دانش جوین
سه شنبه, تیر ۱۷, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی بانک و بیمه، بورس و فارکس

از بندر تا معدن | کارگران دیگر فریب نمی‌خورند

گسترش نیوز توسط گسترش نیوز
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
در بانک و بیمه، بورس و فارکس
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
از بندر تا معدن | کارگران دیگر فریب نمی‌خورند
3
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

فرشاد اسماعیلی، حقوقدان و پژوهشگر حقوق کار، از جنبه‌ای دیگر به حادثه‌ی بزرگ بندر رجایی نگاه می‌کند. او معتقد است که این حادثه‌ی بزرگ و مرگ بی‌شمار کارگر نشان داد که تقلیلِ مسئله‌ی ایمنی به کارفرمایان و بازرسی کار اشتباه است و نمی‌توان بدون در نظر گرفتنِ تاثیرِ سیاستهای کلان و مطالبه‌گری در این سطح مسائلی مانند ایمنی و معیشت را حل کرد.

او گفت: حوادث اخیر، از جمله حادثه بندر شهید رجایی و دیگر فجایع مشابه مانند حادثه معدن طبس، پلاسکو، معدن یورت و حوادث دیگری از این دست نشان‌دهنده این واقعیت است که مفهوم ایمنی در کشور به یک موضوع سیاسی تبدیل شده است. این موضوع دیگر صرفاً به جنبه‌های کارشناسی و تخصصی محدود نمی‌شود و به حاکمیت نیز مربوط است. اینطور بگویم که HSE در کشور مفهومی سیاسی پیدا کرده است.

اسماعیلی ادامه داد: بندر شهید رجایی به عنوان یکی از نقاط کلیدی ورود کالاهای اساسی و مهم به کشور، باید از بالاترین استانداردهای ایمنی برخوردار باشد. این بندر گلوگاه مهمی است و حادثه در آن می‌تواند اقتصاد کشور را فلج و دچار بحران‌های عمیق و چندلایه کند. با این حال، مشاهده می‌شود که حتی در این مکان حیاتی نیز ایمنی به درستی رعایت نشده و نهادهای ناظر نتوانسته‌اند کیفیت لازم را در بازرسی و نظارت تأمین کنند. این موضوع به وضوح نشان داد که ناهنجاری‌های اساسی در سطح کلان برای رعایت ایمنی وجود دارد.

بندر-رجایی

این حقوقدان بیان کرد: به هر حال ابعاد فاجعه به ما نشان می‌دهد که کالاهای مهم و خطرناکی در این بندر وجود داشته، پس مسلم است که برای حفاظت و ورود و خروج و در کل مدیریت این کالاها در آن مجموعه‌ی بسیار مهم، ایمنی و استانداردها رعایت نشده است. یعنی ما از طرفی با مجموعه‌ای بزرگ و حیاتی مواجهیم که کالاهای اساسی یا مهم از آنجا وارد کشور می‌شود، اما حتی در چنین جایی هم مفهوم ایمنی و بازرسی رعایت نمی‌شود!

وی تأکید کرد: با این اوصاف، ایمنی امر سیاسی در کشور است. ایمنی را نمی‌توانیم صرفا به کارفرمایان زیاده‌خواه و جاه‌‎طلب ربط بدهیم؛ متأسفانه سطوح بی‌‎توجهی به این موضوع بسیار بیشتر و کلان‌تر از این حرف‌هاست.

این پژوهشگر حقوق کار گفت: با این اوصاف باید بگویم که مطالبه‌ی کارگران فراروی کرده و از سطح سپهر کار به سمت اقتصاد سیاسی رفته است. به نظر من کارگران متوجه شده‌اند که رعایت ایمنی و استانداردها در کشور نمی‌تواند فقط در حد کارفرمایان و در سطح کارگاه‌ها باشد و بسیار فراتر از آن است، به طوریکه اراده سیاسی برای حفظ جان کارگران وجود ندارد. همانطور که کارگران در حوزه معیشت هم متوجه شده‌اند که صرفا توقع داشتن از نهادی مانند شورایعالی کار نمی‌تواند بحران معیشت آنها را حل کند.

اسماعیلی ادامه داد: کارگران خوب می‌دانند که بهبود معیشت فقط با مصوبه مزد شورایعالی کار قابل حل نیست و نهادهای دیگری مانند مجلس و دولت و سازمان برنامه و غیره، که خارج از سپهر کار هستند، تأ‌ثیر بسیار بیشتری در وضعیت کارگران دارند. نهادهایی که می‌توانند در خصوص ارزش پول ملی، سیاست‌های وارداتی و صادراتی و حتی کنترل نرخ اجاره‌بها تصمیم‌گیری کنند. بنابراین، کارگران باید انتظارات و مطالبات خود را فراتر از سپهر کار به سمت دولتی و تصمیم‌گیر گسترش دهند.

وی تأکید کرد: این حوادث بزرگ کارگری را وقتی در کنار سال‌ها سرکوب مزدی می‌گذاریم متوجه می‌شویم که همانطور که ایمنی را نمی‌توان فقط در محدوده‌ی کارگاه‌ها حل کرد، معیشت و دستمزد را هم نمی‌توان فقط با تصمیمات شورایعالی کار حل کرد و در سطوح کلان باید به دنبال حل آن بود.

اسماعیلی گفت: البته آنچه من گفتم قطعا نقش کارفرماها و بازرسی کار در مثلا وقوع حوادث کار را کمرنگ نمی‌کند اما وقوع حادثه‌ای مثل بندر رجایی‌شهر نشان می‌دهد این مسائل باید در سطح کلان‌تر پیگیری شود. در مورد حل مسئله‌ی معیشت کارگران نیز همانطور که گفتم کارگران متوجه‌ شده‌اند که بهبود معیشت بیشتر از آنکه تحت تاثیر مصوبه مزدی شورایعالی کار باشد، تحت تأثیر عواملی مانند تحریم، تورم و غیره است.

وی افزود: به طور خلاصه، مسئله ایمنی و معیشت در کشور قطعاً یک مفهوم سیاسی است و مطالبه سیاسی می‌خواهد؛ حالا مطالبه سیاسی می‌تواند در سطح پارلمان، یا سندیکای واقعی_ که در قانون و عرف حتی از بین رفته‌اند_ یا در سطح نمایندگان اختصاصی، احزاب – که البته ما حزب در کشور نداریم – و یا در سطح قوای سه‌گانه مطرح شود. پس مطالبه کارگران باید در این سطح باشد و کارگران باید بدانند که امید بستن به مثلاً کارفرمای جزء یا حتی نمایندگان تشکل‌های کارگری، بحران این طبقه را چه معیشتی چه ایمنی حل، نخواهد کرد و نیازمند اراده‌ی سیاسی بالاتر است.

فرشاد اسماعیلی، حقوقدان و پژوهشگر حقوق کار، از جنبه‌ای دیگر به حادثه‌ی بزرگ بندر رجایی نگاه می‌کند. او معتقد است که این حادثه‌ی بزرگ و مرگ بی‌شمار کارگر نشان داد که تقلیلِ مسئله‌ی ایمنی به کارفرمایان و بازرسی کار اشتباه است و نمی‌توان بدون در نظر گرفتنِ تاثیرِ سیاستهای کلان و مطالبه‌گری در این سطح مسائلی مانند ایمنی و معیشت را حل کرد.

او گفت: حوادث اخیر، از جمله حادثه بندر شهید رجایی و دیگر فجایع مشابه مانند حادثه معدن طبس، پلاسکو، معدن یورت و حوادث دیگری از این دست نشان‌دهنده این واقعیت است که مفهوم ایمنی در کشور به یک موضوع سیاسی تبدیل شده است. این موضوع دیگر صرفاً به جنبه‌های کارشناسی و تخصصی محدود نمی‌شود و به حاکمیت نیز مربوط است. اینطور بگویم که HSE در کشور مفهومی سیاسی پیدا کرده است.

اسماعیلی ادامه داد: بندر شهید رجایی به عنوان یکی از نقاط کلیدی ورود کالاهای اساسی و مهم به کشور، باید از بالاترین استانداردهای ایمنی برخوردار باشد. این بندر گلوگاه مهمی است و حادثه در آن می‌تواند اقتصاد کشور را فلج و دچار بحران‌های عمیق و چندلایه کند. با این حال، مشاهده می‌شود که حتی در این مکان حیاتی نیز ایمنی به درستی رعایت نشده و نهادهای ناظر نتوانسته‌اند کیفیت لازم را در بازرسی و نظارت تأمین کنند. این موضوع به وضوح نشان داد که ناهنجاری‌های اساسی در سطح کلان برای رعایت ایمنی وجود دارد.

بندر-رجایی

این حقوقدان بیان کرد: به هر حال ابعاد فاجعه به ما نشان می‌دهد که کالاهای مهم و خطرناکی در این بندر وجود داشته، پس مسلم است که برای حفاظت و ورود و خروج و در کل مدیریت این کالاها در آن مجموعه‌ی بسیار مهم، ایمنی و استانداردها رعایت نشده است. یعنی ما از طرفی با مجموعه‌ای بزرگ و حیاتی مواجهیم که کالاهای اساسی یا مهم از آنجا وارد کشور می‌شود، اما حتی در چنین جایی هم مفهوم ایمنی و بازرسی رعایت نمی‌شود!

وی تأکید کرد: با این اوصاف، ایمنی امر سیاسی در کشور است. ایمنی را نمی‌توانیم صرفا به کارفرمایان زیاده‌خواه و جاه‌‎طلب ربط بدهیم؛ متأسفانه سطوح بی‌‎توجهی به این موضوع بسیار بیشتر و کلان‌تر از این حرف‌هاست.

این پژوهشگر حقوق کار گفت: با این اوصاف باید بگویم که مطالبه‌ی کارگران فراروی کرده و از سطح سپهر کار به سمت اقتصاد سیاسی رفته است. به نظر من کارگران متوجه شده‌اند که رعایت ایمنی و استانداردها در کشور نمی‌تواند فقط در حد کارفرمایان و در سطح کارگاه‌ها باشد و بسیار فراتر از آن است، به طوریکه اراده سیاسی برای حفظ جان کارگران وجود ندارد. همانطور که کارگران در حوزه معیشت هم متوجه شده‌اند که صرفا توقع داشتن از نهادی مانند شورایعالی کار نمی‌تواند بحران معیشت آنها را حل کند.

اسماعیلی ادامه داد: کارگران خوب می‌دانند که بهبود معیشت فقط با مصوبه مزد شورایعالی کار قابل حل نیست و نهادهای دیگری مانند مجلس و دولت و سازمان برنامه و غیره، که خارج از سپهر کار هستند، تأ‌ثیر بسیار بیشتری در وضعیت کارگران دارند. نهادهایی که می‌توانند در خصوص ارزش پول ملی، سیاست‌های وارداتی و صادراتی و حتی کنترل نرخ اجاره‌بها تصمیم‌گیری کنند. بنابراین، کارگران باید انتظارات و مطالبات خود را فراتر از سپهر کار به سمت دولتی و تصمیم‌گیر گسترش دهند.

وی تأکید کرد: این حوادث بزرگ کارگری را وقتی در کنار سال‌ها سرکوب مزدی می‌گذاریم متوجه می‌شویم که همانطور که ایمنی را نمی‌توان فقط در محدوده‌ی کارگاه‌ها حل کرد، معیشت و دستمزد را هم نمی‌توان فقط با تصمیمات شورایعالی کار حل کرد و در سطوح کلان باید به دنبال حل آن بود.

اسماعیلی گفت: البته آنچه من گفتم قطعا نقش کارفرماها و بازرسی کار در مثلا وقوع حوادث کار را کمرنگ نمی‌کند اما وقوع حادثه‌ای مثل بندر رجایی‌شهر نشان می‌دهد این مسائل باید در سطح کلان‌تر پیگیری شود. در مورد حل مسئله‌ی معیشت کارگران نیز همانطور که گفتم کارگران متوجه‌ شده‌اند که بهبود معیشت بیشتر از آنکه تحت تاثیر مصوبه مزدی شورایعالی کار باشد، تحت تأثیر عواملی مانند تحریم، تورم و غیره است.

وی افزود: به طور خلاصه، مسئله ایمنی و معیشت در کشور قطعاً یک مفهوم سیاسی است و مطالبه سیاسی می‌خواهد؛ حالا مطالبه سیاسی می‌تواند در سطح پارلمان، یا سندیکای واقعی_ که در قانون و عرف حتی از بین رفته‌اند_ یا در سطح نمایندگان اختصاصی، احزاب – که البته ما حزب در کشور نداریم – و یا در سطح قوای سه‌گانه مطرح شود. پس مطالبه کارگران باید در این سطح باشد و کارگران باید بدانند که امید بستن به مثلاً کارفرمای جزء یا حتی نمایندگان تشکل‌های کارگری، بحران این طبقه را چه معیشتی چه ایمنی حل، نخواهد کرد و نیازمند اراده‌ی سیاسی بالاتر است.

اخبارجدیدترین

قیمت دلار در بازار آزاد با سر سقوط کرد + جدول ۱۷ تیر

یارانه کالابرگ تیرماه واریز شد + نحوه اعتراض به دهک‌بندی

سقوط بورس به قعر قهقرا !

فرشاد اسماعیلی، حقوقدان و پژوهشگر حقوق کار، از جنبه‌ای دیگر به حادثه‌ی بزرگ بندر رجایی نگاه می‌کند. او معتقد است که این حادثه‌ی بزرگ و مرگ بی‌شمار کارگر نشان داد که تقلیلِ مسئله‌ی ایمنی به کارفرمایان و بازرسی کار اشتباه است و نمی‌توان بدون در نظر گرفتنِ تاثیرِ سیاستهای کلان و مطالبه‌گری در این سطح مسائلی مانند ایمنی و معیشت را حل کرد.

او گفت: حوادث اخیر، از جمله حادثه بندر شهید رجایی و دیگر فجایع مشابه مانند حادثه معدن طبس، پلاسکو، معدن یورت و حوادث دیگری از این دست نشان‌دهنده این واقعیت است که مفهوم ایمنی در کشور به یک موضوع سیاسی تبدیل شده است. این موضوع دیگر صرفاً به جنبه‌های کارشناسی و تخصصی محدود نمی‌شود و به حاکمیت نیز مربوط است. اینطور بگویم که HSE در کشور مفهومی سیاسی پیدا کرده است.

اسماعیلی ادامه داد: بندر شهید رجایی به عنوان یکی از نقاط کلیدی ورود کالاهای اساسی و مهم به کشور، باید از بالاترین استانداردهای ایمنی برخوردار باشد. این بندر گلوگاه مهمی است و حادثه در آن می‌تواند اقتصاد کشور را فلج و دچار بحران‌های عمیق و چندلایه کند. با این حال، مشاهده می‌شود که حتی در این مکان حیاتی نیز ایمنی به درستی رعایت نشده و نهادهای ناظر نتوانسته‌اند کیفیت لازم را در بازرسی و نظارت تأمین کنند. این موضوع به وضوح نشان داد که ناهنجاری‌های اساسی در سطح کلان برای رعایت ایمنی وجود دارد.

بندر-رجایی

این حقوقدان بیان کرد: به هر حال ابعاد فاجعه به ما نشان می‌دهد که کالاهای مهم و خطرناکی در این بندر وجود داشته، پس مسلم است که برای حفاظت و ورود و خروج و در کل مدیریت این کالاها در آن مجموعه‌ی بسیار مهم، ایمنی و استانداردها رعایت نشده است. یعنی ما از طرفی با مجموعه‌ای بزرگ و حیاتی مواجهیم که کالاهای اساسی یا مهم از آنجا وارد کشور می‌شود، اما حتی در چنین جایی هم مفهوم ایمنی و بازرسی رعایت نمی‌شود!

وی تأکید کرد: با این اوصاف، ایمنی امر سیاسی در کشور است. ایمنی را نمی‌توانیم صرفا به کارفرمایان زیاده‌خواه و جاه‌‎طلب ربط بدهیم؛ متأسفانه سطوح بی‌‎توجهی به این موضوع بسیار بیشتر و کلان‌تر از این حرف‌هاست.

این پژوهشگر حقوق کار گفت: با این اوصاف باید بگویم که مطالبه‌ی کارگران فراروی کرده و از سطح سپهر کار به سمت اقتصاد سیاسی رفته است. به نظر من کارگران متوجه شده‌اند که رعایت ایمنی و استانداردها در کشور نمی‌تواند فقط در حد کارفرمایان و در سطح کارگاه‌ها باشد و بسیار فراتر از آن است، به طوریکه اراده سیاسی برای حفظ جان کارگران وجود ندارد. همانطور که کارگران در حوزه معیشت هم متوجه شده‌اند که صرفا توقع داشتن از نهادی مانند شورایعالی کار نمی‌تواند بحران معیشت آنها را حل کند.

اسماعیلی ادامه داد: کارگران خوب می‌دانند که بهبود معیشت فقط با مصوبه مزد شورایعالی کار قابل حل نیست و نهادهای دیگری مانند مجلس و دولت و سازمان برنامه و غیره، که خارج از سپهر کار هستند، تأ‌ثیر بسیار بیشتری در وضعیت کارگران دارند. نهادهایی که می‌توانند در خصوص ارزش پول ملی، سیاست‌های وارداتی و صادراتی و حتی کنترل نرخ اجاره‌بها تصمیم‌گیری کنند. بنابراین، کارگران باید انتظارات و مطالبات خود را فراتر از سپهر کار به سمت دولتی و تصمیم‌گیر گسترش دهند.

وی تأکید کرد: این حوادث بزرگ کارگری را وقتی در کنار سال‌ها سرکوب مزدی می‌گذاریم متوجه می‌شویم که همانطور که ایمنی را نمی‌توان فقط در محدوده‌ی کارگاه‌ها حل کرد، معیشت و دستمزد را هم نمی‌توان فقط با تصمیمات شورایعالی کار حل کرد و در سطوح کلان باید به دنبال حل آن بود.

اسماعیلی گفت: البته آنچه من گفتم قطعا نقش کارفرماها و بازرسی کار در مثلا وقوع حوادث کار را کمرنگ نمی‌کند اما وقوع حادثه‌ای مثل بندر رجایی‌شهر نشان می‌دهد این مسائل باید در سطح کلان‌تر پیگیری شود. در مورد حل مسئله‌ی معیشت کارگران نیز همانطور که گفتم کارگران متوجه‌ شده‌اند که بهبود معیشت بیشتر از آنکه تحت تاثیر مصوبه مزدی شورایعالی کار باشد، تحت تأثیر عواملی مانند تحریم، تورم و غیره است.

وی افزود: به طور خلاصه، مسئله ایمنی و معیشت در کشور قطعاً یک مفهوم سیاسی است و مطالبه سیاسی می‌خواهد؛ حالا مطالبه سیاسی می‌تواند در سطح پارلمان، یا سندیکای واقعی_ که در قانون و عرف حتی از بین رفته‌اند_ یا در سطح نمایندگان اختصاصی، احزاب – که البته ما حزب در کشور نداریم – و یا در سطح قوای سه‌گانه مطرح شود. پس مطالبه کارگران باید در این سطح باشد و کارگران باید بدانند که امید بستن به مثلاً کارفرمای جزء یا حتی نمایندگان تشکل‌های کارگری، بحران این طبقه را چه معیشتی چه ایمنی حل، نخواهد کرد و نیازمند اراده‌ی سیاسی بالاتر است.

فرشاد اسماعیلی، حقوقدان و پژوهشگر حقوق کار، از جنبه‌ای دیگر به حادثه‌ی بزرگ بندر رجایی نگاه می‌کند. او معتقد است که این حادثه‌ی بزرگ و مرگ بی‌شمار کارگر نشان داد که تقلیلِ مسئله‌ی ایمنی به کارفرمایان و بازرسی کار اشتباه است و نمی‌توان بدون در نظر گرفتنِ تاثیرِ سیاستهای کلان و مطالبه‌گری در این سطح مسائلی مانند ایمنی و معیشت را حل کرد.

او گفت: حوادث اخیر، از جمله حادثه بندر شهید رجایی و دیگر فجایع مشابه مانند حادثه معدن طبس، پلاسکو، معدن یورت و حوادث دیگری از این دست نشان‌دهنده این واقعیت است که مفهوم ایمنی در کشور به یک موضوع سیاسی تبدیل شده است. این موضوع دیگر صرفاً به جنبه‌های کارشناسی و تخصصی محدود نمی‌شود و به حاکمیت نیز مربوط است. اینطور بگویم که HSE در کشور مفهومی سیاسی پیدا کرده است.

اسماعیلی ادامه داد: بندر شهید رجایی به عنوان یکی از نقاط کلیدی ورود کالاهای اساسی و مهم به کشور، باید از بالاترین استانداردهای ایمنی برخوردار باشد. این بندر گلوگاه مهمی است و حادثه در آن می‌تواند اقتصاد کشور را فلج و دچار بحران‌های عمیق و چندلایه کند. با این حال، مشاهده می‌شود که حتی در این مکان حیاتی نیز ایمنی به درستی رعایت نشده و نهادهای ناظر نتوانسته‌اند کیفیت لازم را در بازرسی و نظارت تأمین کنند. این موضوع به وضوح نشان داد که ناهنجاری‌های اساسی در سطح کلان برای رعایت ایمنی وجود دارد.

بندر-رجایی

این حقوقدان بیان کرد: به هر حال ابعاد فاجعه به ما نشان می‌دهد که کالاهای مهم و خطرناکی در این بندر وجود داشته، پس مسلم است که برای حفاظت و ورود و خروج و در کل مدیریت این کالاها در آن مجموعه‌ی بسیار مهم، ایمنی و استانداردها رعایت نشده است. یعنی ما از طرفی با مجموعه‌ای بزرگ و حیاتی مواجهیم که کالاهای اساسی یا مهم از آنجا وارد کشور می‌شود، اما حتی در چنین جایی هم مفهوم ایمنی و بازرسی رعایت نمی‌شود!

وی تأکید کرد: با این اوصاف، ایمنی امر سیاسی در کشور است. ایمنی را نمی‌توانیم صرفا به کارفرمایان زیاده‌خواه و جاه‌‎طلب ربط بدهیم؛ متأسفانه سطوح بی‌‎توجهی به این موضوع بسیار بیشتر و کلان‌تر از این حرف‌هاست.

این پژوهشگر حقوق کار گفت: با این اوصاف باید بگویم که مطالبه‌ی کارگران فراروی کرده و از سطح سپهر کار به سمت اقتصاد سیاسی رفته است. به نظر من کارگران متوجه شده‌اند که رعایت ایمنی و استانداردها در کشور نمی‌تواند فقط در حد کارفرمایان و در سطح کارگاه‌ها باشد و بسیار فراتر از آن است، به طوریکه اراده سیاسی برای حفظ جان کارگران وجود ندارد. همانطور که کارگران در حوزه معیشت هم متوجه شده‌اند که صرفا توقع داشتن از نهادی مانند شورایعالی کار نمی‌تواند بحران معیشت آنها را حل کند.

اسماعیلی ادامه داد: کارگران خوب می‌دانند که بهبود معیشت فقط با مصوبه مزد شورایعالی کار قابل حل نیست و نهادهای دیگری مانند مجلس و دولت و سازمان برنامه و غیره، که خارج از سپهر کار هستند، تأ‌ثیر بسیار بیشتری در وضعیت کارگران دارند. نهادهایی که می‌توانند در خصوص ارزش پول ملی، سیاست‌های وارداتی و صادراتی و حتی کنترل نرخ اجاره‌بها تصمیم‌گیری کنند. بنابراین، کارگران باید انتظارات و مطالبات خود را فراتر از سپهر کار به سمت دولتی و تصمیم‌گیر گسترش دهند.

وی تأکید کرد: این حوادث بزرگ کارگری را وقتی در کنار سال‌ها سرکوب مزدی می‌گذاریم متوجه می‌شویم که همانطور که ایمنی را نمی‌توان فقط در محدوده‌ی کارگاه‌ها حل کرد، معیشت و دستمزد را هم نمی‌توان فقط با تصمیمات شورایعالی کار حل کرد و در سطوح کلان باید به دنبال حل آن بود.

اسماعیلی گفت: البته آنچه من گفتم قطعا نقش کارفرماها و بازرسی کار در مثلا وقوع حوادث کار را کمرنگ نمی‌کند اما وقوع حادثه‌ای مثل بندر رجایی‌شهر نشان می‌دهد این مسائل باید در سطح کلان‌تر پیگیری شود. در مورد حل مسئله‌ی معیشت کارگران نیز همانطور که گفتم کارگران متوجه‌ شده‌اند که بهبود معیشت بیشتر از آنکه تحت تاثیر مصوبه مزدی شورایعالی کار باشد، تحت تأثیر عواملی مانند تحریم، تورم و غیره است.

وی افزود: به طور خلاصه، مسئله ایمنی و معیشت در کشور قطعاً یک مفهوم سیاسی است و مطالبه سیاسی می‌خواهد؛ حالا مطالبه سیاسی می‌تواند در سطح پارلمان، یا سندیکای واقعی_ که در قانون و عرف حتی از بین رفته‌اند_ یا در سطح نمایندگان اختصاصی، احزاب – که البته ما حزب در کشور نداریم – و یا در سطح قوای سه‌گانه مطرح شود. پس مطالبه کارگران باید در این سطح باشد و کارگران باید بدانند که امید بستن به مثلاً کارفرمای جزء یا حتی نمایندگان تشکل‌های کارگری، بحران این طبقه را چه معیشتی چه ایمنی حل، نخواهد کرد و نیازمند اراده‌ی سیاسی بالاتر است.

پست قبلی

قیمت سکه به سرازیری رسید (۱۶ اردیبهشت)

پست بعدی

قیمت طلا افسار پاره کرد (۱۶ اردیبهشت)

مربوطه پست ها

قیمت دلار در بازار آزاد با سر سقوط کرد + جدول ۱۷ تیر
بانک و بیمه، بورس و فارکس

قیمت دلار در بازار آزاد با سر سقوط کرد + جدول ۱۷ تیر

۱۷ تیر ۱۴۰۴
یارانه کالابرگ تیرماه واریز شد + نحوه اعتراض به دهک‌بندی
بانک و بیمه، بورس و فارکس

یارانه کالابرگ تیرماه واریز شد + نحوه اعتراض به دهک‌بندی

۱۷ تیر ۱۴۰۴
سقوط بورس به قعر قهقرا !
بانک و بیمه، بورس و فارکس

سقوط بورس به قعر قهقرا !

۱۷ تیر ۱۴۰۴
قیمت جدید دلار رسماً اعلام شد (۱۷ تیر)
بانک و بیمه، بورس و فارکس

قیمت جدید دلار رسماً اعلام شد (۱۷ تیر)

۱۷ تیر ۱۴۰۴
مشکل کهنه بازنشستگان ایران باز هم تکرار شد
بانک و بیمه، بورس و فارکس

مشکل کهنه بازنشستگان ایران باز هم تکرار شد

۱۷ تیر ۱۴۰۴
سقوط آزاد قیمت طلا و سکه در بازار + جدول ۱۷ تیر
بانک و بیمه، بورس و فارکس

سقوط آزاد قیمت طلا و سکه در بازار + جدول ۱۷ تیر

۱۷ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + هفده =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • «کشتی‌گیران» وارد دنیای انیمیشن شدند!؛ ورزشی که محل وفاق است نه نفاق
  • حسن ریاحی در بیمارستان بستری شد؛ بهبودی اوضاع جسمی
  • جلوه خوشنویسی و نقاشی‌خط پیشکسوتان در «بی‌انتهاتر از عشق»
  • چمران: دلیل آلودگی فعلی هوا نه ترافیک است و نه وارونگی هوا
  • نمایش «نزیسته» در خانه نمایش دا اجرا می‌شود
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.