دانش جوین
چهارشنبه, مرداد ۱, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

سوخت هیدروژن برای خودروهای مسابقه‌ای «تویوتا»

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۳۱ تیر ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
0
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

تویوتا در مسابقات لمان 2023 و 2024 و با GR010 هیبرید به‌رتبه دوم دست یافت. امسال تویوتا علاوه‌بر دو دستگاه GR010 به‌رنگ‌های مشکی و قرمز، کانسپت GR LH2 Racing را هم نمایش داده است. این خودروهای هیدروژنی تا قبل از پایان دهه فعلی در لمان و سایر مسابقات استقامتی شرکت خواهند کرد.

تویوتا GR LH2 Racing کانسپت را می‌توان جانشین مستقیم GR010 هیبرید دانست. تویوتا در سال 2023 نیز یک کانسپت هیبرید دیگر به نام GR H2 Racing را معرفی کرده بود؛ اما حرف L در نام کانسپت جدید، از کلمه Liquid به‌معنای «مایع» برگرفته شده است و به سازگاری پیشرانه این کانسپت با سوخت هیدروژن مایع اشاره دارد.

متاسفانه در حال حاضر از مشخصات فنی تویوتا GR LH2 Racing کانسپت چیزی نمی‌دانیم. تنها می‌توان برخی تغییرات ظاهری در نمای جلو را تشخیص داد؛ درحالی‌ که قطعات آیرودینامیکی بدنه هم با GR010 هیبرید تفاوتی ندارد.

تویوتا GR010 هیبرید به‌پیشرانه 3.5 لیتر 6 سیلندر biturgator مجهز شده است که همچون سایر خودروهای کلاس DCF، از سوخت مشابه بنزین با مواداولیه برپایه گیاهان استفاده می‌کند. این سوخت با محیط‌زیست سازگاری بسیار بیشتری دارد. خروجی پیشرانه این خودرو از طریق گیربکس 7 سرعته سکوئنشال به‌محور عقب منتقل می‌شود.

چرخ‌های جلو هم موتور برقی را به‌حرکت درمی‌آورد. احتمال دارد تویوتا GR LH2 Racing کانسپت نیز به‌همین پیشرانه مجهز باشد؛ با این تفاوت که از سوخت هیدروژن مایع استفاده خواهد کرد.

پیش از این و در جریان یک اقدام آزمایشی، تویوتا پیشرانه بنزینی یاریس و کرولا را با هیدروژن سازگار کرد. حتی کرولا با این پیشرانه در چند مسابقه هم حاضر شد. برای حمل هیدروژن مایع به‌سیلندر بزرگ و فشار بالا نیازی نیست؛ هرچند که برای حفظ این ماده در حالت مایع، باید دمای آن را در مرز 253 درجه سانتیگراد زیر صفر نگه داشت که همین امر به‌سامانه پیچیده نیاز دارد. به‌هر حال خودروهای حاضر در مسابقات WEC و لمان در آینده نزدیک از هیدروژن مایع استفاده خواهند کرد؛ چراکه از نظر ایمنی و کاربرد، نسبت به‌بنزین در جایگاه بهتری قرار دارد.

تویوتا انتظار دارد با استفاده از سوخت هیدروژن، بتواند پیروزی دیگری در مسابقات لمان به‌دست آورد.

تویوتا در مسابقات لمان 2023 و 2024 و با GR010 هیبرید به‌رتبه دوم دست یافت. امسال تویوتا علاوه‌بر دو دستگاه GR010 به‌رنگ‌های مشکی و قرمز، کانسپت GR LH2 Racing را هم نمایش داده است. این خودروهای هیدروژنی تا قبل از پایان دهه فعلی در لمان و سایر مسابقات استقامتی شرکت خواهند کرد.

تویوتا GR LH2 Racing کانسپت را می‌توان جانشین مستقیم GR010 هیبرید دانست. تویوتا در سال 2023 نیز یک کانسپت هیبرید دیگر به نام GR H2 Racing را معرفی کرده بود؛ اما حرف L در نام کانسپت جدید، از کلمه Liquid به‌معنای «مایع» برگرفته شده است و به سازگاری پیشرانه این کانسپت با سوخت هیدروژن مایع اشاره دارد.

متاسفانه در حال حاضر از مشخصات فنی تویوتا GR LH2 Racing کانسپت چیزی نمی‌دانیم. تنها می‌توان برخی تغییرات ظاهری در نمای جلو را تشخیص داد؛ درحالی‌ که قطعات آیرودینامیکی بدنه هم با GR010 هیبرید تفاوتی ندارد.

تویوتا GR010 هیبرید به‌پیشرانه 3.5 لیتر 6 سیلندر biturgator مجهز شده است که همچون سایر خودروهای کلاس DCF، از سوخت مشابه بنزین با مواداولیه برپایه گیاهان استفاده می‌کند. این سوخت با محیط‌زیست سازگاری بسیار بیشتری دارد. خروجی پیشرانه این خودرو از طریق گیربکس 7 سرعته سکوئنشال به‌محور عقب منتقل می‌شود.

چرخ‌های جلو هم موتور برقی را به‌حرکت درمی‌آورد. احتمال دارد تویوتا GR LH2 Racing کانسپت نیز به‌همین پیشرانه مجهز باشد؛ با این تفاوت که از سوخت هیدروژن مایع استفاده خواهد کرد.

پیش از این و در جریان یک اقدام آزمایشی، تویوتا پیشرانه بنزینی یاریس و کرولا را با هیدروژن سازگار کرد. حتی کرولا با این پیشرانه در چند مسابقه هم حاضر شد. برای حمل هیدروژن مایع به‌سیلندر بزرگ و فشار بالا نیازی نیست؛ هرچند که برای حفظ این ماده در حالت مایع، باید دمای آن را در مرز 253 درجه سانتیگراد زیر صفر نگه داشت که همین امر به‌سامانه پیچیده نیاز دارد. به‌هر حال خودروهای حاضر در مسابقات WEC و لمان در آینده نزدیک از هیدروژن مایع استفاده خواهند کرد؛ چراکه از نظر ایمنی و کاربرد، نسبت به‌بنزین در جایگاه بهتری قرار دارد.

تویوتا انتظار دارد با استفاده از سوخت هیدروژن، بتواند پیروزی دیگری در مسابقات لمان به‌دست آورد.

اخبارجدیدترین

آقای پزشکیان، حمایت عملی از تولید را در دستور کار قرار دهید!

رووی eRX5 محصول جدید پارس‌خودرو از پنجره‌ای دیگر

شرایط فروش فوری «مزدا ۳» از سوی «بی‌ام کارز» اعلام شد

تویوتا در مسابقات لمان 2023 و 2024 و با GR010 هیبرید به‌رتبه دوم دست یافت. امسال تویوتا علاوه‌بر دو دستگاه GR010 به‌رنگ‌های مشکی و قرمز، کانسپت GR LH2 Racing را هم نمایش داده است. این خودروهای هیدروژنی تا قبل از پایان دهه فعلی در لمان و سایر مسابقات استقامتی شرکت خواهند کرد.

تویوتا GR LH2 Racing کانسپت را می‌توان جانشین مستقیم GR010 هیبرید دانست. تویوتا در سال 2023 نیز یک کانسپت هیبرید دیگر به نام GR H2 Racing را معرفی کرده بود؛ اما حرف L در نام کانسپت جدید، از کلمه Liquid به‌معنای «مایع» برگرفته شده است و به سازگاری پیشرانه این کانسپت با سوخت هیدروژن مایع اشاره دارد.

متاسفانه در حال حاضر از مشخصات فنی تویوتا GR LH2 Racing کانسپت چیزی نمی‌دانیم. تنها می‌توان برخی تغییرات ظاهری در نمای جلو را تشخیص داد؛ درحالی‌ که قطعات آیرودینامیکی بدنه هم با GR010 هیبرید تفاوتی ندارد.

تویوتا GR010 هیبرید به‌پیشرانه 3.5 لیتر 6 سیلندر biturgator مجهز شده است که همچون سایر خودروهای کلاس DCF، از سوخت مشابه بنزین با مواداولیه برپایه گیاهان استفاده می‌کند. این سوخت با محیط‌زیست سازگاری بسیار بیشتری دارد. خروجی پیشرانه این خودرو از طریق گیربکس 7 سرعته سکوئنشال به‌محور عقب منتقل می‌شود.

چرخ‌های جلو هم موتور برقی را به‌حرکت درمی‌آورد. احتمال دارد تویوتا GR LH2 Racing کانسپت نیز به‌همین پیشرانه مجهز باشد؛ با این تفاوت که از سوخت هیدروژن مایع استفاده خواهد کرد.

پیش از این و در جریان یک اقدام آزمایشی، تویوتا پیشرانه بنزینی یاریس و کرولا را با هیدروژن سازگار کرد. حتی کرولا با این پیشرانه در چند مسابقه هم حاضر شد. برای حمل هیدروژن مایع به‌سیلندر بزرگ و فشار بالا نیازی نیست؛ هرچند که برای حفظ این ماده در حالت مایع، باید دمای آن را در مرز 253 درجه سانتیگراد زیر صفر نگه داشت که همین امر به‌سامانه پیچیده نیاز دارد. به‌هر حال خودروهای حاضر در مسابقات WEC و لمان در آینده نزدیک از هیدروژن مایع استفاده خواهند کرد؛ چراکه از نظر ایمنی و کاربرد، نسبت به‌بنزین در جایگاه بهتری قرار دارد.

تویوتا انتظار دارد با استفاده از سوخت هیدروژن، بتواند پیروزی دیگری در مسابقات لمان به‌دست آورد.

تویوتا در مسابقات لمان 2023 و 2024 و با GR010 هیبرید به‌رتبه دوم دست یافت. امسال تویوتا علاوه‌بر دو دستگاه GR010 به‌رنگ‌های مشکی و قرمز، کانسپت GR LH2 Racing را هم نمایش داده است. این خودروهای هیدروژنی تا قبل از پایان دهه فعلی در لمان و سایر مسابقات استقامتی شرکت خواهند کرد.

تویوتا GR LH2 Racing کانسپت را می‌توان جانشین مستقیم GR010 هیبرید دانست. تویوتا در سال 2023 نیز یک کانسپت هیبرید دیگر به نام GR H2 Racing را معرفی کرده بود؛ اما حرف L در نام کانسپت جدید، از کلمه Liquid به‌معنای «مایع» برگرفته شده است و به سازگاری پیشرانه این کانسپت با سوخت هیدروژن مایع اشاره دارد.

متاسفانه در حال حاضر از مشخصات فنی تویوتا GR LH2 Racing کانسپت چیزی نمی‌دانیم. تنها می‌توان برخی تغییرات ظاهری در نمای جلو را تشخیص داد؛ درحالی‌ که قطعات آیرودینامیکی بدنه هم با GR010 هیبرید تفاوتی ندارد.

تویوتا GR010 هیبرید به‌پیشرانه 3.5 لیتر 6 سیلندر biturgator مجهز شده است که همچون سایر خودروهای کلاس DCF، از سوخت مشابه بنزین با مواداولیه برپایه گیاهان استفاده می‌کند. این سوخت با محیط‌زیست سازگاری بسیار بیشتری دارد. خروجی پیشرانه این خودرو از طریق گیربکس 7 سرعته سکوئنشال به‌محور عقب منتقل می‌شود.

چرخ‌های جلو هم موتور برقی را به‌حرکت درمی‌آورد. احتمال دارد تویوتا GR LH2 Racing کانسپت نیز به‌همین پیشرانه مجهز باشد؛ با این تفاوت که از سوخت هیدروژن مایع استفاده خواهد کرد.

پیش از این و در جریان یک اقدام آزمایشی، تویوتا پیشرانه بنزینی یاریس و کرولا را با هیدروژن سازگار کرد. حتی کرولا با این پیشرانه در چند مسابقه هم حاضر شد. برای حمل هیدروژن مایع به‌سیلندر بزرگ و فشار بالا نیازی نیست؛ هرچند که برای حفظ این ماده در حالت مایع، باید دمای آن را در مرز 253 درجه سانتیگراد زیر صفر نگه داشت که همین امر به‌سامانه پیچیده نیاز دارد. به‌هر حال خودروهای حاضر در مسابقات WEC و لمان در آینده نزدیک از هیدروژن مایع استفاده خواهند کرد؛ چراکه از نظر ایمنی و کاربرد، نسبت به‌بنزین در جایگاه بهتری قرار دارد.

تویوتا انتظار دارد با استفاده از سوخت هیدروژن، بتواند پیروزی دیگری در مسابقات لمان به‌دست آورد.

پست قبلی

ارقام جدید گندم نان برای مناطق سردسیر رونمایی شد

پست بعدی

کم محلی خودرو به ارز

مربوطه پست ها

آقای پزشکیان، حمایت عملی از تولید را در دستور کار قرار دهید!
خودرو

آقای پزشکیان، حمایت عملی از تولید را در دستور کار قرار دهید!

۳۱ تیر ۱۴۰۴
رووی eRX5 محصول جدید پارس‌خودرو از پنجره‌ای دیگر
خودرو

رووی eRX5 محصول جدید پارس‌خودرو از پنجره‌ای دیگر

۳۱ تیر ۱۴۰۴
شرایط فروش فوری «مزدا ۳» از سوی «بی‌ام کارز» اعلام شد
خودرو

شرایط فروش فوری «مزدا ۳» از سوی «بی‌ام کارز» اعلام شد

۳۱ تیر ۱۴۰۴
آیا گره واگذاری سهام «تودلی» خودروسازان باز می‌شود؟
خودرو

آیا گره واگذاری سهام «تودلی» خودروسازان باز می‌شود؟

۳۱ تیر ۱۴۰۴
برندسازی در بازار محصولات تخصصی
خودرو

برندسازی در بازار محصولات تخصصی

۳۱ تیر ۱۴۰۴
آیا دردانه رنجروور ارزنده است؟
خودرو

آیا دردانه رنجروور ارزنده است؟

۳۱ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • بانک مرکزی: ریال دیجیتال وارد فاز اجرایی شد
  • آیا SHIB شیبا اینو می‌تواند پابه‌پای اتریوم صعود کند؟+ نمودار
  • گام بزرگ اتریوم به سوی آینده‌ای مقیاس‌پذیرتر!
  • حباب بیت‌کوین در آستانه ترکیدن/ کیوساکی بهترین زمان برای خرید را فاش کرد!
  • واگذاری مابقی سهام استقلال و پرسپولیس: قیمت‌های جدید اعلام شد
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.