دانش جوین
دوشنبه, تیر ۲۳, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

۶ عامل کاهش ۱۳.۷ درصدی تولید خودرو در فصل بهار

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۲۳ تیر ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
0
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

طبق داده‌های منتشرشده در سامانه کدال، این سه شرکت درمجموع ۱۷۹ هزار و ۹۳۰ دستگاه خودرو سواری تولید کرده‌اند؛ درحالی که در بهار ۱۴۰۳ این عدد ۲۰۸ هزار و ۴۲۹ دستگاه بوده است.

بنابراین، تولید خودروهای سواری در کشور طی این بازه با کاهش ۱۳.۷ درصدی مواجه شده و ۲۸ هزار و ۴۹۹ دستگاه کمتر از سال گذشته بوده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد ۶ عامل در بروز این افت تولید نقش داشته‌اند که عمده‌ترین آن‌ها را در ادامه بررسی خواهیم کرد. یکی از مهم‌ترین عوامل، عدم اصلاح قیمت خودرو در ابتدای سال بود.

درحالی که خودروسازان با افزایش هزینه‌های تولید مواجه بودند، قیمت محصولات همچنان ثابت ماند و همین مساله، انگیزه تولید را کاهش داد. کمبود نقدینگی نیز نقش تعیین‌کننده‌ای در افت تولید ایفا کرد.

دشواری در تامین منابع مالی، به‌ویژه برای خرید قطعات و مواداولیه، روند فعالیت خطوط تولید را مختل کرد. این مشکل در کنار چالش‌های ارزی و اختلال در واردات قطعه، از جمله آسیب ‌دیدن بخشی از محموله قطعات در حادثه بندر شهید رجایی موجب شد تامین زنجیره تولید با تاخیر و ناپایداری همراه باشد.

از سوی دیگر، جنگ تحمیلی ۱۲ روزه در خردادماه منجر به‌تعطیلی موقت برخی خطوط تولید در هفته پایانی خرداد شد و به‌طور مستقیم تیراژ تولید در ماه پایانی فصل را کاهش داد.

همچنین ناترازی انرژی و قطعی‌های مکرر برق نیز شرایط را برای ادامه تولید دشوارتر کرد. برخی کارخانه‌ها به‌دلیل محدودیت مصرف انرژی ناچار به‌توقف یا کاهش شیفت‌های کاری خود شدند.

درنهایت، بلاتکلیفی در سیاست‌گزاری‌های کلان صنعت‌خودرو، عدم تکمیل روند واگذاری شرکت‌ها و نبود ثبات در نظام قیمت‌گذاری، فضای تصمیم‌گیری در شرکت‌های خودروساز را تحت‌تاثیر قرار داد.

این شرایط باعث شد برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و میان‌مدت تولید با تردید و تاخیر همراه شود. درمجموع، مجموعه‌ای از عوامل دست به‌دست هم داده‌اند تا تولید خودرو در بهار ۱۴۰۴ با افتی چشمگیر مواجه شود.

اگر چاره‌اندیشی دقیقی برای حل این مشکلات صورت نگیرد، احتمال تکرار این روند در فصل‌های آینده نیز وجود دارد؛ موضوعی که می‌تواند تبعات جدی‌تری برای صنعت‌خودرو، اشتغال و زنجیره‌تامین کشور به‌همراه داشته باشد.

همچنین درنهایت، صنعت‌خودرو به‌عنوان یکی از پیشران‌های صنعتی کشور، نیازمند نگاه راهبردی، سیاست‌گزاری پایدار و هماهنگ و حمایت هدفمند دولت است.

طبق داده‌های منتشرشده در سامانه کدال، این سه شرکت درمجموع ۱۷۹ هزار و ۹۳۰ دستگاه خودرو سواری تولید کرده‌اند؛ درحالی که در بهار ۱۴۰۳ این عدد ۲۰۸ هزار و ۴۲۹ دستگاه بوده است.

بنابراین، تولید خودروهای سواری در کشور طی این بازه با کاهش ۱۳.۷ درصدی مواجه شده و ۲۸ هزار و ۴۹۹ دستگاه کمتر از سال گذشته بوده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد ۶ عامل در بروز این افت تولید نقش داشته‌اند که عمده‌ترین آن‌ها را در ادامه بررسی خواهیم کرد. یکی از مهم‌ترین عوامل، عدم اصلاح قیمت خودرو در ابتدای سال بود.

درحالی که خودروسازان با افزایش هزینه‌های تولید مواجه بودند، قیمت محصولات همچنان ثابت ماند و همین مساله، انگیزه تولید را کاهش داد. کمبود نقدینگی نیز نقش تعیین‌کننده‌ای در افت تولید ایفا کرد.

دشواری در تامین منابع مالی، به‌ویژه برای خرید قطعات و مواداولیه، روند فعالیت خطوط تولید را مختل کرد. این مشکل در کنار چالش‌های ارزی و اختلال در واردات قطعه، از جمله آسیب ‌دیدن بخشی از محموله قطعات در حادثه بندر شهید رجایی موجب شد تامین زنجیره تولید با تاخیر و ناپایداری همراه باشد.

از سوی دیگر، جنگ تحمیلی ۱۲ روزه در خردادماه منجر به‌تعطیلی موقت برخی خطوط تولید در هفته پایانی خرداد شد و به‌طور مستقیم تیراژ تولید در ماه پایانی فصل را کاهش داد.

همچنین ناترازی انرژی و قطعی‌های مکرر برق نیز شرایط را برای ادامه تولید دشوارتر کرد. برخی کارخانه‌ها به‌دلیل محدودیت مصرف انرژی ناچار به‌توقف یا کاهش شیفت‌های کاری خود شدند.

درنهایت، بلاتکلیفی در سیاست‌گزاری‌های کلان صنعت‌خودرو، عدم تکمیل روند واگذاری شرکت‌ها و نبود ثبات در نظام قیمت‌گذاری، فضای تصمیم‌گیری در شرکت‌های خودروساز را تحت‌تاثیر قرار داد.

این شرایط باعث شد برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و میان‌مدت تولید با تردید و تاخیر همراه شود. درمجموع، مجموعه‌ای از عوامل دست به‌دست هم داده‌اند تا تولید خودرو در بهار ۱۴۰۴ با افتی چشمگیر مواجه شود.

اگر چاره‌اندیشی دقیقی برای حل این مشکلات صورت نگیرد، احتمال تکرار این روند در فصل‌های آینده نیز وجود دارد؛ موضوعی که می‌تواند تبعات جدی‌تری برای صنعت‌خودرو، اشتغال و زنجیره‌تامین کشور به‌همراه داشته باشد.

همچنین درنهایت، صنعت‌خودرو به‌عنوان یکی از پیشران‌های صنعتی کشور، نیازمند نگاه راهبردی، سیاست‌گزاری پایدار و هماهنگ و حمایت هدفمند دولت است.

اخبارجدیدترین

واردات و مونتاژ خودرو قطع می‌شود؟

۲۴ تیرماه؛ آغاز نوسازی موتورسیکلت‌های فرسوده

وضعیت مبهم واردات خودرو طی سال جاری

طبق داده‌های منتشرشده در سامانه کدال، این سه شرکت درمجموع ۱۷۹ هزار و ۹۳۰ دستگاه خودرو سواری تولید کرده‌اند؛ درحالی که در بهار ۱۴۰۳ این عدد ۲۰۸ هزار و ۴۲۹ دستگاه بوده است.

بنابراین، تولید خودروهای سواری در کشور طی این بازه با کاهش ۱۳.۷ درصدی مواجه شده و ۲۸ هزار و ۴۹۹ دستگاه کمتر از سال گذشته بوده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد ۶ عامل در بروز این افت تولید نقش داشته‌اند که عمده‌ترین آن‌ها را در ادامه بررسی خواهیم کرد. یکی از مهم‌ترین عوامل، عدم اصلاح قیمت خودرو در ابتدای سال بود.

درحالی که خودروسازان با افزایش هزینه‌های تولید مواجه بودند، قیمت محصولات همچنان ثابت ماند و همین مساله، انگیزه تولید را کاهش داد. کمبود نقدینگی نیز نقش تعیین‌کننده‌ای در افت تولید ایفا کرد.

دشواری در تامین منابع مالی، به‌ویژه برای خرید قطعات و مواداولیه، روند فعالیت خطوط تولید را مختل کرد. این مشکل در کنار چالش‌های ارزی و اختلال در واردات قطعه، از جمله آسیب ‌دیدن بخشی از محموله قطعات در حادثه بندر شهید رجایی موجب شد تامین زنجیره تولید با تاخیر و ناپایداری همراه باشد.

از سوی دیگر، جنگ تحمیلی ۱۲ روزه در خردادماه منجر به‌تعطیلی موقت برخی خطوط تولید در هفته پایانی خرداد شد و به‌طور مستقیم تیراژ تولید در ماه پایانی فصل را کاهش داد.

همچنین ناترازی انرژی و قطعی‌های مکرر برق نیز شرایط را برای ادامه تولید دشوارتر کرد. برخی کارخانه‌ها به‌دلیل محدودیت مصرف انرژی ناچار به‌توقف یا کاهش شیفت‌های کاری خود شدند.

درنهایت، بلاتکلیفی در سیاست‌گزاری‌های کلان صنعت‌خودرو، عدم تکمیل روند واگذاری شرکت‌ها و نبود ثبات در نظام قیمت‌گذاری، فضای تصمیم‌گیری در شرکت‌های خودروساز را تحت‌تاثیر قرار داد.

این شرایط باعث شد برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و میان‌مدت تولید با تردید و تاخیر همراه شود. درمجموع، مجموعه‌ای از عوامل دست به‌دست هم داده‌اند تا تولید خودرو در بهار ۱۴۰۴ با افتی چشمگیر مواجه شود.

اگر چاره‌اندیشی دقیقی برای حل این مشکلات صورت نگیرد، احتمال تکرار این روند در فصل‌های آینده نیز وجود دارد؛ موضوعی که می‌تواند تبعات جدی‌تری برای صنعت‌خودرو، اشتغال و زنجیره‌تامین کشور به‌همراه داشته باشد.

همچنین درنهایت، صنعت‌خودرو به‌عنوان یکی از پیشران‌های صنعتی کشور، نیازمند نگاه راهبردی، سیاست‌گزاری پایدار و هماهنگ و حمایت هدفمند دولت است.

طبق داده‌های منتشرشده در سامانه کدال، این سه شرکت درمجموع ۱۷۹ هزار و ۹۳۰ دستگاه خودرو سواری تولید کرده‌اند؛ درحالی که در بهار ۱۴۰۳ این عدد ۲۰۸ هزار و ۴۲۹ دستگاه بوده است.

بنابراین، تولید خودروهای سواری در کشور طی این بازه با کاهش ۱۳.۷ درصدی مواجه شده و ۲۸ هزار و ۴۹۹ دستگاه کمتر از سال گذشته بوده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد ۶ عامل در بروز این افت تولید نقش داشته‌اند که عمده‌ترین آن‌ها را در ادامه بررسی خواهیم کرد. یکی از مهم‌ترین عوامل، عدم اصلاح قیمت خودرو در ابتدای سال بود.

درحالی که خودروسازان با افزایش هزینه‌های تولید مواجه بودند، قیمت محصولات همچنان ثابت ماند و همین مساله، انگیزه تولید را کاهش داد. کمبود نقدینگی نیز نقش تعیین‌کننده‌ای در افت تولید ایفا کرد.

دشواری در تامین منابع مالی، به‌ویژه برای خرید قطعات و مواداولیه، روند فعالیت خطوط تولید را مختل کرد. این مشکل در کنار چالش‌های ارزی و اختلال در واردات قطعه، از جمله آسیب ‌دیدن بخشی از محموله قطعات در حادثه بندر شهید رجایی موجب شد تامین زنجیره تولید با تاخیر و ناپایداری همراه باشد.

از سوی دیگر، جنگ تحمیلی ۱۲ روزه در خردادماه منجر به‌تعطیلی موقت برخی خطوط تولید در هفته پایانی خرداد شد و به‌طور مستقیم تیراژ تولید در ماه پایانی فصل را کاهش داد.

همچنین ناترازی انرژی و قطعی‌های مکرر برق نیز شرایط را برای ادامه تولید دشوارتر کرد. برخی کارخانه‌ها به‌دلیل محدودیت مصرف انرژی ناچار به‌توقف یا کاهش شیفت‌های کاری خود شدند.

درنهایت، بلاتکلیفی در سیاست‌گزاری‌های کلان صنعت‌خودرو، عدم تکمیل روند واگذاری شرکت‌ها و نبود ثبات در نظام قیمت‌گذاری، فضای تصمیم‌گیری در شرکت‌های خودروساز را تحت‌تاثیر قرار داد.

این شرایط باعث شد برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و میان‌مدت تولید با تردید و تاخیر همراه شود. درمجموع، مجموعه‌ای از عوامل دست به‌دست هم داده‌اند تا تولید خودرو در بهار ۱۴۰۴ با افتی چشمگیر مواجه شود.

اگر چاره‌اندیشی دقیقی برای حل این مشکلات صورت نگیرد، احتمال تکرار این روند در فصل‌های آینده نیز وجود دارد؛ موضوعی که می‌تواند تبعات جدی‌تری برای صنعت‌خودرو، اشتغال و زنجیره‌تامین کشور به‌همراه داشته باشد.

همچنین درنهایت، صنعت‌خودرو به‌عنوان یکی از پیشران‌های صنعتی کشور، نیازمند نگاه راهبردی، سیاست‌گزاری پایدار و هماهنگ و حمایت هدفمند دولت است.

پست قبلی

۲۴ تیرماه؛ آغاز نوسازی موتورسیکلت‌های فرسوده

پست بعدی

واردات و مونتاژ خودرو قطع می‌شود؟

مربوطه پست ها

واردات و مونتاژ خودرو قطع می‌شود؟
خودرو

واردات و مونتاژ خودرو قطع می‌شود؟

۲۳ تیر ۱۴۰۴
۲۴ تیرماه؛ آغاز نوسازی موتورسیکلت‌های فرسوده
خودرو

۲۴ تیرماه؛ آغاز نوسازی موتورسیکلت‌های فرسوده

۲۳ تیر ۱۴۰۴
خودرو

وضعیت مبهم واردات خودرو طی سال جاری

۲۳ تیر ۱۴۰۴
آینده نامعلوم برنامه هیدروژنی «هوندا»
خودرو

آینده نامعلوم برنامه هیدروژنی «هوندا»

۲۳ تیر ۱۴۰۴
درآمد ۲ میلیارد دلاری برای «یوکوهاما»
خودرو

درآمد ۲ میلیارد دلاری برای «یوکوهاما»

۲۳ تیر ۱۴۰۴
خودرو

جنگ با خودروسازی چه کرد؟

۲۲ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 3 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • واردات و مونتاژ خودرو قطع می‌شود؟
  • ۶ عامل کاهش ۱۳.۷ درصدی تولید خودرو در فصل بهار
  • ۲۴ تیرماه؛ آغاز نوسازی موتورسیکلت‌های فرسوده
  • وضعیت مبهم واردات خودرو طی سال جاری
  • آینده نامعلوم برنامه هیدروژنی «هوندا»
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.