دانش جوین
چهارشنبه, مرداد ۱, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

«دو زن» تصویری از تراژدی جنگ، مادرانگی و حافظه جمعی است

مهر نیوز توسط مهر نیوز
۳۱ تیر ۱۴۰۴
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
«دو زن» تصویری از تراژدی جنگ، مادرانگی و حافظه جمعی است
0
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، ششصد و بیست و هفتمین برنامه از سری برنامه‌های سینماتک خانه هنرمندان ایران، دوشنبه ۳۰ تیر، به نمایش فیلم «دو زن» ساخته ویتوریو دسیکا (۱۹۶۰) اختصاص داشت. پس از نمایش این فیلم، نشست نقد و بررسی آن با حضور سحر عصرآزاد (منتقد سینما) برگزار شد. اجرای این برنامه برعهده سامان بیات بود.

فیلم «دو زن» داستان مادری را روایت می‌کند که در تلاش است دختر نوجوانش را از پیامدهای جنگ جهانی دوم و ترس ویرانگر آن محافظت کند.

عصرآزاد در این نشست با اشاره به ظرفیت ماندگار فیلم گفت: برای من جالب بود که فیلمی ساخته‌شده در سال ۱۹۶۰، هنوز هم بعد از این همه سال، قابل کشف و ارتباط است. آثار دسیکا غالباً نگاهی مردانه دارند اما این فیلم از معدود تجربه‌های اوست که جهان زنانه، مادرانه و در عین حال تراژیک را با چنان عمقی به تصویر می‌کشد.

وی افزود: نکته مهم دیگر، بازی سوفیا لورن در این فیلم است. بسیاری معتقدند که حضور ستاره‌ای با چنین جذابیت و شمایلی می‌تواند روایت را تصنعی کند اما در این‌جا عکس آن اتفاق افتاده است. سوفیا لورن در قالب مادری که کشورش، بدنش و حیثیتش مورد تعرض واقع شده، بدل به نمادی از خود شهر رم می‌شود؛ یک نقش چندلایه، فراسوی شمایل همیشگی زنانه‌اش.

«دو زن» تصویری از تراژدی جنگ، مادرانگی و حافظه جمعی است

این منتقد سینما با اشاره به صحنه‌های تأثیرگذار فیلم عنوان کرد: صحنه تجاوز از صحنه‌هایی بود که در زمان خودش بسیار بحث‌برانگیز بود. دسیکا با نهایت ظرافت و ایجاز، این سکانس را اجرا می‌کند اما تأثیر روانی آن تا پایان فیلم باقی می‌ماند. اینکه فیلم با نمایی از مادر و دختر در آغوش هم پایان می‌گیرد، نوعی مواجهه با پوچی، ناامیدی و تباهی جنگ است.

عصرآزاد در پاسخ به پرسشی درباره عمق تأثیر این واقعه بر کاراکتر مادر یا دختر توضیح داد: فیلم عمدا مرز بین تأثیر این تراژدی بر مادر و دختر را از هم تفکیک نمی‌کند. مادر به‌واسطه تجربه زیسته، بار مسئولیت و حس گناه درهم‌شکسته می‌شود؛ دختر نیز، درست در آستانه بلوغ، اولین تجربه عشق و شکوفایی‌اش را با ویرانی مواجه می‌بیند. این ۲ شخصیت را می‌توان استعاره‌ای از «جسم زن» و «خاک وطن» دانست که هر ۲ هم‌زمان مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

وی همچنین تاکید کرد: در لایه‌های زیرین فیلم، رگه‌هایی از نقد اجتماعی، مذهبی و حتی سیاسی نیز دیده می‌شود. دسیکا، بدون افتادن در دام شعار، به خوبی نشان می‌دهد که چگونه ایمان، فقر، سیاست، تجاوز و باورهای مذهبی در بستری از جنگ در هم می‌تنند.

«دو زن» تصویری از تراژدی جنگ، مادرانگی و حافظه جمعی است

این منتقد سینما در بخش دیگری از صحبت‌هایش به دوران تولید فیلم اشاره کرد و گفت: ساخت فیلمی درباره تبعات جنگ جهانی دوم، حدود ۱۵ سال پس از پایان آن، نشانه‌ای است از اینکه جامعه ایتالیا به نقطه‌ای از درک، رسوب و تحلیل آن فاجعه رسیده بود. به همین دلیل فیلم از واکنش عبور کرده و به یک روایت تحلیلی، شاعرانه و انسانی بدل شده است.

در ادامه نشست، حاضران در سالن نیز پرسش‌هایی درباره وجه تمثیلی مادر و دختر، نقش دین و نهاد کلیسا، بازنمایی فقر و مفهوم تجاوز در جنگ مطرح کردند.

در پایان، فیلم «دو زن» نه فقط به‌عنوان اثری سینمایی، بلکه به‌عنوان سندی تاریخی از جنایات ناگفته در جنگ و تلاشی برای روایت زخم‌های جسمی، روحی و ملی به مخاطب معرفی شد؛ روایتی که امروز نیز، در سایه جنگ‌های تازه، همچنان زنده و ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، ششصد و بیست و هفتمین برنامه از سری برنامه‌های سینماتک خانه هنرمندان ایران، دوشنبه ۳۰ تیر، به نمایش فیلم «دو زن» ساخته ویتوریو دسیکا (۱۹۶۰) اختصاص داشت. پس از نمایش این فیلم، نشست نقد و بررسی آن با حضور سحر عصرآزاد (منتقد سینما) برگزار شد. اجرای این برنامه برعهده سامان بیات بود.

فیلم «دو زن» داستان مادری را روایت می‌کند که در تلاش است دختر نوجوانش را از پیامدهای جنگ جهانی دوم و ترس ویرانگر آن محافظت کند.

عصرآزاد در این نشست با اشاره به ظرفیت ماندگار فیلم گفت: برای من جالب بود که فیلمی ساخته‌شده در سال ۱۹۶۰، هنوز هم بعد از این همه سال، قابل کشف و ارتباط است. آثار دسیکا غالباً نگاهی مردانه دارند اما این فیلم از معدود تجربه‌های اوست که جهان زنانه، مادرانه و در عین حال تراژیک را با چنان عمقی به تصویر می‌کشد.

وی افزود: نکته مهم دیگر، بازی سوفیا لورن در این فیلم است. بسیاری معتقدند که حضور ستاره‌ای با چنین جذابیت و شمایلی می‌تواند روایت را تصنعی کند اما در این‌جا عکس آن اتفاق افتاده است. سوفیا لورن در قالب مادری که کشورش، بدنش و حیثیتش مورد تعرض واقع شده، بدل به نمادی از خود شهر رم می‌شود؛ یک نقش چندلایه، فراسوی شمایل همیشگی زنانه‌اش.

«دو زن» تصویری از تراژدی جنگ، مادرانگی و حافظه جمعی است

این منتقد سینما با اشاره به صحنه‌های تأثیرگذار فیلم عنوان کرد: صحنه تجاوز از صحنه‌هایی بود که در زمان خودش بسیار بحث‌برانگیز بود. دسیکا با نهایت ظرافت و ایجاز، این سکانس را اجرا می‌کند اما تأثیر روانی آن تا پایان فیلم باقی می‌ماند. اینکه فیلم با نمایی از مادر و دختر در آغوش هم پایان می‌گیرد، نوعی مواجهه با پوچی، ناامیدی و تباهی جنگ است.

عصرآزاد در پاسخ به پرسشی درباره عمق تأثیر این واقعه بر کاراکتر مادر یا دختر توضیح داد: فیلم عمدا مرز بین تأثیر این تراژدی بر مادر و دختر را از هم تفکیک نمی‌کند. مادر به‌واسطه تجربه زیسته، بار مسئولیت و حس گناه درهم‌شکسته می‌شود؛ دختر نیز، درست در آستانه بلوغ، اولین تجربه عشق و شکوفایی‌اش را با ویرانی مواجه می‌بیند. این ۲ شخصیت را می‌توان استعاره‌ای از «جسم زن» و «خاک وطن» دانست که هر ۲ هم‌زمان مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

وی همچنین تاکید کرد: در لایه‌های زیرین فیلم، رگه‌هایی از نقد اجتماعی، مذهبی و حتی سیاسی نیز دیده می‌شود. دسیکا، بدون افتادن در دام شعار، به خوبی نشان می‌دهد که چگونه ایمان، فقر، سیاست، تجاوز و باورهای مذهبی در بستری از جنگ در هم می‌تنند.

«دو زن» تصویری از تراژدی جنگ، مادرانگی و حافظه جمعی است

این منتقد سینما در بخش دیگری از صحبت‌هایش به دوران تولید فیلم اشاره کرد و گفت: ساخت فیلمی درباره تبعات جنگ جهانی دوم، حدود ۱۵ سال پس از پایان آن، نشانه‌ای است از اینکه جامعه ایتالیا به نقطه‌ای از درک، رسوب و تحلیل آن فاجعه رسیده بود. به همین دلیل فیلم از واکنش عبور کرده و به یک روایت تحلیلی، شاعرانه و انسانی بدل شده است.

در ادامه نشست، حاضران در سالن نیز پرسش‌هایی درباره وجه تمثیلی مادر و دختر، نقش دین و نهاد کلیسا، بازنمایی فقر و مفهوم تجاوز در جنگ مطرح کردند.

در پایان، فیلم «دو زن» نه فقط به‌عنوان اثری سینمایی، بلکه به‌عنوان سندی تاریخی از جنایات ناگفته در جنگ و تلاشی برای روایت زخم‌های جسمی، روحی و ملی به مخاطب معرفی شد؛ روایتی که امروز نیز، در سایه جنگ‌های تازه، همچنان زنده و ضروری است.

اخبارجدیدترین

جانی دپ شخصیت اصلی پروژه بعدی ریدلی اسکات را خلق می‌کند

چالش «آلا» در تولید؛ بازیگری که حضور در پلتفرم دستمزدش را ۱۰ برابر کرد

«۴۰ هزار سرباز» آماده نمایش شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، ششصد و بیست و هفتمین برنامه از سری برنامه‌های سینماتک خانه هنرمندان ایران، دوشنبه ۳۰ تیر، به نمایش فیلم «دو زن» ساخته ویتوریو دسیکا (۱۹۶۰) اختصاص داشت. پس از نمایش این فیلم، نشست نقد و بررسی آن با حضور سحر عصرآزاد (منتقد سینما) برگزار شد. اجرای این برنامه برعهده سامان بیات بود.

فیلم «دو زن» داستان مادری را روایت می‌کند که در تلاش است دختر نوجوانش را از پیامدهای جنگ جهانی دوم و ترس ویرانگر آن محافظت کند.

عصرآزاد در این نشست با اشاره به ظرفیت ماندگار فیلم گفت: برای من جالب بود که فیلمی ساخته‌شده در سال ۱۹۶۰، هنوز هم بعد از این همه سال، قابل کشف و ارتباط است. آثار دسیکا غالباً نگاهی مردانه دارند اما این فیلم از معدود تجربه‌های اوست که جهان زنانه، مادرانه و در عین حال تراژیک را با چنان عمقی به تصویر می‌کشد.

وی افزود: نکته مهم دیگر، بازی سوفیا لورن در این فیلم است. بسیاری معتقدند که حضور ستاره‌ای با چنین جذابیت و شمایلی می‌تواند روایت را تصنعی کند اما در این‌جا عکس آن اتفاق افتاده است. سوفیا لورن در قالب مادری که کشورش، بدنش و حیثیتش مورد تعرض واقع شده، بدل به نمادی از خود شهر رم می‌شود؛ یک نقش چندلایه، فراسوی شمایل همیشگی زنانه‌اش.

«دو زن» تصویری از تراژدی جنگ، مادرانگی و حافظه جمعی است

این منتقد سینما با اشاره به صحنه‌های تأثیرگذار فیلم عنوان کرد: صحنه تجاوز از صحنه‌هایی بود که در زمان خودش بسیار بحث‌برانگیز بود. دسیکا با نهایت ظرافت و ایجاز، این سکانس را اجرا می‌کند اما تأثیر روانی آن تا پایان فیلم باقی می‌ماند. اینکه فیلم با نمایی از مادر و دختر در آغوش هم پایان می‌گیرد، نوعی مواجهه با پوچی، ناامیدی و تباهی جنگ است.

عصرآزاد در پاسخ به پرسشی درباره عمق تأثیر این واقعه بر کاراکتر مادر یا دختر توضیح داد: فیلم عمدا مرز بین تأثیر این تراژدی بر مادر و دختر را از هم تفکیک نمی‌کند. مادر به‌واسطه تجربه زیسته، بار مسئولیت و حس گناه درهم‌شکسته می‌شود؛ دختر نیز، درست در آستانه بلوغ، اولین تجربه عشق و شکوفایی‌اش را با ویرانی مواجه می‌بیند. این ۲ شخصیت را می‌توان استعاره‌ای از «جسم زن» و «خاک وطن» دانست که هر ۲ هم‌زمان مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

وی همچنین تاکید کرد: در لایه‌های زیرین فیلم، رگه‌هایی از نقد اجتماعی، مذهبی و حتی سیاسی نیز دیده می‌شود. دسیکا، بدون افتادن در دام شعار، به خوبی نشان می‌دهد که چگونه ایمان، فقر، سیاست، تجاوز و باورهای مذهبی در بستری از جنگ در هم می‌تنند.

«دو زن» تصویری از تراژدی جنگ، مادرانگی و حافظه جمعی است

این منتقد سینما در بخش دیگری از صحبت‌هایش به دوران تولید فیلم اشاره کرد و گفت: ساخت فیلمی درباره تبعات جنگ جهانی دوم، حدود ۱۵ سال پس از پایان آن، نشانه‌ای است از اینکه جامعه ایتالیا به نقطه‌ای از درک، رسوب و تحلیل آن فاجعه رسیده بود. به همین دلیل فیلم از واکنش عبور کرده و به یک روایت تحلیلی، شاعرانه و انسانی بدل شده است.

در ادامه نشست، حاضران در سالن نیز پرسش‌هایی درباره وجه تمثیلی مادر و دختر، نقش دین و نهاد کلیسا، بازنمایی فقر و مفهوم تجاوز در جنگ مطرح کردند.

در پایان، فیلم «دو زن» نه فقط به‌عنوان اثری سینمایی، بلکه به‌عنوان سندی تاریخی از جنایات ناگفته در جنگ و تلاشی برای روایت زخم‌های جسمی، روحی و ملی به مخاطب معرفی شد؛ روایتی که امروز نیز، در سایه جنگ‌های تازه، همچنان زنده و ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، ششصد و بیست و هفتمین برنامه از سری برنامه‌های سینماتک خانه هنرمندان ایران، دوشنبه ۳۰ تیر، به نمایش فیلم «دو زن» ساخته ویتوریو دسیکا (۱۹۶۰) اختصاص داشت. پس از نمایش این فیلم، نشست نقد و بررسی آن با حضور سحر عصرآزاد (منتقد سینما) برگزار شد. اجرای این برنامه برعهده سامان بیات بود.

فیلم «دو زن» داستان مادری را روایت می‌کند که در تلاش است دختر نوجوانش را از پیامدهای جنگ جهانی دوم و ترس ویرانگر آن محافظت کند.

عصرآزاد در این نشست با اشاره به ظرفیت ماندگار فیلم گفت: برای من جالب بود که فیلمی ساخته‌شده در سال ۱۹۶۰، هنوز هم بعد از این همه سال، قابل کشف و ارتباط است. آثار دسیکا غالباً نگاهی مردانه دارند اما این فیلم از معدود تجربه‌های اوست که جهان زنانه، مادرانه و در عین حال تراژیک را با چنان عمقی به تصویر می‌کشد.

وی افزود: نکته مهم دیگر، بازی سوفیا لورن در این فیلم است. بسیاری معتقدند که حضور ستاره‌ای با چنین جذابیت و شمایلی می‌تواند روایت را تصنعی کند اما در این‌جا عکس آن اتفاق افتاده است. سوفیا لورن در قالب مادری که کشورش، بدنش و حیثیتش مورد تعرض واقع شده، بدل به نمادی از خود شهر رم می‌شود؛ یک نقش چندلایه، فراسوی شمایل همیشگی زنانه‌اش.

«دو زن» تصویری از تراژدی جنگ، مادرانگی و حافظه جمعی است

این منتقد سینما با اشاره به صحنه‌های تأثیرگذار فیلم عنوان کرد: صحنه تجاوز از صحنه‌هایی بود که در زمان خودش بسیار بحث‌برانگیز بود. دسیکا با نهایت ظرافت و ایجاز، این سکانس را اجرا می‌کند اما تأثیر روانی آن تا پایان فیلم باقی می‌ماند. اینکه فیلم با نمایی از مادر و دختر در آغوش هم پایان می‌گیرد، نوعی مواجهه با پوچی، ناامیدی و تباهی جنگ است.

عصرآزاد در پاسخ به پرسشی درباره عمق تأثیر این واقعه بر کاراکتر مادر یا دختر توضیح داد: فیلم عمدا مرز بین تأثیر این تراژدی بر مادر و دختر را از هم تفکیک نمی‌کند. مادر به‌واسطه تجربه زیسته، بار مسئولیت و حس گناه درهم‌شکسته می‌شود؛ دختر نیز، درست در آستانه بلوغ، اولین تجربه عشق و شکوفایی‌اش را با ویرانی مواجه می‌بیند. این ۲ شخصیت را می‌توان استعاره‌ای از «جسم زن» و «خاک وطن» دانست که هر ۲ هم‌زمان مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

وی همچنین تاکید کرد: در لایه‌های زیرین فیلم، رگه‌هایی از نقد اجتماعی، مذهبی و حتی سیاسی نیز دیده می‌شود. دسیکا، بدون افتادن در دام شعار، به خوبی نشان می‌دهد که چگونه ایمان، فقر، سیاست، تجاوز و باورهای مذهبی در بستری از جنگ در هم می‌تنند.

«دو زن» تصویری از تراژدی جنگ، مادرانگی و حافظه جمعی است

این منتقد سینما در بخش دیگری از صحبت‌هایش به دوران تولید فیلم اشاره کرد و گفت: ساخت فیلمی درباره تبعات جنگ جهانی دوم، حدود ۱۵ سال پس از پایان آن، نشانه‌ای است از اینکه جامعه ایتالیا به نقطه‌ای از درک، رسوب و تحلیل آن فاجعه رسیده بود. به همین دلیل فیلم از واکنش عبور کرده و به یک روایت تحلیلی، شاعرانه و انسانی بدل شده است.

در ادامه نشست، حاضران در سالن نیز پرسش‌هایی درباره وجه تمثیلی مادر و دختر، نقش دین و نهاد کلیسا، بازنمایی فقر و مفهوم تجاوز در جنگ مطرح کردند.

در پایان، فیلم «دو زن» نه فقط به‌عنوان اثری سینمایی، بلکه به‌عنوان سندی تاریخی از جنایات ناگفته در جنگ و تلاشی برای روایت زخم‌های جسمی، روحی و ملی به مخاطب معرفی شد؛ روایتی که امروز نیز، در سایه جنگ‌های تازه، همچنان زنده و ضروری است.

پست قبلی

خبر مهم بانک مرکزی درباره تحویل سکه

پست بعدی

گوشی‌های اقتصادی دیجی‌کالا و آمازون چه تفاوتی دارند؟/ خرید کدام گوشی‌ها اشتباه است؟

مربوطه پست ها

جانی دپ شخصیت اصلی پروژه بعدی ریدلی اسکات را خلق می‌کند
هنر و فرهنگ

جانی دپ شخصیت اصلی پروژه بعدی ریدلی اسکات را خلق می‌کند

۳۱ تیر ۱۴۰۴
چالش «آلا» در تولید؛ بازیگری که حضور در پلتفرم دستمزدش را ۱۰ برابر کرد
هنر و فرهنگ

چالش «آلا» در تولید؛ بازیگری که حضور در پلتفرم دستمزدش را ۱۰ برابر کرد

۳۱ تیر ۱۴۰۴
«۴۰ هزار سرباز» آماده نمایش شد
هنر و فرهنگ

«۴۰ هزار سرباز» آماده نمایش شد

۳۱ تیر ۱۴۰۴
باید سینماگران را آزاد گذاشت تا در سینما فکر تولید کنند
هنر و فرهنگ

باید سینماگران را آزاد گذاشت تا در سینما فکر تولید کنند

۳۱ تیر ۱۴۰۴
«همه پنگوئن یا چی؟» به مرکز تئاتر کانون می‌آید
هنر و فرهنگ

«همه پنگوئن یا چی؟» به مرکز تئاتر کانون می‌آید

۳۱ تیر ۱۴۰۴
نسل‌کشی بی‌سابقه در غزه از اربعین جدا نیست؛ میدان جهانی عدالت‌خواهی
هنر و فرهنگ

نسل‌کشی بی‌سابقه در غزه از اربعین جدا نیست؛ میدان جهانی عدالت‌خواهی

۳۱ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • بانک مرکزی: ریال دیجیتال وارد فاز اجرایی شد
  • آیا SHIB شیبا اینو می‌تواند پابه‌پای اتریوم صعود کند؟+ نمودار
  • گام بزرگ اتریوم به سوی آینده‌ای مقیاس‌پذیرتر!
  • حباب بیت‌کوین در آستانه ترکیدن/ کیوساکی بهترین زمان برای خرید را فاش کرد!
  • واگذاری مابقی سهام استقلال و پرسپولیس: قیمت‌های جدید اعلام شد
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.