دانش جوین
پنجشنبه, تیر ۲۶, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی بانک و بیمه، بورس و فارکس

تصمیم تازه دولت برای حذف یارانه‌ها

گسترش نیوز توسط گسترش نیوز
۲۶ تیر ۱۴۰۴
در بانک و بیمه، بورس و فارکس
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
تصمیم تازه دولت برای حذف یارانه‌ها
0
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

یکی از بندهای مهم بودجه سال جاری، دولت را مکلف کرده بود از خردادماه، یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی (دهک‌های هشتم تا دهم) را حذف کند. هدف از این اقدام، آزادسازی منابع برای تأمین حداقل ۴۰ هزار میلیارد تومان بسته حمایتی، به‌صورت افزایش اعتبار کالابرگ برای سه دهک پایین درآمدی بود. با این حال، از ابتدای سال تاکنون، این حکم مهم با اما و اگرهایی از سوی مسئولان مواجه شده و اجرای آن هنوز شفاف نیست.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از همان ابتدا نسبت به امکان‌سنجی این اقدام ابراز تردید کرد و مدعی شد شناسایی مشمولان یارانه‌ بگیر فرایندی دشوار است که نیازمند زیرساخت‌های آماری و اطلاعاتی دقیق‌تری است. این در حالی است که در متن بودجه به صراحت به حذف یارانه دهک‌های بالای درآمدی اشاره شده و نیازی به ارائه لایحه جدید یا طی روندهای زمان‌بر قانونی نبود. با این حال، وزیر تعاون، احمد میدری، در اقدامی قابل‌تأمل، از ارسال لایحه دوفوریتی برای تعیین تکلیف حذف یارانه حدود ۱۸ میلیون نفر خبر داد؛ لایحه‌ای که برخی آن را مصداق نوعی تعویق‌ انداختن اجرای قانون تلقی کردند.

وزارت رفاه تعلل می کند؟

علاوه بر این، وزیر رفاه هشدار داد در صورت اعتراض بی‌مورد افراد به حذف یارانه، ممکن است از دیگر حمایت‌های دولت نیز محروم شوند؛ موضعی که بیش از آنکه نشانی از اجرای قانون داشته باشد، بیشتر حاکی از تردید در اراده اجرایی دولت در این زمینه بود.

با این حال، در سایه تعلل وزارت رفاه برای حذف یارانه‌ نقدی دهک های هشتم تا دهم، اجرای مرحله سوم طرح کالابرگ برای همه مشمولان نیز مدتی است که با ابهامات جدی روبروست. در حالی که اجرای مرحله سوم این طرح برای دهک‌های اول تا سوم از ۷ تیرماه آغاز شد، وضعیت دهک‌های چهارم تا هفتم همچنان نامعلوم باقی مانده است. اگرچه مدتی بعد وزیر رفاه اعلام کرد که منابع مالی برای این دهک‌ها تأمین شده، اما موعد اجرای طرح باز هم مشخص نشد و زمان اعلامی ۱۷ تیرماه در رسانه ها نیز از سوی وزارت رفاه تکذیب شد تا ابهامات در خصوص منابع مالی آن بیش از پیش مطرح شود.

این وضعیت در حالی است که قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، چند ماه قبل وعده داده بود در سال ۱۴۰۴، توزیع ماهانه کالابرگ به‌صورت منظم انجام می شود. اما اکنون که به اواخر تیرماه رسیده‌ایم، مرحله سوم (دهک های چهار تا هفت) همچنان بلاتکلیف است و به نظر می‌رسد مهم‌ترین مانع، تأمین منابع مالی و ریالی آن باشد.

دوباره پای منابع صندوق توسعه در میان است؟

این در شرایطی است که در هفته های پایانی سال گذشته، هیأت وزیران مجوز برداشت معادل ریالی یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی را برای اجرای دو مرحله کالابرگ صادر کرده بود. منابعی که اکنون ظاهراً ته کشیده‌اند و برای ادامه طرح، دولت بار دیگر چشم به منابع صندوق دوخته است. به گونه ای که میدری وزیر رفاه مدتی قبل پیشنهاد برداشت ۱ تا ۲ میلیارد دلار دیگر از صندوق را برای تأمین کل اعتبار کالابرگ در سال جاری مطرح کرده؛ پیشنهادی که از منظر سیاست‌های اقتصادی و آینده‌نگری، به شدت محل بحث است.

حال این سوال مطرح است که چرا دولت به جای اجرای صریح قانون و حذف یارانه سه دهک پردرآمد، به سراغ منابع ارزی صندوق توسعه ملی که منابع ارزی پرقدرتی است، می رود؟ منابعی که اساساً باید برای توسعه زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مولد مصرف شوند، نه تأمین هزینه‌های جاری.

اگر چنین رویه‌ای ادامه یابد، خطر آن وجود دارد که دولت عملاً از اجرای این بخش کلیدی قانون بودجه سر باز زده و حذف دهک‌های بالا را به نفع برداشت از منابع صندوق رها کند. این مسئله هشداری جدی برای مجلس است تا ضمن مطالبه‌گری از دولت، بر اجرای کامل و دقیق احکام بودجه‌ای نظارت جدی‌تری اعمال کند.

 

 

یکی از بندهای مهم بودجه سال جاری، دولت را مکلف کرده بود از خردادماه، یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی (دهک‌های هشتم تا دهم) را حذف کند. هدف از این اقدام، آزادسازی منابع برای تأمین حداقل ۴۰ هزار میلیارد تومان بسته حمایتی، به‌صورت افزایش اعتبار کالابرگ برای سه دهک پایین درآمدی بود. با این حال، از ابتدای سال تاکنون، این حکم مهم با اما و اگرهایی از سوی مسئولان مواجه شده و اجرای آن هنوز شفاف نیست.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از همان ابتدا نسبت به امکان‌سنجی این اقدام ابراز تردید کرد و مدعی شد شناسایی مشمولان یارانه‌ بگیر فرایندی دشوار است که نیازمند زیرساخت‌های آماری و اطلاعاتی دقیق‌تری است. این در حالی است که در متن بودجه به صراحت به حذف یارانه دهک‌های بالای درآمدی اشاره شده و نیازی به ارائه لایحه جدید یا طی روندهای زمان‌بر قانونی نبود. با این حال، وزیر تعاون، احمد میدری، در اقدامی قابل‌تأمل، از ارسال لایحه دوفوریتی برای تعیین تکلیف حذف یارانه حدود ۱۸ میلیون نفر خبر داد؛ لایحه‌ای که برخی آن را مصداق نوعی تعویق‌ انداختن اجرای قانون تلقی کردند.

وزارت رفاه تعلل می کند؟

علاوه بر این، وزیر رفاه هشدار داد در صورت اعتراض بی‌مورد افراد به حذف یارانه، ممکن است از دیگر حمایت‌های دولت نیز محروم شوند؛ موضعی که بیش از آنکه نشانی از اجرای قانون داشته باشد، بیشتر حاکی از تردید در اراده اجرایی دولت در این زمینه بود.

با این حال، در سایه تعلل وزارت رفاه برای حذف یارانه‌ نقدی دهک های هشتم تا دهم، اجرای مرحله سوم طرح کالابرگ برای همه مشمولان نیز مدتی است که با ابهامات جدی روبروست. در حالی که اجرای مرحله سوم این طرح برای دهک‌های اول تا سوم از ۷ تیرماه آغاز شد، وضعیت دهک‌های چهارم تا هفتم همچنان نامعلوم باقی مانده است. اگرچه مدتی بعد وزیر رفاه اعلام کرد که منابع مالی برای این دهک‌ها تأمین شده، اما موعد اجرای طرح باز هم مشخص نشد و زمان اعلامی ۱۷ تیرماه در رسانه ها نیز از سوی وزارت رفاه تکذیب شد تا ابهامات در خصوص منابع مالی آن بیش از پیش مطرح شود.

این وضعیت در حالی است که قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، چند ماه قبل وعده داده بود در سال ۱۴۰۴، توزیع ماهانه کالابرگ به‌صورت منظم انجام می شود. اما اکنون که به اواخر تیرماه رسیده‌ایم، مرحله سوم (دهک های چهار تا هفت) همچنان بلاتکلیف است و به نظر می‌رسد مهم‌ترین مانع، تأمین منابع مالی و ریالی آن باشد.

دوباره پای منابع صندوق توسعه در میان است؟

این در شرایطی است که در هفته های پایانی سال گذشته، هیأت وزیران مجوز برداشت معادل ریالی یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی را برای اجرای دو مرحله کالابرگ صادر کرده بود. منابعی که اکنون ظاهراً ته کشیده‌اند و برای ادامه طرح، دولت بار دیگر چشم به منابع صندوق دوخته است. به گونه ای که میدری وزیر رفاه مدتی قبل پیشنهاد برداشت ۱ تا ۲ میلیارد دلار دیگر از صندوق را برای تأمین کل اعتبار کالابرگ در سال جاری مطرح کرده؛ پیشنهادی که از منظر سیاست‌های اقتصادی و آینده‌نگری، به شدت محل بحث است.

حال این سوال مطرح است که چرا دولت به جای اجرای صریح قانون و حذف یارانه سه دهک پردرآمد، به سراغ منابع ارزی صندوق توسعه ملی که منابع ارزی پرقدرتی است، می رود؟ منابعی که اساساً باید برای توسعه زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مولد مصرف شوند، نه تأمین هزینه‌های جاری.

اگر چنین رویه‌ای ادامه یابد، خطر آن وجود دارد که دولت عملاً از اجرای این بخش کلیدی قانون بودجه سر باز زده و حذف دهک‌های بالا را به نفع برداشت از منابع صندوق رها کند. این مسئله هشداری جدی برای مجلس است تا ضمن مطالبه‌گری از دولت، بر اجرای کامل و دقیق احکام بودجه‌ای نظارت جدی‌تری اعمال کند.

 

 

اخبارجدیدترین

روزنامه اصولگرا خیال مردم را درباره مکانیسم ماشه راحت کرد

تمام معلمان بخوانند؛ حقوق نورچشمی های دولت در سال ۱۴۰۴ چقدر است؟

قیمت طلا امروز خیز برداشت (۲۶ تیرماه ۱۴۰۴)

یکی از بندهای مهم بودجه سال جاری، دولت را مکلف کرده بود از خردادماه، یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی (دهک‌های هشتم تا دهم) را حذف کند. هدف از این اقدام، آزادسازی منابع برای تأمین حداقل ۴۰ هزار میلیارد تومان بسته حمایتی، به‌صورت افزایش اعتبار کالابرگ برای سه دهک پایین درآمدی بود. با این حال، از ابتدای سال تاکنون، این حکم مهم با اما و اگرهایی از سوی مسئولان مواجه شده و اجرای آن هنوز شفاف نیست.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از همان ابتدا نسبت به امکان‌سنجی این اقدام ابراز تردید کرد و مدعی شد شناسایی مشمولان یارانه‌ بگیر فرایندی دشوار است که نیازمند زیرساخت‌های آماری و اطلاعاتی دقیق‌تری است. این در حالی است که در متن بودجه به صراحت به حذف یارانه دهک‌های بالای درآمدی اشاره شده و نیازی به ارائه لایحه جدید یا طی روندهای زمان‌بر قانونی نبود. با این حال، وزیر تعاون، احمد میدری، در اقدامی قابل‌تأمل، از ارسال لایحه دوفوریتی برای تعیین تکلیف حذف یارانه حدود ۱۸ میلیون نفر خبر داد؛ لایحه‌ای که برخی آن را مصداق نوعی تعویق‌ انداختن اجرای قانون تلقی کردند.

وزارت رفاه تعلل می کند؟

علاوه بر این، وزیر رفاه هشدار داد در صورت اعتراض بی‌مورد افراد به حذف یارانه، ممکن است از دیگر حمایت‌های دولت نیز محروم شوند؛ موضعی که بیش از آنکه نشانی از اجرای قانون داشته باشد، بیشتر حاکی از تردید در اراده اجرایی دولت در این زمینه بود.

با این حال، در سایه تعلل وزارت رفاه برای حذف یارانه‌ نقدی دهک های هشتم تا دهم، اجرای مرحله سوم طرح کالابرگ برای همه مشمولان نیز مدتی است که با ابهامات جدی روبروست. در حالی که اجرای مرحله سوم این طرح برای دهک‌های اول تا سوم از ۷ تیرماه آغاز شد، وضعیت دهک‌های چهارم تا هفتم همچنان نامعلوم باقی مانده است. اگرچه مدتی بعد وزیر رفاه اعلام کرد که منابع مالی برای این دهک‌ها تأمین شده، اما موعد اجرای طرح باز هم مشخص نشد و زمان اعلامی ۱۷ تیرماه در رسانه ها نیز از سوی وزارت رفاه تکذیب شد تا ابهامات در خصوص منابع مالی آن بیش از پیش مطرح شود.

این وضعیت در حالی است که قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، چند ماه قبل وعده داده بود در سال ۱۴۰۴، توزیع ماهانه کالابرگ به‌صورت منظم انجام می شود. اما اکنون که به اواخر تیرماه رسیده‌ایم، مرحله سوم (دهک های چهار تا هفت) همچنان بلاتکلیف است و به نظر می‌رسد مهم‌ترین مانع، تأمین منابع مالی و ریالی آن باشد.

دوباره پای منابع صندوق توسعه در میان است؟

این در شرایطی است که در هفته های پایانی سال گذشته، هیأت وزیران مجوز برداشت معادل ریالی یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی را برای اجرای دو مرحله کالابرگ صادر کرده بود. منابعی که اکنون ظاهراً ته کشیده‌اند و برای ادامه طرح، دولت بار دیگر چشم به منابع صندوق دوخته است. به گونه ای که میدری وزیر رفاه مدتی قبل پیشنهاد برداشت ۱ تا ۲ میلیارد دلار دیگر از صندوق را برای تأمین کل اعتبار کالابرگ در سال جاری مطرح کرده؛ پیشنهادی که از منظر سیاست‌های اقتصادی و آینده‌نگری، به شدت محل بحث است.

حال این سوال مطرح است که چرا دولت به جای اجرای صریح قانون و حذف یارانه سه دهک پردرآمد، به سراغ منابع ارزی صندوق توسعه ملی که منابع ارزی پرقدرتی است، می رود؟ منابعی که اساساً باید برای توسعه زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مولد مصرف شوند، نه تأمین هزینه‌های جاری.

اگر چنین رویه‌ای ادامه یابد، خطر آن وجود دارد که دولت عملاً از اجرای این بخش کلیدی قانون بودجه سر باز زده و حذف دهک‌های بالا را به نفع برداشت از منابع صندوق رها کند. این مسئله هشداری جدی برای مجلس است تا ضمن مطالبه‌گری از دولت، بر اجرای کامل و دقیق احکام بودجه‌ای نظارت جدی‌تری اعمال کند.

 

 

یکی از بندهای مهم بودجه سال جاری، دولت را مکلف کرده بود از خردادماه، یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی (دهک‌های هشتم تا دهم) را حذف کند. هدف از این اقدام، آزادسازی منابع برای تأمین حداقل ۴۰ هزار میلیارد تومان بسته حمایتی، به‌صورت افزایش اعتبار کالابرگ برای سه دهک پایین درآمدی بود. با این حال، از ابتدای سال تاکنون، این حکم مهم با اما و اگرهایی از سوی مسئولان مواجه شده و اجرای آن هنوز شفاف نیست.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از همان ابتدا نسبت به امکان‌سنجی این اقدام ابراز تردید کرد و مدعی شد شناسایی مشمولان یارانه‌ بگیر فرایندی دشوار است که نیازمند زیرساخت‌های آماری و اطلاعاتی دقیق‌تری است. این در حالی است که در متن بودجه به صراحت به حذف یارانه دهک‌های بالای درآمدی اشاره شده و نیازی به ارائه لایحه جدید یا طی روندهای زمان‌بر قانونی نبود. با این حال، وزیر تعاون، احمد میدری، در اقدامی قابل‌تأمل، از ارسال لایحه دوفوریتی برای تعیین تکلیف حذف یارانه حدود ۱۸ میلیون نفر خبر داد؛ لایحه‌ای که برخی آن را مصداق نوعی تعویق‌ انداختن اجرای قانون تلقی کردند.

وزارت رفاه تعلل می کند؟

علاوه بر این، وزیر رفاه هشدار داد در صورت اعتراض بی‌مورد افراد به حذف یارانه، ممکن است از دیگر حمایت‌های دولت نیز محروم شوند؛ موضعی که بیش از آنکه نشانی از اجرای قانون داشته باشد، بیشتر حاکی از تردید در اراده اجرایی دولت در این زمینه بود.

با این حال، در سایه تعلل وزارت رفاه برای حذف یارانه‌ نقدی دهک های هشتم تا دهم، اجرای مرحله سوم طرح کالابرگ برای همه مشمولان نیز مدتی است که با ابهامات جدی روبروست. در حالی که اجرای مرحله سوم این طرح برای دهک‌های اول تا سوم از ۷ تیرماه آغاز شد، وضعیت دهک‌های چهارم تا هفتم همچنان نامعلوم باقی مانده است. اگرچه مدتی بعد وزیر رفاه اعلام کرد که منابع مالی برای این دهک‌ها تأمین شده، اما موعد اجرای طرح باز هم مشخص نشد و زمان اعلامی ۱۷ تیرماه در رسانه ها نیز از سوی وزارت رفاه تکذیب شد تا ابهامات در خصوص منابع مالی آن بیش از پیش مطرح شود.

این وضعیت در حالی است که قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، چند ماه قبل وعده داده بود در سال ۱۴۰۴، توزیع ماهانه کالابرگ به‌صورت منظم انجام می شود. اما اکنون که به اواخر تیرماه رسیده‌ایم، مرحله سوم (دهک های چهار تا هفت) همچنان بلاتکلیف است و به نظر می‌رسد مهم‌ترین مانع، تأمین منابع مالی و ریالی آن باشد.

دوباره پای منابع صندوق توسعه در میان است؟

این در شرایطی است که در هفته های پایانی سال گذشته، هیأت وزیران مجوز برداشت معادل ریالی یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی را برای اجرای دو مرحله کالابرگ صادر کرده بود. منابعی که اکنون ظاهراً ته کشیده‌اند و برای ادامه طرح، دولت بار دیگر چشم به منابع صندوق دوخته است. به گونه ای که میدری وزیر رفاه مدتی قبل پیشنهاد برداشت ۱ تا ۲ میلیارد دلار دیگر از صندوق را برای تأمین کل اعتبار کالابرگ در سال جاری مطرح کرده؛ پیشنهادی که از منظر سیاست‌های اقتصادی و آینده‌نگری، به شدت محل بحث است.

حال این سوال مطرح است که چرا دولت به جای اجرای صریح قانون و حذف یارانه سه دهک پردرآمد، به سراغ منابع ارزی صندوق توسعه ملی که منابع ارزی پرقدرتی است، می رود؟ منابعی که اساساً باید برای توسعه زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مولد مصرف شوند، نه تأمین هزینه‌های جاری.

اگر چنین رویه‌ای ادامه یابد، خطر آن وجود دارد که دولت عملاً از اجرای این بخش کلیدی قانون بودجه سر باز زده و حذف دهک‌های بالا را به نفع برداشت از منابع صندوق رها کند. این مسئله هشداری جدی برای مجلس است تا ضمن مطالبه‌گری از دولت، بر اجرای کامل و دقیق احکام بودجه‌ای نظارت جدی‌تری اعمال کند.

 

 

پست قبلی

توزیع گسترده برنج ۵۶ تا ۷۰ هزار تومانی آغاز شد

پست بعدی

تحلیلگر مطرح: آلت سیزن فردا آغاز می‌شود!

مربوطه پست ها

روزنامه اصولگرا خیال مردم را درباره مکانیسم ماشه راحت کرد
بانک و بیمه، بورس و فارکس

روزنامه اصولگرا خیال مردم را درباره مکانیسم ماشه راحت کرد

۲۶ تیر ۱۴۰۴
تمام معلمان بخوانند؛ حقوق نورچشمی های دولت در سال ۱۴۰۴ چقدر است؟
بانک و بیمه، بورس و فارکس

تمام معلمان بخوانند؛ حقوق نورچشمی های دولت در سال ۱۴۰۴ چقدر است؟

۲۶ تیر ۱۴۰۴
قیمت طلا امروز خیز برداشت (۲۶ تیرماه ۱۴۰۴)
بانک و بیمه، بورس و فارکس

قیمت طلا امروز خیز برداشت (۲۶ تیرماه ۱۴۰۴)

۲۶ تیر ۱۴۰۴
همه چیز درباره حکم‌های جدید بازنشستگان در ۱۴۰۴
بانک و بیمه، بورس و فارکس

همه چیز درباره حکم‌های جدید بازنشستگان در ۱۴۰۴

۲۶ تیر ۱۴۰۴
قیمت امروز دلار و سایر ارزها در بازار آزاد (پنجشنبه ۲۶ تیر)
بانک و بیمه، بورس و فارکس

قیمت امروز دلار و سایر ارزها در بازار آزاد (پنجشنبه ۲۶ تیر)

۲۶ تیر ۱۴۰۴
زمان واریزی جدید دولت به حساب یارانه‌بگیران اعلام شد
بانک و بیمه، بورس و فارکس

زمان واریزی جدید دولت به حساب یارانه‌بگیران اعلام شد

۲۶ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 7 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • نقاشی‌ها تحت تاثیر جنگ؛ از گرنیکای پیکاسو و چهره جنگ دالی تا فتح تهران
  • نمادی از صلح، تاب‌آوری و دوستی ملل در «گل‌ها و نمادهای ملی جهان»
  • رئیس سازمان سینمایی: هنرمندان ما دشمن را ناامید کردند
  • کدام گوشی هوشمند در چین پرفروش‌ترین است؟
  • کاهش ۳۳ درصدی آلاینده‌ها با روانکار نانویی
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.