دانش جوین
پنجشنبه, تیر ۲۶, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

استراتژی چندوجهی «ایران‌ خودرو»

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۲۶ تیر ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
3
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

استراتژی ایران‌خودرو در این دوره مبتنی بر تمرکز بر خودروهای پرتیراژ مانند پژو و سورن، در کنار توسعه محصولات داخلی‌سازی‌شده‌ای چون دنا و تارا بوده است؛ محصولاتی که امروز دیگر بخشی جدایی‌ناپذیر از هویت برند ایران‌خودرو به‌حساب می‌آیند.

در این میان، حضور مدل‌هایی نظیر هایما در ترکیب تولیدات نیز نشان از این دارد که شرکت با وجود تمرکز بر بازار خودروهای اقتصادی، همچنان نیم نگاهی به‌بازار خودروهای رده‌بالاتر دارد. هرچند تیراژ این خودروها پایین است، اما وجود آن‌ها در سبد تولیدی بر اهمیت حفظ تنوع و پاسخ به‌ذائقه‌های مختلف مشتریان تاکید می‌کند. در سوی دیگر، تولید محدود برخی مدل‌ها مثل رانا نیز به‌نظر می‌رسد ناشی از تصمیم‌گیری بر مبنای واقعیت‌های بازار و اولویت‌بندی خطوط تولید باشد؛ اقدامی که می‌تواند به تخصیص بهینه منابع منجر شود.

مجموع این سیاست‌ها، تصویری از یک خودروساز ارائه می‌دهد که در پی استحکام بیشتر جایگاه خود در بازار داخلی است؛ بدون آن‌که از نگاه به آینده و توسعه محصول غافل بماند.

درشرایطی که تقاضا برای خودروهای متنوع‌تر، با کیفیت بالاتر و طراحی به‌روز در حال افزایش است، ایران‌خودرو با سرمایه‌گذاری روی محصولات داخلی‌سازی‌شده مانند دنا و تارا، عملا پایه‌گذار نسل جدیدی از خودروهای ملی شده است. این خودروها امروز نماد خوداتکایی صنعتی در بخش خودرو هستند.

در ادامه مسیر پیش ‌روی ایران‌خودرو، آنچه بیش از پیش به‌چشم می‌آید، نوعی پختگی و بلوغ در راهبردهای تولید و توسعه محصول است.

این خودروساز با عبور از فاز وابستگی صرف به پلت‌فرم‌های خارجی، امروز در جایگاهی قرار دارد که می‌تواند با تکیه بر توان مهندسی داخلی و استفاده هدفمند از ظرفیت‌های موجود، به‌خلق ارزش افزوده بپردازد.

روندی که نه‌تنها به کاهش آسیب‌پذیری در برابر تحولات بیرونی مانند نوسانات ارزی یا محدودیت‌های واردات مواداولیه و قطعات منجر می‌شود، بلکه بستر مناسبی برای رشد توان رقابتی درون‌زا فراهم می‌کند.

درعین حال، نحوه چینش سبد تولیدات نیز نشان می‌دهد ایران‌خودرو در پی ایجاد تعادلی هوشمندانه میان کمیت و کیفیت است.

از یک سو، تداوم تولید مدل‌های اقتصادی‌تر به‌منظور حفظ سهم بازار و پاسخ‌گویی به نیازهای اقشار متوسط و از سوی دیگر، تولید محدود خودروهای مدرن‌تر و با امکانات بیشتر از جمله راهبردهای ایران‌خودرو محسوب می‌شود.

استراتژی ایران‌خودرو در این دوره مبتنی بر تمرکز بر خودروهای پرتیراژ مانند پژو و سورن، در کنار توسعه محصولات داخلی‌سازی‌شده‌ای چون دنا و تارا بوده است؛ محصولاتی که امروز دیگر بخشی جدایی‌ناپذیر از هویت برند ایران‌خودرو به‌حساب می‌آیند.

در این میان، حضور مدل‌هایی نظیر هایما در ترکیب تولیدات نیز نشان از این دارد که شرکت با وجود تمرکز بر بازار خودروهای اقتصادی، همچنان نیم نگاهی به‌بازار خودروهای رده‌بالاتر دارد. هرچند تیراژ این خودروها پایین است، اما وجود آن‌ها در سبد تولیدی بر اهمیت حفظ تنوع و پاسخ به‌ذائقه‌های مختلف مشتریان تاکید می‌کند. در سوی دیگر، تولید محدود برخی مدل‌ها مثل رانا نیز به‌نظر می‌رسد ناشی از تصمیم‌گیری بر مبنای واقعیت‌های بازار و اولویت‌بندی خطوط تولید باشد؛ اقدامی که می‌تواند به تخصیص بهینه منابع منجر شود.

مجموع این سیاست‌ها، تصویری از یک خودروساز ارائه می‌دهد که در پی استحکام بیشتر جایگاه خود در بازار داخلی است؛ بدون آن‌که از نگاه به آینده و توسعه محصول غافل بماند.

درشرایطی که تقاضا برای خودروهای متنوع‌تر، با کیفیت بالاتر و طراحی به‌روز در حال افزایش است، ایران‌خودرو با سرمایه‌گذاری روی محصولات داخلی‌سازی‌شده مانند دنا و تارا، عملا پایه‌گذار نسل جدیدی از خودروهای ملی شده است. این خودروها امروز نماد خوداتکایی صنعتی در بخش خودرو هستند.

در ادامه مسیر پیش ‌روی ایران‌خودرو، آنچه بیش از پیش به‌چشم می‌آید، نوعی پختگی و بلوغ در راهبردهای تولید و توسعه محصول است.

این خودروساز با عبور از فاز وابستگی صرف به پلت‌فرم‌های خارجی، امروز در جایگاهی قرار دارد که می‌تواند با تکیه بر توان مهندسی داخلی و استفاده هدفمند از ظرفیت‌های موجود، به‌خلق ارزش افزوده بپردازد.

روندی که نه‌تنها به کاهش آسیب‌پذیری در برابر تحولات بیرونی مانند نوسانات ارزی یا محدودیت‌های واردات مواداولیه و قطعات منجر می‌شود، بلکه بستر مناسبی برای رشد توان رقابتی درون‌زا فراهم می‌کند.

درعین حال، نحوه چینش سبد تولیدات نیز نشان می‌دهد ایران‌خودرو در پی ایجاد تعادلی هوشمندانه میان کمیت و کیفیت است.

از یک سو، تداوم تولید مدل‌های اقتصادی‌تر به‌منظور حفظ سهم بازار و پاسخ‌گویی به نیازهای اقشار متوسط و از سوی دیگر، تولید محدود خودروهای مدرن‌تر و با امکانات بیشتر از جمله راهبردهای ایران‌خودرو محسوب می‌شود.

اخبارجدیدترین

رشد دوباره سهام «سایپا»؛ بازدهی ۴۴ درصدی در ۹ ماه اخیر

رکوردشکنی «بهمن دیزل» در فصل بهار

تغییر ساختار سازمان‌های توسعه‌ای؛ فرهنگ و رفتار صنعتی را در بستر صنایع نهادینه کنید

استراتژی ایران‌خودرو در این دوره مبتنی بر تمرکز بر خودروهای پرتیراژ مانند پژو و سورن، در کنار توسعه محصولات داخلی‌سازی‌شده‌ای چون دنا و تارا بوده است؛ محصولاتی که امروز دیگر بخشی جدایی‌ناپذیر از هویت برند ایران‌خودرو به‌حساب می‌آیند.

در این میان، حضور مدل‌هایی نظیر هایما در ترکیب تولیدات نیز نشان از این دارد که شرکت با وجود تمرکز بر بازار خودروهای اقتصادی، همچنان نیم نگاهی به‌بازار خودروهای رده‌بالاتر دارد. هرچند تیراژ این خودروها پایین است، اما وجود آن‌ها در سبد تولیدی بر اهمیت حفظ تنوع و پاسخ به‌ذائقه‌های مختلف مشتریان تاکید می‌کند. در سوی دیگر، تولید محدود برخی مدل‌ها مثل رانا نیز به‌نظر می‌رسد ناشی از تصمیم‌گیری بر مبنای واقعیت‌های بازار و اولویت‌بندی خطوط تولید باشد؛ اقدامی که می‌تواند به تخصیص بهینه منابع منجر شود.

مجموع این سیاست‌ها، تصویری از یک خودروساز ارائه می‌دهد که در پی استحکام بیشتر جایگاه خود در بازار داخلی است؛ بدون آن‌که از نگاه به آینده و توسعه محصول غافل بماند.

درشرایطی که تقاضا برای خودروهای متنوع‌تر، با کیفیت بالاتر و طراحی به‌روز در حال افزایش است، ایران‌خودرو با سرمایه‌گذاری روی محصولات داخلی‌سازی‌شده مانند دنا و تارا، عملا پایه‌گذار نسل جدیدی از خودروهای ملی شده است. این خودروها امروز نماد خوداتکایی صنعتی در بخش خودرو هستند.

در ادامه مسیر پیش ‌روی ایران‌خودرو، آنچه بیش از پیش به‌چشم می‌آید، نوعی پختگی و بلوغ در راهبردهای تولید و توسعه محصول است.

این خودروساز با عبور از فاز وابستگی صرف به پلت‌فرم‌های خارجی، امروز در جایگاهی قرار دارد که می‌تواند با تکیه بر توان مهندسی داخلی و استفاده هدفمند از ظرفیت‌های موجود، به‌خلق ارزش افزوده بپردازد.

روندی که نه‌تنها به کاهش آسیب‌پذیری در برابر تحولات بیرونی مانند نوسانات ارزی یا محدودیت‌های واردات مواداولیه و قطعات منجر می‌شود، بلکه بستر مناسبی برای رشد توان رقابتی درون‌زا فراهم می‌کند.

درعین حال، نحوه چینش سبد تولیدات نیز نشان می‌دهد ایران‌خودرو در پی ایجاد تعادلی هوشمندانه میان کمیت و کیفیت است.

از یک سو، تداوم تولید مدل‌های اقتصادی‌تر به‌منظور حفظ سهم بازار و پاسخ‌گویی به نیازهای اقشار متوسط و از سوی دیگر، تولید محدود خودروهای مدرن‌تر و با امکانات بیشتر از جمله راهبردهای ایران‌خودرو محسوب می‌شود.

استراتژی ایران‌خودرو در این دوره مبتنی بر تمرکز بر خودروهای پرتیراژ مانند پژو و سورن، در کنار توسعه محصولات داخلی‌سازی‌شده‌ای چون دنا و تارا بوده است؛ محصولاتی که امروز دیگر بخشی جدایی‌ناپذیر از هویت برند ایران‌خودرو به‌حساب می‌آیند.

در این میان، حضور مدل‌هایی نظیر هایما در ترکیب تولیدات نیز نشان از این دارد که شرکت با وجود تمرکز بر بازار خودروهای اقتصادی، همچنان نیم نگاهی به‌بازار خودروهای رده‌بالاتر دارد. هرچند تیراژ این خودروها پایین است، اما وجود آن‌ها در سبد تولیدی بر اهمیت حفظ تنوع و پاسخ به‌ذائقه‌های مختلف مشتریان تاکید می‌کند. در سوی دیگر، تولید محدود برخی مدل‌ها مثل رانا نیز به‌نظر می‌رسد ناشی از تصمیم‌گیری بر مبنای واقعیت‌های بازار و اولویت‌بندی خطوط تولید باشد؛ اقدامی که می‌تواند به تخصیص بهینه منابع منجر شود.

مجموع این سیاست‌ها، تصویری از یک خودروساز ارائه می‌دهد که در پی استحکام بیشتر جایگاه خود در بازار داخلی است؛ بدون آن‌که از نگاه به آینده و توسعه محصول غافل بماند.

درشرایطی که تقاضا برای خودروهای متنوع‌تر، با کیفیت بالاتر و طراحی به‌روز در حال افزایش است، ایران‌خودرو با سرمایه‌گذاری روی محصولات داخلی‌سازی‌شده مانند دنا و تارا، عملا پایه‌گذار نسل جدیدی از خودروهای ملی شده است. این خودروها امروز نماد خوداتکایی صنعتی در بخش خودرو هستند.

در ادامه مسیر پیش ‌روی ایران‌خودرو، آنچه بیش از پیش به‌چشم می‌آید، نوعی پختگی و بلوغ در راهبردهای تولید و توسعه محصول است.

این خودروساز با عبور از فاز وابستگی صرف به پلت‌فرم‌های خارجی، امروز در جایگاهی قرار دارد که می‌تواند با تکیه بر توان مهندسی داخلی و استفاده هدفمند از ظرفیت‌های موجود، به‌خلق ارزش افزوده بپردازد.

روندی که نه‌تنها به کاهش آسیب‌پذیری در برابر تحولات بیرونی مانند نوسانات ارزی یا محدودیت‌های واردات مواداولیه و قطعات منجر می‌شود، بلکه بستر مناسبی برای رشد توان رقابتی درون‌زا فراهم می‌کند.

درعین حال، نحوه چینش سبد تولیدات نیز نشان می‌دهد ایران‌خودرو در پی ایجاد تعادلی هوشمندانه میان کمیت و کیفیت است.

از یک سو، تداوم تولید مدل‌های اقتصادی‌تر به‌منظور حفظ سهم بازار و پاسخ‌گویی به نیازهای اقشار متوسط و از سوی دیگر، تولید محدود خودروهای مدرن‌تر و با امکانات بیشتر از جمله راهبردهای ایران‌خودرو محسوب می‌شود.

پست قبلی

امید تازه برای بازنشستگان؛ تاریخ احتمالی واریز معوقات مشخص شد

پست بعدی

شوک بزرگ دلار به بازارهای ایران | طلا، خودرو و بورس در بلاتکلیفی

مربوطه پست ها

رشد دوباره سهام «سایپا»؛ بازدهی ۴۴ درصدی در ۹ ماه اخیر
خودرو

رشد دوباره سهام «سایپا»؛ بازدهی ۴۴ درصدی در ۹ ماه اخیر

۲۵ تیر ۱۴۰۴
رکوردشکنی «بهمن دیزل» در فصل بهار
خودرو

رکوردشکنی «بهمن دیزل» در فصل بهار

۲۵ تیر ۱۴۰۴
تغییر ساختار سازمان‌های توسعه‌ای؛ فرهنگ و رفتار صنعتی را در بستر صنایع نهادینه کنید
خودرو

تغییر ساختار سازمان‌های توسعه‌ای؛ فرهنگ و رفتار صنعتی را در بستر صنایع نهادینه کنید

۲۵ تیر ۱۴۰۴
خودرو

اخذ فوری وام با سند خودرو بدون ضامن

۲۵ تیر ۱۴۰۴
دلیل بخار شدن روغن‌ موتور
خودرو

دلیل بخار شدن روغن‌ موتور

۲۵ تیر ۱۴۰۴
لاستیک زاپاس از نوع فرغونی
خودرو

لاستیک زاپاس از نوع فرغونی

۲۵ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − پانزده =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • چالش‌های امنیتی صرافی های ارز دیجیتال در ایران و راهکارهای مقابله
  • بازسازی خانه‌های آسیب دیده در جنگ از شنبه آغاز می‌شود/ تأمین بخشی از مسکن مورد نیاز از واحدهای آماده
  • نتایج کنکور چه زمانی اعلام می‌شود؟/ شناسایی و دستگیری شبکه‌های شایعه‌ساز کنکور
  • آخرین وضعیت ترافیک در آزادراه تهران- شمال
  • سقف قیمت بلیت اتوبوس اربعین مشخص شد/ طرح شکایات در سامانه ۱۴۱
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.