دانش جوین
شنبه, تیر ۱۴, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

رونق روزافزون استفاده از پیشرانه‌های هیبرید

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
4
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

سامانه‌ای پیشرفته که با بهره‌گیری از دو موتور الکتریکی در داخل گیربکس، مصرف سوخت را تا ۴۵ درصد کاهش می‌دهد و قرار است از سال ۲۰۲۶ به مدل‌های برند جنسیس نیز راه یابد. گروه خودروسازی هیوندای به‌تازگی از نسل بعدی سیستم‌های هیبریدی خود رونمایی کرده است؛ سیستمی که برای نخستین‌بار در نسخه بازطراحی‌شده هیوندای پالیسید معرفی شده و علاوه‌بر افزایش قابل‌توجه بهره‌وری سوخت، عملکرد فنی را نیز بهبود داده است. این قوای محرکه، در آینده‌ای نزدیک در طیف گسترده‌ای از محصولات هیوندای، کیا و جنسیس از خودروهای اقتصادی تا لوکس به‌کار خواهد رفت.

در قلب این سیستم، یک گیربکس جدید قرار دارد که دو موتور الکتریکی درون آن ادغام شده‌اند. یکی از این موتورها مسئول استارت، تولید انرژی و کمک به حرکت خودرو است و دیگری وظیفه حرکت و بازیابی انرژی ترمز را برعهده دارد.

به‌گفته هیوندای، استفاده هم‌زمان از دو موتور به‌جای یکی، موجب افزایش توان، عملکرد بهتر، بهبود مصرف سوخت، کاهش صدا و ارتعاشات و تعویض دنده نرم‌تر می‌شود. این گیربکس قابلیت اتصال به موتورهای متنوعی را دارد و هیوندای اعلام کرده است که می‌توان انتظار داشت قدرت ترکیبی این سیستم‌ها از حدود ۹۹ اسب‌بخار (۷۴ کیلووات) تا ۲۹۶ اسب‌بخار (۲۲۱ کیلووات) متغیر باشد.

اولین نمونه از این نسل جدید، با موتور ۲.۵ لیتری توربوشارژ به بازار آمده که دارای سیستم احتراق بهینه‌شده، پیستون‌های جدید و سامانه تزریق سوخت پیشرفته است. نسخه دوم، از موتور ۱.۶ لیتری توربو بهره می‌برد که در یک شاسی‌بلند میان‌سایز به کار خواهد رفت و مصرف سوخت را بیش از ۴ درصد کاهش می‌دهد.

همچنین گشتاور آن حدود ۱۳ نیوتون‌متر افزایش خواهد یافت که به بهبود شتاب‌گیری کمک می‌کند. در نمونه هیبریدی جدید پالیسید، موتور ۲.۵ لیتری توربو هیبریدی، ۳۲۹ اسب‌بخار قدرت (۲۴۶ کیلووات / ۳۳۴ اسب‌بخار متریک) و ۴۶۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند که نسبت به نسخه بنزینی همین موتور، ۱۹ درصد قدرت و ۹ درصد گشتاور بیشتری دارد.

مهم‌تر از همه، مصرف سوخت آن حدود ۴۵ درصد بهتر شده است. هیوندای تنها به پیشرانه‌های هیبریدی بسنده نکرده و مجموعه‌ای از فناوری‌های جانبی را نیز معرفی کرده که از خودروهای الکتریکی الهام گرفته شده‌اند.

از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به سامانه چهار چرخ محرک الکتریکی با موتور مستقل روی محور عقب یا e-AWD، کمک به‌کنترل پایداری خودرو با بهره‌گیری از نیروی الکتریکی یا e-Handling 2.0، افزایش ایمنی هنگام مانورهای اضطراری با مدیریت سیستم‌های برقی یا «Electrification-Evasive Handling Assist »،‌ تنظیم نرمی سواری با کمک موتورهای برقی یا e-Ride 2.0، استفاده از باتری برای روشن نگه ‌داشتن سیستم تهویه و نمایشگر بدون روشن کردن خودرو یا Stay Mode، امکان تامین برق وسایل برقی خارجی از طریق خودرو یا V2L و در نهایت ترمز احیاگر هوشمند با قابلیت تنظیم هوشمند شدت احیا یا «Smart Regenerative Braking» اشاره کرد.

این قابلیت‌ها به‌ویژه در محیط‌های کاری، کمپینگ یا سفرهای جاده‌ای، مزیت‌های بزرگی به همراه خواهند داشت. برند لوکس جنسیس نیز از سال ۲۰۲۶ به جمع خودروهای دارای این پیشرانه‌ها خواهد پیوست. اولین مدل‌های دیفرانسیل‌عقب جنسیس با موتور ۲.۵ لیتری توربو هیبریدی عرضه خواهند شد و به‌تدریج سایر مدل‌های این برند نیز به نسخه‌های هیبریدی مجهز خواهند شد.

سامانه‌ای پیشرفته که با بهره‌گیری از دو موتور الکتریکی در داخل گیربکس، مصرف سوخت را تا ۴۵ درصد کاهش می‌دهد و قرار است از سال ۲۰۲۶ به مدل‌های برند جنسیس نیز راه یابد. گروه خودروسازی هیوندای به‌تازگی از نسل بعدی سیستم‌های هیبریدی خود رونمایی کرده است؛ سیستمی که برای نخستین‌بار در نسخه بازطراحی‌شده هیوندای پالیسید معرفی شده و علاوه‌بر افزایش قابل‌توجه بهره‌وری سوخت، عملکرد فنی را نیز بهبود داده است. این قوای محرکه، در آینده‌ای نزدیک در طیف گسترده‌ای از محصولات هیوندای، کیا و جنسیس از خودروهای اقتصادی تا لوکس به‌کار خواهد رفت.

در قلب این سیستم، یک گیربکس جدید قرار دارد که دو موتور الکتریکی درون آن ادغام شده‌اند. یکی از این موتورها مسئول استارت، تولید انرژی و کمک به حرکت خودرو است و دیگری وظیفه حرکت و بازیابی انرژی ترمز را برعهده دارد.

به‌گفته هیوندای، استفاده هم‌زمان از دو موتور به‌جای یکی، موجب افزایش توان، عملکرد بهتر، بهبود مصرف سوخت، کاهش صدا و ارتعاشات و تعویض دنده نرم‌تر می‌شود. این گیربکس قابلیت اتصال به موتورهای متنوعی را دارد و هیوندای اعلام کرده است که می‌توان انتظار داشت قدرت ترکیبی این سیستم‌ها از حدود ۹۹ اسب‌بخار (۷۴ کیلووات) تا ۲۹۶ اسب‌بخار (۲۲۱ کیلووات) متغیر باشد.

اولین نمونه از این نسل جدید، با موتور ۲.۵ لیتری توربوشارژ به بازار آمده که دارای سیستم احتراق بهینه‌شده، پیستون‌های جدید و سامانه تزریق سوخت پیشرفته است. نسخه دوم، از موتور ۱.۶ لیتری توربو بهره می‌برد که در یک شاسی‌بلند میان‌سایز به کار خواهد رفت و مصرف سوخت را بیش از ۴ درصد کاهش می‌دهد.

همچنین گشتاور آن حدود ۱۳ نیوتون‌متر افزایش خواهد یافت که به بهبود شتاب‌گیری کمک می‌کند. در نمونه هیبریدی جدید پالیسید، موتور ۲.۵ لیتری توربو هیبریدی، ۳۲۹ اسب‌بخار قدرت (۲۴۶ کیلووات / ۳۳۴ اسب‌بخار متریک) و ۴۶۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند که نسبت به نسخه بنزینی همین موتور، ۱۹ درصد قدرت و ۹ درصد گشتاور بیشتری دارد.

مهم‌تر از همه، مصرف سوخت آن حدود ۴۵ درصد بهتر شده است. هیوندای تنها به پیشرانه‌های هیبریدی بسنده نکرده و مجموعه‌ای از فناوری‌های جانبی را نیز معرفی کرده که از خودروهای الکتریکی الهام گرفته شده‌اند.

از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به سامانه چهار چرخ محرک الکتریکی با موتور مستقل روی محور عقب یا e-AWD، کمک به‌کنترل پایداری خودرو با بهره‌گیری از نیروی الکتریکی یا e-Handling 2.0، افزایش ایمنی هنگام مانورهای اضطراری با مدیریت سیستم‌های برقی یا «Electrification-Evasive Handling Assist »،‌ تنظیم نرمی سواری با کمک موتورهای برقی یا e-Ride 2.0، استفاده از باتری برای روشن نگه ‌داشتن سیستم تهویه و نمایشگر بدون روشن کردن خودرو یا Stay Mode، امکان تامین برق وسایل برقی خارجی از طریق خودرو یا V2L و در نهایت ترمز احیاگر هوشمند با قابلیت تنظیم هوشمند شدت احیا یا «Smart Regenerative Braking» اشاره کرد.

این قابلیت‌ها به‌ویژه در محیط‌های کاری، کمپینگ یا سفرهای جاده‌ای، مزیت‌های بزرگی به همراه خواهند داشت. برند لوکس جنسیس نیز از سال ۲۰۲۶ به جمع خودروهای دارای این پیشرانه‌ها خواهد پیوست. اولین مدل‌های دیفرانسیل‌عقب جنسیس با موتور ۲.۵ لیتری توربو هیبریدی عرضه خواهند شد و به‌تدریج سایر مدل‌های این برند نیز به نسخه‌های هیبریدی مجهز خواهند شد.

اخبارجدیدترین

چرخ تولید با سیاست‌ های فرسوده نمی‌چرخد

کیک خودروی خارجی کوچک‌تر شد

کاهش چشمگیر هزینه تولید و رشد سود خالص «خکاوه»

سامانه‌ای پیشرفته که با بهره‌گیری از دو موتور الکتریکی در داخل گیربکس، مصرف سوخت را تا ۴۵ درصد کاهش می‌دهد و قرار است از سال ۲۰۲۶ به مدل‌های برند جنسیس نیز راه یابد. گروه خودروسازی هیوندای به‌تازگی از نسل بعدی سیستم‌های هیبریدی خود رونمایی کرده است؛ سیستمی که برای نخستین‌بار در نسخه بازطراحی‌شده هیوندای پالیسید معرفی شده و علاوه‌بر افزایش قابل‌توجه بهره‌وری سوخت، عملکرد فنی را نیز بهبود داده است. این قوای محرکه، در آینده‌ای نزدیک در طیف گسترده‌ای از محصولات هیوندای، کیا و جنسیس از خودروهای اقتصادی تا لوکس به‌کار خواهد رفت.

در قلب این سیستم، یک گیربکس جدید قرار دارد که دو موتور الکتریکی درون آن ادغام شده‌اند. یکی از این موتورها مسئول استارت، تولید انرژی و کمک به حرکت خودرو است و دیگری وظیفه حرکت و بازیابی انرژی ترمز را برعهده دارد.

به‌گفته هیوندای، استفاده هم‌زمان از دو موتور به‌جای یکی، موجب افزایش توان، عملکرد بهتر، بهبود مصرف سوخت، کاهش صدا و ارتعاشات و تعویض دنده نرم‌تر می‌شود. این گیربکس قابلیت اتصال به موتورهای متنوعی را دارد و هیوندای اعلام کرده است که می‌توان انتظار داشت قدرت ترکیبی این سیستم‌ها از حدود ۹۹ اسب‌بخار (۷۴ کیلووات) تا ۲۹۶ اسب‌بخار (۲۲۱ کیلووات) متغیر باشد.

اولین نمونه از این نسل جدید، با موتور ۲.۵ لیتری توربوشارژ به بازار آمده که دارای سیستم احتراق بهینه‌شده، پیستون‌های جدید و سامانه تزریق سوخت پیشرفته است. نسخه دوم، از موتور ۱.۶ لیتری توربو بهره می‌برد که در یک شاسی‌بلند میان‌سایز به کار خواهد رفت و مصرف سوخت را بیش از ۴ درصد کاهش می‌دهد.

همچنین گشتاور آن حدود ۱۳ نیوتون‌متر افزایش خواهد یافت که به بهبود شتاب‌گیری کمک می‌کند. در نمونه هیبریدی جدید پالیسید، موتور ۲.۵ لیتری توربو هیبریدی، ۳۲۹ اسب‌بخار قدرت (۲۴۶ کیلووات / ۳۳۴ اسب‌بخار متریک) و ۴۶۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند که نسبت به نسخه بنزینی همین موتور، ۱۹ درصد قدرت و ۹ درصد گشتاور بیشتری دارد.

مهم‌تر از همه، مصرف سوخت آن حدود ۴۵ درصد بهتر شده است. هیوندای تنها به پیشرانه‌های هیبریدی بسنده نکرده و مجموعه‌ای از فناوری‌های جانبی را نیز معرفی کرده که از خودروهای الکتریکی الهام گرفته شده‌اند.

از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به سامانه چهار چرخ محرک الکتریکی با موتور مستقل روی محور عقب یا e-AWD، کمک به‌کنترل پایداری خودرو با بهره‌گیری از نیروی الکتریکی یا e-Handling 2.0، افزایش ایمنی هنگام مانورهای اضطراری با مدیریت سیستم‌های برقی یا «Electrification-Evasive Handling Assist »،‌ تنظیم نرمی سواری با کمک موتورهای برقی یا e-Ride 2.0، استفاده از باتری برای روشن نگه ‌داشتن سیستم تهویه و نمایشگر بدون روشن کردن خودرو یا Stay Mode، امکان تامین برق وسایل برقی خارجی از طریق خودرو یا V2L و در نهایت ترمز احیاگر هوشمند با قابلیت تنظیم هوشمند شدت احیا یا «Smart Regenerative Braking» اشاره کرد.

این قابلیت‌ها به‌ویژه در محیط‌های کاری، کمپینگ یا سفرهای جاده‌ای، مزیت‌های بزرگی به همراه خواهند داشت. برند لوکس جنسیس نیز از سال ۲۰۲۶ به جمع خودروهای دارای این پیشرانه‌ها خواهد پیوست. اولین مدل‌های دیفرانسیل‌عقب جنسیس با موتور ۲.۵ لیتری توربو هیبریدی عرضه خواهند شد و به‌تدریج سایر مدل‌های این برند نیز به نسخه‌های هیبریدی مجهز خواهند شد.

سامانه‌ای پیشرفته که با بهره‌گیری از دو موتور الکتریکی در داخل گیربکس، مصرف سوخت را تا ۴۵ درصد کاهش می‌دهد و قرار است از سال ۲۰۲۶ به مدل‌های برند جنسیس نیز راه یابد. گروه خودروسازی هیوندای به‌تازگی از نسل بعدی سیستم‌های هیبریدی خود رونمایی کرده است؛ سیستمی که برای نخستین‌بار در نسخه بازطراحی‌شده هیوندای پالیسید معرفی شده و علاوه‌بر افزایش قابل‌توجه بهره‌وری سوخت، عملکرد فنی را نیز بهبود داده است. این قوای محرکه، در آینده‌ای نزدیک در طیف گسترده‌ای از محصولات هیوندای، کیا و جنسیس از خودروهای اقتصادی تا لوکس به‌کار خواهد رفت.

در قلب این سیستم، یک گیربکس جدید قرار دارد که دو موتور الکتریکی درون آن ادغام شده‌اند. یکی از این موتورها مسئول استارت، تولید انرژی و کمک به حرکت خودرو است و دیگری وظیفه حرکت و بازیابی انرژی ترمز را برعهده دارد.

به‌گفته هیوندای، استفاده هم‌زمان از دو موتور به‌جای یکی، موجب افزایش توان، عملکرد بهتر، بهبود مصرف سوخت، کاهش صدا و ارتعاشات و تعویض دنده نرم‌تر می‌شود. این گیربکس قابلیت اتصال به موتورهای متنوعی را دارد و هیوندای اعلام کرده است که می‌توان انتظار داشت قدرت ترکیبی این سیستم‌ها از حدود ۹۹ اسب‌بخار (۷۴ کیلووات) تا ۲۹۶ اسب‌بخار (۲۲۱ کیلووات) متغیر باشد.

اولین نمونه از این نسل جدید، با موتور ۲.۵ لیتری توربوشارژ به بازار آمده که دارای سیستم احتراق بهینه‌شده، پیستون‌های جدید و سامانه تزریق سوخت پیشرفته است. نسخه دوم، از موتور ۱.۶ لیتری توربو بهره می‌برد که در یک شاسی‌بلند میان‌سایز به کار خواهد رفت و مصرف سوخت را بیش از ۴ درصد کاهش می‌دهد.

همچنین گشتاور آن حدود ۱۳ نیوتون‌متر افزایش خواهد یافت که به بهبود شتاب‌گیری کمک می‌کند. در نمونه هیبریدی جدید پالیسید، موتور ۲.۵ لیتری توربو هیبریدی، ۳۲۹ اسب‌بخار قدرت (۲۴۶ کیلووات / ۳۳۴ اسب‌بخار متریک) و ۴۶۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند که نسبت به نسخه بنزینی همین موتور، ۱۹ درصد قدرت و ۹ درصد گشتاور بیشتری دارد.

مهم‌تر از همه، مصرف سوخت آن حدود ۴۵ درصد بهتر شده است. هیوندای تنها به پیشرانه‌های هیبریدی بسنده نکرده و مجموعه‌ای از فناوری‌های جانبی را نیز معرفی کرده که از خودروهای الکتریکی الهام گرفته شده‌اند.

از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به سامانه چهار چرخ محرک الکتریکی با موتور مستقل روی محور عقب یا e-AWD، کمک به‌کنترل پایداری خودرو با بهره‌گیری از نیروی الکتریکی یا e-Handling 2.0، افزایش ایمنی هنگام مانورهای اضطراری با مدیریت سیستم‌های برقی یا «Electrification-Evasive Handling Assist »،‌ تنظیم نرمی سواری با کمک موتورهای برقی یا e-Ride 2.0، استفاده از باتری برای روشن نگه ‌داشتن سیستم تهویه و نمایشگر بدون روشن کردن خودرو یا Stay Mode، امکان تامین برق وسایل برقی خارجی از طریق خودرو یا V2L و در نهایت ترمز احیاگر هوشمند با قابلیت تنظیم هوشمند شدت احیا یا «Smart Regenerative Braking» اشاره کرد.

این قابلیت‌ها به‌ویژه در محیط‌های کاری، کمپینگ یا سفرهای جاده‌ای، مزیت‌های بزرگی به همراه خواهند داشت. برند لوکس جنسیس نیز از سال ۲۰۲۶ به جمع خودروهای دارای این پیشرانه‌ها خواهد پیوست. اولین مدل‌های دیفرانسیل‌عقب جنسیس با موتور ۲.۵ لیتری توربو هیبریدی عرضه خواهند شد و به‌تدریج سایر مدل‌های این برند نیز به نسخه‌های هیبریدی مجهز خواهند شد.

پست قبلی

اهمیت تنظیم باد تایر در وسیله‌های دوچرخ

پست بعدی

آغاز فصلی نو برای ایران‌خودرو دیزل در مسیر سودآوری

مربوطه پست ها

چرخ تولید با سیاست‌ های فرسوده نمی‌چرخد
خودرو

چرخ تولید با سیاست‌ های فرسوده نمی‌چرخد

۱۴ تیر ۱۴۰۴
خودرو

کیک خودروی خارجی کوچک‌تر شد

۱۴ تیر ۱۴۰۴
کاهش چشمگیر هزینه تولید و رشد سود خالص «خکاوه»
خودرو

کاهش چشمگیر هزینه تولید و رشد سود خالص «خکاوه»

۱۱ تیر ۱۴۰۴
رد اخبار خرید «بی‌پی» توسط «شِل»
خودرو

رد اخبار خرید «بی‌پی» توسط «شِل»

۱۱ تیر ۱۴۰۴
رینگ‌های فورج‌شده در تقابل با آلیاژی‌ها
خودرو

رینگ‌های فورج‌شده در تقابل با آلیاژی‌ها

۱۱ تیر ۱۴۰۴
رشد ۱۸۸ درصدی فروش «بهمن دیزل»
خودرو

رشد ۱۸۸ درصدی فروش «بهمن دیزل»

۱۱ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − یازده =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • گوشی سه‌بار تاشو، پرچمدار بعدی سامسونگ با قیمتی نجومی/ عکس
  • پخش یک سریال محرمی جدید؛ دعوت از چهره‌هایی که نیاز تلویزیون است
  • قطعه‌ای که در وصف سالار شهیدان اجرا شد؛ تأکید به ترویج فرهنگ عاشورایی
  • برگزاری مجالس هنر تعزیه در فرهنگسرای نیاوران
  • وداع با حضرت علی اکبر (ع) نقاشی جدید حسن روح‌الامین شد
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.