دانش جوین
دوشنبه, خرداد ۱۹, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی صنعت و تجارت

کامیون‌های بلاتکلیف و وعده‌ای که عملی نشد

دانش جوین توسط دانش جوین
۰۹ آبان ۱۴۰۰
در صنعت و تجارت
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
2
14
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش دانشجو اینترنشنال، در ماه‌های گذشته بلاتکلیفی کامیون‌های وارداتی دست دوم اروپایی در گمرکات کشور، موضوع بحث برانگیزی بود که مطرح شد و مورد اختلاف مسئولان بخش خصوصی و دولتی بود.

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران از سال گذشته تا کنون بیش از ۶۰۰۰ دستگاه کامیون در گمرک‌های کشور رسوب کرده بودند و با مشکلات و موانع مختلفی برای ترخیص مواجه شده بودند. هر یک از این موانع در نامه‌ای از سوی گمرک منتشر شد تا سهم هر یک از دستگاه‌های متولی در بروز این مشکل مشخص شود.

نهایتا این دادستانی تهران بود که به این پرونده ورود کرد و برای همه دستگاه‌های دولتی دخیل در واردات و ترخیص کالا مهلت یک ماهه تعیین کرد تا آن‌ها هر چه سریعتر کامیون‌های وارداتی را ترخیص کنند،  این مهلت پایان مهر ماه اعلام شد.

در روزهای گذشته مسئولان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این زمینه اعلام کردند که ۱۲۰۰ دستگاه کامیون وارداتی ترخیص شده و روند ترخیص سرعت و شتاب زیادی گرفته است. صدراله بمانا – مشاور رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در امور نوسازی ناوگان– در این باره به دانشجو اینترنشنال گفت: تا کنون ۶۵۰۰ دستگاه کامیون وارداتی دست دوم اروپایی ثبت سفارش شده‌اند که بر اساس آمار حدود ۱۲۰۰ دستگاه تا کنون ترخیص شده و بقیه آن‌ها نیز با سرعت بیشتری نسبت به گذشته در حال ترخیص است.

وی با بیان اینکه در یک ماهه اخیر حدود ۳۰۰ دستگاه کامیون ترخیص شدند، افزود: بر اساس آخرین آمارهای دریافت شده طی شش ماه گذشته حدود ۱۲۰۰ دستگاه کامیون ترخیص شده است  و ۲۱۰۰ دستگاه کامیون نیز در نوبت ترخیص قرار دارد اما آمار مشخص و به روزی از تعداد دقیق کامیون‌های ترخیص شده نداریم. البته طبق آمار گمرک حدود ۳۶۰۰ دستگاه کامیون هم در بازرگان است که هنوز در چرخه ترخیص قرار نگرفته‌اند.

البته پس از این اظهارات نیز داریوش امانی –رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای– درباره روند ترخیص کامیون‌های وارداتی اینگونه توضیح داد: تا کنون حدود ۱۲۰۰ کامیون وارداتی ترخیص شدند و در حال حاضر ۳۶۰۰ دستگاه کامیون در گمرک‌ باقی مانده است.

وی افزود: از زمانی که دستگاه قضایی به این موضوع ورود پیدا کرده سرعت ترخیص کامیون ها افزایش پیدا کرده است؛ به گونه ای که قبل از آن حدود ۵۰۰ دستگاه کامیون ترخیص شده بود اما توانستیم با همکاری دستگاه قضایی در همین بازه زمانی حدود ۷۰۰ کامیون را ترخیص کنیم.

این اظهارات در حالی صورت گرفت که نه تنها آمارهای ارائه در این زمینه تناقض‌های آشکاری با هم داشت بلکه قرار بود بر اساس مهلت تعیین شده دادستانی تا پایان مهر ماه ۶۰۰۰ هزار دستگاه کامیون وارداتی مانده در گمرکات کشور ترخیص شوند.

جالبتر اینکه بر اساس گزارشی که ارونقی، معاون فنی گمرک ایران به معاون دادستان تهران در این بازه زمانی، بخش قابل توجهی از کامیون‌ها هنوز ترخیص نشده است.

طبق اعلام وی با وجود پیگیری‌های مکرر موضوع ترخیص کامیون‌های وارداتی موجود در گمرک‌ و صدور و ابلاغ بیش از ۱۰ دستورالعمل، بخشنامه، اخطاریه و… به متصدیان ذیربط و همچنین انعکاس مشکلات واردکنندگان کامیون‌ها به دادستان تهران،   در مهلت تعیین شده فقط نزدیک به ۵۰۰ دستگاه کامیون از دو گمرک تهران (شهریار سابق) و غرب تهران ترخیص قطعی شده است.

حالا باید دید دستگاه قضایی چگونه به این مسئله ورود پیدا کرده و چه برخوردی با مقصران اصلی و موانع ترخیص کامیون‌های وارداتی می‌کند؟

انتهای پیام

به گزارش دانشجو اینترنشنال، در ماه‌های گذشته بلاتکلیفی کامیون‌های وارداتی دست دوم اروپایی در گمرکات کشور، موضوع بحث برانگیزی بود که مطرح شد و مورد اختلاف مسئولان بخش خصوصی و دولتی بود.

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران از سال گذشته تا کنون بیش از ۶۰۰۰ دستگاه کامیون در گمرک‌های کشور رسوب کرده بودند و با مشکلات و موانع مختلفی برای ترخیص مواجه شده بودند. هر یک از این موانع در نامه‌ای از سوی گمرک منتشر شد تا سهم هر یک از دستگاه‌های متولی در بروز این مشکل مشخص شود.

نهایتا این دادستانی تهران بود که به این پرونده ورود کرد و برای همه دستگاه‌های دولتی دخیل در واردات و ترخیص کالا مهلت یک ماهه تعیین کرد تا آن‌ها هر چه سریعتر کامیون‌های وارداتی را ترخیص کنند،  این مهلت پایان مهر ماه اعلام شد.

در روزهای گذشته مسئولان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این زمینه اعلام کردند که ۱۲۰۰ دستگاه کامیون وارداتی ترخیص شده و روند ترخیص سرعت و شتاب زیادی گرفته است. صدراله بمانا – مشاور رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در امور نوسازی ناوگان– در این باره به دانشجو اینترنشنال گفت: تا کنون ۶۵۰۰ دستگاه کامیون وارداتی دست دوم اروپایی ثبت سفارش شده‌اند که بر اساس آمار حدود ۱۲۰۰ دستگاه تا کنون ترخیص شده و بقیه آن‌ها نیز با سرعت بیشتری نسبت به گذشته در حال ترخیص است.

وی با بیان اینکه در یک ماهه اخیر حدود ۳۰۰ دستگاه کامیون ترخیص شدند، افزود: بر اساس آخرین آمارهای دریافت شده طی شش ماه گذشته حدود ۱۲۰۰ دستگاه کامیون ترخیص شده است  و ۲۱۰۰ دستگاه کامیون نیز در نوبت ترخیص قرار دارد اما آمار مشخص و به روزی از تعداد دقیق کامیون‌های ترخیص شده نداریم. البته طبق آمار گمرک حدود ۳۶۰۰ دستگاه کامیون هم در بازرگان است که هنوز در چرخه ترخیص قرار نگرفته‌اند.

البته پس از این اظهارات نیز داریوش امانی –رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای– درباره روند ترخیص کامیون‌های وارداتی اینگونه توضیح داد: تا کنون حدود ۱۲۰۰ کامیون وارداتی ترخیص شدند و در حال حاضر ۳۶۰۰ دستگاه کامیون در گمرک‌ باقی مانده است.

وی افزود: از زمانی که دستگاه قضایی به این موضوع ورود پیدا کرده سرعت ترخیص کامیون ها افزایش پیدا کرده است؛ به گونه ای که قبل از آن حدود ۵۰۰ دستگاه کامیون ترخیص شده بود اما توانستیم با همکاری دستگاه قضایی در همین بازه زمانی حدود ۷۰۰ کامیون را ترخیص کنیم.

این اظهارات در حالی صورت گرفت که نه تنها آمارهای ارائه در این زمینه تناقض‌های آشکاری با هم داشت بلکه قرار بود بر اساس مهلت تعیین شده دادستانی تا پایان مهر ماه ۶۰۰۰ هزار دستگاه کامیون وارداتی مانده در گمرکات کشور ترخیص شوند.

جالبتر اینکه بر اساس گزارشی که ارونقی، معاون فنی گمرک ایران به معاون دادستان تهران در این بازه زمانی، بخش قابل توجهی از کامیون‌ها هنوز ترخیص نشده است.

طبق اعلام وی با وجود پیگیری‌های مکرر موضوع ترخیص کامیون‌های وارداتی موجود در گمرک‌ و صدور و ابلاغ بیش از ۱۰ دستورالعمل، بخشنامه، اخطاریه و… به متصدیان ذیربط و همچنین انعکاس مشکلات واردکنندگان کامیون‌ها به دادستان تهران،   در مهلت تعیین شده فقط نزدیک به ۵۰۰ دستگاه کامیون از دو گمرک تهران (شهریار سابق) و غرب تهران ترخیص قطعی شده است.

حالا باید دید دستگاه قضایی چگونه به این مسئله ورود پیدا کرده و چه برخوردی با مقصران اصلی و موانع ترخیص کامیون‌های وارداتی می‌کند؟

انتهای پیام

اخبارجدیدترین

ایجاد فضای جدید معدنی در کشور با ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری

بخش خصوصی آماده کمک به تحقق برنامه‌های ایمیدرو است

سرمایه‌گذار تنها تأمین‌کننده پول نیست، بلکه شریک توسعه پایدار است

به گزارش دانشجو اینترنشنال، در ماه‌های گذشته بلاتکلیفی کامیون‌های وارداتی دست دوم اروپایی در گمرکات کشور، موضوع بحث برانگیزی بود که مطرح شد و مورد اختلاف مسئولان بخش خصوصی و دولتی بود.

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران از سال گذشته تا کنون بیش از ۶۰۰۰ دستگاه کامیون در گمرک‌های کشور رسوب کرده بودند و با مشکلات و موانع مختلفی برای ترخیص مواجه شده بودند. هر یک از این موانع در نامه‌ای از سوی گمرک منتشر شد تا سهم هر یک از دستگاه‌های متولی در بروز این مشکل مشخص شود.

نهایتا این دادستانی تهران بود که به این پرونده ورود کرد و برای همه دستگاه‌های دولتی دخیل در واردات و ترخیص کالا مهلت یک ماهه تعیین کرد تا آن‌ها هر چه سریعتر کامیون‌های وارداتی را ترخیص کنند،  این مهلت پایان مهر ماه اعلام شد.

در روزهای گذشته مسئولان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این زمینه اعلام کردند که ۱۲۰۰ دستگاه کامیون وارداتی ترخیص شده و روند ترخیص سرعت و شتاب زیادی گرفته است. صدراله بمانا – مشاور رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در امور نوسازی ناوگان– در این باره به دانشجو اینترنشنال گفت: تا کنون ۶۵۰۰ دستگاه کامیون وارداتی دست دوم اروپایی ثبت سفارش شده‌اند که بر اساس آمار حدود ۱۲۰۰ دستگاه تا کنون ترخیص شده و بقیه آن‌ها نیز با سرعت بیشتری نسبت به گذشته در حال ترخیص است.

وی با بیان اینکه در یک ماهه اخیر حدود ۳۰۰ دستگاه کامیون ترخیص شدند، افزود: بر اساس آخرین آمارهای دریافت شده طی شش ماه گذشته حدود ۱۲۰۰ دستگاه کامیون ترخیص شده است  و ۲۱۰۰ دستگاه کامیون نیز در نوبت ترخیص قرار دارد اما آمار مشخص و به روزی از تعداد دقیق کامیون‌های ترخیص شده نداریم. البته طبق آمار گمرک حدود ۳۶۰۰ دستگاه کامیون هم در بازرگان است که هنوز در چرخه ترخیص قرار نگرفته‌اند.

البته پس از این اظهارات نیز داریوش امانی –رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای– درباره روند ترخیص کامیون‌های وارداتی اینگونه توضیح داد: تا کنون حدود ۱۲۰۰ کامیون وارداتی ترخیص شدند و در حال حاضر ۳۶۰۰ دستگاه کامیون در گمرک‌ باقی مانده است.

وی افزود: از زمانی که دستگاه قضایی به این موضوع ورود پیدا کرده سرعت ترخیص کامیون ها افزایش پیدا کرده است؛ به گونه ای که قبل از آن حدود ۵۰۰ دستگاه کامیون ترخیص شده بود اما توانستیم با همکاری دستگاه قضایی در همین بازه زمانی حدود ۷۰۰ کامیون را ترخیص کنیم.

این اظهارات در حالی صورت گرفت که نه تنها آمارهای ارائه در این زمینه تناقض‌های آشکاری با هم داشت بلکه قرار بود بر اساس مهلت تعیین شده دادستانی تا پایان مهر ماه ۶۰۰۰ هزار دستگاه کامیون وارداتی مانده در گمرکات کشور ترخیص شوند.

جالبتر اینکه بر اساس گزارشی که ارونقی، معاون فنی گمرک ایران به معاون دادستان تهران در این بازه زمانی، بخش قابل توجهی از کامیون‌ها هنوز ترخیص نشده است.

طبق اعلام وی با وجود پیگیری‌های مکرر موضوع ترخیص کامیون‌های وارداتی موجود در گمرک‌ و صدور و ابلاغ بیش از ۱۰ دستورالعمل، بخشنامه، اخطاریه و… به متصدیان ذیربط و همچنین انعکاس مشکلات واردکنندگان کامیون‌ها به دادستان تهران،   در مهلت تعیین شده فقط نزدیک به ۵۰۰ دستگاه کامیون از دو گمرک تهران (شهریار سابق) و غرب تهران ترخیص قطعی شده است.

حالا باید دید دستگاه قضایی چگونه به این مسئله ورود پیدا کرده و چه برخوردی با مقصران اصلی و موانع ترخیص کامیون‌های وارداتی می‌کند؟

انتهای پیام

به گزارش دانشجو اینترنشنال، در ماه‌های گذشته بلاتکلیفی کامیون‌های وارداتی دست دوم اروپایی در گمرکات کشور، موضوع بحث برانگیزی بود که مطرح شد و مورد اختلاف مسئولان بخش خصوصی و دولتی بود.

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران از سال گذشته تا کنون بیش از ۶۰۰۰ دستگاه کامیون در گمرک‌های کشور رسوب کرده بودند و با مشکلات و موانع مختلفی برای ترخیص مواجه شده بودند. هر یک از این موانع در نامه‌ای از سوی گمرک منتشر شد تا سهم هر یک از دستگاه‌های متولی در بروز این مشکل مشخص شود.

نهایتا این دادستانی تهران بود که به این پرونده ورود کرد و برای همه دستگاه‌های دولتی دخیل در واردات و ترخیص کالا مهلت یک ماهه تعیین کرد تا آن‌ها هر چه سریعتر کامیون‌های وارداتی را ترخیص کنند،  این مهلت پایان مهر ماه اعلام شد.

در روزهای گذشته مسئولان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این زمینه اعلام کردند که ۱۲۰۰ دستگاه کامیون وارداتی ترخیص شده و روند ترخیص سرعت و شتاب زیادی گرفته است. صدراله بمانا – مشاور رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در امور نوسازی ناوگان– در این باره به دانشجو اینترنشنال گفت: تا کنون ۶۵۰۰ دستگاه کامیون وارداتی دست دوم اروپایی ثبت سفارش شده‌اند که بر اساس آمار حدود ۱۲۰۰ دستگاه تا کنون ترخیص شده و بقیه آن‌ها نیز با سرعت بیشتری نسبت به گذشته در حال ترخیص است.

وی با بیان اینکه در یک ماهه اخیر حدود ۳۰۰ دستگاه کامیون ترخیص شدند، افزود: بر اساس آخرین آمارهای دریافت شده طی شش ماه گذشته حدود ۱۲۰۰ دستگاه کامیون ترخیص شده است  و ۲۱۰۰ دستگاه کامیون نیز در نوبت ترخیص قرار دارد اما آمار مشخص و به روزی از تعداد دقیق کامیون‌های ترخیص شده نداریم. البته طبق آمار گمرک حدود ۳۶۰۰ دستگاه کامیون هم در بازرگان است که هنوز در چرخه ترخیص قرار نگرفته‌اند.

البته پس از این اظهارات نیز داریوش امانی –رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای– درباره روند ترخیص کامیون‌های وارداتی اینگونه توضیح داد: تا کنون حدود ۱۲۰۰ کامیون وارداتی ترخیص شدند و در حال حاضر ۳۶۰۰ دستگاه کامیون در گمرک‌ باقی مانده است.

وی افزود: از زمانی که دستگاه قضایی به این موضوع ورود پیدا کرده سرعت ترخیص کامیون ها افزایش پیدا کرده است؛ به گونه ای که قبل از آن حدود ۵۰۰ دستگاه کامیون ترخیص شده بود اما توانستیم با همکاری دستگاه قضایی در همین بازه زمانی حدود ۷۰۰ کامیون را ترخیص کنیم.

این اظهارات در حالی صورت گرفت که نه تنها آمارهای ارائه در این زمینه تناقض‌های آشکاری با هم داشت بلکه قرار بود بر اساس مهلت تعیین شده دادستانی تا پایان مهر ماه ۶۰۰۰ هزار دستگاه کامیون وارداتی مانده در گمرکات کشور ترخیص شوند.

جالبتر اینکه بر اساس گزارشی که ارونقی، معاون فنی گمرک ایران به معاون دادستان تهران در این بازه زمانی، بخش قابل توجهی از کامیون‌ها هنوز ترخیص نشده است.

طبق اعلام وی با وجود پیگیری‌های مکرر موضوع ترخیص کامیون‌های وارداتی موجود در گمرک‌ و صدور و ابلاغ بیش از ۱۰ دستورالعمل، بخشنامه، اخطاریه و… به متصدیان ذیربط و همچنین انعکاس مشکلات واردکنندگان کامیون‌ها به دادستان تهران،   در مهلت تعیین شده فقط نزدیک به ۵۰۰ دستگاه کامیون از دو گمرک تهران (شهریار سابق) و غرب تهران ترخیص قطعی شده است.

حالا باید دید دستگاه قضایی چگونه به این مسئله ورود پیدا کرده و چه برخوردی با مقصران اصلی و موانع ترخیص کامیون‌های وارداتی می‌کند؟

انتهای پیام

برچسب ها: کامیون‌های وارداتی
پست قبلی

توجیه مونتاژ به اسم تولید، مانع واردات تجهیزات فناوری

پست بعدی

پکن: دروغ درباره منشا کرونا هزار بار هم تکرار شود، دروغ است

مربوطه پست ها

ایجاد فضای جدید معدنی در کشور با ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری
صنعت و تجارت

ایجاد فضای جدید معدنی در کشور با ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
بخش خصوصی آماده کمک به تحقق برنامه‌های ایمیدرو است
صنعت و تجارت

بخش خصوصی آماده کمک به تحقق برنامه‌های ایمیدرو است

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
سرمایه‌گذار تنها تأمین‌کننده پول نیست، بلکه شریک توسعه پایدار است
صنعت و تجارت

سرمایه‌گذار تنها تأمین‌کننده پول نیست، بلکه شریک توسعه پایدار است

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
لزوم گسترش همکاری‌های معدنی بین ایران و افغانستان/ تصدی‌گری دولت در بخش معدن کاهش یابد
صنعت و تجارت

لزوم گسترش همکاری‌های معدنی بین ایران و افغانستان/ تصدی‌گری دولت در بخش معدن کاهش یابد

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
بهترين برند پودر كاكائو در ايران
صنعت و تجارت

بهترین برند پودر کاکائو در ایران

۱۸ خرداد ۱۴۰۴
رئیس سازمان حمایت: احتکار خودرو با انبار کردن در پارکینگ فرقی ندارد
صنعت و تجارت

رئیس سازمان حمایت: احتکار خودرو با انبار کردن در پارکینگ فرقی ندارد

۱۸ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • ۴۰ هزار رشته قنات در کشور احیا می شود
  • آب مسأله اول کشور شده است
  • ۱۹ میلیون هکتار زمین طی ۵ سال آبخیزداری می‌شود
  • بررسی بازار ارزهای دیجیتال در هفته‌ای که گذشت
  • سیگنال صعودی ارز چین لینک «Chainlink»
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.