین در نوروز ۱۴۰۴، تنها نشانه‌ای از مشکلات کنونی نیست، بلکه هشداری برای آینده است.

با ادامه مشکلات اقتصادی، کاهش قدرت خرید مردم و عدم سرمایه‌گذاری کافی در زیرساخت‌های حمل‌ونقل و نوسازی ناوگان، این وضعیت در سال‌های آینده بدترخواهد شد. رشد جمعیت، افزایش تعداد خودروها و عدم اجرای سیاست‌های موثر برای بهینه‌سازی مصرف سوخت، می‌تواند این بحران را تشدید کند.

اگر تدابیری مانند توسعه حمل‌ونقل عمومی، تشویق به استفاده از سوخت‌های جایگزین و خروج خودروهای فرسوده از چرخه حمل‌ونقل اتخاذ نشود، نه تنها فشار بر منابع ملی بیشتر می‌شود، بلکه محیط‌زیست‌ نیز آسیب جدی‌تری خواهد دید.

پست قبلی

«آژیر قرمز» برای صنایع تکمیلی تایر به صدا در آمد!

پست بعدی

لیست ارزانترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو تهران

مربوطه پست ها

کاهش ۳۳ درصدی آلاینده‌ها با روانکار نانویی
خودرو

کاهش ۳۳ درصدی آلاینده‌ها با روانکار نانویی

۲۶ تیر ۱۴۰۴
«TRD PRO»؛ سکویا با چاشنی اسپرت
خودرو

«TRD PRO»؛ سکویا با چاشنی اسپرت

۲۶ تیر ۱۴۰۴
تایر خودرو روی سقف خانه؛ نمادی از خلاقیت
خودرو

تایر خودرو روی سقف خانه؛ نمادی از خلاقیت

۲۶ تیر ۱۴۰۴
استراتژی چندوجهی «ایران‌ خودرو»
خودرو

استراتژی چندوجهی «ایران‌ خودرو»

۲۶ تیر ۱۴۰۴
رشد دوباره سهام «سایپا»؛ بازدهی ۴۴ درصدی در ۹ ماه اخیر
خودرو

رشد دوباره سهام «سایپا»؛ بازدهی ۴۴ درصدی در ۹ ماه اخیر

۲۵ تیر ۱۴۰۴
رکوردشکنی «بهمن دیزل» در فصل بهار
خودرو

رکوردشکنی «بهمن دیزل» در فصل بهار

۲۵ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • نقاشی‌ها تحت تاثیر جنگ؛ از گرنیکای پیکاسو و چهره جنگ دالی تا فتح تهران
  • نمادی از صلح، تاب‌آوری و دوستی ملل در «گل‌ها و نمادهای ملی جهان»
  • رئیس سازمان سینمایی: هنرمندان ما دشمن را ناامید کردند
  • کدام گوشی هوشمند در چین پرفروش‌ترین است؟
  • کاهش ۳۳ درصدی آلاینده‌ها با روانکار نانویی
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.