دانش جوین
دوشنبه, تیر ۲۳, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

واردات و مونتاژ خودرو قطع می‌شود؟

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۲۳ تیر ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
2
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

با توجه به‌تحولات اخیر در پرونده هسته‌ای ایران، از جمله تنش‌های ناشی از کاهش همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حملات نظامی اسرائیل و آمریکا به‌تاسیسات هسته‌ای، انقضای بندهای کلیدی برجام و هشدارها و مواضع اروپا احتمال فعال شدن این مکانیسم به‌یکی از موضوعات اصلی دیپلماتیک تبدیل شده است.

احتمال فعال شدن مکانیسم ماشه در پرونده هسته‌ای ایران به‌معنای بازگشت تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران است که می‌تواند محدودیت‌های گسترده‌ای در حوزه‌های نفت، بانکداری، تجارت و فناوری ایجاد کند.

صنعت‌خودرو ایران به‌عنوان یکی از بخش‌های کلیدی اقتصاد کشور که به‌شدت به زنجیره‌تامین جهانی وابسته است، از این تحریم‌ها تاثیر قابل ‌توجهی خواهد پذیرفت.

اختلال در زنجیره‌تامین قطعات: صنعت‌خودرو ایران به واردات قطعات (CKD و SKD) وابستگی بالایی دارد. در سال ۱۴۰۲، حدود ۱.۳ میلیارددلار و در سال ۱۴۰۳، ۸۰۰ میلیون‌دلار برای واردات قطعات خودرو تخصیص یافت که بخش عمده آن مربوط به خودروهای مونتاژی چینی بود.

فعال شدن مکانیسم ماشه با ایجاد محدودیت‌های بانکی و ارزی، می‌تواند این زنجیره را مختل کند و تولید خودروهای داخلی و مونتاژی را کاهش دهد.

توقف یا کاهش واردات خودرو: از سرگیری واردات خودرو از سال ۱۴۰۱ پس از ۴ سال ممنوعیت، نقطه عطفی برای بازار بود. با این حال، تحریم‌های جدید می‌توانند این روند را متوقف کنند.

تخصیص ارز برای واردات خودرو که در سال ۱۴۰۳، ۲ میلیارد و ۱۹ میلیون‌دلار بود، با محدودیت‌های ارزی و بانکی مواجه خواهد شد که منجر به‌کاهش عرضه خودروهای خارجی و افزایش قیمت‌ها در بازار می‌شود.

افزایش هزینه‌های تولید: محدودیت‌های ارزی و مشکلات لجستیکی ناشی از تحریم‌ها هزینه‌های تولید را افزایش می‌دهد. این امر به‌ویژه برای خودروسازان داخلی که به‌قطعات وارداتی وابسته‌ هستند، چالش‌برانگیز خواهد بود. این موارد درخصوص شرکت‌های مونتاژکننده خودروهای چینی در ایران هم صادق است و فعال شدن مکانیسم ماشه می‌تواند این بخش را به‌شدت تحت‌تاثیر قرار دهد؛ چراکه بیش از ۷۰ درصد قطعات خودروهای مونتاژی چینی از طریق واردات تامین می‌شود. تحریم‌ها می‌توانند این جریان را مختل کنند؛ به‌ویژه اگر شرکت‌های چینی به‌دلیل فشارهای بین‌المللی یا مشکلات نقل‌وانتقال مالی، همکاری خود را کاهش دهند.

با توجه به‌تحولات اخیر در پرونده هسته‌ای ایران، از جمله تنش‌های ناشی از کاهش همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حملات نظامی اسرائیل و آمریکا به‌تاسیسات هسته‌ای، انقضای بندهای کلیدی برجام و هشدارها و مواضع اروپا احتمال فعال شدن این مکانیسم به‌یکی از موضوعات اصلی دیپلماتیک تبدیل شده است.

احتمال فعال شدن مکانیسم ماشه در پرونده هسته‌ای ایران به‌معنای بازگشت تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران است که می‌تواند محدودیت‌های گسترده‌ای در حوزه‌های نفت، بانکداری، تجارت و فناوری ایجاد کند.

صنعت‌خودرو ایران به‌عنوان یکی از بخش‌های کلیدی اقتصاد کشور که به‌شدت به زنجیره‌تامین جهانی وابسته است، از این تحریم‌ها تاثیر قابل ‌توجهی خواهد پذیرفت.

اختلال در زنجیره‌تامین قطعات: صنعت‌خودرو ایران به واردات قطعات (CKD و SKD) وابستگی بالایی دارد. در سال ۱۴۰۲، حدود ۱.۳ میلیارددلار و در سال ۱۴۰۳، ۸۰۰ میلیون‌دلار برای واردات قطعات خودرو تخصیص یافت که بخش عمده آن مربوط به خودروهای مونتاژی چینی بود.

فعال شدن مکانیسم ماشه با ایجاد محدودیت‌های بانکی و ارزی، می‌تواند این زنجیره را مختل کند و تولید خودروهای داخلی و مونتاژی را کاهش دهد.

توقف یا کاهش واردات خودرو: از سرگیری واردات خودرو از سال ۱۴۰۱ پس از ۴ سال ممنوعیت، نقطه عطفی برای بازار بود. با این حال، تحریم‌های جدید می‌توانند این روند را متوقف کنند.

تخصیص ارز برای واردات خودرو که در سال ۱۴۰۳، ۲ میلیارد و ۱۹ میلیون‌دلار بود، با محدودیت‌های ارزی و بانکی مواجه خواهد شد که منجر به‌کاهش عرضه خودروهای خارجی و افزایش قیمت‌ها در بازار می‌شود.

افزایش هزینه‌های تولید: محدودیت‌های ارزی و مشکلات لجستیکی ناشی از تحریم‌ها هزینه‌های تولید را افزایش می‌دهد. این امر به‌ویژه برای خودروسازان داخلی که به‌قطعات وارداتی وابسته‌ هستند، چالش‌برانگیز خواهد بود. این موارد درخصوص شرکت‌های مونتاژکننده خودروهای چینی در ایران هم صادق است و فعال شدن مکانیسم ماشه می‌تواند این بخش را به‌شدت تحت‌تاثیر قرار دهد؛ چراکه بیش از ۷۰ درصد قطعات خودروهای مونتاژی چینی از طریق واردات تامین می‌شود. تحریم‌ها می‌توانند این جریان را مختل کنند؛ به‌ویژه اگر شرکت‌های چینی به‌دلیل فشارهای بین‌المللی یا مشکلات نقل‌وانتقال مالی، همکاری خود را کاهش دهند.

اخبارجدیدترین

۶ عامل کاهش ۱۳.۷ درصدی تولید خودرو در فصل بهار

۲۴ تیرماه؛ آغاز نوسازی موتورسیکلت‌های فرسوده

وضعیت مبهم واردات خودرو طی سال جاری

با توجه به‌تحولات اخیر در پرونده هسته‌ای ایران، از جمله تنش‌های ناشی از کاهش همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حملات نظامی اسرائیل و آمریکا به‌تاسیسات هسته‌ای، انقضای بندهای کلیدی برجام و هشدارها و مواضع اروپا احتمال فعال شدن این مکانیسم به‌یکی از موضوعات اصلی دیپلماتیک تبدیل شده است.

احتمال فعال شدن مکانیسم ماشه در پرونده هسته‌ای ایران به‌معنای بازگشت تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران است که می‌تواند محدودیت‌های گسترده‌ای در حوزه‌های نفت، بانکداری، تجارت و فناوری ایجاد کند.

صنعت‌خودرو ایران به‌عنوان یکی از بخش‌های کلیدی اقتصاد کشور که به‌شدت به زنجیره‌تامین جهانی وابسته است، از این تحریم‌ها تاثیر قابل ‌توجهی خواهد پذیرفت.

اختلال در زنجیره‌تامین قطعات: صنعت‌خودرو ایران به واردات قطعات (CKD و SKD) وابستگی بالایی دارد. در سال ۱۴۰۲، حدود ۱.۳ میلیارددلار و در سال ۱۴۰۳، ۸۰۰ میلیون‌دلار برای واردات قطعات خودرو تخصیص یافت که بخش عمده آن مربوط به خودروهای مونتاژی چینی بود.

فعال شدن مکانیسم ماشه با ایجاد محدودیت‌های بانکی و ارزی، می‌تواند این زنجیره را مختل کند و تولید خودروهای داخلی و مونتاژی را کاهش دهد.

توقف یا کاهش واردات خودرو: از سرگیری واردات خودرو از سال ۱۴۰۱ پس از ۴ سال ممنوعیت، نقطه عطفی برای بازار بود. با این حال، تحریم‌های جدید می‌توانند این روند را متوقف کنند.

تخصیص ارز برای واردات خودرو که در سال ۱۴۰۳، ۲ میلیارد و ۱۹ میلیون‌دلار بود، با محدودیت‌های ارزی و بانکی مواجه خواهد شد که منجر به‌کاهش عرضه خودروهای خارجی و افزایش قیمت‌ها در بازار می‌شود.

افزایش هزینه‌های تولید: محدودیت‌های ارزی و مشکلات لجستیکی ناشی از تحریم‌ها هزینه‌های تولید را افزایش می‌دهد. این امر به‌ویژه برای خودروسازان داخلی که به‌قطعات وارداتی وابسته‌ هستند، چالش‌برانگیز خواهد بود. این موارد درخصوص شرکت‌های مونتاژکننده خودروهای چینی در ایران هم صادق است و فعال شدن مکانیسم ماشه می‌تواند این بخش را به‌شدت تحت‌تاثیر قرار دهد؛ چراکه بیش از ۷۰ درصد قطعات خودروهای مونتاژی چینی از طریق واردات تامین می‌شود. تحریم‌ها می‌توانند این جریان را مختل کنند؛ به‌ویژه اگر شرکت‌های چینی به‌دلیل فشارهای بین‌المللی یا مشکلات نقل‌وانتقال مالی، همکاری خود را کاهش دهند.

با توجه به‌تحولات اخیر در پرونده هسته‌ای ایران، از جمله تنش‌های ناشی از کاهش همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حملات نظامی اسرائیل و آمریکا به‌تاسیسات هسته‌ای، انقضای بندهای کلیدی برجام و هشدارها و مواضع اروپا احتمال فعال شدن این مکانیسم به‌یکی از موضوعات اصلی دیپلماتیک تبدیل شده است.

احتمال فعال شدن مکانیسم ماشه در پرونده هسته‌ای ایران به‌معنای بازگشت تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران است که می‌تواند محدودیت‌های گسترده‌ای در حوزه‌های نفت، بانکداری، تجارت و فناوری ایجاد کند.

صنعت‌خودرو ایران به‌عنوان یکی از بخش‌های کلیدی اقتصاد کشور که به‌شدت به زنجیره‌تامین جهانی وابسته است، از این تحریم‌ها تاثیر قابل ‌توجهی خواهد پذیرفت.

اختلال در زنجیره‌تامین قطعات: صنعت‌خودرو ایران به واردات قطعات (CKD و SKD) وابستگی بالایی دارد. در سال ۱۴۰۲، حدود ۱.۳ میلیارددلار و در سال ۱۴۰۳، ۸۰۰ میلیون‌دلار برای واردات قطعات خودرو تخصیص یافت که بخش عمده آن مربوط به خودروهای مونتاژی چینی بود.

فعال شدن مکانیسم ماشه با ایجاد محدودیت‌های بانکی و ارزی، می‌تواند این زنجیره را مختل کند و تولید خودروهای داخلی و مونتاژی را کاهش دهد.

توقف یا کاهش واردات خودرو: از سرگیری واردات خودرو از سال ۱۴۰۱ پس از ۴ سال ممنوعیت، نقطه عطفی برای بازار بود. با این حال، تحریم‌های جدید می‌توانند این روند را متوقف کنند.

تخصیص ارز برای واردات خودرو که در سال ۱۴۰۳، ۲ میلیارد و ۱۹ میلیون‌دلار بود، با محدودیت‌های ارزی و بانکی مواجه خواهد شد که منجر به‌کاهش عرضه خودروهای خارجی و افزایش قیمت‌ها در بازار می‌شود.

افزایش هزینه‌های تولید: محدودیت‌های ارزی و مشکلات لجستیکی ناشی از تحریم‌ها هزینه‌های تولید را افزایش می‌دهد. این امر به‌ویژه برای خودروسازان داخلی که به‌قطعات وارداتی وابسته‌ هستند، چالش‌برانگیز خواهد بود. این موارد درخصوص شرکت‌های مونتاژکننده خودروهای چینی در ایران هم صادق است و فعال شدن مکانیسم ماشه می‌تواند این بخش را به‌شدت تحت‌تاثیر قرار دهد؛ چراکه بیش از ۷۰ درصد قطعات خودروهای مونتاژی چینی از طریق واردات تامین می‌شود. تحریم‌ها می‌توانند این جریان را مختل کنند؛ به‌ویژه اگر شرکت‌های چینی به‌دلیل فشارهای بین‌المللی یا مشکلات نقل‌وانتقال مالی، همکاری خود را کاهش دهند.

پست قبلی

۶ عامل کاهش ۱۳.۷ درصدی تولید خودرو در فصل بهار

مربوطه پست ها

۶ عامل کاهش ۱۳.۷ درصدی تولید خودرو در فصل بهار
خودرو

۶ عامل کاهش ۱۳.۷ درصدی تولید خودرو در فصل بهار

۲۳ تیر ۱۴۰۴
۲۴ تیرماه؛ آغاز نوسازی موتورسیکلت‌های فرسوده
خودرو

۲۴ تیرماه؛ آغاز نوسازی موتورسیکلت‌های فرسوده

۲۳ تیر ۱۴۰۴
خودرو

وضعیت مبهم واردات خودرو طی سال جاری

۲۳ تیر ۱۴۰۴
آینده نامعلوم برنامه هیدروژنی «هوندا»
خودرو

آینده نامعلوم برنامه هیدروژنی «هوندا»

۲۳ تیر ۱۴۰۴
درآمد ۲ میلیارد دلاری برای «یوکوهاما»
خودرو

درآمد ۲ میلیارد دلاری برای «یوکوهاما»

۲۳ تیر ۱۴۰۴
خودرو

جنگ با خودروسازی چه کرد؟

۲۲ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • واردات و مونتاژ خودرو قطع می‌شود؟
  • ۶ عامل کاهش ۱۳.۷ درصدی تولید خودرو در فصل بهار
  • ۲۴ تیرماه؛ آغاز نوسازی موتورسیکلت‌های فرسوده
  • وضعیت مبهم واردات خودرو طی سال جاری
  • آینده نامعلوم برنامه هیدروژنی «هوندا»
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.