موضوع عمدتا بهدلیل افزایش فروش در نماد ایرانخودرو، شامل افزایش رشد مبلغ فروش قطعات و لوازم بهمیزان ۱۰۷ درصد، افزایش تعداد فروش گروه سورن بهمیزان ۱۲۰ درصد و افزایش تعداد فروش گروه پژو به میزان ۹۲ درصد و در نماد سایپا، شامل، افزایش مبلغ فروش محصولات خانواده چانگان و وانت ۱۵۱ و… بوده است.
عمدهدلیل افزایش مبلغ فروش این صنعت افزایش تولید و تاثیر آن بر عملکرد فروش بوده است. این درحالی است که مبلغ فروش صنعت «خودرو و ساخت قطعات» هم در بازه زمانی یکساله ۲۶ درصد رشد داشته؛ بهطوری که از ۵۲۳ همت در اردیبهشت پارسال به ۶۵۷ همت در اردیبهشت امسال رسید. میزان فروش این صنعت در اردیبهشتماه نیز نسبت به فروردینماه رشد ۶ درصد رشدی را به ثبت رساند.
همچنین خودروسازان بعد از گذشت تعطیلات سال نو و افزایش میزان ساعات کاری، تیراژ تولید را بهشکل چشمگیری افزایش دادهاند؛ بهنحوی که میزان تولید در صنعتخودرو در اردیبهشت ١۴٠۴ نسبت بهماه گذشته ٩۴ درصد افزایش داشته است. این جهش ناشی از افزایش تولید ۸۶ درصدی در «ایران خودرو» (بهطور نمونه افزایش تولید محصولات گروه پژو، سورن، تارا و دنا بهترتیب بهمیزان ٨۶، ۹۴، ۸۲ و ۴۸ درصد) و رشد ۱۱۵ درصدی تولید در «سایپا» (بهطور نمونه افزایش تولید خانواده ۲۰۰ X، وانت ۱۵۱ و شاهین بهترتیب به میزان ۸۷، ۱۰۰ و ۱۲۰ درصد) بوده است.
از سویی، در فصل تابستان به سبب تعطیلات تابستانی خودروسازان و اعمال محدودیت در مصرف برق، میزان تولیدات از روندی نزولی برخوردار میشوند که این امر موجب عدم نفع برای سهامداران میشود.
روند ۷ ساله عملکرد گروه خودرو بیانگر این امر است که بیشترین میزان تولید صنعتخودرو در سال ۱۴۰۱ در فصلهای پاییز و زمستان بوده است. در این مقایسه میزان تولید صنعتخودرو در سال ١۴٠٣ نسبت بهسال ۱۴۰۱ بهمیزان ۸ درصد کاهش داشته است و نسبت به سال ۱۴۰۲ یک درصد افزایش را نشان میدهد.
ذکر این نکته ضروری است که یکی از موضوعات کلیدی قابل توجه، برنامهریزی خودروسازان برای مدیریت نوسانات فصلی در تولید است.
با توجه بهروند کاهشی تولید در فصل تابستان بهدلیل محدودیتهای برقی و تعطیلات فصلی، شرکتهای بزرگ خودروساز نیازمند اتخاذ راهکارهایی برای جلوگیری از افت شدید عرضه و درآمد در این بازه زمانی هستند.
موضوع عمدتا بهدلیل افزایش فروش در نماد ایرانخودرو، شامل افزایش رشد مبلغ فروش قطعات و لوازم بهمیزان ۱۰۷ درصد، افزایش تعداد فروش گروه سورن بهمیزان ۱۲۰ درصد و افزایش تعداد فروش گروه پژو به میزان ۹۲ درصد و در نماد سایپا، شامل، افزایش مبلغ فروش محصولات خانواده چانگان و وانت ۱۵۱ و… بوده است.
عمدهدلیل افزایش مبلغ فروش این صنعت افزایش تولید و تاثیر آن بر عملکرد فروش بوده است. این درحالی است که مبلغ فروش صنعت «خودرو و ساخت قطعات» هم در بازه زمانی یکساله ۲۶ درصد رشد داشته؛ بهطوری که از ۵۲۳ همت در اردیبهشت پارسال به ۶۵۷ همت در اردیبهشت امسال رسید. میزان فروش این صنعت در اردیبهشتماه نیز نسبت به فروردینماه رشد ۶ درصد رشدی را به ثبت رساند.
همچنین خودروسازان بعد از گذشت تعطیلات سال نو و افزایش میزان ساعات کاری، تیراژ تولید را بهشکل چشمگیری افزایش دادهاند؛ بهنحوی که میزان تولید در صنعتخودرو در اردیبهشت ١۴٠۴ نسبت بهماه گذشته ٩۴ درصد افزایش داشته است. این جهش ناشی از افزایش تولید ۸۶ درصدی در «ایران خودرو» (بهطور نمونه افزایش تولید محصولات گروه پژو، سورن، تارا و دنا بهترتیب بهمیزان ٨۶، ۹۴، ۸۲ و ۴۸ درصد) و رشد ۱۱۵ درصدی تولید در «سایپا» (بهطور نمونه افزایش تولید خانواده ۲۰۰ X، وانت ۱۵۱ و شاهین بهترتیب به میزان ۸۷، ۱۰۰ و ۱۲۰ درصد) بوده است.
از سویی، در فصل تابستان به سبب تعطیلات تابستانی خودروسازان و اعمال محدودیت در مصرف برق، میزان تولیدات از روندی نزولی برخوردار میشوند که این امر موجب عدم نفع برای سهامداران میشود.
روند ۷ ساله عملکرد گروه خودرو بیانگر این امر است که بیشترین میزان تولید صنعتخودرو در سال ۱۴۰۱ در فصلهای پاییز و زمستان بوده است. در این مقایسه میزان تولید صنعتخودرو در سال ١۴٠٣ نسبت بهسال ۱۴۰۱ بهمیزان ۸ درصد کاهش داشته است و نسبت به سال ۱۴۰۲ یک درصد افزایش را نشان میدهد.
ذکر این نکته ضروری است که یکی از موضوعات کلیدی قابل توجه، برنامهریزی خودروسازان برای مدیریت نوسانات فصلی در تولید است.
با توجه بهروند کاهشی تولید در فصل تابستان بهدلیل محدودیتهای برقی و تعطیلات فصلی، شرکتهای بزرگ خودروساز نیازمند اتخاذ راهکارهایی برای جلوگیری از افت شدید عرضه و درآمد در این بازه زمانی هستند.
موضوع عمدتا بهدلیل افزایش فروش در نماد ایرانخودرو، شامل افزایش رشد مبلغ فروش قطعات و لوازم بهمیزان ۱۰۷ درصد، افزایش تعداد فروش گروه سورن بهمیزان ۱۲۰ درصد و افزایش تعداد فروش گروه پژو به میزان ۹۲ درصد و در نماد سایپا، شامل، افزایش مبلغ فروش محصولات خانواده چانگان و وانت ۱۵۱ و… بوده است.
عمدهدلیل افزایش مبلغ فروش این صنعت افزایش تولید و تاثیر آن بر عملکرد فروش بوده است. این درحالی است که مبلغ فروش صنعت «خودرو و ساخت قطعات» هم در بازه زمانی یکساله ۲۶ درصد رشد داشته؛ بهطوری که از ۵۲۳ همت در اردیبهشت پارسال به ۶۵۷ همت در اردیبهشت امسال رسید. میزان فروش این صنعت در اردیبهشتماه نیز نسبت به فروردینماه رشد ۶ درصد رشدی را به ثبت رساند.
همچنین خودروسازان بعد از گذشت تعطیلات سال نو و افزایش میزان ساعات کاری، تیراژ تولید را بهشکل چشمگیری افزایش دادهاند؛ بهنحوی که میزان تولید در صنعتخودرو در اردیبهشت ١۴٠۴ نسبت بهماه گذشته ٩۴ درصد افزایش داشته است. این جهش ناشی از افزایش تولید ۸۶ درصدی در «ایران خودرو» (بهطور نمونه افزایش تولید محصولات گروه پژو، سورن، تارا و دنا بهترتیب بهمیزان ٨۶، ۹۴، ۸۲ و ۴۸ درصد) و رشد ۱۱۵ درصدی تولید در «سایپا» (بهطور نمونه افزایش تولید خانواده ۲۰۰ X، وانت ۱۵۱ و شاهین بهترتیب به میزان ۸۷، ۱۰۰ و ۱۲۰ درصد) بوده است.
از سویی، در فصل تابستان به سبب تعطیلات تابستانی خودروسازان و اعمال محدودیت در مصرف برق، میزان تولیدات از روندی نزولی برخوردار میشوند که این امر موجب عدم نفع برای سهامداران میشود.
روند ۷ ساله عملکرد گروه خودرو بیانگر این امر است که بیشترین میزان تولید صنعتخودرو در سال ۱۴۰۱ در فصلهای پاییز و زمستان بوده است. در این مقایسه میزان تولید صنعتخودرو در سال ١۴٠٣ نسبت بهسال ۱۴۰۱ بهمیزان ۸ درصد کاهش داشته است و نسبت به سال ۱۴۰۲ یک درصد افزایش را نشان میدهد.
ذکر این نکته ضروری است که یکی از موضوعات کلیدی قابل توجه، برنامهریزی خودروسازان برای مدیریت نوسانات فصلی در تولید است.
با توجه بهروند کاهشی تولید در فصل تابستان بهدلیل محدودیتهای برقی و تعطیلات فصلی، شرکتهای بزرگ خودروساز نیازمند اتخاذ راهکارهایی برای جلوگیری از افت شدید عرضه و درآمد در این بازه زمانی هستند.
موضوع عمدتا بهدلیل افزایش فروش در نماد ایرانخودرو، شامل افزایش رشد مبلغ فروش قطعات و لوازم بهمیزان ۱۰۷ درصد، افزایش تعداد فروش گروه سورن بهمیزان ۱۲۰ درصد و افزایش تعداد فروش گروه پژو به میزان ۹۲ درصد و در نماد سایپا، شامل، افزایش مبلغ فروش محصولات خانواده چانگان و وانت ۱۵۱ و… بوده است.
عمدهدلیل افزایش مبلغ فروش این صنعت افزایش تولید و تاثیر آن بر عملکرد فروش بوده است. این درحالی است که مبلغ فروش صنعت «خودرو و ساخت قطعات» هم در بازه زمانی یکساله ۲۶ درصد رشد داشته؛ بهطوری که از ۵۲۳ همت در اردیبهشت پارسال به ۶۵۷ همت در اردیبهشت امسال رسید. میزان فروش این صنعت در اردیبهشتماه نیز نسبت به فروردینماه رشد ۶ درصد رشدی را به ثبت رساند.
همچنین خودروسازان بعد از گذشت تعطیلات سال نو و افزایش میزان ساعات کاری، تیراژ تولید را بهشکل چشمگیری افزایش دادهاند؛ بهنحوی که میزان تولید در صنعتخودرو در اردیبهشت ١۴٠۴ نسبت بهماه گذشته ٩۴ درصد افزایش داشته است. این جهش ناشی از افزایش تولید ۸۶ درصدی در «ایران خودرو» (بهطور نمونه افزایش تولید محصولات گروه پژو، سورن، تارا و دنا بهترتیب بهمیزان ٨۶، ۹۴، ۸۲ و ۴۸ درصد) و رشد ۱۱۵ درصدی تولید در «سایپا» (بهطور نمونه افزایش تولید خانواده ۲۰۰ X، وانت ۱۵۱ و شاهین بهترتیب به میزان ۸۷، ۱۰۰ و ۱۲۰ درصد) بوده است.
از سویی، در فصل تابستان به سبب تعطیلات تابستانی خودروسازان و اعمال محدودیت در مصرف برق، میزان تولیدات از روندی نزولی برخوردار میشوند که این امر موجب عدم نفع برای سهامداران میشود.
روند ۷ ساله عملکرد گروه خودرو بیانگر این امر است که بیشترین میزان تولید صنعتخودرو در سال ۱۴۰۱ در فصلهای پاییز و زمستان بوده است. در این مقایسه میزان تولید صنعتخودرو در سال ١۴٠٣ نسبت بهسال ۱۴۰۱ بهمیزان ۸ درصد کاهش داشته است و نسبت به سال ۱۴۰۲ یک درصد افزایش را نشان میدهد.
ذکر این نکته ضروری است که یکی از موضوعات کلیدی قابل توجه، برنامهریزی خودروسازان برای مدیریت نوسانات فصلی در تولید است.
با توجه بهروند کاهشی تولید در فصل تابستان بهدلیل محدودیتهای برقی و تعطیلات فصلی، شرکتهای بزرگ خودروساز نیازمند اتخاذ راهکارهایی برای جلوگیری از افت شدید عرضه و درآمد در این بازه زمانی هستند.