دانش جوین
پنجشنبه, تیر ۱۹, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

چالش‌های تولید و واردات در مدرن‌ترین کشور آفریقایی

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
چالش‌های تولید و واردات در مدرن‌ترین کشور آفریقایی
4
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

در سوی دیگر، واردات خودرو از چین موضوعی حساس و بحث‌برانگیز برای صنعت آن‌ها بوده است. آفریقای‌جنوبی پیشرو بلامنازع بازار تولید و مصرف تایر در آفریقاست.

این کشور پذیرای چهار شرکت معتبر تایرسازی «بریجستون»، «کونتیننتال»، «گودیر» و «سومیتومو» است و با حضور این تایرسازان ظرفیت اسمی بیش از ۸ میلیون حلقه در سال را دارد. یکی از ویژگی‌های بارز صنعت لاستیک آفریقای جنوبی، فروش بسیار بالای تایرهای تعویضی درمقایسه با فروش به‌خودروسازان ((OEM است.

در سال ۲۰۲۳، تقاضا برای تایرهای تعویضی حدود ۷۲ درصد از کل فروش تولیدکنندگان تایر در این کشور را تشکیل داد. داده‌های مربوط به‌فروش و تولید تایر برای سال ۲۰۲۴ هنوز در دسترس نیست؛ اما عملکرد صنعت لاستیک در سال ۲۰۲۳ رضایت‌بخش نبود؛ زیرا اقتصاد این کشور رشد ناچیزی معادل ۰.۶ درصد را ثبت کرد.

انتظار می‌رود رشد اقتصادی در سال جاری و سال آینده نیز کم‌رمق باشد. در فوریه ۲۰۲۴، خزانه‌داری ملی آفریقای‌جنوبی در بررسی بودجه ۲۰۲۴ خود پیش‌بینی کرد رشد تولید ناخالص داخلی تنها به ۱.۳ درصد در سال ۲۰۲۴ و ۱.۶ درصد در سال ۲۰۲۵ برسد.

این پیش‌بینی خوش‌بینانه‌تر از چشم‌انداز آفریقای‌جنوبی توسط سازمان‌های جهانی مانند صندوق بین‌المللی پول (ImF) است که انتظار دارد ۰.۹ درصد در سال ۲۰۲۴ و ۱.۳ درصد در سال ۲۰۲۵ باشد. دولت این کشور درحال تمرکز بر توسعه عمده صنعت‌خودرو است.

در حال حاضر، آفریقای‌جنوبی سالانه بیش از نیم میلیون خودرو از انواع مختلف تولید می‌کند. خودروهای ساخته‌شده تحت لیسانس برندهای خارجی، رکن اصلی این صنعت هستند. براساس طرح جامع خودرو آفریقای‌جنوبی (saam)، این کشور قصد دارد یک درصد از خودروهای جهان یا ۱.۴ میلیون‌دستگاه خودرو در سال تولید کند.
درحال‌ حاضر ب‌ام‌و، فورد، شرکت بزرگ خودروسازی هندی ماهیندرا، مرسدس، نیسان، تویوتا، فولکس‌واگن و ولوو کارخانه‌های تولید-مونتاژ خود را در این کشور راه‌اندازی کرده‌اند. در آوریل ۲۰۲۴ فولکس‌واگن از سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد رندی (تقریبا ۲۱۸ میلیون و ۸۵۵ هزاردلاری) در کارخانه کاریگا برای افزایش ظرفیت آن خبر داد. سرمایه‌گذاری‌های اخیر و آتی در صنعت‌خودرو، نقش اساسی در رشد تولید تایر در آفریقای‌جنوبی در کوتاه‌مدت و میان‌مدت خواهد داشت.

به‌گزارش وزارت بازرگانی ایالات‌متحده، بازار خودرو آفریقای‌جنوبی در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۵ میلیارد و ۱۵ میلیون‌دلار تخمین زده شد و صادرات آن به ۱۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون‌دلار رسید. واردات تایر در آفریقای‌جنوبی به‌طور پیوسته در طی این سال‌ها افزایش یافته است.

در سال ۲۰۲۲، تایرهای وارداتی بیش از ۵۰ درصد از بازار داخلی این کشور را تشکیل می‌دادند. واردات از چین به‌طور نامتناسبی در ۱۰ سال گذشته افزایش یافته است. «چین، ایالات‌متحده، ژاپن، تایلند و آلمان» پنج واردکننده بزرگ تایر در این کشور در سال ۲۰۲۲ بودند.

واردات هنگفت همچنین تولیدکنندگان داخلی را از گسترش فضای سایت‌های تولیدی و افزایش ظرفیت منصرف کرده است. حتی بریجستون آفریقای‌جنوبی مجبور شد یکی از کارخانه‌های تولیدی خود را در سال ۲۰۲۰ تعطیل کند.

در تقابل با این شرایط، قرار است دولت این کشور سیاست‌های ضد دامپینگ را درنظر بگیرد.

جنبه منفی چنین شرایطی این است که تولیدکنندگان تایر در آفریقای‌جنوبی از زمان آغاز تحقیقات ضددامپینگ در اوایل سال ۲۰۲۲، ۵ بار قیمت تایرها را افزایش داده‌اند.

این افزایش قیمت ۳ بار در طول دوره تحقیقات و ۲ بار پس از اعلام عوارض ضددامپینگ صورت گرفته است.

در سوی دیگر، واردات خودرو از چین موضوعی حساس و بحث‌برانگیز برای صنعت آن‌ها بوده است. آفریقای‌جنوبی پیشرو بلامنازع بازار تولید و مصرف تایر در آفریقاست.

این کشور پذیرای چهار شرکت معتبر تایرسازی «بریجستون»، «کونتیننتال»، «گودیر» و «سومیتومو» است و با حضور این تایرسازان ظرفیت اسمی بیش از ۸ میلیون حلقه در سال را دارد. یکی از ویژگی‌های بارز صنعت لاستیک آفریقای جنوبی، فروش بسیار بالای تایرهای تعویضی درمقایسه با فروش به‌خودروسازان ((OEM است.

در سال ۲۰۲۳، تقاضا برای تایرهای تعویضی حدود ۷۲ درصد از کل فروش تولیدکنندگان تایر در این کشور را تشکیل داد. داده‌های مربوط به‌فروش و تولید تایر برای سال ۲۰۲۴ هنوز در دسترس نیست؛ اما عملکرد صنعت لاستیک در سال ۲۰۲۳ رضایت‌بخش نبود؛ زیرا اقتصاد این کشور رشد ناچیزی معادل ۰.۶ درصد را ثبت کرد.

انتظار می‌رود رشد اقتصادی در سال جاری و سال آینده نیز کم‌رمق باشد. در فوریه ۲۰۲۴، خزانه‌داری ملی آفریقای‌جنوبی در بررسی بودجه ۲۰۲۴ خود پیش‌بینی کرد رشد تولید ناخالص داخلی تنها به ۱.۳ درصد در سال ۲۰۲۴ و ۱.۶ درصد در سال ۲۰۲۵ برسد.

این پیش‌بینی خوش‌بینانه‌تر از چشم‌انداز آفریقای‌جنوبی توسط سازمان‌های جهانی مانند صندوق بین‌المللی پول (ImF) است که انتظار دارد ۰.۹ درصد در سال ۲۰۲۴ و ۱.۳ درصد در سال ۲۰۲۵ باشد. دولت این کشور درحال تمرکز بر توسعه عمده صنعت‌خودرو است.

در حال حاضر، آفریقای‌جنوبی سالانه بیش از نیم میلیون خودرو از انواع مختلف تولید می‌کند. خودروهای ساخته‌شده تحت لیسانس برندهای خارجی، رکن اصلی این صنعت هستند. براساس طرح جامع خودرو آفریقای‌جنوبی (saam)، این کشور قصد دارد یک درصد از خودروهای جهان یا ۱.۴ میلیون‌دستگاه خودرو در سال تولید کند.
درحال‌ حاضر ب‌ام‌و، فورد، شرکت بزرگ خودروسازی هندی ماهیندرا، مرسدس، نیسان، تویوتا، فولکس‌واگن و ولوو کارخانه‌های تولید-مونتاژ خود را در این کشور راه‌اندازی کرده‌اند. در آوریل ۲۰۲۴ فولکس‌واگن از سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد رندی (تقریبا ۲۱۸ میلیون و ۸۵۵ هزاردلاری) در کارخانه کاریگا برای افزایش ظرفیت آن خبر داد. سرمایه‌گذاری‌های اخیر و آتی در صنعت‌خودرو، نقش اساسی در رشد تولید تایر در آفریقای‌جنوبی در کوتاه‌مدت و میان‌مدت خواهد داشت.

به‌گزارش وزارت بازرگانی ایالات‌متحده، بازار خودرو آفریقای‌جنوبی در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۵ میلیارد و ۱۵ میلیون‌دلار تخمین زده شد و صادرات آن به ۱۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون‌دلار رسید. واردات تایر در آفریقای‌جنوبی به‌طور پیوسته در طی این سال‌ها افزایش یافته است.

در سال ۲۰۲۲، تایرهای وارداتی بیش از ۵۰ درصد از بازار داخلی این کشور را تشکیل می‌دادند. واردات از چین به‌طور نامتناسبی در ۱۰ سال گذشته افزایش یافته است. «چین، ایالات‌متحده، ژاپن، تایلند و آلمان» پنج واردکننده بزرگ تایر در این کشور در سال ۲۰۲۲ بودند.

واردات هنگفت همچنین تولیدکنندگان داخلی را از گسترش فضای سایت‌های تولیدی و افزایش ظرفیت منصرف کرده است. حتی بریجستون آفریقای‌جنوبی مجبور شد یکی از کارخانه‌های تولیدی خود را در سال ۲۰۲۰ تعطیل کند.

در تقابل با این شرایط، قرار است دولت این کشور سیاست‌های ضد دامپینگ را درنظر بگیرد.

جنبه منفی چنین شرایطی این است که تولیدکنندگان تایر در آفریقای‌جنوبی از زمان آغاز تحقیقات ضددامپینگ در اوایل سال ۲۰۲۲، ۵ بار قیمت تایرها را افزایش داده‌اند.

این افزایش قیمت ۳ بار در طول دوره تحقیقات و ۲ بار پس از اعلام عوارض ضددامپینگ صورت گرفته است.

اخبارجدیدترین

افزایش توانگری مالی بیمه «پارسیان»

دلایل عدم موفقیت احتمالی چینی‌ها در بازار آمریکا

ارزی برای ‌واردات وجود ندارد

در سوی دیگر، واردات خودرو از چین موضوعی حساس و بحث‌برانگیز برای صنعت آن‌ها بوده است. آفریقای‌جنوبی پیشرو بلامنازع بازار تولید و مصرف تایر در آفریقاست.

این کشور پذیرای چهار شرکت معتبر تایرسازی «بریجستون»، «کونتیننتال»، «گودیر» و «سومیتومو» است و با حضور این تایرسازان ظرفیت اسمی بیش از ۸ میلیون حلقه در سال را دارد. یکی از ویژگی‌های بارز صنعت لاستیک آفریقای جنوبی، فروش بسیار بالای تایرهای تعویضی درمقایسه با فروش به‌خودروسازان ((OEM است.

در سال ۲۰۲۳، تقاضا برای تایرهای تعویضی حدود ۷۲ درصد از کل فروش تولیدکنندگان تایر در این کشور را تشکیل داد. داده‌های مربوط به‌فروش و تولید تایر برای سال ۲۰۲۴ هنوز در دسترس نیست؛ اما عملکرد صنعت لاستیک در سال ۲۰۲۳ رضایت‌بخش نبود؛ زیرا اقتصاد این کشور رشد ناچیزی معادل ۰.۶ درصد را ثبت کرد.

انتظار می‌رود رشد اقتصادی در سال جاری و سال آینده نیز کم‌رمق باشد. در فوریه ۲۰۲۴، خزانه‌داری ملی آفریقای‌جنوبی در بررسی بودجه ۲۰۲۴ خود پیش‌بینی کرد رشد تولید ناخالص داخلی تنها به ۱.۳ درصد در سال ۲۰۲۴ و ۱.۶ درصد در سال ۲۰۲۵ برسد.

این پیش‌بینی خوش‌بینانه‌تر از چشم‌انداز آفریقای‌جنوبی توسط سازمان‌های جهانی مانند صندوق بین‌المللی پول (ImF) است که انتظار دارد ۰.۹ درصد در سال ۲۰۲۴ و ۱.۳ درصد در سال ۲۰۲۵ باشد. دولت این کشور درحال تمرکز بر توسعه عمده صنعت‌خودرو است.

در حال حاضر، آفریقای‌جنوبی سالانه بیش از نیم میلیون خودرو از انواع مختلف تولید می‌کند. خودروهای ساخته‌شده تحت لیسانس برندهای خارجی، رکن اصلی این صنعت هستند. براساس طرح جامع خودرو آفریقای‌جنوبی (saam)، این کشور قصد دارد یک درصد از خودروهای جهان یا ۱.۴ میلیون‌دستگاه خودرو در سال تولید کند.
درحال‌ حاضر ب‌ام‌و، فورد، شرکت بزرگ خودروسازی هندی ماهیندرا، مرسدس، نیسان، تویوتا، فولکس‌واگن و ولوو کارخانه‌های تولید-مونتاژ خود را در این کشور راه‌اندازی کرده‌اند. در آوریل ۲۰۲۴ فولکس‌واگن از سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد رندی (تقریبا ۲۱۸ میلیون و ۸۵۵ هزاردلاری) در کارخانه کاریگا برای افزایش ظرفیت آن خبر داد. سرمایه‌گذاری‌های اخیر و آتی در صنعت‌خودرو، نقش اساسی در رشد تولید تایر در آفریقای‌جنوبی در کوتاه‌مدت و میان‌مدت خواهد داشت.

به‌گزارش وزارت بازرگانی ایالات‌متحده، بازار خودرو آفریقای‌جنوبی در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۵ میلیارد و ۱۵ میلیون‌دلار تخمین زده شد و صادرات آن به ۱۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون‌دلار رسید. واردات تایر در آفریقای‌جنوبی به‌طور پیوسته در طی این سال‌ها افزایش یافته است.

در سال ۲۰۲۲، تایرهای وارداتی بیش از ۵۰ درصد از بازار داخلی این کشور را تشکیل می‌دادند. واردات از چین به‌طور نامتناسبی در ۱۰ سال گذشته افزایش یافته است. «چین، ایالات‌متحده، ژاپن، تایلند و آلمان» پنج واردکننده بزرگ تایر در این کشور در سال ۲۰۲۲ بودند.

واردات هنگفت همچنین تولیدکنندگان داخلی را از گسترش فضای سایت‌های تولیدی و افزایش ظرفیت منصرف کرده است. حتی بریجستون آفریقای‌جنوبی مجبور شد یکی از کارخانه‌های تولیدی خود را در سال ۲۰۲۰ تعطیل کند.

در تقابل با این شرایط، قرار است دولت این کشور سیاست‌های ضد دامپینگ را درنظر بگیرد.

جنبه منفی چنین شرایطی این است که تولیدکنندگان تایر در آفریقای‌جنوبی از زمان آغاز تحقیقات ضددامپینگ در اوایل سال ۲۰۲۲، ۵ بار قیمت تایرها را افزایش داده‌اند.

این افزایش قیمت ۳ بار در طول دوره تحقیقات و ۲ بار پس از اعلام عوارض ضددامپینگ صورت گرفته است.

در سوی دیگر، واردات خودرو از چین موضوعی حساس و بحث‌برانگیز برای صنعت آن‌ها بوده است. آفریقای‌جنوبی پیشرو بلامنازع بازار تولید و مصرف تایر در آفریقاست.

این کشور پذیرای چهار شرکت معتبر تایرسازی «بریجستون»، «کونتیننتال»، «گودیر» و «سومیتومو» است و با حضور این تایرسازان ظرفیت اسمی بیش از ۸ میلیون حلقه در سال را دارد. یکی از ویژگی‌های بارز صنعت لاستیک آفریقای جنوبی، فروش بسیار بالای تایرهای تعویضی درمقایسه با فروش به‌خودروسازان ((OEM است.

در سال ۲۰۲۳، تقاضا برای تایرهای تعویضی حدود ۷۲ درصد از کل فروش تولیدکنندگان تایر در این کشور را تشکیل داد. داده‌های مربوط به‌فروش و تولید تایر برای سال ۲۰۲۴ هنوز در دسترس نیست؛ اما عملکرد صنعت لاستیک در سال ۲۰۲۳ رضایت‌بخش نبود؛ زیرا اقتصاد این کشور رشد ناچیزی معادل ۰.۶ درصد را ثبت کرد.

انتظار می‌رود رشد اقتصادی در سال جاری و سال آینده نیز کم‌رمق باشد. در فوریه ۲۰۲۴، خزانه‌داری ملی آفریقای‌جنوبی در بررسی بودجه ۲۰۲۴ خود پیش‌بینی کرد رشد تولید ناخالص داخلی تنها به ۱.۳ درصد در سال ۲۰۲۴ و ۱.۶ درصد در سال ۲۰۲۵ برسد.

این پیش‌بینی خوش‌بینانه‌تر از چشم‌انداز آفریقای‌جنوبی توسط سازمان‌های جهانی مانند صندوق بین‌المللی پول (ImF) است که انتظار دارد ۰.۹ درصد در سال ۲۰۲۴ و ۱.۳ درصد در سال ۲۰۲۵ باشد. دولت این کشور درحال تمرکز بر توسعه عمده صنعت‌خودرو است.

در حال حاضر، آفریقای‌جنوبی سالانه بیش از نیم میلیون خودرو از انواع مختلف تولید می‌کند. خودروهای ساخته‌شده تحت لیسانس برندهای خارجی، رکن اصلی این صنعت هستند. براساس طرح جامع خودرو آفریقای‌جنوبی (saam)، این کشور قصد دارد یک درصد از خودروهای جهان یا ۱.۴ میلیون‌دستگاه خودرو در سال تولید کند.
درحال‌ حاضر ب‌ام‌و، فورد، شرکت بزرگ خودروسازی هندی ماهیندرا، مرسدس، نیسان، تویوتا، فولکس‌واگن و ولوو کارخانه‌های تولید-مونتاژ خود را در این کشور راه‌اندازی کرده‌اند. در آوریل ۲۰۲۴ فولکس‌واگن از سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد رندی (تقریبا ۲۱۸ میلیون و ۸۵۵ هزاردلاری) در کارخانه کاریگا برای افزایش ظرفیت آن خبر داد. سرمایه‌گذاری‌های اخیر و آتی در صنعت‌خودرو، نقش اساسی در رشد تولید تایر در آفریقای‌جنوبی در کوتاه‌مدت و میان‌مدت خواهد داشت.

به‌گزارش وزارت بازرگانی ایالات‌متحده، بازار خودرو آفریقای‌جنوبی در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۵ میلیارد و ۱۵ میلیون‌دلار تخمین زده شد و صادرات آن به ۱۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون‌دلار رسید. واردات تایر در آفریقای‌جنوبی به‌طور پیوسته در طی این سال‌ها افزایش یافته است.

در سال ۲۰۲۲، تایرهای وارداتی بیش از ۵۰ درصد از بازار داخلی این کشور را تشکیل می‌دادند. واردات از چین به‌طور نامتناسبی در ۱۰ سال گذشته افزایش یافته است. «چین، ایالات‌متحده، ژاپن، تایلند و آلمان» پنج واردکننده بزرگ تایر در این کشور در سال ۲۰۲۲ بودند.

واردات هنگفت همچنین تولیدکنندگان داخلی را از گسترش فضای سایت‌های تولیدی و افزایش ظرفیت منصرف کرده است. حتی بریجستون آفریقای‌جنوبی مجبور شد یکی از کارخانه‌های تولیدی خود را در سال ۲۰۲۰ تعطیل کند.

در تقابل با این شرایط، قرار است دولت این کشور سیاست‌های ضد دامپینگ را درنظر بگیرد.

جنبه منفی چنین شرایطی این است که تولیدکنندگان تایر در آفریقای‌جنوبی از زمان آغاز تحقیقات ضددامپینگ در اوایل سال ۲۰۲۲، ۵ بار قیمت تایرها را افزایش داده‌اند.

این افزایش قیمت ۳ بار در طول دوره تحقیقات و ۲ بار پس از اعلام عوارض ضددامپینگ صورت گرفته است.

پست قبلی

حدود ۴/۵ میلیون خودرو دوگانه سوز در کشور تردد می‌کنند

پست بعدی

افزایش عمق همکاری «تویوتا» و «ب‌ام‌و» در توسعه هیدروژن

مربوطه پست ها

افزایش توانگری مالی بیمه «پارسیان»
خودرو

افزایش توانگری مالی بیمه «پارسیان»

۱۹ تیر ۱۴۰۴
دلایل عدم موفقیت احتمالی چینی‌ها در بازار آمریکا
خودرو

دلایل عدم موفقیت احتمالی چینی‌ها در بازار آمریکا

۱۹ تیر ۱۴۰۴
خودرو

ارزی برای ‌واردات وجود ندارد

۱۹ تیر ۱۴۰۴
خودرو

لزوم تمرکز بر فروش فوری محصول توسط خودروسازان

۱۹ تیر ۱۴۰۴
۳ باور رایج اما نادرست درباره کاهش مصرف سوخت خودرو
خودرو

۳ باور رایج اما نادرست درباره کاهش مصرف سوخت خودرو

۱۹ تیر ۱۴۰۴
خودرو

تحویل فوری یا کوتاه‌مدت، راهکار عبور از رکود بازار

۱۷ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • ۴ میلیون ملک‌ در کشور سند ندارند
  • آغاز بازسازی ساختمان‌های آسیب‌دیده در پهنه شرقی پایتخت
  • هشدار نارنجی بحران در هفت استان ؛ وقوع سیلاب و تندباد در جنوب کشور
  • افزایش توانگری مالی بیمه «پارسیان»
  • وضعیت واریز وام ازدواج بعد از جنگ ۱۲ روزه
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.