دانش جوین
پنجشنبه, تیر ۱۲, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

داستان عالِمی که خود را روضه‌خوان امام حسین (ع) می‌دانست

مهر نیوز توسط مهر نیوز
۱۲ تیر ۱۴۰۴
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
داستان عالِمی که خود را روضه‌خوان امام حسین (ع) می‌دانست
2
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

سعیده نیک‌اختر کارگردان یکی از اپیزودهای مجموعه مستند پنج‌ قسمتی «میراث نورانی» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این اثر توضیح داد: «میراث نورانی» مجموعه‌ای پنج‌ قسمتی بود که به تولید محتوایی درباره زندگی علما اختصاص داشت. نام این مجموعه نیز با توجه به محوریت آن، یعنی پرداختن به میراث معنوی و نورانی این شخصیت‌ها، انتخاب شده است.

وی با اشاره به سابقه محمدامین نوروزی تهیه‌کننده این مجموعه گفت: پیش از این، مجموعه «خانه‌های نورانی» با موضوع روضه‌های خانگی توسط آقای نوروزی تولید شده بود. در «میراث نورانی»، اما تمرکز بر زندگی و ویژگی‌های شخصیتی علما قرار گرفت.

این مستندساز تصریح کرد: درباره ساختار تولید این مجموعه افزود: پنج کارگردان در ساخت این مجموعه همکاری داشتند. آقای نوروزی علاوه بر تهیه‌کنندگی، کارگردانی قسمت مربوط به آیت‌الله مصطفوی را نیز بر عهده داشتند و من نیز قسمت آیت‌الله سید ابوالقاسم شجاعی را کارگردانی کردم.

وی درباره معیار انتخاب علما در این مجموعه توضیح داد: محوریت اصلی انتخاب علما، مردم‌داری و ارتباط تنگاتنگ این شخصیت‌ها با مردم بود. وجه مشترک همه آنان، دوری از مناصب دولتی و انتخاب مسیری بود که آنها را به طور مستقیم با جامعه و مردم پیوند می‌زد به عنوان مثال، آیت‌الله مصطفوی استاد فلسفه دانشگاه و امام جماعت مسجد نیاوران بودند و با وجود جایگاه علمی بالا، همواره در دسترس مردم بودند. ایشان به مدت پنجاه سال در مسجد نیاوران اقامه نماز کردند و با اینکه آخرین فیلسوف مکتب تهران بودند به حل مشکلات مردم محله می‌پرداختند.

داستان عالِمی که خود را روضه‌خوان امام حسین (ع) می‌دانست

این کارگردان در ادامه به شخصیت آیت‌الله سید ابوالقاسم شجاعی پرداخت و گفت: ایشان تا پایان عمر در سال ۱۳۹۷، ریاست جامعه وعاظ تهران را بر عهده داشتند و شخصیتی کاملا مردمی بودند. پدر ایشان نیز که روحانی بودند با وجود تمکن مالی، از نقل مکان به مناطق بالاتر خودداری می‌کردند و همواره بر حضور در میان مردم تأکید داشتند. یکی از ویژگی‌های بارز ایشان، میزبانی از نیازمندان و اهدای آذوقه و پول به مردم بود. این جریان سال‌ها به عنوان یک سنت در منزلشان جریان داشت و مردم هرروز ساعت ۱ ظهر برای درخواست کمک به منزل ایشان می‌آمدند.

این کارگردان با اشاره به کمبود منابع آرشیوی درباره این شخصیت‌ها گفت: در این حوزه، مطالب آرشیوی محدودی وجود دارد و عمدتاً به برخی سخنرانی‌های این علما بسنده شده است. از این رو، در مستندهای پرتره، به مصاحبه با نزدیکان، خانواده و دوستان آنها تکیه کردیم تا خاطرات و ویژگی‌های ایشان را از زبان همراهانشان روایت کنیم.

وی با اشاره به همراهی خانواده آیت‌الله شجاعی در ساخت این مستند متذکر شد: در ساخت مستندهای پرتره میزان همراهی خانواده شخص بسیار اهمیت دارد. خانواده آقای شجاعی برای تولید این مستند بسیار با ما همراهی کردند و هنوز هم پس از گذشت ۲ – ۳ سال ارتباط تنگاتنگی با این خانواده دارم و در روضه‌هایشان من را دعوت می‌کنند و باهم تبادل کتاب داریم.

داستان عالِمی که خود را روضه‌خوان امام حسین (ع) می‌دانست

نیک‌اختر درباره استفاده از تکنیک بازسازی در این مستند گفت: برای ملموس‌تر شدن برخی روایت‌ها، به بازسازی بخش‌هایی از زندگی این شخصیت‌ پرداختیم. به عنوان مثال، خاطره‌ای از آیت‌الله شجاعی وجود دارد که ایشان برای امام خمینی(ره) تعریف کرده‌اند. در این خاطره، امام می‌پرسند چگونه از چهارسالگی بر منبر می‌رفته‌اند و ایشان توضیح می‌دهند که پس از اتفاقی در خانه، مادرشان شعری به ایشان آموختند و از همان زمان در روضه‌های خانگی حضور می‌یافتند. جالب اینجاست که ایشان علی‌رغم دستیابی به مدارج عالی علمی، همواره دوست داشتند به عنوان «روضه‌خوان امام حسین(ع)» شناخته شوند. ما این خاطره را بازسازی کردیم تا برای مخاطب تصویری ملموس و قابل‌درک ارائه شود.

این کارگردان در پایان عنوان کرد: متاسفانه هفته‌ گذشته سید امیر شجاعی برادرزاده‌ آیت‌الله شجاعی، پس از دورانی مبارزه با سرطان لوزالمعده به رحمت خدا رفتند. ایشان در تولید این مستند نقش بسیار موثری داشتند و به دلیل شباهت صدا و ویژگی‌های ظاهری به عموی بزرگوارشان، در بخش‌های بازسازی شده ما را همراهی کردند. سید امیر شجاعی خود از مداحان برجسته‌ کشور بودند.

مجموعه مستند «میراث نورانی» به بررسی ابعاد و زاویه نگاه عرفانی آیات صافی‌گلپایگانی، سیدمحمد ضیاآبادی، سیدابوالقاسم شجاعی، علی‌احمد میانجی و سیدحسین سعادت‌مصطفوی می‌پردازد.

ساخت قسمت‌های مختلف «میراث نورانی» برعهده سعیده نیک‌اختر، جمشید ابرازی، رضا مصطفوی حصاری و محمدامین نوروزی بوده است.

سعیده نیک‌اختر کارگردان یکی از اپیزودهای مجموعه مستند پنج‌ قسمتی «میراث نورانی» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این اثر توضیح داد: «میراث نورانی» مجموعه‌ای پنج‌ قسمتی بود که به تولید محتوایی درباره زندگی علما اختصاص داشت. نام این مجموعه نیز با توجه به محوریت آن، یعنی پرداختن به میراث معنوی و نورانی این شخصیت‌ها، انتخاب شده است.

وی با اشاره به سابقه محمدامین نوروزی تهیه‌کننده این مجموعه گفت: پیش از این، مجموعه «خانه‌های نورانی» با موضوع روضه‌های خانگی توسط آقای نوروزی تولید شده بود. در «میراث نورانی»، اما تمرکز بر زندگی و ویژگی‌های شخصیتی علما قرار گرفت.

این مستندساز تصریح کرد: درباره ساختار تولید این مجموعه افزود: پنج کارگردان در ساخت این مجموعه همکاری داشتند. آقای نوروزی علاوه بر تهیه‌کنندگی، کارگردانی قسمت مربوط به آیت‌الله مصطفوی را نیز بر عهده داشتند و من نیز قسمت آیت‌الله سید ابوالقاسم شجاعی را کارگردانی کردم.

وی درباره معیار انتخاب علما در این مجموعه توضیح داد: محوریت اصلی انتخاب علما، مردم‌داری و ارتباط تنگاتنگ این شخصیت‌ها با مردم بود. وجه مشترک همه آنان، دوری از مناصب دولتی و انتخاب مسیری بود که آنها را به طور مستقیم با جامعه و مردم پیوند می‌زد به عنوان مثال، آیت‌الله مصطفوی استاد فلسفه دانشگاه و امام جماعت مسجد نیاوران بودند و با وجود جایگاه علمی بالا، همواره در دسترس مردم بودند. ایشان به مدت پنجاه سال در مسجد نیاوران اقامه نماز کردند و با اینکه آخرین فیلسوف مکتب تهران بودند به حل مشکلات مردم محله می‌پرداختند.

داستان عالِمی که خود را روضه‌خوان امام حسین (ع) می‌دانست

این کارگردان در ادامه به شخصیت آیت‌الله سید ابوالقاسم شجاعی پرداخت و گفت: ایشان تا پایان عمر در سال ۱۳۹۷، ریاست جامعه وعاظ تهران را بر عهده داشتند و شخصیتی کاملا مردمی بودند. پدر ایشان نیز که روحانی بودند با وجود تمکن مالی، از نقل مکان به مناطق بالاتر خودداری می‌کردند و همواره بر حضور در میان مردم تأکید داشتند. یکی از ویژگی‌های بارز ایشان، میزبانی از نیازمندان و اهدای آذوقه و پول به مردم بود. این جریان سال‌ها به عنوان یک سنت در منزلشان جریان داشت و مردم هرروز ساعت ۱ ظهر برای درخواست کمک به منزل ایشان می‌آمدند.

این کارگردان با اشاره به کمبود منابع آرشیوی درباره این شخصیت‌ها گفت: در این حوزه، مطالب آرشیوی محدودی وجود دارد و عمدتاً به برخی سخنرانی‌های این علما بسنده شده است. از این رو، در مستندهای پرتره، به مصاحبه با نزدیکان، خانواده و دوستان آنها تکیه کردیم تا خاطرات و ویژگی‌های ایشان را از زبان همراهانشان روایت کنیم.

وی با اشاره به همراهی خانواده آیت‌الله شجاعی در ساخت این مستند متذکر شد: در ساخت مستندهای پرتره میزان همراهی خانواده شخص بسیار اهمیت دارد. خانواده آقای شجاعی برای تولید این مستند بسیار با ما همراهی کردند و هنوز هم پس از گذشت ۲ – ۳ سال ارتباط تنگاتنگی با این خانواده دارم و در روضه‌هایشان من را دعوت می‌کنند و باهم تبادل کتاب داریم.

داستان عالِمی که خود را روضه‌خوان امام حسین (ع) می‌دانست

نیک‌اختر درباره استفاده از تکنیک بازسازی در این مستند گفت: برای ملموس‌تر شدن برخی روایت‌ها، به بازسازی بخش‌هایی از زندگی این شخصیت‌ پرداختیم. به عنوان مثال، خاطره‌ای از آیت‌الله شجاعی وجود دارد که ایشان برای امام خمینی(ره) تعریف کرده‌اند. در این خاطره، امام می‌پرسند چگونه از چهارسالگی بر منبر می‌رفته‌اند و ایشان توضیح می‌دهند که پس از اتفاقی در خانه، مادرشان شعری به ایشان آموختند و از همان زمان در روضه‌های خانگی حضور می‌یافتند. جالب اینجاست که ایشان علی‌رغم دستیابی به مدارج عالی علمی، همواره دوست داشتند به عنوان «روضه‌خوان امام حسین(ع)» شناخته شوند. ما این خاطره را بازسازی کردیم تا برای مخاطب تصویری ملموس و قابل‌درک ارائه شود.

این کارگردان در پایان عنوان کرد: متاسفانه هفته‌ گذشته سید امیر شجاعی برادرزاده‌ آیت‌الله شجاعی، پس از دورانی مبارزه با سرطان لوزالمعده به رحمت خدا رفتند. ایشان در تولید این مستند نقش بسیار موثری داشتند و به دلیل شباهت صدا و ویژگی‌های ظاهری به عموی بزرگوارشان، در بخش‌های بازسازی شده ما را همراهی کردند. سید امیر شجاعی خود از مداحان برجسته‌ کشور بودند.

مجموعه مستند «میراث نورانی» به بررسی ابعاد و زاویه نگاه عرفانی آیات صافی‌گلپایگانی، سیدمحمد ضیاآبادی، سیدابوالقاسم شجاعی، علی‌احمد میانجی و سیدحسین سعادت‌مصطفوی می‌پردازد.

ساخت قسمت‌های مختلف «میراث نورانی» برعهده سعیده نیک‌اختر، جمشید ابرازی، رضا مصطفوی حصاری و محمدامین نوروزی بوده است.

اخبارجدیدترین

«بازی مرکب ۳» رکورد تماشای نتفلیکس را شکست

تماشای یک سوگ‌خوانی متفاوت از حامد همایون در «خیمه هنر»

«تفسیر و تفنگ» روی آنتن شبکه دو سیما؛ گروه فرقان را بهتر بشناسید

سعیده نیک‌اختر کارگردان یکی از اپیزودهای مجموعه مستند پنج‌ قسمتی «میراث نورانی» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این اثر توضیح داد: «میراث نورانی» مجموعه‌ای پنج‌ قسمتی بود که به تولید محتوایی درباره زندگی علما اختصاص داشت. نام این مجموعه نیز با توجه به محوریت آن، یعنی پرداختن به میراث معنوی و نورانی این شخصیت‌ها، انتخاب شده است.

وی با اشاره به سابقه محمدامین نوروزی تهیه‌کننده این مجموعه گفت: پیش از این، مجموعه «خانه‌های نورانی» با موضوع روضه‌های خانگی توسط آقای نوروزی تولید شده بود. در «میراث نورانی»، اما تمرکز بر زندگی و ویژگی‌های شخصیتی علما قرار گرفت.

این مستندساز تصریح کرد: درباره ساختار تولید این مجموعه افزود: پنج کارگردان در ساخت این مجموعه همکاری داشتند. آقای نوروزی علاوه بر تهیه‌کنندگی، کارگردانی قسمت مربوط به آیت‌الله مصطفوی را نیز بر عهده داشتند و من نیز قسمت آیت‌الله سید ابوالقاسم شجاعی را کارگردانی کردم.

وی درباره معیار انتخاب علما در این مجموعه توضیح داد: محوریت اصلی انتخاب علما، مردم‌داری و ارتباط تنگاتنگ این شخصیت‌ها با مردم بود. وجه مشترک همه آنان، دوری از مناصب دولتی و انتخاب مسیری بود که آنها را به طور مستقیم با جامعه و مردم پیوند می‌زد به عنوان مثال، آیت‌الله مصطفوی استاد فلسفه دانشگاه و امام جماعت مسجد نیاوران بودند و با وجود جایگاه علمی بالا، همواره در دسترس مردم بودند. ایشان به مدت پنجاه سال در مسجد نیاوران اقامه نماز کردند و با اینکه آخرین فیلسوف مکتب تهران بودند به حل مشکلات مردم محله می‌پرداختند.

داستان عالِمی که خود را روضه‌خوان امام حسین (ع) می‌دانست

این کارگردان در ادامه به شخصیت آیت‌الله سید ابوالقاسم شجاعی پرداخت و گفت: ایشان تا پایان عمر در سال ۱۳۹۷، ریاست جامعه وعاظ تهران را بر عهده داشتند و شخصیتی کاملا مردمی بودند. پدر ایشان نیز که روحانی بودند با وجود تمکن مالی، از نقل مکان به مناطق بالاتر خودداری می‌کردند و همواره بر حضور در میان مردم تأکید داشتند. یکی از ویژگی‌های بارز ایشان، میزبانی از نیازمندان و اهدای آذوقه و پول به مردم بود. این جریان سال‌ها به عنوان یک سنت در منزلشان جریان داشت و مردم هرروز ساعت ۱ ظهر برای درخواست کمک به منزل ایشان می‌آمدند.

این کارگردان با اشاره به کمبود منابع آرشیوی درباره این شخصیت‌ها گفت: در این حوزه، مطالب آرشیوی محدودی وجود دارد و عمدتاً به برخی سخنرانی‌های این علما بسنده شده است. از این رو، در مستندهای پرتره، به مصاحبه با نزدیکان، خانواده و دوستان آنها تکیه کردیم تا خاطرات و ویژگی‌های ایشان را از زبان همراهانشان روایت کنیم.

وی با اشاره به همراهی خانواده آیت‌الله شجاعی در ساخت این مستند متذکر شد: در ساخت مستندهای پرتره میزان همراهی خانواده شخص بسیار اهمیت دارد. خانواده آقای شجاعی برای تولید این مستند بسیار با ما همراهی کردند و هنوز هم پس از گذشت ۲ – ۳ سال ارتباط تنگاتنگی با این خانواده دارم و در روضه‌هایشان من را دعوت می‌کنند و باهم تبادل کتاب داریم.

داستان عالِمی که خود را روضه‌خوان امام حسین (ع) می‌دانست

نیک‌اختر درباره استفاده از تکنیک بازسازی در این مستند گفت: برای ملموس‌تر شدن برخی روایت‌ها، به بازسازی بخش‌هایی از زندگی این شخصیت‌ پرداختیم. به عنوان مثال، خاطره‌ای از آیت‌الله شجاعی وجود دارد که ایشان برای امام خمینی(ره) تعریف کرده‌اند. در این خاطره، امام می‌پرسند چگونه از چهارسالگی بر منبر می‌رفته‌اند و ایشان توضیح می‌دهند که پس از اتفاقی در خانه، مادرشان شعری به ایشان آموختند و از همان زمان در روضه‌های خانگی حضور می‌یافتند. جالب اینجاست که ایشان علی‌رغم دستیابی به مدارج عالی علمی، همواره دوست داشتند به عنوان «روضه‌خوان امام حسین(ع)» شناخته شوند. ما این خاطره را بازسازی کردیم تا برای مخاطب تصویری ملموس و قابل‌درک ارائه شود.

این کارگردان در پایان عنوان کرد: متاسفانه هفته‌ گذشته سید امیر شجاعی برادرزاده‌ آیت‌الله شجاعی، پس از دورانی مبارزه با سرطان لوزالمعده به رحمت خدا رفتند. ایشان در تولید این مستند نقش بسیار موثری داشتند و به دلیل شباهت صدا و ویژگی‌های ظاهری به عموی بزرگوارشان، در بخش‌های بازسازی شده ما را همراهی کردند. سید امیر شجاعی خود از مداحان برجسته‌ کشور بودند.

مجموعه مستند «میراث نورانی» به بررسی ابعاد و زاویه نگاه عرفانی آیات صافی‌گلپایگانی، سیدمحمد ضیاآبادی، سیدابوالقاسم شجاعی، علی‌احمد میانجی و سیدحسین سعادت‌مصطفوی می‌پردازد.

ساخت قسمت‌های مختلف «میراث نورانی» برعهده سعیده نیک‌اختر، جمشید ابرازی، رضا مصطفوی حصاری و محمدامین نوروزی بوده است.

سعیده نیک‌اختر کارگردان یکی از اپیزودهای مجموعه مستند پنج‌ قسمتی «میراث نورانی» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این اثر توضیح داد: «میراث نورانی» مجموعه‌ای پنج‌ قسمتی بود که به تولید محتوایی درباره زندگی علما اختصاص داشت. نام این مجموعه نیز با توجه به محوریت آن، یعنی پرداختن به میراث معنوی و نورانی این شخصیت‌ها، انتخاب شده است.

وی با اشاره به سابقه محمدامین نوروزی تهیه‌کننده این مجموعه گفت: پیش از این، مجموعه «خانه‌های نورانی» با موضوع روضه‌های خانگی توسط آقای نوروزی تولید شده بود. در «میراث نورانی»، اما تمرکز بر زندگی و ویژگی‌های شخصیتی علما قرار گرفت.

این مستندساز تصریح کرد: درباره ساختار تولید این مجموعه افزود: پنج کارگردان در ساخت این مجموعه همکاری داشتند. آقای نوروزی علاوه بر تهیه‌کنندگی، کارگردانی قسمت مربوط به آیت‌الله مصطفوی را نیز بر عهده داشتند و من نیز قسمت آیت‌الله سید ابوالقاسم شجاعی را کارگردانی کردم.

وی درباره معیار انتخاب علما در این مجموعه توضیح داد: محوریت اصلی انتخاب علما، مردم‌داری و ارتباط تنگاتنگ این شخصیت‌ها با مردم بود. وجه مشترک همه آنان، دوری از مناصب دولتی و انتخاب مسیری بود که آنها را به طور مستقیم با جامعه و مردم پیوند می‌زد به عنوان مثال، آیت‌الله مصطفوی استاد فلسفه دانشگاه و امام جماعت مسجد نیاوران بودند و با وجود جایگاه علمی بالا، همواره در دسترس مردم بودند. ایشان به مدت پنجاه سال در مسجد نیاوران اقامه نماز کردند و با اینکه آخرین فیلسوف مکتب تهران بودند به حل مشکلات مردم محله می‌پرداختند.

داستان عالِمی که خود را روضه‌خوان امام حسین (ع) می‌دانست

این کارگردان در ادامه به شخصیت آیت‌الله سید ابوالقاسم شجاعی پرداخت و گفت: ایشان تا پایان عمر در سال ۱۳۹۷، ریاست جامعه وعاظ تهران را بر عهده داشتند و شخصیتی کاملا مردمی بودند. پدر ایشان نیز که روحانی بودند با وجود تمکن مالی، از نقل مکان به مناطق بالاتر خودداری می‌کردند و همواره بر حضور در میان مردم تأکید داشتند. یکی از ویژگی‌های بارز ایشان، میزبانی از نیازمندان و اهدای آذوقه و پول به مردم بود. این جریان سال‌ها به عنوان یک سنت در منزلشان جریان داشت و مردم هرروز ساعت ۱ ظهر برای درخواست کمک به منزل ایشان می‌آمدند.

این کارگردان با اشاره به کمبود منابع آرشیوی درباره این شخصیت‌ها گفت: در این حوزه، مطالب آرشیوی محدودی وجود دارد و عمدتاً به برخی سخنرانی‌های این علما بسنده شده است. از این رو، در مستندهای پرتره، به مصاحبه با نزدیکان، خانواده و دوستان آنها تکیه کردیم تا خاطرات و ویژگی‌های ایشان را از زبان همراهانشان روایت کنیم.

وی با اشاره به همراهی خانواده آیت‌الله شجاعی در ساخت این مستند متذکر شد: در ساخت مستندهای پرتره میزان همراهی خانواده شخص بسیار اهمیت دارد. خانواده آقای شجاعی برای تولید این مستند بسیار با ما همراهی کردند و هنوز هم پس از گذشت ۲ – ۳ سال ارتباط تنگاتنگی با این خانواده دارم و در روضه‌هایشان من را دعوت می‌کنند و باهم تبادل کتاب داریم.

داستان عالِمی که خود را روضه‌خوان امام حسین (ع) می‌دانست

نیک‌اختر درباره استفاده از تکنیک بازسازی در این مستند گفت: برای ملموس‌تر شدن برخی روایت‌ها، به بازسازی بخش‌هایی از زندگی این شخصیت‌ پرداختیم. به عنوان مثال، خاطره‌ای از آیت‌الله شجاعی وجود دارد که ایشان برای امام خمینی(ره) تعریف کرده‌اند. در این خاطره، امام می‌پرسند چگونه از چهارسالگی بر منبر می‌رفته‌اند و ایشان توضیح می‌دهند که پس از اتفاقی در خانه، مادرشان شعری به ایشان آموختند و از همان زمان در روضه‌های خانگی حضور می‌یافتند. جالب اینجاست که ایشان علی‌رغم دستیابی به مدارج عالی علمی، همواره دوست داشتند به عنوان «روضه‌خوان امام حسین(ع)» شناخته شوند. ما این خاطره را بازسازی کردیم تا برای مخاطب تصویری ملموس و قابل‌درک ارائه شود.

این کارگردان در پایان عنوان کرد: متاسفانه هفته‌ گذشته سید امیر شجاعی برادرزاده‌ آیت‌الله شجاعی، پس از دورانی مبارزه با سرطان لوزالمعده به رحمت خدا رفتند. ایشان در تولید این مستند نقش بسیار موثری داشتند و به دلیل شباهت صدا و ویژگی‌های ظاهری به عموی بزرگوارشان، در بخش‌های بازسازی شده ما را همراهی کردند. سید امیر شجاعی خود از مداحان برجسته‌ کشور بودند.

مجموعه مستند «میراث نورانی» به بررسی ابعاد و زاویه نگاه عرفانی آیات صافی‌گلپایگانی، سیدمحمد ضیاآبادی، سیدابوالقاسم شجاعی، علی‌احمد میانجی و سیدحسین سعادت‌مصطفوی می‌پردازد.

ساخت قسمت‌های مختلف «میراث نورانی» برعهده سعیده نیک‌اختر، جمشید ابرازی، رضا مصطفوی حصاری و محمدامین نوروزی بوده است.

پست قبلی

چرا صیادان انبار موسسه ماهیگیری را به آتش کشیدند!؟

پست بعدی

هسته‌ای در کشاورزی ـ ۷| پرتودهی خوراک دام؛ افزایش ایمنی زیستی و بهره‌وری دامپروری

مربوطه پست ها

«بازی مرکب ۳» رکورد تماشای نتفلیکس را شکست
هنر و فرهنگ

«بازی مرکب ۳» رکورد تماشای نتفلیکس را شکست

۱۲ تیر ۱۴۰۴
تماشای یک سوگ‌خوانی متفاوت از حامد همایون در «خیمه هنر»
هنر و فرهنگ

تماشای یک سوگ‌خوانی متفاوت از حامد همایون در «خیمه هنر»

۱۲ تیر ۱۴۰۴
«تفسیر و تفنگ» روی آنتن شبکه دو سیما؛ گروه فرقان را بهتر بشناسید
هنر و فرهنگ

«تفسیر و تفنگ» روی آنتن شبکه دو سیما؛ گروه فرقان را بهتر بشناسید

۱۲ تیر ۱۴۰۴
چرا صیادان انبار موسسه ماهیگیری را به آتش کشیدند!؟
هنر و فرهنگ

چرا صیادان انبار موسسه ماهیگیری را به آتش کشیدند!؟

۱۲ تیر ۱۴۰۴
یک قصه شخصی از معجزه موسیقی در جنگ؛ هنری که همراه وفادار مردم است
هنر و فرهنگ

یک قصه شخصی از معجزه موسیقی در جنگ؛ هنری که همراه وفادار مردم است

۱۲ تیر ۱۴۰۴
نقاشی جدید حسن روح‌الامین «سند» شهادت طفل ۶ ماهه را روایت کرد
هنر و فرهنگ

نقاشی جدید حسن روح‌الامین «سند» شهادت طفل ۶ ماهه را روایت کرد

۱۲ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + چهارده =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • «بازی مرکب ۳» رکورد تماشای نتفلیکس را شکست
  • پروژه ده‌ساله آلمان برای نوسازی زیردریایی‌های ۲۱۲A
  • تماشای یک سوگ‌خوانی متفاوت از حامد همایون در «خیمه هنر»
  • ساخت پهپادهای الهام‌گرفته از زنبورها در آمریکا
  • برقراری پرواز از مشهد به ۲۱ مسیر خارجی
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.