دانش جوین
شنبه, تیر ۱۴, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی سایر اخبار تکنولوژی

چرا چراغ‌ سبز راهنمایی در ژاپن آبی است؟

خبرآنلاین توسط خبرآنلاین
۱۴ تیر ۱۴۰۴
در سایر اخبار تکنولوژی
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
چرا چراغ‌ سبز راهنمایی در ژاپن آبی است؟
1
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از گجت‌نیوز، در حالی که در سراسر جهان رنگ سبز به معنای اجازه حرکت است در ژاپن ممکن است با رنگی فیروزه‌ای یا آبی مواجه شوید. حتی اگر چراغ کاملا سبز به نظر برسد ژاپنی‌ها در مکالمات روزمره خود از آن با عنوان چراغ آبی یاد می‌کنند. این موضوع باعث شده است تا ادبیات رسمی و سیستم راهنمایی و رانندگی در این کشور کمی متفاوت باشد.

ریشه زبانی یک تفاوت عجیب

دلیل اصلی این تفاوت به زبان ژاپنی بازمی‌گردد. در گذشته زبان ژاپنی کلمه مستقلی برای رنگ سبز نداشت. کلمه باستانی آئو (Ao) هم برای اشاره به رنگ آبی و هم برای رنگ سبز به کار می‌رفت. در واقع آئو به رنگ طبیعت اشاره داشت که شامل طیف وسیعی از رنگ‌های سرد آبی و سبز می‌شد.

کلمه مدرن برای رنگ سبز میدوری (Midori) است که یک واژه نسبتا جدید در زبان ژاپنی محسوب می‌شود. به همین دلیل در بسیاری از کلمات ترکیبی و عبارات قدیمی همچنان از کلمه آئو برای اشاره به رنگ سبز استفاده می‌شود. عبارت چراغ سبز در زبان ژاپنی آئوشینگو (aoshingō) است که به صورت تحت‌اللفظی چراغ آبی ترجمه می‌شود. این پیشینه زبانی باعث ایجاد ابهام بین دو رنگ آبی و سبز شده است.

این ابهام زبانی به تدریج وارد قوانین راهنمایی و رانندگی نیز شد. زمانی که اولین چراغ‌های راهنمایی نصب شدند اسناد رسمی از همان کلمه سنتی آئو برای چراغ سبز استفاده کردند. در سال ۱۹۷۳ قانونی تصویب شد که تلاش می‌کرد استانداردهای بین‌المللی را رعایت کند. با این حال این قانون یک تبصره جالب داشت. طبق این قانون چراغ‌های راهنمایی در ژاپن باید سبزترین آبی ممکن یا آبی‌ترین سبز ممکن باشند.

چرا چراغ‌ سبز راهنمایی در ژاپن آبی است؟

این مصالحه قانونی باعث شد تا تولیدکنندگان چراغ‌هایی با رنگ سبزآبی تولید کنند که هم با استانداردهای جهانی مطابقت داشته باشد و هم به سنت زبانی ژاپنی‌ها احترام بگذارد. جالب است بدانید ژاپن کنوانسیون وین در مورد علائم جاده‌ای را امضا نکرده است. این معاهده بسیاری از کشورها را ملزم به استفاده از رنگ سبز برای چراغ حرکت می‌کند.

فناوری نیز در حفظ این تفاوت بی‌تاثیر نبوده است. امروزه حدود ۴۵ درصد از چراغ‌های راهنمایی در ژاپن از لامپ‌های LED استفاده می‌کنند. این لامپ‌ها مصرف انرژی کمتری دارند و دیودهای ساطع‌کننده نور آبی از نظر مصرف انرژی بسیار بهینه هستند. حتی امروزه LEDهایی با رنگ سبزآبی به صورت اختصاصی برای استفاده در چراغ‌های راهنمایی تولید می‌شوند.

۵۸۵۸

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از گجت‌نیوز، در حالی که در سراسر جهان رنگ سبز به معنای اجازه حرکت است در ژاپن ممکن است با رنگی فیروزه‌ای یا آبی مواجه شوید. حتی اگر چراغ کاملا سبز به نظر برسد ژاپنی‌ها در مکالمات روزمره خود از آن با عنوان چراغ آبی یاد می‌کنند. این موضوع باعث شده است تا ادبیات رسمی و سیستم راهنمایی و رانندگی در این کشور کمی متفاوت باشد.

ریشه زبانی یک تفاوت عجیب

دلیل اصلی این تفاوت به زبان ژاپنی بازمی‌گردد. در گذشته زبان ژاپنی کلمه مستقلی برای رنگ سبز نداشت. کلمه باستانی آئو (Ao) هم برای اشاره به رنگ آبی و هم برای رنگ سبز به کار می‌رفت. در واقع آئو به رنگ طبیعت اشاره داشت که شامل طیف وسیعی از رنگ‌های سرد آبی و سبز می‌شد.

کلمه مدرن برای رنگ سبز میدوری (Midori) است که یک واژه نسبتا جدید در زبان ژاپنی محسوب می‌شود. به همین دلیل در بسیاری از کلمات ترکیبی و عبارات قدیمی همچنان از کلمه آئو برای اشاره به رنگ سبز استفاده می‌شود. عبارت چراغ سبز در زبان ژاپنی آئوشینگو (aoshingō) است که به صورت تحت‌اللفظی چراغ آبی ترجمه می‌شود. این پیشینه زبانی باعث ایجاد ابهام بین دو رنگ آبی و سبز شده است.

این ابهام زبانی به تدریج وارد قوانین راهنمایی و رانندگی نیز شد. زمانی که اولین چراغ‌های راهنمایی نصب شدند اسناد رسمی از همان کلمه سنتی آئو برای چراغ سبز استفاده کردند. در سال ۱۹۷۳ قانونی تصویب شد که تلاش می‌کرد استانداردهای بین‌المللی را رعایت کند. با این حال این قانون یک تبصره جالب داشت. طبق این قانون چراغ‌های راهنمایی در ژاپن باید سبزترین آبی ممکن یا آبی‌ترین سبز ممکن باشند.

چرا چراغ‌ سبز راهنمایی در ژاپن آبی است؟

این مصالحه قانونی باعث شد تا تولیدکنندگان چراغ‌هایی با رنگ سبزآبی تولید کنند که هم با استانداردهای جهانی مطابقت داشته باشد و هم به سنت زبانی ژاپنی‌ها احترام بگذارد. جالب است بدانید ژاپن کنوانسیون وین در مورد علائم جاده‌ای را امضا نکرده است. این معاهده بسیاری از کشورها را ملزم به استفاده از رنگ سبز برای چراغ حرکت می‌کند.

فناوری نیز در حفظ این تفاوت بی‌تاثیر نبوده است. امروزه حدود ۴۵ درصد از چراغ‌های راهنمایی در ژاپن از لامپ‌های LED استفاده می‌کنند. این لامپ‌ها مصرف انرژی کمتری دارند و دیودهای ساطع‌کننده نور آبی از نظر مصرف انرژی بسیار بهینه هستند. حتی امروزه LEDهایی با رنگ سبزآبی به صورت اختصاصی برای استفاده در چراغ‌های راهنمایی تولید می‌شوند.

۵۸۵۸

اخبارجدیدترین

گوشی سه‌بار تاشو، پرچمدار بعدی سامسونگ با قیمتی نجومی/ عکس

نصب دکل‌های مخابراتی جعلی تکذیب شد

ماهواره «MethaneSAT» از کار افتاد

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از گجت‌نیوز، در حالی که در سراسر جهان رنگ سبز به معنای اجازه حرکت است در ژاپن ممکن است با رنگی فیروزه‌ای یا آبی مواجه شوید. حتی اگر چراغ کاملا سبز به نظر برسد ژاپنی‌ها در مکالمات روزمره خود از آن با عنوان چراغ آبی یاد می‌کنند. این موضوع باعث شده است تا ادبیات رسمی و سیستم راهنمایی و رانندگی در این کشور کمی متفاوت باشد.

ریشه زبانی یک تفاوت عجیب

دلیل اصلی این تفاوت به زبان ژاپنی بازمی‌گردد. در گذشته زبان ژاپنی کلمه مستقلی برای رنگ سبز نداشت. کلمه باستانی آئو (Ao) هم برای اشاره به رنگ آبی و هم برای رنگ سبز به کار می‌رفت. در واقع آئو به رنگ طبیعت اشاره داشت که شامل طیف وسیعی از رنگ‌های سرد آبی و سبز می‌شد.

کلمه مدرن برای رنگ سبز میدوری (Midori) است که یک واژه نسبتا جدید در زبان ژاپنی محسوب می‌شود. به همین دلیل در بسیاری از کلمات ترکیبی و عبارات قدیمی همچنان از کلمه آئو برای اشاره به رنگ سبز استفاده می‌شود. عبارت چراغ سبز در زبان ژاپنی آئوشینگو (aoshingō) است که به صورت تحت‌اللفظی چراغ آبی ترجمه می‌شود. این پیشینه زبانی باعث ایجاد ابهام بین دو رنگ آبی و سبز شده است.

این ابهام زبانی به تدریج وارد قوانین راهنمایی و رانندگی نیز شد. زمانی که اولین چراغ‌های راهنمایی نصب شدند اسناد رسمی از همان کلمه سنتی آئو برای چراغ سبز استفاده کردند. در سال ۱۹۷۳ قانونی تصویب شد که تلاش می‌کرد استانداردهای بین‌المللی را رعایت کند. با این حال این قانون یک تبصره جالب داشت. طبق این قانون چراغ‌های راهنمایی در ژاپن باید سبزترین آبی ممکن یا آبی‌ترین سبز ممکن باشند.

چرا چراغ‌ سبز راهنمایی در ژاپن آبی است؟

این مصالحه قانونی باعث شد تا تولیدکنندگان چراغ‌هایی با رنگ سبزآبی تولید کنند که هم با استانداردهای جهانی مطابقت داشته باشد و هم به سنت زبانی ژاپنی‌ها احترام بگذارد. جالب است بدانید ژاپن کنوانسیون وین در مورد علائم جاده‌ای را امضا نکرده است. این معاهده بسیاری از کشورها را ملزم به استفاده از رنگ سبز برای چراغ حرکت می‌کند.

فناوری نیز در حفظ این تفاوت بی‌تاثیر نبوده است. امروزه حدود ۴۵ درصد از چراغ‌های راهنمایی در ژاپن از لامپ‌های LED استفاده می‌کنند. این لامپ‌ها مصرف انرژی کمتری دارند و دیودهای ساطع‌کننده نور آبی از نظر مصرف انرژی بسیار بهینه هستند. حتی امروزه LEDهایی با رنگ سبزآبی به صورت اختصاصی برای استفاده در چراغ‌های راهنمایی تولید می‌شوند.

۵۸۵۸

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از گجت‌نیوز، در حالی که در سراسر جهان رنگ سبز به معنای اجازه حرکت است در ژاپن ممکن است با رنگی فیروزه‌ای یا آبی مواجه شوید. حتی اگر چراغ کاملا سبز به نظر برسد ژاپنی‌ها در مکالمات روزمره خود از آن با عنوان چراغ آبی یاد می‌کنند. این موضوع باعث شده است تا ادبیات رسمی و سیستم راهنمایی و رانندگی در این کشور کمی متفاوت باشد.

ریشه زبانی یک تفاوت عجیب

دلیل اصلی این تفاوت به زبان ژاپنی بازمی‌گردد. در گذشته زبان ژاپنی کلمه مستقلی برای رنگ سبز نداشت. کلمه باستانی آئو (Ao) هم برای اشاره به رنگ آبی و هم برای رنگ سبز به کار می‌رفت. در واقع آئو به رنگ طبیعت اشاره داشت که شامل طیف وسیعی از رنگ‌های سرد آبی و سبز می‌شد.

کلمه مدرن برای رنگ سبز میدوری (Midori) است که یک واژه نسبتا جدید در زبان ژاپنی محسوب می‌شود. به همین دلیل در بسیاری از کلمات ترکیبی و عبارات قدیمی همچنان از کلمه آئو برای اشاره به رنگ سبز استفاده می‌شود. عبارت چراغ سبز در زبان ژاپنی آئوشینگو (aoshingō) است که به صورت تحت‌اللفظی چراغ آبی ترجمه می‌شود. این پیشینه زبانی باعث ایجاد ابهام بین دو رنگ آبی و سبز شده است.

این ابهام زبانی به تدریج وارد قوانین راهنمایی و رانندگی نیز شد. زمانی که اولین چراغ‌های راهنمایی نصب شدند اسناد رسمی از همان کلمه سنتی آئو برای چراغ سبز استفاده کردند. در سال ۱۹۷۳ قانونی تصویب شد که تلاش می‌کرد استانداردهای بین‌المللی را رعایت کند. با این حال این قانون یک تبصره جالب داشت. طبق این قانون چراغ‌های راهنمایی در ژاپن باید سبزترین آبی ممکن یا آبی‌ترین سبز ممکن باشند.

چرا چراغ‌ سبز راهنمایی در ژاپن آبی است؟

این مصالحه قانونی باعث شد تا تولیدکنندگان چراغ‌هایی با رنگ سبزآبی تولید کنند که هم با استانداردهای جهانی مطابقت داشته باشد و هم به سنت زبانی ژاپنی‌ها احترام بگذارد. جالب است بدانید ژاپن کنوانسیون وین در مورد علائم جاده‌ای را امضا نکرده است. این معاهده بسیاری از کشورها را ملزم به استفاده از رنگ سبز برای چراغ حرکت می‌کند.

فناوری نیز در حفظ این تفاوت بی‌تاثیر نبوده است. امروزه حدود ۴۵ درصد از چراغ‌های راهنمایی در ژاپن از لامپ‌های LED استفاده می‌کنند. این لامپ‌ها مصرف انرژی کمتری دارند و دیودهای ساطع‌کننده نور آبی از نظر مصرف انرژی بسیار بهینه هستند. حتی امروزه LEDهایی با رنگ سبزآبی به صورت اختصاصی برای استفاده در چراغ‌های راهنمایی تولید می‌شوند.

۵۸۵۸

پست قبلی

نحوه عرضه و فروش ارز مسافرتی اعلام شد | سهم هر شخص چقدر است ؟

پست بعدی

نخستین پرواز خارجی در فرودگاه امام خمینی(ره) به زمین نشست

مربوطه پست ها

گوشی سه‌بار تاشو، پرچمدار بعدی سامسونگ با قیمتی نجومی/ عکس
سایر اخبار تکنولوژی

گوشی سه‌بار تاشو، پرچمدار بعدی سامسونگ با قیمتی نجومی/ عکس

۱۴ تیر ۱۴۰۴
نصب دکل‌های مخابراتی جعلی تکذیب شد
سایر اخبار تکنولوژی

نصب دکل‌های مخابراتی جعلی تکذیب شد

۱۴ تیر ۱۴۰۴
ماهواره «MethaneSAT» از کار افتاد
سایر اخبار تکنولوژی

ماهواره «MethaneSAT» از کار افتاد

۱۴ تیر ۱۴۰۴
«گرگ سیلیکون‌ولی» کیست؟
سایر اخبار تکنولوژی

«گرگ سیلیکون‌ولی» کیست؟

۱۴ تیر ۱۴۰۴
برگ‌ برنده جدید اپل!/ آیفون۱۷ پرومکس با غول باتری‌ها عرضه می‌شود
سایر اخبار تکنولوژی

برگ‌ برنده جدید اپل!/ آیفون۱۷ پرومکس با غول باتری‌ها عرضه می‌شود

۱۴ تیر ۱۴۰۴
پروژه ده‌ساله آلمان برای نوسازی زیردریایی‌های ۲۱۲A
سایر اخبار تکنولوژی

پروژه ده‌ساله آلمان برای نوسازی زیردریایی‌های ۲۱۲A

۱۲ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 17 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • گوشی سه‌بار تاشو، پرچمدار بعدی سامسونگ با قیمتی نجومی/ عکس
  • پخش یک سریال محرمی جدید؛ دعوت از چهره‌هایی که نیاز تلویزیون است
  • قطعه‌ای که در وصف سالار شهیدان اجرا شد؛ تأکید به ترویج فرهنگ عاشورایی
  • برگزاری مجالس هنر تعزیه در فرهنگسرای نیاوران
  • وداع با حضرت علی اکبر (ع) نقاشی جدید حسن روح‌الامین شد
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.