درحالی که بسیاری از خودروسازان بر خودروهای الکتریکی تمرکز کردهاند، چند شرکت همچنان بهخودروهای سلول سوختی هیدروژنی اعتقاد دارند. هوندا یکی از حامیان اصلی این فناوری است؛ اما این شرکت تصمیم گرفته بخشی از برنامه خود را محدود کند.
هوندا قصد داشت طی چند سال آینده کارخانهای در ژاپن برای تولید واحدهای سلول سوختی راهاندازی کند؛ اما این پروژه با سرعت و مقیاس برنامهریزیشده پیش نخواهد رفت.
هوندا ابتدا برنامهریزی کرده بود که تا پایان مارس ۲۰۲۸ کارخانهای جدید در شهر موکای ژاپن افتتاح کند. این کارخانه قرار بود سالانه ۳۰ هزار واحد سلول سوختی تولید کند و در محل یک کارخانه قدیمی تولید موتور هوندا ساخته شود؛ اما این برنامهها کنار گذاشته شدهاند. هوندا اعلام کرد افتتاح کارخانه با تاخیر انجام خواهد شد و تعداد واحدهای تولیدی بسیار کمتر از برنامه اولیه خواهد بود؛ هرچند عدد دقیقی ارائه نشده است.
دلیل هوندا برای این تصمیم، تغییرات اخیر در بازار جهانی هیدروژن عنوان شده است. بهنظر میرسد هوندا با تقاضای کافی برای تولید این تعداد واحد سلول سوختی مواجه نیست.
همچنین بهدلیل این تغییرات، هوندا دیگر مشمول دریافت یارانههای دولتی برای این کارخانه نخواهد بود؛ زیرا این یارانهها مستلزم بهرهبرداری از کارخانه تا پایان مارس ۲۰۲۸ و تولید حداقل ۲۰ هزار واحد پیشرانه بود. بااین حال، هوندا همچنان قصد دارد این کارخانه را درنهایت افتتاح کند و پروژه را بهطور کامل لغو نکرده است.
این کارخانه واحدهای سلول سوختی نسل بعدی هوندا را تولید خواهد کرد که مزایای قابلتوجهی نسبت بهواحدهای فعلی و قبلی این شرکت دارند. سلولهای سوختی جدید قادر به تولید ۲۰۰ اسببخار قدرت هستند.
هوندا ادعا میکند این واحدها سه برابر کوچکتر از واحدی هستند که در شاسیبلند هیدروژنی CR-V استفاده خواهد شد، هزینه تولید آنها نصف است و دو برابر دوام بیشتری دارند.
از آنجا که این کارخانه در ژاپن قرار بود واحدهای سلول سوختی نسل بعدی هوندا را تولید کند، این تغییر برنامه تاثیری بر جدیدترین محصول هیدروژنی هوندا، یعنی CR-V e:FCEV ندارد.
این شاسیبلند از سلول سوختی فعلی که هوندا با همکاری جنرالموتورز توسعه داده استفاده میکند. هوندا تولید CR-V هیدروژنی را به ۳۰۰ دستگاه در سال محدود کرده است.
این خودرو به یک موتور الکتریکی ۱۷۴ اسببخاری مجهز است که میتواند برق را از سلول سوختی یا یک باتری نسبتا بزرگ دریافت کند. مالک میتواند CR-V را به برق متصل کند تا باتری را شارژ کرده و تا ۴۶.۷ کیلومتر مسافت را بدون استفاده از هیدروژن طی کند.
این قابلیت در شرایطی که جایگاههای سوختگیری هیدروژن محدود است، میتواند مصرف هیدروژن را بهطور قابل توجهی کاهش دهد. هوندا این شاسیبلند هیدروژنی را فقط بهصورت لیزینگ عرضه میکند و قیمت لیزینگ بر اساس قیمت پایه ۵۰ هزار دلار تعیین شده است.
درحالی که بسیاری از خودروسازان بر خودروهای الکتریکی تمرکز کردهاند، چند شرکت همچنان بهخودروهای سلول سوختی هیدروژنی اعتقاد دارند. هوندا یکی از حامیان اصلی این فناوری است؛ اما این شرکت تصمیم گرفته بخشی از برنامه خود را محدود کند.
هوندا قصد داشت طی چند سال آینده کارخانهای در ژاپن برای تولید واحدهای سلول سوختی راهاندازی کند؛ اما این پروژه با سرعت و مقیاس برنامهریزیشده پیش نخواهد رفت.
هوندا ابتدا برنامهریزی کرده بود که تا پایان مارس ۲۰۲۸ کارخانهای جدید در شهر موکای ژاپن افتتاح کند. این کارخانه قرار بود سالانه ۳۰ هزار واحد سلول سوختی تولید کند و در محل یک کارخانه قدیمی تولید موتور هوندا ساخته شود؛ اما این برنامهها کنار گذاشته شدهاند. هوندا اعلام کرد افتتاح کارخانه با تاخیر انجام خواهد شد و تعداد واحدهای تولیدی بسیار کمتر از برنامه اولیه خواهد بود؛ هرچند عدد دقیقی ارائه نشده است.
دلیل هوندا برای این تصمیم، تغییرات اخیر در بازار جهانی هیدروژن عنوان شده است. بهنظر میرسد هوندا با تقاضای کافی برای تولید این تعداد واحد سلول سوختی مواجه نیست.
همچنین بهدلیل این تغییرات، هوندا دیگر مشمول دریافت یارانههای دولتی برای این کارخانه نخواهد بود؛ زیرا این یارانهها مستلزم بهرهبرداری از کارخانه تا پایان مارس ۲۰۲۸ و تولید حداقل ۲۰ هزار واحد پیشرانه بود. بااین حال، هوندا همچنان قصد دارد این کارخانه را درنهایت افتتاح کند و پروژه را بهطور کامل لغو نکرده است.
این کارخانه واحدهای سلول سوختی نسل بعدی هوندا را تولید خواهد کرد که مزایای قابلتوجهی نسبت بهواحدهای فعلی و قبلی این شرکت دارند. سلولهای سوختی جدید قادر به تولید ۲۰۰ اسببخار قدرت هستند.
هوندا ادعا میکند این واحدها سه برابر کوچکتر از واحدی هستند که در شاسیبلند هیدروژنی CR-V استفاده خواهد شد، هزینه تولید آنها نصف است و دو برابر دوام بیشتری دارند.
از آنجا که این کارخانه در ژاپن قرار بود واحدهای سلول سوختی نسل بعدی هوندا را تولید کند، این تغییر برنامه تاثیری بر جدیدترین محصول هیدروژنی هوندا، یعنی CR-V e:FCEV ندارد.
این شاسیبلند از سلول سوختی فعلی که هوندا با همکاری جنرالموتورز توسعه داده استفاده میکند. هوندا تولید CR-V هیدروژنی را به ۳۰۰ دستگاه در سال محدود کرده است.
این خودرو به یک موتور الکتریکی ۱۷۴ اسببخاری مجهز است که میتواند برق را از سلول سوختی یا یک باتری نسبتا بزرگ دریافت کند. مالک میتواند CR-V را به برق متصل کند تا باتری را شارژ کرده و تا ۴۶.۷ کیلومتر مسافت را بدون استفاده از هیدروژن طی کند.
این قابلیت در شرایطی که جایگاههای سوختگیری هیدروژن محدود است، میتواند مصرف هیدروژن را بهطور قابل توجهی کاهش دهد. هوندا این شاسیبلند هیدروژنی را فقط بهصورت لیزینگ عرضه میکند و قیمت لیزینگ بر اساس قیمت پایه ۵۰ هزار دلار تعیین شده است.
درحالی که بسیاری از خودروسازان بر خودروهای الکتریکی تمرکز کردهاند، چند شرکت همچنان بهخودروهای سلول سوختی هیدروژنی اعتقاد دارند. هوندا یکی از حامیان اصلی این فناوری است؛ اما این شرکت تصمیم گرفته بخشی از برنامه خود را محدود کند.
هوندا قصد داشت طی چند سال آینده کارخانهای در ژاپن برای تولید واحدهای سلول سوختی راهاندازی کند؛ اما این پروژه با سرعت و مقیاس برنامهریزیشده پیش نخواهد رفت.
هوندا ابتدا برنامهریزی کرده بود که تا پایان مارس ۲۰۲۸ کارخانهای جدید در شهر موکای ژاپن افتتاح کند. این کارخانه قرار بود سالانه ۳۰ هزار واحد سلول سوختی تولید کند و در محل یک کارخانه قدیمی تولید موتور هوندا ساخته شود؛ اما این برنامهها کنار گذاشته شدهاند. هوندا اعلام کرد افتتاح کارخانه با تاخیر انجام خواهد شد و تعداد واحدهای تولیدی بسیار کمتر از برنامه اولیه خواهد بود؛ هرچند عدد دقیقی ارائه نشده است.
دلیل هوندا برای این تصمیم، تغییرات اخیر در بازار جهانی هیدروژن عنوان شده است. بهنظر میرسد هوندا با تقاضای کافی برای تولید این تعداد واحد سلول سوختی مواجه نیست.
همچنین بهدلیل این تغییرات، هوندا دیگر مشمول دریافت یارانههای دولتی برای این کارخانه نخواهد بود؛ زیرا این یارانهها مستلزم بهرهبرداری از کارخانه تا پایان مارس ۲۰۲۸ و تولید حداقل ۲۰ هزار واحد پیشرانه بود. بااین حال، هوندا همچنان قصد دارد این کارخانه را درنهایت افتتاح کند و پروژه را بهطور کامل لغو نکرده است.
این کارخانه واحدهای سلول سوختی نسل بعدی هوندا را تولید خواهد کرد که مزایای قابلتوجهی نسبت بهواحدهای فعلی و قبلی این شرکت دارند. سلولهای سوختی جدید قادر به تولید ۲۰۰ اسببخار قدرت هستند.
هوندا ادعا میکند این واحدها سه برابر کوچکتر از واحدی هستند که در شاسیبلند هیدروژنی CR-V استفاده خواهد شد، هزینه تولید آنها نصف است و دو برابر دوام بیشتری دارند.
از آنجا که این کارخانه در ژاپن قرار بود واحدهای سلول سوختی نسل بعدی هوندا را تولید کند، این تغییر برنامه تاثیری بر جدیدترین محصول هیدروژنی هوندا، یعنی CR-V e:FCEV ندارد.
این شاسیبلند از سلول سوختی فعلی که هوندا با همکاری جنرالموتورز توسعه داده استفاده میکند. هوندا تولید CR-V هیدروژنی را به ۳۰۰ دستگاه در سال محدود کرده است.
این خودرو به یک موتور الکتریکی ۱۷۴ اسببخاری مجهز است که میتواند برق را از سلول سوختی یا یک باتری نسبتا بزرگ دریافت کند. مالک میتواند CR-V را به برق متصل کند تا باتری را شارژ کرده و تا ۴۶.۷ کیلومتر مسافت را بدون استفاده از هیدروژن طی کند.
این قابلیت در شرایطی که جایگاههای سوختگیری هیدروژن محدود است، میتواند مصرف هیدروژن را بهطور قابل توجهی کاهش دهد. هوندا این شاسیبلند هیدروژنی را فقط بهصورت لیزینگ عرضه میکند و قیمت لیزینگ بر اساس قیمت پایه ۵۰ هزار دلار تعیین شده است.
درحالی که بسیاری از خودروسازان بر خودروهای الکتریکی تمرکز کردهاند، چند شرکت همچنان بهخودروهای سلول سوختی هیدروژنی اعتقاد دارند. هوندا یکی از حامیان اصلی این فناوری است؛ اما این شرکت تصمیم گرفته بخشی از برنامه خود را محدود کند.
هوندا قصد داشت طی چند سال آینده کارخانهای در ژاپن برای تولید واحدهای سلول سوختی راهاندازی کند؛ اما این پروژه با سرعت و مقیاس برنامهریزیشده پیش نخواهد رفت.
هوندا ابتدا برنامهریزی کرده بود که تا پایان مارس ۲۰۲۸ کارخانهای جدید در شهر موکای ژاپن افتتاح کند. این کارخانه قرار بود سالانه ۳۰ هزار واحد سلول سوختی تولید کند و در محل یک کارخانه قدیمی تولید موتور هوندا ساخته شود؛ اما این برنامهها کنار گذاشته شدهاند. هوندا اعلام کرد افتتاح کارخانه با تاخیر انجام خواهد شد و تعداد واحدهای تولیدی بسیار کمتر از برنامه اولیه خواهد بود؛ هرچند عدد دقیقی ارائه نشده است.
دلیل هوندا برای این تصمیم، تغییرات اخیر در بازار جهانی هیدروژن عنوان شده است. بهنظر میرسد هوندا با تقاضای کافی برای تولید این تعداد واحد سلول سوختی مواجه نیست.
همچنین بهدلیل این تغییرات، هوندا دیگر مشمول دریافت یارانههای دولتی برای این کارخانه نخواهد بود؛ زیرا این یارانهها مستلزم بهرهبرداری از کارخانه تا پایان مارس ۲۰۲۸ و تولید حداقل ۲۰ هزار واحد پیشرانه بود. بااین حال، هوندا همچنان قصد دارد این کارخانه را درنهایت افتتاح کند و پروژه را بهطور کامل لغو نکرده است.
این کارخانه واحدهای سلول سوختی نسل بعدی هوندا را تولید خواهد کرد که مزایای قابلتوجهی نسبت بهواحدهای فعلی و قبلی این شرکت دارند. سلولهای سوختی جدید قادر به تولید ۲۰۰ اسببخار قدرت هستند.
هوندا ادعا میکند این واحدها سه برابر کوچکتر از واحدی هستند که در شاسیبلند هیدروژنی CR-V استفاده خواهد شد، هزینه تولید آنها نصف است و دو برابر دوام بیشتری دارند.
از آنجا که این کارخانه در ژاپن قرار بود واحدهای سلول سوختی نسل بعدی هوندا را تولید کند، این تغییر برنامه تاثیری بر جدیدترین محصول هیدروژنی هوندا، یعنی CR-V e:FCEV ندارد.
این شاسیبلند از سلول سوختی فعلی که هوندا با همکاری جنرالموتورز توسعه داده استفاده میکند. هوندا تولید CR-V هیدروژنی را به ۳۰۰ دستگاه در سال محدود کرده است.
این خودرو به یک موتور الکتریکی ۱۷۴ اسببخاری مجهز است که میتواند برق را از سلول سوختی یا یک باتری نسبتا بزرگ دریافت کند. مالک میتواند CR-V را به برق متصل کند تا باتری را شارژ کرده و تا ۴۶.۷ کیلومتر مسافت را بدون استفاده از هیدروژن طی کند.
این قابلیت در شرایطی که جایگاههای سوختگیری هیدروژن محدود است، میتواند مصرف هیدروژن را بهطور قابل توجهی کاهش دهد. هوندا این شاسیبلند هیدروژنی را فقط بهصورت لیزینگ عرضه میکند و قیمت لیزینگ بر اساس قیمت پایه ۵۰ هزار دلار تعیین شده است.