دانش جوین
شنبه, خرداد ۱۷, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی محیط زیست، کشاورزی و دامپروری

صادرات حلال، قربانی ناهماهنگی سازمان‌ها

تسنیم توسط تسنیم
۱۶ خرداد ۱۴۰۴
در محیط زیست، کشاورزی و دامپروری
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
صادرات حلال، قربانی ناهماهنگی سازمان‌ها
0
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

اخبارجدیدترین

ایرانی‌ها ۲ برابر استاندارد جهانی غذا می‌خورند

هسته‌ای در کشاورزی ـ ۴| کاهش مؤثر ضایعات با پرتودهی هسته‌ای

خودکفایی گوشت، قربانی رانت واردات شد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درحالی که گردش مالی حلال در جهان در سال حدود 8 هزار میلیارد دلار است، کشور بزرگ فعال در حوزه تجارت حلال عمدتاً غیر اسلامی هستند و سهم جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت‌های عظیم خود یک دهم درصد است و ایران با وجود ظرفیت‌های تولیدی و حتی فرهنگی، هنوز نتوانسته جایگاه باثباتی در این بازار کسب کند

یکی از مهم‌ترین دلایل این عقب‌ماندگی نبود انسجام و هماهنگی میان نهادهای تصمیم‌ساز و اجرایی در حوزه صادرات حلال است و به اصطلاح هر دستگاهی در این ارتباط ساز خود را می زند؛ مشکلی که به گفته رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران، نه‌تنها فرصت‌های منطقه‌ای را از بین می‌برد، بلکه می‌تواند به حذف تدریجی کالاهای ایرانی از بازارهای جهانی منجر شود.

10 کشور برتر صادرکننده حلال، عمدتا اسلامی نیستند

محسن امینی، رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در این ارتباط اظهار داشت: با وجود اینکه ایران تمام شرایط لازم و زیرساخت های صادرات غذای حلال را به کشورهای مختلف دارد اما سهم کشورمان از تجارت این محصول در دنیا کمتر از یک صدم درصد است.

وی افزود: کشورهای مختلفی از جمله کشورهای غیر اسلامی در صدر صادرات این محصول هستند که ایران امروز جایگاه مناسبی ندارد اما امید می‌رود این روند در آینده اصلاح شود.

رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به لزوم انجسام بخش‌های مربوط با موضوع حال و صادرات این محصولات ادامه داد: در حالی که بخش های مختلفی در کشور از جمله وزارت جهاد کشاورزی و دامپزشکی، سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت،سازمان ملی استاندارد و اتاق بازرگانی با موضوع حلال و صادرات این محصول نقش دارند اما با وجود اینکه سالها درباره این موضوع صحبت شده اما انسجام لازم میان این دستگاه در بحث صادرات حلال ایجاد نشده است.

وی تصریح: تمام بخش‌های مرتبط با موضوع  صادرات حلال را می توان حول اتاق بازرگانی و با برندی ثابت شکل داد و این آمادگی اکنون در اتاق باززگانی وجود دارد.

رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران به اهمیت رویکردهای جدید در صادرات و لزوم پایبندی به تعهدات تجاری تأکید کرد و گفت: کشورهای اسلامی به درستی از برند حلال در صنایع غذایی، دارویی و گردشگری بهره بهره برده‌اند، اما ایران هنوز جایگاه شایسته‌ای ندارد.

وی با اشاره به اینکه صادرات صرفاً به معنی خروج کالا از کشور نیست گفت: صادرات نماد فرهنگ، تفکر و نظم اقتصادی یک کشور است برای ماندگاری در بازارهای هدف باید به قراردادها و انتظارات طرف‌های تجاری نیز پایبند باشیم.

امینی بیان کرد: بی‌نظمی و اجرای نادرست پیمان‌ها ممکن است باعث بی‌اعتمادی و در نهایت منجر به حذف محصولات ایرانی از قفسه فروشگاه‌های بین‌المللی شود.

رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی موجود در کشورهای همسایه نظیر عراق، افغانستان و پاکستان تأکید کرد: نباید تنها به این بازارهای ابتدایی اکتفا کرد. صادرکنندگان باید به سمت ایجاد شبکه‌های عمیق در بازارهای هدف و تحلیل علمی آن بازارها حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: تکیه بر یک واسطه یا واردکننده برای صادرات، راهبردی پایدار محسوب نمی‌شود. برای موفقیت در عرصه صادرات، لازم است با هدف‌گذاری دقیق، به دنبال نفوذ واقعی در بازارهای جهانی باشیم و صرفاً به حضور در ویترین فروشگاه‌های آن کشورها اکتفا نکنیم.

بنابراین گزارش دستیابی به جایگاهی شایسته در بازار جهانی محصولات حلال، نیازمند رویکردی منسجم، هدفمند و مبتنی بر تحلیل بازار است. رفع ناهماهنگی بین دستگاه‌های متولی، پرهیز از موازی‌کاری، و تدوین راهبردی واحد در کنار توسعه زیرساخت‌های بازاریابی، می‌تواند زمینه‌ساز حضور پایدار و رقابتی برندهای ایرانی در بازارهای بین‌المللی باشد. صادرات موفق، نه‌فقط در گرو کیفیت محصول، بلکه در گرو کیفیت تصمیم‌سازی و هم‌افزایی نهادی است.

انتهای پیام/

پست قبلی

وزیر آموزش‌وپرورش بالاخره سکوت را شکست | تکلیف فوق‌العاده خاص فرهنگیان روشن شد

پست بعدی

بازدید وزیر صمت از چهار پروژه‌ استراتژیک «ومعادن» در کردستان

مربوطه پست ها

ایرانی‌ها ۲ برابر استاندارد جهانی غذا می‌خورند
محیط زیست، کشاورزی و دامپروری

ایرانی‌ها ۲ برابر استاندارد جهانی غذا می‌خورند

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
هسته‌ای در کشاورزی ـ ۴| کاهش مؤثر ضایعات با پرتودهی هسته‌ای
محیط زیست، کشاورزی و دامپروری

هسته‌ای در کشاورزی ـ ۴| کاهش مؤثر ضایعات با پرتودهی هسته‌ای

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
خودکفایی گوشت، قربانی رانت واردات شد
محیط زیست، کشاورزی و دامپروری

خودکفایی گوشت، قربانی رانت واردات شد

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
خرید توافقی پیاز از امروز آغاز می‌شود
محیط زیست، کشاورزی و دامپروری

خرید توافقی پیاز از امروز آغاز می‌شود

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
مهلت جهادکشاورزی برای تعیین تکلیف تات ماه دیگر تمام می‌شود
محیط زیست، کشاورزی و دامپروری

مهلت جهادکشاورزی برای تعیین تکلیف تات ماه دیگر تمام می‌شود

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
عرضه ۱۳ هزار رأس دام در تهران برای عید قربان
محیط زیست، کشاورزی و دامپروری

عرضه ۱۳ هزار رأس دام در تهران برای عید قربان

۱۶ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • 5 دلیل برای انتخاب سوتین اسفنجی
  • مسیر تبدیل شدن به برنامه‌نویس پایتون؛ از صفر تا استخدام
  • ایران و عمان؛ دوستان قدیمی با حجم تجارت ضعیف/ پیشنهاد جذاب مسقط برای فعالان اقتصادی ایرانی چیست؟
  • قیمت گوشی‌های سامسونگ، امروز شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
  • قیمت گوشی‌های شیائومی، امروز شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.