دلایل متعددی برای این بیتوجهی وجود دارد که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره میکنیم. نخستین مانع، زیرساختهای ناکافی شهری است. معابر ناهموار، کمبود مسیرهای اختصاصی برای دوچرخه و اسکوتر و طراحی نامناسب پیادهراهها، استفاده ایمن و راحت از اسکوترهای برقی را با چالش مواجه کرده است.
نبود پارکینگهای مشخص و ایستگاههای شارژ نیز انگیزه سرمایهگذاری بخشخصوصی را کاهش میدهد. از سوی دیگر، خلأ در سیاستگزاری شهری و نبود قوانین و مقررات مشخص برای تردد اسکوترهای برقی، موجب سردرگمی کاربران شده است.
مشخص نبودن چارچوبهای بیمهای، مجوزها و نحوه تعامل با سایر وسایلنقلیه، باعث شده نهادهای مسئول نتوانند تصمیمات کارآمدی در این حوزه اتخاذ کنند. عامل دیگر، نگاه محافظهکارانه به فناوریهای نو و نداشتن رویکرد نوآورانه در مدیریت حملونقل شهری است. درحالی که بسیاری از شهرهای جهان با استقبال از مدلهای اشتراکی اسکوتر و حمایت از استارتآپهای فعال در این زمینه توانستهاند بخشی از بار ترافیکی را کاهش دهند، در شهرهای بزرگ و پرجمعیت کشور همچنان بر توسعه روشهای سنتی و پرهزینه مانند مترو و اتوبوس تاکید میشود.
با این حال افزایش آلودگی هوا، ترافیک مزمن و نیاز بهکاهش مصرف سوختهای فسیلی ایجاب میکند نگاه تازهای به ابزارهای حملونقل پاک همچون اسکوتر برقی داشته باشیم. با ایجاد زیرساخت مناسب، اصلاح قوانین و حمایت از بخشخصوصی، میتوان راه را برای توسعه این وسیله حملونقل هوشمند هموار کرد.
اگرچه مسیر استفاده گسترده از اسکوتر برقی در تهران و سایر کلانشهرهای کشور با موانعی همراه است، اما مزایای آن بهقدری زیاد است که نمیتوان برای همیشه از آن غافل ماند. آینده حملونقل شهری نیازمند تحول است و اسکوتر برقی میتواند یکی از بازیگران اصلی این تحول باشد.
دلایل متعددی برای این بیتوجهی وجود دارد که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره میکنیم. نخستین مانع، زیرساختهای ناکافی شهری است. معابر ناهموار، کمبود مسیرهای اختصاصی برای دوچرخه و اسکوتر و طراحی نامناسب پیادهراهها، استفاده ایمن و راحت از اسکوترهای برقی را با چالش مواجه کرده است.
نبود پارکینگهای مشخص و ایستگاههای شارژ نیز انگیزه سرمایهگذاری بخشخصوصی را کاهش میدهد. از سوی دیگر، خلأ در سیاستگزاری شهری و نبود قوانین و مقررات مشخص برای تردد اسکوترهای برقی، موجب سردرگمی کاربران شده است.
مشخص نبودن چارچوبهای بیمهای، مجوزها و نحوه تعامل با سایر وسایلنقلیه، باعث شده نهادهای مسئول نتوانند تصمیمات کارآمدی در این حوزه اتخاذ کنند. عامل دیگر، نگاه محافظهکارانه به فناوریهای نو و نداشتن رویکرد نوآورانه در مدیریت حملونقل شهری است. درحالی که بسیاری از شهرهای جهان با استقبال از مدلهای اشتراکی اسکوتر و حمایت از استارتآپهای فعال در این زمینه توانستهاند بخشی از بار ترافیکی را کاهش دهند، در شهرهای بزرگ و پرجمعیت کشور همچنان بر توسعه روشهای سنتی و پرهزینه مانند مترو و اتوبوس تاکید میشود.
با این حال افزایش آلودگی هوا، ترافیک مزمن و نیاز بهکاهش مصرف سوختهای فسیلی ایجاب میکند نگاه تازهای به ابزارهای حملونقل پاک همچون اسکوتر برقی داشته باشیم. با ایجاد زیرساخت مناسب، اصلاح قوانین و حمایت از بخشخصوصی، میتوان راه را برای توسعه این وسیله حملونقل هوشمند هموار کرد.
اگرچه مسیر استفاده گسترده از اسکوتر برقی در تهران و سایر کلانشهرهای کشور با موانعی همراه است، اما مزایای آن بهقدری زیاد است که نمیتوان برای همیشه از آن غافل ماند. آینده حملونقل شهری نیازمند تحول است و اسکوتر برقی میتواند یکی از بازیگران اصلی این تحول باشد.
دلایل متعددی برای این بیتوجهی وجود دارد که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره میکنیم. نخستین مانع، زیرساختهای ناکافی شهری است. معابر ناهموار، کمبود مسیرهای اختصاصی برای دوچرخه و اسکوتر و طراحی نامناسب پیادهراهها، استفاده ایمن و راحت از اسکوترهای برقی را با چالش مواجه کرده است.
نبود پارکینگهای مشخص و ایستگاههای شارژ نیز انگیزه سرمایهگذاری بخشخصوصی را کاهش میدهد. از سوی دیگر، خلأ در سیاستگزاری شهری و نبود قوانین و مقررات مشخص برای تردد اسکوترهای برقی، موجب سردرگمی کاربران شده است.
مشخص نبودن چارچوبهای بیمهای، مجوزها و نحوه تعامل با سایر وسایلنقلیه، باعث شده نهادهای مسئول نتوانند تصمیمات کارآمدی در این حوزه اتخاذ کنند. عامل دیگر، نگاه محافظهکارانه به فناوریهای نو و نداشتن رویکرد نوآورانه در مدیریت حملونقل شهری است. درحالی که بسیاری از شهرهای جهان با استقبال از مدلهای اشتراکی اسکوتر و حمایت از استارتآپهای فعال در این زمینه توانستهاند بخشی از بار ترافیکی را کاهش دهند، در شهرهای بزرگ و پرجمعیت کشور همچنان بر توسعه روشهای سنتی و پرهزینه مانند مترو و اتوبوس تاکید میشود.
با این حال افزایش آلودگی هوا، ترافیک مزمن و نیاز بهکاهش مصرف سوختهای فسیلی ایجاب میکند نگاه تازهای به ابزارهای حملونقل پاک همچون اسکوتر برقی داشته باشیم. با ایجاد زیرساخت مناسب، اصلاح قوانین و حمایت از بخشخصوصی، میتوان راه را برای توسعه این وسیله حملونقل هوشمند هموار کرد.
اگرچه مسیر استفاده گسترده از اسکوتر برقی در تهران و سایر کلانشهرهای کشور با موانعی همراه است، اما مزایای آن بهقدری زیاد است که نمیتوان برای همیشه از آن غافل ماند. آینده حملونقل شهری نیازمند تحول است و اسکوتر برقی میتواند یکی از بازیگران اصلی این تحول باشد.
دلایل متعددی برای این بیتوجهی وجود دارد که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره میکنیم. نخستین مانع، زیرساختهای ناکافی شهری است. معابر ناهموار، کمبود مسیرهای اختصاصی برای دوچرخه و اسکوتر و طراحی نامناسب پیادهراهها، استفاده ایمن و راحت از اسکوترهای برقی را با چالش مواجه کرده است.
نبود پارکینگهای مشخص و ایستگاههای شارژ نیز انگیزه سرمایهگذاری بخشخصوصی را کاهش میدهد. از سوی دیگر، خلأ در سیاستگزاری شهری و نبود قوانین و مقررات مشخص برای تردد اسکوترهای برقی، موجب سردرگمی کاربران شده است.
مشخص نبودن چارچوبهای بیمهای، مجوزها و نحوه تعامل با سایر وسایلنقلیه، باعث شده نهادهای مسئول نتوانند تصمیمات کارآمدی در این حوزه اتخاذ کنند. عامل دیگر، نگاه محافظهکارانه به فناوریهای نو و نداشتن رویکرد نوآورانه در مدیریت حملونقل شهری است. درحالی که بسیاری از شهرهای جهان با استقبال از مدلهای اشتراکی اسکوتر و حمایت از استارتآپهای فعال در این زمینه توانستهاند بخشی از بار ترافیکی را کاهش دهند، در شهرهای بزرگ و پرجمعیت کشور همچنان بر توسعه روشهای سنتی و پرهزینه مانند مترو و اتوبوس تاکید میشود.
با این حال افزایش آلودگی هوا، ترافیک مزمن و نیاز بهکاهش مصرف سوختهای فسیلی ایجاب میکند نگاه تازهای به ابزارهای حملونقل پاک همچون اسکوتر برقی داشته باشیم. با ایجاد زیرساخت مناسب، اصلاح قوانین و حمایت از بخشخصوصی، میتوان راه را برای توسعه این وسیله حملونقل هوشمند هموار کرد.
اگرچه مسیر استفاده گسترده از اسکوتر برقی در تهران و سایر کلانشهرهای کشور با موانعی همراه است، اما مزایای آن بهقدری زیاد است که نمیتوان برای همیشه از آن غافل ماند. آینده حملونقل شهری نیازمند تحول است و اسکوتر برقی میتواند یکی از بازیگران اصلی این تحول باشد.